Şimdi Ara

Continental Premium Contact 6 kullananlar yorumlar (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
104.140
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bu hafta CPC 6 alacağım. 100 mesaj üstü olumlu/olumsuz yorumlarınızı bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 Senedir aktif olarak megane 3 aracımda kullanıyorum. Yol tutuşu ve yağmur performansı gerçekten etkileyici herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadım.

  • 2019'un 19. haftası üretimli olanını, 13.000 km'dir kullanıyorum. Yağışlı havada yol tutuş çok iyi. Frenleme mesafesi başarılı. Ses konusunda da şu an gayet sessiz. Ben memnunum. 2019'da 375 lira almıştım tanesini.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huan8 -- 30 Kasım 2020; 20:1:57 >
  • Yakın arkadaşımda BMW F40 1.18i de Continental Contact 6 fabrika çıkış lastikler var . Yol tutuş ve Sessizlik çok iyi.

  • Konfora onem veriyorsaniz baska markalara bakin. Evet yol tutus, fren mesafesi gibi majör konularda cok iyi bir lastik ama asiri gürültülü. Bütün yol sesini iceri aliyor. Buna dikkat edin alirken. (225/50/17)
  • Sıfır aldığım araç, üzerinde ecoContact6 (205/55 r16)lar ile geldi. İnsan gibi kullanınca lastik güzel, ciddi şekilde ekonomi sağlıyor ve sessiz diyebilirim. Ancak çok komik yerlerde ABS devreye girebiliyor, dip gazda da hafiften patiye düştüğünü hissediyorum(araç astra K 145hp). Şu anda aracın viraj performansı kötü değil, ama beklentim ortalamanın bi tık üstünde olmasıydı.


    Yaklaşık 5bin km oldu ancak bir gün gerçekten ani fren lazım olursa diye, eco dan vazgeçip ani frende durabilen bir lastik istediğime karar verdim.


    EcoContact6 ları cpc6 ile değiştirsem derdime çözüm olur mu yoksa illede 17 janta çıkıp 225/45 r17 cpc6 mı takmam gerekiyor emin olamadım. Bilgili abilerimin, kıymetli yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: snurce

    Sıfır aldığım araç, üzerinde ecoContact6 (205/55 r16)lar ile geldi. İnsan gibi kullanınca lastik güzel, ciddi şekilde ekonomi sağlıyor ve sessiz diyebilirim. Ancak çok komik yerlerde ABS devreye girebiliyor, dip gazda da hafiften patiye düştüğünü hissediyorum(araç astra K 145hp). Şu anda aracın viraj performansı kötü değil, ama beklentim ortalamanın bi tık üstünde olmasıydı.


    Yaklaşık 5bin km oldu ancak bir gün gerçekten ani fren lazım olursa diye, eco dan vazgeçip ani frende durabilen bir lastik istediğime karar verdim.


    EcoContact6 ları cpc6 ile değiştirsem derdime çözüm olur mu yoksa illede 17 janta çıkıp 225/45 r17 cpc6 mı takmam gerekiyor emin olamadım. Bilgili abilerimin, kıymetli yorumlarını sabırsızlıkla bekliyorum.

    cpc6 kullanıp memnun kalmayan bir tek ben olabilirim ama bana göre arada dağlar kadar fark yok, 225/50R17 cpc 6 ile ben sürekli patinaj çekiyordum mesela 150 hp a4 ile. eco contact6 yı da 1.0 golfte kullanıyorum. fren konusunu bilmiyorum/zorlamadım.





  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    cpc6 için böyle bir yorum duyduğuma şaşırdım açıkçası. Pejo 206 da 195/45 16 Milestone Blaster kullanıyordum ve asfalta yapışıyordu resmen(viraj ve fren için), İzmir için her mevsimde(ıslak/kuru/sıcak/soğuk) aşırı memnundum ve 2 takım eskitmişliğim var. Benzer performansı verir umuduyla cpc6 ya yöneldim ama beklentimi karşılarmı bilemedim şimdi.


    Aşağıdaki test sonuçlarına göre de, eco6 ve cpc6 arasında ciddi farklar görünüyor:


    https://www.tyrereviews.com/Tyre/Continental/Premium-Contact-6.htm


    https://www.tyrereviews.com/Tyre/Continental/EcoContact-6.htm





  • quote:

    Orijinalden alıntı: snurce

    cpc6 için böyle bir yorum duyduğuma şaşırdım açıkçası. Pejo 206 da 195/45 16 Milestone Blaster kullanıyordum ve asfalta yapışıyordu resmen(viraj ve fren için), İzmir için her mevsimde(ıslak/kuru/sıcak/soğuk) aşırı memnundum ve 2 takım eskitmişliğim var. Benzer performansı verir umuduyla cpc6 ya yöneldim ama beklentimi karşılarmı bilemedim şimdi.


    Aşağıdaki test sonuçlarına göre de, eco6 ve cpc6 arasında ciddi farklar görünüyor:


    https://www.tyrereviews.com/Tyre/Continental/Premium-Contact-6.htm


    https://www.tyrereviews.com/Tyre/Continental/EcoContact-6.htm

    lastiğin sahtesi var deseler benimki sahte demek ki derdim :D

    225/50R17 de bir gariplik var diye düşünüyordum ama A4 başlığında birisi de memnun olduğunu yazmıştı.

    Geriye kalan tek seçenek benim çok şey bekliyor olmam, bilemiyorum...





  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Bildiğim kadarıyla aynı model olsa da, bazen lastik hamurunu tutturamıyor markalar, o yüzden üzerindeki etiketleri bile değişiyor. Mesela yan yana aynı ebat ve modeldeki lastiği C-A 71db ve D-B 71db etiketli olarak görmüşlüğüm var. Hemde Michelin markalı lastiklerde. Belki sizdeki de öyle bişey olabilir.


    205/55 r16 ebadında birkaç önemli testte birincilik almış cpc6. Testlere güvenerek Eco6 ları satıp, jant değiştirmeden PremiumCont.6 ya geçmeye karar verdim. İlk kez 5bin km de lastik değiştirmiş olucam  

  • OzzY® O kullanıcısına yanıt

    Ben de belirli bir mutsuzluk yaşıyorum CPC 6 larla. Araç Sirocco 18 inç. CSC5'lerle geldi, bayılmıyordum, hemen öncesinde Asymmetric 5 kullanmıştım ve çok beğenmiştim, ama hadi aynı çizgide gidelim deyip lastikçiye bıraktım seçimi. Assymetric 5'lere göre çok comforlu (tabi farklı bir araçtaydı onlar ama yine de), araç bir Mersedes havasına girdi. Ama yüksek süratte düz çizgide tutmakta zorlanıyorum, biraz tireşim de var. Balans olayı olduğunu sanmam geçen yaz da böyleydi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hışthışt -- 21 Temmuz 2021; 20:11:21 >
  • Olumlu bir gelişme olursa onu da yazarım bi lastikçi görsün yine de. Karalamaktan hoşlanmam ama bu sektörde genelde herkes fazla bir susuyor gibi, milyar euroluk yatırımlar var elbette. Fren performansı canavar, tepkileri hızlı, belki Asymmetric 5'ten daha hızlı, ama işte bazı sorunlar hissediyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hışthışt -- 21 Temmuz 2021; 20:10:13 >
  • Bayram öncesi taktırdım Premium Contact 6 205/45R17 88W XL FR lastiklerimi. Lastikler 13. hafta 2021 üretim. Araç Clio 4 1.5 dci.


    Önceki lastikler fabrika çıkışı 40. hafta 2016 üretim Michelin Primacy 3 idi. C A 68dB etiket değeri vardı.


    5 yıllık Michelin'e göre bu lastik daha yumuşak, yol pürüzlerini daha iyi absorbe ediyor. FR jant koruması olduğu için jantı daha iyi dolduruyor. Michelin aynı ebat olmasına rağmen jant dışarıda kalıyor gibi duruyordu. CPC6 daha dolu dolu görünüyor.


    Bazılarının yazdığı gibi titreşim sorunu yok bende. C A 72dB etiket değeri. Michelin 68dB idi. Ona göre daha sesli lastik ama araç Clio 4 ve dizel olunca lastik sesine gelene kadar daha çok ses var. O yüzden lastik sesi pek farketmedi benim için.


    Henüz fazla km yapmadığım için uzun dönem deneyim bilgisi paylaşamıyorum ama şimdilik lastikleri beğendim. Tanesi 1.050TL bu arada.





  • taptaze CPC6 alıp passat üstünde 3 sezon kullandım. 235/45 R18 olması lazım. sanıyorum 25bin kilometre yol yaptım.


    ++ frenajı en başarılı özelliği

    ++ yol tutuş özellikleri de çok iyi

    ++ geri bildirimi hiç fena değil.

    ++ çoğu marka lastiğin aksine sonraki yıllarda da performansını korudu


    -- kalkışta çok çabuk patinaja kalıyor. (çoğu düşük dönme dirençli lastik böyledir)

    -- çok gürültülü

    -- konfor düzeyi bu fiyata çok düşük

    -- bence az kilometre yaptı. asla bir goodyear asym 3 ya da 5 değil.

    -- fiyatı yüksek


    sonuç olarak sonrasında aldığım pilot sport 4 kesinikle daha başarılı bir lastik.


    LÜTFEN 4-5 SENE KULLANDIĞINIZ LASTİKTEN HEMEN SONRA ALDIĞINIZ YENİ LASTİKLERİ KIYASLAMAYIN!

  • bu arada biraz da bilgi paylaşayım. bir çok defa, sıfır aldığım aracın üzerinde gelen lastikleri sıfır haliyle değiştirmiş insanım. hatta bu hafta passat teslim alacağım ve üzerinde yine saçmasapan bir model olacağından hemen değiştireceğim. lastik araçta en önemli konulardan. hele de iddialı sürüş söz konusuysa. bu nedenle lastikte paraya acımam. yıllarca filo araçları kullandım (premium) ve hepsinde de lastik değişimi yaptım.


    aşağıdaki bilgiler her araç için geçerli değildir. genelde D segment araçlarda fabrika verisinin içinde genelde 18" ebatlarda kullanılan lastiklerdir.



    • cpc5, cpc6'ya göre hemen her açıdan daha zayıftı bence.
    • goodyear eagle asym 5 bence çok başarılı. çok uzun ömürlü ve performansını uzun süre koruyabilen lastik
    • asym 3 ise özellikle direksiyona duyarsız ve kaygan gelirdi bana.
    • michelin pilot sport 4 favorim. hem sessiz ve konforlu hem de çok iyi yol tutuyor.
    • michelin primacy hiç bir modelinde mutlu etmeyen, belki sadece alındığı ilk sene iyi bir lastik serisidir. bu seri özellikle düşük lastik ebatlarında daha başarısız.




  • CPC5 verileri : 225/60 R 17 : 99V : C (yakıt): A (ıslak zemin): 71dB/B (şu an kullandığım)


    CPC6 verileri : 225/55 R 17 : 101Y : XL : C : A : 72dB/B (225/60 yok)


    kendi verilerine göre cpc6 yakıt ve ıslak zemin performansı aynı kalmış ama sesi artmış görünüyor. ya da aynı ses. fark görünmüyor.


    bu lastikler 130 beygir araçta bile yağmurda kalkışta patinaj çekiyor, ıslak zemin performansı nasıl A olur hayret. aracı ilk aldığımda kontrol etmiştim C diye hatırlıyorum cpc5 lerin ıslak zemin performansını. şimdi A görünüyor  

  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaDMaxiBo

    CPC5 verileri : 225/60 R 17 : 99V : C (yakıt): A (ıslak zemin): 71dB/B (şu an kullandığım)


    CPC6 verileri : 225/55 R 17 : 101Y : XL : C : A : 72dB/B (225/60 yok)


    kendi verilerine göre cpc6 yakıt ve ıslak zemin performansı aynı kalmış ama sesi artmış görünüyor. ya da aynı ses. fark görünmüyor.


    bu lastikler 130 beygir araçta bile yağmurda kalkışta patinaj çekiyor, ıslak zemin performansı nasıl A olur hayret. aracı ilk aldığımda kontrol etmiştim C diye hatırlıyorum cpc5 lerin ıslak zemin performansını. şimdi A görünüyor  

    bu verilerin çeliştiği o kadar çok durum var ki sadece markanın aynı modelinde, hız ve ya yük endeksi gibi fiziksel değişikliklerdeki değerlerine güvenilebilir.


    lastik testleriyle ünlü bir site var mesela. sıkı takipçisiyim ve burada Avrupa'da yayınlanan sayısız otomobil dergisinin testleri yeralıyor. bir çok testte bir çok marka farklı sonuçlar elde ediyor. tabi burada yıllrdır iddia ettiğim şöyle bir durum var. İngiltere gibi yoğun yağış alan ülkelerde kullanılan asfalt yapısı drenajlıdır. yani bizim şehirdışı yolların bir kısmında kullanılan oldukça gürültülü ve pütürlü/dişli asfalt vardır. yapısından dolayı olan bu asfalt üzerinde test yaparsanız yol tutuş ve frenaj özellikleri maksimum çıkar ama gürültü seviyesi kaymak asfalta göre ciddi fark yaratır.

    bu dergilerin test yaptığı pistleri düşünürseniz kimi ispanya gibi sıcak akdeniz ükelerinde kimi ingilere gibi yağışlı ülkelerde kimi de ülke önemsiz özel test pistlerinde testlerini yapıyorlar.


    dolayısıyla bu testler en iyi ihtimalle kendi içlerinde tutarlı sonuç verebilirler ama biribiriyle kıyaslandıklarında sonuçlar çok değişir. hatta test ortamını bilmeyeceğimiz için kendi yollarımızla da kıyaslayamayacağız. aynı örnek üstünden değerlendirirsek sıkça ıslak yolda seyreden ingiliz sürücüyle benim gibi 4 mevsimi yaşayan ama geneli kurak geçiren Ankara sürücüsünün ihtiyaçları da değerlendirmeleri de farklı olacaktır. aynı şey istanbul-ankara için de geçerli tabi.


    bir de her lastik gün geçtikçe karbon ayakizi avantajı sebebiyle dönme direnci daha düşük tasarlanıyor. bir lastiğin dönüş direnci ne kadar düşükse o yöndeki tutuşu da o denli az olur demek bu. yani kalkış yönünde patinaj artık günümüzde hemen her lastik için eskisine göre daha kolay zaten. cpc6 buna çok güzel bir örnek mesela. frenajı çok başarılı olmasına rağmen kolaylıkla patinaja düşüyor kalkışta. sonuçta yönlü lastik. ters yöne yani dönmeye yani frenaja çok iyi tepki veriyor.





  • Xedos. kullanıcısına yanıt

    Merhabalar efendim anlattıklarınız doğrultusunda çok sayıda lastik deneme şansınız olduğunu düşünerek size yeni alacağım lastiklerle alakalı danışmak istedim. Ayrıca bir önceki yorumunuza da katılmamak mümkün değil. Lastiğin birinci haftadaki performansı ile 10.000 km sonraki performansının kesinlikle aynı olmayacağını düşünüyorum. Öncelikle arabam leon fr ve lastik ebadı 225/40/18. Yerli ve yabancı forum ve lastik sitelerinde yaptığım araştırmalar ışığında 3 lastik arasında kaldım. Bunlar;


    • Michelin Pilot Sport 4 ya da 5 92Y XL ZR (5 henüz çıktığı için yeterli derecede geri bildirim yok)
    • Continental Premium Contact 6 92Y XL FR
    • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 92Y XL FP


    Tyrereviews tarafından yapılan incelemeye göre size lastikler hakkında değişik parametrelere göre sıralamayı yapacağım.


    Jant koruması ------- GY>Mic>Conti

    Yuvarlanma direnci ve yakıt ------- Yakıt için Conti ve Mic C etiket değeri GY E olmasına rağmen, yuvarlanma direnci diğerlerine göre daha düşük olan GY ile yakıt değerleri birbirlerine çok yakın

    Konfor ------- Mic > GY > Conti

    Sessizlik ------- GY > Mic > Conti

    Aşınma ------- Conti > GY > Mic

    Kuru zemin frenleme ------- Mic > GY=Conti

    Kuru zemin direksiyon tepkisi / tutuş / yol geri bildirimi / spor kullanım ----- Conti > GY > Mic

    Islak zemin frenleme ------- Mic > Conti > GY

    Islak zemin yol tutuşu ------- Mic > GY=Conti


    Herkesin lastiklerden beklentisi farklı olabiliyor ve bu nedenledir ki bazılarının memnun kaldığı lastiği diğer bir şahıs yerden yere vurabiliyor. Tabii ki herkes tüm parametrelerde en iyi lastiği istiyor fakat daha öyle bir lastiğin üretilmediğini görüyorum ADAC ve Tyreviews gibi sitelerdeki yorum ve test sonuçlarına baktığımda. Benim bir lastikte önem verdiğim hususlar öncelikli olarak yol tutuşu ve frenlemenin iyi olması. Çünkü yakıt tüketiminin A ile G değerleri arasında bile yılda 10.000 km yapan biri için ki ben yaklaşık o kadar yapıyorum 1 ya da 1,5 depo fark oluyor. Ses düzeyinin de lastiğin dışarı verdiği db değerini göstermesi bakımından eğer aracın yalıtımı zaten iyi değilse 69db nin 71,72 db den çok da farkı olacağını düşünmüyorum ki arabamın üzerinde fabrika çıkışlı çoğu kullanıcının ses problemi olduğunu söylediği Bridgestone Turanza T001 modeli var ve muhtemelen yukarıdaki 3 lastiğin de bu modelden daha sessiz olduğunu düşünüyorum. (Ayrıca beni Turanzalar bile ses konusunda çok etkilemedi :D)


    Yaptığım yorumlara ve yukarıdaki sıralamaya ne ölçüde katılırsınız ve sizin bana önereceğiniz lastik bu üçü arasından hangisi olurdu?





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.