Şimdi Ara

Dell Laptop ekran açılmıyor, şarj ışığı turuncu beyaz yanıp sönüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
12.426
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, Dell G5 15 laptopumu bir ay önce FPS drop ve USB girişinin çalışmaması nedeniyle Vatan Bilgisayar aracılığyla servise yolladım. Anakart ve Heatsink değiştirilip geri yollandı. Fakat bu sefer HDD tanımıyordu. Disk yönetimi, bios vs anladığım kadarıyla her şeyi denedim tekrar yollamak zorunda kaldım. Donanımsal sorun olmadığı yeniden Windows kurulduğu vs yazılıp HDD yi tanıdığını söylediler geri yolladılar. Ama bu sefer de donma, mavi ekran, kasma sorunları yaşadım 5saniye güç tuşuna basmadan kapanmıyordu en sonunda kapandı ve açılmadı. Açıldığında ise şarj ışığı turuncu ve beyaz yanıp sönüyor fanlar çalışıyor ekran gelmiyordu. Çözüm bulamadım geri yolladım ve gene bana donanımsal sorun olmadığı sistemin yeniden kurulduğu sorunsuz çalıştığı söylendi. Tekrar aldığımda bu sefer herhangi bir sorun gözükmüyordu. Bilgisayarı kapata bastım ardından ekran kapandı fakat fanlar ve klavye ışığı kapanmadı bekledim hala aynı 5 saniye güç tuşuna basılı tutup kapattım. Yeniden açtığımda ekran gelmedi fanlar çalışıyor, klavye ışıkları yanıyor ve şarj ışığı turuncu beyaz yanıp sönüyordu hala da aynı açılmıyor sürekli bu şekilde. Yardımınızı istiyorum.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dell Laptop Ekran Açılmıyor, Şarj Işığı Turuncu-Beyaz Yanıp Sönüyor

    Dell laptop kullanıcıları, bazen ekranlarının açılmadığı ve şarj ışığının turuncu ve beyaz renkte yanıp söndüğü sorunu ile karşılaşabilirler. Bu sorun, çeşitli faktörlerden kaynaklanabilir ve aşağıdaki adımları izleyerek çözebilirsiniz:

    • Pilin Boş Olması: Şarj ışığı turuncu ve beyaz renkte yanıp sönüyorsa, pilin boş olma ihtimali vardır. Laptopunuzu bir prize takın ve birkaç saat şarj edin.

    • Güç Adaptörünün Arızalı Olması: Arızalı bir güç adaptörü de bu soruna neden olabilir. Farklı bir güç adaptörü kullanmayı deneyin.

    • LCD Kablosunun Gevşemesi: LCD kablosu gevşerse, ekran açılmayabilir. Laptopunuzu kapatın ve ters çevirin. LCD kablosunu anakarta yeniden takın.

    • BIOS Ayarlarının Sıfırlanması: Yanlış BIOS ayarları da bu soruna yol açabilir. Laptopunuzu kapatın ve güç düğmesine 15 saniye boyunca basın. Bu, BIOS ayarlarını varsayılan değerlere sıfırlayacaktır.

    • Profesyonel Yardım Almanız Gerekebilir: Yukarıdaki adımlar sorunu çözmezse, bir bilgisayar teknisyenine başvurmanız gerekebilir. Diğer sorunları tespit ederek ve onararak laptopunuzun ekranının tekrar açılmasını sağlayabilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • O turuncu ve beyaz ışık sana arızayı söylüyor. 2 kere turuncu 1 beyaz yakıyorsa CPU arızası. Aşağıdakilerden hangisi ? Bilgisayarında yanıp sönen ışıklardan hangisi ?


    İlk rakam turuncu ikinci rakam beyaz


    2,1 CPU arızası

    2,2 Sistem kartı: BIOS ve ROM hatası

    2,3 Bellek veya RAM algılanmadı

    2,4 Bellek veya RAM hatası

    2,5 Geçersiz bellek takılı

    2,6 Sistem kartı veya yonga seti hatası

    2,7 LCD arızası

    3,1 CMOS pil arızası

    3,2 PCI ya da ekran kartı/yonga arızası

    3,3 Kurtarma görüntüsü bulunamadı

    3,4 Kurtarma görüntüsü bulundu ancak geçersiz

    3,5 Güç sıralama arızası

    3,6 SBIOS, Flash bozulması algıladı

    3,7 ME hatası

  • selimyuksel S kullanıcısına yanıt
    Cevabınız için teşekkür ederim. 4-beyaz 2-turuncu yanıyordu. Bir süre bekledim normal şekilde açıldı direkt Dell in sitesinde ki quick teste soktum ve bellek hatası verdi. Güzelce yazıp servise yolladım. Umarım bu sefer düzgünce kontrol yaparlar. Donanımsal sorun yok diyip yolluyorlar bir de...
  • Düzelteceklerini sanmıyorum. Bir daha arıza yaparsa ürünü yenisi ile değiştirme talebinde bulunun ..

  • selimyuksel S kullanıcısına yanıt
    Yenisi ile değiştirme talebinde bulunmuştum fakat 6 ayı geçtiği için değiştirmeyeceklerini söylediler. Müşteri hizmetlerini aradım, şikayet var'a yazdım detaylıca anlattım. Servise ileteceklerini belirttiler. Koçsistem'den bunu beklemezdim.
  • 1 sene deseler yerdik de 6 ay yemezler... Tüketici haklarına bir uğramanızı konu ile ilgili avukattan bilgi almanızı tavsiye ederim. Ayrıca dell şirketinin garanti şartlarında ürün değişim ile ilgi konuları da gözden geçirin. Belli sayıda tamir görme işleminden sonra ürün hala aynı sorunları tekrarlıyorsa. Yenisi ile yoksa fiyatı karşılığı kendisine denk yada üst model ile değişimini yapmaları gerek.


    Ağlamayana meme yok. Araştırmak gerek.


    Sizin hatanız vatan bilgisayara garantiye vermek. Bak girdim dell sitesine hata kodlarını çıkardım. Senin benim gibi sıradan eli tornavida tutan kişiler çalışıyor. Keşke direk Dell şirketine mail atsaydınız.

  • selimyuksel S kullanıcısına yanıt
    Haklısınız. Dell'i aradığımda kendi garantilerinde değil ürünün koçsistemin garantisinde olduğunu herhangi bir şey yapamayacaklarını koçsistemle iletişim kurmamı söyledi. Kendileri herhangi bir şey yapamazlarmış.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Neyse bu işin sonunu bırakmayın o bilgisayarında ne yapın edin yenisini versinler. Tonla para verip kırk kere arıza veren üründen hayır gelmeyeceğini söyleyeyim.


    Sonucunu forumda yeni başlık açarak paylaşırsınız. Millette tecrübelerinizden yararlanarak daha rahat sonuca ulaşır.

  • Ya HDD sıkıntılı yada RAM'ler. Detaylı MemTest ve HDDTune Hızlı Test olmadan yavaş olarak sağlık testi yapabilir misiniz? Tekrar geldiğinde artık... Bu arada garanti süresi içerisinde 3 defa aynı hatadan ötürü servise giderse ürünün para iadesini alabilirsiniz. Değişim işi ise şirkete bağlı bir şey. Sunmazsa sadece para iadesi alınabilir tabii böyle devamlı dövizin değiştiği bir ülke için para iadesi iyi bir şey değil.


    DİPNOT: Yanlış anlaşılmasın, servis 3 defa servis kağıdına aynı hatanın yaşandığını girmesi gerek. Eğer farklı bir bilgi girerse kağıtlara, tüketici heyeti ile uğraşarak almak zorunda kalacaksınız hakkınızı... Testleri bekliyorum veya ürünün durumunu... Cevapla ile lütfen geri dönünüz.

  • Karanlık Ülke kullanıcısına yanıt
    Cevaplarınız için teşekkürler. Laptop geri geldiğinde testlere sokup geri dönüş sağlayacağım.
  • Laptop bugün Vatan Bilgisayara geldi. Kendim kargo no dan takip etmesem Vatan mesaj atmamıştı ürün teslime hazırdır diye. Neyse gidip aldım.

    Anakart, SSD (intel vardı Sk hynix sc401 sata takmışlar sanırsam okuma yazmaları eşit intelin hızını ve modal no sunu tam olarak hatırlamıyorum) ve ram değişmiş (2 tane samsung vardı 1tanesini değiştirmişler sadece gene sk hynix marka ddr4 2666mhz takmışlar)

    Güncellemeleri yaptım Dell'in sitesinde bulunan quick ve full teste soktum tüm donanımlardan geçti. Laptopu yollamadan önce aynı teste soktuğumda Ram hatası vermişti. Şuan bir sıkıntı yok gibi başka yazılımlardan da testlere sokacağım.
  • MrSabir kullanıcısına yanıt

    Bu saatten sonra hata vermez umarım. RAM sorunu gibi duruyordu zaten o da gittiğine göre.. Hayırlı olsun.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.