Şimdi Ara

''Citröen C5 vs Renault Latitude'' karşılaştırma ..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
0
Favori
11.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkeze Merhaba

    Uzun süredir bu iki araç için görüşlerimi sunmak istiyordum fakat bir türlü zaman bulamıyordum.

    Latitude kendi aracımız ve yaklaşık 8 ay 27 bin km'dir bizde, Citröen ise yakın bir akrabamızın ve uzun süreli kullanma fırsatım oldu uzun yolda dahil. Gelelim izlenimlere

    İki araç'da en üst paket C5 1.6 HDI SXPK , Latitude 1.5 dCI Excutive

    Motor

    C5 de 18'e 245 yanak lastik bulunmasından ötürü araç alt devirlerde çok ölü latituden farkı yok roll'de latitude önde oluyor. Zaten makyajlı kasada 18 inç jant kaldırıldı bana göre mühendislik hatası 1.6 motor 1550 kg bir araca 18'e 245 yanak lastik kullanılması fakat alt paketinde 17 inç jant mevcut ve alt devirlerde daha seri diyebilirim gaza bastığınız anda araç gitmek istiyor .

    İki aracında teknik verileri neredeyse birbirlerine yakın 110 ps 240 nm güce sahip iki araç fakat PSA motor hacim olarak 100cc daha büyük.

    Şanzıman olarak C5 5 ileri, Latitude ise 6 ileri, fakat latitudeki saçma devir bandı yüzünden ikisinden son vites 2000 devir hızı aynı c5 5 vites 2000 devirde=90 km hızda seyrederken Latitude ise 6 vites 2000 devirde 94 km hızda seyrediyor .

    yakıt tüketimlerinde dCI motor HDI motora göre bir nebze az yakıyor iki araçla aynı anda 1100 km yol katedildi ve dCI motor 12 TL daha az yakıt sarfiyatında bulundu.

    Gürültü bakımından ilk çalıştımada dCI daha az hırıltılı fakat HDI motor ise ısındıkça hırıltı azalıyor

    Konfor

    C5'de 18 inç jant olmasına rağmen süspansiyon latitudeye göre daha az gürültülü çalışıyor fakat 45 yanak lastik yüzünden araç sertleşiyor ister istemez ve ufak yamaları bile yolcuya hissettirebilir. Latitude bu konuda daha iyi süspansiyonları sert çalışsada yoldaki çoğu yamayı yolculara hissettirmiyor.

    İç hacimlerde birisi 2+1 birisi 3+1 dememle fazla abartmış olmam heralde C5 iç hacim olarak çok dar ve sunrof'unda eklenmesiyle tavan iyice alçalımış ve basık bir havaya sahip araç, buna birde koskocaman ön koltuklarını ekleyince iyice daralıyor iç hacim tabi bunda boyunun kısa olmasında önemli faktörlerden birisi C5 latitude'den yaklaşık 20 CM daha kısa bir araç. Laitude iç hacimde C5'e göre çok daha başarılı ve arka diz mesadesi çok çok daha büyük eh birde koltukları C5 deki gibi yolcuyu kavrasa çok süper olucaktı. C5 deki koltuklar insanı daha iyi kavrıyor latitude bu konuda geride kalıyor .

    İç havalandırma kanalları hakkında C5 daha başarılı B sutununa bile havandırma kanalı koyması çok çok iyi düşünülmüş bir durum ve kliması Latitudeye göre daha çabuk ve daha çok soğutuyor anlam veremediğim bir durum iki araçta sıfır, yok klima gazı filan diye atlamayın ordan :)

    Fakat latitude bu konuda bir adım geride kalsada iç parfüm ve 3 bölgeli klima ile bence bu farkı kapatıyor. Bu yoruma belki gereksiz bir özellik diye yazanlar çıkabilir, İlk zamanlar banada çok gereksiz gelen parfüm sistemi bundan sonraki araçlarım da arayacağım özellikler arasında

    Ses yalıtımı olarak C5 daha başarılı Latitudeye göre daha az lastik sesi ve yol sesi alıyor fakat ilk başta anlaşılması zor ama iki araçta da uzun süre uzun yol yapıldığında anlaşıyor.

    C5'de bütün yolcularda emniyet kemeri takılı olup olmadığını aynanın hemen dibindeki ekrandan görebiliyorsunuz ve cidden güzel düşünülmüş Latitude ise sadece sürücünün'künü görebiliyorsunuz

    İç ambiyansta geceleri C5 çok başarılı dikiz aynasının oradaki tepe lambalarına koyulan 2 ufak lamba çok güzel ve hoş bir görüntü oluşturuyor buna sunrof'uda kattığımız da Latitudeye göre çok iyi bir görünüme sahip. Latitude ise bu ambiyans tuş ve Navigasyonla sağlanmaya çalışırmış c5 kadar olamasada genede iyi

    C5'in Direksiyon ilk kullananlar ve acemiler için direksiyonu çok kaza yaptırır, anlamadım ne kadar çok dikkat dağıtalım diyemi yapılmış bu direksiyon gövdeden ayrı dönüşü zaten bir katliam. Latitude bu konuda daha oturaklı ve ağır sadece hız sabitleyici düğmeleri var

    Konsoldaki tuşların kullanışı açısında C5 rezalet diyebilirim klimanın radyonun üstünde olması dörtlü flaşörünün yolcu koltuğunun önünde bulunması. Yani konsolda bir işlev yapmak istiyorsanız illa bakacaksınız buda dikkat dağılımına neden oluyor.

    Donanım olarak

    İki araçta en full olmasına rağmen C5 sadece sunrof ve lastik basıç sensörleri ile latituden önde, Fakat diğer özelliklerde latitude cidden açık ara farkla önde

    Görünüş olarak C5 daha havalı bir görünüme sahip latitudeye göre

    C5 15 bin km de rutin bakıma giriyor ve 15 bin km rutin bakım fiyatı 330 tl idi. Latitude ise 20 bin km de bakıma giriyor ve 20 bin km bakım ücresi 340 tl

    özet geçmek gerekirse C5 görünüm ve konforda latituye göre daha iyi fakat bu başarısını iç hacim darlığı ve kısıtlı donanımıyla ve sağdan soldan gelen takırtı tukurtular yüzünden kaybediyor bana göre.

    Bu arada söylemeden geçemeyeceğim C5 65 bin kmde baskı yedi ve arka sağ ve sol teker bilyasını dağıttı.

    İki araç için bilği sahibi olmak isteyenlere inşaALLAH bir faydam olmuştur.




    Edit: İmla hataları için şimdiden özür dilerim ...







  • Paylaşım için teşekkürler .

    Ben 2 araçtan birini tercih edecek olsam Latitude 'u seçerdim C5 kasa olarak eskidi gibi ayrıca Citroen parçada sanırım Renault'a oranla daha pahalıdır.

    Laguna'nın 2002 de kasasının değişiminden sonra ilk defa bu kadar ciddi kasa çıkarttı .

    Beyaz Latitude iyi seçim :)
  • Elinize sağlık, güzel bir karşılaştırma olmuş.
  • Emeğine sağlık.
  • Passat ile latitudeyi kıyasladın, lat öndeydi, yine lati, yine lati,
  • Paylaşım için Tesekkurler.
  • paylaşım için teşekkürler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Passat ile latitudeyi kıyasladın, lat öndeydi, yine lati, yine lati,

    Katılmıyorum, fazlasıyla objektif bir değerlendirme yapmış. 2 aracın da iyi yanlarını, kötü yanlarını açıkça yazmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bugrahan27

    Paylaşım için teşekkürler .

    Ben 2 araçtan birini tercih edecek olsam Latitude 'u seçerdim C5 kasa olarak eskidi gibi ayrıca Citroen parçada sanırım Renault'a oranla daha pahalıdır.

    Laguna'nın 2002 de kasasının değişiminden sonra ilk defa bu kadar ciddi kasa çıkarttı .

    Beyaz Latitude iyi seçim :)

    Şuana kadar verdiğimiz paranın karşılıgını donanım olarak çok fazlasıyla aldık inş ilerde bu donanımlar yüzünden şikayette bulunmayız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Elinize sağlık, güzel bir karşılaştırma olmuş.

    Teşekkür ederim. Her ne kadar sizin yazılarınız kadar detaylı bir yazı sunamasam da :))
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Passat ile latitudeyi kıyasladın, lat öndeydi, yine lati, yine lati,

    Katılmıyorum, fazlasıyla objektif bir değerlendirme yapmış. 2 aracın da iyi yanlarını, kötü yanlarını açıkça yazmış.

    Halleluja Yav he he hep lati önde


    Eray Teşekkür ederim. Bu yazıda latitudenin o kadar önde olduğu kısımları eklemedim bile gine verilen yoruma bak. Zaten bu forumda insan kendi aracının iyi yönunu söylediğinde onu savunuyormuş durumuna düşüyor..
  • İyi de latitude ile c5 aynı segmentteki araçlar değil ki.Yoksa ben mi yanlış biliyorum ?
  • Bu karsilastirmadan da anlasildigi uzere; bir araci tercih ederken beklentiler cok onemli.

    Gayet objektif bir karsilastirma olmus.

    Ben C5 tercih ederdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elinize sağlık.

    iç hacim konusunda haklısınız. c5 dışarıdan çok heybetli görünüyor ama bir şekilde bunu içeri yansıtamamışlar.

    o üzerinde koskoca klavyeyi barındıran tasarımdan ve dönmeyen direksiyon göbeğinden umarım vazgeçerler.
  • Cok guzel olmus yazi

    Benim gorusum iki arac arasinda kalsam ilk tercihim reno latitude olurdu


    En iyi fransiz araci bence reno
  • Latitıte nin bence tek eksiği otomatik şanzıman. üstündeki motorun yeterli geldiğini düşünüyorum. Verdiği özelliklerde ödenen paraya göre gayet iyi ama buna rağmen yeterli ilgiyi görmüyor.
  • güzel yazmış arkadaş.
  • inceleme için teşekkürler
    ben olsam ikisi arasında latitudeyi tercih ederdim sabit göbekli direksiyonu c5 in başlı başına tercih edilmeme sebebi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    Bu karsilastirmadan da anlasildigi uzere; bir araci tercih ederken beklentiler cok onemli.

    Gayet objektif bir karsilastirma olmus.

    Ben C5 tercih ederdim.

    Kesinlikle :) Ailede 2 tane C5 var şikayetlerini yazsam tercih etmezdin iyi güzel araçta çok çabuk dağılıyor bakalım latitude'de öyle olacak mı :)
  • Tün arkadaşlara iyi yorumlarından dolayı teşekkür ederim .
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.