Şimdi Ara

citroen sizce nasil araba? (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
302
Cevap
2
Favori
164.612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bianconera

    citroen'in amiral gemisi bi arabası vardı aklıma gelmedi hatta fransa cumhurbaşkanının makam arabasıydı.
    Araba harika bişey gerçekten de. dudak uçuklatacak cinsten.

    Cx prestige di o araç
  • 1. citroenin 2 modeli demek citroenin tamamı demek deil.. denemedigim bi suspansiyon hakkında daha fazla yorum yapamam maalesef

    2.v10 beygiri misal verdim.. sen demişsin şu kadar max hıza cıkabiliyo diye. sanki daha uste cıkamıyo der gibi o yuzden ornek verdim.oversteer duz yolda giderken yaparsan heralde zararlıdır ama koseleri donmede her pilot tarafından kullanılmakta.. 2 ceker xsaranın diger araclarını gecmesini 2 ceker olmasına baglamak ne derece doru olur bilemem.. diger butun kısımları aynı mı aracların? pilot ettkeni hiçç mi yok.. laf olsun diye ornek vericeksek bende de cok onlardan.

    3."Hala inatlaşma durumundasınız. umbek e demişsinizki çok yukardan salladın 230 la hangi citroenle viraja girmişsin impreza 210 la girmiş. ben burda damperli kamyonmu savunuyorum sizce ? Ben o citroeni savunuyorum bunu anlayamayacak kadar zorluk cekiyorsanız ben burda boşuna bişeyler anlatıyorm. Dahada cevap vermem. " bence sen benim ne dedigimi anlamakta zorlanıyosun cunku benim agzımdan corsa diye bi kelime cıkmadan sen corsayı savunuyon gibi konusuyosun.. o zaman benim de "sen de damperli kamyonu savunuyosun" demek abes kacmaz.

    4.ben de neden surekli aynı seyleri anlattıgını merak ediyorum.. onun nedenini ben zaten acıklamıstım..

    5.bence senin biraz lise fizigi calısman lazım.. hafif araba yere az basar ama yol tutusu arabanın agırlıgından tamamen bagımsızdır.. surtunme kuvveti hesaplarını filan dokucem assa.. acıklaması da su ki agır arac yere daha cok basar ama aynı oranda daha agır oldugu icin daha cok savrulur. bu da hafif arabayla agır arabanın yol tutuslarının aynı olması demektir.

    Fsürtünme=m*g*k
    Fsavrulma=m*v^2/r

    yol tutusu Fsürtünmenin Fsavrulmaya esit oldugu andır. oyleyse => Fsürtünme=Fsavrulma
    m*g*k =m*v^2/r burdan m ler birbirini goturu ve geriye g*k=v^2/r kalır ki burda arabanon agırlıgını goremiyorum ben? yani yol tutusu lastigin sürtünme katsayısı ve ebadı,asfaltın surtunme katsayısı,aracın hızı ve virajın yarıcapına baglıdır.

    umarım anladın

    6. olarak puahahahaha diyorum. "Bilmiş olduğunuz tum fizik kurallarında ya hava sürtünmesi yada yere sürtünme ihmal edilmiştir bu yuzden surekli yanılıyorsunuz" ben eger hava surtunmesini ve yere surtunmeyi ihmal ediyosam burda kanatlardan ve ruzgar tunelinden niye bahsediyorum acaba? yukarda yaptıgım hesapta hava surtunmesi hesabına girsem cok karısık olurdu. girmedim cunku kanatların arabanın yere basmasını sagladıgında hem fikiriz.

    daha fazla uzatmak istemiyorum. cunku manasız bi tartısmaya donustu.. isteyen istedigi arabayı alır.. ben sadece citroenin neden tutulmadıgını anlamak icin ilk mesajımı yazmıstım cunku kaliteli bi araba degil.. kalitesini de gecelim hiç bi karakteri yok arabanın aynı renault gibi.. ford opel mercedes bmw vw diger honda butun bu markaların herbirinin bi karakteri varken citroende bunu goremiyorum maalesef




  • Arkadaşlar Merhaba
    Her şeyden önce bir MArkanın her modeli alımlı olacak veya tutulacak diye bir durum yok.Mesela Mercedes B serisi sınıfına (Küçük MPV sınıfında Scenic ve Picasso gibi.) göre hem pahalı hemde yenilik namına bir şey sunmayan ülkemizde tutulmayan bir araç. Yada VolkswagenNew Beatle. Yüksek satış fiyatıyla ülkemizde istenen başarıyı elde edemedi.
    Citroen'de bu kapsamda değerlendirilmeli. Citroen'in alemeti farikası Hidropnömatik süspansiyonu. Bu sisitemin olmadığı modeller benim için gerçek citroen değil ve diğer markalarla mukayese edilebilir. Ama C5 ve C6 modelleri diğer rakipleriyle mukayese kabul etmeyen üstünlüklere sahip.
    Bu süspansiyon sistemine sahip 1991 Model XM kullanıyoruz. Araçla şehir dışındaki bahçemize gittiğimizde altını 1 kademe yükseltiyoruz. Böylece zamane çıt kırıldım jipleri aynı arazi kabiliyetine ulaşıyoruz. Araç tam yüklense bile arkası Renault 12 STW gibi yere yapışmıyor. Daima yerle paralel. 3 tekerlekle dahi gidebiliyor sistem kendini dengeliyor. HAtta uzun yola çıktığımız bir gezide burnumuza yanık kokusu geldi. Aracı durdurduk. Meğer sağ arka tekerlek patlamış, araç bize konforlu süsüpansiyonu ile bu durumu farkettirmediği için sürtünmeden yarılıp yanık kokusu başlayınca anca farkettik. Arkadaşların dediği gibi biz de Citroen'le girdiğimiz hızla virajların hiçbirine başka araçlarla cesaret edip giremiyoruz.
    Şu anda satın alma gücümüz yetersiz. Ancak gelecekte almak istediğimiz tek araç Citroen C5 1,6 HDİ. HEm overboost özelliği olan cimri bir diesel motor hem de harika yol tutuşu sağlayan hidropnömatik süspansiyon.
    Ancak C1,2,3,4,8 ve Xsra, Saxoi Berlingo, ax Visa gibi modelleri istediğiniz markayla kıyaslayabilirsiniz üstün gelir yenilir o ayrı. Hidropnömatik modeller ayrı.




  • Arkadaşlar foruma şöyle bir baktım. Sapla saman karıştırılıyor.
    Biz aile aracı olarak Citroen güzeldir hoştur diyoruz. Ford GT'lerle İmpreza Wrc'ler ralli arabaları falan yazılmış bunlar ayrı konular. Ayrı disiplinler. Geçmişte bazı ülkelerde hiç satılmamış tutulmamış araçların da ralli zaferi var. LAncia Stratos gibi. Özel bir araç hazırlayıp LOEB gibi bir pilot bulursun iş hal olur.
    Tasarım herkese göre değişen subjektif bir kavramdır. Bana görede mesela VW ot gibi araba yapıyor. GOLF3.4.5 kopyala yapıştır gibi birbirine benzer araçlar. Tasarım albeni nerede. 2006 yılında hala 8valflı 1.6 motoru kakalıyorlardı millete. Toyota ta 1991 modellerinde 16 valf motoru sunarken lütfen ama.
  • araba deyildir citroen
  • Birileri teknoloji üretirken, birileri de kendilerine 50000 ytl karşılığı sunulan bakalit kapaklara ve naylon direksiyon markasına bakmaya mahkum olur...

    Binmeden anlaşılmaz bazı araçların özelliği,

    Saab yerine Opel Vectra, Volvo yerine Focus ya da Sadece adı mercedes olsun diye 80 lerden kalma tangur tungur makaslı , dashboardı sapır sapır dökülen ve dahi çalışmayan Mercedes 230 lara binen ve km de 80 ykr yakamsına göz yuman bir zihniyete dengeleme sistemini, geniş iç hacimi, fabrika çıkışı profil rollcage i anlatsan neye yarar..

    Artık gömlekler kaçırdığı için, susturucuda mecal kalmadıgı için lökür lökür çalışan, tozu dumana katan motora, " e motor büyük abi ondan yapıyor" diyen adama ne anlatacaksın..

    Toros onlara yeter de artar bile.

    Ki At taşımak için kullanılan J9 lara evlatlarını emanet eden insancıklara da denecek şey pek azdır.

    Citroen kötü araçtır çünkü Çin işi turbo yerine KKK turbo kullanılmıştır ve hayvanlık edip bozulunca çok para isterler.
    kötü araçtır çünkü başka aracın rot balansını bozacak yollarda "ses yapmaktadır"... İyi araba dediğin mıcırı gördü mü rotu dağıtmalı, gerektiğinde yakıt rejiminde ufak bir bozukluktan ötürü süper kaliteli pistonla aşırı ısınıp, delinmeli. motor ısrarla çalıştırılınca da motoru eline vermelidir.

    Sağlam araba mı olur.

    Ya da araba dediğin kaza anında kabini rahatça eğilmelidir ki ülke nüfusu dengelensin.
    Canın çok evlat istiyorsa evvelallah kökü sende, yenisini yaparsın.

    Ha bir de Citroen NFS de yok ya,
    ondan kötü arabadır.. Bak, Grande Punto gibi postmodern pug206 lar bile ne güzel yarışıyor değil mi...


    Bir de iyi işçiliğin adı, donanımlara olan elverişlilik değil de.. minimum düzeyde tutulan konsol donanımının nasıl parlak kapaklarla saklanabileceği ve aracın yeniliklere kapatılabileceği (Faraza Yeni opel corsa) ile anlatılır olmuş.

    Valla bu memlekette 2 senede bir araba değiştirecek kadar milletin parası var mirim...

    Maslak'ta pompa ve körükleri değiştirebilen bir yer de buldum sonunda, bu yüzden yağ sızdırma derdini göz ardı ederek BX almayı düşünüyorum inşaallah.

    Kemer takılı oldugu sürece kabinde hiçbir şekilde hasar ve ezilme sözkonusu olmuyor. Ve burun dahi kanamadan çıkılabliyor o araçan. Aynı fiyat aralığında Toros' da, R9 da ya da Şahin' de başıma gelecekleri düşünemiyorum bile.

    1983 yılında yapılan kasa testi : (1984 de zaten direkt BX çıktı)


    C3 meselesine gelirseniz, orada biraz kasa azizliği var, ancak bunlar servis garantisine tabidirler. Bizde 2004 Ocak'dan beri C3 var. Ve hiçbir mekanik veya aksam problemi yaşamadık. Ha plastik dokusu suni deri gibi değil ama en azından konsola yüklenince gacır gucur ses yapmıyor.

    Yapıyorsa zaten garantiliktir ve doğrudan "YETKİLİ SERVİS" lere gidilmesi gerekmektedir.

    Adresler ise şuradadır:http://www.citroen.com.tr/?page_id=211&type=satici&il_kod=64

    Ve burada yetkili servis olma koşulları Fiat'taki gibi "Opar ve Tofaş Yan Sanayi Parçalarının Toptancıdan Satın Almak" ile sınırlı olmadığından çok daha yetkin ve "yama işi olmayan" bir servis alabilirsiniz. Tabi parası da ona göredir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acharad -- 30 Ağustos 2007; 11:01:34 >




  • yaklaşık 3 yıl 2003 model c3 hdı 16v kullandım. Motoruna diyecek birşeyim yok ama işçilik ve arabadan gelen sesler
    beni hasta ediyordu. Ama yakıt ekonomisi çok iyi idi. Fakat şunu söyleyeyim işçilik çok kötü idi bence.
    Farklı sınıftalar ama Şu an 1999 mazda 323 1,8 Gt sedan kullanıyorum. İşçiliği çok çok daha iyi.
    Citroen ciler bence söylediklerinde haklı eski model asıl citroen ler bence teknolojik açıdan çok ilerde idiler. Fakat yeniler citroen felsefesinde uzaklaşmışlar.
    Nereden mi biliyorum. 78 model mi idi neydi bir citroen kullandım sanırım ds idi. araba 200 de bile güven verici şekilde gidiyordu otobanda.
    ama yine de biz fransayı protesto edelim lütfen. Hatta tüm emperyalist ülkeleri. Arabalarına kötü diyemeyiz ama almayalımda.
    Japonların en azından emperyalist istekleri yok şu an ülkemiz üzerine.
  • @desci

    Sana bir daha cevap yazmayacağım. Anlama zorluğu çekiyorsun. O bildiğn formullerin eksik yada yanlış olduğunu "büyüyünce" anlarsın. Sen bizim lise müfredatını savunuyorsan Darvin gibi sacma bir "TEORİ" kanunmuş gibi anlatılıyor. İkisinin arasındaki farkı anlayabilirsin umarım. o sadeleştirilmiş formuler sadece basit birer şablondur gercek hayatta o formullerle yola cıkarsan yolda kalırsın. Lise mezunu rahatca muhendislik yapar senin düşüncen. İlerde boyle olmadığını gorurusun. Senin formullerle bi soru çoz bakalım biryolcu ucağımı daha düşük hızda take off pozisyonuna gelir yoksa bir ilaçlama uçağımı. Senin formulune gore ikiside aynı hızda take off yapar. Sen bi gün 2 otomobil al birinin içini boşalt birininki dolu kalsın ikisiylede aynı viraja gir bakalım ne hissedeceksin.

    @mustafam

    Sanayi ve siyaset ayrı olaylardır. Ermeni soykırımını fransız sanayisi değil fransiz parlementosu kabul emiştir.
    İkisinin arasıdaki çizgi ince bir cizgi karıştırmamak lazım. Bu mantığa gore tarih boyunca bizi arkadan vuran araplardan petrol vb. şeyleri almamamız lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlperAkbilgi -- 30 Ağustos 2007; 10:12:53 >




  • evet alternatifi varsa başka yerden alalım petrolu.
    Bir şeyin alternatifi varsa neden beni arkadan vuranlardan alayım ki.
    Örneğin benim ucuz da olsa alışveriş yapmadığım marketler var. mesela yerli süt haricinde başka süt almam biricik kızıma.
    Çünkü her ithal mal alışımızda birkaç vatandaşımız işsiz kalıyor.
    Ama şunda haklısınız mesela yerli süt olmasaydı fansız da olsa sütü alırdım.
    Bilmem anlatabildim mi. Sanayi ve siyaset ayrı olaylardır sözü bir kandırmacadır. Biz uyuyoruz. Diğer ülkelere bakın kendi mallarını fabrikalarını nasıl koruyorlar. Fransa da makam araçları genellikle citroendir.
  • Tama C4 bende severim Tasarım olsun teknolijik yenilikleri olsun. Ama uber444 arkadaş gidipte alman arabalarına özellikle BMW mercedese laf atman çok yanlış.

    Onlar kendilerini dunyaya kanıtlamışlar Sen gidip çamur atıyorsun. Senin doğru söylediğiin bilgiserede kimse inanmaz. ben şuan sana körü körüne marka fanatiği diyorum. Belki Citroen Turkiyede çalışıyorsun.


    Adamların fiyatı bile bir değil Git bakalım sıfır Bir BMW almaya kalk sana ne fiyat çekiyorlar. yok BMW de Esp devreye girmş 7 seriisine kardeşiim sen o boyutaki bir araçtan ne bekliyorsun. onun ağırlığı hakkında bir bilgin varmı. aynı sınıftaki araçları bir birleri ile kıyaslarsın.

    getir o zaan 3 seriisinden bir modelde senin citroenon boyunun ölçüsünü görelim

    Biraz Tarafsız olalım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mustafam

    yaklaşık 3 yıl 2003 model c3 hdı 16v kullandım. Motoruna diyecek birşeyim yok ama işçilik ve arabadan gelen sesler
    beni hasta ediyordu. Ama yakıt ekonomisi çok iyi idi. Fakat şunu söyleyeyim işçilik çok kötü idi bence.
    Farklı sınıftalar ama Şu an 1999 mazda 323 1,8 Gt sedan kullanıyorum. İşçiliği çok çok daha iyi.
    Citroen ciler bence söylediklerinde haklı eski model asıl citroen ler bence teknolojik açıdan çok ilerde idiler. Fakat yeniler citroen felsefesinde uzaklaşmışlar.
    Nereden mi biliyorum. 78 model mi idi neydi bir citroen kullandım sanırım ds idi. araba 200 de bile güven verici şekilde gidiyordu otobanda.
    ama yine de biz fransayı protesto edelim lütfen. Hatta tüm emperyalist ülkeleri. Arabalarına kötü diyemeyiz ama almayalımda.
    Japonların en azından emperyalist istekleri yok şu an ülkemiz üzerine.



    Olamaz da zaten.
    Zira Amerika' nın ültimatomu ile İkinci Dünya Savaşı'ndan beri ordusu terhis olmuş, kendi kabuğunda yaşayan, yapay cennetlerinde yaşayan, yaptığında da askeri teknolojiye dair şeyler hariç pek de mantık aranmayan bir ülke. (stratejik olarak bunlar : mantıksal çipler, otomotiv, mekanik, inşaat ensdüstrisi finans vb.) [20 sene boyunca Nintendo ile kandırılmış çocukları olan bir ülkeden bahsediyoruz ki, 90 lı yıllar boyunca 10 liralık çakma NES lerle oyun oynayna bizler bile şanslı sayılırız]

    Bir yapacakları varsa zaten gerek askeri, gerekse finansal olsun, Amerika katmerlice onların yerine de düşünüyor zaten.

    C3 de ikinci versiyonda plastik işçiliğini artırmaya gittiler. Çünkü 2006 modellerde bu sorunlarla çok karşılaşmışlar.
    Ancak 2003 ve 2004 lerde böyle bir durum yoktu. Malum şirketler belli başlı malzemeleri ürettirirlerken hersene farklı ODM lere ihale açtırırlar, 2005 ve üstlerindeki arkadaşların yaşadıkları talihsizlik bu olsa gerek. Bizde 2004 Nisan da fabrikadan çıkarılmış olan full + full C3 var (ki 2005 olarak ruhsata geçiyor), maşallahı var ki konsol sesi, klime veya süspansiyon sorunu yaşamadık.

    Tek yaşadığımız sorun, kapı menteşesinin gevşemesi ve tampon vidasının çıkması idi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acharad -- 1 Eylül 2007; 13:03:31 >




  • Arkadaşlar herkese merhabalar. Yoğunluktan uzun zamandır yazamadım kusuruma bakmayın. Önce biraz kendimden bahsedeceğim çünkü bazı arkadaşlar mesleğimi falan merak etmişler. Ben eczacıyım. Citroen de falan çalışmıyorum. Eczanem var orda kendi işimle meşgulum.
    Arabamın boyutlarından bahsedeyim. Arabam 4,80 metredir ve 1600 kg dır. BMW 7.40 dan 100 kg hafiftir. Boyut olarakda 20 cm kısadır. Bir BMW 3 serisi benim arabam yanında ufacık bişey kalır. Ama buna rağmen 230 la otobanda istediğim viraja girerim. Merak eden arkadaşlar olursa özel msj atsınlar kendilerine kanıtlayayım. Kuzenimin de 7.40 ı var hem onunla hemde benim arabamla çıkalım otobana. Ankaradan boluya dorğu uzanalım biraz. Abantta bişeyler yiyip dönelim. ESP devreye giriyormuymuş girmiyormuymuş BMW kaçla girebiliyormuş XM kaçla girebiliyormuş hepsini canlı yaşayalım dönelim tekrar.
    Ha bu arada ben BMW ve MERCEDESE kötü demedim. Kalite olarak onlar tabiki benim arabamdan kaliteliler işçilik olarakta fiyat olarakta tabiki üstünler ama çıkarın bakalım bir lastiklerini 3 tekerle gidebileceklermi. Ben burda yol tutuştan bahsediyorum güvenli biçimde hız yapmaktan bahsediyorum. Milisaniyeler içinde süspansiyonların sertleşmesinden veya yumuşamasından bahsediyorum. Patenti Citroene ait olan partneri peugeout nun bile kullanmasına izin verilmeyen bir süspansiyon sisteminden yani Hidro-pnömatik ve hidro-aktif süspansiyon sisteminden bahsediyorum. You tube da citroen XM, Xantia C5, C6 veya Hidractive yazıp aratın ve çıkan videoları seyredin sonra gelip buralarda yol tutuş konusunda yazı yazın. Ben burda kalkıp bir formula aracı ile citroeni aynı kefeye tabiki koyamam zaten bu saçma olur. O araçlar özel üretim araçlardır bir ferrari bir porsche bunlar hız amaçlı spor otomobillerdir. Ben burda aile arabalarından normal kategorideki arabalardan bahsediyorum sapla samanı karıştırmayalım lütfen.
    Evimde citroenden çok başka arabaların katalogları var. Rolls-royce kataloğundan ferrariye kadar aklınıza gelen tüm markalara ait yaklaşık 20 senelik bir arşivim var. Ortaokul yıllarından beri katalog yerli yabancı dergi elime ne geçtiyse biriktirdim okudum öğrendim. Halen zaman zaman eski yeni kütüphanemden alır okurum buda benim hobim. 85 yılında anadolu lisesinin hazırlık sınıfını okurken o berbat ingilizcemle utanmadım fabrikalara mektup yazdım ve katalog istedim. O yıllarda Mercedes hayranıydım. Ama okudukça araştırdıkça ve en önemlisi içinde bulunduğum ortamın bana sağladığı çok çeşitli arabaları kullanma olanağımla gördümki citroen otomobil dünyasında bir hit. Hem otomobilin tarihsel gelişimine sağladığı faydalar (avrupada 1990 da yüzyılın otomobil üreticisi seçilmiştir) hemde hemen hemen her modelinde sunulan yenilikler ve tartışmasız bir üstünlük olan hidro-pnömatik süspansiyon sistemi ile Citroen hep farklı hep ayrı olmuştur. Esas fanatiklik okumadan araştırmadan bişeyleri savunmaktır. Citroen kendi ülkesi dışında birçok kez ödül almıştır ve bu ödüllerin içinde Almanyanın da verdiği ödüller vardır. Almanlar kadar milliyetçi bir millet varmıdır sizce. Peki bu insanlar gerizekalımı kalkıp kendi arabaları duruken citroene ödüller vermişler. Buyrun bakalım:
    1971 de GS ye yılın otomobili ödülünü benmi verdim
    1975 de CX e yılın otomobili, avrupa güvenlik ödülü ve "award style auto" ödüllerini benmi verdim
    1977 de ALMANYADA "gute form 76-77" ödülünü CX e benmi verdim
    1978 de CX 2500 i dünyanın turbosuz en hızlı aile arabası olarak benmi seçtim
    1987 de CX 2500 TURBOII DİZEL modelini dünyanın en hızlı dizeli olarak benmi seçtim
    1989 da XM çıkınca hem yılın otomobili ödülünü ve hemde 14 ayrı dalda ödülü benmi verdim
    1991 de ALMANYA AUTO MOTO dergisi 7 markayı karşılaştırıp citroen e "dizelin kralı "ünvanı vermiş onudamı ben verdim.
    Bunlarıda salladım sakın inanmayın tamammı. İnanırsanız belki citroen gibi kötü bir arabayı alırsınız 230 la viraja girersiniz başbakanın konvoyu 200le giderken siz onun sağından geçersiniz geceyi nezarette geçirirsiniz. Aman bulaşmayın başınıza iş almayın. 15 milyara XM almayın XANTİA almayın başka arabalar alın. Avrupada ölüsü bile 5000 euroya satılan CX i burda 4000 ytl ye almayın. Baylasta aman o eski arabaların bakımlarını yapmasın parçalarını getirtmesin onları yok saysın belki o zaman Citroen in imajını Avrupdaki gibi yüksek seviyelere yükseltir ikinci elini kurtarır. Bir türlü kurtulamadı onlardan. Arabalar delme takma parçalarla halen canavar gibi yürüyorlar ne yaptıysa bitiremedi baylas bu hurdaları. Halen CX ler yollarda. 260 bin km de olupta debriyajı değişmeyen ve halen orjinal balatası ile yürüyen CX var ne yazıkki. Zaten fabrikayı batıranda bunlar değilmiydi. Yoksa Peugeout a niye satıldıki. Şimdiki gibi servisler dolup taşmıyorduki o zamanlar. Baylas niye uğraşsınki bu arabalarla. Bi balata değiştimi 5 sene uğramaz daha nerden kazanacak o zaman. 2003 model C5 20 milyara satılsın hiç önemli değil bugün 50 milyara alırsınız seneye sizde 30 milyara satarsınız nasıl olsa baylas bikere sattımı parasını kazandımı tamam yeter ona.Gerisi ne olursa olsun. Gazetelere aman 3 teker özelliği ile ilgili ilanlar vermesin markanın tarihinden bahsetmesin birileri çıkar yer kendilerini. Hidro-pnömatik lafını ağızlarına bile almasınlar ne gerek var zaten gereksiz birşey hatta Citroen e söylesinler Türkiye ye gelen C5 lere bu sistemi boşuna takmasınlar nasıl olsa kimse bilmiyor ne işe yaradığını, kendilerede zahmet oluyor anlatmıyorlar hem araba ucuzlar daha çok kazanırlar hemde milletin kafası karışmaz, böyle forumlarda benim gibi adamlar çıkıp gecenin bisaatine kadar insanlara bikaç bişey anlatayım diye uğraşmaz. Neyse şimdilik bu kadar yeter heralde. Umarım bu yazdıklarım biryerlere ulaşır. Herkese (citoroen sevmeyenler dahil) sevgiler saygılar kazasız belasız günler diliyorum. Hoşçakalın.




  • umbek 444 arkadaşım öncellikle verdiğin bilgiler için Teşekkür ederim. uğraşıp yazmışsın.Anlaşıldığı kadarı ile de Citroen hakkında baya bir araştırma yapmışsın.

    Öncellikle şunda anlaşalım. Ben Citroeni kendi sınıfı içerisinde. Beğendiğim bir araçtır. Ama benim değinmek istediğim konu. onu sınıfı dışında başka bir araç ile karşılaştırmandı. Citroenin çekiş sistemi ile ilgili buluşunu bende zamanında bir kaynak ta okumuştum.

    Tamam seni son derece anladım. Citroenin yol tutuşu üzerine 1 numara olduğunu söylüyorsun. Ama kıyasladığın araç yanlış. 100kg ciddi bir farktır. ayrıca Aracın Suspansiyonlarının sertliğinin önemini konuşmayacağım bile.

    BMW 7 serisi. Konfor odaklı olarak üretilmiş bir araç olduğunda dolayı yumuşak suspansiyona sahiptir. Tabiki Citroenin gerisinde kalır.


    Citroenin sorunsuz bir araç olduğundan bahsetmişsin. Ama dikkat ettim bahsettiğin modeller. Pegeotun satın alınmasından önceki modeller.

    Bu çok önemli . Duşun Skoda ne kadar kötü bir araçtı. ama Alman Wolkswagen gurubu onu satın aldı ve araç başktan aşağı yenildendi ve gerçekten çok iyi kalitede bir otomobil oldu. Onu değiştiren Wolkswagen oldu.

    Ama bu durumun Tersi Citroen içinde olabilir. Pegeout satın aldıktan sonra da kalitesini muhafaza edebilmişmi. bu cevabını bilmediğim bir soru.

    sorunsuzluk istiyorsanda bu ün malesef Toyata nın elinde. Yol tutuşun iyi olabilir.

    bu olay Pegeout cuların topiğine dönsün istemiyorum. Onun yüzünden ceza aldım. adam resme fanatik.Adam mercedesten ustun tutuyor. yok daha kaliteli daha uzun ömürlü


    Bana deseki. Kardeşim Tipini beğendim aldım. Tama derim al Para senin Zevk senin. ama gidipte kaliteli falan demeyin. Elma ile armutu karşılaştırmayalım.

    Sen o citroeni manda kasa bir makam aracı ile değil de kendi sınıfında bir araç ile karşılaştır. ne bilim Focus ile Megan II ile ..

    Ben ne olursa olsun Objektif likten yanayım. Burası bir form sitesi ve burya insanlar bilgi almak için geliyor.

    bu insanlara yanıltıcı bilgi vermiyelim.
    Herkese kazasız belasız gunler...




  • D segmentindeki (C5) bir otomobilin dizelini 41-42 bin YTL ye 0 kilometre alıyorsunuz, üstelik Euro N-CAP den 5 yıldız almış, güvenlik-konfor donanımından hiçbir şey çalınmamış, üzerine hidraktif III süspansiyon konulmuş, hala daha bu araba iyi mi, kötü mü polemiği veya marka düşmanlığı yapılıyor. İsteyen C5'e biner, isteyen başkasına. İsteyen Fenerbahçe takımını tutar, isteyen Galatasaray'ı. Otomobil kimileri için bir tutku, kimileri içinse bir araçtır. Her markanın bir tutkunu olacaktır elbet. Burada Citroen tutkunlarının, markalarının iyi ve kötü yönlerini paylaştıkları bir forum mevcut. Herkesin fikrine saygı göstermek gerekir. Verdiğim fiyat ile kıyasladığınız diğer araçların fiyatlarına ve segmentine bir bakın Allah aşkına, ondan sonra Citröen iyi mi, kötü mü yeniden değerlendirin.
    Saygılar....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: net_katil

    umbek 444 arkadaşım öncellikle verdiğin bilgiler için Teşekkür ederim. uğraşıp yazmışsın.Anlaşıldığı kadarı ile de Citroen hakkında baya bir araştırma yapmışsın.

    Öncellikle şunda anlaşalım. Ben Citroeni kendi sınıfı içerisinde. Beğendiğim bir araçtır. Ama benim değinmek istediğim konu. onu sınıfı dışında başka bir araç ile karşılaştırmandı. Citroenin çekiş sistemi ile ilgili buluşunu bende zamanında bir kaynak ta okumuştum.

    Tamam seni son derece anladım. Citroenin yol tutuşu üzerine 1 numara olduğunu söylüyorsun. Ama kıyasladığın araç yanlış. 100kg ciddi bir farktır. ayrıca Aracın Suspansiyonlarının sertliğinin önemini konuşmayacağım bile.

    BMW 7 serisi. Konfor odaklı olarak üretilmiş bir araç olduğunda dolayı yumuşak suspansiyona sahiptir. Tabiki Citroenin gerisinde kalır.


    Citroenin sorunsuz bir araç olduğundan bahsetmişsin. Ama dikkat ettim bahsettiğin modeller. Pegeotun satın alınmasından önceki modeller.

    Bu çok önemli . Duşun Skoda ne kadar kötü bir araçtı. ama Alman Wolkswagen gurubu onu satın aldı ve araç başktan aşağı yenildendi ve gerçekten çok iyi kalitede bir otomobil oldu. Onu değiştiren Wolkswagen oldu.

    Ama bu durumun Tersi Citroen içinde olabilir. Pegeout satın aldıktan sonra da kalitesini muhafaza edebilmişmi. bu cevabını bilmediğim bir soru.

    sorunsuzluk istiyorsanda bu ün malesef Toyata nın elinde. Yol tutuşun iyi olabilir.

    bu olay Pegeout cuların topiğine dönsün istemiyorum. Onun yüzünden ceza aldım. adam resme fanatik.Adam mercedesten ustun tutuyor. yok daha kaliteli daha uzun ömürlü


    Bana deseki. Kardeşim Tipini beğendim aldım. Tama derim al Para senin Zevk senin. ama gidipte kaliteli falan demeyin. Elma ile armutu karşılaştırmayalım.

    Sen o citroeni manda kasa bir makam aracı ile değil de kendi sınıfında bir araç ile karşılaştır. ne bilim Focus ile Megan II ile ..

    Ben ne olursa olsun Objektif likten yanayım. Burası bir form sitesi ve burya insanlar bilgi almak için geliyor.

    bu insanlara yanıltıcı bilgi vermiyelim.
    Herkese kazasız belasız gunler...


    Chirac ve Sarkozy sadecwe miili duygularından ötürü C6 ya binmediler. Bunu da belirtelim.

    Jeremy Clarkson' ın C6 ile BMW 5 series i karşılaştırdığı bir videosu vardı. Bir bakınız isterseniz.


    Ha Cem Yılmaz ın dediği gibi, 300 milyar insanın arkasına batabilir bittabi,

    o zamanki seçiminiz kendi hayırseverliğinizdir. Hoş ortada o kadar aç varken VW ye veya BMW ye hayırseverlik yapmak da biraz abesle iştigal eder hani




  • arkadaslar burda citroen in iyi liginden bahsediyoruz hee tabiki estetikte onemli ve kisisine gore degisir ama burda guvenlik dedigin zaman citroen yol tutus dedigin zaman tabiki citroen konfor dedigin zaman tabiki citroen karizma dedigin zaman tabiki citroen tasarruf dediginde tabiki citroen bence burada umrek e sonuna kadar katılıyorum her arabanın bazı sorunları olabilir bu insanına gore tabiki onemli olan bindigin arabayı severek kullanmak ve onu cocugunmus gibi karınmıs gibi davranmak bu sekilde aracına bakarsan cok farklı bir durumla karsılasırsın iste ve alttaki linki izleyin bu arabaya aşık olamayacak olan tanımıyorum he burada tabiki hadi ya diyipte kafadan citroen karsıtlerı cıkacak mutlaka allahın emri onlara simdiden soyluyorum bosuna yazmayın cevap vermeyin

    kazasız belasız trafikler



    http://www.youtube.com/watch?v=Lvwh2M36Wsk&NR=1





  • Arkadaşlar herkese merhaba. Ben foruma yeni katıldım. Citroen'le ilgili bu sitedeki hemen hemen bütün forumları okudum. C5 almayı düşünen biri olarak gerçekten çok faydalandığımı söyleyebilirim. Bu bölümde genel olarak Citroen markasıyla ilgi görüşlere yer verilse de benim ilglendiğim araç C5 olduğu için onla ilgili birkaç aklıma takılan konu hakkında bilgilerinize başvurmak istyorum. Özellikle umbek444 arkadaşıma birkaç sorum olacaktı. Öncelikle yaptığınız yorumları çok mantıklı ve kaliteli bulduğumu söylemek istiyorum. Zahmet edip baya ayrıntılı yazmızşınız. Sağolun.. Yazdığınız yazılardan bir Citroen hayranı olduğunu anlamamak mümkün değil. Sayenizde ben de bir Citroen hayranı olma yolundayım. Yalnız yazılarınızda birkaç şey kafama takıldı. Sizin de belirttiğiniz gibi kendi ifadenizle klasik Citroen'ciler (hasta Citroen'ciler) C serisini (C1,2,3,4,5) eski Citroenlerden ayrı tutuyormuşsunuz. C1-2-3-4 deseniz anlarım (çünkü HİDRO-PNÖMATİK sistem olmadığından) ama C5'i niye klasik citroenlerden ayrı tuttuğunuzu anlayamadım. Yanlış anlamayın eleştirmek için değil tamamiyle öğrenmek için soruyorum. Yine aynı konuyla ilintili olarak yazdığınız birşey C5 hayranı olarak (benim hayranlığım aracın dizaynı ve 3-5 kilometre deneme sürüşünün bende bıraktığı izlenimden ibaret) kafamda soru işareti bıraktı. C5 almak isteyen bir arkadaşa C5'i tavsiye etmişsiniz ve arkasından kendi ifadenizle "Ben şimdi burda size 500 sf anlatsamda belki abartıyor diyeceksiniz ama C5 i alın kullanın o zaman ne demek istediğimi anlarsınız. Bikaç yıl sonrada benim gibi klasik citroen ler peşinde koşmaya başlarsınız. Sanayilerde CX ararsınız, DS ararsınız, XM alacam diye tutturursunuz." diye belirtmişsiniz. Merak ettiğim; benim alıcam C5 2008 model yaklaşık 50,000 ytl. Siz bu aracı aldıktan sonra bana Citroen'i çok seveceğimi ve gidip 70-80-90 model 10,000-15,000 ytl değerindeki arabaların peşinden koşacağımı söylüyorsunuz. Bu araçlarda olan C5'te olmayan şey nedir onu merak ettim açıkçası. C5'in hangi eksiklikleri beni bu araçlara yönlendirecek. C5 bu araçlara göre daha yeni teknoloji ve daha konforlu diye düşünüyorum (diğer araçları hiç denemedim benimki sadece düşünce). Son bir sorum da, bildiğiniz gibi C5 5-6 ay içerisinde kasa değiştirecek. Ben bu birkaç ay içerisinde bu aracı alsam yeni kasa çıktıktan sonra acaba şimdiki C5 bir Xantia gibi unutulurmu. 2. eldeki değer kaybından ziyade gerek yedek parça gerekse bakımlarda sorunla karşılaşabilirmiyim. Kasa değiştirirken bu aracı sıfır almak sizce mantıklı mı? C5 almamı tavsiye edermisiniz. Eğer engin bilgilerinizle bana yardımcı olursanız vakit ayırırsanız çok sevinirim. Şimdiden herkese teşekkürler....




  • alperakbilgi

    madem "buyuyunce" anlarım o zaman soyle diyim. bu kadar basit formullerle acıklamaya calıstım cunku senin otesini anlayabilecegini dusunmuyorum. madem "fizik"ten bu kadar anlıyosun laf uretmeyi bosver de bi acıklama getir virajda agır arabanın avantajlı olduguna. neden butun spor arabalar gti larda type-r larda klimanın bile opsiyon olarak sunularak aracın hafif hale getirilmesinin yol tutusuna zarar verecegini sen dusunebiliyosun da araba yapan muhendisler dusunemiyo tabi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 11 Eylül 2007; 9:29:06 >
  • Tamam sen oyle diyorsan oyle olsun kralsın herşeyi sen bilirsin he kardeşim he...
  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.