Şimdi Ara

Citroen C4 II ve DS4 2011-2017 (449. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28.972
Cevap
173
Favori
1.792.565
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 447448449450451
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bir bakar mısınız ?

    Dün aracı yıkatmaya gittim, Sonax resmi bayisinde. Normal yıkama yaptırdım, bir baktım arka çamurluk tarafında tampon kısmı sakız, zift falan yapışmış onu söyledim. İlaç var dediler ufacık uyguladılar pamukla hemen gitti, daha sonra turuncu bir iz kaldı neyse sildiler geçti. Daha sonra bu ne dedim tiner dediler !! Tiner boyaya zarar veriyor bildiğim kadarıyla, pek bekletmeden hemen uyguladılar ama korkuyorum bir şey olmuş mudur ? Aracıma daha önce Ziebartta yaptırdım. Belki o korumuştur. Şuan bir şey gözükmüyor dışarıdan. Cevaplarsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: visualize

    quote:

    Orijinalden alıntı: nurun47

    quote:

    Orijinalden alıntı: visualize

    Merhaba gecmis sayfalarda okumustum ama simdi bulamadim acaba 120 -130 civari hizlarda ve frenlerken direksiyondaki titreme problemini balans vs degilde bir arkadas bir parcanin degistiginden ve sorunun ortadan kalktigindan bahsetmisti neydino parcanin ismi yarin bir yakinim sonrasinda da ben bu problemden servise gidecegizde...

    Dostum bende o şikayetle gittim ama benimki 120 ve üzeri hızda direk titreme vardı.Yani devamlı.Mersa ya bıraktım aynı gün hem rutin konrolleri yapıldı hem de sorunun salıncak burçlarından olduğu bilgisi verildi.En geç 20 gün sonra parça fransadan gelecek denilmesine ragmen, 5 günde geldi aradılar.yarım gün serviste kaldı.Garantiden değişimi yapıldı.Sorun yok değişimden beri 1000 km oldu.En ufak bir titreme kalmadı.Ayrıca Yetkili servisin titiz ve özenli tutumunu belirtmeden geçmek haksızlık olur.cam ve kapı fitillerine silikon sprey den tutun lastik havalarına kadar bir çok şey kontrol edilip yapılan müdahaleler hakkında bilgi verildi.Birde kirli bıraktığım aracı bana pırıl pırıl vermeleri de cabası :D



    Teşekkür ederim hangi servisten söz ediyorsunuz acaba ? :)



    Kml-Zng

    Hem 110 km sonrası hızlarda hem de o hızlara cıktıktan sonra frenlemede titreme yapıyor.
    Giderken de fren yaparkende titriyor ama bu 110dan sonraki hızlarda oluyor.

    Güngören Mersa hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: visualize

    Merhaba gecmis sayfalarda okumustum ama simdi bulamadim acaba 120 -130 civari hizlarda ve frenlerken direksiyondaki titreme problemini balans vs degilde bir arkadas bir parcanin degistiginden ve sorunun ortadan kalktigindan bahsetmisti neydino parcanin ismi yarin bir yakinim sonrasinda da ben bu problemden servise gidecegizde...

    sağ salıncak.değişti.hiçbir sorun kalmadı.gerçi ben bir sorunda fark etmemiştim forumu okuyana kadar da.ben kıldım zaten bu forumu okuya okuya iyice kıl oldum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Devil1106

    Arkadaşlar bir bakar mısınız ?

    Dün aracı yıkatmaya gittim, Sonax resmi bayisinde. Normal yıkama yaptırdım, bir baktım arka çamurluk tarafında tampon kısmı sakız, zift falan yapışmış onu söyledim. İlaç var dediler ufacık uyguladılar pamukla hemen gitti, daha sonra turuncu bir iz kaldı neyse sildiler geçti. Daha sonra bu ne dedim tiner dediler !! Tiner boyaya zarar veriyor bildiğim kadarıyla, pek bekletmeden hemen uyguladılar ama korkuyorum bir şey olmuş mudur ? Aracıma daha önce Ziebartta yaptırdım. Belki o korumuştur. Şuan bir şey gözükmüyor dışarıdan. Cevaplarsanız sevinirim.


    Aracın boyasında çok uzun süre kalmaz ve sadece ilgili bölgeyi temizleyip hemen kurulanırsa bir sakıncası olmaz.. Yalnız daha sağlıklı olması açısından bu tip zift türü lekelerde gazyağı kullanmanızı öneririm..




  • Ben bu ürünü kullanıyorum zift, böcek vs için.. Çok güzel bir ürün tavsiye ederim..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: mak03amg

    Araçlarına jant almayı düşünen arkadaşlar'a fikir vermesi amacı ile kendi aracımın resimlerini ekliyorum.
    Bayağı bir araştırma sonrası karar vererek aldım jantlar 17' et15 dir. lastikler 215x50x17..


    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017


    Citroen C4 II ve DS4 2011-2017


    jantlar çok hoş olmus, ben de 5 kollu 16 ya da 17 düşünüyorum bakalm. 17 takarken herhangi bir sorunla karşılaşmadınız demi ? Yakıt tüketiminin artması, yol tutuşu, araç içi ses artması, performans düşmesi ?




  • selam arkadaslar,

    7" dvd, gps, navigasyon cihazı uyumlu hale geldi mi?



    saygılar,
  • Selamlar,

    çok faza entry var, biraz baktım ama göremedim:
    İçinizde Yeni C4 1.4 Vti 95 HP kullanan var mı?
    2. elde 30.000 TL'ye 2011 modelleri bulunabiliyor..
    Ciddi olarak ilgileniyorum, bu motorun performansı ve yakıt tüketimi ile ilgili bilgi verebilecek kimse var mıdır?
    Çok fazla performans beklentim yok ama arabanın en ufak rampada bile bayılmasını da istemem açıkçası.
    Böyle bir durum oluşabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: T@zm@nic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twister

    quote:

    Orijinalden alıntı: T@zm@nic



    arkadaşlar aracımda 1000-2000 devir arası şu uğultu geliyor.Video sesini baya açarsanız motor gürültüsü arkasındaki türbilans sesini duyabilirsiniz.Bu aracı aldığımdan beri var klimayı açınca bu ses gidiyor fakat klima açınca daha kalın ses geliyor. Bu sesi duyan varmı acaba, sadece bendenmi geliyor yoksa tüm araçlardamı böyle?
    yardımcı olursanız çok sevinirim..

    Sorunun aynısı bende de vardı, yıllık bakımda aracı verirken sorunumu ilettim. Klima kompresörünü garanti kapsamında değiştirdiler, sonrasında bu sesi duymadım.


    Sizdede fan-klima kapalıyken mi geliyordu bu ses? Yoksa klimayı açtıktan sonramı bu ses geliyordu? Videoda fan-klima kapalı.1500devir gibi o uğultu sesi var.
    çok teşekkür ederim cevap için. Bende servisten değiştirilmesini talep ederim artık,inşallah değiştirirler.

    Sizin sorununuzun aynısını yaşadım. Klima kapalıyken derinden vınn vınn diye ses geliyordu, gaz verince de o ses sürtünme sesine benzer bir sese dönüşüyordu. Klimayı açınca sürtünme sesi kesiliyordu ama derinden ses gelmeye devam ediyordu. Sanırım C4'ün kronik problemlerinden birini keşfettik. Uzatılmış garanti yaptırmaya karar verdim bu olaydan sonra zaten, size de tavsiye ederim.
    Not: Servis olarak Altunizade'deki Arkas'a götürmüştüm.




  • benım bugün saat ve tarih sıfırlandıtekrar ayarladım.yol bilgisayarı verileri duruyordu ama.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gareysar

    Ben bu ürünü kullanıyorum zift, böcek vs için.. Çok güzel bir ürün tavsiye ederim..




    Çok teşekkür ederim hemen sildik, bende artık böyle durumda sizin önerdiğiniz ürünü kullanacağım. Şuan sorun yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    benım bugün saat ve tarih sıfırlandıtekrar ayarladım.yol bilgisayarı verileri duruyordu ama.

    Bendede düzenli olarak birkaç ayda bir sıfırların :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kml-Zng


    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    benım bugün saat ve tarih sıfırlandıtekrar ayarladım.yol bilgisayarı verileri duruyordu ama.

    Bendede düzenli olarak birkaç ayda bir sıfırların :)

    niye ki acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kml-Zng


    quote:

    Orijinalden alıntı: RoLaN

    benım bugün saat ve tarih sıfırlandıtekrar ayarladım.yol bilgisayarı verileri duruyordu ama.

    Bendede düzenli olarak birkaç ayda bir sıfırların :)

    niye ki acaba?

    Valla bilmiyorum servise soyledim ama onlarda bilemedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nihilist76


    Selamlar,

    çok faza entry var, biraz baktım ama göremedim:
    İçinizde Yeni C4 1.4 Vti 95 HP kullanan var mı?
    2. elde 30.000 TL'ye 2011 modelleri bulunabiliyor..
    Ciddi olarak ilgileniyorum, bu motorun performansı ve yakıt tüketimi ile ilgili bilgi verebilecek kimse var mıdır?
    Çok fazla performans beklentim yok ama arabanın en ufak rampada bile bayılmasını da istemem açıkçası.
    Böyle bir durum oluşabilir mi?

    Ben 1.4 vti 95 lik kullanıyorum. Bu aracı almadan önce 2.0 8v motora sahip bir scenic kullanıyordum. Benimde en büyük kaygım motorun yeterli olup olmadığıydı. Endiseniz olmasın araç yokuslarda bayılmıyor veya yetersiz bir gelebilecek bir sürüş sunmuyor. Bu motorun şehir içi kullanımı için tasarlandigini düşünüyorum. Uzun yolda ekonomik kullanım için 6. Vitese ihtiyacı var bana göre. Ekonomik devir bandı olan 1800-2500 devir arasında 90 km gibi bir hız yapıyor. Bir vites daha olsa 120 civarına gelebilirdi bu değer. Ben aldığımın birinci ayında lpg taktırdım ve öyle kullanıyorum. 90 tl lik bir depo ile (lpg 2.5) şehir içinde 340-360 km civarı yol yapabiliyorum. Uzun yol için daha önce bir değer yazmıştım. Şimdi hatırlayamadim ama 450 gibi birşey yapar sanırım. Pek hesap yapmıyorum ama fazla yakmiyor işte. Yol bilgisayarı doğru değer veremiyor ama 6000 km için 7.1 gibi bir değer gösteriyor. 30 bine alırsanız ve lpg takarsaniz memnuniyetle kullanırsanız. Araçla ilgili yaşadığım bir sıkıntı mevcut değil. LPG ile ilgili firmanın bilmediği bir özellik var bu anlasilincaya kadar bir problem oldu sadece.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Twister

    quote:

    Orijinalden alıntı: T@zm@nic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twister

    quote:

    Orijinalden alıntı: T@zm@nic



    arkadaşlar aracımda 1000-2000 devir arası şu uğultu geliyor.Video sesini baya açarsanız motor gürültüsü arkasındaki türbilans sesini duyabilirsiniz.Bu aracı aldığımdan beri var klimayı açınca bu ses gidiyor fakat klima açınca daha kalın ses geliyor. Bu sesi duyan varmı acaba, sadece bendenmi geliyor yoksa tüm araçlardamı böyle?
    yardımcı olursanız çok sevinirim..

    Sorunun aynısı bende de vardı, yıllık bakımda aracı verirken sorunumu ilettim. Klima kompresörünü garanti kapsamında değiştirdiler, sonrasında bu sesi duymadım.


    Sizdede fan-klima kapalıyken mi geliyordu bu ses? Yoksa klimayı açtıktan sonramı bu ses geliyordu? Videoda fan-klima kapalı.1500devir gibi o uğultu sesi var.
    çok teşekkür ederim cevap için. Bende servisten değiştirilmesini talep ederim artık,inşallah değiştirirler.

    Sizin sorununuzun aynısını yaşadım. Klima kapalıyken derinden vınn vınn diye ses geliyordu, gaz verince de o ses sürtünme sesine benzer bir sese dönüşüyordu. Klimayı açınca sürtünme sesi kesiliyordu ama derinden ses gelmeye devam ediyordu. Sanırım C4'ün kronik problemlerinden birini keşfettik. Uzatılmış garanti yaptırmaya karar verdim bu olaydan sonra zaten, size de tavsiye ederim.
    Not: Servis olarak Altunizade'deki Arkas'a götürmüştüm.

    tekrar teşekkür ederim cevap için. Kronik sorun değilde,sadece bizim araçlarda böyle çıktı şansımıza.Kime sorduysam çoğu kişide bu arıza yok.Banada garantiden klima kompresörünü değiştirmek kalıyor o halde.
    Malesef ben eskişehirdeyim,eskişehirdeki servisten net sonuç alamazsam başka bayiler ile irtibat kurarım teşekkür ediyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: T@zm@nic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twister

    quote:

    Orijinalden alıntı: T@zm@nic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Twister

    quote:

    Orijinalden alıntı: T@zm@nic



    arkadaşlar aracımda 1000-2000 devir arası şu uğultu geliyor.Video sesini baya açarsanız motor gürültüsü arkasındaki türbilans sesini duyabilirsiniz.Bu aracı aldığımdan beri var klimayı açınca bu ses gidiyor fakat klima açınca daha kalın ses geliyor. Bu sesi duyan varmı acaba, sadece bendenmi geliyor yoksa tüm araçlardamı böyle?
    yardımcı olursanız çok sevinirim..

    Sorunun aynısı bende de vardı, yıllık bakımda aracı verirken sorunumu ilettim. Klima kompresörünü garanti kapsamında değiştirdiler, sonrasında bu sesi duymadım.


    Sizdede fan-klima kapalıyken mi geliyordu bu ses? Yoksa klimayı açtıktan sonramı bu ses geliyordu? Videoda fan-klima kapalı.1500devir gibi o uğultu sesi var.
    çok teşekkür ederim cevap için. Bende servisten değiştirilmesini talep ederim artık,inşallah değiştirirler.

    Sizin sorununuzun aynısını yaşadım. Klima kapalıyken derinden vınn vınn diye ses geliyordu, gaz verince de o ses sürtünme sesine benzer bir sese dönüşüyordu. Klimayı açınca sürtünme sesi kesiliyordu ama derinden ses gelmeye devam ediyordu. Sanırım C4'ün kronik problemlerinden birini keşfettik. Uzatılmış garanti yaptırmaya karar verdim bu olaydan sonra zaten, size de tavsiye ederim.
    Not: Servis olarak Altunizade'deki Arkas'a götürmüştüm.

    tekrar teşekkür ederim cevap için. Kronik sorun değilde,sadece bizim araçlarda böyle çıktı şansımıza.Kime sorduysam çoğu kişide bu arıza yok.Banada garantiden klima kompresörünü değiştirmek kalıyor o halde.
    Malesef ben eskişehirdeyim,eskişehirdeki servisten net sonuç alamazsam başka bayiler ile irtibat kurarım teşekkür ediyorum

    Bende boyle bir sorun yok hocam. Ayni zamanda tarih saat vs de hic sifirlanmadi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serbalik


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoxeD

    Merhaba,

    Şu MCP olayına birde ben yorum yapayım, önceden yazdıklarım bir hayli geride kaldı.

    Kullandığım araçları yazsam herhalde 40-50'li vardır o yüzden kısa bir liste geçeyim...

    Honda Civic Aut. eski kasa
    Peugeot 206 quiksilver man. ve 406 dizel auto
    Ford fiesta 1.4 dizel aut.
    Opel corsa 1.3 dizel aut.
    Skoda Fabia 1.6 benzin düz.
    C4 eski kasa 1.6 dizel aut.
    Audi a3 dizel man.
    Golf 4 benzin düz.
    Golf son benzin aut.
    Jetta son benzin aut.
    Toyota RAV4 benzin aut.
    Grand Cherooke benzin aut.
    Astra benzin aut.
    DS4 dizel MCP

    Bular sadece bir kısmı, Jaguar var bide onun yeri ayrı. bu araçlar min. 2 hafta kullandıklarım, test sürüşü yapıpta yazmadım neden bu kadar çok onları sonra yazarım.

    Neredeyse her çeşit vitesli araç kullandım. Yorumumu sadece MCP vs DSG üzerinde yapacağım.

    MCP yarı otomatik bir şanzımandır, yani araçta debriyaj pedalı olmasada aslında motorda vardır. MCP ve DSG tipi şanzımanların yaptığı tek iş siz yolda giderken gazı otomatik kesip debriyaja basıp vitesi değiştirip gene gaz vermesidir.

    Artıları ve eksileri vardır.

    Konfor düşüktür çünkü biraz sarsar, hill holder yoksa geri kayar, teknolojisi iyi değilse onlarca yüzlerce arıza verir sizi süründürür, tam otomatiklere göre bakımları daha sıktır, pahallıdır.

    Artıları yok mu tabiki var.

    6-7 hatta 8 vitese kadar çıkabilir, aracı kullanırken hangi viteste olduğunu bilirsiniz gerekirse manuel kullanabilirsiniz, vites kolları dreksiyondadır, otomatiklere göre daha az benzin yakar çünkü 4 vitesli değildir, eğer alışırsanız nispeten daha az sarsar.

    Gelelim Citroen MCP ile diğer araçlar arasındaki farka,

    DSG, MCP'den çok daha iyi ve çok daha yeni bir teknolojidir, DSG manuel vitesten bile daha hızlı ve uygun vites geçişi yapabilen bir teknolojidir. Fakat ara gazlamalarda vitesin karasız kalması, vites geçişlerini hissettirmesi gibi durumlar hala söz konusudur. Pahallıdır ve bakımları çok çok üzücüdür. Özellikle araçlar 2-3 yaşını bulduğunda.

    Tüm bunlara rağmen Citroenin sanzımanı değiştirmemesi bence tamamen strateji... Misal Renault EDS'ye geçti ama motorları aynı, Citroen Peugeot Motor değiştirdi ama şanzıman aynı, VW DSG'ye geçti ama motor aynı. Aynı anda 2 innovasyon bir arada olursa firma olarak batarsınız....

    Ok artık araçlarımızda MCP olduğunu ve neden olduğunu avantaj dezavantajlarını DSG'ye göre biliyoruz. Peki teori pratik ile ölçüşüyormu? tam değil. yukarıda da dediğim gibi kronik sorunlar hepsinde aynı, tıpkı MCP Opeller'in easytronik şanzımanından nasıl daha iyi ve performanslı ise DSG de MCPden birazcık daha iyi.

    Bu araçlarda önemli olan sürücü ile aracın uyuşması birbirine uyum sağlaması. MCP'yi ilk kullandığınızda beğenmeye bilirsiniz. sarsılabilirsiniz, sert veya kararsız gelebilir. Fakat zamanla alışıyorsunuz, bu sarsıntıya alışıyorsunuz anlamında değil vitesin huyunu suyunu anlıyorsunuz ona göre yükleniyorsunuz ayağınızı ayarlıyorsunuz vs vs.. Haa 1 ay oldu hala sarsılıyorum diyoranız bu aracın değil sizin beceriniz bu durumda satın aracı DSG alın ondada sarsılınca kendinize gelirsiniz zaten.

    Ayrıca önemli bir özellikle DS4 ve C4 lerde vites direksiyondan değiştiriliyor ve otomatikte iken bile vitese müdahale mümkün, ve bu müdahaleden belli bir süre zarfında araç vitese müdahale etmiyor. Açıklayalım,

    5. viteste giderken bir araç sollayacaksınız, 3 ihtimal var
    1- sollarken gazı köklemek bu durumda ayar önemli çok abanırsanız ve devir düşükse araç 3 e takacak, noluyo deyip ayağınız hafif çekeceksinzi 4 e geçecek ve araç içinde hacı yatmaza döneceksiniz. veya aracı tanıdığınızdan 4ün sınırına kadar basacaksınız vitesi atacak ve rahat rahat sollayacaksınız.
    2- sollamadan dreksiyondan vitesi düşürün, gaza rahatça basın müdahaleyi siz yaptığınız için araç 3 e geçmeyecek. ve sarsılamaycaksınız.

    DSG'de böyle bir şansınız yok manuel kullanacaksınız



    DSG de ne için şansınız yok? Orayı tam anlamadım. DSG ile araç sollayacaksaniz herhangi bir ihtimal yok, onu mu diyorsunuz. Surus halindeyken hangi viteste oldugunuzu anlamaniz mumkun degil. Bu mu sansimiz olmayan? Gaza basacaksınız. O sizin için herseyi ayarlayacak. Artık 7 den 4 e mı alır, 5 e mı alır, bilemem. Ama birşeyi itiraf edeyim. Bu vites benden akıllı. :)

    O konuda hiç şüphem yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: weba

    quote:

    Orijinalden alıntı: shuffyonline

    arkadaşlar merhaba,

    c4 1,6 ehdi aracımla an itibari ile 600 km yol yapmış bulunuyorum.

    en son aldığım 50 TL lik sheel v-power ile 200 km yol yaptım ve kısa bir süre önce ışık. ortalama hızım 39km ve ortalama yakıt 6 lt.

    sizden öğrenmek istediğim kısa bir süre önce ışık yandı ve mesafe olarak şu an için 80 km gibi kalan mesafe gösteriyor. sizler en az kaç km mesafe kaldığında dolduruyorsunuz? çevremde bazı kullanıcılar ışık yanar yanmaz doldur depodan pisliği çeker araca zarar verir diyorlar.

    görüşleriniz için şimdiden çok teşekkürler.

    Işık yandıktan sonra çok bekletmeden depoyu doldurun.Şansınızı çok zorlamayın derim.Güzelim 0 araçla yolda kalma riski bir yana uzun süreli bu şekil kullanımla depo dibinde biriken tortu vs vs şeylerle arabanın enjektör- yakıt sistemine zarar vermeyin derim.

    Hocam tortu gibi şeylerin normalde yakıtta olmaması lazım, olsa bile bu iş için sık değişen parçalardan mazot filitresi var.

    hatta onuda geçtim depo zaten yakıtı altından emer, depo full bile olsa dipte tortu varsa motor onu emer...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CoxeD

    quote:

    Orijinalden alıntı: serbalik


    quote:

    Orijinalden alıntı: CoxeD

    Merhaba,

    Şu MCP olayına birde ben yorum yapayım, önceden yazdıklarım bir hayli geride kaldı.

    Kullandığım araçları yazsam herhalde 40-50'li vardır o yüzden kısa bir liste geçeyim...

    Honda Civic Aut. eski kasa
    Peugeot 206 quiksilver man. ve 406 dizel auto
    Ford fiesta 1.4 dizel aut.
    Opel corsa 1.3 dizel aut.
    Skoda Fabia 1.6 benzin düz.
    C4 eski kasa 1.6 dizel aut.
    Audi a3 dizel man.
    Golf 4 benzin düz.
    Golf son benzin aut.
    Jetta son benzin aut.
    Toyota RAV4 benzin aut.
    Grand Cherooke benzin aut.
    Astra benzin aut.
    DS4 dizel MCP

    Bular sadece bir kısmı, Jaguar var bide onun yeri ayrı. bu araçlar min. 2 hafta kullandıklarım, test sürüşü yapıpta yazmadım neden bu kadar çok onları sonra yazarım.

    Neredeyse her çeşit vitesli araç kullandım. Yorumumu sadece MCP vs DSG üzerinde yapacağım.

    MCP yarı otomatik bir şanzımandır, yani araçta debriyaj pedalı olmasada aslında motorda vardır. MCP ve DSG tipi şanzımanların yaptığı tek iş siz yolda giderken gazı otomatik kesip debriyaja basıp vitesi değiştirip gene gaz vermesidir.

    Artıları ve eksileri vardır.

    Konfor düşüktür çünkü biraz sarsar, hill holder yoksa geri kayar, teknolojisi iyi değilse onlarca yüzlerce arıza verir sizi süründürür, tam otomatiklere göre bakımları daha sıktır, pahallıdır.

    Artıları yok mu tabiki var.

    6-7 hatta 8 vitese kadar çıkabilir, aracı kullanırken hangi viteste olduğunu bilirsiniz gerekirse manuel kullanabilirsiniz, vites kolları dreksiyondadır, otomatiklere göre daha az benzin yakar çünkü 4 vitesli değildir, eğer alışırsanız nispeten daha az sarsar.

    Gelelim Citroen MCP ile diğer araçlar arasındaki farka,

    DSG, MCP'den çok daha iyi ve çok daha yeni bir teknolojidir, DSG manuel vitesten bile daha hızlı ve uygun vites geçişi yapabilen bir teknolojidir. Fakat ara gazlamalarda vitesin karasız kalması, vites geçişlerini hissettirmesi gibi durumlar hala söz konusudur. Pahallıdır ve bakımları çok çok üzücüdür. Özellikle araçlar 2-3 yaşını bulduğunda.

    Tüm bunlara rağmen Citroenin sanzımanı değiştirmemesi bence tamamen strateji... Misal Renault EDS'ye geçti ama motorları aynı, Citroen Peugeot Motor değiştirdi ama şanzıman aynı, VW DSG'ye geçti ama motor aynı. Aynı anda 2 innovasyon bir arada olursa firma olarak batarsınız....

    Ok artık araçlarımızda MCP olduğunu ve neden olduğunu avantaj dezavantajlarını DSG'ye göre biliyoruz. Peki teori pratik ile ölçüşüyormu? tam değil. yukarıda da dediğim gibi kronik sorunlar hepsinde aynı, tıpkı MCP Opeller'in easytronik şanzımanından nasıl daha iyi ve performanslı ise DSG de MCPden birazcık daha iyi.

    Bu araçlarda önemli olan sürücü ile aracın uyuşması birbirine uyum sağlaması. MCP'yi ilk kullandığınızda beğenmeye bilirsiniz. sarsılabilirsiniz, sert veya kararsız gelebilir. Fakat zamanla alışıyorsunuz, bu sarsıntıya alışıyorsunuz anlamında değil vitesin huyunu suyunu anlıyorsunuz ona göre yükleniyorsunuz ayağınızı ayarlıyorsunuz vs vs.. Haa 1 ay oldu hala sarsılıyorum diyoranız bu aracın değil sizin beceriniz bu durumda satın aracı DSG alın ondada sarsılınca kendinize gelirsiniz zaten.

    Ayrıca önemli bir özellikle DS4 ve C4 lerde vites direksiyondan değiştiriliyor ve otomatikte iken bile vitese müdahale mümkün, ve bu müdahaleden belli bir süre zarfında araç vitese müdahale etmiyor. Açıklayalım,

    5. viteste giderken bir araç sollayacaksınız, 3 ihtimal var
    1- sollarken gazı köklemek bu durumda ayar önemli çok abanırsanız ve devir düşükse araç 3 e takacak, noluyo deyip ayağınız hafif çekeceksinzi 4 e geçecek ve araç içinde hacı yatmaza döneceksiniz. veya aracı tanıdığınızdan 4ün sınırına kadar basacaksınız vitesi atacak ve rahat rahat sollayacaksınız.
    2- sollamadan dreksiyondan vitesi düşürün, gaza rahatça basın müdahaleyi siz yaptığınız için araç 3 e geçmeyecek. ve sarsılamaycaksınız.

    DSG'de böyle bir şansınız yok manuel kullanacaksınız



    DSG de ne için şansınız yok? Orayı tam anlamadım. DSG ile araç sollayacaksaniz herhangi bir ihtimal yok, onu mu diyorsunuz. Surus halindeyken hangi viteste oldugunuzu anlamaniz mumkun degil. Bu mu sansimiz olmayan? Gaza basacaksınız. O sizin için herseyi ayarlayacak. Artık 7 den 4 e mı alır, 5 e mı alır, bilemem. Ama birşeyi itiraf edeyim. Bu vites benden akıllı. :)

    O konuda hiç şüphem yok

    Koca forumda kimsenin aklına gelmedi bu espri bir senin aklına geldi.
    Helal olsun ya, ne alem adamsın...




  • 
Sayfa: önceki 447448449450451
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.