Şimdi Ara

Club Easytronic (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
328
Cevap
8
Favori
71.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 33000 km de. herhangi bir sorun yok. Yazılım güncellendi fıstık gibi oldu.

    Saygılarımla
  • 60.000 km 1.3 Corsa CDTİ şuanlık çok şükür sorun yok.
    Bence bütün Easytronic kullanıcıları araçlarının kilometrelerini ve bugune kadar yaşadığı sorunları söylesin.
    Çünkü çoğu kişi kronik sorun olarak bakıyor Easytroniclere.
  • 85000'in üstünde şu anda. Sadece yıkama sonra beyne su ulaşması sonucu geçici hata verdi. Daha hiç sıkıntı çıkartmadı ondan sonra da.
  • 69binde corsa c 2002 model. Sorun yok, herşey tıkırında.
  • valla benimki 650km.de :D
    tank gibi valla cayır cayır çalışıo bi sıkıntı yok.. :D
    EN güzeli de rampa çıkarken veya hızlanmak istediimde tak die geri çekion ya vitesi ona bayılıorum sanırım ben :D


    Bu arada 1.0 motorlu aracımda motor ışığı yanıodu ve böle töbeestafirullah garip gurup sesler geliodu ve de kazalıydı , Toyota ve peugeot'un 9500TL verdiğini düşünücek olursak bence opel 11bine iyi aldı aracımı :D
  • Easytronic viteslere her yıllık bakımda kalibre ettirin.Vites geçişleriniz daha yumuşak olucak.
  • 2003 corsa 1.2 njoy km 150.000 den biraz fazla beyin genelde 3 ay da bir bozuluyor servis geliyor makineye sokuyor 5 dk içinde düzeliyor garip bi olay vites geçişleri hala birçok arabaya göre yumuşak sadece 1.viteste kalkarken sallama sorunu var o da bazen oluyor. genel olarak mennunuz şimdilik ama tekrar bir easytronic araç almam daha doğrusu alman arabası tercih etmem uzun yol yaptığımız için mazda,honda gibi sorunsuz japon araçlarını tercih ederim .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burhiuaua

    2003 corsa 1.2 njoy km 150.000 den biraz fazla beyin genelde 3 ay da bir bozuluyor servis geliyor makineye sokuyor 5 dk içinde düzeliyor garip bi olay vites geçişleri hala birçok arabaya göre yumuşak sadece 1.viteste kalkarken sallama sorunu var o da bazen oluyor. genel olarak mennunuz şimdilik ama tekrar bir easytronic araç almam daha doğrusu alman arabası tercih etmem uzun yol yaptığımız için mazda,honda gibi sorunsuz japon araçlarını tercih ederim .

    Arabayı çalıştırmadan önce kontağı aç ( marşa basmadan önceki konum) ışıklar yansın sönen sönsün biraz daha bekle ( baştan sona kadar yaklaşık 30 sn) ondan sonra marş bas bakalım gene olacak mı ? Sistemde elektronik devre çok olunca ilk başta elektrik çeken çok aksam var.Elektrik yetişmiyor sisteme.Böyle saçmalamalar olabiliyor.O yüzden biraz beklemek lazım.

    Birde baskı balatayı değiştirdiysen kaç bin km de değiştirdin ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 18 Ekim 2009; 11:59:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu

    quote:

    Orijinalden alıntı: burhiuaua

    2003 corsa 1.2 njoy km 150.000 den biraz fazla beyin genelde 3 ay da bir bozuluyor servis geliyor makineye sokuyor 5 dk içinde düzeliyor garip bi olay vites geçişleri hala birçok arabaya göre yumuşak sadece 1.viteste kalkarken sallama sorunu var o da bazen oluyor. genel olarak mennunuz şimdilik ama tekrar bir easytronic araç almam daha doğrusu alman arabası tercih etmem uzun yol yaptığımız için mazda,honda gibi sorunsuz japon araçlarını tercih ederim .

    Arabayı çalıştırmadan önce kontağı aç ( marşa basmadan önceki konum) ışıklar yansın sönen sönsün biraz daha bekle ( baştan sona kadar yaklaşık 30 sn) ondan sonra marş bas bakalım gene olacak mı ? Sistemde elektronik devre çok olunca ilk başta elektrik çeken çok aksam var.Elektrik yetişmiyor sisteme.Böyle saçmalamalar olabiliyor.O yüzden biraz beklemek lazım.

    Teşekkürkler




  • Arkadaşlar geçenlerde akşam eve dönerken E5'te servis lambası yandı. İndim sağını solunu, yağını hararetini kontrol ettim. Herşey normal, stop ettim tekrar çalıştırdım. Çalıştırdıktan sonra servis lambası söndü. Eve geldim tekrar kontrol ettim, park lambası patlamış. Neyse bundan diye düşündüm önemsemedim.

    Neyse bugün akşam eve dönerken yine yandı, henüz lambayı değiştirmedim o yüzden yanıyordur diye düşünürken, bide farkettim ki (özellikle 4. viteste) gaza fazla yüklendiğimde motor deviri hızlı bir şekilde artarken araba aynı şekilde hızlanmıyor. Yani debriyaj kaçırıyor. Sanırım baskı balatanın değişmesi gerekiyor. Daha önce easytronik baskı balatası değiştiren arkadaşlara sormak istiyorum. Değiştirmeden önce siz de böyle mi oldu? Yarın pazar servise gidemeyeceğim. İnş. daha küçük bir sorundur da hallederiz?

    Bide baskı balata değiştiren arkadaşlar serviste bu işin maliyeti nedir? Dışarıda daha uyguna yaptırabileceğimiz özellikle anadolu yakasında iyi bir servis-usta filan var mıdır?
    Bu arada km 120 bin, baskı balata daha önce değişti mi bilmiyorum ben 110 binde aldım...




  • Easytronic kullananlara genel olarak memnun mu? Mesela ykaıt tüketimi manuellere göre kıyaslarsak nasıl? Tanıtım broşürüne göre az bile yakıyor. Şöyle 10.000-20.000 kilometrede alsam sorunsuz biner miyim uzun yıllar yoksa arıza çıkaran bir sistem mi?
  • @Murat, ilk önce ampülünü doğru ampül ile değiştir.Bunun sebebini aşağıda yazdım ondan sonra;
    Hafif bir bayır buluyorsun vitesi boşa alıyorsun.Bu arada ayağın frende, N den otamatiğe alırken ayağını frenden çekiyorsun çok hafiften ayağın gaza gidiyor fakat birden gaza yüklenmiyorsun yani gazı köklemiyorsun(dizelse devir 1200 filan geçmemeli, benzinli ise maksimum 2500-3000 civarı) eğer araç çok az geri kaçar ve kendini toplar silkeleme vs yapmaz hızlanmayada devam ederse baskı balatan sağlam demektir.Aynı testi gene bir yokuşta ama bu sefer biraz daha eğimli, araç otomatikte giderken sabit hızla yaklaşık 40 km civarı gazı bir anda köklüyorsun eğer vites değiştirdiği halde silkeler veya tam gitmezse büyük ihtimalle gene baskı balata gitmiştir.

    İtici mekanizma ve baskı balata arızası biraz karıştırılır.İtici kolda problem olup olmadığını anlamak için aracı manuel e alıyorsun, seri bir şekilde hem hızlanıp hemde vitesi artırıyorsun zaten hafif tak tak ses duyarsın bunları duyarsan vites değişimi ne şekilde gerçekleşiyor demektir.Aynı hareketi bu sefer hafiften frene de basaraktan vites küçültme şeklinde yapman lazım.Vites tak tak düşerse itici kol ile mekanizması ile alakalı problemin yok demektir.

    Fakat 120 bin km de daha öncede baskı balata değişmemişse, araçta dizel zaten baskı balata büyük ihtimalle bitmiştir.Fazla vakit kaybetmeden iyi bir servise git derim çünkü tamamen biterse F yakar şanzuman kilitlenir çekicisizde hareket etmez.Baskı balatayı mutlaka işi bilen bir yerde yaptır.Çünkü Easytronic şanzumanlarda işçilik önemli,adam bilmiyorsa şanzumana zarar verir başka masraflarda açar.Sanırım orjinal 750 civarı bir para tutuyor(eğer ucuzlamadıysa) hemen 6 saat sürüyor.

    Eğer balatanda iyiyse,itici kolda da problem yoksa yukarıda yazdığım gibi aracı çalıştır.Gerçi ilerde de böyle çalıştır.Uzun vadede tüm sistemini korur.Eğer elektronik saçmalarsa da senin dediğin şikayetlerin aynısını yapıyor.Yani devir artıyor ama araç gitmiyor.İlk baştaki elektirik ihtiyacı çok fazla çünkü.Eğer araç bu elektiriği ilk başta alamazsa ondan sonra bu saçmalama devam ediyor.Kaldı ki senin değiştirmediğin ampül fazla akım kullanıyorsa o bile buna sebep olur.

    @Pirate, manuelden biraz daha ekonomik veya aynı.Ama rahatlığı güzel.Vites geçişleri biraz sarsıntılı ama alışırsın.Bu kadar az paraya otomatik keyfi anca bu kadar sonuçta.DSG örneğin güzel ama 4 bin lira para isteniyor ekstra.Tamiratı zaten aşırı pahalı.
    Otamatik veya tüm muadili şanzumanlar arıza konusu biraz senin kullanımına biraz da şansa bağlı.Aracı yukarıda yazığım gibi çalıştırısan,aşırı agresif kullanmazsan,motor havuzunuda sudan uzak tutarsan genelde problem yaşamazsın.Diyelimki yaşadın, tamiratı çok fazla değil.Hele büyükşehirde yaşıyorsan hiç bile değil.Beyin tamiri 500-600, itici mekanizmanın motorun tamiri gene aynı tutarlarda, itici mekanizmada o paralar eşdeğer.Yani tüm sistem bozulsa bile cebinden çıkacak para 2000 lirayı geçmez ( tabi yetkili servise gitmediğin müddetçe yetkili servis daha fazla tutar) ki tüm sistemi birden bozulana ben daha rastlamadım.Zaten otomatik şanzuman ve muadillerinde de çıkabilecek en düşük tamir masrafı bu kadardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 1 Kasım 2009; 12:10:03 >




  • Peki teşekkür ederim en kısa zamanda galeriye gidip bir deneyeceğim 1.2 easytronic
  • Bulgaristanada 1.8 injeksiyonlu cosmo Astrada şöyşe bi vites gördüm * tam otomatik galiba

     Club Easytronic


     Club Easytronic


    *******************

    bu arada Astra 2007 1.6 hb easytronik aracımız var listeye benide eklersen sevinirim hocam

    Buda bizim Cihaz :))
     Club Easytronic






     Club Easytronic


     Club Easytronic



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shanke -- 1 Kasım 2009; 18:51:52 >




  • @tenekekutu, bilgiler için çok teşekkürler.
    pazar günü söylediklerini uyguladım söylediklerin doğrultusunda problem olmadığı kanaatine vardım. Az öncede özel bir servise gittim bunlardan hiç bahsetmedim yalnızca arıza lambası yandığını sebebini öğrenmek istediğimi söyledim. "Eksoz gazı çıkış basıncı" çok yükselmiş. Çok mu zorladın dedi. Hayır dedim. Öyleyse aldığın mazotta bir sorun varmış dedi. Bitirmeden tekrar mazot alma dedi. İns. sorun çözülmüştür. Bende en son gebze e5 shell'den almıştım mazotu ve kullanırken arada hafiften tekleme yapıyor gibi gelmişti ama emin olamamıştım ama artık o mazotun sorunlu olduğuna eminim. Zaten kırmızı yanar yanmaz depoyu fullettim. 43.5l aldı. Normalde 39-41 arası alıyordu. Pompalarında sorun olduğunu da onlara söylemiştim. Hatta şikayet etmeyi bile düşündüm ama kimi kime şikayet edeksein :(

    Bilgiler için tekrar çok teşekkürler.




  • Allah mutlu mesut etsin snake:)
    İzmir bucayla bağlantın ne?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz

    Allah mutlu mesut etsin snake:)
    İzmir bucayla bağlantın ne?


    shanke hocam :)) düğün arabası oldu bi gün bizim arama

    İzmir BUCA Lisesi Mezunuyum * araba plakası şu an 35 DDR 22 Görürsen bucada bizim araba :))
  • plaka tanıdık geliyor ama :)
  • Easytronic vitesin hangi durumlarda nasıl davrandığını ne gibi ayarlar yaptığı hakkında fikri olan varmı?
    mesela düz yolda vites yükseltirken
    düz yolda vites düşürürken
    yokuş yukarı ve aşağı ve fren durumlarındaki vites değişimlerinde debriyaj kavrama noktasını ve motor devrini ayarlıyormu ?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.