Şimdi Ara

Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
101
Cevap
1
Favori
62.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Patch

    bi farkını ben bilmiorm ama bostayken debriyaja basarsan çalıştırmadan da araba gider

    triger kayışını şöle bi okşar tamam gerisi hava
  • Debriyaja basarak çalıştırmak mı o da ne?

    Eger 1.vitese takılı bırakılmıs ise araba ve bir egim yoksa debriyaj basıp direk birde çalıştırabilirim. Orası ayrı
    ama sabit dururken bosa alırım ve çalıştırırım neden debriyaja basıcam ki ?

    Millet sıyırmıs ya... Adı üzerinde bosta iken motorla balata arası kapalı bi baglantı olayı yok ki zarar gelsin..

    Kışın ne faydası var onuda anlamadım buz mu tutuyo balatalar?

    Ahahahah...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    İkisinin arasında teknik olarak FARK VARDIR. Ara. her zaman için vites boşta da olsa dolu da da olsa debriyaja basarak çalıştırılmalıdır. Devriyaja basmazsak arabanaın motoru ile şanzumanı arasındaki bağı koparamış olacağız herkesin bildiğinin aksine şanzımanın bir de boş devri vardır. Vites boştayken de şanzımanın içinde dönen parçalar vardır. Yani biz marşa basarken debriyaja da basmazsak marş motoruna gereksiz yere fazladan güç bindirmiş oluruz. Bu da özellikle kış aylarında çok farkeder.
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.

    hocam çok iyi açıklamış mutlaka ilk çalıştırdığınız anda debriyaja basın,debriyaja basmadan 40 amper çeken motor basınca belki 30 düşecek diyelim,fazladan akümüzü neden bitirelim ki?




  • şaka gibi insanlar var forumda, adam teknik detayıyla anlatmış hala debriyaj ne işe yarar diyenler var yav. hiç bişey bilmiyosanız arabayı boşta çalıştırın rölantide ikenki sesi dinleyin. sonra bide debriyaja basın o sırada. bakın bakalım devir göstergesinde ve motorun sesinde neler değişecek. bariz olarak belli ediyor bu ikisi motora fazladan bir yük bindiğini
  • quote:

    Orjinalden alıntı: proffesor

    Debriyaja basarak çalıştırmak mı o da ne?

    Eger 1.vitese takılı bırakılmıs ise araba ve bir egim yoksa debriyaj basıp direk birde çalıştırabilirim. Orası ayrı
    ama sabit dururken bosa alırım ve çalıştırırım neden debriyaja basıcam ki ?

    Millet sıyırmıs ya... Adı üzerinde bosta iken motorla balata arası kapalı bi baglantı olayı yok ki zarar gelsin..

    Kışın ne faydası var onuda anlamadım buz mu tutuyo balatalar?

    Ahahahah...




    Asıl sana he buz tutuyo balatalar, geçmiş mesajları bi oku istersen.
  • Teşekkürler arkadaşım güzel bir paylaşım olmuş
    quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Tek doğru cevabı arkadaş vermiş. Teşekkürler.

    İkisi arasında "fark yoktur" diyenler yanılıyor, vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi

    Eskiden manuel vitesler senkromeçli ve kayar dişli tipindeydi yani bütün dişliler birbiriyle temas halind değildi.. Günümüzdeki modern manuel viteslerin çoğu sabit meçlidir ama senkromeç mekanizması yerine senkronizer kullanılır. Bu nedenle ana şaft üzerindeki tüm dişliler şaftla birlikte boşta döner. Bunları birbirine kilitleyerek transfer şaftından ana şafta gücü aktaran kayan dişliler değil kayan bileziklerdir. Bu nedenle modern şanzumanlarda şanzuman içindeki mil ve dişlilerin tamamı döner. Bunu daha iyi anlatabilmek için bir manuel transmisyon resmi ekledim. Mustang'dan alınma bir şanzuman. Vites boştayken burada gördüğünüz dişli ve şaftların tamamı dönüyor.

    Dolayısıyla, debriyaj pedalına basmazsanız, marş motoru tüm bu ekstra ağırlığı da döndürmek zorunda ve dolayısıyla aküden daha fazla akım çekecek. Hele kış aylarında yağ viskozitesi ilk çalıştırma anında iyice düşeceği için marş motoru ve haliyle akü daha da zorlanacak.

    Ama debriyaja basarsanız baskı balatası geri çekileceği için kavrama diski volan yüzeyinden ayrılacağından, marş motoru tüm bu gereksiz ağırlıktan kurtularak motoru daha rahat çalıştıracak, aküden daha az akım çekecek.

    Bunu anlamın en kolay yolu araç boştayken debriyaj pedalına basın ve basarken de devir göstergesinin hareketlerini izleyin. Aradaki fark, şanzumanın yarattığı dirençten kaynaklanıyor.

    Peki doğrusu ne?

    Doğrusu hem debriyaja basmak, hem de vitesi boşa almak. Debriyajı aküden daha az akım çekilmesi için vitesi boşa almayı da güvenlik için yapmalısınız.

    Not: Yukarıdaki yapı sabitmeçli bir şanzumanı anlatmaktadır. Bütün motosiklet şanzumanları geleneksel olarak sabitmeçli ve asenkrondur. Son yıllarda sabitmeçin avantajları farkedildiği için otomotiv firmaları yavaş yavaş senkromeçten (kayan dişli-sabit bilezik) senkronize sabit meçe (sabit dişli-kayan bilezik) geçmeye başladılar ama hala piyasada senkromeçli şanzumanlarla satılan araçlar olabilir. Doğrudan aracın servis manuline bakmak gerek anlamak için. Ama senkromeçli sistem bile olsa yukarıda sayılan parçaların yarısından 2 fazlası vites boştayken yine dönmeye devam etmektedir.
    ___________________________________________________________



    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    İkisinin arasında teknik olarak FARK VARDIR. Ara. her zaman için vites boşta da olsa dolu da da olsa debriyaja basarak çalıştırılmalıdır. Devriyaja basmazsak arabanaın motoru ile şanzumanı arasındaki bağı koparamış olacağız herkesin bildiğinin aksine şanzımanın bir de boş devri vardır. Vites boştayken de şanzımanın içinde dönen parçalar vardır. Yani biz marşa basarken debriyaja da basmazsak marş motoruna gereksiz yere fazladan güç bindirmiş oluruz. Bu da özellikle kış aylarında çok farkeder.
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.



     Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi?


     Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi?





  • vites boşta debriyaja basılı çalıştırdıktan sonra debriyajdan ayağı çekince ses gerçekten değişiyor
  • Arkadaşlar hyundai aracımız var ve debriyaja basmadan çalışmıyo..Kullananlar bilir.....Hatta yarım basma felan da değil bildiğin dayayacan zemine ben vites değiştirirken bile çalıştırırken bastığım kadar basmıyom bazen ama çalıştırırken illa dayayacan yoksa tık elektirği kesiyo marşı çevirince....

    Ayrıca araç askıdayken boşta çalışırken çekici tekerlerin döndüğünü görmüşünüzdür ama debriyaja basınca dönmezler demkki motorla debriyaj şanzuman arasındaki bağlantıyı en iyi kesen debriyaja basmaktır.....
  • bence de hem vitesi boşa almalı ve debriyaja basıp aracı çalıştırmalıdır.
  • Soğuk motorda şanzuman yağı katılaştığı için ayrı bir yük daha biner. Sıcak motorda araç hiçbir pedala basmadan rahatça çalıştırılabilir.
  • dogrusunu yapıyormuşum sevindim bazı araçlar debriyaja basmadan çalışmıyor diye biliyorum
  • al bosa bas debriyaja gıt ya
  • ERZURUMDA, KIŞIN, -30 LARDA, SABAHLARI, ARAÇ BOŞTA, DEBRİYAJA BASILI ŞEKİLDE MARŞA BASILIR, ARAÇ ÇALIŞIR...
    VİTES BOŞTA, DEBRİYAJI BIRAKIRSIN ARABA GİTMEYE BAŞLAR...
    FARK YOKTUR DİYENLERE....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tralles

    Tek doğru cevabı arkadaş vermiş. Teşekkürler.

    İkisi arasında "fark yoktur" diyenler yanılıyor, vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi

    Eskiden manuel vitesler senkromeçli ve kayar dişli tipindeydi yani bütün dişliler birbiriyle temas halind değildi.. Günümüzdeki modern manuel viteslerin çoğu sabit meçlidir ama senkromeç mekanizması yerine senkronizer kullanılır. Bu nedenle ana şaft üzerindeki tüm dişliler şaftla birlikte boşta döner. Bunları birbirine kilitleyerek transfer şaftından ana şafta gücü aktaran kayan dişliler değil kayan bileziklerdir. Bu nedenle modern şanzumanlarda şanzuman içindeki mil ve dişlilerin tamamı döner. Bunu daha iyi anlatabilmek için bir manuel transmisyon resmi ekledim. Mustang'dan alınma bir şanzuman. Vites boştayken burada gördüğünüz dişli ve şaftların tamamı dönüyor.

    Dolayısıyla, debriyaj pedalına basmazsanız, marş motoru tüm bu ekstra ağırlığı da döndürmek zorunda ve dolayısıyla aküden daha fazla akım çekecek. Hele kış aylarında yağ viskozitesi ilk çalıştırma anında iyice düşeceği için marş motoru ve haliyle akü daha da zorlanacak.

    Ama debriyaja basarsanız baskı balatası geri çekileceği için kavrama diski volan yüzeyinden ayrılacağından, marş motoru tüm bu gereksiz ağırlıktan kurtularak motoru daha rahat çalıştıracak, aküden daha az akım çekecek.

    Bunu anlamın en kolay yolu araç boştayken debriyaj pedalına basın ve basarken de devir göstergesinin hareketlerini izleyin. Aradaki fark, şanzumanın yarattığı dirençten kaynaklanıyor.

    Peki doğrusu ne?

    Doğrusu hem debriyaja basmak, hem de vitesi boşa almak. Debriyajı aküden daha az akım çekilmesi için vitesi boşa almayı da güvenlik için yapmalısınız.

    Not: Yukarıdaki yapı sabitmeçli bir şanzumanı anlatmaktadır. Bütün motosiklet şanzumanları geleneksel olarak sabitmeçli ve asenkrondur. Son yıllarda sabitmeçin avantajları farkedildiği için otomotiv firmaları yavaş yavaş senkromeçten (kayan dişli-sabit bilezik) senkronize sabit meçe (sabit dişli-kayan bilezik) geçmeye başladılar ama hala piyasada senkromeçli şanzumanlarla satılan araçlar olabilir. Doğrudan aracın servis manuline bakmak gerek anlamak için. Ama senkromeçli sistem bile olsa yukarıda sayılan parçaların yarısından 2 fazlası vites boştayken yine dönmeye devam etmektedir.
    ___________________________________________________________



    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    İkisinin arasında teknik olarak FARK VARDIR. Ara. her zaman için vites boşta da olsa dolu da da olsa debriyaja basarak çalıştırılmalıdır. Devriyaja basmazsak arabanaın motoru ile şanzumanı arasındaki bağı koparamış olacağız herkesin bildiğinin aksine şanzımanın bir de boş devri vardır. Vites boştayken de şanzımanın içinde dönen parçalar vardır. Yani biz marşa basarken debriyaja da basmazsak marş motoruna gereksiz yere fazladan güç bindirmiş oluruz. Bu da özellikle kış aylarında çok farkeder.
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.



     Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi?


     Debriyaja basarak mı yoksa boştayken mi arabayı çalıştırmak daha iyi?



    Arkadaş güzel açıklamış.

    Vites boşda dahi olsa debriyaj mili ve ana şaft döner. Eğer debriyaja basmazsanız, tam olarak şanzumanı motordan ayırmamış olursunuz.

    Vitesi boşa alarak debriyaj milinin ve ana şaftın tek başına dönmesini, ve herhangi bir vites dişlisine gücü aktarmamasını sağlamış olursunuz.

    Ancak debriyaja basarak şanzumanla motorun fiziksel bağını koparmış olursunuz.

    Sonuç olarak özellikle soğuk havalarda debriyaja basarak çalıştırmak en doğrusudur.

    kolay gelsin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi O.B.K -- 25 Mart 2008; 17:20:19 >




  • zaten bende alışkanlıktır.vites boşta ayak debriyajda.biz büyüklerimizden böyle gördük.şimdiki gençler öyle mi? tiptırıkmıdır nedir ondan kullanıyolar.debriyaj yomuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi giza -- 25 Mart 2008; 17:35:01 >
  • Soğuk yerlerde yaşayanlar zaten kış şartlarında ister istemez debriyaja basarak çalıştırmayı öğreniyolar Ben debriyaja basarak çalıştırılması gerektiğini Eskişehire gelince öğrendim tecrübe ile, gerçekten -20 lerde debriyaja basmadığınız zaman araç marşa basıldığında şöyle bi öne doğru hareket ediyordu, bende o dönemden sonra alışkanlık oldu arabanın viteste mi boşta mı olduğunu kontrol etmeden hep debriyaja basarak çalıştırıyorum artık.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon
    ...
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.



    kesinlikle..çalıştırırken debriyaja basıyorum ve bir süre çekmiyorum ayağımı.çektiğim zaman 1 sn motor devri düşüyor,sonra tekrar eski haline geliyor..basarak çalıştırmada büyük fayda var..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    İkisinin arasında teknik olarak FARK VARDIR. Ara. her zaman için vites boşta da olsa dolu da da olsa debriyaja basarak çalıştırılmalıdır. Devriyaja basmazsak arabanaın motoru ile şanzumanı arasındaki bağı koparamış olacağız herkesin bildiğinin aksine şanzımanın bir de boş devri vardır. Vites boştayken de şanzımanın içinde dönen parçalar vardır. Yani biz marşa basarken debriyaja da basmazsak marş motoruna gereksiz yere fazladan güç bindirmiş oluruz. Bu da özellikle kış aylarında çok farkeder.
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.



    Çok çok doğru




  • alıskanlıktandır herhalde her zaman debriyaja basıp çalıstırıyorum
  • çok doğru.bizim tipoda rölantide dururken debriyaja basınca devir yükseliyor motor sesi düzeliyor.şanzımanın içindeki dişlileri çevirmek için motordan güç alıyor sonuçta.ben debriyaja basarak çalıştırırım.bazen her ikisini de yapıyorum.
    civici çoğunlukla P de bazende N de çalıştırıyorum.şaka değil.kısa süre önce stop etmişsem ve p ye takmamışsam n de çalıştırıyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ecar limon

    İkisinin arasında teknik olarak FARK VARDIR. Ara. her zaman için vites boşta da olsa dolu da da olsa debriyaja basarak çalıştırılmalıdır. Devriyaja basmazsak arabanaın motoru ile şanzumanı arasındaki bağı koparamış olacağız herkesin bildiğinin aksine şanzımanın bir de boş devri vardır. Vites boştayken de şanzımanın içinde dönen parçalar vardır. Yani biz marşa basarken debriyaja da basmazsak marş motoruna gereksiz yere fazladan güç bindirmiş oluruz. Bu da özellikle kış aylarında çok farkeder.
    Denemesi bedava vitesi boşa alın debriyaja basarak çalıştının arabayı sonra ayağınızı debriyajdan çekin ve devir saatindeki değişimi bir de motordan gelen sesteki değişimi göreceksiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stilll -- 25 Mart 2008; 23:38:30 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.