DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
DENİZCİLİK---KAPTANLIK HAKKINDA BİLGİ VERELİM
104
Cevap
12
Favori
89.801
Tıklama
Tüm Forumlar >> Konu Dışı / Off Topic >> Konu Dışı >> DENİZCİLİK---KAPTANLIK HAKKINDA BİLGİ VERELİM
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      317 Mesaj
      24 Ağustos 2006 23:03:44 Konu Sahibi
      Mailime birçok arkadaşım sorular göndermiş,kusura bakmayın müsait olamıyorum bu aralar cevap veremedim.

      Sadece uzakyol kaptanlık ve zabitlik (2. 3. 4. kaptanlık) hakkında bilgi vereceğim..

      Üniversite sınavi ile İ.T.Ü. denizcilik fakültesi,Dokuz Eylül üniv.,K.T.Ü. ve sanırım Yakın doğu üniv. (özel) Deniz ulaştırma işletme mühendisliği veya güverte bölümü mezunları okul bittikten sonra veya süresince toplamda 10 aylık gemi stajını bitirirler ve uzakyol vardiya zabitliği (3. veya 4. kaptanlık) sınavına katılmaya hak kazanırlar. Okul diploması sadece o sınava girmeye hak kazandırır ve asla uluslarası tanınan bu sertifika yerine geçemez. Sına tüm okul yıllarında ve staj sürende öğrendiğin bilgileri kapsamakta ve 7-8 ders halinde yapılmaktadır.Tamamını verebilenler uzakyol vardiya zabiti yani uzakyol 3. veya 4. kaptanlığa hak kazanırlar.

      Toplam 2 sene bu sertifika ile gemilerde görev yapanlar tekrar sınava girmek zorundadırlar ve bu sınav gittikçe daha da zorlaşır. Bu sınavı kazanlar uzakyol 2. kaptanlık ehliyetini almaya hak kazanır.

      Yine bu ehliyet ile 2 yıl hizmetini dolduranlar uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanırlar.

      3. VE 4. KAPTAN: Gemi seyir planlaması,12:00-16:00/24:00-04:00 köprüüstü (geminin kumanda edildiği yer) vardiyası sorumlusudurlar. 2 kaptanı asiste ederler ve görev sorumluluk olarak tam anlamıyla 2. kaptana bağlıdırlar.Limanda gemi yükleme ve tahliye operasyonları konusunda 2. kaptana karşı sorumludurlar. Güvenlik ekipmanları ve seyir haritaları ile elektronik ekipmanların tüm kontrolleri,rota çizimleri (kaptan tarafından onanır) yine 3. kaptan sorumluluğundadır.



      2. KAPTAN : (YANİ BEN) Geminin disiplin amiridir. Kaptandan sonra gelen kişi olup baş zabittir. Yük hesaplarından tututnda personelin kılık kıyafetine kadar,geminin eminyetinden tutunda ekipman bakımlarına kadar çok geniş bir yelpazade görev ve sorumlulukları vardır.Kaptana karşı sorumludurlar.

      KAPTAN (SÜVARİBEY): O master'dır.Herşey ondan sorulur,gemiyi satar bilem.Onu kimse tutamaz.Sadece sicil limanında armatörün borusu öter,uluslarası sularda ise boru gemi kaptanınındır.

      Meslek meşakat gerektiren zor bir meslek olup aylarca aileniz ve sevdiklerinizden uzak dünyanın herhangi bir yerinde kalabilir,fırtınalarla boğuşmaktan uykusuz kalabilir yada yanlızlıktan sıkılabilirsiniz.Ayrıca ilgili sağlık koşulları her 2 senede bir raporlanmak zorundadır.

      Ancak bunları kabul eden biri için hem dünyayı gezip hem üstüne para kazanmak isteyen idealist deliler için birebirdir. Her limanda bir sevgili mümkün olup fazla azıtmamak lazım gelir.

      Maaşlara gelince (Uzakyol gemilerinde ŞU ANKİ PİYASA alt ve üst sınır):

      3. VE 4. KAPTAN---1800-2000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

      2. KAPTAN--- 2600-3500 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

      KAPTAN---3500-7000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)



      Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana



      EDIT: Bu arada yaklaşık 1,5 senedir bir lojistik firmasında görev yapıyorum yani denize çıkmıyorum.
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >



      |
      |
      _____________________________

      From each according to his ability, to each according to his need.

      STAND BY
    • Yarbay
      4304 Mesaj
      24 Ağustos 2006 23:52:31
      ben atmıştım bayağı mail ama cevap gelmemişti
      itü denizciliği tercihlere yazacktım,son anda vazgeçtim

      şimdi yıldız teknik metalurji-malzeme ye gideceğim
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      317 Mesaj
      25 Ağustos 2006 00:12:39 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: faruk

      ben atmıştım bayağı mail ama cevap gelmemişti
      itü denizciliği tercihlere yazacktım,son anda vazgeçtim

      şimdi yıldız teknik metalurji-malzeme ye gideceğim



      Cevap atamadığım için kusura bakma kardeş..

      Ama bu toptan çözüm oldu sanırım
      |
      |
      _____________________________

      From each according to his ability, to each according to his need.

      STAND BY
    • Yüzbaşı
      317 Mesaj
      25 Ağustos 2006 13:12:33 Konu Sahibi
      Okadar bilgi verdik boşa gitmemeli

      UP
      |
      |
      _____________________________

      From each according to his ability, to each according to his need.

      STAND BY
    • Teğmen
      185 Mesaj
      25 Ağustos 2006 18:38:45
      güzel bilgiler yapalacak iş ama ben karadan ayrı kalamam
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4304 Mesaj
      25 Ağustos 2006 21:56:07
      valla ben para için 12 ay denizde bile yaşarım ama o fırtınalar yok muuuu

      tırstım açıkçası


      zaten vapura binince farkettim,beni deniz tutuyormuş
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      91 Mesaj
      25 Ağustos 2006 22:32:07
      mezun olduktan sonra iş olanakları nasıl ? ve de yeni mezun olanlar hangi mevkiden başlıyorlar ?
      |
      |
      _____________________________

      ---------------------------------------
    • Binbaşı
      1453 Mesaj

      iOS Beta Tester
      25 Ağustos 2006 22:36:07
      Öss dışı yazılabiliyor mu Güverte bölümüne ?

      Türkiyede olması şart değil...
      < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
      |
      |
      _____________________________

      HTC HD2 , Samsung İnnov8 , Psp 3004 , Xbox 360, Dm800, Vestel Pixellence, Nokia E63, Acer 6395G

    • Yarbay
      4304 Mesaj
      25 Ağustos 2006 23:56:16
      quote:

      Orjinalden alıntı: yasinburak88

      mezun olduktan sonra iş olanakları nasıl ? ve de yeni mezun olanlar hangi mevkiden başlıyorlar ?


      ayıptır kardeşim,adam üşenmemiş yazmış.Sorunun cevabıda yukarıda var zaten.


      @serkanbaba

      sanırım 2 yıllık güverte eğitimi veren tüdev var ama onunda itü ile kıyaslanması pek mantıklı gelmiyor bana
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      317 Mesaj
      26 Ağustos 2006 10:34:05 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: yasinburak88

      mezun olduktan sonra iş olanakları nasıl ? ve de yeni mezun olanlar hangi mevkiden başlıyorlar ?



      Mezunlar açık deniz stajını tamamlayıp okulları ve liman başkanlıklarına onaylattıktan sonra uzakyol vardiya zabitliği (3. ve 4. kaptanlık) sınavına girmeye hak kazanırlar.

      İş olanakları mezuniyetten sonra uzakyol 3. ve 4. kaptanlar için odukça fazladır.Tecrübe stajda kazanıldığı için öyle bir şart genelde aranmaz,askerlik yapmamış olmak asla bir engel değildir.Direkt olarak gemi yönetimin kadrosundasınızdır ( bazen fiilen engeller olsada resmiyette böyledir ) Maaş tecrübeye göre çok az fark eder,önemli olan o ehliyetindir.

      Umarım yardımcı oldum
      |
      |
      _____________________________

      From each according to his ability, to each according to his need.

      STAND BY
    • Yüzbaşı
      317 Mesaj
      26 Ağustos 2006 10:36:47 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: serkanbaba

      Öss dışı yazılabiliyor mu Güverte bölümüne ?

      Türkiyede olması şart değil...



      IMO (Uluslarası denizcilik örgütü) onaylı dünyanın birçok yerinde bu eğitimi veren özel okullar bulunmaktadır.Türkiye de TÜDEV.

      Ancak mümkünse üniversite mektebinden geçmek tercih sebebidir.
      |
      |
      _____________________________

      From each according to his ability, to each according to his need.

      STAND BY
    • Yarbay
      2737 Mesaj
      26 Ağustos 2006 12:51:37
      biri TÜDEV mi dedi
      |
      |
      _____________________________

      REFERANSLARIMI PROFİLİMDEN GÖREBİLİRSİNİZ...
    • Binbaşı
      1830 Mesaj
      26 Ağustos 2006 12:57:57
      piyasa maaşlarını biraz yüksek yazmışsın. bizim 2 gemimiz var ve maaşlar bu düzeyde değil. çok az firma yüksek maaş veriyor.



      quote:

      Orjinalden alıntı: M A R E Ş A L

      Mailime birçok arkadaşım sorular göndermiş,kusura bakmayın müsait olamıyorum bu aralar cevap veremedim.

      Sadece uzakyol kaptanlık ve zabitlik (2. 3. 4. kaptanlık) hakkında bilgi vereceğim..

      Üniversite sınavi ile İ.T.Ü. denizcilik fakültesi,Dokuz Eylül üniv.,K.T.Ü. ve sanırım Yakın doğu üniv. (özel) Deniz ulaştırma işletme mühendisliği veya güverte bölümü mezunları okul bittikten sonra veya süresince toplamda 10 aylık gemi stajını bitirirler ve uzakyol vardiya zabitliği (3. veya 4. kaptanlık) sınavına katılmaya hak kazanırlar. Okul diploması sadece o sınava girmeye hak kazandırır ve asla uluslarası tanınan bu sertifika yerine geçemez. Sına tüm okul yıllarında ve staj sürende öğrendiğin bilgileri kapsamakta ve 7-8 ders halinde yapılmaktadır.Tamamını verebilenler uzakyol vardiya zabiti yani uzakyol 3. veya 4. kaptanlığa hak kazanırlar.

      Toplam 2 sene bu sertifika ile gemilerde görev yapanlar tekrar sınava girmek zorundadırlar ve bu sınav gittikçe daha da zorlaşır. Bu sınavı kazanlar uzakyol 2. kaptanlık ehliyetini almaya hak kazanır.

      Yine bu ehliyet ile 2 yıl hizmetini dolduranlar uzakyol kaptanlık sınavına girmeye hak kazanırlar.

      3. VE 4. KAPTAN: Gemi seyir planlaması,12:00-16:00/24:00-04:00 köprüüstü (geminin kumanda edildiği yer) vardiyası sorumlusudurlar. 2 kaptanı asiste ederler ve görev sorumluluk olarak tam anlamıyla 2. kaptana bağlıdırlar.Limanda gemi yükleme ve tahliye operasyonları konusunda 2. kaptana karşı sorumludurlar. Güvenlik ekipmanları ve seyir haritaları ile elektronik ekipmanların tüm kontrolleri,rota çizimleri (kaptan tarafından onanır) yine 3. kaptan sorumluluğundadır.



      2. KAPTAN : (YANİ BEN) Geminin disiplin amiridir. Kaptandan sonra gelen kişi olup baş zabittir. Yük hesaplarından tututnda personelin kılık kıyafetine kadar,geminin eminyetinden tutunda ekipman bakımlarına kadar çok geniş bir yelpazade görev ve sorumlulukları vardır.Kaptana karşı sorumludurlar.

      KAPTAN (SÜVARİBEY): O master'dır.Herşey ondan sorulur,gemiyi satar bilem.Onu kimse tutamaz.Sadece sicil limanında armatörün borusu öter,uluslarası sularda ise boru gemi kaptanınındır.

      Meslek meşakat gerektiren zor bir meslek olup aylarca aileniz ve sevdiklerinizden uzak dünyanın herhangi bir yerinde kalabilir,fırtınalarla boğuşmaktan uykusuz kalabilir yada yanlızlıktan sıkılabilirsiniz.Ayrıca ilgili sağlık koşulları her 2 senede bir raporlanmak zorundadır.

      Ancak bunları kabul eden biri için hem dünyayı gezip hem üstüne para kazanmak isteyen idealist deliler için birebirdir. Her limanda bir sevgili mümkün olup fazla azıtmamak lazım gelir.

      Maaşlara gelince (Uzakyol gemilerinde ŞU ANKİ PİYASA alt ve üst sınır):

      3. VE 4. KAPTAN---1800-2000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

      2. KAPTAN--- 2600-3500 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)

      KAPTAN---3500-7000 USD (4 veya 6 ayda 1 çift maaş)



      Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana



      EDIT: Bu arada yaklaşık 1,5 senedir bir lojistik firmasında görev yapıyorum yani denize çıkmıyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1851 Mesaj
      26 Ağustos 2006 14:00:38
      @Mareşal çok güzel bilgiler vermişsin saol..

      Ben i.ü elektronik haberleşme (2 yıllık) mezunuyum. Gemilerde Tekniker - Teknisyen olarak çalışma imkanım varmı? (telsiz-muhabere vs.)
      Varsa nasıl olacak? sınav vs varmı? ve Teknisyen ücretleri ne durumda? gibi sorularım var.. Yardımcı olabilirsen sevinirim..
      |
      |
      _____________________________

      I'm too Old for This Stuff...
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      26 Ağustos 2006 14:05:37
      quote:

      Orjinalden alıntı: out

      @Mareşal çok güzel bilgiler vermişsin saol..

      Ben i.ü elektronik haberleşme (2 yıllık) mezunuyum. Gemilerde Tekniker - Teknisyen olarak çalışma imkanım varmı? (telsiz-muhabere vs.)
      Varsa nasıl olacak? sınav vs varmı? ve Teknisyen ücretleri ne durumda? gibi sorularım var.. Yardımcı olabilirsen sevinirim..





      tekniker -teknisyen olarak çalısabilirsin 150- 200 ytl bir kurs var onu veridkten sonra gidebilirsin... arkadasım çalısyor gemide elektirk teknisyeni olarak 2 milyar para alıyor.
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      1784 Mesaj
      26 Ağustos 2006 14:40:57
      Tercih formunda ilk sıralara bütün devlet üniversitelerinin Denizcilik Fakültelerini yazdım ama malesef olmadı.

      Anadolu Üni. Çevre Müh. e gidiyorum.
      |
      |
      _____________________________

      Benim yaradılışımda bir fevkalâdelik varsa, o da Türk olarak dünyaya gelmemdir.
      Mustafa Kemal Atatürk
    • Binbaşı
      1411 Mesaj
      25 Ekim 2006 00:45:51
      Hocam bunların dısında tekne kullanmak icin alınan kaptanlık ehliyeti (tam adını bilmiyorum) nasıl alınıyor?
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      937 Mesaj
      25 Ekim 2006 01:54:36
      YA arkadas pespembe tablolar cizmis ne guzel herkes bu isi yapabilse zaten o maaslar oyle olmazdi beyler.Denizcilik isi insanoglunu en cok zorlayan istir ben kendimde denizciyim babamda 30 yillik denizci sonuc kendisi sagligini ciddi olcude kaybetti onca yildan sonra o yuzden siz siz olun 5 metre yakinina yaklasmayin bu isin..Bir denizci olarak benden tavsiye..

      Not: bende denize cikmiyorum suanda karada calisiorum yani para hersey deil benden soylemesi..
      |
      |
      _____________________________

      Just a Little..
    • Binbaşı
      1384 Mesaj
      25 Ekim 2006 02:26:12
      Özel eğitim veren vakıflar varmış.. onlar hakkında bir bilgin varmı?
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      317 Mesaj
      25 Ekim 2006 09:01:20 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: fulmonty

      YA arkadas pespembe tablolar cizmis ne guzel herkes bu isi yapabilse zaten o maaslar oyle olmazdi beyler.Denizcilik isi insanoglunu en cok zorlayan istir ben kendimde denizciyim babamda 30 yillik denizci sonuc kendisi sagligini ciddi olcude kaybetti onca yildan sonra o yuzden siz siz olun 5 metre yakinina yaklasmayin bu isin..Bir denizci olarak benden tavsiye..

      Not: bende denize cikmiyorum suanda karada calisiorum yani para hersey deil benden soylemesi..


      Benim dedemde uzakyol kaptanı ve 76 yaşında,hala çalışıyor ve hala çakı gibi delikanlı ve hala mesleğin içinde.Bu ne çelişki şimdi.İnsanları meslekten soğutma çaban gemideki disiplinli bir süvarinin senin üzerinde kurmuş olduğu ve seni meslekten asıl soğutan sebepten öteye gidemez bence..

      Yapamıyorsan evinde oturacaksın sessizce.Ben şu an yapmıyorum ancak senin gibi çamurda atmıyorum.Her an geri dönebilirim denizlere,asıl mesleğime.
      |
      |
      _____________________________

      From each according to his ability, to each according to his need.

      STAND BY
Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.