Şimdi Ara

Çok soğuk

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu gece hava çok soğuk . Hayatım da ilk defa arabam oldu ve kışa girdik ek bir önlem alamam gerekiyormu ?



  • quote:

    Orjinalden alıntı: mn.dede

    Bu gece hava çok soğuk . Hayatım da ilk defa arabam oldu ve kışa girdik ek bir önlem alamam gerekiyormu ?

    el frenini çekme.
    sileceklere de cama yapışmaması için koru.
    zaten antifrizini koymuşsunuzdur.
  • Gazete falan örtmek gerekiyormu ? Radyatör veya benzeri bir yere ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mn.dede -- 27 Aralık 2006; 19:29:02 >
  • antifirizi kontrol ettirdin mi?
  • Kış lastiğini kesinlikle al,sonra çok pişman olursun almadığına
    çok para deyip de ihmal etme..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mn.dede

    Gazete falan örtmek gerekiyormu ? Radyatör veya benzeri bir yere ?


    olabilir aslında ama
    çok da gerekli değil bence.
  • Kış lastiği ikitane arkaya aldım antifiriz de tamam . verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim . gidip beş on dakka çalıştırtırsdam nasıolur.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • antifirizini kontrol ettiysen sorun yok, şu an neredesin hava kaç derece,
    bu arada araban ne tür yakıt kullanıyor?
  • Kış lastiğine güvenme,zincir de bulundur.
    Silecekleri yenile,su püğskürtme sistemini kontrol et.Su yerine antifirizli cam suyu koy.Yoksa bendeki gibi donar.
    Arabayı sık kullanmıyorsanız 3-4 günde bir 5-10 dk. çalıştırın.

    Tabi ki kurallara gereğinden fazla uy.50 dese de sen 40'la git.



    Bu arada radyatöre gazete neden örtülür?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dodii123
    Bu arada radyatöre gazete neden örtülür?


    Donma olamasın diye sanırım .

    Yakıt benzin lpg

    Yer ARTVİN

    Şimdi derece koydum pencereye 5 dakka sonra dereceyi söylerim.
  • sadece 2 tane lastik aldiysan kotu. ondekilerle arkadakiler farkli olursa araba kontorlu zorlasir.
  • - 5 derece
  • Benim araba, kış lastiği taktığım taraftan kaydı...


    Arabanın markası ne?

    Benzinde bırakır,benzinde çalıştırırsanız iyi olur.
  • Arabanızı Kışa Hazırlayın

    Soğuk hava aracınızda var olan problemleri daha kötü yapmaktadır. Herhangi bir zamanda başınıza geldiğinde sorun olmayan bir olumsuzluk kışın geldiğinde ölümcül olabilir. Bu nedenle koruyucu kış bakımı bir zorunluluktur. Bakımlı bir araçla kış koşullarında sürüş çok zevklidir. Bakımla ayrıca aracınızın ömrü uzar ve satış fiyatı yüksek olur. Periyodik bakım, sizi sıkıntılardan kurtulabilirse de, kışa girmeden önce almanız gereken bazı önemli önlemleri burada vurgulamayı yararlı buluyoruz. Bu önerilerden bazıları sizin yapabileceğiniz, diğerleri ise oto teknisyenini gerektiren uyarılardır. En iyi planlama kılavuzu, aracınızın kataloğudur. Kataloğu okuyarak, imalatçının önerilerine ve servis takvimine uyunuz. Kışın hızlı araç kullanmayınız. Kötü havalarda mümkünse yola biraz daha erken çıkınız.

    Motor Performansı - Normalde çok iyi çalışmayan bir motor, kötü hava koşullarında çok daha zor çalışır veya hiç çalışmayabilir. Motorun zor ilk hareket, bozuk rölanti ve avans ayarı, stop etme, düşük güç gibi sürüş problemleri varsa iyi bir serviste ayarlattırınız. Hava, yakıt, PCV, vb. filtreleri.) katalogda belirtilen sürelerde (tozlu koşullarda daha da kısa sürelerde) değiştiriniz.

    Yakıt - Yakıt sistemindeki nemin donmasını önlemek için, deponuza ayda bir kez bir şişe buz önleyici katık ekleyin. Yakıt deponuzu yarıdan fazla dolu tutun. Dolu tutulan yakıt deposu borulardaki donmayı önleyecektir.

    Yağ - Motorun yağını ve yağ filtresini katalogda belirtilen sürelerde (genellikle her 5000- 10 000 km de bir) değiştiriniz.

    Soğutma Sistemi - Soğutma sistemi iki yılda bir tamamen boşaltılıp yıkanarak tekrar doldurulmalıdır. Soğutma sıvısının seviyesi, durumu ve konsantrasyonunu kontrol ediniz ve eksilmişse ilave ediniz. (Genellikle 50/50 antifriz/su karışımı önerilmektedir.) Motor tamamen soğumadan radyatör kapağını açmayınız! Termostatın çalışıp çalışmadığını, kayışların, kelepçelerin ve hortumların sıkılık ve durumlarını kontrol ediniz veya ettiriniz.

    Ateşleme sistemi - İlk harekete geçme zorluklarına karşı ateşleme sisteminizi kontrol ettiriniz.

    Cam Silecekleri - Aşınmış, sertleşmiş sileceklerinizi değiştiriniz. Bulabilirseniz, buzlanmaya karşı gelmek için kış silecek lastikleri alın. Cam sileceği sıvısı deposunu doldurun ve sileceklerle far yıkayıcılarınızı kısa bir süre yıkama modunda çalıştırarak tesisatlarının sıvı ile dolmasını sağlayın. Yeterli miktarda cam silecek suyu stoklayın. Aracınızda bir de buz kazıyıcı taşıyın.

    Isıtıcı/Defroster - Yolcu konfor ve sürücü görüşünün açık tutulması için, ısıtıcı ve defrosterin iyi durumda olması gerekir. Herhangi bir sorun varsa mutlaka gideriniz.

    Akü - Aküleri kışın oldukça zor bir görev beklemektedir. Soğuk motoru çevirmek için çok daha fazla enerji gerekmektedir. Kışa girmeden önce akünüzü kontrol ettiriniz. Zayıfsa şarj ettiriniz veya eski ise değiştiriniz. Sizin yapabilecekleriniz, kutupları ve kablo başlarını tel fırça ile fırçalamak, tüm yüzeyleri temizlemek, bağlantıları sıkmak olabilir. Eğer kapakları açılıyorsa akünün içerisindeki sıvı seviyesini kontrol edebilir, eksikse saf su ekleyebilirsiniz. (Akü sıvısı asitlidir cildinize ve üzerinize sıçramamasına özen gösterin sıçraması halinde derhal bol su ile yıkayın. Akü yüzeyindeki artıklara dokunmayınız, akü ile çalışırken gözlük ve lastik eldiven giyiniz.

    Lambalar - Tüm lambaları kontrol ediniz ve çalıştıklarından emin olunuz. Lambaların üzerini kaplayan yol kirlerini ıslak bir bezle temizleyiniz. Görüş azaldığında mutlaka farlarınızı yakınız. Çok kötü görüş koşullarında mümkünse bir kenara park ederek, görüşün iyileşmesini bekleyiniz.

    Egzoz Sistemi - Kaçaklara karşı egzoz sisteminizi kontrol ettirin. Gövde ve döşemede küçük delikler olup olmadığını kontrol ediniz. Aracınızı kapalı garajda çalıştırarak ısıtmayınız. Egzoz dumanı ölümcül olabilir. Soğuk hava sadece aracınızda var olan problemleri daha kötü yapacaktır.

    Tekerlek ve Lastikler - Eski lastiklerle kışa girmeyiniz. Aşınmış lastiklerin kışın kullanılması başınıza büyük sorunlar açabilir. Mümkünse kış lastiği kullanınız ve aracınızda zincir, çekme halatı, eldiven, bot, battaniye, küçük bir kürek, kum ve el feneri bulundurunuz. Yedek lastiğinizi de kontrol ederek iyi ve hazır durumda olmasını sağlayınız. Lastik basınçlarınızı ayda bir (soğukken) kontrol ediniz. Torpido gözünde bir miktar yüksek enerjili yiyecek bulundurunuz.

    Gövde Bakımı - Kışa karşı korunmak için sizin sıcak giysiler giydiğiniz gibi, aracınızın da korunmaya ihtiyacı vardır. Bildiğiniz gibi kışın yollar buzlanmaya karşı tuzlanmaktadır. Yol tuzlarının aracınızın metal kısımlarını çürütmemesi, boyasını bozmaması için, mümkünse, aracınızı ayda en az iki defa yıkayınız. İyi bir cilalama da gereklidir. Cila yağışla gelen kirleticilerin araç yüzeyine yapışmasını önlemektedir. Aynı kirleticiler lastiklerinize de zarar vermektedir. Onlar için de koruyucu sıvılar satılmaktadır. Kullanarak ömürlerini uzatabilirsiniz. Kışın aracınızın içini de en az bir kez temizleyiniz.

    Arabanızı Kışa Hazırlarken Dikkat Etmeniz Gerekenler
    1) Arabanızın soğutma sistemine antifriz koyun. Soğutma sisteminde antifriz bulunuyorsa antifrizin derecesini ölçtürün ve yetersizse antifriz ekleyerek yeterli düzeye getirin. Yüzde 50 su, yüzde 50 antifriz oranında bir karışım kış aylarında arabanız için yeterli olacaktır. Antifriz soğutma sisteminin donması engellemenin yanında içeriği ile soğutma sistemindeki tortuları eritir ve kaçağa neden olabilecek delikleri açarak fark edilmesini kolaylaştırır.
    2) Arabanızda zincir bulundurun.
    3) Soğuk kış sabahlarında arabanızı çalıştırıp 3-5 dakika motorun ısınmasını bekleyin. Böylece motorun yağlama sistemi motorun her tarafına ulaşacak ve motorunuzdaki aşınma en aza inecektir.
    4) Güvenli bir sürüş için lastik basınçlarının arabanızın kullanım kılavuzunda yazan değerlerde olmasını sağlayın. Lastik basıncını ölçerken lastiklerin soğuk olmasına özen gösteriniz.
    5) Akü kutup başlarını kontrol edin. Eğer oksitlenmişlerse temizleyin ve gevşememeleri için iyice sıkın.
    6) Fren hidroliği ve hidrolik direksiyon hidroliğini kontrol edin. Gerekirse arabanızın kullanım kılavuzunda gösterildiği gibi tamamlayın.
    7) Lastiklerinizin diş kalınlığını kontrol ettirin ve gerekiyorsa arabanıza dört adet kış lastiği taktırın.
    8) Farları, sis farlarını, sinyalleri ve stop lambalarını kontrol edin ve çalışmayan lambaları değiştirin.
    9) Arabanızın silecekleri eskimişse değiştirin. Eğer yeni olmalarına rağmen iyi silmiyorlarsa ayarlarını yaptırınız.
    10) Don tehlikesi varsa silecekleri camdan ayırın, aksi takdirde soğuğun etkisiyle silecekler cama yapışacaktır ve de silme özelliklerini yitireceklerdir.
    11) Camların, aynaların ve de anahtar yuvalarının donması halinde aracınızda mutlaka hayatınızı kurtaracak olan buz çözücü spreylerden bulundurun.
    12) Camlarınızda oluşan buzları sert bir cisimle kazımak camınızı çizmenize yol açabilir bu nedenle kazıma işlemi için bir plastik spatula bulundurun.
    13) Silecek suyunuzun donup kabını patlatmaması için silecek suyuna donmayı engelleyici silecek suyu katkılarından ekleyin.
    14) Kalorifer sistemini kış gelmeden yetkili bir servise kontrol ettirin ve sorunsuz çalışmasını sağlayın.

    Sürüş Esnasında Dikkat Etmeniz Gerekenler

    1) Kışın yağmurlu havalarda arabanızın yol tutuş kabiliyetinin çok azalacağını göz önünde bulundurarak önünüzdeki araç ile mesafenizi koruyun ve hızınızı arttırdıkça takip mesafenizi de artırın.
    2) Sisli havalarda sis farlarınızı yakın ve trafik işaretçilerinin uyarılarına uyun.
    3) Yolda bulunan buz kar altında kalarak görünmeyebilir ve kötü sürprizlere neden olabilir. Bu nedenle yol düz de olsa hızınızı artırmadan yola devam edin.
    4) Mümkünse karlı havalarda dört çeker arabaları seçin.
    5) Hava durumu raporlarına dikkat edin.
    6) Yolda buz varsa ve ani fren yapmanız gerekiyorsa,
    ABS'li arabalarda: Frene çok sert olmamakla beraber güçlüce basın, pedalın titrediğini hissedeceksiniz. Bu ABS'nin çalıştığını gösterir.
    ABS'siz arabalarda: Kesinlikle sert bir şekilde frene basmayın; bunun yerine frene hafifçe basarken motora kompresyon yaptırarak durun.

    KIŞ SÜRÜŞ GÜVENLİĞİ


    Kaymalar - Kışın genellikle frenleme, hızlanma ve dönüşler sırasında kaymalar olmaktadır. Böyle bir durumda kaldığınızda aşağıdaki işlemleri uygulayabilirsiniz.

    Aracınız arkadan çekişli ise, ayağınızı frenden uzak tutunuz.

    Vitesi boşa alınız.

    Direksiyonu, aracın önünün gitmesini istediğiniz yöne çeviriniz ve tekerleklerde kayma sona ermeden önce direksiyonu tekrar geriye düzeltiniz.

    Kontrolü sağladıktan sonra, yavaşça hızlanınız.

    Ön tekerlek kaymaları sert fren ve hızlanmadan kaynaklanmaktadır. Bu durumu düzeltmek için;

    Freni bırakarak, gaz pedalından da ayağınızı çekiniz.

    Vitesi boşa alınız.

    Eğer çekiş kaybından önce ön tekerlekler yönlendirildiyse, direksiyon simidini döndürmeyiniz. Eğer tekerlekler hafifçe yana kayıyorsa hafifçe fren yapınız.

    Tekerleklerin yolu kavramasını bekleyiniz. Çekiş sağlandığında, direksiyon kontrolünü yeniden kazanmış olacaksınız.

    Aracınız kar veya çamura saplanırsa aşağıdakileri uygulayabilirsiniz:

    Tekerlekleri düz durumda tutarak aracınızın düz gitmesini sağlayın. İleriye gidemiyorsanız, önce geriye doğru gitmeye çalışın.

    Elle kumandalı vites kutusu kullanıyorsanız, tekerleklerin kaymasını önlemek için vitesi 2. vitese alınız., Motoru stop ettirmeden ve çekişi sağlayıncaya kadar gaza yavaşça basınız.

    Kara saplandığı için ilerleyemeyen aracınızın tekerleklerine yol açmak için hafif ileri geri yapınız ve giderek bu mesafeyi artırınız. Tekerleklerin kaymaması ve altını oymaması için fazla güç kullanmayınız. Eğer başarılı olamazsanız, tekerleklerin önüne kum, vb. dökünüz veya paspas seriniz.

    Kış sürüşlerinde beklenmeyen durumlara karşı daha dikkatli olunuz ve öndeki aracı daha güvenli mesafeden takip ediniz. Buzlu, kaygan yollarda, öndeki taşıtları normaldeki takip mesafenizin iki - üç katı mesafeden takip ediniz.

    Kış sürüşlerinde farlarınızı açık tutunuz. Böylece karşıdan gelen araç sürücülerinin sizi daha rahat görmelerini sağlamış olursunuz.




  • Çok teşekkürler arkadaşlar . Sanırım çok kişiye de faydalı olmuştur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mn.dede

    Çok teşekkürler arkadaşlar . Sanırım çok kişiye de faydalı olmuştur.

    valla yaradı kardeşim el frenini çekik unutmustum kafa dalgın bu aralar topigi okurken yazmıslar hemen gittim düzelltim viteste bıraktım arabayı
  • Geçen kış benim arabanın aynalar patlamıştı ikisi birden ben onları sarıp,sileceklerimide kaldırıyorum...
  • Sabah gittim anahtar girmiyor donmuş.
  • Otomatik sistem yok sanırım.

    Türk usulü kapıya çakmak mı tuttunuz?
    Aceleniz yoksa gün içerisinde açılacaktır. Şimdi zorlayarak bir de anahtar kırmayasınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mn.dede

    Kış lastiği ikitane arkaya aldım antifiriz de tamam . verdiğiniz bilgilere teşekkür ederim . gidip beş on dakka çalıştırtırsdam nasıolur.


    kış lastikleri 4 tekere de takılmalıdır

    kış lastiği zincir değildir. zincir gibi çekişin olduğu tekerlere koymak hiç bir fayda vermez.

    muhakkak önlerede takman lazım arkadaşım. çekişin olacak ama arabaya yön veremeyeceksin ön lastiklerin tutmadığı için. en kısa zamanda önleride kış lastiği tak arkadaşım

    araban çok eski model değilse radyatör önüne gazete kağıdı vb koymak fayda yerine zarar verir. araban yeteri kadar hava alamaz. radyatör yeteri kadar soğumaz hararet yaparsın.

    kapı klidi içinde bilmiyorum tabi artvinde bulabilirmisin ama arexon marka bir sprey var. iki fıs fıs yapıyorsun buzlu/karlı yer bir kaç dakikada çözlüyor. asitli bir şey galiba ama arabaya bir zararı yok. italyan malı. bu gibi klit donması durumlarında fıs fıs yapıp beklersen sonuç verebilir kanımca.


    hayırlı günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Aralık 2006; 11:43:20 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.