Şimdi Ara

... D A C I A L O G A N Kulübü .... (324. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
12.944
Cevap
35
Favori
1.722.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 322323324325326
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbistan 46

    Arkadaslar bir sorum daha olacak ben internetten baktım en full dizel 5 kişilik mcv nin fiyatları 27 küsür acaba bayide sıkı pazarlık ve pesin para ile 24 civarına alabilirmiyiz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Kistik

    Arkadaslar bir sorum daha olacak ben internetten baktım en full dizel 5 kişilik mcv nin fiyatları 27 küsür acaba bayide sıkı pazarlık ve pesin para ile 24 civarına alabilirmiyiz


    liste fiyatı 24.940 ytl olan aracı ben
    kasımda 19.900 ytl ye aldım.
    var gerisini sen düşün hocam.
    sıkı pazarlıkta sınır tanıma bence.
    ben bayiye bi rest çektim kapıyı çarpıp çıktım
    ertesi gün onlar beni buldular.
    abi gel tamam senin dediğin fiyattan verelim diye.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: dakya

    Arkadaşlar konuyu araştırmadan karşınızdakini cehaletle suçlamayın.Şu an üretilen tüm motorlarda avrupanın katı emisyon değerlerini tutturmak gibi bir zorunluluğu var üreticilerin.Bundan dolayı özellikle dizel araçlarda kullanılan egr valfleri motora zarar verme pahasına kullanılıyor.Çünkü bu sistem dışarı çıkacak partikülleri motorun içinde biriktiriyor.Bu birikim yanma odasında sakızlaşmaya, yakıt sistemi ve diğer yakıtla birebir temas eden yüzeylerde süfrik asit sebebiyle bozulmalara sebeb oluyor.Sonra bir bakıyorsunuz dizel motor 100 binde boom.Biraz araştırın 100 bine bile varmadan iflas etmiş bir sürü DCİ HDİ TDCİ CDİ motor görürsünüz.Bu sistem elbette çok kaliteli yakıt kullanıldığında motora fazla zarar vermez.Ama Ülkemizde kaçak yakıt ve kalitesiz yakıt gerçeğini dikkate alırsak ne demek istediğim anlaşılır.Şu an egr valfleri kangolarda (fabrikadan iptal edilmiş şekilde) yok. 2002 2003 cliolara ve diğer dizellere bakın sahipleri hep bu sebeple iptal ettirmiş. 1. sınıf yakıt buluyor ve kullanıyorsanız ne ala, ama eurodizel diye aldığınız kaçak mazot sa o zaman eyvah dersiniz.Lütfen bu konuyu araştırarak cevap yazın.Beni cehaletle suçlarken siz o duruma düşmeyin lütfen...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dakya

    Arkadaşlar konuyu araştırmadan karşınızdakini cehaletle suçlamayın.Şu an üretilen tüm motorlarda avrupanın katı emisyon değerlerini tutturmak gibi bir zorunluluğu var üreticilerin.Bundan dolayı özellikle dizel araçlarda kullanılan egr valfleri motora zarar verme pahasına kullanılıyor.Çünkü bu sistem dışarı çıkacak partikülleri motorun içinde biriktiriyor.Bu birikim yanma odasında sakızlaşmaya, yakıt sistemi ve diğer yakıtla birebir temas eden yüzeylerde süfrik asit sebebiyle bozulmalara sebeb oluyor.Sonra bir bakıyorsunuz dizel motor 100 binde boom.Biraz araştırın 100 bine bile varmadan iflas etmiş bir sürü DCİ HDİ TDCİ CDİ motor görürsünüz.Bu sistem elbette çok kaliteli yakıt kullanıldığında motora fazla zarar vermez.Ama Ülkemizde kaçak yakıt ve kalitesiz yakıt gerçeğini dikkate alırsak ne demek istediğim anlaşılır.Şu an egr valfleri kangolarda (fabrikadan iptal edilmiş şekilde) yok. 2002 2003 cliolara ve diğer dizellere bakın sahipleri hep bu sebeple iptal ettirmiş. 1. sınıf yakıt buluyor ve kullanıyorsanız ne ala, ama eurodizel diye aldığınız kaçak mazot sa o zaman eyvah dersiniz.Lütfen bu konuyu araştırarak cevap yazın.Beni cehaletle suçlarken siz o duruma düşmeyin lütfen...


    bu durum sadece dizel araçlarımı ilgilendiriyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    quote:

    Orjinalden alıntı: Kistik

    Arkadaslar bir sorum daha olacak ben internetten baktım en full dizel 5 kişilik mcv nin fiyatları 27 küsür acaba bayide sıkı pazarlık ve pesin para ile 24 civarına alabilirmiyiz


    liste fiyatı 24.940 ytl olan aracı ben
    kasımda 19.900 ytl ye aldım.
    var gerisini sen düşün hocam.
    sıkı pazarlıkta sınır tanıma bence.
    ben bayiye bi rest çektim kapıyı çarpıp çıktım
    ertesi gün onlar beni buldular.
    abi gel tamam senin dediğin fiyattan verelim diye.



    Alıntıları Göster
    quote:

    liste fiyatı 24.940 ytl olan aracı ben
    kasımda 19.900 ytl ye aldım.
    var gerisini sen düşün hocam.
    sıkı pazarlıkta sınır tanıma bence.
    ben bayiye bi rest çektim kapıyı çarpıp çıktım
    ertesi gün onlar beni buldular.
    abi gel tamam senin dediğin fiyattan verelim diye.


    doğru ama aracınızda lokal boya yada herhangi bir problem olmadığını kontrol ettirmenizde fayda var bence....
    bazı üreticiler araçların taşınma esnasında yada test aşamasında aldıkları hasarı kapatıp tüketicilere düşük fiyatla sunmakta sizde aracı ucuza aldım diye sevinerek dolaşıyorsunuz ama olayın hiç farkında bile değilsiniz...

    vw bayileri müşterilerine bunu bir seçenek olarak sunuyorlar.. %5ile %8 arasında bir indirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat067

    quote:

    liste fiyatı 24.940 ytl olan aracı ben
    kasımda 19.900 ytl ye aldım.
    var gerisini sen düşün hocam.
    sıkı pazarlıkta sınır tanıma bence.
    ben bayiye bi rest çektim kapıyı çarpıp çıktım
    ertesi gün onlar beni buldular.
    abi gel tamam senin dediğin fiyattan verelim diye.


    doğru ama aracınızda lokal boya yada herhangi bir problem olmadığını kontrol ettirmenizde fayda var bence....
    bazı üreticiler araçların taşınma esnasında yada test aşamasında aldıkları hasarı kapatıp tüketicilere düşük fiyatla sunmakta sizde aracı ucuza aldım diye sevinerek dolaşıyorsunuz ama olayın hiç farkında bile değilsiniz...

    vw bayileri müşterilerine bunu bir seçenek olarak sunuyorlar.. %5ile %8 arasında bir indirim

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: murat067

    quote:

    liste fiyatı 24.940 ytl olan aracı ben
    kasımda 19.900 ytl ye aldım.
    var gerisini sen düşün hocam.
    sıkı pazarlıkta sınır tanıma bence.
    ben bayiye bi rest çektim kapıyı çarpıp çıktım
    ertesi gün onlar beni buldular.
    abi gel tamam senin dediğin fiyattan verelim diye.


    doğru ama aracınızda lokal boya yada herhangi bir problem olmadığını kontrol ettirmenizde fayda var bence....
    bazı üreticiler araçların taşınma esnasında yada test aşamasında aldıkları hasarı kapatıp tüketicilere düşük fiyatla sunmakta sizde aracı ucuza aldım diye sevinerek dolaşıyorsunuz ama olayın hiç farkında bile değilsiniz...

    vw bayileri müşterilerine bunu bir seçenek olarak sunuyorlar.. %5ile %8 arasında bir indirim


    hı hı
    evet
    tabi
    sağol




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dakya

    Arkadaşlar konuyu araştırmadan karşınızdakini cehaletle suçlamayın.Şu an üretilen tüm motorlarda avrupanın katı emisyon değerlerini tutturmak gibi bir zorunluluğu var üreticilerin.Bundan dolayı özellikle dizel araçlarda kullanılan egr valfleri motora zarar verme pahasına kullanılıyor.Çünkü bu sistem dışarı çıkacak partikülleri motorun içinde biriktiriyor.Bu birikim yanma odasında sakızlaşmaya, yakıt sistemi ve diğer yakıtla birebir temas eden yüzeylerde süfrik asit sebebiyle bozulmalara sebeb oluyor.Sonra bir bakıyorsunuz dizel motor 100 binde boom.Biraz araştırın 100 bine bile varmadan iflas etmiş bir sürü DCİ HDİ TDCİ CDİ motor görürsünüz.Bu sistem elbette çok kaliteli yakıt kullanıldığında motora fazla zarar vermez.Ama Ülkemizde kaçak yakıt ve kalitesiz yakıt gerçeğini dikkate alırsak ne demek istediğim anlaşılır.Şu an egr valfleri kangolarda (fabrikadan iptal edilmiş şekilde) yok. 2002 2003 cliolara ve diğer dizellere bakın sahipleri hep bu sebeple iptal ettirmiş. 1. sınıf yakıt buluyor ve kullanıyorsanız ne ala, ama eurodizel diye aldığınız kaçak mazot sa o zaman eyvah dersiniz.Lütfen bu konuyu araştırarak cevap yazın.Beni cehaletle suçlarken siz o duruma düşmeyin lütfen...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: dakya

    Arkadaşlar konuyu araştırmadan karşınızdakini cehaletle suçlamayın.Şu an üretilen tüm motorlarda avrupanın katı emisyon değerlerini tutturmak gibi bir zorunluluğu var üreticilerin.Bundan dolayı özellikle dizel araçlarda kullanılan egr valfleri motora zarar verme pahasına kullanılıyor.Çünkü bu sistem dışarı çıkacak partikülleri motorun içinde biriktiriyor.Bu birikim yanma odasında sakızlaşmaya, yakıt sistemi ve diğer yakıtla birebir temas eden yüzeylerde süfrik asit sebebiyle bozulmalara sebeb oluyor.Sonra bir bakıyorsunuz dizel motor 100 binde boom.Biraz araştırın 100 bine bile varmadan iflas etmiş bir sürü DCİ HDİ TDCİ CDİ motor görürsünüz.Bu sistem elbette çok kaliteli yakıt kullanıldığında motora fazla zarar vermez.Ama Ülkemizde kaçak yakıt ve kalitesiz yakıt gerçeğini dikkate alırsak ne demek istediğim anlaşılır.Şu an egr valfleri kangolarda (fabrikadan iptal edilmiş şekilde) yok. 2002 2003 cliolara ve diğer dizellere bakın sahipleri hep bu sebeple iptal ettirmiş. 1. sınıf yakıt buluyor ve kullanıyorsanız ne ala, ama eurodizel diye aldığınız kaçak mazot sa o zaman eyvah dersiniz.Lütfen bu konuyu araştırarak cevap yazın.Beni cehaletle suçlarken siz o duruma düşmeyin lütfen...


    cehalete düşmeyiz hiç merak etme bilgimizde var allaha çok şükür egr valfi kimi arabalarda direkt arabanın çalışmasına etki eder kimi arabalarda ise sadece egzoz emisyon değerini düşürmek için takılmıştır egr valfini çıkartınca arabanın çalışması teklemeye başlayabilir hatta çalışmayabilirde hatta egr valfi arızalanınca yolda bile kalabilir araç birini tanımadan da cehaletle suçlama...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaluyari

    quote:

    Orjinalden alıntı: murat067

    quote:

    liste fiyatı 24.940 ytl olan aracı ben
    kasımda 19.900 ytl ye aldım.
    var gerisini sen düşün hocam.
    sıkı pazarlıkta sınır tanıma bence.
    ben bayiye bi rest çektim kapıyı çarpıp çıktım
    ertesi gün onlar beni buldular.
    abi gel tamam senin dediğin fiyattan verelim diye.


    doğru ama aracınızda lokal boya yada herhangi bir problem olmadığını kontrol ettirmenizde fayda var bence....
    bazı üreticiler araçların taşınma esnasında yada test aşamasında aldıkları hasarı kapatıp tüketicilere düşük fiyatla sunmakta sizde aracı ucuza aldım diye sevinerek dolaşıyorsunuz ama olayın hiç farkında bile değilsiniz...

    vw bayileri müşterilerine bunu bir seçenek olarak sunuyorlar.. %5ile %8 arasında bir indirim


    hı hı
    evet
    tabi
    sağol


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: yasaluyari


    quote:

    Orjinalden alıntı: murat067

    quote:

    liste fiyatı 24.940 ytl olan aracı ben
    kasımda 19.900 ytl ye aldım.
    var gerisini sen düşün hocam.
    sıkı pazarlıkta sınır tanıma bence.
    ben bayiye bi rest çektim kapıyı çarpıp çıktım
    ertesi gün onlar beni buldular.
    abi gel tamam senin dediğin fiyattan verelim diye.


    doğru ama aracınızda lokal boya yada herhangi bir problem olmadığını kontrol ettirmenizde fayda var bence....
    bazı üreticiler araçların taşınma esnasında yada test aşamasında aldıkları hasarı kapatıp tüketicilere düşük fiyatla sunmakta sizde aracı ucuza aldım diye sevinerek dolaşıyorsunuz ama olayın hiç farkında bile değilsiniz...

    vw bayileri müşterilerine bunu bir seçenek olarak sunuyorlar.. %5ile %8 arasında bir indirim


    hı hı
    evet
    tabi
    sağol







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elbistan 46

    Arkadaslar bir sorum daha olacak ben internetten baktım en full dizel 5 kişilik mcv nin fiyatları 27 küsür acaba bayide sıkı pazarlık ve pesin para ile 24 civarına alabilirmiyiz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Kistik

    Arkadaslar bir sorum daha olacak ben internetten baktım en full dizel 5 kişilik mcv nin fiyatları 27 küsür acaba bayide sıkı pazarlık ve pesin para ile 24 civarına alabilirmiyiz


    ben aralık ayında aldım arabamı dizel mcv full 5 kişilk liste fiyatı galeride 28750 demişlerdi ben 26000 ytl ye aldım 2500 ytl filan indirim yaparlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uyuryazar

    quote:

    Orjinalden alıntı: Kistik

    Arkadaslar bir sorum daha olacak ben internetten baktım en full dizel 5 kişilik mcv nin fiyatları 27 küsür acaba bayide sıkı pazarlık ve pesin para ile 24 civarına alabilirmiyiz


    ben aralık ayında aldım arabamı dizel mcv full 5 kişilk liste fiyatı galeride 28750 demişlerdi ben 26000 ytl ye aldım 2500 ytl filan indirim yaparlar

    Alıntıları Göster
    GEÇEN YIL BAZ MODELİNİ ALACAKTIK TEYP BİLE YOKTU. BİRAZ GARİPSEDİM VAZGEÇTİM AMA ŞU GÜNLERDE DÜŞÜNMÜYOR DEĞİLİM. ACABA CLİO MU LOGAN MI DESEM NE DERSİNİZ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ugguş -- 10 Şubat 2008; 19:51:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugguş

    GEÇEN YIL BAZ MODELİNİ ALACAKTIK TEYP BİLE YOKTU. BİRAZ GARİPSEDİM VAZGEÇTİM AMA ŞU GÜNLERDE DÜŞÜNMÜYOR DEĞİLİM. ACABA CLİO MU LOGAN MI DESEM NE DERSİNİZ?

    Alıntıları Göster
    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K’nin üzerine çıktığında, havanın içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Azot oksitler ise akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (%10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.


    Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx(azot oksit) emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Bu durumda, yüksek EGR oranları motorun performansını daha çok kötüleştirdiği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları, hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Diğer parametreleri fazla kötüleştirmeden daha yüksek EGR oranlarına çıkabilmek için bazı ek tedbirlere ihtiyaç duyulmaktadır.

    EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha fazla süre sağlanmış olur.

    Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşıntıyı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR’nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli motor yağlarının kullanılması da aşıntıyı azaltacaktır.

    (Alıntıdır..)

    özet olarak EGR oranı yüksek bir dizel motorunuz varsa ömrü diğerlerine göre daha kısa olacağı ortada..
    EGR tek faydası emisyonu düşürmek...
    motor ömrünü uzatmanın yolu setan sayısı fazla temiz yakıt (Euro dizel) ve Yüksek kaliteli motor yağı.. birde 3500 devirden yüksek devirlerde uzun süreli kullanmamak..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35sk191

    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K’nin üzerine çıktığında, havanın içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Azot oksitler ise akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (%10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.


    Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx(azot oksit) emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Bu durumda, yüksek EGR oranları motorun performansını daha çok kötüleştirdiği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları, hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Diğer parametreleri fazla kötüleştirmeden daha yüksek EGR oranlarına çıkabilmek için bazı ek tedbirlere ihtiyaç duyulmaktadır.

    EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha fazla süre sağlanmış olur.

    Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşıntıyı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR’nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli motor yağlarının kullanılması da aşıntıyı azaltacaktır.

    (Alıntıdır..)

    özet olarak EGR oranı yüksek bir dizel motorunuz varsa ömrü diğerlerine göre daha kısa olacağı ortada..
    EGR tek faydası emisyonu düşürmek...
    motor ömrünü uzatmanın yolu setan sayısı fazla temiz yakıt (Euro dizel) ve Yüksek kaliteli motor yağı.. birde 3500 devirden yüksek devirlerde uzun süreli kullanmamak..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 35sk191

    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K’nin üzerine çıktığında, havanın içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Azot oksitler ise akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (%10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.


    Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx(azot oksit) emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Bu durumda, yüksek EGR oranları motorun performansını daha çok kötüleştirdiği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları, hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Diğer parametreleri fazla kötüleştirmeden daha yüksek EGR oranlarına çıkabilmek için bazı ek tedbirlere ihtiyaç duyulmaktadır.

    EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha fazla süre sağlanmış olur.

    Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşıntıyı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR’nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli motor yağlarının kullanılması da aşıntıyı azaltacaktır.

    (Alıntıdır..)

    özet olarak EGR oranı yüksek bir dizel motorunuz varsa ömrü diğerlerine göre daha kısa olacağı ortada..
    EGR tek faydası emisyonu düşürmek...
    motor ömrünü uzatmanın yolu setan sayısı fazla temiz yakıt (Euro dizel) ve Yüksek kaliteli motor yağı.. birde 3500 devirden yüksek devirlerde uzun süreli kullanmamak..






    HIMMMM




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugguş

    quote:

    Orjinalden alıntı: 35sk191

    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K’nin üzerine çıktığında, havanın içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Azot oksitler ise akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (%10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.


    Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx(azot oksit) emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Bu durumda, yüksek EGR oranları motorun performansını daha çok kötüleştirdiği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları, hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Diğer parametreleri fazla kötüleştirmeden daha yüksek EGR oranlarına çıkabilmek için bazı ek tedbirlere ihtiyaç duyulmaktadır.

    EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha fazla süre sağlanmış olur.

    Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşıntıyı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR’nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli motor yağlarının kullanılması da aşıntıyı azaltacaktır.

    (Alıntıdır..)

    özet olarak EGR oranı yüksek bir dizel motorunuz varsa ömrü diğerlerine göre daha kısa olacağı ortada..
    EGR tek faydası emisyonu düşürmek...
    motor ömrünü uzatmanın yolu setan sayısı fazla temiz yakıt (Euro dizel) ve Yüksek kaliteli motor yağı.. birde 3500 devirden yüksek devirlerde uzun süreli kullanmamak..






    HIMMMM

    Alıntıları Göster
    yeni dacia logan arkadaşlar

    http://www.worldcarfans.com/9080207.002/dacia-logan-rendering--spy-photos


    küçük laguna güzel olacak eğer ki bu şekilde olursa 1.0 motor seceneğine olacakmış..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugguş

    GEÇEN YIL BAZ MODELİNİ ALACAKTIK TEYP BİLE YOKTU. BİRAZ GARİPSEDİM VAZGEÇTİM AMA ŞU GÜNLERDE DÜŞÜNMÜYOR DEĞİLİM. ACABA CLİO MU LOGAN MI DESEM NE DERSİNİZ?

    Alıntıları Göster
    clio yu tek saniye bile düşünmem kesinlikle logan... iç mekan genişliği yol tutuşu, kullanım rahatlığı vs.. bi çok konuda çok daha üstün bi araç clio dan..

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugguş

    GEÇEN YIL BAZ MODELİNİ ALACAKTIK TEYP BİLE YOKTU. BİRAZ GARİPSEDİM VAZGEÇTİM AMA ŞU GÜNLERDE DÜŞÜNMÜYOR DEĞİLİM. ACABA CLİO MU LOGAN MI DESEM NE DERSİNİZ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    yeni dacia logan arkadaşlar

    http://www.worldcarfans.com/9080207.002/dacia-logan-rendering--spy-photos


    küçük laguna güzel olacak eğer ki bu şekilde olursa 1.0 motor seceneğine olacakmış..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: NİTROUS666

    yeni dacia logan arkadaşlar

    http://www.worldcarfans.com/9080207.002/dacia-logan-rendering--spy-photos


    küçük laguna güzel olacak eğer ki bu şekilde olursa 1.0 motor seceneğine olacakmış..






    casus fotğraflar filan dyo eğer bunu çıkartırlarsa bayağı tutulur gibi geliyo lüksede kaçılmış galiba güzel araba




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugguş

    GEÇEN YIL BAZ MODELİNİ ALACAKTIK TEYP BİLE YOKTU. BİRAZ GARİPSEDİM VAZGEÇTİM AMA ŞU GÜNLERDE DÜŞÜNMÜYOR DEĞİLİM. ACABA CLİO MU LOGAN MI DESEM NE DERSİNİZ?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım,
    hiç kimse yoğurdum kara demez.En iyi araç kendi aracındır çünkü senin ihtiyacını görmektedir,iyi düşünüp iyi araştırmakta fayda var.
    Beklentin nedir,fiyat,ekonomi,performans,kalite,ikinci el değeri,kısa/uzun süreli kullanım vb.
    İhtiyacına göre değerlendirmek gerekir.
    Tabiki gönül bir arkadaş daha kazanalım ister

    quote:

    Orjinalden alıntı: ugguş

    GEÇEN YIL BAZ MODELİNİ ALACAKTIK TEYP BİLE YOKTU. BİRAZ GARİPSEDİM VAZGEÇTİM AMA ŞU GÜNLERDE DÜŞÜNMÜYOR DEĞİLİM. ACABA CLİO MU LOGAN MI DESEM NE DERSİNİZ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uyuryazar

    quote:

    Orjinalden alıntı: Kistik

    Arkadaslar bir sorum daha olacak ben internetten baktım en full dizel 5 kişilik mcv nin fiyatları 27 küsür acaba bayide sıkı pazarlık ve pesin para ile 24 civarına alabilirmiyiz


    ben aralık ayında aldım arabamı dizel mcv full 5 kişilk liste fiyatı galeride 28750 demişlerdi ben 26000 ytl ye aldım 2500 ytl filan indirim yaparlar

    Alıntıları Göster
    2007 11. ayın son günü liste fiyatı 25 100 ytl olan mcv ambiance modelini (5 kişilik) 21 400 ytl ye aldım.
    Sıkı pazarlık yapmak gerekiyor sıkı
    Mortgage di türbandı derken dolar yükselmeye başladı,araçlara zam kapıda alıcılara hızlı olmaları tavsiye olunur

    quote:

    Orjinalden alıntı: bloody24

    quote:

    Orjinalden alıntı: Kistik

    Arkadaslar bir sorum daha olacak ben internetten baktım en full dizel 5 kişilik mcv nin fiyatları 27 küsür acaba bayide sıkı pazarlık ve pesin para ile 24 civarına alabilirmiyiz


    ben aralık ayında aldım arabamı dizel mcv full 5 kişilk liste fiyatı galeride 28750 demişlerdi ben 26000 ytl ye aldım 2500 ytl filan indirim yaparlar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35sk191

    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K’nin üzerine çıktığında, havanın içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Azot oksitler ise akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (%10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.


    Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx(azot oksit) emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Bu durumda, yüksek EGR oranları motorun performansını daha çok kötüleştirdiği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları, hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Diğer parametreleri fazla kötüleştirmeden daha yüksek EGR oranlarına çıkabilmek için bazı ek tedbirlere ihtiyaç duyulmaktadır.

    EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha fazla süre sağlanmış olur.

    Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşıntıyı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR’nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli motor yağlarının kullanılması da aşıntıyı azaltacaktır.

    (Alıntıdır..)

    özet olarak EGR oranı yüksek bir dizel motorunuz varsa ömrü diğerlerine göre daha kısa olacağı ortada..
    EGR tek faydası emisyonu düşürmek...
    motor ömrünü uzatmanın yolu setan sayısı fazla temiz yakıt (Euro dizel) ve Yüksek kaliteli motor yağı.. birde 3500 devirden yüksek devirlerde uzun süreli kullanmamak..

    Alıntıları Göster
    Çok teşekkürler arkadaşım çok doyurucu bir bilgi oldu. Sağol , istifade ettik.Bu bilginin kaynağını verebilir misin?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uyuryazar

    quote:

    Orjinalden alıntı: dakya

    Arkadaşlar konuyu araştırmadan karşınızdakini cehaletle suçlamayın.Şu an üretilen tüm motorlarda avrupanın katı emisyon değerlerini tutturmak gibi bir zorunluluğu var üreticilerin.Bundan dolayı özellikle dizel araçlarda kullanılan egr valfleri motora zarar verme pahasına kullanılıyor.Çünkü bu sistem dışarı çıkacak partikülleri motorun içinde biriktiriyor.Bu birikim yanma odasında sakızlaşmaya, yakıt sistemi ve diğer yakıtla birebir temas eden yüzeylerde süfrik asit sebebiyle bozulmalara sebeb oluyor.Sonra bir bakıyorsunuz dizel motor 100 binde boom.Biraz araştırın 100 bine bile varmadan iflas etmiş bir sürü DCİ HDİ TDCİ CDİ motor görürsünüz.Bu sistem elbette çok kaliteli yakıt kullanıldığında motora fazla zarar vermez.Ama Ülkemizde kaçak yakıt ve kalitesiz yakıt gerçeğini dikkate alırsak ne demek istediğim anlaşılır.Şu an egr valfleri kangolarda (fabrikadan iptal edilmiş şekilde) yok. 2002 2003 cliolara ve diğer dizellere bakın sahipleri hep bu sebeple iptal ettirmiş. 1. sınıf yakıt buluyor ve kullanıyorsanız ne ala, ama eurodizel diye aldığınız kaçak mazot sa o zaman eyvah dersiniz.Lütfen bu konuyu araştırarak cevap yazın.Beni cehaletle suçlarken siz o duruma düşmeyin lütfen...


    cehalete düşmeyiz hiç merak etme bilgimizde var allaha çok şükür egr valfi kimi arabalarda direkt arabanın çalışmasına etki eder kimi arabalarda ise sadece egzoz emisyon değerini düşürmek için takılmıştır egr valfini çıkartınca arabanın çalışması teklemeye başlayabilir hatta çalışmayabilirde hatta egr valfi arızalanınca yolda bile kalabilir araç birini tanımadan da cehaletle suçlama...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşım kalbini kırdıysam hakkını helal et. Öbür alemde bunun hesabı ile de uğraşmayalım.Kusura bakma.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bucakli

    quote:

    Orjinalden alıntı: fsarpken

    Arkadaşlar merhaba,
    Ben 10 gün evvel 2. el bir logan sedan aldım.Arabadan genelde memnunum.Fakat silecekler canımı sıktı.Su püskürtme modunda silecekleri çalışmıyor.Daha önce kartal kullanmıştım ondada böyleydi hatta arka sileceği koldan su püskürtüp orta göğüste bir düğmeye basıp camı siliyordum.Logandada böyle bişi olması canımı sıktı.Acaba benim aracımda bir arıza mı var yada böyle bir özellik yok mu?Kullanma kılavuzunda ayrıntı yok.Sizin araçlarınız da nasıl?Şimdiden teşekkür ederim.

    Bu arada aracım Logan Ambiance Pack 2005 model.

    arkadaşım o kadar büyültülecek bir sorun değil.
    hele ki canını sıkacak hiç değil.
    zira bende 2002 honda civic vtec var onda aynı deidğin gibi
    cama sadece su püskürtüyor;sileceği ben çalıştırıyorum.
    senin dediğin gibi olanalr öyle çoğu arabada yok;belli başlı modellerde

    hem böylesi daha iyi,hiç olmazsa suya göre silecek hızını ayarlarsın.
    hem farzet ki otomatik ikiside aynı anda çalışıyor;cam suyu deposunda su kalmadığını düşün;suyu püskürtmek için kolu çektin ama su gelmedi;zira ikisi beraber çalışsa böyle bir durumda tozlu camda su yok ama silecek çalışıyor.iyi bir durum olur muydu sence?
    ama senin logan'ında cama su gelmese dahi sileceği çalıştırmak senin elinde olduğu için camı çizdirmekten de kuratrırsın.

    takma bu kadar küçük şeyleri.


    bu arada aracın da güzel bir araç,en azından ben gerçekten beğeniyorum logan'ları.
    umarım aracın dizeldir.
    Allah kaza bela vermeden bindirmeyi nasip etsin.


    Alıntıları Göster
    dacia logan mcv kamyonet sınıfında geçiyor peki k belgesi bu ara doblo kangoo partner gibi araçlarda buda kamyonet 1.5 leri ne olacak bununda k belgesi olcakmı bilen varmı?
    ??????????????????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35sk191

    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K’nin üzerine çıktığında, havanın içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Azot oksitler ise akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (%10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.


    Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx(azot oksit) emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Bu durumda, yüksek EGR oranları motorun performansını daha çok kötüleştirdiği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları, hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Diğer parametreleri fazla kötüleştirmeden daha yüksek EGR oranlarına çıkabilmek için bazı ek tedbirlere ihtiyaç duyulmaktadır.

    EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha fazla süre sağlanmış olur.

    Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşıntıyı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR’nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli motor yağlarının kullanılması da aşıntıyı azaltacaktır.

    (Alıntıdır..)

    özet olarak EGR oranı yüksek bir dizel motorunuz varsa ömrü diğerlerine göre daha kısa olacağı ortada..
    EGR tek faydası emisyonu düşürmek...
    motor ömrünü uzatmanın yolu setan sayısı fazla temiz yakıt (Euro dizel) ve Yüksek kaliteli motor yağı.. birde 3500 devirden yüksek devirlerde uzun süreli kullanmamak..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 35sk191

    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K�nin üzerine çıktığında, havanın içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Azot oksitler ise akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (%10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.


    Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx(azot oksit) emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Bu durumda, yüksek EGR oranları motorun performansını daha çok kötüleştirdiği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları, hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Diğer parametreleri fazla kötüleştirmeden daha yüksek EGR oranlarına çıkabilmek için bazı ek tedbirlere ihtiyaç duyulmaktadır.

    EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha fazla süre sağlanmış olur.

    Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşıntıyı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR�nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli motor yağlarının kullanılması da aşıntıyı azaltacaktır.

    (Alıntıdır..)

    özet olarak EGR oranı yüksek bir dizel motorunuz varsa ömrü diğerlerine göre daha kısa olacağı ortada..
    EGR tek faydası emisyonu düşürmek...
    motor ömrünü uzatmanın yolu setan sayısı fazla temiz yakıt (Euro dizel) ve Yüksek kaliteli motor yağı.. birde 3500 devirden yüksek devirlerde uzun süreli kullanmamak..






    adamlar bişey biliyolarda sadece euro dizel kullanın diyolar. ama hala euro dizel kullanmayanlar varsa bişe diyemem. arasına 100 bin tl ,10 ykrş oynuo..... arabayı mahfetmeye değmez. euro dizelden şaşmayın gerisinden korkmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kozanibo

    quote:

    Orjinalden alıntı: 35sk191

    İçten yanmalı motorlarda yanma odasındaki sıcaklık 1800 K�nin üzerine çıktığında, havanın içerisindeki azot ve oksijen kimyasal olarak birleşerek, azot oksit denilen, insan sağlığına ve çevreye zararlı bir gaz haline dönüşür. Azot oksitler ise akciğerde, nemle birleşip nitrik asit oluşturarak, solunum hastalıklarına yol açmaktadırlar. Dizel motorlarının hava fazlalığı ile çalışması, azot oksit oluşturma potansiyellerini arttırmaktadır. Bu çalışmada, dizel motorlarından kaynaklanan azot oksit emisyonlarının azaltılması üzerinde durulmuş, bu amaçla tek silindirli bir dizel motorunun egzoz gazları belirli oranlarda (%10, 20, 30) motorun emme hattına geri gönderilerek motor performansı ve egzoz emisyonlarındaki değişim izlenmiştir. Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile azot oksit emisyonlarında önemli ölçüde düşüş olurken, duman emisyonu ve özgül yakıt tüketiminin kötüleştiği görülmüştür.


    Yapılan deneyler sonucunda EGR uygulaması ile NOx(azot oksit) emisyonları dışında kalan diğer parametrelerde kötüleşme olduğu görülmüştür. Bu durumda, yüksek EGR oranları motorun performansını daha çok kötüleştirdiği için tavsiye edilmemektedir. Hem NOx emisyonları, hem de diğer parametreler dikkate alındığında ideal EGR oranı % 10 olarak bulunmuştur. Diğer parametreleri fazla kötüleştirmeden daha yüksek EGR oranlarına çıkabilmek için bazı ek tedbirlere ihtiyaç duyulmaktadır.

    EGR ile karışımın yanma hızı düşmektedir. Bu durumda silindire püskürtülen yakıtın bir kısmı gereken süre içerisinde yanamayacağından yakıt tüketimi kötüleşmektedir. Kullanılan yakıtın setan sayısı arttırılarak karışımın daha erken tutuşması sağlanabilir. Dolayısıyla karışımın yanabilmesi için daha fazla süre sağlanmış olur.

    Egzoz gazlarının içerisindeki küçük partiküller motordaki aşıntıyı arttıracaktır. Bunun için gazlar silindire geri gönderilmeden önce bir filtreden geçirilmelidir. Partiküllerin filtrelenmesi ile EGR�nin aşındırma etkisi de azaltılabilir. Ayrıca EGR sistemi bulunan motorlarda daha yüksek kaliteli motor yağlarının kullanılması da aşıntıyı azaltacaktır.

    (Alıntıdır..)

    özet olarak EGR oranı yüksek bir dizel motorunuz varsa ömrü diğerlerine göre daha kısa olacağı ortada..
    EGR tek faydası emisyonu düşürmek...
    motor ömrünü uzatmanın yolu setan sayısı fazla temiz yakıt (Euro dizel) ve Yüksek kaliteli motor yağı.. birde 3500 devirden yüksek devirlerde uzun süreli kullanmamak..






    adamlar bişey biliyolarda sadece euro dizel kullanın diyolar. ama hala euro dizel kullanmayanlar varsa bişe diyemem. arasına 100 bin tl ,10 ykrş oynuo..... arabayı mahfetmeye değmez. euro dizelden şaşmayın gerisinden korkmayın

    Alıntıları Göster
    Nitrous iç aydınlatma konusunda bir gelişme var mı?
    Yeni hoparlörlerini taktırdın mı?




  • 
Sayfa: önceki 322323324325326
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.