Şimdi Ara

CLIO II SAHİPLERİ (783. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15.858
Cevap
80
Favori
1.592.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 781782783784785
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • A.Biber A kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun hocam kayış ta problem olmuş gibi darbe aldımı araç hiç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun...
    Şarj dinamosunun kayışı zamsnla yıpranıp kopabilir ya da gevşeyip yerinden çıkabilir. Bu kayışı değiştirirken altta motora bağlı bir kasnak var, oraya kasnağın bulunduğu yere bir işaret koyup kayışı öyle değiştirmek gerekiyor. Yok eğer bu yapılmadıysa ya da kayış kopmuş olduğu için yeri çoktan kaybolduysa
    yeni şarj dinamosu kayışı takıldıktan sonra motorunn üstünden ve yanından içine ulaşıp (bobinleri çıkarıp üstten yan tapayı çıkarıp hava filtresinin altına denk gelen yan kısımdan) piston kollarının hizaları ayarlanmalı... Bu yapılmazsa motor vuruntulu çalışır, sarsıntı ve titreme yapar... Bu da her türlü arızaya sebep olabilir. (Bunu herhangi Bir ustaya anlattığınızda ne demek istediğimi anlayacaktır.) Fakat böyle bir durumla karşılaşınca bunu yapan ve gerekli ayarlamaları yapmamış olan usta/teknisyen/kalfa hangisiyse işte, bu durumu asla kabul etmeyecektir, esas sorun da şu ki "öyle olması gerektiği gibi yapıldı" deseler de yapılıp yapılmadığı anlaşılamaz. Ve siz tersini ispat edemezsiniz..
    Garanti süresi dolmadıysa motoru yapan kişi bakımı yenileyip tamiratı yapmak zorunda. Karşınızda normal bir müessese varsa ısrarcı olun çünkü şarj dinamosunun kayışı kopan her araba böyle triger dağıtsaydı şu anda arabaların yarısı tamirhanelerde olurdu.
    durumunuzu haksız kılabilecek tek şey triger kayışı ve setinin daha önceden değişmesi gereken kmde değişmemiş olmasıdır. Yani arabanın triger seti 50bin kmde bir değişiyorsa ve 100binde değişip bir daha 230bine kadar değişmediyse olan şey normaldir (açıklamak için örnek olsun diye km yazıyorum) yok ama zamanında değiştiyse pek öyle kediyle taşla olacak şeyler değil bunlar.
    Başvurabileceğiniz her yere başvurun ve ayrıca şikayetim var gibi sitelere de şikayetinizi yazın, bazen firmaların halkla ilişkiler bölümü yöneticilerden daha sorumlu ve hassas olabiliyor.
    Tekrar geçmiş olsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhaba arkadaşlar Clio 2 1.4 16 v aracım şehir içi 10-11 litre yakıyor şehir içi sizce normal mi , aracın motor bakımı yapıldı, katalizör iptal edilmiş . Bu yakıt normal mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihkelektrik

    Merhaba arkadaşlar Clio 2 1.4 16 v aracım şehir içi 10-11 litre yakıyor şehir içi sizce normal mi , aracın motor bakımı yapıldı, katalizör iptal edilmiş . Bu yakıt normal mi ?
    1.4 8v modelinin fabrika verisi 9.7 litre. Ateşleme ve debriyaj balatası kayıpları yakıta direkt etki ediyor. Bir motorcu ustasına göstermekte fayda var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ihkelektrik

    Merhaba arkadaşlar Clio 2 1.4 16 v aracım şehir içi 10-11 litre yakıyor şehir içi sizce normal mi , aracın motor bakımı yapıldı, katalizör iptal edilmiş . Bu yakıt normal mi ?
    Hocam katalizör yoksa egsoz muayenesinden geçemezsiniz bilginiz olsun. Benim araçta da yoktu taktırdık mecbur
  • Dexter Morgan kullanıcısına yanıt
    Merhaba Hocam katalizörü ne kadara taktırtdınız , performans bakımından fark varmı , benim araçta ilk kalkış çok cansız . Ancak 3000 devri geçince biraz canlanıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ihkelektrik kullanıcısına yanıt
    İşçilikle beraber 575e taktırdım. Performansta fark görmedim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Kumanda ile kitlenin açılan kapılar anahtarla aynı işi neden görmez arkadaşlar. Clio 2 hb 2000

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2000 Clio 2 1.6 aracim var 180.000 de yag degisim zamani geldi. Yasadigim yer yazin 35_40 dereceye kadar cikar kisin ise eksi degerlere kadar dusuyor.(yaylada yasadigimdan) daha once elf 10w 40 marka model yag kullandim. Bu yag markasi ve degerlerle devam mi etmeliyim yoksa baska marka veya degerde yag ilemi devam etmeliyim.Tecrubelerinizi paylasirsaniz sevirim..Sizler ne kullaniyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anrsg A kullanıcısına yanıt
    0w40 yağ koydurun serviste hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi marka onerirsiniz elf le devammi yoksa baska marka mi birde. 0 40. 10 40 gibi rakamlar neyi ifade ediyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anrsg A kullanıcısına yanıt
    motulu kullananlar tavsiye ediyor genelde, bunun dışında bilindik markalardan seçin castrol olabilir mesela.
    yağın akıcılık özelliğinin bozulmadan kaldığı sıcaklık aralığını gösterir o değerler, örnek 0w40; 0 derece alt sıcaklık değeri w (winter) kış şartlarına uygun 40 üst sıcaklık değeridir, çok aşılması durumunda yağ viskos özelliğini kaybeder yeterince akıcı olmaz (kanın pıhtılaşıp damardan zor akması gibi düşünün)
    Türkiye ortalaması 5w30 dur ama aracın bulunduğu bölgenin sartlarına göre yağ seçimi yapılmalidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alıntı

    Bu sorunun doğrusu Aracıma uygun olan yağ 10W40 mıdır 5W30 mu şeklinde sorulmalıdır. En iyi motor yağı da motorunuza uygun olan yağdır. Çünkü eski aracınıza 20W50 koymanız gerekirken daha iyisi olsun en pahalısı olsun diye 0W20 koymaya kalkarsanız yağa yağlama görevini yaptıramazsınız. Çünkü yüzeyler arasındaki boşluğu doldurmanız için yağın kalınlığı yeterli olmayacaktır. Yağınız yağlama işini yapamayacağı gibi eksiltme ve yanma ile de karşılaşabilirsiniz. Tam tersi durumda da daha uygun fiyatlı olsun diye 10W40 yerine 20W50 de koyarsanız yine yağınız yağlama görevini tam yapamaz. Çünkü yüzeyler arasına girebilmesi için ince bir yağ gereklidir. Yani kalın yağ yüzeylerin arasına giremeyecektir ve aracınızın motorunun yağsız kalmasına neden olacaktır.

    Tek dereceli ve çok dereceli durumunu ise özetlemek gerekirse; tek dereceli örneğin 30 numara motor yağını ele alalım. Yağ; sıcaklık arttıkça incelen, sıcaklık azaldıkça da kalınlaşan bir akışkandır. 30 numara için düşünecek olursak; mevsim geçişleri sırasında ya da çalışma koşulları esnasında mecburi olarak bir miktar viskozite değişimine maruz kalmaktadır. Yani durumu basite indirgeyerek anlatacak olursak; 30 numara motor yağı sıcakta incelip 10 numara gibi, soğukta da kalınlaşıp 40 numara gibi davranmaktadır. İşte tam da burada çok dereceli yağ teknolojisi önem kazanmaktadır. 10W40 diye adlandırılan yağı kullandığınızda ise sanki; soğukta 10 numara, sıcakta 40 numara yağ kullanmış gibi performans alırsınız. Yani soğukta 10 numara yağ kalınlaşacağından 30 numara gibi davranacaktır, 40 numara yağ da sıcakta inceleceğinden 30 numara gibi davranacaktır. Yani adeta 10W40 yağ kullanmakla sıcaktan ve soğuktan etkilenmeyen 30 numara yağ kullanmış gibi stabil bir verim elde etmiş olacaksınız. Numara temelinde örnek olarak sunduğumuz bu özetin çok daha derin, teknik bir açıklamasının olduğunu unutmayınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben 15 gün önce kitapçıkta yer alan 5/40 yağı tercih ettim. Marka olarak castrol kullandım. Biraz pahalı ama nette yaptığım incelemelerde tavsiye edilen o.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aracin kitapcigini online ortamda bulma ihtimalimiz var mi benim aracta yokta arada gerek oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  •  CLIO II SAHİPLERİ  CLIO II SAHİPLERİ
    Dostlar iyi günler malum jant lastik fiyatları uçmuş bu yavruya jant lastik bakıyorum uygun fiyata 15 inc resimdeki jant bizim arabaya yakışır mı ? Petlas ın 4 lastik alana 3 lastik fiyatı kampanyası mantıklı geldi. Kullanmış olan var mı ?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Beyler 30 bine şoförlüğü öğrenmek, geliştirmek için clio nasıl olur?

    Hangi modeli iyidir, donanım versiyonu iyidir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu gün 3 adet yag saticisi bayi gezdim hepside 10w 40 diyor.Diger yaglar cok ince kacar diyolar eski model arabalara.Kararsiz kaldim.Marka olarakta yaglarin genel olarak hepsi iyi fiyat uygun hangisi ise ondan al dediler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rwenzori kullanıcısına yanıt
    30 bine gerek yok zaten satacaksin.Heleki maddi imkanda varsa mutlaka satarsın. Daha uygun fiyatlı cliolara bak benim tavsiyem hb cliolar küçük arabada öğrenmek daha kolay heryere girer çıkar.İlk defa öğreniyorsan illaki biyerlerini az yada çok bozacaksın clionun parçaları ucuz olur işini görür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba
    1.2 2005 model hb Clio sahibiyim
    Benzin pompası arızalı varmı değiştiren fiyat tavsiye söyler misiniz
    Tecrübe eden arkadaşlar yardım lütfen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 781782783784785
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.