Şimdi Ara

CLİO SYMBOL GRUBU (1100. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27.471
Cevap
83
Favori
1.932.869
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 10981099110011011102
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Sago 2008 model Allah herkese daha iyilerini nasup etsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: astonisos

    sa
    benim araba 2008 model 114.000km'de 1.5dci
    soğuk havalarda ilk 5-10 dakika boyunca motorda ara ara sarsılmalar oluyor. sanki stop edecek gibi oluyor. motor ısınınca geçiyor.
    geçen kış da olmuştu. tamirci kötü yakıttan olabilir demişti. yakıta daha çok dikkat etmeye başladım. ama bu sene kasım geldi yine başladı. yazın hiç böyle olmuyor, motor soğukken oluyor.
    bu sorun başına gelen var mı acaba?
    enjektör temizliği, mazot pompası değişikliği falan gerekiyor mudur? bunların masrafı ne kadar tutar?


    bugün deneme amacıyla bir kaç dakika rölantide çalıştırdım. tabi yine soğuk olduğu için teklemeye başladı. bir kaç dakika sonra olduğu yerde tam gaz yaptım. 4000 devirde siyah duman atmaya başladı. 5000 devire kadar çıktım. baktım zemin simsiyah oldu. bu kadar çok siyah duman atması neyi gösterir?
  • Astonisos kardeşim,benim Fiat Brava'nın benzer sorunu ile ilgili olarak ilgili forumdaki mesajımı alıntılıyorum,genel prensipler aynidir yararı olabilir bu arada enjektör değişimi de işe yaramadı ,araba tekrar sabah teklemeye başladı ,bu sabah ise hiç sorun çıkarmadı!

    "Önce silindir kapak contası diyen usta daha sonra enjektörler sıkıntılı dedi.Enjektörler temizliğe gitti ,biri arızalı çıktı yenisi bulunamadı İzmir'den ısmarlandı araba 5 gün yattıktan sonra dün aldım yeni enjektörle iki sabahtır soğukken ilk marşta çalıştı hiç bir sorun kalmadı.Dert bitti ama bizim bütçe de bitti.Araba kiralama ve daha önce değişen benzin pompası hariç...
    Enjektör 200tl
    Temizlik 120tl
    İşçilik 50tl
    Bu arada sabah zor çalışma ile ilgili olarak bir üyeden özel olarak aldığım bilgiyi alıntılıyorum herkes için yararlı olabilir.

    1) oksijen sensörü : bu sensör eksoz gazınızı ölçüyor malum. ordan aldığı bilgiye göre de enjektör zamanları ve ateşleme avansının düzenlenmesini sağlıyor. eğer problemli ölçüm yaparsa ECU'ya yanlış bilgi veriyor ve ECU da enjektörleri erken açıp boğulmaya sebep oluyor olabilir. bir OBD cihazı ile beyne bağlanıp oksijen (lambda) sensörünün geri döndürdüğü değer okunabilir. normalde bu değerin 1-2 volt arası oynaması gerekir. sürekli aynı değerde sabit kalmamalı ya da 1 volt altına, 2 volt üstüne çok fazla çıkmamalı (ufak oynamalar yapabilir ama sınır dışı değerlerde çok kalmaması gerekir). yalnız bununla ilgili bir not daha, bu sensör sorunlu olursa yakıt tüketimi de artar çoğunlukla.

    2) rölanti valfi ; bu valf gaz kelebeğinin kapalı olduğu durumlarda aracın rölanti çalışması için ihtiyaç duyacağı havanın geçişini sağlar ve aynı zamanda normal çalışma durumlarında da eklenen ya da çıkan yüklerdeki (klima gibi) rölanti dalgalanmalarını dengeler. otomatik jikle işini yapan da yine bu valftir. bu bir step motordur ve ECU tarafından kontrol edilir. ECU gaz kelebek pozisyonuna bakar, motor ısısına bakar ve ona göre bu valfi açar ya da kapatır. bu valf ömrünü tamamlamaya yakın eski esnekliğini gösteremez ve istenilen hızda açılıp kapanmayabilir ya da ECU valfin durumunu göremez. o zaman da titreşimli çalışma ya da ilk startta yeteri kadar açılamadığı için çalışmada zorluklar görülebilir. önce bir sökülüp temizlenirse ve yerine bir yedek bulunup denenirse bu ihtimal de gözden geçirilmiş olur.

    3) enjektörler : enjektörlerden birinde ya da birkaçında problem varsa ve tam kapanmıyorlarsa, gece bıraktığınızda "işeme" diye tabir edilen silindirle enzin sızdırmaya sebep oluyor ve yine ilk çalıştırmada "boğulma" olayına maruz kaldığı için zorlanıyor olabilir.

    4) şimdiye kadarkiler hep elektronik ya da elektromekanik ihtimallerdi. bir başka ihtimal de, sizin de bahsettiğiniz hararet ve conta durumu. eğer daha önce hararet yapmış ve conta yanmışsa, silindir kompresyonlarını kaçırıyor ve bu nedenle de yeterince sıkıştırma yapılamasdığı için ilk marşlarda zorlanıyor olabilir. çalıştırdıktan sonrasında da yine silindirlerden 1-2'sinde düşük komresyon olayı olabileceği için silindir kaybından dolayı titreşimli çalışma oluyor olabilir. conta yanığı kendini suya yağ karışması, yağa su karışması, su eksiltme ve buna bağlı olarak eksozda su görülmesi gibi başka belirtilerle de gösterir. kompresyon kaybını test etmenin yolu, tüm silindirlerdeki komnpresyonu ölçmek olabilir. basit bir işlemdir. bujiler sökülür, buji yerine manometre denilen basit bir basınç saati bağlanır ve marş basılır. bu basınç saati de size kompresyon değerini verir. bu işlemi yaptırarak ve diğer kontrolleri yaptırarak conta ile ilgili bilgi edinebilirsiniz.
    Enjektör arızasını tam olarak tespit etmek esasında zor iş. OBD cihazı ile enjektörlere tek tek test işlemi uygulayabiliyorsunuz ancak bu işlem her bir enjektörü sırasıyla açıp kapıyor ve açılıp kapanma işlemini yapıp yapamadığına bakıp size sonuç veriyor. Eğer açılmaZsa bunu bir arıza olarak bildirebiliyor. Ama mesela açılıyor fakat tam kapanamıyor, hafif Aralık kalıyorsa bu durumu tespit edemiyor. Aralık kalsa bile onu kapandı algılayıp size sorunsuz bilgisi verebiliyor. O nedenle enjektör problemleri, biraz da arıza sebep ve sonuçlarına bakıp tahmin yürütme ve deneme yanılma yöntemiyle çözüm gerektirebiliyor."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talin -- 17 Kasım 2013; 19:47:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leon_312

    quote:

    Orijinalden alıntı: talin

    Leon kardeşim sağolasın cevap için.Plaka 34 olduğu için ben de sordum,satıcı şirket arabası olmadığını arkadaşının arabası olduğunu söyleyip elinde belgesi olduğunu söyledi ama bilemem tabii.Araç 2011 başı trafiğe çıktıysa bile 83binkm yaşa göre az değil .Benim usta oldukça tecrübeli bir FİAT ustasıdır.Klimayı açıp bir şeyleri kontrol ederek km nin orjinal olduğunu söyledi.Birde abi bu arabayı 10binkm sonra bana bakıma getirirsin demişti.Ustam beğendiği için olumlu bakmıştım ama tam kararımı vermedim henüz.Eşim de biraz tereddütlü yaklaşıyor aylık biraz daha verip sıfır Opel Corsa alma konusunu tartışıyoruz. Hayırlısı bakalım kararımızı vereceğiz yarın.Bütün yardımların için çok teşekkürler.

    en temizi sıfır araba ve en önemlisi kafanın rahat olması.
    hocam kaskoda belli olur şirket olup olmadığı, bizzat kaskocuya gitmen gerekiyor. değişse bile adam şirket adına değil kendi adına almıştır getir götüre bakıyordur. insanlara kesinlikle güvenme hepsi çiğsüt emmiştir.

    2 senelik araba 83.000 de
    ayda eder 3500 km günde eder 115 km de. bu araba hiç kapının önünde yatmamış. devamlı aktif halde kullanıldığını belli eder...
    bu araba şirket arabası olmaya bilir ama şirket aracı niyetine kullanıldığı bariz şekilde belli.

    binici insan benim komşum, evden işe -işten eve toplam 40 km yapıyor. en baba km olsun 70 km eder. arada 50 km var ve bu 50 km sıradan km değil günlük. bilgin olsun diye söylüyorum. kimseyi kandırmasınlar şirket olmaya bilir ama bir iş için kullanıldığı aşikar.
    ...............
    aile önemlidir,eşinizi kırmayın . 5000 lira fazla vererek sıfır km hatasız araba almak varken başkasının degişenli boyalı araasını almak saçma geliyor açıkçası.

    aradaki fark bagaj ve dizel olması. zaten 2014 de vergide dizel arabalara kitleyecekler : )
    keşke demeni istemiyorum iyi düşün iyi karar ver. Allah korusu aldığın araba sıkıntı yaratırsa satan kişiye değil sana kızmalı : )

    ustana bir şey demiyorum sadece şaşkınım nasıl anladıgna.
    yorumumun başında belirttiğim gibi herkez çiğsüt etmiştir, iki göz kırpmaya bu araba iyi diyen usta çok.



    Leon kardeşim,sonunda ben de senin dediğine geldim,şirket çıkması arabadan vazgeçtim zaten hanım da ben o arabada arkamı göremem diyordu.

    Bugün Corsa 1.2 Essentia alaşım jantlı ile fiyatta belli bir yerde anlaştık.Renault Clio 1.2 Joy ile ilgili yarın son fiyat haber alacağım arada çok fark var ama Corsa seviyesine yakın inerlerse Clio ile aralarında bir karar vereceğim.Corsa kasası eski yenilenecekmiş,Clio çok modern duruyor onun dışında bagajı daha geniş vs ama bize gerekecek genel donanım eşit gibi.Zaten belki de Corsa seviyesine inmeyecek aylık taksidi ama genel tercih Clio lehine ise düşüneceğim.Bu hafta ya Corsa ya Clio'yu altımıza çekeceğiz inşallah.Corsa Nehir grisi Clio beyaz olacak bu arada...Sizlerin düşüncesi de çok önemli benim için sağolun...
    Lütfen başka araç önermeyin kafam karışmasın bayısı yok servisi yok, belki Hyundai İ20 olabilir çok tavsiye edilirse...

    Not :bu arada bagaj küçük ama koltuklar parçalı yatıyorsa Fiesta da olabilir.Donanım çok iyi.Fiyat yüksek de olsa da faiz oranı oldukça düşük görünüyor bizim ödeme seviyesine gelebilir, onu da yarın anlayacağız...tabi benim arabayı ne sayacaklarını bilmiyorum şu anda.
  • talin T kullanıcısına yanıt
    bende marş almama sorunu yok da tekleme var. şizin enjektör değişimi işe yaradı yani anladığım kadarıyla. enjektör değişim ve temizlik fiyatlarında bi yanlışlık yok değil mi? ben milyarlar falan bekliyodum. enjektör arızası çok pahalı olur diyorlar hep.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talin

    abi araba işi pazardan elma alma işine hiç benzemez, dolayısıyla sana bir sürü alternatif araba gıyarız : ) yalnız senin arabadaki kriterin çok önemli.
    atıyorum hb araba alacam ama bagajıda geniş olsun içide geniş olsun, atıyorum malzeme kalitesi iyi donanımı iyi olan araç olsun diyeceksin.
    biz şak diye sana araba önerelim...

    Peugeot 208 1.2 aceccs donanımlısına düşüne bilrsin, gayet kaliteli güzel araç metalik renge para alıyor, pek piyasada tutulmadı : ) belki sağlam indirim ala bilirsin.
    Renault clio güzel gösterişli araba -metalik renge para alıyor, ankaradaki bayiler 1 tl bile indirim yapmıyor belki ordakiler yaparsa yapar.
    sanki bu arabada tutulmadı gibi

    opel çorsa bildiğim kadarıyla gecen sene makyaja uğradı - bu makyajlı araba daha iki senelik belki seneye kasa değişe bilir.
    nehir gri kesinlikle düşünme. hacı hoca tayfası yeşilim trak takım elbise giyerler ya aynen ben öyle düşünüyorum belki abartmış olabilirim ama kesinlikle düşünme. hakim gri al corsanın rengi bu.
    nasıl insanla üstüne yakışan rengi seçiyor , arabada da öyle hakim gri corsanın üzerine oturmuş yakışmış. 2. elide düşün.

    ford fiesta bu sene makyaj yedi, ön tamponun ağzı açık oldu. balık ağzına benzetiyorum, artık tüm arabalarının önü bu şekilde olcak dolayısıyla göz bi şekilde bu ön tasarıma alışacak. maseratinin önü ile aynı daha ne olsun.

    bana sorarsan
    corsa veya fiesta arasında karar kıl. fiesta corsaya göre az yakıyor. ikisininde 2. eli sağlam. rengide sağlam olursa dahada iyi olur : )
  • Bende hem marş almama ,alınca tekleme,sonra gaz verince stop etme hepsi vardı şimdi gaz verince stop etme var gibi sadece.Rakamlar doğru ama adam enjektör değişti deyip te değiştirmedi mi bilmem!Temizlik 120tl enjektör 220 den 200 demişti...
    Sonuçta bir işe yaramadı ama.İyi bir özel servise fiyatları sorabilirsin.
  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Leon .Kriter sadece bütçe o da 32000 civarı o kadar,O fiyat seviyesinde kim düşük fiyat verirse onu seçme durumundayız...O seviyedeki bulabileceğim araçlar zaten hep HB,üç aşağı beş yukarı kalitede donanımda motorda bagajda ayni.Corsa 4-5 yıldırayni kasa deniyor o yüzden zaten Clio'ya göre eski moda duruyordu özellikle iç tasarımı.Nehir gri akşam vakti hiç yeşil gibi değil koyu gri ,duman rengi gibi duruyordu bakacağız artık ama açık gri olanını beğenmedik.Neyse yarın olsun hayır olsun iyi akşamlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talin

    Leon .Kriter sadece bütçe o da 32000 civarı o kadar,O fiyat seviyesinde kim düşük fiyat verirse onu seçme durumundayız...O seviyedeki bulabileceğim araçlar zaten hep HB,üç aşağı beş yukarı kalitede donanımda motorda bagajda ayni.Corsa 4-5 yıldırayni kasa deniyor o yüzden zaten Clio'ya göre eski moda duruyordu özellikle iç tasarımı.Nehir gri akşam vakti hiç yeşil gibi değil koyu gri ,duman rengi gibi duruyordu bakacağız artık ama açık gri olanını beğenmedik.Neyse yarın olsun hayır olsun iyi akşamlar...

    hocam hepsi ortalama aynı fiyat. plaka ve trafik sigortası hariç . hepsi senin bütçeye uyuyor . önemli olan iyi pazarlıkla, iyi akasla cebine para arttırman.
    kalite denilince ne anlıyorsun bilmiyorum ama madem yarın bir kaç bayi gezeceksin, özellikle yapmanı istediğim bir şey var.
    clionun ön ve arka çamurluklarını elinle tıklatmanı istiyorum. ve diğer arabalarada tıklatmanı istiyorum.

    yinede ben sonucu söyleyim clio plastikten üretilme , diğerleri saçtan üretilme.... eeee kalite aynı değil. bu arada ögrendiğme göre clio 4 hb sorunlu arabaymış. çok arıza çıkartıyormuş. istersen araştıra bilirsin.

    herkezin zevki ve bakış açısı farklı olduğundan tamnet bir şey diyemem elbet ama nehir grisi gerçektende hakkını veriyor gerçek nehir rengi ile aynı.
    neticede arabaya sadece akşamları binmeyeceksin, gündüzleride düşün.
    renk olarak güzel ama ben opelin arabalarına yakıştırmıyorum.

    hakkında hayırlısı olsun...
  • Corsa 1.4i ACtive Enjoy'a baktık, fiyat yüksek çıktı.Ford Fiesta 1.25 Trend beyaz renk için de bugün fiyat aldık,.Ford'un faizleri çok daha uygunmuş,Ford 0.57 ,Opel galiba 0.96 filan.Fiesta toplam fiyatı Corsa 1.2Essentia Enjoy için aldığımız fiyattan daha yüksek olduğu halde aylık taksitleri bu yüzden daha uygun geliyor.Bu nedenle Fiesta'yı tercih ediyoruz hem hanımda Fiesta'yı beğenirdi.Fiyata trafik sigortası,tescil.bandrol vs dahil,park sensörü ,,paspas trafik seti hediye..Hem arka koltuklar Corsa'nın aksine parcalı katlanır olduğu için bagaj sorunu daha az olacak.Ayrıca ek donanım özellikleri var yan hava yastıkları ,yol bilgisayarı ,usb girişi vs gibi.İçi rahat ,dar durmuyor arka diz mesafesi güzel.Bizim için yeterli olacak bir araba.Bu akşam son karar sanırım Fiesta olacak .
    ClioHB i biraz araştırmadan sonra direksiyon kutusundaki kronik sorun nedeniyle eledim.Fabrikanın geri çağıracağı şeklinde söylentiler bile var...

    Ford'da 3 yıl garanti satış anında 255tl ye 4 yıla çıkarılabiliyormuş tavsiye edilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talin -- 18 Kasım 2013; 19:41:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talin

    Corsa 1.4i ACtive Enjoy'a baktık, fiyat yüksek çıktı.Ford Fiesta 1.25 Trend beyaz renk için de bugün fiyat aldık,.Ford'un faizleri çok daha uygunmuş,Ford 0.57 ,Opel galiba 0.96 filan.Fiesta toplam fiyatı Corsa 1.2Essentia Enjoy için aldığımız fiyattan daha yüksek olduğu halde aylık taksitleri bu yüzden daha uygun geliyor.Bu nedenle Fiesta'yı tercih ediyoruz hem hanımda Fiesta'yı beğenirdi.Fiyata trafik sigortası,tescil.bandrol vs dahil,park sensörü ,,paspas trafik seti hediye..Hem arka koltuklar Corsa'nın aksine parcalı katlanır olduğu için bagaj sorunu daha az olacak.Ayrıca ek donanım özellikleri var yan hava yastıkları ,yol bilgisayarı ,usb girişi vs gibi.İçi rahat ,dar durmuyor arka diz mesafesi güzel.Bizim için yeterli olacak bir araba.Bu akşam son karar sanırım Fiesta olacak .

    Ford'da 3 yıl garanti satış anında 255tl ye 4 yıla çıkarılabiliyormuş tavsiye edilir mi?

    hayırlı olsun sizi de fiesta sayfasına bekleriz :) bu arada ben garanti olayını tavsiye etmem yine de fiesta sayfasında diğer kullanıcı arkadaşlara sorabilirsiniz..
  • İnşallah alırım ve Fiesta sayfasında görüşürüz teşekkürler.
  • Vakumluları ne zaman takmalı kış kapıya dayandı artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba bugün tamponun içindeki darbe emici parçayı yaptırdık.Adamın değişim yapacağını varsayarak gittik ama tamir işine girdi,komple değişim yapsa büyük ihtimal yan sanayi parça takardı.Tamponu söküp,yan tarafındaki fiberciye onarım için verdi.Plastiği mi,eritip kaynaştırdı bilemeyeceğim ama eskisi gibi sağlam olmuş.2 saate yakın tamponsuz dolaştık

    Hatalı biz olsak ve bu işlemi cebimizden yaptırsak kaça patlardı ?





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 18 Kasım 2013; 20:47:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talin

    Ford'da 3 yıl garanti satış anında 255tl ye 4 yıla çıkarılabiliyormuş tavsiye edilir mi?

    hayırlı olsun, güle güle iyi günlerde kullanman dileğiyle...
    garanti uzatmanı tavsiye ederim fakat bu garantinin fabri garantisi gibi herşeye geçerlü olup olmadıgıı öğren.
    mesela volkswagende +2 uzatma var ama fabrika garantisi gibi değil.

    yinede alınırmı dersen alınır. hatta bedavaya etirseydin iyi olurdu.
    arabadan öğreneceğin çokşey var ama ister fiesta formuna takıl, ister buraya .

    aracın kronik sorunlarını , eksikliklerini ve elektronik aksamın nasıl çalıştığını bilmeye biliriz ama arabaların ortak dili vardır arızaları, sesleri...

    hakkında hayırlısı olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    neticede orijinal aracın parçasını eriterek kaynatarak yapmış.
    10 lirada versen 20 lirada versen bu kaynk işini hallederdim, tampon takıp çıkarmasına 30 lira versen...
    bu işten temiz 50 lirayla ayrılırdın diye düşünüyorum.

    sen sağlıklı oldu diyorsan diyecek sözüm yok ama yenisi takışaydı daha iyi olurdu diye düşünüyorum.
  • Fiesta 1.2 galibs 33.5 srmbol u slmadan once bize verilen fiatti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ceple yazinca imla hatasi oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba renault symbolün ncap raporunu nereden bulabilirim? ( not : renault clio değil) şimdiden teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Shorin

    Arkadaşlar merhaba renault symbolün ncap raporunu nereden bulabilirim? ( not : renault clio değil) şimdiden teşekkürler.

    bulamazsın : )) öyle bir testi yok.
    2000 model clio hb aracı örnek alırsak, 4 yıldız almış.
  • 
Sayfa: önceki 10981099110011011102
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.