Şimdi Ara

CLIO II SAHİPLERİ (341. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
15.865
Cevap
75
Favori
1.617.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 339340341342343
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadasım hoşgeldin ...

    "leki" kullanıcı isimli levent hocamız var ... kendisinde 1.4 rxt privilege otomatik var sana en detaylı bilgiyi o verebilir ancak ...

    özeldende sorabilirsin ... önceki yazdıklarınada bakarak araç hakkında bilgi sahibi olabilirsin ...

    otomatik leki hocanın işi :)


    quote:

    Orijinalden alıntı: frotolkien

    Selamlar. 90.000 km ye kadar 1.4 privilege otomatik vites araçlar sizce hangi fiyat aralığında alınabilir? Bu aracı kullanan ve artısı eksisini yorumlayan olursa sevinirim.
  • clio 2 faz 2
    ABS ön lastiklerde mi yoksa 4 lastikte mi dir?
    teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: filmdükkanı


    quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun


    quote:

    Orijinalden alıntı: BorAsi



    Lpg sizin araç için uygun olabilir daha doğrusu avantajlı olabilir ... ama ben 1.2 16v ler için söylüyorum ...

    hocam sizin yakıt değerleriniz iyi gözüküyor zaten..Pek gerek yok gibi lpgye...



    yaklaşık 0,18 lira şehir dışı, 0,25 şehir içi...mükemmel ortalama, bence de alma lpg...bilinçli kullanıcı için örneksin Borasi....

    valla değerler süper bence de..ben şihiriçinde lpg ile şuan 26-27 kuruş falan yakıyom.




  • teşekkür ederim ...

    bu yaz izmirden karadeniz turu yapmayı düşünüyoruz ...

    uzun yoldaki esas değerleri o zman detaylı olarak paylaşacağım ...



    quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun


    quote:

    Orijinalden alıntı: filmdükkanı


    quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun


    quote:

    Orijinalden alıntı: BorAsi



    Lpg sizin araç için uygun olabilir daha doğrusu avantajlı olabilir ... ama ben 1.2 16v ler için söylüyorum ...

    hocam sizin yakıt değerleriniz iyi gözüküyor zaten..Pek gerek yok gibi lpgye...



    yaklaşık 0,18 lira şehir dışı, 0,25 şehir içi...mükemmel ortalama, bence de alma lpg...bilinçli kullanıcı için örneksin Borasi....

    valla değerler süper bence de..ben şihiriçinde lpg ile şuan 26-27 kuruş falan yakıyom.




  • memuriyetten önce 3 yıl özel sektörde ilaç mümessilliği yaptım o zman benzin bedava oldugu için

    arabayı hem çok hızlı kullanıyordum hemde hiç birseyden korkum yoktu ...

    evlendikten sonra ....
    yorgunken araba kullanmaz, yola çıkmaz , alkollü direksiyona geçmez ve 120 km hızı geçmez oldum ...

    çoçuk olduktan sonra ...
    bunların üzerine 90 ı geçmemeye başladım ve sonuç ...

    kendimden çok aileyi düşünmeye başladıgından cebimden az benzin parası çıkmaya başladı ...

    ...

    yanlız olunca müziği verip bazen yükleniyorumda gaza araba cip gibi yakmaya başlıyor :)

    ...
  • forumda 1000 cc konusu var düşük hacimli araçlara lpg taktırmak isteyenler oradanda bilği alabilirler, bayağı kaliteli bir sohbet ortamı var orada.

    benim 1000 cc ve lpg ile alakam yok sırf bilği sahibi olmak için arada takılıyorum o konuya:))) herkese iyi akşamlar, araç almayı düşünenler ve alanlar şimdiden hayırlı olsun.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BorAsi



    Lpg konusuna gelince ...

    bende çok düşünüyorum ama ... şehir içinde kısa mesafelerde kullanıldıgında lpg hic ucuza gelmiyor ...

    araba ısınıp lpg ye geçesiye kadar ben 2-3 km gitmiş oluyorum ve ev okul arası 5 km ...

    şehir dışını dşünüyorum ... makul kullanımlarda 1.2 ler şehir dışındada aşırı bir tüketimde bulunmuyor ...

    ben yılda 15 bin km yol yapıyorum ve iyibir sistem taktırdıgımda ruhsata işletmesi falan filan derken

    anca 2 yılda kendini amorti edeceğini düşünüyorum...

    Lpg hesaplaması yapılırken lpg yanında araç ısınasıya kadar belli süre benzin harcadığıda göz ardı edilmemeli ve buda hesaba katılmalıdır...






  • herkese selam. samsun'daydım bugün, bir saat önce geldim, biraz yürüdüm bacaklarım açılsın diye, yeni oturdum bilgisayar başına.
    kar lastikleriyle başım dertte biraz, yoldaki yaylanmalarda gezeleme yapıyor araba, daha önce hiç yaşamadığım şey, kar lastikleriyle çok sürdüm arabayı ama hatırlamıyorum böyle birşey. sac jant diye mi diye merak ettim önce, sonra rot ayarı ya da lastiklerin balansı bozuk diye düşündüm, her sorduğum lastikçi ya da rot balansçı kar lastiklerinin bir süre alışma safhası var dedi ağız birliği yapmışlar gibi. alaçam'da da bir lastikçiye girdim ve önleri arkaya al dedim, niye diye sordu, gezeleme yapıyor dedim, alışana kadar böyle yapar dedi, ya sabır çeke çeke bindim arabaya. ne kadar sürecek bu alışma süresi anlamadım, kış bitince alışır lastikler herhalde.

    biz:
    clio 2 faz 2
    ABS ön lastiklerde mi yoksa 4 lastikte mi dir?
    teşekkürler

    bizim araba faz 1, ama arkada abs okuyucusu var diye hatırlıyorum emin olmamakla birlikte.


    frotolkien:
    Selamlar. 90.000 km ye kadar 1.4 privilege otomatik vites araçlar sizce hangi fiyat aralığında alınabilir? Bu aracı kullanan ve artısı eksisini yorumlayan olursa sevinirim.

    bizim arabamız privilege değil, paramız rxt'ye yetti, hem bir öncekinin tıpkısı olsun diye bunu istemiştik, 2001 rxt ve 2002 privilege arasında 1000-1500 tl kadar fiyat farkı vardı. privilege modelinin rxt'lerden farkları ise dijital klima, 15 jant, 4 hava yastığı ve makyajlanmış iç ve dış düzen. makyaj deyip geçmemek gerek aslında, faz 1 olan rxt ve faz 2 olan privilege arasında %50 fark var, aynı olan şeyler vites düzeni, motoru, kupa denen iskelet ve kapılar. ön ve arka farlar, bagaj kapağının kilit kısmı, tamponlar, ön çamurluklar, döşemeler, koltuklar, direksiyon simidi, torpido, vites bölmesi ve çelik jantlar farklı.
    biz rxt'yi aldığımızda privilege fiyatları bir yıl model aralığı için (yani 2001 rxt'ye kıyasla 2002 privilege) en az bin lira farkediyordu. biz arabamızı 14.200'e aldık tam bir yıl önce sitede 15.000 yazıyorken. önce telefonda pazarlık yaptık biraz, sonra da arabanın bazı eksiklerini görünce babamla çingenelik yaptık ve adama 14.100 verip 200 liralık masrafı bölüştük adamla.
    internette bulduğum en ucuz 1.4 privilege 15.250tl idi ama servis geçmişi bilinmiyordu ve 100bin km'de idi. pazarlık yapmadı hiç, son fiyat dedi ve arabanın servis geçmişi ile ilgili -miş -mış'lı cümleler kullandı. bizim 15.500 paramız vardı ve buna bu parayı verince geriye kasko ya da bakımlar için para kalmayacaktı, o yüzden bundan vazgeçtik. ankarada'da bir privilege buldum, bir milletvekilinin ilk arabasıymış, araba halen onun üzerineydi ve satan kişi de servis geçmişini bilmiyordu, sağ taraf boyalı diyordu, 15.500 dedi ona, pazarlığı telefonda değil araba başında yaparız dedi (bunu da anlamam ne alakaysa artık). bundan da vazgeçtik.
    baktığımız bütün arabalar açılır cam tavanlı ve otm. vitesti.

    bence istediğin km'de kazasız, sorunsuz ve bakımlı bir 1.4 privilege 16-17bin eder.
    ama eğer bulabilirsen 60bin km'de ağır bakımı henüz yapılmış bir clio bulsan daha iyi olur çünkü 100bin km civarında bu arabalar bakım istemeye başlıyor. 2 kez clio sahibi oldum, arkadaşlar bilirler, ikisinde de 100bin km civarlarında şarj dinamosunun kasnağı sorun yarattı ve bana epey masraf çıkardı ikisi de.

    artılar: uzun yolda yakıtı çok iyi ama şehir içi otm vites ortalaması fabrika değerleri 10lt/100km, kullanıma göre 9 ve 11lt arasında değişiyor, şehir dışı kullanımı sert ve hızlı kullanımda en çok 6,5lt/100, fabrika verisi 5,7lt. benim en iyi değerim 5,8.
    motorda deli kuvveti var. opel astra-vectra 1.6, megane 1.6, focus 1.6 gibi 110-115bg araçlarla kafa kafaya gidebiliyorsun çünkü bu araba 100 bg ve saydığım diğer arabalardan 100-150kg daha hafif. araba geçme meraklısı bacanağımın 1.6 16v 2003 astra enjoy marka arabası var düz vitesli, arkamdan bakar garibim hep.

    eksiler: az önce de söylediğim şarj dinamosu en kötü eksisi. motorun buna karşı ve triger setine karşı bir zaafı var. bunlar sağlamken bir sorun yaşamadım. ayrıca eğer kalabalık bir ailen varsa ve arkada devamlı olarak boyu 1.70'ten fazla olan kişiler oturmak zorundaysa koltuğu öne çekmek zorundasın. bagajı da 4 kişilik bir aile için döke saça kullanacak kadar geniş değil ama burada BorAsi arkadaşımın tezini iletiyorum, ne kadar çok yer, o kadar çok eşya, ki hak veriyorum. bunun dışında benim clio bagajında ve koltukları yatırarak kömür, kozalak, çimento hatta servise götürülecek 10 bilgisayar kasası sığdırdığım oldu. geçende okuldan arkadaşlarla öğlen yemeğine gittik toplam 7 kişi. önemli bir eksi daha, arka taraftan savurma yapıyor, 3 kez yaşadım bunu, ilkinde 190km/h ile giderken arkası savurdu, yan yan gitti uzun süre ve taklaya sardı. bunun devamını artı yön olarak söylemem gerek, kemerimi çözdüm ve ilk bulduğum delikten çıktım. tamiri çok zor, bu da bir eksi. diğer savurmalar da daha yavaş hızlarda oldu, hatta birinde savrulduğum yeri aynı hızda bir traktör kesin dönerdi. bunda faturayı çok eski olan arka lastiklere çıkardım, iki aydır yeni kar lastiğim var arkada, çok zorladım savursun diye ama henüz savurmadı. diğer bir eksi, yedek parçaları biraz pahalı ve yan sanayi parçalar yerli arabalardaki gibi cuk diye oturmuyor, özellikle mekanik parçalar kesinlikle orijinal yedek parça olmalı bence.

    otomatik vitesin bir eksisini görmedim. düz vitesle 0-100 km hızlanması düz vitese göre 1 saniye daha geç, bu da sadece drag yarışında sorun olur. ışıklarda ille de kapışıp yanımdaki düz vitesli arabayı geçeceğim dersen ilk kalkışta o aniden fırlar, ama özellikle 40-50 km'den sonra yakalarsın çünkü düz vitesli arabanın vites değişimindeki debriyaj kaybını sen yaşamazsın. bu da oldukça gereksiz bir ayrıntı. önceki clio ve bununla birlikte toplam 55bin km'ye yakın otomatik vites sürdük, arabadan kaynaklanan bir vites problemi yaşamadık. önceki clio'da sadece bir kez vitesin arabanın hızını anlayan sensörü bozuldu, bu da kazadan sonra arabayı toplayınca ortaya çıktı, kaza ile ilgili olduğunu düşünüyorum, 190 lira masraf açtı. otomatik vitesin artıları ise çok fazla bence. 40-140km ara hızlanması düz vitesli meganeII'lerden iyi, bunu ölçtük bizzat açık filtreli bir megane ile. en önemli artı rahatlığı. uzun yolda da şehir içinde de hiç yormuyor. sol ayağını unutuyorsun, yayılıp sadece sağ ayağınla gidiyorsun. gaza basış gücüne ve yolun dikliğine düzlüğüne göre vitesi kendisi atıyor. düz yolda çok az gazla 55km/h'da dördüncü vitese atıyor ve ekonomik olarak hızlanmaya devam ediyor. şehir içi dur kalklarda debriyaja bas yavaş yavaş kaldır sıkıntısı yok, daha önemlisi dik yokuşlarda arabayı stop ettirme riskin yok, zaten çok çok dik yokuşlar hariç geri kaymıyor, hatta orta eğimli bir yokuşta direksiyonu çevirip arabanın hidrolik için fazla gaz vermesini sağlayarak yavaş yavaş ileri gitmesini de sağlayabilirsin. kick down denen bir özellik var, bu bütün otm. vites arabalarda var ama 1.4 16v motor çok güçlü olduğu için tam olarak hakkını veriyor diyebilirim, bazı satış sitelerinde buna turbo diyen de var, roket diyen de. bununla ilgili bilgin olup olmadığını bilmediğim için yazıyorum; örneğin 60-70 km hızda gidiyorsun ve acele sollama yapman gerek, gaza sonuna kadar basıyorsun, 60-70km hızda araba dördüncü vitesten ikinci vitese düşüyor ve sollama bir anda bitiveriyor. bu iş çok dikkat gerektiriyor çünkü arabanın kontrolü zorlaşıyor o deli gibi fırlamada. bu olayın düz vitesten daha rahat olduğu kesin çünkü vites değiştirmek için debriyaja basıp arabayı gereken vitese geçirmekle vakit kaybetmiyorsun, araba hepsini bir saniyede yapıyor zaten.
    saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leki -- 8 Ocak 2011; 23:59:36 >




  • çok benzin yaktı bugün araba. aylardır aynı güzergahta gidip geliyorum samsun sinop arasında, bugüne kadar en çok 20,2lt yakmıştı, bunda da şehir içine girmiştik, ama bugün şehir içine girmedik, dur kalk ile geçen 10 km olmadan 21,5 lt yaktı, daha yavaş ve mülayim sürdüm, bir kaç kez 3000 deviri geçtim sadece. bence bize PO yaramadı. para olarak 5-10 lira gibi önemsiz bir rakam da olsa düşündürüyor beni, dün 100 liralık benzin aldım ve 20 km civarı gezdik şehir içinde, yani yola çıkarken 23 lt civarı benzin vardı. dönüşte ibre dibe dayanınca iyice canım sıkıldı, önceden bir günlük benzin kalıyordu, şimdi ışık yanmak üzere, şehir içine girmeden geri dönünce araba genellikle 19lt yakıyordu..


    quote:

    Orijinalden alıntı: leki

    hocam olumsuz yönde etkisi var, total'de 120 km'nin altına düştüğüm çok nadirdir. son 3 alış PO 110 km civarı.
    cumartesi günü samsun yolu var yine, uzun yolda deneyeceğim bir de.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BorAsi


    levent hocam 3 seferdir PO dan alıyorum onunda farkı var demişşin ...

    bu PO nun benzini nasıldır ... menzili dahamı az acaba ?

    ben hep bp den alırdım ki PO nun met edilmesi üzerine bugun ilk defa 20 tl lik aldım ve denemek için ...

    bakalım ...








  • leki benim kış lastikleri ilk takılınca banada balans olmadı gibi geldi şu anda 15. günü sanırım lastiklerin ,bir sorun yok bende ama ilk hafta rahatsız oldum, inşallah seninkide kısa sürede geçer.

    ayrıca sana bir soruda benden arka frenler kampana galiba bizim araç ta önde fren balatası var değiştiriyoruz kampanada degişmesi gereken bişey var mı?
  • arkalar kampana ve onların içindede balatalar var ...

    ön disklerdeki balatalardan farklı şekilde çalışıyor ve daha uzun zamanda yıpranıyor ...



    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin

    leki benim kış lastikleri ilk takılınca banada balans olmadı gibi geldi şu anda 15. günü sanırım lastiklerin ,bir sorun yok bende ama ilk hafta rahatsız oldum, inşallah seninkide kısa sürede geçer.

    ayrıca sana bir soruda benden arka frenler kampana galiba bizim araç ta önde fren balatası var değiştiriyoruz kampanada degişmesi gereken bişey var mı?

  • Levent hocam ben arabayı astsubay bir arkadasımdan almıstım ve

    kendıısnın söylediği butun istasyonları denediğini ve arabanın en cok km yi bp den alınan benzinle yaptıgını söylemişti ...

    aklımda kalmıstı bu söyledigi ve kendimde denedim ...

    opet ve po dan aldım ikiside bp den alınan benzine göre daha az menzil gitmekte ...

    geriye shell kaldı birtek ama onlarda 4 kunruş fazla satıyorlar benzini hep ...

    ...


    quote:

    Orijinalden alıntı: leki

    çok benzin yaktı bugün araba. aylardır aynı güzergahta gidip geliyorum samsun sinop arasında, bugüne kadar en çok 20,2lt yakmıştı, bunda da şehir içine girmiştik, ama bugün şehir içine girmedik, dur kalk ile geçen 10 km olmadan 21,5 lt yaktı, daha yavaş ve mülayim sürdüm, bir kaç kez 3000 deviri geçtim sadece. bence bize PO yaramadı. para olarak 5-10 lira gibi önemsiz bir rakam da olsa düşündürüyor beni, dün 100 liralık benzin aldım ve 20 km civarı gezdik şehir içinde, yani yola çıkarken 23 lt civarı benzin vardı. dönüşte ibre dibe dayanınca iyice canım sıkıldı, önceden bir günlük benzin kalıyordu, şimdi ışık yanmak üzere, şehir içine girmeden geri dönünce araba genellikle 19lt yakıyordu..


    quote:

    Orijinalden alıntı: leki

    hocam olumsuz yönde etkisi var, total'de 120 km'nin altına düştüğüm çok nadirdir. son 3 alış PO 110 km civarı.
    cumartesi günü samsun yolu var yine, uzun yolda deneyeceğim bir de.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BorAsi


    levent hocam 3 seferdir PO dan alıyorum onunda farkı var demişşin ...

    bu PO nun benzini nasıldır ... menzili dahamı az acaba ?

    ben hep bp den alırdım ki PO nun met edilmesi üzerine bugun ilk defa 20 tl lik aldım ve denemek için ...

    bakalım ...










  • arka frenler diskler gibi dıştan içe sıkıştırma şeklinde değil, tam tersi, içten dışa sıkıştırma şekliyle çalışıyor. arka tekerleği sökünce görünen parçanın (burada kampana tası, kampana tabağı vs deniyor) içinde parantez şeklinde iki parça var, frene basınca bu parçalar dışarı doğru hareket edip tekerleğin monte edildiği o parçayı içten sıkıştırıyor. parantez şeklinde dediğim kampanalar değişiyor zamanla, ama mekanizmanın da bozulması söz konusu. çünkü içinde bir sürü yay ya da tamiri mümkün olmayan küçük parçalar var. kampanalar dahil set halinde serviste 180 liraya değiştirmiştim çiftini, kampanalar bitikti, sağ frenin de cırcır denen parçası eskimiş dediler, biraz daha gider dediler ama değiştirttim tamamen ikisini de, keyfe keder oldu biraz.

    kar lastiklerini lastikçiler değiştirmiyor ön arka gezeleme normaldir diye, yarım saat vakit bulup üşenmediğim bir zaman kendim değiştireceğim ön arka, önde hankook, arkada lassa var ve hepsi de yaklaşık aynı ömürde. hankook'ları öne taktırmamın sebebi çivi delikleri olması. günün birinde çivi taktırmak lazım olur belki diye düşünmüştüm öne taktırırken.

    quote:

    Orijinalden alıntı: sakiiin

    leki benim kış lastikleri ilk takılınca banada balans olmadı gibi geldi şu anda 15. günü sanırım lastiklerin ,bir sorun yok bende ama ilk hafta rahatsız oldum, inşallah seninkide kısa sürede geçer.

    ayrıca sana bir soruda benden arka frenler kampana galiba bizim araç ta önde fren balatası var değiştiriyoruz kampanada degişmesi gereken bişey var mı?





  • sinop'ta BP yok. ben açacaktım ama olmadı :)
    opet ile aramız iyi değil, bunu da ölçmüştük önceki clio'da.
    shell vardı sinop'ta, uzun süre shell'den aldık, sonra shell kapandı, sonra total'e geçtik. total ve shell aynı gibi. bir dahaki samsun seferimde BP'den alıp deneriz bakalım ne olacak.
    arabayı da maymun edecez bir ordan bir burdan..

    quote:

    Orijinalden alıntı: BorAsi

    Levent hocam ben arabayı astsubay bir arkadasımdan almıstım ve

    kendıısnın söylediği butun istasyonları denediğini ve arabanın en cok km yi bp den alınan benzinle yaptıgını söylemişti ...

    aklımda kalmıstı bu söyledigi ve kendimde denedim ...

    opet ve po dan aldım ikiside bp den alınan benzine göre daha az menzil gitmekte ...

    geriye shell kaldı birtek ama onlarda 4 kunruş fazla satıyorlar benzini hep ...

    ...






  • levent hocam imzadaki clio2 son bir yıl ne demek böyle ...

    arabayı satıcanmı 1 yıl sonra o anlamdamı yorumluyalım :)
  • sabah sabah korna bozuldu....trafik ışıkalrında beklerken baktım arkadan ambulans geliyor,yüklendim kornaya yolu açmak için çalışıyodu..biraz sonra bastım tık yok kornada..daha önce de değiştirmiştim kornayı..acaba kolda sorun olabilirmi? koldaki sorun nasıl anlaşılır? kolun diğer elemanları sorunsuz çalışıyor.umarım kornadadır sorun yoksa kol gibi........
  • Arkadaşlar merhaba, aracın soğutma kabındaki su mıktarı minuma kadar düşmüş kapağı açıp kendim sadece antifirz koysam bir sakıncası varmı araç soğukken mi? yoksa biraz ısınıncamı koymalıyım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sert19

    Arkadaşlar merhaba, aracın soğutma kabındaki su mıktarı minuma kadar düşmüş kapağı açıp kendim sadece antifirz koysam bir sakıncası varmı araç soğukken mi? yoksa biraz ısınıncamı koymalıyım?

    bi sakıncası yok.araç soğukken kapağı açın ve maximum çizgisine kadar ister su,ister antifiriz ekleyin,çizgiyi geçmesin ama...motor sıcakken genlşeme kabının kapağı açılmaz,yanarsınız dikkat....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliuygun

    sabah sabah korna bozuldu....trafik ışıkalrında beklerken baktım arkadan ambulans geliyor,yüklendim kornaya yolu açmak için çalışıyodu..biraz sonra bastım tık yok kornada..daha önce de değiştirmiştim kornayı..acaba kolda sorun olabilirmi? koldaki sorun nasıl anlaşılır? kolun diğer elemanları sorunsuz çalışıyor.umarım kornadadır sorun yoksa kol gibi........

    sorun halloldu...sigorta yanmış,,demek ki fazla abanmadan kibarca basmak lazım kornaya..ama napayım ambulans geliyordu acil durum yani...
  • arkadaşlar ses yalıtımı yapan varmı aranızda? motor sesi içeri çok giriyor gibi geliyor bana vakumlu kapılara rağmen.halıfilex falan kesip sersek kendi döşemesinin altına birazda olsa fayda verirmi deneyen uğraşan varmı acaba? yada fitillerdenmidirki?
  • arkadaşlar ses yalıtımı yapan varmı aranızda? motor sesi içeri çok giriyor gibi geliyor bana vakumlu kapılara rağmen.halıfilex falan kesip sersek kendi döşemesinin altına birazda olsa fayda verirmi deneyen uğraşan varmı acaba? yada fitillerdenmidirki?
  • 
Sayfa: önceki 339340341342343
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.