Şimdi Ara

CVT kullanımı hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
7.145
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ilk otomatik vites aracım cvt hakkında bi kaç sorum olacak.
    1. ışıklarda beklerken boşamı almalıyım?
    2. hızlı kalkış yapmak istediğimde boşta gaza basıp D moduna alabilirmiyim ?
    3. cvt şanzımanda baskı balata varmı?
    4. hız sabitlediğim zaman araç dahamı fazla yakar?

    sorulara kızacak olan varsa cvp vermesin tşkler.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: gastan

    arkadaşlar ilk otomatik vites aracım cvt hakkında bi kaç sorum olacak.
    1. ışıklarda beklerken boşamı almalıyım?
    2. hızlı kalkış yapmak istediğimde boşta gaza basıp D moduna alabilirmiyim ?
    3. cvt şanzımanda baskı balata varmı?
    4. hız sabitlediğim zaman araç dahamı fazla yakar?

    sorulara kızacak olan varsa cvp vermesin tşkler.

    1. 15-20 saniye ya da fazlası bekleyecekseniz evet
    2. kesinlikle hayır
    3. evet
    4. hayır ancak yol koşullarına ve kaça sabitlediğinize de bağlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: prong

    quote:

    Orijinalden alıntı: gastan

    arkadaşlar ilk otomatik vites aracım cvt hakkında bi kaç sorum olacak.
    1. ışıklarda beklerken boşamı almalıyım?
    2. hızlı kalkış yapmak istediğimde boşta gaza basıp D moduna alabilirmiyim ?
    3. cvt şanzımanda baskı balata varmı?
    4. hız sabitlediğim zaman araç dahamı fazla yakar?

    sorulara kızacak olan varsa cvp vermesin tşkler.

    1. 15-20 saniye ya da fazlası bekleyecekseniz evet
    2. kesinlikle hayır
    3. evet
    4. hayır ancak yol koşullarına ve kaça sabitlediğinize de bağlı.

    Benim bildigim toyota cvt de viskoz kavrama kullaniyor standart kuru kavrama (genelde baski balata diye tabir edilen) yok. Aracin belli bir egime kadar geri kaydirmamasida bu teoriyi dogrulargibi.
    Bu noktayi bir netlestirmek lazim toyota cvt de hangi elemanlari kullaniyor diye..cvt ninde bir sursürü cesidi var çünkü. .detay bilgi varsa paylasabilirmisiniz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gastan

    arkadaşlar ilk otomatik vites aracım cvt hakkında bi kaç sorum olacak.
    1. ışıklarda beklerken boşamı almalıyım?
    2. hızlı kalkış yapmak istediğimde boşta gaza basıp D moduna alabilirmiyim ?
    3. cvt şanzımanda baskı balata varmı?
    4. hız sabitlediğim zaman araç dahamı fazla yakar?

    sorulara kızacak olan varsa cvp vermesin tşkler.

    Isiklarda bekleme meselesi tum viskoz kavramali araclar icin D konumunda yakit tuketimi demektir.neticede bir miktar tork iletimi devam eder.N konumuna aldiginiza tork iletimi kesilir.bu nedenle bir onceki cevapta belirtildigi gibi isiklarda beklerken N konumuna almak yakit tuketimini arttirmanizi engelleyecektir.
    Kalkislarda ise yuksek torkla kalkmaniz teorik olarak mumkun degildir.. CVT de disli bulunmaz. Devir yukseldikce arac hizina bagli olarak kasnak caplari degiserek vites orani degisir..
    Ornegin gaza bastiginiza once devir yukselir cap degisir ve arac sonra hizlanmaya baslar..dikkat eserseniz bunu aracta hissedersiniz hatta bazi kisiler bu nedenden cvt den pek haz etmez (ivmelenme hissi zayif oldugu için)
    Fakat bu ozellik bize dusuk yakit tuketimini elde etmemizde yardimci olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acquiles


    quote:

    Orijinalden alıntı: prong

    quote:

    Orijinalden alıntı: gastan

    arkadaşlar ilk otomatik vites aracım cvt hakkında bi kaç sorum olacak.
    1. ışıklarda beklerken boşamı almalıyım?
    2. hızlı kalkış yapmak istediğimde boşta gaza basıp D moduna alabilirmiyim ?
    3. cvt şanzımanda baskı balata varmı?
    4. hız sabitlediğim zaman araç dahamı fazla yakar?

    sorulara kızacak olan varsa cvp vermesin tşkler.

    1. 15-20 saniye ya da fazlası bekleyecekseniz evet
    2. kesinlikle hayır
    3. evet
    4. hayır ancak yol koşullarına ve kaça sabitlediğinize de bağlı.

    Benim bildigim toyota cvt de viskoz kavrama kullaniyor standart kuru kavrama (genelde baski balata diye tabir edilen) yok. Aracin belli bir egime kadar geri kaydirmamasida bu teoriyi dogrulargibi.
    Bu noktayi bir netlestirmek lazim toyota cvt de hangi elemanlari kullaniyor diye..cvt ninde bir sursürü cesidi var çünkü. .detay bilgi varsa paylasabilirmisiniz..

    Detay bilgim yok otomatik şanzımanlara yabancıyım ama kullandıkça daha zevkli gelmeye başladı koltuğa yapıştırma yok ama öyle güzel hızlanıyoki koltuğa yapıştıramların sesini kestim hep beklemediğim bir performans aldığım için çok memnunum cvt performansı iyi değil diyenler ne kullanıyodur bence spor araba yoksa beğenmemek elde değil sadece koltuğa yapışmıyosun kendimi geri iterim bende napim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gastan


    quote:

    Orijinalden alıntı: acquiles


    quote:

    Orijinalden alıntı: prong

    quote:

    Orijinalden alıntı: gastan

    arkadaşlar ilk otomatik vites aracım cvt hakkında bi kaç sorum olacak.
    1. ışıklarda beklerken boşamı almalıyım?
    2. hızlı kalkış yapmak istediğimde boşta gaza basıp D moduna alabilirmiyim ?
    3. cvt şanzımanda baskı balata varmı?
    4. hız sabitlediğim zaman araç dahamı fazla yakar?

    sorulara kızacak olan varsa cvp vermesin tşkler.

    1. 15-20 saniye ya da fazlası bekleyecekseniz evet
    2. kesinlikle hayır
    3. evet
    4. hayır ancak yol koşullarına ve kaça sabitlediğinize de bağlı.

    Benim bildigim toyota cvt de viskoz kavrama kullaniyor standart kuru kavrama (genelde baski balata diye tabir edilen) yok. Aracin belli bir egime kadar geri kaydirmamasida bu teoriyi dogrulargibi.
    Bu noktayi bir netlestirmek lazim toyota cvt de hangi elemanlari kullaniyor diye..cvt ninde bir sursürü cesidi var çünkü. .detay bilgi varsa paylasabilirmisiniz..

    Detay bilgim yok otomatik şanzımanlara yabancıyım ama kullandıkça daha zevkli gelmeye başladı koltuğa yapıştırma yok ama öyle güzel hızlanıyoki koltuğa yapıştıramların sesini kestim hep beklemediğim bir performans aldığım için çok memnunum cvt performansı iyi değil diyenler ne kullanıyodur bence spor araba yoksa beğenmemek elde değil sadece koltuğa yapışmıyosun kendimi geri iterim bende napim :)

    :) kendini geri itmeyi uno kullanan arkadasim yapardi ise yariyor :)

    Turbolu araçlarda ozellikle dizel gibi max torku benzinliye göre daha düşük devirde elde eden araçlarda bu ivmelenmeyi hisseden arkadaşlar olsa gerek..spor araç ise zaten yorum yapmak yersiz olur..
    Hem az yaksin hem konforlu olsun hem cvt olsun hem ucuz olsun, öyle bir araç varsa 2 tane sarın ordan derim zaten:)
    Cvt nin çalışma mantigini bilerek aracı kullaninca ben sorun var yada eksiklik var diyeceğim bir nokta bulamadım...
    Yuzeysel olarakta bakinca (eşimin görüşü) sessiz, , yüksek hizlarin yolcuda hissedilmedigi, vites gecisinin olmadigi (teknik olarakda olmuyor zaten) segmentine göre (daha önce kullandığımız C4 astra fiat punto evo) fiyat/perforansu yüksek olmasi şu bizi memnun etmiş durumda..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acquiles


    quote:

    Orijinalden alıntı: prong

    quote:

    Orijinalden alıntı: gastan

    arkadaşlar ilk otomatik vites aracım cvt hakkında bi kaç sorum olacak.
    1. ışıklarda beklerken boşamı almalıyım?
    2. hızlı kalkış yapmak istediğimde boşta gaza basıp D moduna alabilirmiyim ?
    3. cvt şanzımanda baskı balata varmı?
    4. hız sabitlediğim zaman araç dahamı fazla yakar?

    sorulara kızacak olan varsa cvp vermesin tşkler.

    1. 15-20 saniye ya da fazlası bekleyecekseniz evet
    2. kesinlikle hayır
    3. evet
    4. hayır ancak yol koşullarına ve kaça sabitlediğinize de bağlı.

    Benim bildigim toyota cvt de viskoz kavrama kullaniyor standart kuru kavrama (genelde baski balata diye tabir edilen) yok. Aracin belli bir egime kadar geri kaydirmamasida bu teoriyi dogrulargibi.
    Bu noktayi bir netlestirmek lazim toyota cvt de hangi elemanlari kullaniyor diye..cvt ninde bir sursürü cesidi var çünkü. .detay bilgi varsa paylasabilirmisiniz..

    CVT şanzımanlarda baskı balata/debriyaj plakası olmaması lazım diye biliyorum. Günümüzde yarı otomatik CVT ler de halen var bu arada. Doğru mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 9 Şubat 2017; 15:53:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1: hayır

    2: Şanzımana zarar verebilir uzun vadede

    3: hayır

    4:hayır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    baskı balata yok, tork konventörü var.
  • 1.4 turbo fiesta manual 14 sn de 100 e çıkar.
    1.2 tdi polo manuel 14 sn de 100 e çıkar
    1.2 tsi polo dsg 11 sn de 100 e çıkar ve bunlar beğenilen arabadır
    1.5 yaris hybrid performanssız denilir ama 12 sn yede 100 e çıkar.

    tamamen olay psikolojik. vites geçişlerindeki ani hızlanmalar koltuğa yapışmalar insanı yanıltıyor. cvt kayıpsız şekilde seni hızlandırıyor. hızlanma ivmesi sabit oluyor. aracımdaki birinin "aa vites atamadı" diye yorumlaması zaten bunu açıklıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MetalWave -- 4 Ağustos 2017; 11:40:13 >
  • CVT şanzıman candır beğenerek kullanıyorum
    arkaya yapıştırma olayını yaşamak istiyorsanız sport modda kullanın yeni kasalar da el frenin altında
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.