Şimdi Ara

Debriyaja Basmak İle Boş Vites Arasındaki Fark

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar biriniz bana anlatabilir misiniz? Boş vites sistemi nasıl çalışır? Debriyaja bastığımızda motor ve şanzımandan ayrılan sistem boşa alınca da ayrılıyor mu yoksa tıpkı vitesteki gibi temas halinde mi? Yani boşa alınca olay tamamen şanzımanın içinde mi bitiyor? Boş viteste kavrama olur mu? Olmuyor galiba, ama neden olmuyor? Boş vites dişlisi var mı, nasıl bir şey? Boş viteste de az da olsa şanzımanda bir sürtünme vardır derler, mantığı nedir bunun? Ayrıca motor devri arttıkça şanzıman içindeki hareketli parçaların da devri artıyor mu? Cidden merak ettim. Açıklayacak arkadaşlara şimdiden zahmetim için teşekkür ederim.



  • Merhaba,

    En basit şekilde benzeterek aktarayım; vitesi mandal olarak düşünün debriyaja bastınız ve şanzıman motordan ayrıldı. İlgili vitese takarak şanzımanı gerekli konumda gerekli dişli ile motora bağlıyorsunuz. Debriyaj anlık şanzıman ile motoru ayırmak için var. Boşa alınca şanzıman motora temas etmiyor ancak viteste ama debriyaja basılı olduğunda motorun çıkışı boşa çıkıyor. Anlatım biraz karışık oldu ama genel mantığı bu şekilde. Diğer soru ise yine üstteki cevaptan yola çıkılarqk bulunabilir. Devir arttıkça şanzıman içindeki hareketli parçaların (dişli) devri de artar.

    Yanlışım varsa bilgili arkadaşlar düzeltirse sevinirim.

    Selamlar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pi10

    Merhaba,

    En basit şekilde benzeterek aktarayım; vitesi mandal olarak düşünün debriyaja bastınız ve şanzıman motordan ayrıldı. İlgili vitese takarak şanzımanı gerekli konumda gerekli dişli ile motora bağlıyorsunuz. Debriyaj anlık şanzıman ile motoru ayırmak için var. Boşa alınca şanzıman motora temas etmiyor ancak viteste ama debriyaja basılı olduğunda motorun çıkışı boşa çıkıyor. Anlatım biraz karışık oldu ama genel mantığı bu şekilde. Diğer soru ise yine üstteki cevaptan yola çıkılarqk bulunabilir. Devir arttıkça şanzıman içindeki hareketli parçaların (dişli) devri de artar.

    Yanlışım varsa bilgili arkadaşlar düzeltirse sevinirim.

    Selamlar..

    Ama boşa alınca debriyajı bırakıyoruz. Temas etmesi gerekmez mi?
    Düzenleme: Tamam yeniden okuyunca şimdi anladım. Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Oh Long Johnson -- 23 Aralık 2015; 19:37:25 >




  • Debriyaja basılı hali ile boş vites aynıdır.

    İkisinde de temas olmaz.

    Sadece, debriyaja basılı oldugunda vites kolu herhangi bir viteste olur eğer boşa almazsanız.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ikiside aynı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Debriyaja basılı hali ile boş vites aynıdır.

    İkisinde de temas olmaz.

    Sadece, debriyaja basılı oldugunda vites kolu herhangi bir viteste olur eğer boşa almazsanız.


    Debriyaja basınca baskı ve balata ayrılmıyor mu? Ayrılıyor olması lazım. Boşa atınca pedalı bırakıyoruz ama yani baskı ve balata temas haline geçiyor. Yani şanzımanı tekrar bağlıyoru motora. Temas olması gerekiyor. Ben mi yanlış düşünüyorum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulunmazhintkumasi

    ikiside aynı

    Yaptıkları etki aynı ama nasıl yaptıkları farklı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.