Arkadaşlar orjinal fabrika çıkışlı cruise kontrol bulunan araçlarda hız sabitlendiğinde yani cruise kontrol devreye girdiğinde aracın en yüksek tork değeri neyse o seviyeye ulaşırmış bu gerçekten doğrumu? Ben kendi aracımda denedim cruise kontrolü devreye aldım fark gerçekten vardı bilen arkadaşlar bilgilendirirse gerçekten çok sevinirim saygılar
Bence bu iddia doğru olamaz nedenine gelince...
bilindiği gibi araçların maksimum torkları motor gücü ve hacmi paralelinde farklı değerlere sahiptir. eğer dediğiniz doğru olsa o zaman bir araç 3000 rpm 90 km de maksimum tork elde ediyor diyelim o zaman cruise bu hız dışında kullanılamazdı.. bir araç 3000 rpm 90 km de diğer bir araç 110 km 4000 devirde ulaşıyorsa maksimum torka o zaman bu sistemin bir faydası kalmaz. diğer bir deyişle çok mantıksız olur.
cruise kontrol size ayağınızı gaz pedalında tutmaktan kurtaran bir yardımcıdır sadece.. bu sistem genelde 40 km altındaki hızlarda devreye sokulamaz, debriyaj veya fren pedalına basılınca devreden çıkar. ve tekrar düğmeye basarak kaldığı yerden devam edebilir.
özetle cruise kontrol size 40 km hızlar üzerinde hızı istediğiniz kmde sabitleme imkanı verir. başka da bir özelliği yoktur.
Meteg
Çok teşekkürler
Diğer bir bilgide şu şekilde cruise kontrol devreye alındığında tork en yüksek seviyesine ulaştığı için araç zorlanmadığından hem yakıt tasarrufu hemde performans elde ediliyormuş
maalesef doğru değil. Hızı sabitlemek demek , sabit bir tork değeri elde etmek demek değildir. tork değerine etki eden faktörlerden aklıma gelenler şunlardır,
Yakıt karışım oranı , Motor devri , bunlardan yakıt karışım oranı arıcın bilgisayarı tarafından devamlı konrol edildiği için hız aynı olsa bile tork değişken olabilir.
quote:
Orjinalden alıntı: strong84
Arkadaşlar orjinal fabrika çıkışlı cruise kontrol bulunan araçlarda hız sabitlendiğinde yani cruise kontrol devreye girdiğinde aracın en yüksek tork değeri neyse o seviyeye ulaşırmış bu gerçekten doğrumu? Ben kendi aracımda denedim cruise kontrolü devreye aldım fark gerçekten vardı bilen arkadaşlar bilgilendirirse gerçekten çok sevinirim saygılar
daha önce de dediğim gibi cruise da en yüksek seviyeye ulaşma konusu bulanık.. çünkü cruise sistemi aracın hızını sizin istediğiniz bir değerde örnek olarak 80, 100 ,120 gibi sabitler eğer aracınız max torku 100 km de elde ediyorsa ve sizde 100 de sabitler ve ilerlerseniz evet o zaman tüketim düşer ama hızı 120 ve üstü hızlarda sabitlemek de tüketimi o araç 100 de en ekonomik olacağı için bu sefer tüketim düşmeyecektir. bilindiği gibi benzinli araçlarda 90-100 km sabit hızda gitmek otoyol veya şehirdışı haricinde mümkün olamadığı için araçlar ekonomik olamamaktadır. çünkü İst,Ank gibi büyük şehirlerde sürekli dur-kalk şeklinde gidilmektedir. işte bu durum çoğu kullanıcının kendi aracından yakıt tüketimi konusunda şikayetçi olması ile sonuçlanır.... ama hiçbir aracın veya üreticisinin bu konuda yapabileceği fazla bir şey yok.. araç ister benzin, ister lpg, ister dizel olsun eğer araçla sürekli sıkışık trafikte iseniz ve dur kalkı bol trafikte ilerliyorsanız.. aracınız 100 km de 5 litre bile yaksa bu miktar sıkışık trafik ve dur kalkı bol yerlerde 8 litre ve üstü olur. çünkü sıkışık trafik ve özellikle aracın rölantide dakikalarca çalışması tüketimi %50 lere varan oranlarda arttırır.
sonuç itibari ile fizik kuralları her zaman geçerlidir. mümkün olduğu kadar düşük tüketim için yapılmasıgerekenler:
1-100 km saat hız geçilmemeli.
2-motor bakımlı olmalı
3-Yakıt enjeksiyon sistemi veya karbüratör bakımlı olmalı
4-lastik hava basıncı doğru olmalı
5-üreticinin belirlediği ebatlar dışında kalan lastik ve jantlar kullanılmamalı(ülkemizde jant ve lastik büyütüp aracım çok yakıyor diyen o kadar çok kişi var ki).
6-filtreler yağ, hava ,yakıt temiz olmalı.
7-1 dakika üzeri duraklamalarda motor rölantide çalışmamalı ve durdurulmalı
8-şanzıman manuel veya otomatik farketmez sağlıklı olmalı
9-bagaj veya araç içinde gereksiz yük taşınmamalı
10-camlar açık şekilde gidilmemeli çünkü aerodinami bozulur.(kapılarda bagaj ve motor kaputunda olabilecek ayarsızlıklar ve boşluklar giderilmeli) özellikle ikinci el araçlarda bu da tüketimi çok etkiler. yeni araçlarda her 20,000 kmde kapı,bagaj ve kaput ayar boşlukları kontrol edilmeli ve gerekiyorsa ayarlanmalı.
11- ön düzen ayarları rot-balans düzgün olmalı
12-sabah araç çalıştırılınca rölantide motorun ısınması beklenmemeli bunun yerine ölçülü şekilde gaz verilerek ve yüksek devirlere çıkılmadan ilerlenmeli. rölantide ısınmayı bekleyen bir motor hareket ederek ısınan bir motora göre %40 daha fazla yakıt kullanır.
13-fren pedalına sık sık basılıp tekrar gaz vermek de tüketimi arttırır o yüzden hızınızı yol ve trafiğe göre ayarlayarak ve takip mesafesine dikkat ederek öndeki araçla mesafe korunarak ilerlenmeli bunu yaparsanız tüketimiz de haliyle inecektir.
14-sıkışık trafikte özellikle otomatik araçlarda 1 veya L konumu seçilmeli çünkü bu konumda araç motor freninden yararlanır, ve gereksiz yere vites büyümez ve hız artmaz.. bu da ekonomi demektir.
15-sonuç olarak düşük tüketim isteyenlerin mutlaka gaz pedalına doğru basmayı öğrenmeleri gerekiyor adı üstünde Gaz pedalı...
bilgilerinize..
Meteg ne kadar teşekkür etsek az bilgilerini detaylı bir şekilde paylaştığın için tekrar teşekkürler
rica ederim ne demek sonuçta ben de senelerdir aynı konulara kafa patlatıp durdum.. özellikle otomatik konusunda sorun yaşayan olursa çok daha kapsamlı bilgi verip yardım edebilirim..
kısaca özetlersek bu konuyu sizlere insanların Türkiye'de araçlarını doğru olarak kullanmadıklarını söyleyebilirim. inanılmaz bir hız sevdasıdır gidiyor. üstelik benzin fiyatlarının anormal yüksek olduğu bir ülke burası..
diğer yandan da bilinçsizce hız yapanlar diğer insanların can ve mal güvenliğini de tehlikeye atıyorlar.. altımdaki 5 silindirli ve 170 bg lik volvo ile hız yapmayan ben kendimi korumak için zorunlu olmadıkça sol şeride E-5, Tem ve şehirlerarası yolda bile çıkmam çünkü bazıları bu şeritleri kendi malları sanarak oraya sadece sollama için çıkanları bile selektör yapıp dibine kadar girerek rahatsız etmekteler
açıkçası ben benzin pahalı diye üzülmüyorum çünkü altlarında bulunan doğan,şahin broadway gibi araçları bile F1 pilotlarına rahmet okutacak şekilde kullananlar var.
bir de arabalar ucuz olsa bu ülkede bu insanlar kimbilir nasıl terör estirirler? herkes altına bir m3 çeker.. nüfus da bu estirilen terör sonucu düşer.
hepinize saygılar...
CC calisinca hiz ve devir sabit olmasina ragmen ornegin hafif yokus oldugu durumlarda aracta hafiften bir ivmelenme hissediyorum. normalde olsa yokus baslayinca biraz daha gaza basarim hizi korumak icin. bundan dolayi uzun yolda daha az yakiyor sanirim. ama dikkat etmek lazim, konsantrasyon bozabiliyor.
quote:
Orjinalden alıntı: ^Biotech^
CC calisinca hiz ve devir sabit olmasina ragmen ornegin hafif yokus oldugu durumlarda aracta hafiften bir ivmelenme hissediyorum. normalde olsa yokus baslayinca biraz daha gaza basarim hizi korumak icin. bundan dolayi uzun yolda daha az yakiyor sanirim. ama dikkat etmek lazim, konsantrasyon bozabiliyor.
Hız ve devir sabit olduğunda nasıl oluyor da ivme hissedebiliyorsunuz? O kısmı pek anlayamadım...
yokus asagi inerken nasil bir frenleme yapiyorsa ayni sekilde yokus cikarken de karsi bir islem yapmasi lazim degil mi? cok ufakta olsa bunu hissediyorum ve bana da tuhaf gelen gostergelerin sabit olmasiydi.
Eğim değişikliği sizde bir hız değişikliği hissi uyandırmış olabilir, yoksa araç hızı sabit ise ivme yoktur (tabi çok genel bir ifadeyle... Yoksa üç boyutlu uzayda yön ve doğrultu değiştirdiğiniz için bir ivme var aslında )
Bu arada araçlarda bulunan hız sabitleme sistemlerinin çoğu yokuş aşağı inerken fren yapmazlar... Özellikle dizel araçlarda, çok dik yokuşlarda hız sabitleme sistemi çalışırken inerken hızın arttığına şahit olabilirsiniz...
benim aracim benzinli. yokus asagi inerken de hiz artmiyor. bilgi icin tesekkur.
bu hissi hissetmenizin sebebi aynen asansörlerde hissefdilen ile aynıdır.Hız sabit olunca ivme olmaz ve ölçüm yapsanız sıfır çıkar. ancak düşey eksende bir hareket yapmış olduğunuz için yerçekimi ivmesinin etkisini üzerinizde farklı olarak hissedersiniz.Sanırım bu duyguyu en iiyi pilotlar biliyorlardır.
quote:
Orjinalden alıntı: ^Biotech^
yokus asagi inerken nasil bir frenleme yapiyorsa ayni sekilde yokus cikarken de karsi bir islem yapmasi lazim degil mi? cok ufakta olsa bunu hissediyorum ve bana da tuhaf gelen gostergelerin sabit olmasiydi.
Aciklama icin tesekkurler
quote:
Orjinalden alıntı: strong84
Arkadaşlar orjinal fabrika çıkışlı cruise kontrol bulunan araçlarda hız sabitlendiğinde yani cruise kontrol devreye girdiğinde aracın en yüksek tork değeri neyse o seviyeye ulaşırmış bu gerçekten doğrumu? Ben kendi aracımda denedim cruise kontrolü devreye aldım fark gerçekten vardı bilen arkadaşlar bilgilendirirse gerçekten çok sevinirim saygılar
otomatik vites te olabilir ama manuelde olmaz herhalde neticede sen hangi vitesteysen hizi ona gore gz verecek
hic kimse de oluyor mu veya dikkat etti mi bilmiyorum ama bugun CC acik degilken sabit hizda hafif bir yokus cikarken, ayagimi gaza cok az bastim, devir gostergesi oynamadi (belki milimetrik oynamistikr) ama sesi degisti motorun ve hizi ayni kaldi. belki yukarda yazdigim CC olayinda da bu sekilde birsey olmustur ve devir degismemistir?
Pekı bı soru farzedelım kı vıtes kucultmek gereken bı durum olustu. Vıtesı dusurmek ıcın debrıyaja bastıgımızda arac halen gaz vermeye devam mı eder yoksa CC devre dısımı kalır. Su ana kadar kullanmadıgım ıcın sormak ıstedım.
Merhabalar,
herhangi bir sebepten dolayı eğer cruise sistemi olan bir araçta debriyaj ya da frene basarsanız cruise devreden çıkar. çünkü manuel arabalarda debriyaj ve fren pedalının otomaitklerde de fren pedalının arkasında bir güvenlik valfi bulunur. fren veya debriyaj ile devreden çıkan cruise u resume tuşuna basarak tekrar devreye alabilirsiniz ve ayarlanan hızdan devam eder araç. bu arada sollama gibi geçici hızlanmalarda cruise devreden çıkmaz.
quote:
Orjinalden alıntı: meteg
Merhabalar,
herhangi bir sebepten dolayı eğer cruise sistemi olan bir araçta debriyaj ya da frene basarsanız cruise devreden çıkar. çünkü manuel arabalarda debriyaj ve fren pedalının otomaitklerde de fren pedalının arkasında bir güvenlik valfi bulunur. fren veya debriyaj ile devreden çıkan cruise u resume tuşuna basarak tekrar devreye alabilirsiniz ve ayarlanan hızdan devam eder araç. bu arada sollama gibi geçici hızlanmalarda cruise devreden çıkmaz.
Tesekkurler hocam.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme