Şimdi Ara

DDR4 2666 MHZ + DDR4 2400MHZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
0
Favori
938
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 3
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 9
  • Ortalama Mesaj Aralığı 12 saat 55 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 6
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Tface (9 mesaj) Wilson Fisk (6 mesaj) Aerosol 34 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (12 mesaj) Mobil (2 mesaj) Uygulama (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Dahili Bileşenler >> Ram >> DDR4 2666 MHZ + DDR4 2400MHZ
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1545 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Arkaşlar size 1 sorum olacak şimdi ben eski laptopumdan 8 lik 1 rami söküp buna takacağım. Eskisi ddr4 2400 mhz yeni laptop ddr4 2666 mhz. Yani soketlerde 2666mhz ve 2400 mhz takılı olacak.

    1. Dual çalışır mı ?
    2. Yoksa dual çalışmadan 2666 lık 2400 e mi düşer ?

    İşlemci için dual ram önemli

    Yeni aldığım laptop bu;
    https://urun.n11.com/dizustu-bilgisayar/msi-gl65-9sc-041xtr-i5-9300h-8gb-ddr4-gtx1650-gddr5-4gb-256gb-ssd-P401289005

    Elimde fazla olan ram ise bu,
    https://urun.n11.com/bellek-ram/samsung-8-gb-pc4-2400-ddr4-2400-mhz-laptop-ram-P222803656

    Yardımlarınızı bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tface -- 30 Mart 2020; 1:18:59 >



    |
    |




  • Yarbay
    32002 Mesaj
    notebook ram yükseltme ile ilgili şöyle bir tecrübem var 2+2 makineye vatan'a gidip aynı kutudan arka arkaya iki tane 4gb ram aldık taktık ve uyumsuzluk yaptı.eski 2gb ramle yeni 4b rami taktık sorunsuz çalıştı yani bu notebook ram işine akıl sır ermez masaüstü gibi değil denemeniz lazım ama çalışırsa ikisi de 2400 ve dual olur ama ikisi de 2666 olmaya kalkarsa sıkıntı olabilir.
  • Binbaşı
    1545 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Sağolasın hocam cevap için. Eski makina da dual çalışıyor 2 tane 8 gb 2400 luk, olmadı onları söker yeni makinaya takarım. 2 tane dual 2400 sorunsuz çalışan, bir 2666 bir 2400 stabil olmayan ram den daha iyidir değil mi??
    |
    |
    Wilson Fisk kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    8180 Mesaj
    laptopda farklı bir şey olur mu bilemem ama masaüstü pc'de 8 gb 2400 mhz cl14 ve 8 gb 2400 cl16 ramleri birlikte çalıştırmış dual olarak çalışmıştı ancak sende durum farklı hızlar aynı olmaz ise uyumsuzluk olabilir
  • Binbaşı
    1545 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    https://www.youtube.com/watch?v=G7ye68MTq2g

    Hocam su videoda aldığım cihazın ram slotları gorunuyor anakarta gömülü de değil sanırım 2 klipsli slot var. Eski 2400 mhz leri söküp buna takacağım. Ancak şöyle bir durum var işlemci i5-9300h in desteklediği bellek türleri intelin sitesinde --DDR4-2666, LPDDR3-2133-- bunlar yazıyor. Acaba bu destek aralığı mı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tface -- 30 Mart 2020; 14:11:33 >
    |
    |
    Aerosol 34 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    8180 Mesaj

    ona çok takılmamak lazım benim işlemci içinde ddr4 2666 mhz yazıyor sitede ama ben 2400 mhz hızda çalıştırdım önemli olan anakart
    |
    |
    Tface kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1545 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Anladım hocam artık gelince deneyeceğim
    |
    |
  • Yarbay
    32002 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Tface

    Sağolasın hocam cevap için. Eski makina da dual çalışıyor 2 tane 8 gb 2400 luk, olmadı onları söker yeni makinaya takarım. 2 tane dual 2400 sorunsuz çalışan, bir 2666 bir 2400 stabil olmayan ram den daha iyidir değil mi??
    tabi canım stabil olsun senin olsun 2400 kötü değil ki notebook için yeter ki düzgün çalışsın.2666 2400 de hadi kardeş gibi 2400 çalışırsa sorun vermeyebilir ama denemen lazım masaüstü gibi değil notebook kağıt üzerinde çalışması gereken şeyler çalışmayabiliyor.notebookta da ram sorunu hiç çekilmez hani masaüstü olsa alırsın 2133'e devam edersin ama notebookların bioslarında olmaz ram ayarı ben hiç görmedim yani taktın çalıştı çalıştı durumu var.bi yaz sen deneyince hangisini yaptın ne oldu diye?denemesi bedava ama önemli olan birinin tutması.




  • Binbaşı
    1545 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Evet hocam sağolasın ama yüksek ihtimalle 2x8 2400 kullanacağım Passmark ile de Ram benchmarkı yapacağım sorunsuz ise yoluma o şekilde devam edeceğim. Cihazı kullanırken durduk yere çat mavi ekran olsun istemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tface -- 30 Mart 2020; 17:14:31 >
    |
    |
    Wilson Fisk kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    32002 Mesaj

    benim masaüstünde başıma geldi deli oldum.corsair 3000 2x8 ram xmp açıyorum o yüzden şüphelenmiyorum oc yok.işlemci hızlarını değiştiriyorum çat gidiyor en sonunda uyandım şu ramleri bi auto yapayım diye.işlemciden değilmiş yani sonra ramleri değiştirdim.ben bu ramleri xmp kendi hızında bile çalışmıyor daha yüksek voltaj vermek gerekiyor diye bi iade etmiştim zaten aynısının başka versiyonunu mu ne göndermişlerdi voltajı yüksek vermiştim ondan şüphelenmedim ama bu da sorun yaptı hem de windowsta ram bench testlerine tutuyorum geçiyor ama durup dururken küt gidiyor.ramde test yapıp bu stabil demek çok zor resmen günlerce kullanıp her şeyi yapman lazım.hiç sevmem ram sorunlarını.
    |
    |
    Tface kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1545 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Ben de nefret ederim yazılımsal çözümü de olmuyor mecbur yeni almak gerekiyor. O yüzden riske girmeyip eski 2*8 2400 ile devam edeceğim. 2400 lukler LPDDR4, yeni cihazdaki direk ddr4. LAptop msi anakart da öyle umarım ddr4 2666 mhz destekleyen LPDDR4 2400 mhz destekler.
    |
    |
    Wilson Fisk kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    32002 Mesaj

    LPDDR4 demek low power demek önceden de ddr3L vardı voltajı biraz daha düşük demek.yeni cihazdaki de yüksek voltaj değildir hani bu biraz şeye benziyor ekran kartlarındaki ramlere gddr5 dememiz lazımken ddr5 diyoruz ya çok takılma ona.
    |
    |
    Tface kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1545 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Baktım hocam low Power dan geliyor. 2400 eski ramler 1.2V ile çalışıyor CL17, gelen yeni cihazdekine de CPU-Z ile bakacağım eğer CL17 ve 1.2V ise, 2400+2666 denerim yok değilse direk 2x2400.

    Sağolasın hocam yardımların için.
    |
    |
    Wilson Fisk kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    32002 Mesaj

    rica ederim kolay gelsin.
    |
    |
    Tface kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1545 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Hocam sizi de bilgilendireyim dedim, hiç riske girmeden 2 tane 2400 luk taktım dual çalıştı. İşlemci passmark de 8500 alıyordu dual ile 9100 aldı
    |
    |
    Wilson Fisk kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    32002 Mesaj

    eyw iyi yapmışsın.durum şahane.passmark puanına bakıp söylemiyorum puan yazmayıp biraz işe yaradı bile desen aynı şeyi derdim çünkü birincisi 2666 ile 2400'ü nasıl kardeş kardeş çalıştırsak diye uğraşmamışsın bu şekliyle çalışmış ve işini görmüş performans olarak.ikincisi mavi ekran almamışsın çünkü notebooklar bu ram konusunda meşhurdur sonuçta başka makinenin ramlerini söküp taktın.umarım bundan sonra da uyumsuzluk yaşamazsın güle güle kullan.
    |
    |
    Tface kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1545 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Teşekkürler hocam.
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
pubg mobile uc
pubg mobile uc
En ucuz kedi maması fiyatları
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,656
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.