Şimdi Ara

cruze yaz lastiği yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
6.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2012 model,30.000 km de,1.6 124hp,lpg li,wtcc edition plus aracım var,aracımı sıfır aldığımda üzerinde bridgestone lastikleri takılı olarak geldi,malum bunca zaman sonra sertleşmeye başladı,şu anda aracımda kışlık lastikler takılı,havalarda ısınmaya başlayınca yazlık lastik almaya karar verdim,aracımın teker ölçüleri 215/50/r17 bulunduğum ilde lastik satıcılarını dolaştım,bana satıcılar elindeki malı överek almamı söylediler,netteki araştırmalarımdada çok değişik marka ve model önerilliyor,öncelikle soracağım sorular:
    1-aracıma mutlaka 215-50-r17 çapında lastikmi almalıyım,malum bu ebattaki lastikler pahalı oluyor
    2-muadil denilen değişik çaptaki daha ekonomik lastiklerden alsam görünüm,güvenlik,yakıt,performans yönünden bir sıkıntı yaratırmı?
    3-genelde aynı lastik yaz ve kış kullanılırsa 3-4 sene içinde sertleşmeye başlıyor,sonuçda en iyiside alınsa belli zaman sonra verim alınamıyor

    sonuç olarak yukarıdaki sorularımıda okuyarak bana f/p olarak hangi lastik markası,modeli,ölçülerini önerirsiniz?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    2012 model,30.000 km de,1.6 124hp,lpg li,wtcc edition plus aracım var,aracımı sıfır aldığımda üzerinde bridgestone lastikleri takılı olarak geldi,malum bunca zaman sonra sertleşmeye başladı,şu anda aracımda kışlık lastikler takılı,havalarda ısınmaya başlayınca yazlık lastik almaya karar verdim,aracımın teker ölçüleri 215/50/r17 bulunduğum ilde lastik satıcılarını dolaştım,bana satıcılar elindeki malı överek almamı söylediler,netteki araştırmalarımdada çok değişik marka ve model önerilliyor,öncelikle soracağım sorular:
    1-aracıma mutlaka 215-50-r17 çapında lastikmi almalıyım,malum bu ebattaki lastikler pahalı oluyor
    2-muadil denilen değişik çaptaki daha ekonomik lastiklerden alsam görünüm,güvenlik,yakıt,performans yönünden bir sıkıntı yaratırmı?
    3-genelde aynı lastik yaz ve kış kullanılırsa 3-4 sene içinde sertleşmeye başlıyor,sonuçda en iyiside alınsa belli zaman sonra verim alınamıyor

    sonuç olarak yukarıdaki sorularımıda okuyarak bana f/p olarak hangi lastik markası,modeli,ölçülerini önerirsiniz?



    2013.5 model 1.4 turbo cruzelarda fabrikasyon cıkış lastiği olarak kumho 215 50 r17 91v lastik bulunuyor. Fiyat olarak uygun gelebilir. Ayrıca amerika daki cruzelarda lastik ölçüsü 225 50 r17 fabrikasyon çıkış. Bu lastik yol tutuş açısından diğerine göre daha iyi olabilir. Aralarında fiyat farkıda yok sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • az önce mytyres sitesindeki lastik yakıt,güvenlik,performaslarını inceledim aklıma şu soru takıldı,bizim araçlarda 91v mi kullanmalıyız? orada aynı ebatlarda 94w, 94w xl gibi ibareler var,bunlar ne anlama geliyor,aracımızda bu 94w xl vs.lastiklerde kullanılabiliyormu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    az önce mytyres sitesindeki lastik yakıt,güvenlik,performaslarını inceledim aklıma şu soru takıldı,bizim araçlarda 91v mi kullanmalıyız? orada aynı ebatlarda 94w, 94w xl gibi ibareler var,bunlar ne anlama geliyor,aracımızda bu 94w xl vs.lastiklerde kullanılabiliyormu?

    http://www.tasitteknolojileri.com/2014/03/11/lastik-hiz-endeksi-ve-yuk-endeksi-nedir/

    Yukarıda ki sayfada sorularınızın cevabını bulabilirsiniz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • az önce lastik bayisiyle görüştüm bana 91v de,94w de alınabilir yalnız xl olanı sizinki binek araç olduğu için alınmaz xl nin yanakları takviyeli,sert olduğundan yük taşıma araçlarında kullanılır dedi,bilgilerinize ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    az önce lastik bayisiyle görüştüm bana 91v de,94w de alınabilir yalnız xl olanı sizinki binek araç olduğu için alınmaz xl nin yanakları takviyeli,sert olduğundan yük taşıma araçlarında kullanılır dedi,bilgilerinize ..

    V(240) yada W(270) gereksiz, H(210km/h) almak yeterli. Arada fiyat olarak fark yok ise V de tercih edilebilir.

    Ben yeni lastik alacak olsam, 215 yerine 225 taban alırdım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    az önce lastik bayisiyle görüştüm bana 91v de,94w de alınabilir yalnız xl olanı sizinki binek araç olduğu için alınmaz xl nin yanakları takviyeli,sert olduğundan yük taşıma araçlarında kullanılır dedi,bilgilerinize ..

    V(240) yada W(270) gereksiz, H(210km/h) almak yeterli. Arada fiyat olarak fark yok ise V de tercih edilebilir.

    Ben yeni lastik alacak olsam, 215 yerine 225 taban alırdım.

    Hocam 17 inch ve üzeri jantlar motor gücü ve performansı yüksek otomobillere takıldığı için lastik firmaları 91 V altı lastik üretmiyorlar bu jantlar için. O yüzden H hız endeksine ve 88 yükendeksine sahip 17 jant otomobil lastigi yokbenim gördüğüm kadarıyla... 17 inch jant için alınabilecek en düşük profilli lastik 91V gibi görünüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi urfes -- 13 Nisan 2016; 21:19:04 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urfes

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    az önce lastik bayisiyle görüştüm bana 91v de,94w de alınabilir yalnız xl olanı sizinki binek araç olduğu için alınmaz xl nin yanakları takviyeli,sert olduğundan yük taşıma araçlarında kullanılır dedi,bilgilerinize ..

    V(240) yada W(270) gereksiz, H(210km/h) almak yeterli. Arada fiyat olarak fark yok ise V de tercih edilebilir.

    Ben yeni lastik alacak olsam, 215 yerine 225 taban alırdım.

    Hocam 17 inch ve üzeri jantlar motor gücü ve performansı yüksek otomobillere takıldığı için lastik firmaları 91 V altı lastik üretmiyorlar bu jantlar için. O yüzden H hız endeksine ve 88 yükendeksine sahip 17 jant otomobil lastigi yokbenim gördüğüm kadarıyla... 17 inch jant için alınabilecek en düşük profilli lastik 91V gibi görünüyor.

    Bende hem 16" hem de 17" araç vardı, H oradan aklımda kalmıştır.

    O zaman 17" için yaz lastiğinde V alınır(kış lastiği için H mevcut)...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 13 Nisan 2016; 22:21:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    az önce lastik bayisiyle görüştüm bana 91v de,94w de alınabilir yalnız xl olanı sizinki binek araç olduğu için alınmaz xl nin yanakları takviyeli,sert olduğundan yük taşıma araçlarında kullanılır dedi,bilgilerinize ..

    V(240) yada W(270) gereksiz, H(210km/h) almak yeterli. Arada fiyat olarak fark yok ise V de tercih edilebilir.

    Ben yeni lastik alacak olsam, 215 yerine 225 taban alırdım.

    hocam fabrika 215 öneriyor 225 alındığında sürüş,konfor,yakıt,güvenlik açısından bir sorun teşkil edermi,aracımıza bir zararı dokunurmu 225 tabanın?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    az önce lastik bayisiyle görüştüm bana 91v de,94w de alınabilir yalnız xl olanı sizinki binek araç olduğu için alınmaz xl nin yanakları takviyeli,sert olduğundan yük taşıma araçlarında kullanılır dedi,bilgilerinize ..

    V(240) yada W(270) gereksiz, H(210km/h) almak yeterli. Arada fiyat olarak fark yok ise V de tercih edilebilir.

    Ben yeni lastik alacak olsam, 215 yerine 225 taban alırdım.

    hocam fabrika 215 öneriyor 225 alındığında sürüş,konfor,yakıt,güvenlik açısından bir sorun teşkil edermi,aracımıza bir zararı dokunurmu 225 tabanın?

    Cruze kullanım kitapçığına bakarsanız 17 jant için 215 50 r17 ve 225 50 r17 lastiği öneriyor. Yerinizde olsam 225 tavsiye ederim. Yol tutuşunuz artacaktır. Ben lastikleri yenileyeceğim zaman 225 'e geçeceğim. Arabam 2014 trafiğe çıkışlı olduğu için bekliyeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • cevap için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    quote:

    Orijinalden alıntı: Panthér

    quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    az önce lastik bayisiyle görüştüm bana 91v de,94w de alınabilir yalnız xl olanı sizinki binek araç olduğu için alınmaz xl nin yanakları takviyeli,sert olduğundan yük taşıma araçlarında kullanılır dedi,bilgilerinize ..

    V(240) yada W(270) gereksiz, H(210km/h) almak yeterli. Arada fiyat olarak fark yok ise V de tercih edilebilir.

    Ben yeni lastik alacak olsam, 215 yerine 225 taban alırdım.

    hocam fabrika 215 öneriyor 225 alındığında sürüş,konfor,yakıt,güvenlik açısından bir sorun teşkil edermi,aracımıza bir zararı dokunurmu 225 tabanın?

    Arkadaşımızın da dediği gibi, 225/50/17 ve 225/55/17 olarak da sunuluyor.

    Taban genişleyeceği için yol tutuşu artacaktır.Lastik 1cm tabandan genişleyince yükseklik 5mm artar. Bu sebepten dolayı ekranda görünen
    90km hız aslında 91km/h gibi olacaktır. Yakıta da pek etki edeceğini sanmam. 215 ile 225 arasında fiyat olarak çok fark yok ise, 225 tercih
    edilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 14 Nisan 2016; 12:32:58 >




  • bende 225 e yöneldim şu anda.
  • son durum bilgisi vereyim,bizim aracın orijinal lastiği 215 eğer 225 taktırırsam vize muayenesinden geçmez deniliyor,birde 225 daha fazla yakar diyor sanayideki ustam,yine başa döndük..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    son durum bilgisi vereyim,bizim aracın orijinal lastiği 215 eğer 225 taktırırsam vize muayenesinden geçmez deniliyor,birde 225 daha fazla yakar diyor sanayideki ustam,yine başa döndük..

    Siz o kişinin usta olduğuna eminmisiniz? Komedi gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TÜVTURK’de araçların muayenesi yapılırken araç üzerinde farkı lastik markalarının olup olmadığına bakılmaz - marka kontrolü yapılmaz. Lastiklerin hepsinin aynı ölçüde ve aynı desene sahip olup olmadığı kontrol edilir. Lastik ölçüleri farklı ise ağır kusur, lastik desenleri farklı ise hafif kusur olarak muayene raporu tutulur. Lastiklerin diş derinlikleri kontrol edilir, 1.6 mm altında ise araç muayeden kalır.Lastiklerin durumu kontrol edilir; lastiklerde araç güvenliğini tehlikeye atacak yıpranma, patlama, hasar var ise “Ağır Kusur” olarak muayene raporu tutulur. Lastiklerin kullanım süreleri de kontrol edilir.
    Tüvturkten alıntıdır...
    Yukarıda bahsedilen lastik ölçülerinin aynı olması cümlesi tüm lastikler aynı ebatta olacak demektir. Önler farklı ölçüde arkalar farklı olmayacak demektir. Hicbir yerde orjinal ölçü diye bir tabir bulamazsınız. Zaten otomobil üreticisi hangi ebatların aracınıza uygun olduğunu kullanım kitapçığında yazmıştır. Bu ölçülerde karar verme yetkisi ne tüvturk te ne de okuma alışkanlığı olmayan kulaktan dolma bilgilerle insanları yanlış yönlendiren kendisini başkaların yanında çıraklık yolu ile ustalık öğrendiğini zanneden teknik bilgiden yoksun ustalardadır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: urfes


    quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    son durum bilgisi vereyim,bizim aracın orijinal lastiği 215 eğer 225 taktırırsam vize muayenesinden geçmez deniliyor,birde 225 daha fazla yakar diyor sanayideki ustam,yine başa döndük..

    Siz o kişinin usta olduğuna eminmisiniz? Komedi gibi...

    usta dediğim şahsın kendine ait japon otomobilleri tamirhanesi,japon araçları yedek parça mağazası,galeridede 2 tane oto alım satım yeri var,ben bu yazımı onun tecrübesine dayanarak yazıyorum,sizin 215 ile 225 arasındaki yakıt farkı hakkında bildiğiniz varsa duymak isterim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    quote:

    Orijinalden alıntı: urfes


    quote:

    Orijinalden alıntı: sensei111

    son durum bilgisi vereyim,bizim aracın orijinal lastiği 215 eğer 225 taktırırsam vize muayenesinden geçmez deniliyor,birde 225 daha fazla yakar diyor sanayideki ustam,yine başa döndük..

    Siz o kişinin usta olduğuna eminmisiniz? Komedi gibi...

    usta dediğim şahsın kendine ait japon otomobilleri tamirhanesi,japon araçları yedek parça mağazası,galeridede 2 tane oto alım satım yeri var,ben bu yazımı onun tecrübesine dayanarak yazıyorum,sizin 215 ile 225 arasındaki yakıt farkı hakkında bildiğiniz varsa duymak isterim

    Benim 2 adet Cruze'um dan edindiğim tecrübe;

    205/60/16 9.2lt
    215/50/17 9.5lt

    Tamamen farklı olan bu jant lastik durumuna göre çıkan sonu. 100km/0.3lt olduğuna göre, sadece tabanı 1cm artan aracın değeri ne olur?

    Konusu geçen fark şu olduğuna göre,
    215/50/17
    225/50/17

    Hep beraber çıkması muhtemel yakıt farkını kabaca orantılayalım...






    Aslında bizden ziyade daha tecrübeli gözüken o arkadaşınız "ne kadar yakıt farkı oluşurmuş?" bizleri bilgilendirir ise daha doğruyu verecek!.


    Ben kriterleri söyleyeyim;

    Taban 1cm genişliyor
    Yükseklik 5mm artıyor
    Kilometre saati 96.6km okuduğunda, gerçek hız 98km oluyor.





    Lastik konusuna gelecek olursak:

    TÜV'ün 215 tabanllı -ki kış ayın da kontrole giren kış/kar lastikli araçların -genel de ince taban olur(olması gerek) TÜV'ü geçememesi lazım-
    lastiğin 1cm lik durumu ile ilgileneceklerini sanmam. Arkadaşımızın da belirttiği gibi, diş derinliği/lastiklerin aynı desenli olması/tümümün
    aynı ebatlarda olması haricinde ilgilenmiyor. Eğer öyle olsa, 205/60/16 kullanan arkadaşlar fiyat dan dolayı 205/55/16 aldı/kullanıyor.
    Onlar da sınıf da kalması/geçememesi gerek.


    Şöyle de bakalım:
    Dışarı da gezen araçlar da bir sürü orjinal olmayan jant görüyoruz - ki o arkadaşınızın da yerine gelen japonlar da mutlaka vardır- bunlar
    genel de olması gerekenden inç olarak büyük lastik de ebat olarak orjinal dışındadır. Orjinal harici araçların hepsinin ağır kusur ile kalması
    ve piyasa da gezememesi lazım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Panthér -- 16 Nisan 2016; 11:25:30 >




  • http://media.caranddriver.com/images/media/51/effects-of-upsized-wheels-and-tires-tested-chart-photo-341448-s-original.jpg

    Az biraz ingilizceniz var ise yukarıda yapılmış olan araştırma sonucu lastik ebatları ile yakıt tüketiminin ne kadar etkilendiğini inceleyebilirsiniz.
    Araştırma sonucundanda anlayacağınız üzere 225 50 r17 lastiğin çapı 215 50 r17 lastiğe göre daha büyük olacağından dolayı bırakın fazla yakmayı daha az yakma durumu oluşabilecektir. Fakat bu öyle hissedilir rakamlar değil tabiki. Ancak yol tutuşunuz daha çok artacaktır.
    Ustalık mekan ve mal sahibi olmak ile olmaz. Bilgi ve tecrübe ile olur. Bilgide hurafeler ile degil bilimsel veriler ile elde edilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • verdiğiniz linki inceledim,linke göre büyük çaplı lastikler daha az yakıyor görünüyor,forumdan bir arkadaşda özelden büyük lastik alırsan yakıtın % 3-5 arası artar orijinal kullan diye yazmış sorumla alakadar olanlara teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.