Şimdi Ara

Citroen C4 II ve DS4 2011-2017 (68. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28.972
Cevap
173
Favori
1.792.845
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 6667686970
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende kılıf veya örtü tarzı bişeyler arıyorum ama içime sinen eğreti durmayacak bişey bulamadım henüz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M.T.A


    quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn


    quote:

    Orijinalden alıntı: M.T.A


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakank1a

    Mcp ile ilgili elestiriler var. Ben manueli kullamaya neredeyse hic ihtiyac duymuyorum.1800 sabit devirde gidebiliyorum. 6000km oldu,sehirici 5,isim yol 4.1 ortalama yakıyor.
    Düsük devirlerde titreme yok.
    Kullanılan mazot kalitesi cok önemli. Ben total excelliium alıyorum. Motor çok sessiz,cekisi çok iyi.Baska yakıtlarda bariz sesli calıstıgını gordum (bp,po,lokoil... Meganda da aynı sonuc gordum. Total
    sehirici 1200km yi 1 depo ile gorebiliyor-ort.hız 47km.
    Depoyu bitirip 1 full depo excellium alırsanız farkı goreceksiniz.
    Euro5 motorlar yakıt seciyor.c4,golf,megane,astra,3008 hepsinde benzer sikayetlerin cogu yakıt ile ilgili.
    C4 ehdi plus beyaz



    Bizim araçların deposu 60 lt sizinki herhalde özel yapım 70 lt civarı (1200 km şehir içi gidebilmeniz için).
    Doktor doğru yazmış sallama çayın tadı kötü.


    arkadaşın verileri şehiriçi ort. hız 47 olduğunu da hesaba katarak mantıklı bence. yani ort. hız 47 olması aslında çok da şehiriçi kullanım olmadığını daha çok çevre yollar vs. kullanıldığını gösteriyor. benim şehiriçi tüketimim ort. hız 19 ile 7.2 lt. araç daha 550 km de. 5000 km den sonra düşeceğini umuyorum.


    O'zaman şehir içinden çıkıp yarı uzun yola giriyor sevgili dostum,yine fazla aynı arcı bizde kullanıyoruz diğer kardeşlerimizi yanıltmayalım.
    5000 kmden sonra düşmüyor o şehir efsanesi.



    5000 km den sonra yakıt düşmesinin şehir efsanesi olduğunu düşünmüyorum. aracın kullunım kılavuzunda da zaten yazıyor ilk 5000 km yakıt tüketiminin fazla olabileceği.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekdid

    bende kılıf veya örtü tarzı bişeyler arıyorum ama içime sinen eğreti durmayacak bişey bulamadım henüz.


    araca özel koltuk kılıfı olmadıktan sonra hiçbirisi tam uyumlu olmuyor. ben koltuk kılıfı değil de suni Alman deri düşünüyorum. İstanbul'da Artcar varmış bu işi çok iyi yapan. DH Garaj bölümünde de kendi başlıkları var. yaptıran herkes çok memnun. koltuk kılıfından çok daha iyi görünüyor ayrıca temizlemeside çok kolay. İstanbul'a yolum düşerse yaptırmayı düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bekdid

    arkadaşlar hararet konusunda bilgisi olan yok mu??


    Önceki mesajlarda defaatle yazıldı.. Araçlarımızda hararet göstergesi yok.. Yeni nesil araçlarda bence ihtiyaç ta yok..
  • 1200km yapmayı beklemiyorum,1000km sonra depoyu full yapıyorum. 200km daha gider gosterirken.
    Sallama diye tabirlere gerel yok.

    Daha once ekledigim resimlere bakın yada sallamayan kendini yormasın.

    Benim verdigim degerler istanbulda yakalanamaz yogun trafikte.

    Aracın teknik verilerine yakın degerleri yakalayabiliyorum. Izmit trafigi yogun degil.
  • bende haftasonu istanbul - iğneada - istanbul yaptım
    dağlık tepelik bir yoldu dönüştede temde trafik vardı
    değerler;
    561km yol yapmışım
    5.3 lt/km yakıt tüketimi
    41 km/s ortalama hız

    Bu değerler ile bir depoyla 1100 km yapabileceğim gözüküyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakank1a

    1200km yapmayı beklemiyorum,1000km sonra depoyu full yapıyorum. 200km daha gider gosterirken.
    Sallama diye tabirlere gerel yok.

    Daha once ekledigim resimlere bakın yada sallamayan kendini yormasın.

    Benim verdigim degerler istanbulda yakalanamaz yogun trafikte.

    Aracın teknik verilerine yakın degerleri yakalayabiliyorum. Izmit trafigi yogun degil.



    Malasef bazıları forumu tekeline almış şu konu konuşulmayacak dedilermi susacaksın yada seninle dalga geçip dururlar , boş ver kafana takma sen, ben inşaat şirketinde çalışıyorum , aylık 500 bin lt tüketimimiz oluyor shell ile anlaşmalı , keriz değiller her halde pO dan daha ucuzada alabilirdik, ben sana shelli öneririm , fark yokdur diyenlere inat , denemesi bedava bir normal petrol ofisinden alın motorun sesini dinleyin birde bildik yerlerden, ehdi aracımla 110 km sabit hızla ortalaması 96 ankara bodrum 820 km 4,2 lt değeri ile geldim ve göstergemde 550 km daha kullanabilir yakıt değeri vardı kanimca 550 gitmesede 400 km daha gider, inat edilirse 90 km sabit hizla bu araç 1500 km yapacağıni zannediyorum,




  • @mustafam33




  • @mustafam33

    Ben suan tatildeyim. Benim de ort.4.2 gosteriyor uzunyol. 700km yaptım.
    Kafaya takacak bisey yok seviyeyi dusurup laf yetistirmeye de gerek yok. Ben de otomotivdeyim, c sınıfı pekcok arac kullandım, yakıt aynı yolda kullanan iki kisi arasında %20 farkedebiliyor.

    Teşekkürler.
    .
  • Sonund tum gitgellerimi bos verip ikinci el fume rengi 1.6 e-hdi mcp comfort plus aracimla araniza katildim. Arac 10.000 km de. Dun aldigim aracimla ciktim yola bu gun ankaraya geldim cok keyif aldim yolda ama tabi yeni aractan ilk zamanlarda keyif almak normal. O korktugum mcpnin sirkelemesi sorunundan pek rahatsiz olmadim ama sehir icinde bu start stopa bi gicik oldum aksam, bakalim.

    Daha onemli sorumum sudur bi fikri olan varsa yardim rica edecegim. Aracim mart 2011 cikisli ilk tescil tarihide boyle gozukuyor. Aracin ilk faturasini fax olarak aldim baylasdan alinmis model yili 2011 yaziyor fakat aracin ruhsatinda iki yapraktada model yili 2010 yazilmis. Bu durumu nasil duzeltebilirim arkadaslar duzeltmek icin ne gerekir? Bilgisi olan varsa yardimci olursaniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn


    quote:

    Orijinalden alıntı: M.T.A


    quote:

    Orijinalden alıntı: drchtygn


    quote:

    Orijinalden alıntı: M.T.A


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakank1a

    Mcp ile ilgili elestiriler var. Ben manueli kullamaya neredeyse hic ihtiyac duymuyorum.1800 sabit devirde gidebiliyorum. 6000km oldu,sehirici 5,isim yol 4.1 ortalama yakıyor.
    Düsük devirlerde titreme yok.
    Kullanılan mazot kalitesi cok önemli. Ben total excelliium alıyorum. Motor çok sessiz,cekisi çok iyi.Baska yakıtlarda bariz sesli calıstıgını gordum (bp,po,lokoil... Meganda da aynı sonuc gordum. Total
    sehirici 1200km yi 1 depo ile gorebiliyor-ort.hız 47km.
    Depoyu bitirip 1 full depo excellium alırsanız farkı goreceksiniz.
    Euro5 motorlar yakıt seciyor.c4,golf,megane,astra,3008 hepsinde benzer sikayetlerin cogu yakıt ile ilgili.
    C4 ehdi plus beyaz



    Bizim araçların deposu 60 lt sizinki herhalde özel yapım 70 lt civarı (1200 km şehir içi gidebilmeniz için).
    Doktor doğru yazmış sallama çayın tadı kötü.


    arkadaşın verileri şehiriçi ort. hız 47 olduğunu da hesaba katarak mantıklı bence. yani ort. hız 47 olması aslında çok da şehiriçi kullanım olmadığını daha çok çevre yollar vs. kullanıldığını gösteriyor. benim şehiriçi tüketimim ort. hız 19 ile 7.2 lt. araç daha 550 km de. 5000 km den sonra düşeceğini umuyorum.


    O'zaman şehir içinden çıkıp yarı uzun yola giriyor sevgili dostum,yine fazla aynı arcı bizde kullanıyoruz diğer kardeşlerimizi yanıltmayalım.
    5000 kmden sonra düşmüyor o şehir efsanesi.



    5000 km den sonra yakıt düşmesinin şehir efsanesi olduğunu düşünmüyorum. aracın kullunım kılavuzunda da zaten yazıyor ilk 5000 km yakıt tüketiminin fazla olabileceği.







    Merhaba,

    Dediğiniz doğrudur, kullanım kılavuzu ve servis tarafından verilen bilgiler ilk 5000km araçların normal değerlerden fazla yakacağı yönünde, ancak maalesef ben son 6 yılda aldığımız 8 sıfır araçta da herhangi bir farklılık göremedim. Belki çok ciddi istatistik tutan ve aldığı yakıtın fişleri ve km leri kayıt eden arkadaşlar yardımcı olabilirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokere

    Sonund tum gitgellerimi bos verip ikinci el fume rengi 1.6 e-hdi mcp comfort plus aracimla araniza katildim. Arac 10.000 km de. Dun aldigim aracimla ciktim yola bu gun ankaraya geldim cok keyif aldim yolda ama tabi yeni aractan ilk zamanlarda keyif almak normal. O korktugum mcpnin sirkelemesi sorunundan pek rahatsiz olmadim ama sehir icinde bu start stopa bi gicik oldum aksam, bakalim.

    Daha onemli sorumum sudur bi fikri olan varsa yardim rica edecegim. Aracim mart 2011 cikisli ilk tescil tarihide boyle gozukuyor. Aracin ilk faturasini fax olarak aldim baylasdan alinmis model yili 2011 yaziyor fakat aracin ruhsatinda iki yapraktada model yili 2010 yazilmis. Bu durumu nasil duzeltebilirim arkadaslar duzeltmek icin ne gerekir? Bilgisi olan varsa yardimci olursaniz sevinirim.




    Bence yapılması gereken Baylas'tan faturanın "ASLI GİBİDİR" veya noter onaylı suretini edinip, trafik şubeye başvurmanızdır, sonuçta araç Mart 2011 çıkışlı ise şüphesiz ruhsatta 2011 model yazmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakank1a

    1200km yapmayı beklemiyorum,1000km sonra depoyu full yapıyorum. 200km daha gider gosterirken.
    Sallama diye tabirlere gerel yok.

    Daha once ekledigim resimlere bakın yada sallamayan kendini yormasın.

    Benim verdigim degerler istanbulda yakalanamaz yogun trafikte.

    Aracın teknik verilerine yakın degerleri yakalayabiliyorum. Izmit trafigi yogun degil.



    Malasef bazıları forumu tekeline almış şu konu konuşulmayacak dedilermi susacaksın yada seninle dalga geçip dururlar , boş ver kafana takma sen, ben inşaat şirketinde çalışıyorum , aylık 500 bin lt tüketimimiz oluyor shell ile anlaşmalı , keriz değiller her halde pO dan daha ucuzada alabilirdik, ben sana shelli öneririm , fark yokdur diyenlere inat , denemesi bedava bir normal petrol ofisinden alın motorun sesini dinleyin birde bildik yerlerden, ehdi aracımla 110 km sabit hızla ortalaması 96 ankara bodrum 820 km 4,2 lt değeri ile geldim ve göstergemde 550 km daha kullanabilir yakıt değeri vardı kanimca 550 gitmesede 400 km daha gider, inat edilirse 90 km sabit hizla bu araç 1500 km yapacağıni zannediyorum,


    evet bende shellden alıyorum shell en güvenlisi bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafam33


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakank1a

    1200km yapmayı beklemiyorum,1000km sonra depoyu full yapıyorum. 200km daha gider gosterirken.
    Sallama diye tabirlere gerel yok.

    Daha once ekledigim resimlere bakın yada sallamayan kendini yormasın.

    Benim verdigim degerler istanbulda yakalanamaz yogun trafikte.

    Aracın teknik verilerine yakın degerleri yakalayabiliyorum. Izmit trafigi yogun degil.



    Malasef bazıları forumu tekeline almış şu konu konuşulmayacak dedilermi susacaksın yada seninle dalga geçip dururlar , boş ver kafana takma sen, ben inşaat şirketinde çalışıyorum , aylık 500 bin lt tüketimimiz oluyor shell ile anlaşmalı , keriz değiller her halde pO dan daha ucuzada alabilirdik, ben sana shelli öneririm , fark yokdur diyenlere inat , denemesi bedava bir normal petrol ofisinden alın motorun sesini dinleyin birde bildik yerlerden, ehdi aracımla 110 km sabit hızla ortalaması 96 ankara bodrum 820 km 4,2 lt değeri ile geldim ve göstergemde 550 km daha kullanabilir yakıt değeri vardı kanimca 550 gitmesede 400 km daha gider, inat edilirse 90 km sabit hizla bu araç 1500 km yapacağıni zannediyorum,


    İyi günler,

    Citroen tarafından açıklanan yakıt tüketim değerleri :

    1.6HDİ 92 HP - Ortalama 4,2lt/100km
    1.6HDİ 112 HP - Ortalama 4,6lt/100km
    1.6e-HDİ MCP - Ortalama 4,3lt/100km(4,2-4,4 ortalaması)

    Üretici firmaların katalog değeri olarak verdikleri tüketim değerlerinin ECE normuna göre nasıl hesaplandığını aşağıya kopyalıyorum, dileyene Türkçeye çevirip gönderebilirim.

    How is the fuel consumption test conducted?

    The test is outlined in Directive 93/116/EC as amended by 1999/100/EC and provides results that are more than representative of actual average on-road fuel consumption than previous tests. There are two parts: an urban and an extra-urban cycle. The cars tested have to be run-in and must have been driven for at least 1,800 miles (3,000 kilometres) before testing.

    Urban Cycle
    The urban test cycle is carried out in a laboratory at an ambient temperature of 20oC to 30oC on a rolling road from a cold start, i.e. the engine has not run for several hours. The cycle consists of a series of accelerations, steady speeds, decelerating and idling. Maximum speed is 31mph (50km/h), average speed 12mph (19km/h) and the distance covered is 2.5 miles (4km).

    Extra-Urban Cycle
    This cycle is conducted immediately following the urban cycle and consists of roughly half steady-speed driving and the remainder accelerations, decelerations, and some idling. Maximum speed is 75mph (120km/h), average speed is 39mph (63 km/h) and the distance covered is 4.3miles (7km).

    Combined Fuel Consumption Figure
    The combined figure presented is for the urban and extra-urban cycle together. It is therefore an average of the two parts of the test, weighted by the distances covered in each part.

    Yukarıdaki kuralları harfiyen uygulayabilen ve fabrika test pilotu seviyesinde tecrübeye sahip!!! kullanıcıları tenzih ederek söylüyorum ki, normal kullanım değerleri her zaman fabrika verilerinin ortalama 25% üzerinde seyredecektir. Buradan hareketle, gerçekten ekonomik olduğunu düşündüğüm ve bizzat yaşayarak öğrendiğim 1.6 HDİ motorlu araçların ortalama tüketim değerleri 5,8-6,1lt/100km gerçekleşecektir, bu bağlamda 60lt kapasiteli deponun 6-7lt rezervini düşecek olursak, uyarı ışığı yanmadan önce yapılabilecek ortalama mesafe 900km civarlarında olacaktır. Bu değer son derece yeterlidir, daha fazlasını zorlamaya gerek yoktur diye düşünüyorum.

    Yukarıda yazılan metinde ne kadar çok "ortalama" sözcüğünü kullandığıma dikkat çekmek isterim. Zira verdiğim değerin çok altında ve çok üzerinde tüketim kaydetmiş kullanıcılar mevcut.

    Saygılarımla,




  • 1.3 Palio Ş.içi:6-Ş.Dışı:4 litre fabrika verisi. 3 defa uzun yol denemem oldu, araçta iki kişi, bagaj yok, adana giresun arası, 90-100 km hız aralığında. Yol bilgisayarı 4.6, gerçek tüketim ise 4.3 çıktı. 3 defa denendi ve üçündede 4.3-4.4 çıktı. Bu arada ileri sürüş teknikleri vs gibi hiç bir eğtim almadım, sıradan bir şöförüm.
  • Arkadaşlar aracın vites değişimlerini az yakması için düşük devirde yaptığı ve bunun sab,it hızlarda giderken sorun olduğu gibi bi şikayet vardı. Acaba spor kullanım için ekonomi modundan çıkmayı sağlıcak bir on-off düğmesi yokmu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: av_avii

    1.3 Palio Ş.içi:6-Ş.Dışı:4 litre fabrika verisi. 3 defa uzun yol denemem oldu, araçta iki kişi, bagaj yok, adana giresun arası, 90-100 km hız aralığında. Yol bilgisayarı 4.6, gerçek tüketim ise 4.3 çıktı. 3 defa denendi ve üçündede 4.3-4.4 çıktı. Bu arada ileri sürüş teknikleri vs gibi hiç bir eğtim almadım, sıradan bir şöförüm.


    Linea için aynı değerler 6.5 lt/100km ve 4lt/100km ortalama da 4.9lt/100km olarak verilmiş, ben 7000km deki aracımda şuan ortalama 5,5lt/100km tüketiyorum. Siz de 10% sapma ile yakıt verisini sağlamışsınız.
  • Yani arkadaşlar benm demek istediğim bazı araçlarda örneğin bi fiat bi citroende fabrika verilerine yaklaşılabiliyor. Daha öncede hyundai era aracım vardı. Fabrika verileri Ş.içi:5.6-Şdışı:4 litre. Ondada ne yaparsam yapayım 4.8 litrenin altına düşmüyordu, gerçi yinede fena değer deildi.:) Bu birazda firmaların motorlarıyla alakalı bir durum. Kimi motor azcık zorlamada yakıtı ikiye katlıyorken kimi ise aynı zorlu kullanımda yakıt tüketimi bu kadar artış göstermiyor.
    Neyse düşük devirde vites değiştirmeyi önleyecek bir on-off düğmesi var mı arkadaşlar...:) Bu konuyada bi eğilelim.:))



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi av_avii -- 26 Temmuz 2011; 15:37:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: av_avii

    Arkadaşlar aracın vites değişimlerini az yakması için düşük devirde yaptığı ve bunun sab,it hızlarda giderken sorun olduğu gibi bi şikayet vardı. Acaba spor kullanım için ekonomi modundan çıkmayı sağlıcak bir on-off düğmesi yokmu.


    F1 kulakçıklarla arabaya yardım edebilirsin, her şeyi arabadan beklememek lazım demi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Besiktask34 -- 26 Temmuz 2011; 15:48:58 >
  • Bu arada bugün aklıma gelen bir konuyu da sizlere danışmak istedim. Bildiğiniz üzere 2009 model Grand C4 Picasso araç sahibiyiz ve garantimiz Haziran ayında garantisi bitti. Citroen'in 2 yıllık garantisi bence şu an için komik. Honda'nın 6, Hyundai-Kia'nın 5, hemen tüm markaların 3 yıl garanti verdiği bir ortamda yeniden değerlendirilmeli bence. Çinli Chery işi abartmış 7 yıl garanti veriyor. Şu an 43000km de olan aracım garantiden çıkmış durumda, eğer bir yıl daha garantili olsa idi en azından 70000km ye gelirdi ve bu da bence olası arızaların baş göstermesi için yeterli bir mesafe. Bazıları için önemli olmayabilir ama bence marka değerini düşüren bir durum.
  • 
Sayfa: önceki 6667686970
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.