< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
Corolla LPG Motor Dağıtma hakkında (2. sayfa)



-
-
Zaten diğer arkadaşlar gerekli açıklamayı yapmış ama şu konuda anlaşalım. Eğer motor direkt tasarımdan itibaren LPG ile üretilmemişse o motor belirli bir süreden sonra motor açılacak, rektifiye olacak o cepte. Çünkü benzinli motorlar, özellikle alüminyum-alaşım blok kullananlar, benzinin tutuşma sıcaklığına göre dizayn edildiği için LPG'nin sıcaklığında yıpranacaktır. Benzinin ortalama tutuşma sıcaklığını ortalama 280°C, LPG'yi 480°C olduğunu düşünürsek aradaki yıpranmanın ne kadar olacağını tahmin edebiliriz. Tabi bu güç kaybı hemen hissedilecek seviyeye gelmez ama aracın yaşı ve yorgunluğuna göre artan oranda hissedilir
Fabrikasyon LPG'li araçlar tasarlanırken ya kullanılan malzemelerde yüksek sıcaklık dayanımlı alaşımlar tercih edilir ya da illa hafif alaşım kullanmak gerekiyorsa -ki şu anda neredeyse şart- motorun yıpranma payı da bu süreç içerisine dahil edilir. Örneğin Dacia ve Reno'larda kullanılan 1.0 TCE motorlar normalde 90 beygir güç üretirken ECO-G yani fabrikasyon LPG modelleri 110 beygir güç üretiyor. Bununla birlikte ilk defa gördüğüm sıcaklık sigortası vardı; eğer motor çok ısındı ise sigorta atıyor soğuyana kadar motor çalışmıyordu.
Son olarak sizin de aslında sorduğunuz noktada, biz bu yıpranmanın nasıl önüne geçebiliriz? Amiyane tabirle arabayı zorlamayarak. Daha da detaylandırmak gerekirse mümkün mertebe devirli kullanmamak, bakımlarında uygun yağ ve uygun filtre kullanmak, rüzgarın olmadığı durumlarda (örneğin sıkışık trafik vb.) harareti takip etmek. Son kullanıcı için yapabilecek çok bir şey yok. Dikkatli kullanın, yeterli kısaca
-
Maaşallah bilgilere bak yanına ancak mürit olurum, teşekkürler.
Bu bakımda servise gidecem. 20 30 kitlerler ama araba tertemiz olur. Ama ben söylim, aşağıya kadar indim servis ustalarını gördüm, sanayiden hiçbir farkı olduğuna vida devri mevri ayarladıklarına falan hiç inanmıyorum. İlk 3 gidişimin 2 tanesinde arabamın parçasını vidalamamışlardı. Altından sarkıyordu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Estağfurullah hocam. Yetkili servisleri gözünüzde çok büyütmeyin. Sanayinin kurumsal hali diyebiliriz. Genelde yetkilide gerçekten iyi iş yapan ustalar sanayide kendilerine yer açıyor. Aracın kendi garantisi bittikten sonra yetkiliye gitmeye gerek yok iyi bir usta bulursanız oradan devam edin. Hatta ara bakımları kendiniz bile yapabilirsiniz eğer eliniz alet tutuyorsa.
-
10 yıl garanti 10 sistemi vardı yapmadım. Adamlar 12 sene garanti veriyorlardı.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
-
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X