Şimdi Ara

dђ ғіат аlвeа такımı (814. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.349
Cevap
73
Favori
1.672.034
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 812813814815816
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackhawk_met

    arkadaşlar kontağı çevirince 3-5 sn süreyle hızlı hızlı sarı tamirci anahtarı şeklindeki lamba yanıp sönüyor. 3-5 sn sonra kayboluyor. arabada bir sorun yok durup dururken çıktı. ne anlama geliyor olabilir.

    motor genel arızası demek oluyor ya frenler bitik ya motorda bir parçada bir şey var tek yapılacak şey serviste bilgisayara bağlanması orda çıkıyor
  • yaz geldi klimaya alışık olmayan bünyem
    ilk çalıştırmada klima çarpmasına denk geldim,2 gündür boğaz şişti ateşim çıktı baş dönmesi eklem ağrıları başladı klima çok kötü oluyor her sene böyle olur zamanla alışıyorum
  • arkadaslar herkese merhaba 30000 bakımında neler yapılıyor ve malıyet asagı yukarı ne kadardır
  • şu klimanın adamakıllı bir ayarını keşfetmek lazım ayaklarımı vercez camlaramı vercez yanlaramı vercez iç dolaşımmı dıştan alımmı olcak çubuklar ayarlar yapmak lazım
    ben orta paneli içe yüze verdim bu hale geldim anca düzelmeye başladım çok fena soğuk çarpmış
  • quote:

    Orijinalden alıntı: strong.

    arkadaslar herkese merhaba 30000 bakımında neler yapılıyor ve malıyet asagı yukarı ne kadardır

    30 Binde yağ değişimi yapılıyor. Yağ,yağ filtresi,hava filtresive polen filtresi değişiyor.Genel olarak bir kontrol yapılıyor. Sanayide max 120 TL serviste ise 180-200 TL civarında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: blackhawk_met

    arkadaşlar kontağı çevirince 3-5 sn süreyle hızlı hızlı sarı tamirci anahtarı şeklindeki lamba yanıp sönüyor. 3-5 sn sonra kayboluyor. arabada bir sorun yok durup dururken çıktı. ne anlama geliyor olabilir.

    Aracın yol bilgisayarı ekranındada(Aracın yeni kasaysa) aynı anda bri rakam çıkıyordur -29 -28...vb

    Bu demek oluyor ki aracın yıllık bakımı gelmiş yada son bakımdan bu yana 20.000 km geçmiş.Aracına bakım yaptır yağ...vb değiştirt.Aracı bilgisayara bağlatıp bakım periyodunu sıfırlat işlem tamam.
  • Bugün yetkili servise gittim.92.449km deki aracımın yıllık bakımını yaptırdım.Yağ-yağ filtresi-Bujiler-Hava filtresi-Polen filtresi-direksiyon yağı değişti.Frenlere bakım yapıldı-rot balans klima kontrolü bakımı...vb. 237+Kdv toplam 280 ödedim.

    strong.
    Senin aracında kaç yaşında en son nezamn bakıma girdin bilmiyorum ama en son 1 yıl önce bakıma girdiysen muhtemelen serviste rutin bakımlar için ortalama 250 TL gider.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmannn94

    şu klimanın adamakıllı bir ayarını keşfetmek lazım ayaklarımı vercez camlaramı vercez yanlaramı vercez iç dolaşımmı dıştan alımmı olcak çubuklar ayarlar yapmak lazım
    ben orta paneli içe yüze verdim bu hale geldim anca düzelmeye başladım çok fena soğuk çarpmış

    Klima çarpar doğrudur sıcak havada çarpar orta yol bulmak zor

    **Arabada 4 kişi varsa dışarısıda 40 dereceyse (35 ten yukarı diyelim) iç dolaşım açık olacak şekilde fan kademesi 2 (çok sıcak olursa en fazla 3 yap) konumunda ve tüm rüzgarı ortaya vermeye ayarlarsan anca idare eder.İçerisi tam olarak soğuyunca havayı camlara ver kademe 2 de olsun çok sıcak olursa 3 e alırsın.


    **Üstteki koşullarda gece yolculuğu yapıyorsan içeriyi biraz soğut sonra direk camlara ver havayı kademe1-2 duruma göre ayarla püfür püfür gidersin.

    **Arada birde 5 dakiakada olsa havayı dışarıdan alacak şekilde ayarlayın temiz hava girsin yada camı 1 dakika aç kapat.Sürekli aynı bayat havayı solursan uyku basar

    **Klimayı açıp havayı ayaklara verirsen ayakların soğur ısınan hava yükselir kafan gövden yanar ayağın üşür sonuç olarak araba soğumadı hissine kapılırsın+ ayaklardan soğuk havayı alınca sık sık dinlenme tesisine girip wc ye gitme ihtiyacı hissedersin




  • Arkadaşlar 2 gün önce başımıza gelen bir olayı anlatayım.

    Araç 2011 model 17bin km'de.Multijet.Pazar gezmesi amacı ile çıktığımız gezme serviste sonlandı .İki şeritli(git-gel) virajlı ve bol ve uzun rampalı yolda seyir ediyorduk.Aşağı yukarı 20-25 km yolda bol rampa olduğu için ve sollamada yaptığımız için aracı gayet yüksek devirde sıkıştırarak kullanmak zorunda kaldık.Yer yer 5000 bin deviri gördü 3 ten 4 e atarken falan.Sonra Gene rampa çıkıyorduk uzun bi rampaydı birden araç silkeledi ve devirden düştü gaz yememeye başladı.Arkaya bi baktım simsiyah dumandan gözükmüyor .Sonra hemen müziği klimayı kapattım '' vuuuuuuu vuuuuuu'' şeklinde ıslık gibi ötüyor araba.Hemen çektik sağa.Önce kötü yakıttan şüphelendim.Kaputu açıp sesi dinleyince turbodan olduğunu anladık.Neyse hemen kapadık arabayı aradık kaskoyu gönderdiler çekici doğru en yakın yetkili servise gebzedeki birmot'a çektiler arabayı.Bizede sağolsun kasko taksi yollamış eve kadar götürdü.

    Neyse pazartesi sabah gittim servise aldılar arabayı 8:30 da 11 gibi teslim ettiler.Neyse ki korktuğumuz gibi turbo falan gitmemiş.İntercooler borusu patlamış.Yerini tarif etmek gerekirse radyatörün hizasında ama en altta karterin hemen üstünde bi boru.Bayada yağ atmış.Araç daha garanti kapsamında olduğundan garanti kapsamından onarıldı.Birde iç-dış yıkama yapmışlar göz boyama için

    Durum bu arkadaşlar.Başımıza böyle bir şey gelmiş paylaşmak istedim.

    Yukarıda aracı sıkıştırarak kullandık diyerek lafa girdim.Yanlış anlaşılmaması açısından yazıyorum.Araç devirli kullanıldı diye patlamadı hortum tabiki ya fabrikasyon hatalıydı ya da ömrünü zamanından önce tamamladı diyelim.Yoksa bende devirli kullanırım sıkıştırım arabayı diyenler vardır içinizde.En fazla bu sıkıştırma patlama süresini öne almıştır.Bunu söyleyebilirim.

    Bu arada eniştemdeki 48 bindeki vw caddy iki kere hortum patlatmış.

    Buda borunun resmi.

     dђ ғіат аlвeа такımı

     dђ ғіат аlвeа такımı

    Bu daha açıklayıcı olur sanırım

     dђ ғіат аlвeа такımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Self Control -- 9 Mayıs 2012; 23:53:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yerel Extremum

    Arkadaşlar 2 gün önce başımıza gelen bir olayı anlatayım.

    Araç 2011 model 17bin km'de.Multijet.Pazar gezmesi amacı ile çıktığımız gezme serviste sonlandı .İki şeritli(git-gel) virajlı ve bol ve uzun rampalı yolda seyir ediyorduk.Aşağı yukarı 20-25 km yolda bol rampa olduğu için ve sollamada yaptığımız için aracı gayet yüksek devirde sıkıştırarak kullanmak zorunda kaldık.Yer yer 5000 bin deviri gördü 3 ten 4 e atarken falan.Sonra Gene rampa çıkıyorduk uzun bi rampaydı birden araç silkeledi ve devirden düştü gaz yememeye başladı.Arkaya bi baktım simsiyah dumandan gözükmüyor .Sonra hemen müziği klimayı kapattım '' vuuuuuuu vuuuuuu'' şeklinde ıslık gibi ötüyor araba.Hemen çektik sağa.Önce kötü yakıttan şüphelendim.Kaputu açıp sesi dinleyince turbodan olduğunu anladık.Neyse hemen kapadık arabayı aradık kaskoyu gönderdiler çekici doğru en yakın yetkili servise gebzedeki birmot'a çektiler arabayı.Bizede sağolsun kasko taksi yollamış eve kadar götürdü.

    Neyse pazartesi sabah gittim servise aldılar arabayı 8:30 da 11 gibi teslim ettiler.Neyse ki korktuğumuz gibi turbo falan gitmemiş.İntercooler borusu patlamış.Yerini tarif etmek gerekirse radyatörün hizasında ama en altta karterin hemen üstünde bi boru.Bayada yağ atmış.Araç daha garanti kapsamında olduğundan garanti kapsamından onarıldı.Birde iç-dış yıkama yapmışlar göz boyama için

    Durum bu arkadaşlar.Başımıza böyle bir şey gelmiş paylaşmak istedim.

    Yukarıda aracı sıkıştırarak kullandık diyerek lafa girdim.Yanlış anlaşılmaması açısından yazıyorum.Araç devirli kullanıldı diye patlamadı hortum tabiki ya fabrikasyon hatalıydı ya da ömrünü zamanından önce tamamladı diyelim.Yoksa bende devirli kullanırım sıkıştırım arabayı diyenler vardır içinizde.En fazla bu sıkıştırma patlama süresini öne almıştır.Bunu söyleyebilirim.

    Bu arada eniştemdeki 48 bindeki vw caddy iki kere hortum patlatmış.

    Buda borunun resmi.

     dђ ғіат аlвeа такımı

     dђ ғіат аlвeа такımı

    Bu daha açıklayıcı olur sanırım

     dђ ғіат аlвeа такımı

    öncelikle geçmiş olsun hocam.. ucuz atlatmışsıınız bence.. tamamen kendi görüşüm ama multijette olsa dizel bi arabayı bu kadar sıkıştırmak iyi değil diye düşünüyorum. özellikle 5000 rpm devirler tehlikeli sınırlar bu motorlar için. üstelik çok mantıklı da değil bu devirlere çıkarmak motoru.. çünkü turbonun etkisi 3500 den sonra azalıyor.. ee siz de 5000 de vites değiştirirseniz diğer vites devri de 3500 ü çoktan geçmiş oluyor.. yani verimli kullanım için de çok mantıklı bir kullanım şekli değil bence.. onun yerine illa motordan en fazla performansı istiyorsak maksimum 4000 devirde vites değiştirilmesi daha mantıklı olur diye düşünüyorum.. çünkü bir üst vitese geçtiğinde motor gene turbonun en etkili olduğu devir aralığına düşecektir.. acizane kendi yorumumdur, yanlışım varsa düzeltinn..




  •  dђ ғіат аlвeа такımı


    güneşten dolayı mavi okla gösterdiğim yer kir gibi olmuştu kazıyınca kir değil kararmış plastik olduğunu gördüm,plastik soyuldu altından açık mavi plastik çıktı ama yapış yapış oldu
    başına gelen varmı güneşten kararıyor,bu resim benim değil
  • Arkadaşlar Orjinal fabrika Jantlarını çelik jant taktırdığım için satılığa çıkarttım..isteyen varsa pmden iletişime geçebiliriz..
  • Arkadaşlar albeasını satan varsa talibim. Ankara. dizel veya tercihen 1.2 16 V.
  • @ckb

    Aslında birazda mecburiyetten sıkıştırdık arabayı rampalar sollamalar falan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yerel Extremum

    @ckb

    Aslında birazda mecburiyetten sıkıştırdık arabayı rampalar sollamalar falan.

    Arkadaşım multijetinizi sakin sakin kullanın, çocuklarınıza miras bırakın. (Affınıza sığınarak tavsiyem olsun)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turgut78 -- 11 Mayıs 2012; 14:43:06 >
  • bendeki benzinli ile bile 3000 en fazla 3.500 devirde vites geçiriyorum rampa dik olan yerlerede gittim 4000 devirde 2.vitese atıyorsun yada atamıyorsan zaten diktir 1.vites 3000 le çıkarsın bunda biraz kökleme zorlama var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turgut78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yerel Extremum

    @ckb

    Aslında birazda mecburiyetten sıkıştırdık arabayı rampalar sollamalar falan.

    Arkadaşım multijetinizi sakin sakin kullanın, çocuklarınıza miras bırakın. (Affınıza sığınarak hasbelkader tavsiyem olsun)

    Eyvallah hocam nacizane tavsiyenize uyacağım.
  • ARKADAŞLAR FAYDALI BİR BİLGİ EDİNDİM HEMEN PAYLAŞAYIM İSTEDİM... ISITMA BUJİSİ (KIZDIRMA BUJİSİ) BOZULAN ARKADAŞLAR SAKIN BOSCH ALMAYIN.. ORJİNALİ BOSCH AMA PİYASADAKİ BOSCHLAR ÇABUK ARIZA VERİYOR. ONUN YERİNE BERU KULLANIN.. ÇOK İYİ BİR TAMİRCİMİN TAVSİYESİDİR, BEN DE YENİ DEĞİŞTİRDİM, BERU 5 TL DAHA PAHALI BOSCH TAN.. (TANESİ 20 TL)
  • bugün denedim klıma ayarını
    hava gelen ızgaranın en sağ ve en solda olanları tamamen kapattım,orta kısım yani teybin ordaki hava gelen ızgarayı tamamen açınca ve yüze gelicek şekilde havayı ayarlayınca çok fazla hava veriyor hatta arka koltukta oturan kişinin saçlarını bile oynatıyor

    daha sonrasında orta kısımdaki ızgaralarıda kapadım ve ön cama verdim ,yani ön göğüsteki bütün ızgaralar düğmeler kapalı havayı sadece ön cama verdim klima ön cama çarpıyor ve hatta alın bölgemize bile hafif esinti veriyor,camdan yansıyor

    bunun dışında ön cam ve ayaklara verdim(zaten ön göğüs ızgaralar kapalı olunca fazla hava verıyor) bu sekıldede ıyı oldu

    sanırım ön cama vermek en ıyısı
  •  dђ ғіат аlвeа такımı

    teyp plastiği güneşten kararmıştı sonra kabuk gibi kalkmıştı tırnağımla düzelteyeim dedim plastik soyuldu altından daha açık renk plastik çıktı ama yapış yapış oldu bir acayip hal aldı
    çerçeve internette 80 tl yazıyor
  • 
Sayfa: önceki 812813814815816
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.