Şimdi Ara

Cok ekonomik (!) TSI Motor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
110
Cevap
4
Favori
6.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar selamlar,

    Forumu duzenli takip edenler varsa aranizda, oyle laf olsun diye konu acmadigimi gormuslerdir. Bu konu da tamamen isin asli nedir, ne degildir, bilenler bilmeyenlere anlatsin amaciyla acilmis bir konudur.

    Eskiden cok siki bir takipcisi olmama ragmen VW saksakciligindan dolayi artik milyon yilda bir aldigim Auto Show dergisini bugun yolculuga cikarken feribotta sikilmayayim diye aldim. Dergide, Yeni Polo'nun 100000 km test sonucu vardi.

    Arac genel olarak begenilmis. 1.2 TSI motor ve DSG sanziman kombinasyonlu Highline bir Polo test edilen arac. Ozellikle surekli sorun cikardigi soylenen DSG sanzimanin hic sorun cikarmadigini soylemisler. Bu sanzimanda da gecikmeli vites tepkilerinden bahsetmisler ki o ayri bir konu.

    Ancak, 1.2 TSI motorun 100000 km ortalamasinin 8,72 L/100 km oldugunu ve 140 km/h hizda tuketimin 14 L'ye firladigi yazilmis. Bu motor ki forumda bu kadar ovuluyor, 1.2 TSI dizele rakiptir deniyor ama bu yakit tuketimiyle rakip olsa olsa Land Rover'in 2.7 L V6 dizeline rakip olur. Hayir, testi yapan dergi Auto Show, ilk basta da soyledigim gibi VW saksakciligi konusunda master degree'dir kendileri, onlar bu rakamlari veriyorlarsa bu iste vardir bir killik diyorum.

    Bilenler anlatip beni ve tum forumu aydinlatirlarsa mutesekkir olacagim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BaRiS -- 20 Kasım 2012; 8:36:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    _____________________________
    J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)




  • 1.2 tsi motoru motor yerine saymam ben... hem yakıt tüketimi fazla hemde bir gram performans vaad etmiyor...

    birde millet gidip golf 1.2 tsi almayı düşünüyor ya yok artık diyorum ... hemde c sınıfı bir araba
    _____________________________
  • Kucuk hacimli motorlarin yuksek hizda yakmasi dogru. Yukarda yazili olan veri de dogrudur.


    1.3 multijet de
    110 km icin 4.3
    120 km icin 5.4
    130 icin 6.5
    140 km icin 7.5 8 litre arasi tuketim gosteriyor...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Emekli amatörprofesyonel
  • Evet, dizele rakip olan 1.2 TSI ayni hizda 1.3 multijet motordan 85% fazla yakiyor.

    Bu mudur dizele rakip olmak yani?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    J.F.I.P. (37°23'44.58"N - 27°12'49.71"E)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Kucuk hacimli motorlarin yuksek hizda yakmasi dogru. Yukarda yazili olan veri de dogrudur.


    1.3 multijet de
    110 km icin 4.3
    120 km icin 5.4
    130 icin 6.5
    140 km icin 7.5 8 litre arasi tuketim gosteriyor...
    Tüketim değerleri genelde yüksel oluyor 1.2 tsi motorların Barış. Jetta manuel 1.2 tsi motorlar 7,5 litre seviyesinde seyir ediyordu
    _____________________________
    F30 M sport + HK
    When the lamp is turned off, all women get beauty.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muharrem.05

    Tüketim değerleri genelde yüksel oluyor 1.2 tsi motorların Barış. Jetta manuel 1.2 tsi motorlar 7,5 litre seviyesinde seyir ediyordu

    Alıntıları Göster
    1.2 tsi 'yı kim dizele rakip göstermişse abartmış. Rakip olarak 1.6 atmosferik benzinli motorlar gösterilebilir.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    1.2 tsi 'yı kim dizele rakip göstermişse abartmış. Rakip olarak 1.6 atmosferik benzinli motorlar gösterilebilir.

    Alıntıları Göster
    yuksek hacimli motorlarin aksine,
    kucuk motorlu araclarin tuketimi hiz arttikca (100'den sonra) inanilmaz sekilde artar.

    Benim araba 3500 motor, yakit tuketimi acisindan 100 ile 140 arasinda hemen hemen hic fark yok.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik Dizel Motor Neden Yok?
    10 yıl önce açıldı
    en iyi dizel motor.
    18 yıl önce açıldı
    Benzinli Motor İdeal Devir
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZZ RAT

    yuksek hacimli motorlarin aksine,
    kucuk motorlu araclarin tuketimi hiz arttikca (100'den sonra) inanilmaz sekilde artar.

    Benim araba 3500 motor, yakit tuketimi acisindan 100 ile 140 arasinda hemen hemen hic fark yok.

    Alıntıları Göster
    Kasa ağırlığı aynı olduğu sürece motoru küçülterek çok cüzi bir tüketim düşüşü olur.

    Bunu 2.0 motorlu dizel araç kullanınca iyice idrak etmiştim, tüketimi 1.6 dizellerden çok farklı değildi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

    1.2 tsi 'yı kim dizele rakip göstermişse abartmış. Rakip olarak 1.6 atmosferik benzinli motorlar gösterilebilir.

    Alıntıları Göster
    100 bin km boyunca Dsg şanzımanin hiç problem çıkartmamis olması daha bir ilginç geldi bana. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 21 Kasım 2012; 1:19:44 >
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    100 bin km boyunca Dsg şanzımanin hiç problem çıkartmamis olması daha bir ilginç geldi bana. :)

    Alıntıları Göster
    küçük hacimli ve turbo takviyesi alan motorlarda gaza dikkatli basmak gerekir.
    sabırlı bir sağ ayağınız varsa aracın tüketimi fabrika verileri çerçevesinde olur.
    Bağırtırsanız ona göre de bedelini ödersiniz.
    Bunu defalarca tartıştık konuştuk.
    _____________________________
    Objektif olursanız dost,fanatik olursanız düşman kazanırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    100 bin km boyunca Dsg şanzımanin hiç problem çıkartmamis olması daha bir ilginç geldi bana. :)

    Alıntıları Göster
    vw sıtesınde 1.2 benzınlı otomatık 6 lıtre sehır ıcı yakıyor.
    ben astra dızel kullanıyorum 6 lıtre sehır ıcı.
    vw eger dogru ıse bravo ama sanmıyorum.en az 7-8 arası yakar hatta uzun yolda 140km ortalama gıdersen 8 bıle yakar.
    43 bın lıra golf cok ıyı ama benzınlı ıste.dızel ıle arasında 15 bıne yakın bır para deger mı.hesapladım değer.150bın km kullanma surecınde dızel yıne avantaj...
    _____________________________




  • Az yakıyormuş harbiden.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.
  • Cok normal, kucuk hacimli turbo benzinliler limitler zorlanmadan kullanilirsa yani 120-130 gecilmezse ve gaz pedalina kibar davranildigi muddetce 1.6 atmosferiklerden az yakar ama aksi durumda diger benzinlilerden bi farki kalmaz hatta yuksek hizlarda atmosferige gore cok bile yakabilir yapisi geregi ve bu motorlar dizellere hicbir zaman rakip olamaz mazot 7TL olmadiktan sonra.
    Fabrika verilerine yakinlasmak cok zor is degil ama motorda turbo olunca oynamayi seviyor insanimiz hosuna gidiyo sehiricindeki anlik gazlamalar fln, bir gun turbo benzin alacak olursam 1,2 1,4 fln beklentim hicbir zaman tasarruf olmaz, bunu bilerek alirim ki zaten bu gidislede dizelden vazgecmem zor gibi...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Ford Focus TDCI
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Az yakıyormuş harbiden.
    1.2 motora nasıl o kadar yaktırabilmiş anlamadım açıkçası. benim variantın uzun dönem ortalaması 7.3 litre. araç 1508 kg ve genelde uzun yolda dolu seyahat ediyorum veya şehir içinde kısa mesafe kullanıyorum (tek yön 7 km).
    sabit 140 kmh hızda giderken 14 litre yakmasına imkan yok, benim araç cc açık o hızda en fazla 8 litre yakıyor.
    bu arada motor küçüldükçe o kasayı taşımak için daha fazla zorlanacağı ve dolayısı ile daha fazla yakacağı bilinen bir gerçek ama bu kadar da değil.
    tsi motor efendi gibi kullanır ve sürekli dip gaz yapılmazsa ekonomik, ancak aksi yapıldığında yakıyor orası doğru ama 14 litre de olacağını sanmıyorum uzun yolda o hızda.
    yanlış anlaşılmasın bu verilenler doğru değildir demiyorum ancak o değerleri görmek için çok uğraşmış aracı kullanan diyebilirim ancak.
    _____________________________
    2016 AUDI A4 AVANT, DYNAMIC 1.4 TFSI, BEYAZ
    2016 HONDA JAZZ, ELEGANCE CVT, GRİ




  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Gato Negro

    1.2 motora nasıl o kadar yaktırabilmiş anlamadım açıkçası. benim variantın uzun dönem ortalaması 7.3 litre. araç 1508 kg ve genelde uzun yolda dolu seyahat ediyorum veya şehir içinde kısa mesafe kullanıyorum (tek yön 7 km).
    sabit 140 kmh hızda giderken 14 litre yakmasına imkan yok, benim araç cc açık o hızda en fazla 8 litre yakıyor.
    bu arada motor küçüldükçe o kasayı taşımak için daha fazla zorlanacağı ve dolayısı ile daha fazla yakacağı bilinen bir gerçek ama bu kadar da değil.
    tsi motor efendi gibi kullanır ve sürekli dip gaz yapılmazsa ekonomik, ancak aksi yapıldığında yakıyor orası doğru ama 14 litre de olacağını sanmıyorum uzun yolda o hızda.
    yanlış anlaşılmasın bu verilenler doğru değildir demiyorum ancak o değerleri görmek için çok uğraşmış aracı kullanan diyebilirim ancak.

    Alıntıları Göster
    Düşük hacimli motorların ekonomisi şehir içi sürüş için geçerlidir. 1.4 TDI da bu şekil karaktere sahip bir motor ona bakarsak. Yüksek hızlara zor çıkan, çıkınca çok yakan ancak şehir içinde aksine son derece ekonomik ve dinamik bir sürüşü var.
    Bir araç 3000d/d son vites kaç km/h hız yapıyorsa o aracın son hızı gözümde o kadardır
    _____________________________
    Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın. Artık uyarıldın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Gato Negro

    1.2 motora nasıl o kadar yaktırabilmiş anlamadım açıkçası. benim variantın uzun dönem ortalaması 7.3 litre. araç 1508 kg ve genelde uzun yolda dolu seyahat ediyorum veya şehir içinde kısa mesafe kullanıyorum (tek yön 7 km).
    sabit 140 kmh hızda giderken 14 litre yakmasına imkan yok, benim araç cc açık o hızda en fazla 8 litre yakıyor.
    bu arada motor küçüldükçe o kasayı taşımak için daha fazla zorlanacağı ve dolayısı ile daha fazla yakacağı bilinen bir gerçek ama bu kadar da değil.
    tsi motor efendi gibi kullanır ve sürekli dip gaz yapılmazsa ekonomik, ancak aksi yapıldığında yakıyor orası doğru ama 14 litre de olacağını sanmıyorum uzun yolda o hızda.
    yanlış anlaşılmasın bu verilenler doğru değildir demiyorum ancak o değerleri görmek için çok uğraşmış aracı kullanan diyebilirim ancak.

    Alıntıları Göster
    14 litreyi az veya orta eğimli rampada 140 km/saat hız ile giderken görebiliriz.
    Sonuç; motor ne olursa olsun, basarsan gaza, yakar fazla fazla...
    _____________________________
    JEEP RENEGADE LIMITED




  • 1.8 motorlu tam otomatik aracim daha az yakiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    14 litreyi az veya orta eğimli rampada 140 km/saat hız ile giderken görebiliriz.
    Sonuç; motor ne olursa olsun, basarsan gaza, yakar fazla fazla...

    doğru ancak tüketimin hangi yol koşullarında ölçüldüğünün belirtilmesi gerekirdi. yoksa dik bir rampayı o hızda çıkmaz istersem benim araç da yakar o kadar benzin. ancak bunu genele vurmak ve o hızda o kadar tüketiyor demek yanlış. her araç rampa çıkarken basıldığında normalinden çok daha fazla yakar.
    _____________________________
    2016 AUDI A4 AVANT, DYNAMIC 1.4 TFSI, BEYAZ
    2016 HONDA JAZZ, ELEGANCE CVT, GRİ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: El Gato Negro

    quote:

    Orijinalden alıntı: olorinthewhite

    14 litreyi az veya orta eğimli rampada 140 km/saat hız ile giderken görebiliriz.
    Sonuç; motor ne olursa olsun, basarsan gaza, yakar fazla fazla...

    doğru ancak tüketimin hangi yol koşullarında ölçüldüğünün belirtilmesi gerekirdi. yoksa dik bir rampayı o hızda çıkmaz istersem benim araç da yakar o kadar benzin. ancak bunu genele vurmak ve o hızda o kadar tüketiyor demek yanlış. her araç rampa çıkarken basıldığında normalinden çok daha fazla yakar.

    Alıntıları Göster
    muhtemelen yüksek hızlarda bolca kulllanılmış araba, neticede almanya'da yapılıyor test.

    1.2 tsi jetta vardı arkadaşımda. 2 senedir şehir içi kullandı, çok sıkışık trafik değil ama hep şehir içi denebilir. her arabaya oturduğumda ortalaması 6.5-6.7lt civarındaydı. çok memnundu hem tüketiminden, hem çekişinden. bir depoyla 750km civarı yol yapıyordu araba. bundan ötesi yok aslında, bu testte 5lt yaksalardı da, 15lt yaksalardı da 1.2 tsi'ın hayli verimli bir motor olduğunu biliyorum.

    yalnız bir gün beraber bolu gölcüğe gittik, hatta giderken 6 ileri 1.2turbo çok az yakacak diye S60'ı bırakıp onu aldık. sürekli 140-150, arada 190-200kmh hızlarda araba 10.5lt yaktı (: baya şaşırttı, hacim küçük olsa da, neticede turbo desteği ve upuuzun bir 6. vites var arabada. dönüşte 130-140kmh sabit geldik, yine fazla yaktı. o noktada uzun yolda fazla yaktığı anlaşıldı. ama kullanan şehir içinde seriliğini ve ekonomisini bilir, yüksek devirlerde çok kesildiği için ben kullanımını pek sevmiyorum 1.2 tsi'ın ama verimliliği çok iyidir.
    _____________________________


    2008' Audi S5 4.2L V8 quattro
    2017' Egea HB 1.3 Multijet Urban Plus




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    muhtemelen yüksek hızlarda bolca kulllanılmış araba, neticede almanya'da yapılıyor test.

    1.2 tsi jetta vardı arkadaşımda. 2 senedir şehir içi kullandı, çok sıkışık trafik değil ama hep şehir içi denebilir. her arabaya oturduğumda ortalaması 6.5-6.7lt civarındaydı. çok memnundu hem tüketiminden, hem çekişinden. bir depoyla 750km civarı yol yapıyordu araba. bundan ötesi yok aslında, bu testte 5lt yaksalardı da, 15lt yaksalardı da 1.2 tsi'ın hayli verimli bir motor olduğunu biliyorum.

    yalnız bir gün beraber bolu gölcüğe gittik, hatta giderken 6 ileri 1.2turbo çok az yakacak diye S60'ı bırakıp onu aldık. sürekli 140-150, arada 190-200kmh hızlarda araba 10.5lt yaktı (: baya şaşırttı, hacim küçük olsa da, neticede turbo desteği ve upuuzun bir 6. vites var arabada. dönüşte 130-140kmh sabit geldik, yine fazla yaktı. o noktada uzun yolda fazla yaktığı anlaşıldı. ama kullanan şehir içinde seriliğini ve ekonomisini bilir, yüksek devirlerde çok kesildiği için ben kullanımını pek sevmiyorum 1.2 tsi'ın ama verimliliği çok iyidir.

    Alıntıları Göster
    siz hiç opelin 1,6 115 hp lik motorunu taktığı herhangi bir aracı kullandınız mı? 1.2 tsi ' ı mumla aratır.
    _____________________________
    2009 Opel Astra H - Enjoy Elegance




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.