Şimdi Ara

Citroen C4 II ve DS4 2011-2017

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
28.924
Cevap
175
Favori
1.760.921
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Citroen'in kompakt HB sınıfındaki yeni temsilcisi olan C4'ün donanımlarıda en az kendisi kadar dikkat çekici.

    Gelin,Yeni C4'ün F/P oranını ve ne kadar doğru bir seçim olacağına göz atalım.

    En küçük donanımına kadar bir ikon: 1.2 PureTech benzin,BluhHDİ dizel motor ve yeni Eat6 şanzımanıyla gelen 2016 C4 Led ön farları ve 3 boyutlu süsü verilmiş arka stop lambalarıyla kendini belli edıiyor.

    Zorlu şehir hayatı hiç bu kadar kolay olmamıştı: Dijital ve analog olarak üç ayrı bölmede tasarlanmış gösterge tablosu renk değiştirebilme özelliğiyle her zaman yeni ve modern kalmayı başarabilor.Elekrtikli ve masajıl koltuklarıda C4'ü dört dörtlük yapan özelliklerinden

    Hayatınız boyunca nereye gittiğinizi bilmeden kaç kilometre yol katettiniz ? Yeni C4 navigsyonuylada bilmediğiniz yerlere gidebilmenizi ve güvenle seyahat etmenize olanak sağlıyor.

    Bakalım C4, bu işlevselliğinin yanında yeterince kullanışlı mı ? Ayarlanabilen,katlanabilen koltukları sayesinde 408 litrelik bagajı çok daha büyük hacimlere çıkartılabiliyor ve maksimum yükleme elde edilebiliyor.

    C4'te ilk defa sunulan cam tavan ise sınıfında kendini belli ediyor.

    C4'ün 2019 yılı gibi yeni kasasının gelecek olması ise yine doğru bir tercih olduğunu kanıtlıyor.

    Türkiye'de 2011 yılından itibaren sunulan C4'ler 1.4 ve 1.6 VTİ aynı şekilde 1.6 e-HDİ olarak seçilmişti.

    Eat6 ve PureTech/BluhHDİ şanzıman/motor kombinasyonlarına geçmesi şerefine makyajlanarak yoluna devam eden C4 II Türkiye'de 60.000 Türk lirası gibi bir fiyatı taban olarak aldı.

    Eski MCP/BVA/e-HDİ kombinasyonlarına sahip C4'ler ve ortalama 2.el fiyatları :

    1.4 VTİ -C4'ü C4 yapan standart Cruise Control,dijital gösterge,direksiyondan kumanda gibi donanımlara sahip benzinli C4'tür.2.el olarak 40.000 Türk lirası taban fiyatıdır

    1.6 VTİ -Karartılmış arka ve yan camlar,sis farı,çeilk jant ve türlü türlü donanımı sunan VTİ Comfort ve THP Exclusive olan C4ler ise 45.000 Türk lirasına (En baz)bulunabiliyor.

    1.6-e-HDİ - Comfort , Comfort Plus, Exclusive olan ve şüphesiz en çok tutulan C4 50.000 Türk lirasını taban olarak almış.

    1.2 PureTech - 60.000 Türk lirasına ancak alınabilen ve çook ekonominik ola C4 aileler için mükemmel bir tercih.Led gündüz sürüş farları ve yenilenmiş iç mekanı albenisini arttıran etkenlerden.

    1.6 BluHDİ - Yeni bir dizel C4,yine bir aşk.C4 iddialı bir motorla tekrar yükselişe geçeceğinin ayak seslerini duyuruyor. Fiyat ise 65-70.000 Türk lirası arası.

    Gelin iç/dış tasarıma göz atalım.

    Aracın dış aynaları tamamen otomatik açılıyor ve kapanıyor.

    Yanan beyaz ışık ise karşılama aydınlatması.
    Alt fotoğraflarda aynı zamanda sinyale duyarlı olan viraj aydınlatması gözüküyor.

    Gösterge tablosu ise tek tek renk değiştirebiliyor...

    Bu mesaja eklenen görseller:







    [center][img]https://store.donanimhaber.com/b4/a9/42/b4a9422a938523f60746d0a91b30b46f.jpg[/img]
    [link=https://forum.donanimhaber.com/m_44316618/tm.htm]
    [color=#990000][b]<<Yeni Citroen C4 Kullanıcıları>>[/b][/color][/link][/center]


    Yukarıdaki kodu kopyalayıp, profilinizdeki imza kısmına yapıstırabilirsiniz.

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >







  • Merhabalar,
    Geçen hafta bahsettiğim sorunumu çözdüm. Belki günün birinde bir başkasının işine yarar diye düşünerek paylaşmak istedim...

    Dijital çift bölgeli klima kullanımı için klima sıcaklık göstergesi C derece değil de F cinsinden gösteriyorsa eğer... (klima göstergesinde 60..70..80.. gibi değerler varsa)
    aracınızı kapatın ve kitleyin.. 2-3 dakika tüm sistemin tamamen kapanmasını bekleyin. Daha sonra tekrar aracı açın..
    Burası önemli.. kontak anahtarını takıp motoru çalıştırdığınız ilk 5 sn içinde... klimadaki AC düğmesi ile iç havalandırmayı aktive eden devirdaim işareti (geridönüşüm işareti gibi olan döner oklar) düğmelerine aynı anda birkaç saniye basın
    Dijital göstergelerin tekrar C derece cinsine döndüğünü göreceksiniz..

    umarım birilerinin işine yarar.. selamlar..
    Merhabalar,
    Belki fikir olması açısından size birşeyler yazayım. Ben 2012 E-Hdi Exclusive MCP 54000kmde Nisan 2018de Kazasız boyasız temiz bir aracı 67ye aldım.
    Bu araçta donanım olarak gerçekten üst seviyede bir araç.

    Beni rahatsız eden tek yanı süspansiyon sisteminin aşırı sert olması ve birde vites geçişlerine alışamadım. Vites geçişlerini bir nebze de olsa toparlıyorum ama süspansiyondan maalesef memnun değilim. Herhangibir sorun yok ama anladığım kadarıyla bu araçlarda bu durum mevcut.

    Onun dışında artılarını eksilerini bir kenara koysam artıları ağır basacağı ve de fiyat-performans açısından tatminkar edeceği için gerçekten güzel bir araç.
    Arabalardan herkesin beklentisi farklıdır ben kendimce ufak bir değerlendirmede bulunayım.

    Bana Göre Artıları:
    - Yakıt ekonomisi(27-28km ortalama hızla her gün 50km yol yapıyorum. Klima açıksa 100kmde ortalama 6.1-6.2 -- klima kapalıysa 5.7-5.8 )tekrar hatırlatayım araç otomatik.
    - Geniş iç hacim, Geniş Bagaj kullanımı Saklama alanlarının genişliği(Özellikle vites önünde yer alan soğutmalı göz.)- Ayrıca koltuk altında çekmeceler mevcut.
    Torpido, kolçak ve de kapı yan gözler oldukça geniş)
    - otomatik katlanan aynalar ( çok da aranan bir özellik gibi durmasada istanbul gibi bir yerde ihtiyaç olabiliyor)
    - Ön-arka park sensörü
    - Sileceklerin Kelebek şeklinde silmesi böylece hem yolcu hem sürücü alanı geniş görme alanına sahip olabiliyor.
    - Önde ve de arkada Kol dayama
    - Bagajda poşetleri asmak için konumlandırılmış kancalar, sol tarafta yer alan bagaj aydınlatmasının aynı zamanda çıkarılabilir bir el feneri olarak kullanılması
    - Araçta vitesin önünde yer alan sürgülü gözde 1 adet, kolçakta 1 adet , kolçağın arkasında 1 adet, bagajda 1 adet olmak üzere toplam 4 tane çakmak girişi bulunması. Ayrıca kolçakta 1 adet 220 priz girişi olması.
    - Arka diz- baş mesafese 1.80 lik birisini de rahat ettirebilecek durumda.
    - Elektronik park freni, minik vites kolu.
    - Dört camında tam otomatik olması ( iki kademeli )
    - Hız sabitleyici ve Hız sınırlayıcı olması
    - Gösterge ışıkları ve de yol bilgisayarı alanında yer alan ışıkların kademeli karartılması ayrıca gece yolculuklarında gösterge ve teyp alanında tek tuşla ekran karartılması yapılabiliyor ( sadece hız ve sanırım yakıt bilgisi kalıyor)
    - Arkada da tavan lambasının yer alması.
    - Geri vitese takıldığında yan aynanın aşağı doğru hareket etmesi daha rahat bir park imkanı sunuyor.
    - Çift yönlü dijital klima mevcut ben Auto 1. kademede 18 dereceye ayarlıyorum. önde oturanlar için ideal bir değer olabilir ama arkada oturanlar için yetmeyebilir. Çok güzel soğutuyor. auto modda olması ile de içerisi belli dereceye ulaşınca da üfleme hızını kendisi ayarlıyor. (en düşük derece olarak ekranda 14 yazıyor bir tık altı da mevcut LOW olarak değer veriyor)
    - Yan aynalarının altında led aydınlatma olması görsel olarak bir lezzet katmış.
    - Triger seti ömrü için 10 yıl ya da 180000km uygun görülmesi.
    - Yağmur-Far sensörü bunları zaten demiyorum

    GELELİM BANA GÖRE EKSİ YANLARI
    - Amortisör, yaylar ya da her neresiyse abi maalesef bu noktada araç iyi değil.Çok kötü değil ama iyi de değil. Viraja hakimiyet kurabilir girdiğin hızla ok gibi çıkarsın da eyvallah ama genel kullanımda konforu düşürmüş.
    - Vites geçişleri için forumlarda bayağı bir bilgi var. O yüzden fazla bir şey demiyorum. 1-2, 2-1 kararsızlıkları...Bu durumu ben F1 kulakçıklardan dengeliyorum ya da gaz pedalına biraz daha dikkatli basıyorum. Özellikle hafif rampalı viraj dönüşlerinde.
    - jantları çok güzel 17inç; ama buna 225x45x17 dışında başka alternatif bir ebatta lastik takılamıyor. Acaba yanak kısmını 50ye çıkartsam konforu biraz arttırabilir miyim diye düşünüyorum ama maalesef tek seçenek mevcut.225x45x17
    - Ön konsolda (yol bilgisayarı olan kısım değil, onun üstü) kullanılan malzeme yumuşak evet ama görüntüsü bana göre hiç güzel değil. Kötü bir siyah.
    - Daha önce wv polo da başıma gelmişti sanırım bu araçta da böyle olacak. Cam kaldırma tuşlarının yer aldığı plastik kısımlarda soyulmalar başladı.
    - Ses sistemi de bana biraz yetersiz geldi ama hani kötü de değil. Ne öldürür ne güldürür diyelim.
    - Direksiyon biraz daha yumuşak olabilirdi bana ağır geldi.
    - Farlar en azından mercekli olabilirdi.

    GELELİM OLSADA OLUR OLMASADA DEDİĞİM ÖZELLİKLER;
    - İlk dikkatimi çeken Masajlı ön koltuklar. Valla ben dahil 5-6 kişiye de kullandırdım. Kimse memnun kalmadı.Bir faydası yok gibi sanki.Bunun yerine koltuk ısıtma olsa hepten bal olurdu kararını verdik.
    - Direksiyon sağa sola dönünce sis farlarının yanması.
    - Stop-Start buna biraz değinmek istiyorum. Bu konuda bir çok farklı görüş var. Bence olsa da olur olmasa da. Şöyleki istanbulda aşırı bir trafik içindeyiz dur kalk sayımız oldukça fazla ama bu dur kalklar stabil değil yani durduk mu 1-2 saniye içinde tekrar hareket etmemiz gerekebiliyor. Ve de bu durum trafik boyunca süreklilik arz ediyor.
    Bu işlevin bir düğmeyle açılıp kapatılması çok güzel. Aşırı bir yoğunluk hissedersem uzun durmalara gebe, o zaman aktif yapıyorum. Geleyim çalışmasına sessiz rahatsız etmeyecek şekilde çalışıyor ve de hızlı.

    35 yaşındayım. 80ler 90lar kuşağında büyüdüm. Araba geçmişim Tofaş ŞAHİN ile başladı, Uzun yıllar kullandım. Sonra babamızın emektar bir Passatı vardı 99 kasa bir süre ona geçtim.Devamında 2006lı yıllarda polo kullandım. 2013te evlendim ve 2009 ford fiesta ile tanıştım.Derken 2018 Citroen C4e geldim.

    Rabbim herkesin gönlüne göre olanı, en güzelini ve de en hayırlısını versin. Kazasız belasız ailenizle ve de sevdiklerinizle birlikte güvenli sürüşler diliyorum.

    Saygılarımla
    Arkadaşlar bugün sağ ve sol arka amortisörün ara yatak takozlarını değiştirdik.Arabadan çıkan takozlar gerçektende takoz gibi hiç esnemiyor oldukça sert bir malzeme.Yeni takılanlar ise azda olsa esnek.İlk izlenimlerime göre arkada kimse yokken ön süspansiyonlardan ne kadar ses geliyorsa arkadanda o kadar ses geliyor.Bilerek derin bir çukura girdim orda ön taraftan bile hafif küt sesi geldi arkadanda aynı şekilde ses geldi.Tabi bu bendeki sesin asıl sebebi lastikler.225-45-17 lastikler var ve iyice sertleştiler.Dar yanak ve sertleşmiş lastikle beraber süspansiyonlara çok yük biniyor.Birkaç gün içinde 215-50-17 yumuşak hamurlu bir lastik alarak konforu biraz daha iyi hale getirmek istiyorum.Usta arka yüklüyken gelen vurma sesini tamamen değil ama büyük oranda keser dedi özelliklede arkada 3 kişi+bagaj varken.İleriki zamanlarda arka yüklüyken denemek istiyorum ancak şuan mümkün değil.Bence imkanı olan ara yatak takozlarını değiştirsin çünkü arabadan çıkan takozlar gerçekten beş para etmez.



    arkadaşlar bu arada uzun zamandır aklımda bir türlü burada soramadım,

    trcitroen'e ne oldu, son durum nedir bilen var mı aranızda? Güzel bilgilerin ve değerli arkadaşların olduğu bir siteydi. Bir gün ansızın açıklama vs. yapılmadan kapandı, sosyal medyadaki adreslerinde de bir hareket yok. En kötüsü onca forum konusu ve içerisindeki çok değerli bilgiler uçup gitti. Birilerinde sitenin yedekleri var mıdır acaba?
    2014-2015 yıllarında avrupada crossover satışları otomobilleri geçmeye başlayınca psa grubu suva yöneldi, c4 cactus'ün görüntüsünü normalleştirip c4'ün yerine konumlandırmaya çalıştılar ama tutmadı, şimdi kendileride pişman, yeni c4'e ihtiyacımız var diyorlar ama ortada c4 için bir hazırlık yok, 2012 yılının 308'inin altyapısıyla 2020 c4 yapmaya çalışıyorlar
    c4'ün makyajı zaten fiyasko, önce 2015lerde tipsiz bir vites koydular 2016da biraz düzelttiler, arabaya hiç yeni bir donanım getirmediler öne bir gündüz ledi, arkaya led stop bitti bu kadar, farlara led-xenon opsiyon olarak bile konulmadı
    yine 3008 altyapısıyla c4 aircross yapıyorlar sene sonunda gelecek
    ds markasını bitirdiler, ds7 yollarda zor görürüz
    yanlış hamleler yüzünden 2020ye kadar pasif durumda citroen, serviste showroomda c-elysee'den başka araç yok
    Arkadaşlar bugün 2013 e-HDi C4 ün 65000 bakımı ankara cemal ustada yapıldı,bakım dışında bazen şanzumanda kararsızlık oluyordu.Kilometre düşük olduğu için alıştırma yapalım dedi ve yazılım yuklendi.İnanın aracımı tanıyamadım resmen abartmış gibi olmayim ama tam otomatik gibi oldu puruzsuz geçişler özellikle 1 den 2 ye geçişler sarsıntısız olmaya başladı ve .kalkista frenden ayağı çekince hareket etme anındaki titreme çok ama çok azaldı ve ani gaza yüklenmelerde vites düşürme anindaki zaman kaybi hantallik ortadan kalkti kesinlikle tavsiye ederim
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Citroën C4 II ve DS4 (2011-2017): Bilgiler ve Arıza Kodları

    Citroën C4 II ve DS4 (2011-2017) Modelleri

    Citroën C4 II ve DS4, 2011-2017 yılları arasında üretilmiş kompakt hatchback modelleridir. Bu araçlar, stil sahibi tasarımları, geniş iç mekanları ve teknolojik özellikleriyle bilinirler.

    P1A9C Arıza Kodu

    P1A9C arıza kodu, Citroën C4 II ve DS4 modellerinde yaygın bir soğutma sistemi arızasını gösterir. Bu kod, soğutma sıvısı sıcaklığının anormal derecede yüksek olduğunu veya soğutma fanının düzgün çalışmadığını gösterir.

    Hararet Göstergesi

    Citroën C4 II ve DS4 modellerinde hararet göstergesi, gösterge panelinde bulunur. Normal çalışma sıcaklığı aralığı genellikle 80-100 santigrat derecedir. Hararet göstergesinin kırmızı bölgeye yaklaştığını fark ederseniz, aracınızı güvenli bir şekilde durdurmanız ve soğumasını beklemeniz önerilir.

    Soğutma Sistemi Kontrolü

    Soğutma sisteminin düzgün çalışmasını sağlamak için düzenli olarak kontrol edilmesi önemlidir. Bu, soğutma sıvısı seviyesini kontrol etmeyi, hortumları ve bağlantı parçalarını sızıntılara karşı incelemeyi ve soğutma fanının düzgün çalıştığından emin olmayı içerir.

    Bakım Önerileri

    Citroën C4 II ve DS4 modellerinin uzun ömürlü ve güvenilir çalışmasını sağlamak için düzenli bakım yaptırılması önerilir. Bu, yağ değişimleri, filtre değişimleri ve diğer rutin bakım işlemlerini içerir. Ayrıca, soğutma sistemini yılda bir kez kontrol ettirmek ve gerekirse soğutma sıvısını değiştirmek önemlidir.

    Sonuç

    Citroën C4 II ve DS4, pratik ve güvenilir araçlardır. Ancak, herhangi bir araçta olduğu gibi, bu modeller de zaman zaman arızalar yaşayabilir. P1A9C arıza kodu, soğutma sistemindeki bir sorunu gösterir ve bu sorun tespit edildiği anda giderilmelidir. Soğutma sistemine uygun bakım yapmak, aracınızın sorunsuz çalışmasını ve uzun ömürlü olmasını sağlayacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İç hacmi nasıl aceba golfden daha büyük olduğu söyleniyor
  • Golfle hiç kıyaslamadım iç hacim konusunda ancak arka koltuklarada oturdum. Bence başarılı.
  • fyatı hakkında tiyo alabildiniz mi acaba
  • İçi çok şık,inşallah fiyatı da uygun olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: helluri

    fyatı hakkında tiyo alabildiniz mi acaba

    Malesef
  • Yeni kasa araç çıktığında genelde çok fark olmuyor, eski kasalar kampanyaya giriyor. fiyat aralığının 36.000den başlayacağı kanaatindeyim.
  • fuarda yeni c4'ü gördüm, oturdum ve aşık oldum. c3'e biniyorum, takasla focus alıyordum, fuara gidince aklım gitti, focus'tan vazgeçtim, c3'üme biraz daha binip yeni c4 alacağım. özellikle içi harika. koltukları, kokpit kalitesi, sıradışı vitesi ile nefis..
  • Merakla yeni C4 ü bekliyoruz. Bakalım.
    Az kaldı.
  • hadi gel artık ya araba alma arefesindeyim c4 ü fuarda görmüştüm lcd ekranı yoktu ama sunruff vardı ve araç harikaydı çok kaliteli duruyordu şuan opel astra peşinde koşuyorum ve bulamadım oda ocak sonuna kaldı ve büyük ihtimal şuanki fiyatından 2-3 bin tl daha fazla olucak ve buda vazgeçmeme sebep olucak c4 dizel eger makul bir fiyat olursa kesinlikle almak istiyorum ama bu arabaların öyle bir piyasası varki çıkıyor 40 binden ertesi yıl en az 2 bin tl fiyat düşüyor ve buda insanı aşırı üzüyor off off inş. güzel bir fiyatla çıkar düşünmeden alırım:S
  • Yeni C5 gibi olmuş aynen , her şeyiyle mükemmel , eskiden citröen bana göre renault'un bile aşağısında bir kademedeydi , dandik malzeme , kronik sorunlarla beraber tipsiz araçlar üretiyordu
    Şimdi tasarımı donanımı kalitesi süper olmuş gerçekten
  • jantlara hasta oldum yaa bende de c4 var ne zaman gelecek tr ye diye çok merak ediyorum
  • Citroen C4 II ve DS4 2011-2017

    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017
  • İngilterede 11 Ocaktan itibaren satışa çıkıyor...Ülkemize ise şubat ayından itibaren gelecek...

    İngiltere Fiyatları...



    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017
  • bizde fiyatlar nekadar olur acaba:S

    aslında ingilteredeki yeni c3 le türkiyedeki yeni c3 fiyatları arasında bir kıyaslama yapılabilirmi?

    belki bize nekadara gelir birşeyler şekillenebilir.

    aralıkta kampanyalardan bi araç alalım dedik başımıza gelmeyen kalmadı eger astraya çok büyük zam gelmezse astra alıcam eger gelirse kesinlikle c4 ü bekliycem kısmet bakalım ne olucak:D
  • c4 e-hdi motorla gelmiyecekmi birde otomatik şanzıman robotikmi olucak c5 e-hdi deki gibi....
  • Ben bu aracı fuarda görüp çok beğenmiştim, baya niyetlenmiştim. Ama eşim showroom'da gördü beğenmedi, gittik qashqai aldık.
  • hangi showroomda!!?
  • autoshow demek istedi sanırım
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.