Şimdi Ara

Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
101
Cevap
1
Favori
62.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arabaların kullanım kitapçıklarında da yazar vitesi boşa atıp debriyaj basılıyken çalıştırmak gerekiyormuş kitapçığın yalancısıyım
    ama debriyaja basıldığında balatayı volanttan ayıracağı için motorun çalışması daha rahat olur yazın pek farketmez ama kışın daha fazla faydası görülür herzaman debriyaja basarak çalıştırıyorum artık alışkanlık oldu
  • Beyler kşm demiş arada fark yok diye.

    Ya ikisini de deneyin anlarsınız.


    Debriyaja basmadan çalıştırırsanız aracınıza zararvermiş olursunuz.


    Sıfır araa alırken ustanın tembihlemesi lazım duymuş olmanız lazım.



    Şöförlerin bunu bilmesi lazım esasen.


    Araç boşta ve debriyaja basılarak çalıştırılır.
  • benim arabada boştayken çalıştıramıyorum mecburen debriyaj yada frene basıyorum
  • Tek doğru cevabı arkadaş vermiş. Teşekkürler.

    İkisi arasında "fark yoktur" diyenler yanılıyor, vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi

    Eskiden manuel vitesler senkromeçli ve kayar dişli tipindeydi yani bütün dişliler birbiriyle temas halind değildi.. Günümüzdeki modern manuel viteslerin çoğu sabit meçlidir ama senkromeç mekanizması yerine senkronizer kullanılır. Bu nedenle ana şaft üzerindeki tüm dişliler şaftla birlikte boşta döner. Bunları birbirine kilitleyerek transfer şaftından ana şafta gücü aktaran kayan dişliler değil kayan bileziklerdir. Bu nedenle modern şanzumanlarda şanzuman içindeki mil ve dişlilerin tamamı döner. Bunu daha iyi anlatabilmek için bir manuel transmisyon resmi ekledim. Mustang'dan alınma bir şanzuman. Vites boştayken burada gördüğünüz dişli ve şaftların tamamı dönüyor.

    Dolayısıyla, debriyaj pedalına basmazsanız, marş motoru tüm bu ekstra ağırlığı da döndürmek zorunda ve dolayısıyla aküden daha fazla akım çekecek. Hele kış aylarında yağ viskozitesi ilk çalıştırma anında iyice düşeceği için marş motoru ve haliyle akü daha da zorlanacak.

    Ama debriyaja basarsanız baskı balatası geri çekileceği için kavrama diski volan yüzeyinden ayrılacağından, marş motoru tüm bu gereksiz ağırlıktan kurtularak motoru daha rahat çalıştıracak, aküden daha az akım çekecek.

    Bunu anlamın en kolay yolu araç boştayken debriyaj pedalına basın ve basarken de devir göstergesinin hareketlerini izleyin. Aradaki fark, şanzumanın yarattığı dirençten kaynaklanıyor.

    Peki doğrusu ne?

    Doğrusu hem debriyaja basmak, hem de vitesi boşa almak. Debriyajı aküden daha az akım çekilmesi için vitesi boşa almayı da güvenlik için yapmalısınız.

    Not: Yukarıdaki yapı sabitmeçli bir şanzumanı anlatmaktadır. Bütün motosiklet şanzumanları geleneksel olarak sabitmeçli ve asenkrondur. Son yıllarda sabitmeçin avantajları farkedildiği için otomotiv firmaları yavaş yavaş senkromeçten (kayan dişli-sabit bilezik) senkronize sabit meçe (sabit dişli-kayan bilezik) geçmeye başladılar ama hala piyasada senkromeçli şanzumanlarla satılan araçlar olabilir. Doğrudan aracın servis manuline bakmak gerek anlamak için. Ama senkromeçli sistem bile olsa yukarıda sayılan parçaların yarısından 2 fazlası vites boştayken yine dönmeye devam etmektedir.
    ___________________________________________________________



    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    İkisinin arasında teknik olarak FARK VARDIR. Ara. her zaman için vites boşta da olsa dolu da da olsa debriyaja basarak çalıştırılmalıdır. Devriyaja basmazsak arabanaın motoru ile şanzumanı arasındaki bağı koparamış olacağız herkesin bildiğinin aksine şanzımanın bir de boş devri vardır. Vites boştayken de şanzımanın içinde dönen parçalar vardır. Yani biz marşa basarken debriyaja da basmazsak marş motoruna gereksiz yere fazladan güç bindirmiş oluruz. Bu da özellikle kış aylarında çok farkeder.
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.



     Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi?


     Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 6 Ağustos 2007; 22:01:18 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    debriyaja basarak çalıştırmak en sağlıklısı ama alın bir otomatik vites uğraşmayın böle kafayı geren muhabetlerle...


    Otomatikte P'de mi çalıştıralım yoksa N'de mi


    sen P de çalıştır abicim nolur nolmaz...

    bak elalem karıştırıyor sonra napıyor...

    http://www.youtube.com/watch?v=U9y9McTwNKE




  • quote:

    Orjinalden alıntı: infinite


    quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    debriyaja basarak çalıştırmak en sağlıklısı ama alın bir otomatik vites uğraşmayın böle kafayı geren muhabetlerle...


    Otomatikte P'de mi çalıştıralım yoksa N'de mi


    sen P de çalıştır abicim nolur nolmaz...

    bak elalem karıştırıyor sonra napıyor...

    http://www.youtube.com/watch?v=U9y9McTwNKE



    Kadın hedefi şaşırmış sanırım




  • debriyaja basarak çalıştırılmadır , bir arkadaş anlatmış sanırım resmlerle
  • ben her zaman debriyaj a basarak çalıştırmayı tercih ederim.
  • Ben kullanma kılavuzuna baktım. Debriyaja basılı tutun ve vitesi boşa alıp öle çalıştırın diyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: fiesta1903

    arabaların kullanım kitapçıklarında da yazar vitesi boşa atıp debriyaj basılıyken çalıştırmak gerekiyormuş kitapçığın yalancısıyım
    ama debriyaja basıldığında balatayı volanttan ayıracağı için motorun çalışması daha rahat olur yazın pek farketmez ama kışın daha fazla faydası görülür herzaman debriyaja basarak çalıştırıyorum artık alışkanlık oldu




    aynen. kitapçıkta yazıyor. araba boşta, debriyaja basılı olarak çalıştırın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles


    Tek doğru cevabı arkadaş vermiş. Teşekkürler.

    İkisi arasında "fark yoktur" diyenler yanılıyor, vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi

    Eskiden manuel vitesler senkromeçli ve kayar dişli tipindeydi yani bütün dişliler birbiriyle temas halind değildi.. Günümüzdeki modern manuel viteslerin çoğu sabit meçlidir ama senkromeç mekanizması yerine senkronizer kullanılır. Bu nedenle ana şaft üzerindeki tüm dişliler şaftla birlikte boşta döner. Bunları birbirine kilitleyerek transfer şaftından ana şafta gücü aktaran kayan dişliler değil kayan bileziklerdir. Bu nedenle modern şanzumanlarda şanzuman içindeki mil ve dişlilerin tamamı döner. Bunu daha iyi anlatabilmek için bir manuel transmisyon resmi ekledim. Mustang'dan alınma bir şanzuman. Vites boştayken burada gördüğünüz dişli ve şaftların tamamı dönüyor.

    Dolayısıyla, debriyaj pedalına basmazsanız, marş motoru tüm bu ekstra ağırlığı da döndürmek zorunda ve dolayısıyla aküden daha fazla akım çekecek. Hele kış aylarında yağ viskozitesi ilk çalıştırma anında iyice düşeceği için marş motoru ve haliyle akü daha da zorlanacak.

    Ama debriyaja basarsanız baskı balatası geri çekileceği için kavrama diski volan yüzeyinden ayrılacağından, marş motoru tüm bu gereksiz ağırlıktan kurtularak motoru daha rahat çalıştıracak, aküden daha az akım çekecek.

    Bunu anlamın en kolay yolu araç boştayken debriyaj pedalına basın ve basarken de devir göstergesinin hareketlerini izleyin. Aradaki fark, şanzumanın yarattığı dirençten kaynaklanıyor.

    Peki doğrusu ne?

    Doğrusu hem debriyaja basmak, hem de vitesi boşa almak. Debriyajı aküden daha az akım çekilmesi için vitesi boşa almayı da güvenlik için yapmalısınız.

    Not: Yukarıdaki yapı sabitmeçli bir şanzumanı anlatmaktadır. Bütün motosiklet şanzumanları geleneksel olarak sabitmeçli ve asenkrondur. Son yıllarda sabitmeçin avantajları farkedildiği için otomotiv firmaları yavaş yavaş senkromeçten (kayan dişli-sabit bilezik) senkronize sabit meçe (sabit dişli-kayan bilezik) geçmeye başladılar ama hala piyasada senkromeçli şanzumanlarla satılan araçlar olabilir. Doğrudan aracın servis manuline bakmak gerek anlamak için. Ama senkromeçli sistem bile olsa yukarıda sayılan parçaların yarısından 2 fazlası vites boştayken yine dönmeye devam etmektedir.





    Her zaman boşta çalıştırıyordum; verdiğin bilgiler çok faydalı oldu; bundan sonra dikkat ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boldshark -- 7 Ağustos 2007; 10:15:42 >




  • zaten auris vites boşta da olsa debriyaja basılmadığı sürece ÇALIŞMIYOR!
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R


    quote:

    Orjinalden alıntı: infinite

    debriyaja basarak çalıştırmak en sağlıklısı ama alın bir otomatik vites uğraşmayın böle kafayı geren muhabetlerle...


    Otomatikte P'de mi çalıştıralım yoksa N'de mi


    R'de çalıştır sen




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    İkisinin arasında teknik olarak FARK VARDIR. Ara. her zaman için vites boşta da olsa dolu da da olsa debriyaja basarak çalıştırılmalıdır. Devriyaja basmazsak arabanaın motoru ile şanzumanı arasındaki bağı koparamış olacağız herkesin bildiğinin aksine şanzımanın bir de boş devri vardır. Vites boştayken de şanzımanın içinde dönen parçalar vardır. Yani biz marşa basarken debriyaja da basmazsak marş motoruna gereksiz yere fazladan güç bindirmiş oluruz. Bu da özellikle kış aylarında çok farkeder.
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.


    Budur




  • Boştayken
  • hıc bır zaman debrıyajda tutma arabayı
    sureklı bosa at
    trafık ısıklarında dururken bıle bosa at
    bıraz zahmetlı ama balatalar ıcın onemlı bı nokta
  • boşda çalıştırmak acemi işi gibi geliyor bana. ama debriyajıda ne kadar az kullanırsak o kadar ustalık oluyor

    en kralı otomatik vites
  • sen bilirsin ama yaris basmazsan bosta bile olsa çalismiyor
  • 99 MODEL HYUNDAI ACCENT BOŞTAYKEN MARŞ BASMIYORDU...ÇOCUK KİLİDİYMİŞ SONRADAN ÖĞRENDİM ALIŞKANLIKTAN OLACAK DEBRİYAJA BASARAK ÇALIŞTIRIYORUM...
  • Bende hem boşta hemde debriyaja basarak çalıştırıyorum.
    Böyle alıştık böyle devam ediyor.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.