Şimdi Ara

Corolla LPG Motor Dağıtma hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Çok güzel detaylı bir mesaj olmuş teşekkür ederim hocam.

    Ben kalkışta basarak kalkarım, ama hızım her zaman sabittir. Bildiğim kadarıyla yüksek devir yapan biri değilim. Ama otobanda 140'a sabitler giderim o da 3200 devirde falan çalışıyor yanlışım yoksa.

    Önümdeki bakım 80.000 bakımı. Yetkili servise götüreceğim. Belki araca iyi gelir (gerçi aracımda bir problem olduğunu pek zanmetmiyorum ama). Şanzıman sıvısı diye belirtmeme gerek var mı onlar otomatikmen zaten değiştiriyorlar mı acaba?

    Bundan sonra arabamı bol bol benzinde de kullanırım. LPG'yi tamamen kullanmayacaktım ama yazışan mesajlar sonrası rahatladım biraz. Otobanda benzin kullanırım büyük ihtimalle. Sadece 140'tan dolayı değil. Ne olur ne olmaz.

    Bu arabayı da 2 sene içerisinde de değiştirir yeni aracımda daha deneyimli bir şoförüm artık. Bu benim ilk aracım. Ben de bi elektrikli düşünüyorum ama tabi biraz para lazım. Ama aracı şarj etmek, uzun yol yapan biri olduğum için yolda kalmak gibi endişelerim yok değil maalesef.

    Hayırlısı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Zaten diğer arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmış ama şu konuda anlaşalım. Eğer motor direkt tasarımdan itibaren LPG ile üretilmemişse o motor belirli bir süreden sonra motor açılacak, rektifiye olacak o cepte. Çünkü benzinli motorlar, özellikle alüminyum-alaşım blok kullananlar, benzinin tutuşma sıcaklığına göre dizayn edildiği için LPG'nin sıcaklığında yıpranacaktır. Benzinin ortalama tutuşma sıcaklığını ortalama 280°C, LPG'yi 480°C olduğunu düşünürsek aradaki yıpranmanın ne kadar olacağını tahmin edebiliriz. Tabi bu güç kaybı hemen hissedilecek seviyeye gelmez ama aracın yaşı ve yorgunluğuna göre artan oranda hissedilir


    Fabrikasyon LPG'li araçlar tasarlanırken ya kullanılan malzemelerde yüksek sıcaklık dayanımlı alaşımlar tercih edilir ya da illa hafif alaşım kullanmak gerekiyorsa -ki şu anda neredeyse şart- motorun yıpranma payı da bu süreç içerisine dahil edilir. Örneğin Dacia ve Reno'larda kullanılan 1.0 TCE motorlar normalde 90 beygir güç üretirken ECO-G yani fabrikasyon LPG modelleri 110 beygir güç üretiyor. Bununla birlikte ilk defa gördüğüm sıcaklık sigortası vardı; eğer motor çok ısındı ise sigorta atıyor soğuyana kadar motor çalışmıyordu.


    Son olarak sizin de aslında sorduğunuz noktada, biz bu yıpranmanın nasıl önüne geçebiliriz? Amiyane tabirle arabayı zorlamayarak. Daha da detaylandırmak gerekirse mümkün mertebe devirli kullanmamak, bakımlarında uygun yağ ve uygun filtre kullanmak, rüzgarın olmadığı durumlarda (örneğin sıkışık trafik vb.) harareti takip etmek. Son kullanıcı için yapabilecek çok bir şey yok. Dikkatli kullanın, yeterli kısaca  





  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Maaşallah bilgilere bak yanına ancak mürit olurum, teşekkürler.

    Bu bakımda servise gidecem. 20 30 kitlerler ama araba tertemiz olur. Ama ben söylim, aşağıya kadar indim servis ustalarını gördüm, sanayiden hiçbir farkı olduğuna vida devri mevri ayarladıklarına falan hiç inanmıyorum. İlk 3 gidişimin 2 tanesinde arabamın parçasını vidalamamışlardı. Altından sarkıyordu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • QLBatiatus kullanıcısına yanıt

    Estağfurullah hocam. Yetkili servisleri gözünüzde çok büyütmeyin. Sanayinin kurumsal hali diyebiliriz. Genelde yetkilide gerçekten iyi iş yapan ustalar sanayide kendilerine yer açıyor. Aracın kendi garantisi bittikten sonra yetkiliye gitmeye gerek yok iyi bir usta bulursanız oradan devam edin. Hatta ara bakımları kendiniz bile yapabilirsiniz eğer eliniz alet tutuyorsa.

  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    10 yıl garanti 10 sistemi vardı yapmadım. Adamlar 12 sene garanti veriyorlardı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  •  

  • hoksi kullanıcısına yanıt

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.