Şimdi Ara

Çok ilginç bir sorun (anlayanlar içeri lütfen)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
970
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Cümleten selamın aleyküm arkadaşlar, aracım Peugeot 208, 19000 km'de. İlginç bir sorun/durum yaşıyorum. Yaklaşık 2 ay önce aracı BURSA yetkili serviste bakıma sokmuştum. Sokmaz olaydım. Bakım esnasında, aracın lastiklerinin dıştan yemesi ve düz yolda sola çekmesinden şüphelenmemden dolayı ücreti karşılığında 'rot' ayarlarının kontrol edilmesini istedim.

    Beyanlarına göre; yaptıkları işlem yalnızca TOE ayarlarını düzeltip aracın üzerinde mevcutta bulunan orjinal Bridgestone 'yönlü' lastiklerimi ÖN-ARKA (ÇAPRAZ DEĞİL) rotasyonundan ibaretti.
    Sağolsunlar lastik basınçlarını dengesiz basarak aracı bana teslim ettiler. Sonrasında direksiyonun ağırlaşması ve aracın yolda gezmesini anında tespit ederek ve lastikçiye gidip doğru havayı bastırdım, ancak HALEN BİR sorun yaşıyorum:

    - Araç direksiyonu, bozuk ve kasisli yollarda, düşük hızlarda genelde (hatta HEP) kendini SOLA atıyor, sola bariz dönüyor kendiliğinden. ANCAK, direksiyonda hiçbir boşluk yok. En ufak bir müdahale anında tekerlere iletiliyor, bunu gerek park halindeyken gerekse uzun yolda bizzat test ettim.

    -İlaveten araç asfalt karayolunda genelde direksiyon düz iken hep SAĞA çekmeye meyilli. Lâkin bu durumun yollarımızın balık sırtı şeklinde yanlara eğimli şekilde inşa edilmesinden de kaynaklı olabileceğinden şüpheleniyorum.

    Peki o zaman neden? Yani özetle kasislerde sola, düz yolda sağa çekiyor gibi. Tabi yolun durumu hakkında kesin yargıya varamıyorum. İnşallah ve umarım sorun yalnızca yönlü lastiklerin ÖN-ARKA rotasyonu sonrası farklı aşınma/yıpranma düzeylerinden mi kaynaklı, yoksa daha ciddi bir mekanik problem (salıncak vs.) veya rot ayar hatası da olabilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 28 Kasım 2015; 17:05:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...




  • Birinci problem "bump steer" diye geçer. Aracın tekerinin yükselme veya alçalma durumunda bir tarafa çekme isteğiyle alakalı.

    İkinci problem ise bildiğimiz rot ayarı bozukluğu veya tekerin dengesiz aşınmasından kaynaklı sağa sola çekme.

    Ön-arka değil çapraz rotasyon yapmaları mantıklıydı. Bir rot balansçıya gidin derim ben.
    _____________________________
    Devrim Arabası
  • problem ap açık ortada ancak aşınma, bozulma vs gibi şeyler için 19.000km çok erken. Bi aksilik var bu işte
    _____________________________
  • Hocam kamber ayarını da bozmuş olabilirler.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)
  • Lastiklerin durumu nasıl hocam??
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Birinci problem "bump steer" diye geçer. Aracın tekerinin yükselme veya alçalma durumunda bir tarafa çekme isteğiyle alakalı.

    İkinci problem ise bildiğimiz rot ayarı bozukluğu veya tekerin dengesiz aşınmasından kaynaklı sağa sola çekme.

    Ön-arka değil çapraz rotasyon yapmaları mantıklıydı. Bir rot balansçıya gidin derim ben.

    Hocam biliyorsunuz, yönlü lastiklerde çapraz rotasyon kesinlikle yasak. Bu bağlamda aynı yöndeki lastikleri ön-arka yapmaları doğru olanı. Ama dediğiniz gibi çekme ya yoldan ya da aşınmadan belki de. Rotçuya gideceğim son bir defa daha.

    İlk sorun neden kaynaklı olabilir peki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam kamber ayarını da bozmuş olabilirler.

    Yetkili servisteki usta, Peugeot 208'de kamber veya kaster ayarı yok, sadece TOE ayarı var dedi. İnternette geniş araştırma yaptım, aracın forumuna da sordum ama bu bilgiyi doğrulayan çıkmadı. Yetkili servise de zaten güvenmiyorum son olaydan sonra.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam rot ayarınız bozuk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Lastiklerin durumu nasıl hocam??

    Valla hocam, ne diyeyim, ben gözle görünür aşırı bir aşınma tespit edemedim ama illa ki vardır. 19000 km'de olmasına rağmen birçok tür yola girdim (stabilize, kasisli yol ve çoğunlukla asfalt yol) aslında. Şöyle bir rot kontrolü yapılsın dememin bedelini ağır ödüyorum. Dilim çekilseydi de servisten bunu istemeseydim diyorum adeta.

    Aracınızı PEUGEOT veya bu tür markaların servislerine bir problem veya şüpheden dolayı teslim etmeden önce BİR MİLYON kez düşünün, eski halini aramayın sonra aracınızın. Kalite bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam kamber ayarını da bozmuş olabilirler.

    Yetkili servisteki usta, Peugeot 208'de kamber veya kaster ayarı yok, sadece TOE ayarı var dedi. İnternette geniş araştırma yaptım, aracın forumuna da sordum ama bu bilgiyi doğrulayan çıkmadı. Yetkili servise de zaten güvenmiyorum son olaydan sonra.

    Hocam Kamber dediğiniz şey direksiyon yükseklik ayarı gibi bir şey değil. Belki bir hasar sonucu (Kaldırıma çıkma v.b) belki de bir başka ayarın kaydırılması ile bozulmuş olabilir. İyi bir rot ustasına (Rotçu değil, gerçek bir Rot ustasına, Eskişehir ya da İstanbul'da iseniz tanıdığım iyi bir rot ustası var) gösterin, o size söyler sorunu. Benzer bir sorunu ben yaşıyorum, aynı yerden çıktı.
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4 75 Bg 2013-2014 (Km 122.000-126.000)
    2000 Volvo S40 2.0 136 Bg 2014-2020 (Km 160.000-284.000)
    2020 Fiat Egea 1.4 95 Bg 2020-2022 (Km 4500-43000)
    2016 Renault Megane 1.2 130 Bg 2022-... (Km 67.000-...)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.