Şimdi Ara

DCI Motor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,elimizde 1.5 DCI 65 HP 2004 Kasa Kangoo mevcut bu aracın vites kullanımını hala anlayabilmiş değilim sürekli benzinli kullandığım için alışamadım ,bu aracın devirleri ve vites nasıl kullanılmalı örneğin 4.vites 60 veya 5.vites 80 civarı mı yakıt tasarrufu için.

    Kısaca DCI Motoru nasıl kullanıyorsunuz ?



  • Max torku hangi devirde veriyor ?

    Ornegin tdci 1750 devirde verir,uzun yolda 1750-2000 devir bandinda kullanilir.

    Siz de max torku veren en düşük devirde kullanın .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şu viteste şu hız lazım diye genelleme yapılamaz.Yolun eğimine göre hatta rüzgarın hızına göre bile değişebilir.Dizelde esas olan max.tork aralığında sürmektedir.

    Dizellerde genelde 1750 -3000 arası oluyor. 4.vitesde 60 la gidiyorsanız yol çok dikse vites düşürmeniz de gerekebilir.

    En güzel bol alıştırma ve motora kulak verme o ztn anlatıyor kendini vites at vites at diye bağırır :)
  • @Disconnectus_Erectus Böyle bir link buldum sanırım 2000 devir de maximum torku veriyor.1750-2000 arası diyebilir miyiz ?

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=10721

    @the_zula Hayır genel de düz yolda 4.vites 60'ta giderim veya 5.vites 80'la bende motorun sessizliğine bakarak sürüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T.GhostNetwork

    @Disconnectus_Erectus Böyle bir link buldum sanırım 2000 devir de maximum torku veriyor.1750-2000 arası diyebilir miyiz ?

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=10721

    @the_zula Hayır genel de düz yolda 4.vites 60'ta giderim veya 5.vites 80'la bende motorun sessizliğine bakarak sürüyorum.


    Eger 2000 devirde veriyorsa 2000 altına fazla dusmemek lazim egim aşağı doğru değilse.

    2000-2250 arası denebilir o halde tabi tork 160 nm diyor bu tork arabayi rahat tasir mi onu da bilemem.

    Tork düşük oldugu icin devri yuksek tutmak gerekebilir.

    Bizim 75 hp connecti mesela resmen atmosferik benzinli gibi sürüyoruz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus


    quote:

    Orijinalden alıntı: T.GhostNetwork

    @Disconnectus_Erectus Böyle bir link buldum sanırım 2000 devir de maximum torku veriyor.1750-2000 arası diyebilir miyiz ?

    http://www.auto-data.net/tr/?f=showCar&car_id=10721

    @the_zula Hayır genel de düz yolda 4.vites 60'ta giderim veya 5.vites 80'la bende motorun sessizliğine bakarak sürüyorum.


    Eger 2000 devirde veriyorsa 2000 altına fazla dusmemek lazim egim aşağı doğru değilse.

    2000-2250 arası denebilir o halde tabi tork 160 nm diyor bu tork arabayi rahat tasir mi onu da bilemem.

    Tork düşük oldugu icin devri yuksek tutmak gerekebilir.

    Bizim 75 hp connecti mesela resmen atmosferik benzinli gibi sürüyoruz :)

    Hocam yük için kullanmıyoruz zaten genel de aile köy işleri ufak tefek işler rahat taşıyor araç onda sıkıntı yok çok araştırarak almıştık.İnternette biraz baktım fakat DCi bir ton motoru var bizimkiyle ilgili çok yok hepsi de aynı olacağını sanmıyorum.O zaman maximum 2500 kullanmak gerekiyor.




  • Bendeki 100lük dCi 'ın tork devri 2000-3500 arasıydı. Sizinkiyle aynı mıdır bilmiyorum ama aralığın dışına çıkmamanızı öneririm. Sabit hızla gidecekseniz azami tork aralığının en alt devrinde en verimli kullanırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaSaFeL

    Bendeki 100lük dCi 'ın tork devri 2000-3500 arasıydı. Sizinkiyle aynı mıdır bilmiyorum ama aralığın dışına çıkmamanızı öneririm. Sabit hızla gidecekseniz azami tork aralığının en alt devrinde en verimli kullanırsınız.

    Aynı olmayabilir çünkü çok motoru var 1.5 DCi'nin,maximum tork'u 2000'de veriyorsa o zaman bu aracı sürekli 2000'de kullanmak gerekiyor değil mi hocam ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T.GhostNetwork

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaSaFeL

    Bendeki 100lük dCi 'ın tork devri 2000-3500 arasıydı. Sizinkiyle aynı mıdır bilmiyorum ama aralığın dışına çıkmamanızı öneririm. Sabit hızla gidecekseniz azami tork aralığının en alt devrinde en verimli kullanırsınız.

    Aynı olmayabilir çünkü çok motoru var 1.5 DCi'nin,maximum tork'u 2000'de veriyorsa o zaman bu aracı sürekli 2000'de kullanmak gerekiyor değil mi hocam ?

    Evet. Şehiriçinde giderken de vites değiştirirken 2000in altına düşmeyecek şekilde kullanmalısınız. Taksicilerde çok görürdüm 1300lere kadar düşürüp arabayı zorluyorlardı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaSaFeL

    quote:

    Orijinalden alıntı: T.GhostNetwork

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaSaFeL

    Bendeki 100lük dCi 'ın tork devri 2000-3500 arasıydı. Sizinkiyle aynı mıdır bilmiyorum ama aralığın dışına çıkmamanızı öneririm. Sabit hızla gidecekseniz azami tork aralığının en alt devrinde en verimli kullanırsınız.

    Aynı olmayabilir çünkü çok motoru var 1.5 DCi'nin,maximum tork'u 2000'de veriyorsa o zaman bu aracı sürekli 2000'de kullanmak gerekiyor değil mi hocam ?

    Evet. Şehiriçinde giderken de vites değiştirirken 2000in altına düşmeyecek şekilde kullanmalısınız. Taksicilerde çok görürdüm 1300lere kadar düşürüp arabayı zorluyorlardı.

    Genel de şehir için kullanılıyor tavsiyenizi dikkate alacağım..




  • eğer araç 1.5 ve üzeriyse 2500 devirde vites değiştirebilirsin tabi bu dediğim düz yolda rampada flan 3000 de değişceksin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 19 Ağustos 2014; 0:27:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    eğer araç 1.5 ve üzeriyse 2500 devirde vites değiştirebilirsin tabi bu dediğim düz yolda rampada flan 3000 de değişceksin

    Evet araç 1.5 peki sakin kullanımda 2000 mi sizce de ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T.GhostNetwork

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    eğer araç 1.5 ve üzeriyse 2500 devirde vites değiştirebilirsin tabi bu dediğim düz yolda rampada flan 3000 de değişceksin

    Evet araç 1.5 peki sakin kullanımda 2000 mi sizce de ?

    2000 de vites değiştirirsen bisonraki viteste devrin çok düşer araç siyah duman atar tabi bunu birazda senin belirlemen lazım yani araç en düşük kaç devirde vites değiştirisem sarsıntı artıyo flan gibi

    ondan normal kullanımda 2400-2500 civarlarında değiş illa tam 2500 ü tutturcam diye ugrasmana gerek yok bazen 2300 olur bazen 2500,

    birde biriyle yarışmayacaksan 3000 deviri geçmene gerek yok , ama araç flan sollarken 3000 devirde değiştirebilirsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheJudgé -- 19 Ağustos 2014; 0:55:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    quote:

    Orijinalden alıntı: T.GhostNetwork

    quote:

    Orijinalden alıntı: TheJudgé

    eğer araç 1.5 ve üzeriyse 2500 devirde vites değiştirebilirsin tabi bu dediğim düz yolda rampada flan 3000 de değişceksin

    Evet araç 1.5 peki sakin kullanımda 2000 mi sizce de ?

    2000 de vites değiştirirsen bisonraki viteste devrin çok düşer araç siyah duman atar tabi bunu birazda senin belirlemen lazım yani araç en düşük kaç devirde vites değiştirisem sarsıntı artıyo flan gibi

    ondan normal kullanımda 2400-2500 civarlarında değiş illa tam 2500 ü tutturcam diye ugrasmana gerek yok bazen 2300 olur bazen 2500,

    birde biriyle yarışmayacaksan 3000 deviri geçmene gerek yok , ama araç flan sollarken 3000 devirde değiştirebilirsin

    Vites değiştirmeyi demiyorum hocam vitesi tabi dediğiniz gibi 2500 civarlarında değiştirmek gerekli ben yolda sabit bir hızla giderken 2000 civarı kullanacam artık.




  • corolla al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gazozvar

    corolla al

    Sebep peki ?
  • 1.vites 2500
    2.vites 2100
    3.vites 2100
    4.vites 2100
    Devirde değiştirn 65 dci de böyle yapıyorum.arabayı torkla yürütüyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaSaFeL M kullanıcısına yanıt
    Passat 1.6 tdi aracımda şehir içinde genelde 4. viteste 40 45 km hız aralıgında gidiyorum. devir bandı 1100 1200 aralığında oluyor bu şekilde yakıt tüketimi çok çok ciddi değerlere düşüyor 1.5 tonluk araba şehir içi 5 5.5 litre aralığında geziyor. Dikkat edilmesi gerekn tek husus ani gazlamalarda vitesi 2000 d/d aralığına yakın bir değere gelecek vitese çekmek.

    Kaldı ki arabadaki yol bilgisayarı da vites büyütme ve küçülme durumlarında beni onaylıyor 40 45 km hızda sakin gideren 4. vitese almamı isitiyor. 55 dolaylarında 5 e, 70 den sonra ise 6. vitesi istiyor araba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T.GhostNetwork

    Merhaba arkadaşlar,elimizde 1.5 DCI 65 HP 2004 Kasa Kangoo mevcut bu aracın vites kullanımını hala anlayabilmiş değilim sürekli benzinli kullandığım için alışamadım ,bu aracın devirleri ve vites nasıl kullanılmalı örneğin 4.vites 60 veya 5.vites 80 civarı mı yakıt tasarrufu için.

    Kısaca DCI Motoru nasıl kullanıyorsunuz ?


    o araçta uzun yol ekonomik hız seviyesi 90 km/saattir. Bu da takriben 2000 devir civarıdır. Şehiriçinde 1500 devirin altına düşmeyip 2000-2500 devir arası vites değişimi yapmalısın.
  • Ne kadar düşük devir o kadar ekonomi.
    Forumda 3 LT, 4 LT yaktırdım diyenler bilin ki max 1500 devire çıkarıyorlar aracı ve düz, hafif eğimli yada yokuş aşağı yolda kullanılıyor vites değişimi de mümkün olduğu kadar az olacak tabi , örneğin 2500 devirde kullanımda istediği kadar ekonomik dizel olsun 4 LT yakmaz o araç gibi.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.