Şimdi Ara

DENİZCİLİK---KAPTANLIK HAKKINDA BİLGİ VERELİM (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
11
Favori
105.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: style_ouf_5

    ee gemi arıyorum hala bulamadım bu nası meslek :S güverte stajeri + goc var myo mezunuym :P

    Eyer bulamıyorsan simsarlar yönel,bende bir tane var kaliteli biraz pahalı ama adam iyi yerlere gönderiyor izmirde oturuyor telle işi baglarsınız
  • Denizcilik İşletmeleri Yönetimi yazmayı düşünüyorum, gemilerle yola çıkma şansım var mı?
  • Bu eylül'de Odesa Ulusal Denizcilik Akademisi'ne okumaya gidiyorum. Bu konuyu gördüğüm iyi oldu. Gerçi bilmediğim pek bir şey yok ama sınavlar hakkında bilgilenmiş oldum.

    Denizci olmak kolay iş değil ama milletin de gözünü korkutmaya gerek yok. Denizi seven, parayı seven, yalnızlığı seven insanlar için birebirdir Kaptanlık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfred Hugecock

    Denizcilik İşletmeleri Yönetimi yazmayı düşünüyorum, gemilerle yola çıkma şansım var mı?

    İki yıllık güverte ile aynı ehliyeti alırsın.O da yakın yol vardiya zabitliği.Uzakyol olsa neyse ama yakınyol piyasada çok var.Gemiye çıkacaksan 4 yıllık güverte veya 2 yıllık oku.5 yılını denizcilik işletmelerine vermene gerek yok.
    Denizcilik alanında yıllar çok önemli 1-2 yılda 1.-2. kaptan olamazsın.Yükselmek uzun sürer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfred Hugecock

    Denizcilik İşletmeleri Yönetimi yazmayı düşünüyorum, gemilerle yola çıkma şansım var mı?

    İki yıllık güverte ile aynı ehliyeti alırsın.O da yakın yol vardiya zabitliği.Uzakyol olsa neyse ama yakınyol piyasada çok var.Gemiye çıkacaksan 4 yıllık güverte veya 2 yıllık oku.5 yılını denizcilik işletmelerine vermene gerek yok.
    Denizcilik alanında yıllar çok önemli 1-2 yılda 1.-2. kaptan olamazsın.Yükselmek uzun sürer.

    Peki karada ne gibi işler yaparlar? Maaşları ne kadardır ayrıca?
  • benim arkadaşım var itü deniz ulaştırma ve işletme mühendisliğinde
    artık ne zaman kaptan olur bilmiyorum ama o zaman beleşe tatil yaparım
    yada girsinde bi yol bulur paspas ayağına bizde gireriz
  • birde amatör denizci sertifikası hakkında bilgi verebilirmisiniz?
    ekimde kursa kaydolmayı düşünüyorum
    ankaradahttp://www.derinmavi.com.tr/dm/index.asp burası var
    amatör denizci sertifikasını aldıktan sonra belli aralıklarla sınava yenilemek gerekiyormu yoksa araba ehliyeti gibi ömür boyu mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alfred Hugecock


    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfred Hugecock

    Denizcilik İşletmeleri Yönetimi yazmayı düşünüyorum, gemilerle yola çıkma şansım var mı?

    İki yıllık güverte ile aynı ehliyeti alırsın.O da yakın yol vardiya zabitliği.Uzakyol olsa neyse ama yakınyol piyasada çok var.Gemiye çıkacaksan 4 yıllık güverte veya 2 yıllık oku.5 yılını denizcilik işletmelerine vermene gerek yok.
    Denizcilik alanında yıllar çok önemli 1-2 yılda 1.-2. kaptan olamazsın.Yükselmek uzun sürer.

    Peki karada ne gibi işler yaparlar? Maaşları ne kadardır ayrıca?

    Vallaha pek iç açıcı değil.Ben 2 yıllığını okudum.Okurken süper sektör harika bölüm diye iyi gazladılar.Hatta sınıfın yarısı 4 yıllıklara girecek puanla gelmiş ea türkiye 908. bile bizim sınıftaydı herkes bölüm iyi diye gelmiş.4 yıllığa geçiş kolay diye 2 yıllığını okudum.1 ay sonra sınav var 4 yıllığını kazanabilirim ama okumaya pek niyetim yok.Çünkü fakültesini bile okusam ucunda ne olduğu belli değil.Bende 4 yıllık diplomada var yüksek lisansa girip denizcilik alanında yüksek lisans yapıp denizcilik hocası olup bari kendimi kurtarayım.
    800 lirayla işe başlarsınız dendi işimiz gemilerin liman işlerini yapmak.Acentada çalışıp sağa sola koşturacağız vergileri, harçları ödeyeceğiz sonra gemi sahibi bize parasını ödeyecek.
    İşin kötü kısmı limanlar, denizcilik işleri kapalı sektör.Dışarıdan birinin ben okulu bitirdim ben geldim diyerek işe girmesi zor.Yabancı adamı pek almıyorlar.Staj yeri bulamadık.Staj yapan arkadaşlar hep torpille girdi.Sektörde tutunursan maaşlar iyi ama girmesi zor.İş ağır sayılır, limana girsen vardiyası var, stresi var.Öyle yattığın yerden iki telefonla iş yapılmıyor.Ailende bu işleri yapan biri yoksa girme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfred Hugecock


    quote:

    Orijinalden alıntı: Calpi84


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfred Hugecock

    Denizcilik İşletmeleri Yönetimi yazmayı düşünüyorum, gemilerle yola çıkma şansım var mı?

    İki yıllık güverte ile aynı ehliyeti alırsın.O da yakın yol vardiya zabitliği.Uzakyol olsa neyse ama yakınyol piyasada çok var.Gemiye çıkacaksan 4 yıllık güverte veya 2 yıllık oku.5 yılını denizcilik işletmelerine vermene gerek yok.
    Denizcilik alanında yıllar çok önemli 1-2 yılda 1.-2. kaptan olamazsın.Yükselmek uzun sürer.

    Peki karada ne gibi işler yaparlar? Maaşları ne kadardır ayrıca?

    Vallaha pek iç açıcı değil.Ben 2 yıllığını okudum.Okurken süper sektör harika bölüm diye iyi gazladılar.Hatta sınıfın yarısı 4 yıllıklara girecek puanla gelmiş ea türkiye 908. bile bizim sınıftaydı herkes bölüm iyi diye gelmiş.4 yıllığa geçiş kolay diye 2 yıllığını okudum.1 ay sonra sınav var 4 yıllığını kazanabilirim ama okumaya pek niyetim yok.Çünkü fakültesini bile okusam ucunda ne olduğu belli değil.Bende 4 yıllık diplomada var yüksek lisansa girip denizcilik alanında yüksek lisans yapıp denizcilik hocası olup bari kendimi kurtarayım.
    800 lirayla işe başlarsınız dendi işimiz gemilerin liman işlerini yapmak.Acentada çalışıp sağa sola koşturacağız vergileri, harçları ödeyeceğiz sonra gemi sahibi bize parasını ödeyecek.
    İşin kötü kısmı limanlar, denizcilik işleri kapalı sektör.Dışarıdan birinin ben okulu bitirdim ben geldim diyerek işe girmesi zor.Yabancı adamı pek almıyorlar.Staj yeri bulamadık.Staj yapan arkadaşlar hep torpille girdi.Sektörde tutunursan maaşlar iyi ama girmesi zor.İş ağır sayılır, limana girsen vardiyası var, stresi var.Öyle yattığın yerden iki telefonla iş yapılmıyor.Ailende bu işleri yapan biri yoksa girme.


    Bunları okuyunca soğudum zaten. Ama yine de altlara yazıcam.




  • Yararlı konu üstlerde durmalı.
  • >Su Ürünleri Mühendisliğinde yakın mesaffe kaptanlığı imkanı var . Yakın mesafe ile ilgili bilginiz varmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maviturk

    >Su Ürünleri Mühendisliğinde yakın mesaffe kaptanlığı imkanı var . Yakın mesafe ile ilgili bilginiz varmı ?

    amatör kaptanlık olmasın o
  • 2006 konusu hortlamış :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: maviturk

    >Su Ürünleri Mühendisliğinde yakın mesaffe kaptanlığı imkanı var . Yakın mesafe ile ilgili bilginiz varmı ?

    Sınırlı vardiya zabitliğidir o.500 grt'lik gemilerde kaptanlık yaparsın.
    500 grt'lik gemi piyasada pek yok.Sınırlı vardiya zabitliğinden yükselmekte zordur.Hem okulun sana ehliyet vereceğini sanmıyorum sadece yeterlilik verir.O yeterliliği de ehliyete çevirmen için 1 yıla yakın deniz stajı yapman gerekir.
    Sınırlı vardiya zabitliği güverte sınıfının en düşük ehliyeti.Vardiya zabitliğinden bile aşağı.2 senede falan ancak vardiya zabiti olursun.
    Ayrıca senin okuldan yeterlilik alabilme garantinde yok.Mesela ben deniz-liman işletme okudum normalde sınırlı vardiya zabitiyim ama ben alamıyorum.Çünkü okulun laboratuarı yok.O laboratuarı her okul kurmaz aletler çok pahalı 2 milyon lira civarı.Bazı okullarda vardır.Mesela denizcilik fakültesi olan köklü okullarda.Ayrıca denizcilik derslerine giren hocanın ehliyeti olması lazım.Alakasız tipler derse giriyor.Hocanın ehliyeti yoksa gemi cüzdanı alamazsın.
    Bize gemi adamı cüzdanı bile veremediler hoca diye buldukları kadının ehliyeti yokmuş.İstanbul deniz ulaştırma mezunu ama ehliyeti yok.




  • Arkadaşlar bende kaptan olmak istiyorum ve sorularıma geçiyorum.Sorularımı cevaplandırırsanız sevinirim.


    1--denizcilik ulaştırma ve işletme mühendisliği ne gidildiğinde 3 bölüm seçiliyomuş 1.sınıfı bitirince bunlardan biri seçiliyomuş
    (1. Gemi Yönetimi Mühendisliği (Güverte)
    2. Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (Makine)
    3. Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (İşletme))

    bu bölümlerin hangisi kaptanlıkla ilgili bölüm???

    Not:benim anladığım kadarıyla güverte bölümü kaptanlıkla ilgili doğru anlamış mıyım?



    2--Bazı forumları inceledim bazı üniversitelerin denizcilik ulaştırma ve işletme mühendisliği fakültelerinde güverte bölümlerinin kağıt üstünde olduğu fakülteye gidildiğinde güverte bölümün seçilemediğini duydum doğruluğu var mıdır?

    3--Maraşel abimiz 2006 da yazmış bu konuyu detaylı bi şekilde de sene oldu 2011... Bu konuyu genel bi şekilde tekrar anlatır mısınız???

    4--Kaptan olmak için en iyi üniversite hangisi??

    5--Tercih yapıcam hızlı cevap verirseniz sevinirim lütfen geleceğim söz konusu





  • quote:

    Orijinalden alıntı: HollyMoneyTree

    Arkadaşlar bende kaptan olmak istiyorum ve sorularıma geçiyorum.Sorularımı cevaplandırırsanız sevinirim.


    1--denizcilik ulaştırma ve işletme mühendisliği ne gidildiğinde 3 bölüm seçiliyomuş 1.sınıfı bitirince bunlardan biri seçiliyomuş
    (1. Gemi Yönetimi Mühendisliği (Güverte)
    2. Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği (Makine)
    3. Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (İşletme))

    bu bölümlerin hangisi kaptanlıkla ilgili bölüm???

    Not:benim anladığım kadarıyla güverte bölümü kaptanlıkla ilgili doğru anlamış mıyım?



    2--Bazı forumları inceledim bazı üniversitelerin denizcilik ulaştırma ve işletme mühendisliği fakültelerinde güverte bölümlerinin kağıt üstünde olduğu fakülteye gidildiğinde güverte bölümün seçilemediğini duydum doğruluğu var mıdır?

    3--Maraşel abimiz 2006 da yazmış bu konuyu detaylı bi şekilde de sene oldu 2011... Bu konuyu genel bi şekilde tekrar anlatır mısınız???

    4--Kaptan olmak için en iyi üniversite hangisi??

    5--Tercih yapıcam hızlı cevap verirseniz sevinirim lütfen geleceğim söz konusu




    1. Gemi Yönetimi Mühendisliği (Güverte)
    kaptanlıkla ilgili bölüm bu dostum




  • Puanları ne durumda?
  • İş alanımızı taciz etme Mareşal,gemiye git.
  • bende babam sayesinde edindiğim bilgileri size negatif yönleriyle yazıp bilgilendirmek isterim..

    babam elektirik zabitidir.. 30 yıl denizcilik işletmelerinde çalıştıktan sonra özel sektöre geçmiştir.. 16 yıldır uzak yol zabitliği yapmaktadır.. devletin sahip eskiden sahip olduğu bütün yolcu gemilerinde görev almıştır.. yerkürede denize kıyısı olupda gitmediği ülke sayısı herhalde iki elin parmaklarını geçmez..hatrı,ismi tecrübeleri sayılır dinlenir.. herneyse ben gemiciliğin iyi ve kötü taraflarını aile yönünden yaşadıklarıma nazaran bu mesleği seçmek isteyen arkadaşlara bilhassa uzak yol düşünenlere ileteceğim..

    -öncelikle herkes denizci olamaz,denizci olan karada yapamaz,denizci olan denizden 3 aydan fazla uzak kalamaz..
    -kaptanların,makina mühendislerinin maaşları güzeldir iyi para kazandırır..
    -yaşınız gençse(22-30) ve denizi severseniz 45li yaşlarınızda rahatlıkla ev sahibi olabilirsiniz.(ev dediğim 200 bin - 300bin tl minumum)
    -hayatınızda göremeyeceğiniz ülkeleri hiçbir para ödemeden en kolay şekilde gezersiniz..(eskiden limanlar şehir merkezlerinde yada yakınlarındaydı ve gezme olanakları daha fazlaydı artık gelişen ülkeler özellikle liman şehirleri kurup,ana şehirlerden 50-100km uzaklıkta kuruluolar)
    -kendi başınıza yaşamayı öğrenirsiniz.
    -bilimum içki markası öğrenip tadarsınız.. içki sınırınızı öğrenirsiniz.. içki içmek şart değil tabiki içki içmeyebilirsiniz bu size bağlı ama gemide zaman kolay geçmez..
    -kocaman gemide herkesin yapacak bir işi vardır.. gemiyi götürmek için kaptana ihtiyaç var ise aynı derecede olmasa bile yağcıyada ihtiyaç vardır.. deniz gözüktüğü kadar masum değildir..
    -brezilya karnavallarına denk gelirseniz tadından yenmez :)

    biraz aile durumuna gelirsek..

    özellikle uzak yol zabitleri için yazıyorum..

    -bekar olun yada olmayın ailenizden kesinlikle uzak kalıcaksınız..
    -annenizin,babanızın herhangibir yakınınızın cenazesine katılamayabilirsiniz..
    -kötü olaylar sizden saklanır moraliniz bozulmasın diye söylenmez..
    -size herkes iyi para kazanıyorsunuz diye bakar ama bilmezlerki genelde 6-7 ay sözleşmeli çalışıp 2-3 ay yatarsınız..
    -iyi okul bitirmek sadece ehliyet içindir,geminin üzerinde ehliyetten çok tecrübe,karar verme cesareti,yönetme yeteneği geçerlidir..
    -iş bulma konusu.. dedimya tecrübe falan filan.. tecrübe arttıkça tanıdık,çevre artıcaktır..burada torpil işlerken insanlar güvendikleri insanlara gemilerini emanet etmek isterler..


    daha çok yazıcak şey var aslında.. iyi yönleride çok fazla kötü yönleride.. bu tarz bölümleri seçicek arkadaşlar parasal kazancın yanında bu yazdıklarımıda gözden geçirmelerini isterim..




  • Maaşların daha yüksek olduğunu sanıyorum, kendisi kaptan olan kuzenim 9.000 dolar aldığını söylemişti.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.