Şimdi Ara

Civic 1.6Si hakkında

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
3.917
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Beyler araç bakıyorum yaşım 19 tabi çok tecrübeli olmasamda acemi değilim o yüzden acemi arabası önermeyin öncelikle,şimdi konuya gelirsek 15-16 yaşımdan beri 1.6 civic Si almak istiyorum 17-18 bin tl gibi bir param var şuan araç fiyatlarına bakınca yeterli gibi duruyor sorucağım şu bu araçlar nasıldır,performansı yeterlimidir,motorun çabuk arıza verdiğini söylüyorlar ne kadar doğrudur acaba bu konular hakkında bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim



    _____________________________
  • Bende bakıyorum. @*President* Hocam bildiklerinizi paylaşır mısınız?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Opel Astra J 2012 1.6 115bg ECOTEC Benzin/LPG
  • D16A9 kodlu motorun rektefiye kaynaklı sorunları olabiliyor. Aracı alırken motordan yatak vuruntusu sesi gelmemesine dikkat edin aracı kontrol ettirin. Aracı aldıktan sonra yağ pompasını orjinali ile değiştirmenizi tavsiye ederim. Bunun haricinde 135 hp gayet güzel bir araçtır.
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.
  • Temiz olup da 13-14 civarından ilana koyulanlar satılıyor, fazlasını verirsen pişman olursun. Zaten bu rakamdan fazlasını edecek araç da değil. Temizini bulmak da zor elinde para kalsın patlarsa sıkışma sonra.
    _____________________________
    YZF R6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    D16A9 kodlu motorun rektefiye kaynaklı sorunları olabiliyor. Aracı alırken motordan yatak vuruntusu sesi gelmemesine dikkat edin aracı kontrol ettirin. Aracı aldıktan sonra yağ pompasını orjinali ile değiştirmenizi tavsiye ederim. Bunun haricinde 135 hp gayet güzel bir araçtır.

    Teşekkür ettim hocam herkes diyor kronik olarak kol çıkarıyorlar falan acaba doğru mu bu.?


    Haklısınız öyle ilanlar görüyorum araçlar temiz ama genelde otomatik oluyor ya ben manuel arıyorum.
    @Derin Mavi
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: UçanTavuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    D16A9 kodlu motorun rektefiye kaynaklı sorunları olabiliyor. Aracı alırken motordan yatak vuruntusu sesi gelmemesine dikkat edin aracı kontrol ettirin. Aracı aldıktan sonra yağ pompasını orjinali ile değiştirmenizi tavsiye ederim. Bunun haricinde 135 hp gayet güzel bir araçtır.

    Teşekkür ettim hocam herkes diyor kronik olarak kol çıkarıyorlar falan acaba doğru mu bu.?


    Haklısınız öyle ilanlar görüyorum araçlar temiz ama genelde otomatik oluyor ya ben manuel arıyorum.
    @Derin Mavi

    Kol falan çıkartmaz. D16A9 serviste Honda tarafından üretilen yataklar kullanılarak rektefiye edilmesi gereken bir motor. Servis pahalı olduğundan yan sanayi yataklar kullanılarak rektefiye ediliyor. Normal kullanımda sorun çıkarmaz. Ama rektefiyede en ufak hata var ise yüksek devir çevirildiğinde yatak sarma sorunu olabiliyor. Kronik dedikleri konu bu. Yağ pompan iyi olsun, rektefiyen düzgün olsun hiçbir şey olmaz.
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: UçanTavuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    D16A9 kodlu motorun rektefiye kaynaklı sorunları olabiliyor. Aracı alırken motordan yatak vuruntusu sesi gelmemesine dikkat edin aracı kontrol ettirin. Aracı aldıktan sonra yağ pompasını orjinali ile değiştirmenizi tavsiye ederim. Bunun haricinde 135 hp gayet güzel bir araçtır.

    Teşekkür ettim hocam herkes diyor kronik olarak kol çıkarıyorlar falan acaba doğru mu bu.?


    Haklısınız öyle ilanlar görüyorum araçlar temiz ama genelde otomatik oluyor ya ben manuel arıyorum.
    @Derin Mavi

    Kol falan çıkartmaz. D16A9 serviste Honda tarafından üretilen yataklar kullanılarak rektefiye edilmesi gereken bir motor. Servis pahalı olduğundan yan sanayi yataklar kullanılarak rektefiye ediliyor. Normal kullanımda sorun çıkarmaz. Ama rektefiyede en ufak hata var ise yüksek devir çevirildiğinde yatak sarma sorunu olabiliyor. Kronik dedikleri konu bu. Yağ pompan iyi olsun, rektefiyen düzgün olsun hiçbir şey olmaz.

    Teşekkür ederim kimi görsem o motorlar sorunlu yok öyle yok böyle diyorlardı hevesini kırıyorlar insanın o zaman aramaya devam
    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: UçanTavuk

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    D16A9 kodlu motorun rektefiye kaynaklı sorunları olabiliyor. Aracı alırken motordan yatak vuruntusu sesi gelmemesine dikkat edin aracı kontrol ettirin. Aracı aldıktan sonra yağ pompasını orjinali ile değiştirmenizi tavsiye ederim. Bunun haricinde 135 hp gayet güzel bir araçtır.

    Teşekkür ettim hocam herkes diyor kronik olarak kol çıkarıyorlar falan acaba doğru mu bu.?


    Haklısınız öyle ilanlar görüyorum araçlar temiz ama genelde otomatik oluyor ya ben manuel arıyorum.
    @Derin Mavi

    Kol falan çıkartmaz. D16A9 serviste Honda tarafından üretilen yataklar kullanılarak rektefiye edilmesi gereken bir motor. Servis pahalı olduğundan yan sanayi yataklar kullanılarak rektefiye ediliyor. Normal kullanımda sorun çıkarmaz. Ama rektefiyede en ufak hata var ise yüksek devir çevirildiğinde yatak sarma sorunu olabiliyor. Kronik dedikleri konu bu. Yağ pompan iyi olsun, rektefiyen düzgün olsun hiçbir şey olmaz.

    Hocam kol çıkartıyor o araç.

    Techde benim konuyada yazdılar. Daha önceki konularıda okudum.

    Şahin motoru bile kitler bırakır kol çıkartmaz ama bu lanet motor çıkartır yazmışlardı.

    Linki bulup atarım buraya istersen yazanlarda D16A9 yıllarını vermiş kişiler.
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • Valla techde kimmis o d16a9 a yillarini veren bilmiyorum ama ben yillardir kol cikaran ne duydum ne de gordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.
  • İş yerine geçince linki atacam abi yoldayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • Yağ pompası da çok önemlidir Sİ-R'ler de. Orjinal olmasına ve hatasız olmasına dikkat edin. OEM kullanılan ürünlerin fazla ömrü olmuyor.

    Edit: Yazılmış zaten, kol çıkartma olayını yıllardır duymadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ultrasn0w -- 5 Mayıs 2014; 8:59:28 >
    _____________________________
    Kenevir Beraat Etmeli mi? -Haberi görüntülemek için tıklayın.

    DİKKAT: Yasal Uyarı ve Sorumluluk Reddi: Mesajımda ve profilimde yer alan bu içerikteki bilgiler yalnızca genel bilgilendirme amaçlıdır. Kesinlikle hiçbir tavsiye içermez. Bilgilerin her türlü kullanımı ve uygulanması sonucu doğan hukuki, ahlaki, mesleki, sağlık ve yaşamsal sorunlar, yalnızca bu eylemi gerçekleştiren kişilerin sorumluluğundadır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Valla techde kimmis o d16a9 a yillarini veren bilmiyorum ama ben yillardir kol cikaran ne duydum ne de gordum

    İlhan hocam, linki atıyorum.
    www.techturkey.com
    d16a9 toplamak mı b16a2 mı ? - Sayfa 2
    http://www.techturkey.com/forum/genel/139753-d16a9-toplamak-mi-b16a2-mi-2.html


    @Sercanius burada döktürmüş zaten. D serisiyle çok iş yapmış kişiler var o linkte kimsede tavsiye etmiyor.

    Sen zaten onları tanıyorsundur büyük ihtimal.

    Yanlış anlama sen bilmiyorsun demiyorum. Sadece şikayet eden üstelik bu insanların bu işten anlayan kişiler olması tesadüf değildir diyorum.

    Benim düşüncem eli anahtar tutmayan, bir ayağı sanayide olmayan, kısıtlı bütçesi olan kişiler D16ya yanaşmasın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 5 Mayıs 2014; 10:08:13 >
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.




  • insideman kullanıcısına yanıt
    Kardeşim geçen gün de aynı şeyi konuşmuştuk seninle. Tech Turkey modifiye sitesi. Bana desen ki ben modifiye yapacağım ben de sana D16A9 u tavsiye etmem. Orda mesaj yazanların çoğunu tanıyorum, orda motoru mıncıklamadan kullanan adam bulamazsın

    Burda aracı alıp stock olarak kullanmak isteyen kişiye tavsiye vereceğimizden dolayı temiz düzgün ve motoru iyi durumdaysa alınır diyoruz. Bu adam kol çıkartmayacak çünkü stock motorla yarışa katılmayacak etrafımda stock vti ya burun çıkartan d16a9 lu sedan si olan arkadaşım var. İnce conta, port polish vs. gibi modifiyeli hem de. Ne kol çıkartması var ne yağ pompası ne de yatak problemi

    Honda bu motorları yaparken rektefiyesi için değişik bir sistem geliştirmiş o yıllarda. Servislerde özel bir aparat var. O aparat ile yatak boşluklarını ölçüyorsun ve aparat sana bir renk veriyor. Sen de o renkli yatakları fabrikadan sipariş ediyorsun. Mesela yeşil renk yatak gibi. O yataklar ile motor rektefiye edildiğinde orjinal oluyor. Ama bu işlemler sadece serviste yapılabiliyor. Bu yüzden servis dışında rektefiye yapan rektefiyeci çok iyi olmak zorunda. Olmazsa motor her türlü süprizi yapabilir motorun suçu yok burda.

    Tech ailesi için her zaman daha iyisi varken diğerine para harcamak gereksizdir. Bu böyle. Bu yüzden D16A9 gibi bir motora rektefiye için 5000 lira harcamak kimsenin işine gelmez. Ben de olsam D16A9 la uğraşmam benim motordan beklentilerimi az çok biliyorsun, ama kardeşimde ve yeğenimde manuel vites hatchback ve otomatik vites sedan si ler var, şıpır şıpır kullanıyorlar hem de orta şeker yarı gazlamalı şekilde. Problem sıfır. Ben kullansam elimde kalır o kesin

    Şimdi ben bu arkadaşa Si alma, daha ucuza EX al sohc vtec'e çevir desem veya B16 swapla desem sence yardımcımı olmuş olurum yoksa kafasını iyice karıştırmışmı olurum
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.




  • Abi sağol tekrar açıkladığın için.

    Biz bu işin akarını kokarını senden öğreniyoruz.

    Modifiye yoksa sorun yok diyorsun özetle.

    Şu yiğenlerdeki esaylar satılırken haberimiz olur demi abi?

    Şimdi bu konuda; esay konusuna açıklık gelmiş oldu artık araştıranlar cevaba ulaşırlar.

    @*President*



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 5 Mayıs 2014; 13:45:40 >
    _____________________________
    I'm Gonna Make Him an Offer He Can't Refuse.
  • insideman kullanıcısına yanıt
    Bu araçlar 20 yıldır piyasada gezen araçlar dostum. Sorunsuz bir şekilde yürüyorlar. Bu araçların sorunu bilinçsiz rektefiyedir. Bu motor hondanın en sorunsuz motoru değildir tabii ki. Ama dediğim gibi yatağı yağ pompası adam gibi yapılmış bir d16a9 normal kullanıcıya yeter diye düşünüyorum.

    Malesef Türkiyedeki rektefiyeci ustalar kendi bildiğinden şaşmıyor, adamın eline yazılı kağıt veriyorum piston boşluğu bu olacak yatak boşluğu şu olacak diye adam yine kafasına göre veriyor boşlukları. Günlük kullanılan araçlara göre bir şey öğrenmişler kafalarına göre her motoru aynı yapıyorlar. Yüksek güç için modlanmış araçlarda yatak ve krank sorunu çıkmasının da asıl sebebi budur.

    Bu yüzden özellikle K serisi yarış otomobili hazırlayanlar artık rektefiyeci hatalarıyla karşı karşıya gelmemek için ERL Performance den direk yapılmış motor bloku sipariş ediyorlar. Ben de olsam öyle yaparım. Bir kere para ver atmosferik 300+ hp ohh miss.
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.




  • o motorların sorunlu denmesi insan gibi kullanılmaması. sende patlama ihtimali yüksek kenarda paran olsun
    _____________________________
    Honda Civic (2002)1.6 VTEC ES benzin+lpg ( atiker obd) 'beyaz'Honda cgl 125 2008
    Mercedes-Benz 1993 200e w124 kasa (kare motor-8tuş klima) Hyundai Accent 1.3lx benzin+lpg(lovato) gümüş gri
    1.33 toyota corolla (2015)& 1.6 toyota verso (2012)
  • Arkadasim yaşın da gencmis ben senin yerinde olsam basimi daha az agritacak 1.6 ies 120'liklerden bakardim.140 150 bin km civari cok oynanmamis bir arac bak derim.Ben 96 model Ek kasa hb civic kullandim 7 sene stock halde.Kendi sinifinda stock halde gecemedigim arac yoktu cok keyifliydi ki 120 likler daha da atik bir arac.bu sure zarfinda sadece bir kez akü degistirdim o da aracin orjinal akusuydu.Yine de karar senin kardesim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texaas16

    Arkadasim yaşın da gencmis ben senin yerinde olsam basimi daha az agritacak 1.6 ies 120'liklerden bakardim.140 150 bin km civari cok oynanmamis bir arac bak derim.Ben 96 model Ek kasa hb civic kullandim 7 sene stock halde.Kendi sinifinda stock halde gecemedigim arac yoktu cok keyifliydi ki 120 likler daha da atik bir arac.bu sure zarfinda sadece bir kez akü degistirdim o da aracin orjinal akusuydu.Yine de karar senin kardesim..

    Yok hocam ya ben o kasayı sevemedim gitti Eg Civic lere hayranım almışken az birazda performansı düzgün olsun diye Si bakıyorum ama yinede sağol


    Bu arada yorum yapan arkadaşlara teşekkür ederim içimi ferahlattınız

    Hocam bu araca EX alıp sohc vtec e çevirmek ne kadar sağlıklı oluyor ve performans olarak filtre,egzos vs yani oynanmamış bir si ile aynı performansı verir mi acaba sizi bulmuşken sorayım @*President*



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-4C3C40E57 -- 5 Mayıs 2014; 19:46:12 >
    _____________________________




  • Yapacağın setupa göre 120 hp ile 200 hp arası alınabiliyor.
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.