Şimdi Ara

DENİZCİLİK---KAPTANLIK HAKKINDA BİLGİ VERELİM (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
11
Favori
105.775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok istiyorum hemdee bunun için çalışmalara basladım bıle :) Bedensel olarak bı sınava gırılıyormu ?? Aaaa bırde sayısal bazda sanırım allahım yardımcım olsun dısardan hazırlanacagım dershane sart galıba..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bayansüvariadayı

    Çok istiyorum hemdee bunun için çalışmalara basladım bıle :) Bedensel olarak bı sınava gırılıyormu ?? Aaaa bırde sayısal bazda sanırım allahım yardımcım olsun dısardan hazırlanacagım dershane sart galıba..

    Formalite icabı bir mülakat yapılıyor.Boy-kütle durumuna bakılıyor.Okuldan okula değişiyor yapılanlar.Bazıları koşturuyor,mekik,şınav çektiriyor ama formalite icabı.Çok ciddi bir sağlık problemin olmadıktan sonra,sağlık raporunu aldıktan sonra sorun yaşamazsın.

    Sayısal bazda bölüm evet.Mühendislik sonuçta.Allah yardımcın olsun şimdiden. :)
  • Biraz hort gibi olacak ama bende bu bölümü seçmeyi planlıyorum. Seneye 12. sınıfım ve artık tam olarak seçimlerimi belirlemem gerekiyor. Öncelikle Mareşel' e selamlar ve teşekkürler bilgi verdiği için. Şu an LYS yi geçmiş bir tercih yapıcak öğrenciler gibi bir liste hazırladım kendime size bundan biraz bahsetmek isterim.
    1) Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (İngilizce)
    2) Piri Reis Üniversitesi DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)BURSLU
    3) Piri Reis Üniverstesi GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ (İNGİLİZCE)%100 BURSLU

    Şu anlık deniz ile ilgili tercihlerim bu yönde ve bu kadar. Şimdi sorularıma ve neden Piri Reis' i daha çok istediğimi açıklamak istiyorum.
    Niçin Piri Reis Üniversitesi ?

    Piri Reis Üniversitesini Türkiye’nin tüm Denizcilik iş dünyası; IMEAK Deniz Ticaret Odası ve Türk Deniz Eğitim Vakfı aracılığı ile kurmuştur.

    Türkiye’de denizcilik ile uğraşan ve tüm dünya ile ticaret ilişkileri olan 8400 kuruluşun tamamı Piri Reis Üniversitesinin sahipleridir.

    Piri Reis Üniversitesi Türkiye’de tüm Denizcilik Sektörünün iş dünyası ile barışık ve iç içe olan tek Denizcilik İhtisas Üniversitesidir.

    Bu yine çok cazip maaşlarla Türkiye ve Dünyada iş garantisi demektir.

    Sitesinde yazdığı kadarıyla bu kadar. İş garantisi varsa bende varım.

    Fakat bu iş garantisini biraz açmak gerekir? Lütfen biraz daha yardımcı olur musunuz? Nerenin eğitimi daha iyidir? Pek sosyal yaşantı aramıyorum. Sadece bilgisayarım ve internetim olsun bana yeter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Losgalacticos

    Biraz hort gibi olacak ama bende bu bölümü seçmeyi planlıyorum. Seneye 12. sınıfım ve artık tam olarak seçimlerimi belirlemem gerekiyor. Öncelikle Mareşel' e selamlar ve teşekkürler bilgi verdiği için. Şu an LYS yi geçmiş bir tercih yapıcak öğrenciler gibi bir liste hazırladım kendime size bundan biraz bahsetmek isterim.
    1) Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (İngilizce)
    2) Piri Reis Üniversitesi DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)BURSLU
    3) Piri Reis Üniverstesi GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ (İNGİLİZCE)%100 BURSLU

    Şu anlık deniz ile ilgili tercihlerim bu yönde ve bu kadar. Şimdi sorularıma ve neden Piri Reis' i daha çok istediğimi açıklamak istiyorum.
    Niçin Piri Reis Üniversitesi ?

    Piri Reis Üniversitesini Türkiye’nin tüm Denizcilik iş dünyası; IMEAK Deniz Ticaret Odası ve Türk Deniz Eğitim Vakfı aracılığı ile kurmuştur.

    Türkiye’de denizcilik ile uğraşan ve tüm dünya ile ticaret ilişkileri olan 8400 kuruluşun tamamı Piri Reis Üniversitesinin sahipleridir.

    Piri Reis Üniversitesi Türkiye’de tüm Denizcilik Sektörünün iş dünyası ile barışık ve iç içe olan tek Denizcilik İhtisas Üniversitesidir.

    Bu yine çok cazip maaşlarla Türkiye ve Dünyada iş garantisi demektir.

    Sitesinde yazdığı kadarıyla bu kadar. İş garantisi varsa bende varım.

    Fakat bu iş garantisini biraz açmak gerekir? Lütfen biraz daha yardımcı olur musunuz? Nerenin eğitimi daha iyidir? Pek sosyal yaşantı aramıyorum. Sadece bilgisayarım ve internetim olsun bana yeter

    Piri Reis Üniversitesi eskiden Tüdev olması nedeniyle önemli bir geçmişe sahip.Öğretim görevlisi kalitesi oldukça iyi.Genelde Deniz Harp Okulu kökenli hocalar var.Rektörümüz eski İtü Df dekanı.

    Bu sene yeni kampüste başlıyoruz.Kampüs 100 milyon lira maliyetle Deniz Ticaret Odası tarafından yaptırıldı.Zaten Deniz Ticaret Odası başkanı Metin Kalkavan aynı zamanda Mütevelli Heyeti Başkanı.

    İlk mezunlarımızı bu sene vereceğiz.Zaten bu bölümde fakülteden mezun olup işsiz kalma durumun olmaz ama Piri Reis'in eğitimi oldukça kaliteli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: Losgalacticos

    Biraz hort gibi olacak ama bende bu bölümü seçmeyi planlıyorum. Seneye 12. sınıfım ve artık tam olarak seçimlerimi belirlemem gerekiyor. Öncelikle Mareşel' e selamlar ve teşekkürler bilgi verdiği için. Şu an LYS yi geçmiş bir tercih yapıcak öğrenciler gibi bir liste hazırladım kendime size bundan biraz bahsetmek isterim.
    1) Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (İngilizce)
    2) Piri Reis Üniversitesi DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)BURSLU
    3) Piri Reis Üniverstesi GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ (İNGİLİZCE)%100 BURSLU

    Şu anlık deniz ile ilgili tercihlerim bu yönde ve bu kadar. Şimdi sorularıma ve neden Piri Reis' i daha çok istediğimi açıklamak istiyorum.
    Niçin Piri Reis Üniversitesi ?

    Piri Reis Üniversitesini Türkiye’nin tüm Denizcilik iş dünyası; IMEAK Deniz Ticaret Odası ve Türk Deniz Eğitim Vakfı aracılığı ile kurmuştur.

    Türkiye’de denizcilik ile uğraşan ve tüm dünya ile ticaret ilişkileri olan 8400 kuruluşun tamamı Piri Reis Üniversitesinin sahipleridir.

    Piri Reis Üniversitesi Türkiye’de tüm Denizcilik Sektörünün iş dünyası ile barışık ve iç içe olan tek Denizcilik İhtisas Üniversitesidir.

    Bu yine çok cazip maaşlarla Türkiye ve Dünyada iş garantisi demektir.

    Sitesinde yazdığı kadarıyla bu kadar. İş garantisi varsa bende varım.

    Fakat bu iş garantisini biraz açmak gerekir? Lütfen biraz daha yardımcı olur musunuz? Nerenin eğitimi daha iyidir? Pek sosyal yaşantı aramıyorum. Sadece bilgisayarım ve internetim olsun bana yeter

    Piri Reis Üniversitesi eskiden Tüdev olması nedeniyle önemli bir geçmişe sahip.Öğretim görevlisi kalitesi oldukça iyi.Genelde Deniz Harp Okulu kökenli hocalar var.Rektörümüz eski İtü Df dekanı.

    Bu sene yeni kampüste başlıyoruz.Kampüs 100 milyon lira maliyetle Deniz Ticaret Odası tarafından yaptırıldı.Zaten Deniz Ticaret Odası başkanı Metin Kalkavan aynı zamanda Mütevelli Heyeti Başkanı.

    İlk mezunlarımızı bu sene vereceğiz.Zaten bu bölümde fakülteden mezun olup işsiz kalma durumun olmaz ama Piri Reis'in eğitimi oldukça kaliteli.

    Bilgilendirmniz için teşekkürler. İnşallah bende seneye aranıza katılacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben olsam bu bölümü yurtdışında okurum.Hatta kolay kolay denizcilikle ilgili işlere bulaşmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Ben olsam bu bölümü yurtdışında okurum.Hatta kolay kolay denizcilikle ilgili işlere bulaşmam.

    Neden böyle bir şey söylediniz,merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Ben olsam bu bölümü yurtdışında okurum.Hatta kolay kolay denizcilikle ilgili işlere bulaşmam.

    Neden böyle bir şey söylediniz,merak ettim.

    Çünkü denizcilikte türk üniversiteleri teknik olarak yetersiz, hocaları zayıf ve ders kitabı olarak doğru düzgün kaynakları yok.Ne ararsan yabancı kaynaklardan buluyorsun.Bu ülkede denizcilik okuyacağıma varna veya odessaya giderim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Losgalacticos

    Biraz hort gibi olacak ama bende bu bölümü seçmeyi planlıyorum. Seneye 12. sınıfım ve artık tam olarak seçimlerimi belirlemem gerekiyor. Öncelikle Mareşel' e selamlar ve teşekkürler bilgi verdiği için. Şu an LYS yi geçmiş bir tercih yapıcak öğrenciler gibi bir liste hazırladım kendime size bundan biraz bahsetmek isterim.
    1) Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (İngilizce)
    2) Piri Reis Üniversitesi DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE)BURSLU
    3) Piri Reis Üniverstesi GEMİ İNŞAATI VE GEMİ MAKİNELERİ (İNGİLİZCE)%100 BURSLU

    Şu anlık deniz ile ilgili tercihlerim bu yönde ve bu kadar. Şimdi sorularıma ve neden Piri Reis' i daha çok istediğimi açıklamak istiyorum.
    Niçin Piri Reis Üniversitesi ?

    Piri Reis Üniversitesini Türkiye’nin tüm Denizcilik iş dünyası; IMEAK Deniz Ticaret Odası ve Türk Deniz Eğitim Vakfı aracılığı ile kurmuştur.

    Türkiye’de denizcilik ile uğraşan ve tüm dünya ile ticaret ilişkileri olan 8400 kuruluşun tamamı Piri Reis Üniversitesinin sahipleridir.

    Piri Reis Üniversitesi Türkiye’de tüm Denizcilik Sektörünün iş dünyası ile barışık ve iç içe olan tek Denizcilik İhtisas Üniversitesidir.

    Bu yine çok cazip maaşlarla Türkiye ve Dünyada iş garantisi demektir.

    Sitesinde yazdığı kadarıyla bu kadar. İş garantisi varsa bende varım.

    Fakat bu iş garantisini biraz açmak gerekir? Lütfen biraz daha yardımcı olur musunuz? Nerenin eğitimi daha iyidir? Pek sosyal yaşantı aramıyorum. Sadece bilgisayarım ve internetim olsun bana yeter

    Piri Reis'in eğitimi gayet güzel.İş garantisini açarsakta bu üniversitenin arkasında Deniz Ticaret Odası olduğu için sizin sorumluluklarınızı alıyorlar haliyle yani mezun olduğunuzda Deniz Ticaret Odası'nın size iş bulma zorunluluğu vardır olayı budur.Şimdiden başarılar hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Ben olsam bu bölümü yurtdışında okurum.Hatta kolay kolay denizcilikle ilgili işlere bulaşmam.

    Neden böyle bir şey söylediniz,merak ettim.

    Çünkü denizcilikte türk üniversiteleri teknik olarak yetersiz, hocaları zayıf ve ders kitabı olarak doğru düzgün kaynakları yok.Ne ararsan yabancı kaynaklardan buluyorsun.Bu ülkede denizcilik okuyacağıma varna veya odessaya giderim.

    Tüm mühendisliklerin esas kaynakları zaten yabancıdır ülkemiz için.O zaman hiç bir mühendislik okunmamalı ülkemizde.

    Teknik olarak yetersiz demişsiniz.İtü dünya denizcilik üniversitelerinin yer aldığı oluşumun kurucu üyesidir ve başkanlığını yapmıştır,tüm dünya tarafından tanınmaktadır.Piri Reis Üniversitesi keza Tüdev olarak tanınmaktadır.Tüdev mezunu bir öğrenci İngiltere'de uzakyol vardiya zabitliği sınavını kalmadan tamamlayan ilk kişi olmuştur.

    Yine İtü ve Piri Reis'i ele alırsak,simulatörleri,teknik destekleri dünya çapında.Hocaların büyük çoğunluğu yurtdışı tecrübesi olan insanlar.

    Varna yı hiç saymıyorum,Odessa ya neredeyse bütün şirketler ön yargı ile bakmakta.Ukrayna bu konuda sıkıntılı bu ülke.




  • kaptanbarbaros K kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle bu yoruma katılıyorum.Varna bir kere ne ki?Fakir ve sanayisi gerileyen bir ülkenin sıradan üniversitesi daha yeterlilik belgeleri eksik.Odessa'da okusan bu sefer aldığın diploma ve belgeler diğer ülkecelerce kabul görmüyor eğitim seviyeleri aynı değil diye.
  • Yazarken iki kere üç kere değil beşyüz kere düşünülmeli, tereddütünüz varsa hiç bulaşmayın, tam bilginiz yoksa bulaşmayın, bir heves olarak bulaşmayın, %100 istediğinizden emin değilseniz bulaşmayın.
  • Maaşlarda bir değişiklik var mı yoksa ilk mesajdakiler hala geçerli mi? Bir de karada çalışmakla denizde çalışmak arasında ne kadar maaş farkı olur şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TherafluForte

    Maaşlarda bir değişiklik var mı yoksa ilk mesajdakiler hala geçerli mi? Bir de karada çalışmakla denizde çalışmak arasında ne kadar maaş farkı olur şimdiden teşekkürler.

    Başlangıç maaşları 2500-4000 dolar arası diyebiliriz,gemi türüne göre.

    Karada çalışmakla denizde çalışmak arasındaki maaş farkı en iyi ihtimal yarısı kadar olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: TherafluForte

    Maaşlarda bir değişiklik var mı yoksa ilk mesajdakiler hala geçerli mi? Bir de karada çalışmakla denizde çalışmak arasında ne kadar maaş farkı olur şimdiden teşekkürler.

    Başlangıç maaşları 2500-4000 dolar arası diyebiliriz,gemi türüne göre.

    Karada çalışmakla denizde çalışmak arasındaki maaş farkı en iyi ihtimal yarısı kadar olur.

    Teşekkür ederim hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Ben olsam bu bölümü yurtdışında okurum.Hatta kolay kolay denizcilikle ilgili işlere bulaşmam.

    Neden böyle bir şey söylediniz,merak ettim.

    Çünkü denizcilikte türk üniversiteleri teknik olarak yetersiz, hocaları zayıf ve ders kitabı olarak doğru düzgün kaynakları yok.Ne ararsan yabancı kaynaklardan buluyorsun.Bu ülkede denizcilik okuyacağıma varna veya odessaya giderim.

    Tüm mühendisliklerin esas kaynakları zaten yabancıdır ülkemiz için.O zaman hiç bir mühendislik okunmamalı ülkemizde.

    Teknik olarak yetersiz demişsiniz.İtü dünya denizcilik üniversitelerinin yer aldığı oluşumun kurucu üyesidir ve başkanlığını yapmıştır,tüm dünya tarafından tanınmaktadır.Piri Reis Üniversitesi keza Tüdev olarak tanınmaktadır.Tüdev mezunu bir öğrenci İngiltere'de uzakyol vardiya zabitliği sınavını kalmadan tamamlayan ilk kişi olmuştur.

    Yine İtü ve Piri Reis'i ele alırsak,simulatörleri,teknik destekleri dünya çapında.Hocaların büyük çoğunluğu yurtdışı tecrübesi olan insanlar.

    Varna yı hiç saymıyorum,Odessa ya neredeyse bütün şirketler ön yargı ile bakmakta.Ukrayna bu konuda sıkıntılı bu ülke.

    Bu bölümün esas isminin güverte olduğunu sizde biliyorsunuzdur.Mühendislik değildi sonradan eklediler.Türk üniversiteleri fakülteyi açar sonra köprüüstü similatörü gelir, gmdss sistemleri alınır, hoca bulmakta zorluk çekilir.Her fakülteye ilk olarak konteyner yüklü bir gemi resmi ve gemici düğümlerinin olduğu resim asılır.İstanbul üniversitelerinden biri teknik olarak yetersiz olduğu için güverte mezunu veremiyordu.Bölümün adı deniz ulaştırma ama karacı çıkarıyordu.
    Peki kaynak yok, bizim üniversitelerde gemi var mı? Hiç sanmıyorum.Çoğu öğrenci can yeleği, can simidi gibi önemli ekipmanları sadece kağıtlarda görüyor.Ayrıca bizim üniversiteler ehliyet vermez yeterlilik verir bunu ehliyete çevirmek için stajlarla uğraşır durursun.
    İtü dediğiniz okulda 2 yıllık güvertecilere uzakyol verilmesini engelleyen üniversite.Şirketler konusunda da türk şirketleri istediği gibi bakabilir dünyada çalışacak şirket mi kalmadı.Acaba panamax sınıfı gemisi olan türk şirketi var mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    quote:

    Orijinalden alıntı: kaptanbarbaros

    quote:

    Orijinalden alıntı: Indigo

    Ben olsam bu bölümü yurtdışında okurum.Hatta kolay kolay denizcilikle ilgili işlere bulaşmam.

    Neden böyle bir şey söylediniz,merak ettim.

    Çünkü denizcilikte türk üniversiteleri teknik olarak yetersiz, hocaları zayıf ve ders kitabı olarak doğru düzgün kaynakları yok.Ne ararsan yabancı kaynaklardan buluyorsun.Bu ülkede denizcilik okuyacağıma varna veya odessaya giderim.

    Tüm mühendisliklerin esas kaynakları zaten yabancıdır ülkemiz için.O zaman hiç bir mühendislik okunmamalı ülkemizde.

    Teknik olarak yetersiz demişsiniz.İtü dünya denizcilik üniversitelerinin yer aldığı oluşumun kurucu üyesidir ve başkanlığını yapmıştır,tüm dünya tarafından tanınmaktadır.Piri Reis Üniversitesi keza Tüdev olarak tanınmaktadır.Tüdev mezunu bir öğrenci İngiltere'de uzakyol vardiya zabitliği sınavını kalmadan tamamlayan ilk kişi olmuştur.

    Yine İtü ve Piri Reis'i ele alırsak,simulatörleri,teknik destekleri dünya çapında.Hocaların büyük çoğunluğu yurtdışı tecrübesi olan insanlar.

    Varna yı hiç saymıyorum,Odessa ya neredeyse bütün şirketler ön yargı ile bakmakta.Ukrayna bu konuda sıkıntılı bu ülke.

    Bu bölümün esas isminin güverte olduğunu sizde biliyorsunuzdur.Mühendislik değildi sonradan eklediler.Türk üniversiteleri fakülteyi açar sonra köprüüstü similatörü gelir, gmdss sistemleri alınır, hoca bulmakta zorluk çekilir.Her fakülteye ilk olarak konteyner yüklü bir gemi resmi ve gemici düğümlerinin olduğu resim asılır.İstanbul üniversitelerinden biri teknik olarak yetersiz olduğu için güverte mezunu veremiyordu.Bölümün adı deniz ulaştırma ama karacı çıkarıyordu.
    Peki kaynak yok, bizim üniversitelerde gemi var mı? Hiç sanmıyorum.Çoğu öğrenci can yeleği, can simidi gibi önemli ekipmanları sadece kağıtlarda görüyor.Ayrıca bizim üniversiteler ehliyet vermez yeterlilik verir bunu ehliyete çevirmek için stajlarla uğraşır durursun.
    İtü dediğiniz okulda 2 yıllık güvertecilere uzakyol verilmesini engelleyen üniversite.Şirketler konusunda da türk şirketleri istediği gibi bakabilir dünyada çalışacak şirket mi kalmadı.Acaba panamax sınıfı gemisi olan türk şirketi var mı?

    Bölümün isminin "güverte" ya da "duim" olması bir fark yaratmıyor.Dünyadaki adı da zaten "duim" e eşdeğer şekilde geçiyor.Yök de bu sebeple adını böyle belirledi.İlk önce "mühendis" in anlamına bakalım."Hesap yapan kişi" demektir "mühendis".Yani çok matah bir durum oluşturmuyor.Kaptanlar da ciddi hesaplar yapar.Yükleme-boşaltma dediğiniz iş kolay değildir.Ciddi hesaplamalar vardır.

    Denizcilik fakültelerinden yeterlilik alabilmek için simulatörler,diğer gereçler ve belirli hoca sayınız olmalı.Yoksa "Uluslararası denizcilik organizasyonu" size yeterlilik vermez ki bugün İstanbul Üniversitesi Duim'de durum bu.Bunun haricinde 4 tane üniversitemiz tam olarak eğitim veriyor.İtü,Piri Reis,Dokuz Eylül ve Karadeniz Teknik.Çoğu öğrenci can simidi,can yeleğini kağıtlarda görüyor demişsiniz.6 tane sertifika dersi vardır,1. yıl,bunları almadan staja dahi çıkamazsınız.Bu dersler uygulamalı yapılmak zorundadır ve öğrenciler canlı olarak bahsettiklerinizi görmek,tanımak zorundadır.

    Dünyanın her yanındaki denizcilik fakültelerinde kurallar aynıdır.Kuralları belirleyen organizasyonlar Stcw ve İmo'dur.12 ay staj kanunu tüm dünyada vardır.

    Türk şirketlerinin dahi önemsemediği bir okul mezununu,zannediyor musunuz ki dünyadaki önemli denizcilik ülkeleri önemser?Yok böyle bir şey.Zaten endorsment yani ehliyet eşitliği yok Avrupa devletleriyle.

    İtü dediğimiz okul iyi ki 2 yıllık güvertecilere uzakyol ehliyeti verilmesini engelledi.Çünkü bu olay ancak 3. dünya ülkelerinde görülen bir olay.Panama gibi ülkelerde parayı basıp aşçı bile kaptan ehliyeti alabiliyordu bir ara.Biz 4 yıl ciddi eğitim göreceğiz,ama başkası 2 senelik kursla benle aynı eşitliğe sahip olacak.Böyle bir durum söz konusu olamaz.

    Panamax türü gemiler demişsiniz.Panamax türü gemilerin draftı nedir umarım biliyorsunuzdur.Türkiye'de bu gemiler nasıl demirleyebilir?Kaç tane yer vardır bu drafta uygun?Türkiye de şu an bildiğim kadarıyla sadece 1 tane yer Panamax gemilerin kullanımına uygun.Zaten Panamax dediğiniz gemiler de genelde dünyanın en büyük konteynır şirketleri Msc ve Maersk'e aittir.Gemi türlerini etkileyen tek faktör şirket büyüklükleri değil,ülkenin fiziki yapısıdır.




  • Hocam bu iş kafama nasıl yatar onu düşünüyorum.Hani balık tutmayı sevmeyen birisinin gemi inşaatı yada ulaştırma ile ilgli bir dal okuması ne derece doğru olur ki? (Lise sona geçtim.Bir daha ki yıl için bende plan yapmaya çalışıyorum.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M A R E Ş A L

    Mailime birçok arkadaşım sorular göndermiş,kusura bakmayın müsait olamıyorum bu aralar cevap veremedim.

    Sadece uzakyol kaptanlık ve zabitlik (2. 3. 4. kaptanlık) hakkında bilgi vereceğim..

    Üniversite sınavi ile İ.T.Ü. denizcilik fakültesi,Dokuz Eylül üniv.,K.T.Ü. ve sanırım Yakın doğu üniv. (özel) Deniz ulaştırma işletme mühendisliği veya güverte bölümü mezunları okul bittikten sonra veya süresince toplamda 10 aylık gemi stajını bitirirler ve uzakyol vardiya zabitliği (3. veya 4. kaptanlık) sınavına katılmaya hak kazanırlar. Okul diploması sadece o sınava girmeye hak kazandırır ve asla uluslarası tanınan bu sertifika yerine geçemez. Sına tüm okul yıllarında ve staj sürende öğrendiğin bilgileri kapsamakta ve 7-8 ders halinde yapılmaktadır.Tamamını verebilenler uzakyol vardiya zabiti yani uzakyol 3. veya 4. kaptanlığa hak kazanırlar.

    Toplam 2 sene bu sertifika ile gemilerde görev yapanlar tekrar sınava girmek zorundadırlar ve bu sınav gittikçe daha da zorlaşır. Bu sınavı kazanlar uzakyol 2. kaptanlık ehliyetini almaya hak kazanır.

    Yine bu ehliyet ile 2 yıl hizmetini dolduranlar uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanırlar.

    3. VE 4. KAPTAN: Gemi seyir planlaması,12:00-16:00/24:00-04:00 köprüüstü (geminin kumanda edildiği yer) vardiyası sorumlusudurlar. 2 kaptanı asiste ederler ve görev sorumluluk olarak tam anlamıyla 2. kaptana bağlıdırlar.Limanda gemi yükleme ve tahliye operasyonları konusunda 2. kaptana karşı sorumludurlar. Güvenlik ekipmanları ve seyir haritaları ile elektronik ekipmanların tüm kontrolleri,rota çizimleri (kaptan tarafından onanır) yine 3. kaptan sorumluluğundadır.



    2. KAPTAN : (YANİ BEN) Geminin disiplin amiridir. Kaptandan sonra gelen kişi olup baş zabittir. Yük hesaplarından tututnda personelin kılık kıyafetine kadar,geminin eminyetinden tutunda ekipman bakımlarına kadar çok geniş bir yelpazade görev ve sorumlulukları vardır.Kaptana karşı sorumludurlar.

    KAPTAN (SÜVARİBEY): O master'dır.Herşey ondan sorulur,gemiyi satar bilem.Onu kimse tutamaz.Sadece sicil limanında armatörün borusu öter,uluslarası sularda ise boru gemi kaptanınındır.

    Meslek meşakat gerektiren zor bir meslek olup aylarca aileniz ve sevdiklerinizden uzak dünyanın herhangi bir yerinde kalabilir,fırtınalarla boğuşmaktan uykusuz kalabilir yada yanlızlıktan sıkılabilirsiniz.Ayrıca ilgili sağlık koşulları her 2 senede bir raporlanmak zorundadır.

    Ancak bunları kabul eden biri için hem dünyayı gezip hem üstüne para kazanmak isteyen idealist deliler için birebirdir. Her limanda bir sevgili mümkün olup fazla azıtmamak lazım gelir.

    Maaşlara gelince (Uzakyol gemilerinde ŞU ANKİ PİYASA alt ve üst sınır):

    3. VE 4. KAPTAN---1800-2000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

    2. KAPTAN--- 2600-3500 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

    KAPTAN---3500-7000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)



    Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana



    EDIT: Bu arada yaklaşık 1,5 senedir bir lojistik firmasında görev yapıyorum yani denize çıkmıyorum.

    Alın size konu.

    http://forum.donanimhaber.com/m_60832169/f_//tm.htm#60832169

    Konu yanlış yerde. Silinebilir.




  • merhaba . ben gemi kaptanlığı düşünüyorum fakat aklımda bazı çelişkiler var . araştırmalarıma göre kaptanlık eskisi kadar rehabet gören meslek değilmiş yani demek istediğim çapı büyüdüğü ve puanları oldukça düştüğü için öğretmenlik gibi tutulmayan meslek dalları arasına girebilir mi . şuan mesela benim hedefim 1. si itü 2. piri reis üniv. deniz ulaştırma ve işletme mühendisliği. bu okulların birinden mezun olduktan sonra beni neler bekler . mezun olduktan sonra direk mi 4. kaptan olarak başlarım yoksa 4. kaptan olmak için de ayrı bir çalışma gerekli mi . bana bu mesleğin acı gerçeklerini anlatacak birisini istiyorum. maaşları gözleri kamaştırıyor fakat bu gerçekten böyle mi. mesela ben 3. kaptanım 5 bin tl para alıyorum ayda fakat yılda 8 ay sefere çıkıyorum. yıllık kazancım 40 bin tl mi olur. birde bu yük gemilerinde internet vs. vakit geçirmek için metaryaller mevcut mu falan filan :D

    bu sorular gerçekten kafamı karıştırıyor cevaplayan arkadaşlara şimdeden teşekkür ederim. selametle




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.