Şimdi Ara

Citroen CEO'suna göre elektrikli araçlar SUV modasını bitirecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
775
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen CEO'suna göre elektrikli araçlar SUV modasını bitirecek
    Otomotiv dünyası son yıllarda SUV modasıyla çalkalanıyor. Talep bu yönde olunca üreticiler SUV modellere ağırlık vermeye başladı. Ancak Citroen CEO'su Vincent Cobée'ye göre rüzgâr tersine dönüyor. 



    Vincent Cobée, elektrikli araçların SUV'ların popülerliğini azaltacağına inanıyor. Cobée'ye göre buradaki kilit etken, bu araçların sedan muadillerine göre aerodinamik açıdan elektrikli araç pazarı için daha elverişsiz olmaları. Menzil, elektrikli araç tercihinde en temel konulardan biri ve aerodinami de menzil için önem arz eden özelliklerin başında geliyor.



    Cobée, bu konudaki görüşünü şu sözlerle açıklıyor: "Bataryalı elektrikli araçlarda eğer aerodinami kötüyse, bunun menzil açısından cezası büyük oluyor. İyi ve kötü aerodinami arasında 50 kilometre kaybedebilirsiniz. Karşılaştırılan araçlar sedan ve SUV ise kayıp konusunda kolaylıkla 60/70/80 kilometrelerden bahsedebiliriz."



    Ayrıca Bkz.Toyota, Avrupa'da 2022 yılını rekor pazar payıyla tamamladı



    Citroen üsy yöneticisine göre elektrikli SUV'ların bu dezavantajı daha büyük bataryalarla önlenebilir ancak bu da ağırlığı artıracağı için sürdürülebilir olmaz. Bu konuda Fransa'nın ağırlığa göre vergi almayı planladığını da hatırlatan Cobée, "70'li yıllarda bir otomobilin ağırlığı 700 kilogramdı. Bugün ortalama bir otomobil 1300 kg ağırlığa sahip. Yarın bu değer 2 ton olacak. Yani sadece 'yeşil' olmak adına aynı şey için üç kat fazla kaynak kullanıyor olacağız" dedi.



    Citroen bu noktada elektrikli SUV'lardan ziyade kısa süre önce Türkiye'de de satışa sunulan Citroen e-C4X gibi yükseltilmiş sedan stiline sahip modelle karşımıza çıktı. Cobée, mevcut SUV modasına karşı böyle bir hareketin risk olduğunu kabul ediyor ancak erken taktik değiştirmek konusunda başarısız olmanın daha büyük problem yaratabileceğini iddia ediyor. 




    Kaynak:https://www.autoexpress.co.uk/citroen/359477/electric-cars-will-kill-suvs-says-citroen-ceo







  • Qashqai, 3008, 2008 vs sahiplerinin savunmaya geçmesine gerek yok. Sizin aracın modası bitmez. Keza SUV dediğin araç Subaru Forester, X5, XC60, Cayenne tarzı araçlar. Sizin B-C HB/ sedan üzerine inşa edilmiş camları omuz hizasına çekerek yüksek görünüm hilesi yapılan araçlarınız olsa olsa crossover olarak geçiyordu. Söylemesi ve yazması zor diye SUV kelimesinin içini boşalttılar. Her şeye SUV dediler... B-SUV nedir Allah aşkına?

    Saydığınız araçlar da pek farklı değil.. sadece büyükler.


    Forester impreza üstüne, X5 Bmw ana binek platform ailesi üstüne, Xc60'da S60 üstüne yükseltilerek yapılıyor. Hepsinde de binek araçlardaki temel 4x4 sistemi var.


    Sadece Cayenne orijinal Suv platformunda denebilir. Bu yüzden merkezde ve ortada %100 diferansiyel kilidi, arazi vitesi gibi donanımlarla geliyor.


    Suv kavramının içinin boşaltıldığına ise katılıyorum.. aynı şey durum premium otomobil kavramı için de oldu. net bir anlamları kalmadı..

  • Çıktı da e-C4 alabilen oldu sanki. Hız, verim ve yol tutuşu önemseyen biri olarak SUV modasının azalarak bitmesini temenni ediyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yaptıkları konsept araç olan Oli bir SUV görünümüne benziyor

  • Herkes kabul etsin bu SUV'larin artık cılkı çıktı . Arazi için alan neyse de sadece şehir için koca koca SUV alanlar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    Millet arazide kullanmak için suv almıyor daha yüksek olduğu için insan kendini daha güvende hissediyor. Tamamen hislere dayalı bir durum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sedan aracın lezzetini yol tutuş ve oturma pozisyonu tadını suv dan alamadımm

    Tiguan passat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şehir içinde kullanacağım bir aracın yüksek performans iyi hızlanan bir şey olması gerekmiyor, yüksek tavan, ferah iç mekan ve geniş camlar önemli benim için ferah ferah geze dur; motor çekişi iyi olsun akıcı gitsin yeterli

  • onder46 kullanıcısına yanıt
    Citroen CEO'suna göre elektrikli araçlar SUV modasını bitirecek




    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen kahin misin

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Moueson kullanıcısına yanıt
    yüksekte binmeyi seviyorlardır belki

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • onder46 kullanıcısına yanıt
    Yol tutuşu baz alan mı kaldı artık?

    Günümüzde çoğu otomobil SUV farketmez çok iyi yol tutuyor aralarında hiç fark kalmadı desek yeridir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • yakpinar1222 Y kullanıcısına yanıt

    Ona bir şey demiyorum ama sadece şehirde kullanmak içinde gidipte pick up almazsın .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Qashqai, 3008, 2008 vs sahiplerinin savunmaya geçmesine gerek yok. Sizin aracın modası bitmez. Keza SUV dediğin araç Subaru Forester, X5, XC60, Cayenne tarzı araçlar. Sizin B-C HB/ sedan üzerine inşa edilmiş camları omuz hizasına çekerek yüksek görünüm hilesi yapılan araçlarınız olsa olsa crossover olarak geçiyordu. Söylemesi ve yazması zor diye SUV kelimesinin içini boşalttılar. Her şeye SUV dediler... B-SUV nedir Allah aşkına?

  • Rivian R1S ve Volvo EX90 buna güldü :D

  • Yerden yüksek ama aerodinamik tasarımlar ön plana çıkacaktır diye düşünüyorum. Peugeot 408 ve Citroen C5X gelecekte elektrikli araçların genelinin nasıl görüneceği konusunda çok iyi örneklerden. Diğer firmalar da menzil için aerodinamiğe ayrı bir önem göstermeye başlayacaktır. Yakında araçların çoğunda 0.25'ten, hatta 0.20'den düşük cd (hava direnci katsayısı) görürsek şaşırmamak gerek. Nitekim haberdeki C4X'te dahi güzel bir rakam olan 0.29 cd elde edilmiş.

  • Mantıksız gelmedi. Ama bunu zaman gösterecek.
    Suv araçları insanlar refah iç hacmi, yüksek olduğu için güven vermesi ve geniş bagaj hacmi için tercih ediyorlar. Birde zengin gösteriyor. Elektrikli araçlar yaygınlaşınca kademeli olarak menzilinde 1000 ve üzerine çıkacağını düşünüyorum. Aerodinamik şehir içi ne kadar etki edecekki.

  • synthesizer kullanıcısına yanıt

    Saydığınız araçlar da pek farklı değil.. sadece büyükler.


    Forester impreza üstüne, X5 Bmw ana binek platform ailesi üstüne, Xc60'da S60 üstüne yükseltilerek yapılıyor. Hepsinde de binek araçlardaki temel 4x4 sistemi var.


    Sadece Cayenne orijinal Suv platformunda denebilir. Bu yüzden merkezde ve ortada %100 diferansiyel kilidi, arazi vitesi gibi donanımlarla geliyor.


    Suv kavramının içinin boşaltıldığına ise katılıyorum.. aynı şey durum premium otomobil kavramı için de oldu. net bir anlamları kalmadı..

  • suvların modası geçer mi geçmez mi bilmiyorum ama aero dinamik bahaneler yüzünden hepsi tek tip hale gelmiş bir araca binmektense 100 km daha az menzile sahip olan ama kendi tarzı olan bir araca binmeyi tercih ederim.


    ah ioniq 5 ah millete 40bin birim bize 1.5 milyon, 2 milyon :(

  • Dedi son kullanıcıya sunduğu araçları dahi düzgün boyayamayan şirket CEO’su. Peki öyle olsun madem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bitmeyecek.


    Ancak : a ve b segment artacak. Küçük şehir içi iş gören ekonomik modeller öne çıkacak.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.