DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
CLIO II HB 1.2 16V Authentique mi 1.4 16V Dynamique mi?
55
Cevap
1
Favori
31.353
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> CLIO II HB 1.2 16V Authentique mi 1.4 16V Dynamique mi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      15 Kasım 2006 13:43:51 Konu Sahibi
      2. elde siz olsanız hangisini alırdınız!
      ve mümkünse hangi sebeple!

      1.2 motor aynı kasa için 1.4 ü çok mu aratır?
      1.2 lerin yakıtlarının çok ta fazla düşük olmadığ söyleniyor, ne kadar doğru?

      ilginize şimdiden teşekkürler...



      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3060 Mesaj
      15 Kasım 2006 15:37:08
      Ben olsam 1.2 yi alırım hem vergi hem az yakıt,Tercih senin
      |
      |
    • Binbaşı
      1563 Mesaj
      15 Kasım 2006 17:52:38
      fazla bi beklentin yoksa 1.2 yeterli olacaktır dostum ancak yakıtta süper farketmez ben en fazla 0.5 litre diye düşünüyorum vergiden kurtarırsın ama performans çok düşük olabilir yokuşlarda fln kolay gelsin
      |
      |
      _____________________________

      we are just a moment in time
      agiegas
    • Yüzbaşı
      352 Mesaj
      15 Kasım 2006 17:57:23
      CLIO II HB 1.2, görünüşünü daha çok beğeniyorum, vergisinin az olması da cabası, ama öle hemen hızlansın ışıklarda önce ben fırlıyım demiyceksin
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 12:39:04 Konu Sahibi
      pek görünüm farkı yok diye biliyorum. 1.4 lerde sis farı standart olması lazım ama beni asıl çıkmazda bırakan motorları aradaki vergi ve fiyat farkı 1.4 aldıgım zaman keske 1.2 olsaymıs dedirtirmi; yada 1.2 aldıgımda sizlerin de belirttiği gibi ışıklarda fazla önemli olmasa da uzun yolda kasıp sürüş zevkini çileye dönüştürür mü?

      özellikle iki aracı da ya da herhangi birini kullanan arkadaşların ilgi ve bilgilerine sunuyorum bu çıkmazı...

      teşekkürler...
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Kasım 2006 12:41:57
      ikisi de güzel; 1.2ler ikinci elde daha çabuk kapılıyor
      |
      |
      _____________________________


      DH-OTOMOBİL GEYİKLERİ SAYFASI

      Renault Scenic II 1.6 16v Privilege BVA (2005) with powersystems @ 124 hp - 0-100km/h @13.5sn - max 180km/h
      Renault Laguna 2.0 16v RXT (2001) @ 140 hp - 0-100km/h @ 9.8sn - max 210km/h

      Gazi Üniversitesi MMF-Motorsporları Topluluğu
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 12:49:09 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: Team Technical

      ikisi de güzel; 1.2ler ikinci elde daha çabuk kapılıyor



      ama neden öyle bunu bilen varmı neden 1.2 ler sadece vergi avantajı ve düşük fiyatı mı? yoksa 1.4 ler fazla mı geliyor bu kasaya da 1.2 yeterli diye mi düşünüyorlar.

      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Kasım 2006 12:53:35
      vergi ve yaklaşık 1lt yakıt avantajından dolayı abi; 1.2 motor da yetiyor; 1.4 16v motor uçuruyor o kasayı; 200km rahat görüyor
      |
      |
      _____________________________


      DH-OTOMOBİL GEYİKLERİ SAYFASI

      Renault Scenic II 1.6 16v Privilege BVA (2005) with powersystems @ 124 hp - 0-100km/h @13.5sn - max 180km/h
      Renault Laguna 2.0 16v RXT (2001) @ 140 hp - 0-100km/h @ 9.8sn - max 210km/h

      Gazi Üniversitesi MMF-Motorsporları Topluluğu
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 13:01:48 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: Team Technical

      vergi ve yaklaşık 1lt yakıt avantajından dolayı abi; 1.2 motor da yetiyor; 1.4 16v motor uçuruyor o kasayı; 200km rahat görüyor


      saol Team Technical yorumların için ve düşünüyorum da o hızla gidilecek bizde de yol sınırlı sayıda (ist-ank arası otobanlar gibi.) olduguna göre 1.2 yeterli görünüyor. yarışa katılacak değilim zaten bir çekirdek aile arabası olacak inşallah clio 1.2 16V Authetique.....


      clio forever....
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      20970 Mesaj
      16 Kasım 2006 13:30:28
      1.4 tercıh ederdım. 1.2 de 5 kısı falan bındıgınde bıraz bayar arabayı(gercı o arabaya pek 5 kısı bıınılmez ama belkı hanı). vergıden tasarruf yapayım derken performanstan olursun gibime gelıyor. fazla yakabılır vergıden artan parayı benzıne verebılırsın. 1.4 uygun olur. performans konusunda cok basarılı bır aractır. yakıtı az olmasa da sehır ıcı kullanımında gayet ıyıdır. az yakıp cok kacmaz ama çokda yakıp az kaçmaz orta yakar ortanın ustunde kaçar.
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1759 Mesaj
      16 Kasım 2006 13:48:55
      Aile diyosun yani ailece ortalama 3 - 4 kişi binseniz o araca uzun yolda sollamalarda araba bayılır tehlike oluşabilir. Zaten fazla yakıt farkıda yok ben olsam 1.4 alırdım
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 18:16:26 Konu Sahibi
      alttaki verilere göre (hızlanma ve esneklik verilerine) 1.2 nin uzun yoldaki yani ara hızlanmaları çok ta mı kötü (uzun yolda 1.2 kullanan arkadaşlara sorumdur) de yolun çok açık olması illaki şart mı. yani kötü bir anda allah kimseye göstermesin kullanıcıyı kurtaramaz mı! ya da bunun çözümü vites küçültmek sureti ile bulunmuş mu oluyor?

      Motor, performans
      Clio ürün gamma en yeni eklenen, 1.2 litre hacmindeki 16 supaplı motor, şehir trafiğinde yakıt ekonomisi ve yeterli performans sunmayı başarıyor. 1149 litre hacimli, üstten çift eksantrikli, silindir basma dört supaplı ve elektronik kontrollü enjeksiyon sistemine sahip motor, 5500 d/d'de 75 HP güç, 3500 d/d'de 105 Nm maksimum tork üretiyor. Renault mühendisleri, daha önce Twingo ve Clio'da kullanılan 1.2 litre 60 HP'lik motorun üst kapağında yapılan çalışmalarla, gücü 15 HP, torku da 12 Nm artırmış. Ayrıca gaz kelebeği, eski motordan farklı olarak gaz teliyle değil, elektronik olarak kontrol ediliyor. Bu gelişme, motorun sürücünün emirlerine verdiği tepkiyi çabuklaştırmış. Tork dağılım bandı çok iyi optimize edilen motor, maksimum torkunun yüzde 90'ını 1750 d/d ile 5750 d/d arasında üretebiliyor. Bu sayede motor, hacminden beklenmeyecek kadar akıcı kullanım özellikleri sağlayabiliyor. Motorun eleştirilecek tek yönüyse, üst devirlerde ve yüksek hızlar denendiğinde biraz gürültülü çalışması. İlk hızlanmalarda motor hacmi elverdiğince canlı olan otomobil, orta devirlerde keyifli kullanım özellikleri sunarken ara hızlanmalarda biraz yavaş kalıyor. Performans ölçümlerinde 0-100 km/s hızlanmasını 14.1 sn'de tamamlayan test otomobilimizin 130 km/s hiza ulaşabilmesi için 22.6 sn geçti. Bu da küçük motor hacminin doğal sonucu. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 12.5 sn, beşinci viteste 21.0 sn'de tamamlarken 90-120 km/s ara hızlanma ölçümlerinde dördüncü viteste 10.7 sn, beşinci viteste de 18.7 sn'lik değerler elde edildi. Bütün bu rakamlar, ani hızlanma isteklerinde Clio'nun çok atak olmayacağını, sollamalarda vites küçültülmesi ya da yolun iyice açık olması gerektiğini ortaya koyuyor. Test şartlarında 100 km'de ortalama 7.1 litre yakıt tüketen Clio 1.2 l6V, bu ortalamayla kullanıldığında 704 km'lik menzile ulaşabiliyor.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      16 Kasım 2006 18:19:39 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: koksalsoy

      alttaki verilere göre (hızlanma ve esneklik verilerine) 1.2 nin uzun yoldaki yani ara hızlanmaları çok ta mı kötü (uzun yolda 1.2 kullanan arkadaşlara sorumdur) de yolun çok açık olması illaki şart mı. yani kötü bir anda allah kimseye göstermesin kullanıcıyı kurtaramaz mı! ya da bunun çözümü vites küçültmek sureti ile bulunmuş mu oluyor?

      Motor, performans
      Clio ürün gamma en yeni eklenen, 1.2 litre hacmindeki 16 supaplı motor, şehir trafiğinde yakıt ekonomisi ve yeterli performans sunmayı başarıyor. 1149 litre hacimli, üstten çift eksantrikli, silindir basma dört supaplı ve elektronik kontrollü enjeksiyon sistemine sahip motor, 5500 d/d'de 75 HP güç, 3500 d/d'de 105 Nm maksimum tork üretiyor. Renault mühendisleri, daha önce Twingo ve Clio'da kullanılan 1.2 litre 60 HP'lik motorun üst kapağında yapılan çalışmalarla, gücü 15 HP, torku da 12 Nm artırmış. Ayrıca gaz kelebeği, eski motordan farklı olarak gaz teliyle değil, elektronik olarak kontrol ediliyor. Bu gelişme, motorun sürücünün emirlerine verdiği tepkiyi çabuklaştırmış. Tork dağılım bandı çok iyi optimize edilen motor, maksimum torkunun yüzde 90'ını 1750 d/d ile 5750 d/d arasında üretebiliyor. Bu sayede motor, hacminden beklenmeyecek kadar akıcı kullanım özellikleri sağlayabiliyor. Motorun eleştirilecek tek yönüyse, üst devirlerde ve yüksek hızlar denendiğinde biraz gürültülü çalışması. İlk hızlanmalarda motor hacmi elverdiğince canlı olan otomobil, orta devirlerde keyifli kullanım özellikleri sunarken ara hızlanmalarda biraz yavaş kalıyor. Performans ölçümlerinde 0-100 km/s hızlanmasını 14.1 sn'de tamamlayan test otomobilimizin 130 km/s hiza ulaşabilmesi için 22.6 sn geçti. Bu da küçük motor hacminin doğal sonucu. Ara hızlanma ölçümlerindeyse 60-100 km/s hızlanmasını dördüncü viteste 12.5 sn, beşinci viteste 21.0 sn'de tamamlarken 90-120 km/s ara hızlanma ölçümlerinde dördüncü viteste 10.7 sn, beşinci viteste de 18.7 sn'lik değerler elde edildi. Bütün bu rakamlar, ani hızlanma isteklerinde Clio'nun çok atak olmayacağını, sollamalarda vites küçültülmesi ya da yolun iyice açık olması gerektiğini ortaya koyuyor. Test şartlarında 100 km'de ortalama 7.1 litre yakıt tüketen Clio 1.2 l6V, bu ortalamayla kullanıldığında 704 km'lik menzile ulaşabiliyor.




      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Kasım 2006 19:33:41
      1.2 motor yeterli bence
      |
      |
      _____________________________


      DH-OTOMOBİL GEYİKLERİ SAYFASI

      Renault Scenic II 1.6 16v Privilege BVA (2005) with powersystems @ 124 hp - 0-100km/h @13.5sn - max 180km/h
      Renault Laguna 2.0 16v RXT (2001) @ 140 hp - 0-100km/h @ 9.8sn - max 210km/h

      Gazi Üniversitesi MMF-Motorsporları Topluluğu
    • Yüzbaşı
      442 Mesaj
      16 Kasım 2006 21:49:03
      Ben kullanıyorum 1.2 16v..

      Arkadaşların da söylediği gibi vergi ve yakıt avantajı var. Ancak 1.4 16v de az yakıyor,arada önemli bir fark yok.. 0.5 lt kadar fark eder..
      1.2'nin alt devirleri biraz cansız ancak 3500 rpm'den sonra boyundan büyük işler yapıyor..
      Yalnız, araç tamamen yüklüyken+klima açıkken küçük hacmin dezavantajı hissediliyor..

      Clio II HB başarılı,sorunsuz bir araç. Kesinlikle tavsiye ederim. Her iki versiyonun da ikinci elde aralarında büyük rakamlar yok. Öncelikle 1.4 16v bakın,istediğiniz gibi bir tane bulamazsanız 1.2 16v de sizi memnun eder.. Unutmadan, 1.2 Authentique'in iki versiyonu var. Mutlaka ABS,4 hava yastığı vs olanı alın..
      |
      |
    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      17 Kasım 2006 11:26:41 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: gordini

      Ben kullanıyorum 1.2 16v..

      Arkadaşların da söylediği gibi vergi ve yakıt avantajı var. Ancak 1.4 16v de az yakıyor,arada önemli bir fark yok.. 0.5 lt kadar fark eder..
      1.2'nin alt devirleri biraz cansız ancak 3500 rpm'den sonra boyundan büyük işler yapıyor..
      Yalnız, araç tamamen yüklüyken+klima açıkken küçük hacmin dezavantajı hissediliyor..

      Clio II HB başarılı,sorunsuz bir araç. Kesinlikle tavsiye ederim. Her iki versiyonun da ikinci elde aralarında büyük rakamlar yok. Öncelikle 1.4 16v bakın,istediğiniz gibi bir tane bulamazsanız 1.2 16v de sizi memnun eder.. Unutmadan, 1.2 Authentique'in iki versiyonu var. Mutlaka ABS,4 hava yastığı vs olanı alın..


      uyarın için saol bunu bilmiyordum. bu forumlar ne kadar faydalıymıs yav.

      paylaşım forever...

      clio forever...
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      243 Mesaj
      17 Kasım 2006 17:30:59
      Bence 1,4 almaya çalış nedenine gelince 1,2 aracın eğer yüklü ise 5 kişi ve bagajı düşünürsek aracını çok iyi tanıman lazım çünkü sollama esnasında seni zora sokabilir.Ben kendim 2 yıl aynı aracı kullandım(1,2 16 valf)yakıtın ve vergin düşük olur ama bu tip problemlerde yaşayabilirsin.Karar senin
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      17 Kasım 2006 18:07:47 Konu Sahibi
      uzun bir yazı ama fenaolmamış...


      http://www.sihirlitur.c.../renault_clio/index.html

      tek kişilik bir test olmuş her zamanki gibi ve yüklü konumdaki performansının ne olacağı sizlerin dediği gibi ise hiçte iyi değil. keşke her ikisini de kullanma imlanım olsaydı...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2057 Mesaj
      17 Kasım 2006 19:23:10
      3 kuruş için 1.4 16v gibi bir motorun zevkini kaçırmak hata olur, aradaki donanım farkı da yüksek. Benzin tüketimi açısından çok ciddi bir farklılık olmayacaktır. Bence 1.4 16V Dynamique renaultun son 10 yılda yapabildiği en iyi araçtır , zaten bunu fark eden oyak-renault hemen bu aracının özelliklerini budayıp fiatını da kazıklaştırmış, aracı rezil etmiştir.
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      275 Mesaj
      17 Kasım 2006 21:43:47 Konu Sahibi
      quote:

      Orjinalden alıntı: Umit

      3 kuruş için 1.4 16v gibi bir motorun zevkini kaçırmak hata olur, aradaki donanım farkı da yüksek. Benzin tüketimi açısından çok ciddi bir farklılık olmayacaktır. Bence 1.4 16V Dynamique renaultun son 10 yılda yapabildiği en iyi araçtır , zaten bunu fark eden oyak-renault hemen bu aracının özelliklerini budayıp fiatını da kazıklaştırmış, aracı rezil etmiştir.


      1.4 için elinizde test linki var mı arkadaslar?...
      |
      |
      _____________________________

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.