Şimdi Ara

Corsa B Kulübü (56. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
1.219
Cevap
34
Favori
219.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • geberit kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim nasip olmadi zaten satıcı ilanındakilerden farkli problemler cikti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu hortlatıcam ama bilgili abilerim yardımcı olursa sevinirim. çok temiz bir corsa gsi buldum. 98 model sunroof klima vs. aktif. zorlanmış yazılım mantzel egsoz vs yapılmış bi araç değil. 223 binde ağır bakımları 5 bin km önce yapılmıs. Zavoli lpg var araçta. Günlük işe gidip gelmelik bi araç arıyordum. Lpg'de ne yakar bu araç ve kronik vs. herhangi bir sorunu var mıdır yardımcı olursanız çok sevinirim.
  • Meraxes kullanıcısına yanıt
    merhaba. şu linkte
    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/135415511

    97 gsi ile zavoli için lpg yakıt çizelgesi yayınlamıştım. inceleyebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_ozkilinc -- 14 Şubat 2019; 13:50:2 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_ozkilinc

    merhaba. şu linkte
    https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/135415511

    97 gsi ile zavoli için lpg yakıt çizelgesi yayınlamıştım. inceleyebilirsiniz.
    baktım hocam açıklayıcı bi çizelge olmuş teşekkürler. ben işe çevreyolundan gidip geliyorum dur kalk kesinlikle yok. zaten 4 kişi binmez arabaya şahsi aracım olucak çünkü aile aracı değil yani. 28-30 kuruş civarı yakacağını düşünüyorum lpgde. bide alıcağım arabada şunlar değişmiş tam anlamadığım için size sormak istiyorum.

    triger seti, gergi rulman ve kayışları, ön arka balatalar, ön amortisör üst takozları, benzin pompası ve boruları, benzin regulatörü, fan muşurleri, v kayışı, manifolda da ufak bir çatlak olduğu için performans tipi emme manifoldu eklenmiş. egr valfi sorunlu olduğu için iptal edilmiş. 4-5 bin km önce yapılmış bu bakım.




  • Meraxes kullanıcısına yanıt
    bunların değişmesi normal. hatta bazıları zorunluluk. triger seti 60000km yada 5 yılda değiştirilmeli. her arabada öyle. benzin hortumları değişmesi bile normal. egryi isteyen kapatıyor. ben de düşünmüştüm ama egrnin yerini bulmam 6 ay sürdü ve çok zor bir yerde.

    ben 1,5 yıl önce 10.000 tlye aldım. zaman içerisinde : triger seti, akü, baskı balata, debriyaj halatı, benzin hortumları(depo hortumu dahil), bujiler, hava filtresi, yağ filtresi, yağı, polen filtresi, yedek su deposu, kalorifer peteği, klima ve soğutma suyu radyatörü, konsol ampülleri, kumanda modülü, lpg deposu, lpg filtresi vs değiştirdim.

    herhalde bu arabada birinin ahı var diyorum.


    sizden fiyat ne istiyorlar acaba.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_ozkilinc

    bunların değişmesi normal. hatta bazıları zorunluluk. triger seti 60000km yada 5 yılda değiştirilmeli. her arabada öyle. benzin hortumları değişmesi bile normal. egryi isteyen kapatıyor. ben de düşünmüştüm ama egrnin yerini bulmam 6 ay sürdü ve çok zor bir yerde.

    ben 1,5 yıl önce 10.000 tlye aldım. zaman içerisinde : triger seti, akü, baskı balata, debriyaj halatı, benzin hortumları(depo hortumu dahil), bujiler, hava filtresi, yağ filtresi, yağı, polen filtresi, yedek su deposu, kalorifer peteği, klima ve soğutma suyu radyatörü, konsol ampülleri, kumanda modülü, lpg deposu, lpg filtresi vs değiştirdim.

    herhalde bu arabada birinin ahı var diyorum.


    sizden fiyat ne istiyorlar acaba.
    hocam 17 bandında bir fiyatı var. klima sunroof aktif çift airbag abs falan bu paraya şuan broadway doğan vs satıyorlar. hatta geçen gün 23 isteyen gördüm 2000 doğana. hem donanımlı hem de ufak tefek inceden de yürürü olan bi araba tam benlik bakalım. izmirde sağlam bi ustamız var gösterdikten sonra almayı düşünüyorum.




  • Meraxes kullanıcısına yanıt
    hayırlı olsun. özellikleri güzelmiş.
  • Merhaba arkadaşlar.. Dün 98 1.4 corsa swing alarak aranıza katıldım.. Aracımda tavan döşemesi çökmüş.. Yaptırmak istiyorum.. Döşemeci tavanın tamirinin mümkün olmadığını istersem tavanı söküp direk saca döşemeyi yapıştırma şeklinde yapılabileceğini söyledi.. Fakat yalıtım ve görüntü açısından böyle bir tamir düşünmüyorum. Daha önce bu işle uğraşan varsa fikir verme açısından yardımlarınızı bekliyorum.. İyi forumlar..
  • dudaeva D kullanıcısına yanıt
    merhaba.
    aracınız hayırlı olsun.
    olurda yapıştırma dedikleri şekilde yaptırırsanız bizi bilgilendirimisiniz.
    resim olursa daha yararlı olur.
    ses yalıtımı yapmayı planlıyorum da...

    iyi çalışmalar
  • Hocam yapıştırma dediğim olay tavanı söküp atıyor hiç bir yalıtım olmadan direk döşemeyi saca yapıştırıyor.. Yalıtım gideceği ve hoş gözükmediği için o şekilde yaptırmayı düşünmüyorum.. Balıkesir sanayisine gittim iyi bir usta var döşeme olayında.. O tamir ederim dedi fakat 400 lira fiyat çıkarttı.. Bende kozmetik için çok masraf etmek istemiyorum açıkçası .. Kendi yapabileceğim bir yöntem bulursam çok iyi olacak..
  • Gercekten cok kaliteli araclar bu kasa Corsa`lar. Bir yakinimda 97 model duz vites GLS vardi. Ikinci sahibiydi aracin. Belki Turkiye`deki en temiz Corsa B lerden biriydi. Kisa zaman once kaza yapti. Kazada 21 yillik hava yastigi acildi. Yaralanma olmadi. Bu yasta bir arac icin cok guvenli kaza yapti.
  • Arkadaşlar merhaba. 99 corsa gls sahibiyim. Ön takımda biraz sıkıntılar var . Amortisörlerim patlak olduğu için yolda zıplama yapıyor. 100 ün üzerine çıktığımda titreşimi artıyor ve bazen kalkışta biraz sarsıntılı kalkıyor. Bir ustaya gittim akslar ve amortisörler değişecek bir de baskı balatanın da değişmesi gerek dedi tam emin olmadan akslaı değiştirmek istemiyorum. Ankarada ön takımı gösterebileceğim iyi bir usta var mıdır acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhabalar. corsa b gsi nin ses yalıtımını yorumlayacak tecrübeli biri çıkmadı malesef. önceki mesajlarımdan birinde sormuştum. ben de kolları sıvadım. adım adım anlatacağım

    bu arada belirteyim : önerilere ve eleştirilere açığım. önerisi olanlar iş bitmeden yazarlarsa seviniriz, sorusu olana da açığım tabiiki.

    malzemeler
    adeself 3mm kalınlıkta 15m2 350 TL civarı tuttu
    logimat ses bariyeri 2m2 100 TL
    6mm yalıtım şiltesi 1,5 m2 100 tl (bu bira pahalı geldi sanki)
    adetaşta Oto Ses Yalıtımı 2 diye bir sünger var. (4 adet 50x100cm) 2m2 fiyatı 90 civarı

    kapı fitili : önce pencere için olan çiftli fitilden aldım.
    resmi şu :

    oto kapısı için diyen bir yerden sipariş verdim. geldi ki çok ince kapı kenarındaki boşluğu dolduramıyor. iade ettim. başka bir sitede kalın olduğu iddia ediliyordu. sipariş verdim. yine aynı ürün, iade ettim. Çinden B şekilli fitil aldım. resmi şu:

    kapı boşluğunu kapattı. ve yol sesini acayip kesti. kapıyı biraz sert kapatmak gerekiyor ama kapı sarsıntılarını absorbe ediyor. camı açınca arabanın horladığını duydum küçük bir şok oldu tabii. yoldaki şipir şipir sesler kesinlikle yok oldu. ama motor sesi aynen devam... bu arada belirteyim kapı fitillerimi de yenilemiştim.

    sonradan anladığım üzere pvc pencere için olan fitiller de işimi görebilirmiş ama kapı üst tarafına sonradan yapılan kalın bir fitil vardı kapının dengesin bozduğu için bazı yerleri açık kalıyormuş. ihtiyaç duyanlar kapı ayarları düzgünse eğer o pvc fitillerden de kullanabilirler. önce bir metre alıp deneyin tabiki.

    kaput yalıtımı : önce satıcıdan 3mm diye aldığım ama üreticinin üzerine 6mm yazdığı adeself ile kapladım. evet 3mm ve dokusu çok hoş. ancak ufalarsanız dağılıp gidiyor. üzerine kaputun %60ını kaplayan 6mm alüminyum kaplı yumuşak bir sünger malzemeyle kapladım. motor sarsıntısını biraz aldı. ama kn büyük açık filtresi olan motora ne yapacaktı ki zaten. önceden bu araba gaza basınca ortalığı yırtıyordu. bazen şehir içinde çekinerek dolaşıyordum. derken araç kalkarken bir kanırtı sesi gelmeye başladı. ustalar amasör dediler sipariş verdiler 2 haftada sipariş gelmeyince iptal ettirdim. ustalar bir daha baktılar ki egzoz çürümüş. egzoz değiştiydi araba sessizleşe kaldı... ben de açık hava filtresinden dolayı dehşet sesi var diyordum ondan değilmiş ....

    tavan yalıtımı : bu arabanın tavanında bir çok milenyum sonrası araçta bile bulunmayan bitüself var. ama yaşından dolayı ufak erimeler vardı. sacı yamultmamaya çalışarak, kalkan yerleri kopardım. logimat isimli bitüm ses yalıtım bariyerini parça parça ve rastgele yerlere yapıştırdım. üzerine bir kat adeself yapıştırdım. tavan taplasının sırtına da bir iki parça adeself yapıştırdım. tavan takta gibi oldu. titreşimi kesti. yağmur sesini merakla bekliyoruz tabii. buraya daha sonra eklerim, umarım.

    resimler :







    taban yalıtımı : tabanı söktüm ve yine 2010 model birçok c segmenti araçta bile olmayan yalıtım buldum. ayak altları full bitüm malzeme. ancak tahliye tapaları yerlerinden çıkmış. çürüyenler yer değiştirmiş ve tabanda delik kalıyor haliyle. ayrıca ne olduğunu anlamadığım 1cm lik bir fabrikasyon delik te vardı. ön yolcu şoför kabininde çok güzel bir sünger kaplama yapmışlar. tabi ki yaştan dolayı yıpranmış ve direksiyon mafsallarından yağ almış. arka koltukların üzeri bile güzel 3mm bitüself kaplı. inceledim fabrikasyon olduğuna kanaat getirdim. neresi titreşmeye müsaitse oralara gelecek şekilde köşe kesimleri oval ve çok düzgün kesim olan malzeme kullanılmıs. diğer yerlere dokunuyorum ses tok geliyor. ama bu kadar sökmüşken ve malzeme de almışken bir şeyler eklemek lazım tabii. son halini daha sonra ekleyeceğim.

    şimdilik
    resimler şöyle.








    davlumbaz yalıtımı : çamurluk davlumbazına da bitüm malzemeden parça parça yapıştırıp üzerini adeself ile kapladım. çamurluk içlerine de adeself yapıştırdım. davlumbaz epey toklaştı. tabi bizim davlumbaz epey parçalanmış. biraz bakır kabloyla dikiş atıp sırtına daykın denen silikonize bir şeyle destekledik. fena olmadı. yalıtımlı halinin fotoğrafını çekmemişim.

    kenar yalıtımı : henüz tamamlamadım. ancak geniş sacın üzerine hatırı sayılır bir bitüm malzeme koymuşlar. zaten epey tok. ama biz yumurta gibi yapmaya çalıştığımızdan burayı da kaplayacağız. ayrıca iç döşemenin arkasına da bolca adeself kapladık.

    resim :






    bakalım arkadaşın passatı kadar olacak mı. kimileri buna güler belki ama yaklaşır sanıyorum. başka bir arkadaşımın qashqaisi var onda bile yol gürültüsü oluyor. 100le giderken passat ta nissan da 8 dbnin üzerinde.
    tüm işlemlerden sonra bu işin ne kadar fayda ettiğini ayrıca buraya yazmaya çalışacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_ozkilinc -- 24 Mart 2019; 0:52:53 >




  • h_ozkilinc H kullanıcısına yanıt
    Guzel calisma. Merakla bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 740turbowagon -- 26 Mart 2019; 3:15:32 >
  • Merhaba arkadaşlar Sakarya’dan
    93 model 1.4 swing kullanıcısıyım aracımda motor çok çabuk ısınıyor hararet yüksek oluyor
    Bu konuda yardımcı olacak var mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Santancelo54 S kullanıcısına yanıt
    hararet derken su mu kaynatıyor yoksa 100'e yaklaşmasını mı hararet olarak belirtiyorsunuz. kırmızı uyarıyı geçiyor mu. suda azalma oluyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: h_ozkilinc

    merhabalar. corsa b gsi nin ses yalıtımını yorumlayacak tecrübeli biri çıkmadı malesef. önceki mesajlarımdan birinde sormuştum. ben de kolları sıvadım. adım adım anlatacağım

    bu arada belirteyim : önerilere ve eleştirilere açığım. önerisi olanlar iş bitmeden yazarlarsa seviniriz, sorusu olana da açığım tabiiki.

    malzemeler
    adeself 3mm kalınlıkta 15m2 350 TL civarı tuttu
    logimat ses bariyeri 2m2 100 TL
    6mm yalıtım şiltesi 1,5 m2 100 tl (bu bira pahalı geldi sanki)
    adetaşta Oto Ses Yalıtımı 2 diye bir sünger var. (4 adet 50x100cm) 2m2 fiyatı 90 civarı

    kapı fitili : önce pencere için olan çiftli fitilden aldım.
    resmi şu :

    oto kapısı için diyen bir yerden sipariş verdim. geldi ki çok ince kapı kenarındaki boşluğu dolduramıyor. iade ettim. başka bir sitede kalın olduğu iddia ediliyordu. sipariş verdim. yine aynı ürün, iade ettim. Çinden B şekilli fitil aldım. resmi şu:

    kapı boşluğunu kapattı. ve yol sesini acayip kesti. kapıyı biraz sert kapatmak gerekiyor ama kapı sarsıntılarını absorbe ediyor. camı açınca arabanın horladığını duydum küçük bir şok oldu tabii. yoldaki şipir şipir sesler kesinlikle yok oldu. ama motor sesi aynen devam... bu arada belirteyim kapı fitillerimi de yenilemiştim.

    sonradan anladığım üzere pvc pencere için olan fitiller de işimi görebilirmiş ama kapı üst tarafına sonradan yapılan kalın bir fitil vardı kapının dengesin bozduğu için bazı yerleri açık kalıyormuş. ihtiyaç duyanlar kapı ayarları düzgünse eğer o pvc fitillerden de kullanabilirler. önce bir metre alıp deneyin tabiki.

    kaput yalıtımı : önce satıcıdan 3mm diye aldığım ama üreticinin üzerine 6mm yazdığı adeself ile kapladım. evet 3mm ve dokusu çok hoş. ancak ufalarsanız dağılıp gidiyor. üzerine kaputun %60ını kaplayan 6mm alüminyum kaplı yumuşak bir sünger malzemeyle kapladım. motor sarsıntısını biraz aldı. ama kn büyük açık filtresi olan motora ne yapacaktı ki zaten. önceden bu araba gaza basınca ortalığı yırtıyordu. bazen şehir içinde çekinerek dolaşıyordum. derken araç kalkarken bir kanırtı sesi gelmeye başladı. ustalar amasör dediler sipariş verdiler 2 haftada sipariş gelmeyince iptal ettirdim. ustalar bir daha baktılar ki egzoz çürümüş. egzoz değiştiydi araba sessizleşe kaldı... ben de açık hava filtresinden dolayı dehşet sesi var diyordum ondan değilmiş ....

    tavan yalıtımı : bu arabanın tavanında bir çok milenyum sonrası araçta bile bulunmayan bitüself var. ama yaşından dolayı ufak erimeler vardı. sacı yamultmamaya çalışarak, kalkan yerleri kopardım. logimat isimli bitüm ses yalıtım bariyerini parça parça ve rastgele yerlere yapıştırdım. üzerine bir kat adeself yapıştırdım. tavan taplasının sırtına da bir iki parça adeself yapıştırdım. tavan takta gibi oldu. titreşimi kesti. yağmur sesini merakla bekliyoruz tabii. buraya daha sonra eklerim, umarım.

    resimler :







    taban yalıtımı : tabanı söktüm ve yine 2010 model birçok c segmenti araçta bile olmayan yalıtım buldum. ayak altları full bitüm malzeme. ancak tahliye tapaları yerlerinden çıkmış. çürüyenler yer değiştirmiş ve tabanda delik kalıyor haliyle. ayrıca ne olduğunu anlamadığım 1cm lik bir fabrikasyon delik te vardı. ön yolcu şoför kabininde çok güzel bir sünger kaplama yapmışlar. tabi ki yaştan dolayı yıpranmış ve direksiyon mafsallarından yağ almış. arka koltukların üzeri bile güzel 3mm bitüself kaplı. inceledim fabrikasyon olduğuna kanaat getirdim. neresi titreşmeye müsaitse oralara gelecek şekilde köşe kesimleri oval ve çok düzgün kesim olan malzeme kullanılmıs. diğer yerlere dokunuyorum ses tok geliyor. ama bu kadar sökmüşken ve malzeme de almışken bir şeyler eklemek lazım tabii. son halini daha sonra ekleyeceğim.

    şimdilik
    resimler şöyle.








    davlumbaz yalıtımı : çamurluk davlumbazına da bitüm malzemeden parça parça yapıştırıp üzerini adeself ile kapladım. çamurluk içlerine de adeself yapıştırdım. davlumbaz epey toklaştı. tabi bizim davlumbaz epey parçalanmış. biraz bakır kabloyla dikiş atıp sırtına daykın denen silikonize bir şeyle destekledik. fena olmadı. yalıtımlı halinin fotoğrafını çekmemişim.

    kenar yalıtımı : henüz tamamlamadım. ancak geniş sacın üzerine hatırı sayılır bir bitüm malzeme koymuşlar. zaten epey tok. ama biz yumurta gibi yapmaya çalıştığımızdan burayı da kaplayacağız. ayrıca iç döşemenin arkasına da bolca adeself kapladık.

    resim :






    bakalım arkadaşın passatı kadar olacak mı. kimileri buna güler belki ama yaklaşır sanıyorum. başka bir arkadaşımın qashqaisi var onda bile yol gürültüsü oluyor. 100le giderken passat ta nissan da 8 dbnin üzerinde.
    tüm işlemlerden sonra bu işin ne kadar fayda ettiğini ayrıca buraya yazmaya çalışacağım.
    sonuç ve birkaç tavsiye

    kapılar hariç tamamladım. henüz sağ ön çamurluk davlumbazına yalıtım yapamadım.

    tavan taban ve yanlar bitti.

    direk kaplamalarına hafızalı sünger uygulaması yapmadım. tabana titreşim önleyici(zaten çok iyi malzeme kullanılmış biz üzerine yine de kullandık), üzerine adeself, onun üzerine de 6mm alüminyumlu kauçuk kapladım. bagaja adeself kullanmadım. titreşim önleyiciye de gerek yoktu zaten tireyebilecek yerler fabrikasyon bitüm malzemeyle kaplıydı. ben üzerine preslenmiş sünger döşedim. süngerin ucunu arka koltuğun altına kadar döşedim. ayrıca bagajın arka kısmına biraz adeself ile delikleri ve tüm metali kapladım. süngeri burayı kapatacak kadar uzattım. kabloları geçmişte bagajdan geçirmişler söküp tekrar bagaj arkasındaki kaporta boşluğundan yeniden çektim. stopları söküp oradan da faydalanarak arka çamurluğun üzerini kapladım.

    şu haliyle pek işe yaramadı gibi. ama bu kadar başlamışken bir ara kapılara, ön ızgaranın içine ve havalandırma kapağına da el atmayı planlıyorum.

    neler değişti. aracın altından gelen gacırtılar ve asfalta lastik sesleri kesildi.
    rölanti, 60, 80, 100km hızlarda 5 - 7 db kadar azalma var. eskiden duyup ta kıl olduğum göğüsten gelene trim sesleri daha net duyuluyor. demekki ses yalıtımı baya işe yaramış. ama böyle olacağını bilseydim. muhtemelen hiç başlamazdım. çünki araç komple zaten titriyor. ne yapsak bu motoru taşıyan arabaya kar etmeyecek sanırım.


    teferruatlar çok. lastiklerim eski ve ben arabaya 35 psi hava vuruyorum belki 29-30 yapıp denesem bir şeyler değişebilir.


    sağlamcılar için sözün sonuna geldik.
    bütün bunlardan sonra yine de bu maceraya atlayacak olan benim kafadan arkadaşlar varsa okumaya devam etsin.

    ben tam hazırlanmamışım. siz tüm malzemeyi, bütçenizi ve zamanınızı hazırlamadan başlamayın.
    Ülkemizde bazı malzeme her yerde bulunmuyor veya pahalı olabiliyor. benim gibi malzeme teminin zamana yayıyorsanız dışarıdan da araştırınız. özellikle alüminyumlu yapışkanlı kaplamalar ısı yalıtımı da sağlar.

    tek çalışacaksanız hele ki özel kapalı garajınız yoksa 5 gün süreceğini düşünün. sökemediğiniz vidaları çekiçleyin ve tek seferde sökmeye zorlamayın. bir tur açıp bir tur sıkın. 2 tur açıp iki tur sıkın...... wd40 dedikleri pas sökücüyü deneyebilirsiniz. en son çare vida başını kesersiniz.


    mutlaka klips sökücü ve yeni klipsler satın alın. mümkünse hepsini yenileyin. benim eskiler kırılıp ufalandı. hatta yeni aldıklarım bile tekrar sökerken kırıldılar. hepsini yeniliyorum. ikişer ön direklerde beşer arka yan kaplamalarda dörder adet te arka üst kaplamalarda var. starklips çok uygun fiyata kargo dahil klips sökücü dahil satıyor. ama klips sökücü pek işime yaramadı. mümkünse metal sağlam bir şey alın. ucu v gibi ayrılmasın

    kıvrımlı hatlar için adeself öneriyorum. ancak düz taban ve yanlar için daha etli mümkünse alüminyum kaplı kauçuklar öneriyorum. adeselfi, alacağınız kauçuk kalınlığında olacak şekilde kat kat uygulayabilirsiniz.


    zemin için logimat kullandım. 3mm kalınlığında plaka halinde ve metrekaresi 4 kilo. ben ara ara parçalar halinde yapıştırdım. tümüyle kaplamak isterseniz daha ince ve rulo olan bitüm malzemelerden kullanmanızı öneririm. hepsine 3mm kullanırsanız çok daha iyi olur. biraz bütçe meselesi tabii.

    zeminde sünger olduğunu bilmiyordum . bunun için kalın 180 dansite sünger almıştım. siz önce fotoğrafları inceleyerek ne kullanacağınıza karar verin. süngeri komple çıkarmak çok zor, göğüsün altına uzanıyor. orijinal süngeri kesip kalıp olarak çıkardım. kullandığım malzemeler yaklaşık 1,5 cm kalınlığa ulaştı. üzerine tekrar aynı süngeri yerleştirdim. ortası kabardığı için kenarlarını kırptım. haliyle halı 1.5 cm yükseldi. kapı ağzındaki bakalitleri geri takarken zorlandım biraz.

    çok yıpranmışsa çamurluk davlumbazının yenisini alıp biraz bitüm ve üzerine adeself kaplamınızı öneririm. ben eskisini kullanmaya devam ediyorum. epey yaşlanmış tabii, yırtıkları dikip, biraz onarıp tekrar taktım. lastik sesi gerçekten kesildi. salıncaklarım çok ses yapıyordu şimdi çıt yok.

    yorumları, eleştirileri, önerileri bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_ozkilinc -- 1 Ekim 2019; 10:23:23 >




  • h_ozkilinc H kullanıcısına yanıt
    sonuç diyerek başladığım üstteki mesajda bu işlemlerin pek işe yaramadığını söylemiştim. arkadaşlarımın yorumları çok olumlu oldu. seslerin kesildiğini söylediler. ayrıca torpido altındaki kablo geçiş deliği açıkmış. ustaların yarım bıraktığı noktalardan biri. orayı kapatıp kapılar ve ön ızgarayı da tamamladıktan sonra ölçümleri tekrar değerlendireceğiz.
  • h_ozkilinc H kullanıcısına yanıt
    Rölantide çalışırken kısa zamanda 100 e geliyor nerdeyse haftada bir su ilave ediyorum
    Rolanti 1000 devirden yüksek ayar yaptırdım ama bu seferde duracakmış gibi oluyor ne yapacağımı bilemedim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Santancelo54 S kullanıcısına yanıt
    su bitiyor da su ilave ediyorsanız kaçak vardır.

    araç çalışırken su akıntısı varmı bakın devir daimde veya hortumlarda veya depoda ise değişir. eğer su akıntısı görmüyorsanız motor içine gidiyor olabilir. egzozdan su akıyor mu bakın. egzoz dumanında artış varmı. beyaz duman tehlike işaretidir. beyaz dumanı rölanti üstü devirlerde göremeyebilirsiniz. hareket halindeyken görmeyebilirsiniz ışıklarda durunca arkadaki araçlar kayboluyorsa durum vahim. araç rölantide birkaç saniye çalışınca görünebilir. bu dumanı soğuk havada gördüğünüz egzoz dumanıyla karıştırmayın. yağ çubuğuna bakın sarı sarı köpürmüşse motor inecek demektir.

    eğer su azalmıyor sabit kalıyor ama bir anda hararet yapıyorsa su motor bloğunda su kanallarında tıkanma vardır. bu şekilde kullanmaya devam ederseniz motor aşırı ısınır. hamur gibi yumuşar yatak sarar. motor bloğu, silindirler, biyel kolları komple elden çıkabilir. bu durumu antifiriz temizler ama uzun süredir antifiriz kullanmamışsanız yine tehlike var demektir. tıkanan kanalları açtığı gibi çatlak çürük ne varsa açar. yine motor iner.

    araç içinde nem veya buna bağlı koku varmı. bazen su ayağınıza akıyor ama bazen de direk alt döşeme süngerine işliyor. kalorifer peteğinde kaçak olabilir. olur da kalorifer peteği değişecek olursa göğüs söktürmeyin. gsi aracın peteği çok kolay değişti. tabii ben acemiliğimden bu yöntemi bulana kadar epey yerini söktüm taktım.

    önceki mesajı yazdığınızdan bu yana aracı kullandınızmı. sorunu çözene kadar kullanmamanızı öneririm. en kısa sürede tecrübeli düzgün bir ustaya gösterin.

    umarım çok sıkıntı çekmezsiniz. şimdiden geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi h_ozkilinc -- 6 Nisan 2019; 22:47:22 >




  • 
Sayfa: önceki 5455565758
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.