Şimdi Ara

Citroen C4 1.2 130hp EAT6 Confort Tekno Plus izlenimlerim (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
2.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Bu araç ikinci elde 60000 değer mi sizce? Yakıt tan korkuyorum. C3 dizel den sonra

    Pug 308 classic edition bakın madem fransız bakiyorsunuz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TahtalıKöyünMarangozu T kullanıcısına yanıt
    Valla sorma marangoz kardeş :) Fırsat aracı olunca aldım :) Satan adam paraya sıkışıkmış. Piyasadan baya bir uyguna gelince dedim bir yıl kullanırım. Araç 1 Haziran'da aldığımda 66bindeydi. Bugün itibarıyla 78.500 oldu :D 95.000 olsun satacağım.

    Fluence'in tek +'sı bagajı. Çünkü memleketten 1350km uzakta ikamet ediyorum
  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    Kardeş merhaba, ilk sorum Uşaklımısın? Diğer sorum da şu:1.9 tdi passatın çekişi çok düşüyor ama bunu her zaman yapmıyor, turbosunda, hortumlarında bir sorun yok başka neden olabilir sence?Teşekkür ederim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • sevozgur kullanıcısına yanıt
    60.000'e böyle donanımlı araba yok hocam az daha ekleyip Exclusive alırsanız isabetli olur.


    Confort (BlueHDİ&PureTech Facelift)donanımda sis farı,Cruise Control,direksiyondan kumanda,8 hoparlör,krom cam çıtası vs.

    Confort +Plus olanlarda far/yağmur/6 noktalı tampon sensörü,elektrikli+ambiyans aydınlatmalı otomatik katlanır ayna,otm.kararan iç dikiz aynası vs.

    Exclusive olanlarda masajlı koltuk,krom detaylar,Denon ses sistemi,renk değiştirebilen dijital gösterge tablosu vs. var.


    Standart donanım BlueHDİ&PureTech'ler de Confort'tur.

    Soğutmalı/ışıklı torpido,çift ışıklı makyaj aynası,6 adet tavan lambası,uzaktan kumanda,direksiyonda krom detay gibi özellikler var.


    Detay olarak önlerde çift çıkışlı ,arkalarda ise tek çıkışlı ayak üflemesi,banana çalışan silecek,bez tavan,arka koltuk cepleri var.


    İç mekanda kapılarda döşeme yerine suni deri kullanılmış,üst kısımlarıda yumuşak plastik üst donanımlarda ise krom görünüşlü orta konsol var.



    Şu videoda değinilmiş.



    https://youtu.be/ay0EmJ_v-uA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • O araba 50000 lira olsa da manüel vites olduktan sonra bir esprisi kalmıyor. Ayrıca iç hacmi de çok dar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hemide kamanlı H kullanıcısına yanıt
    Evet hocam Uşaklıyım. Siz? 1.9TDI Passat kullanmadım ama 2005 model Highline 1.9TDI Manuel'e binmek istiyorum Benimki 1.8T idi LPG ile kullanıyordum.

    Öncelikle MAF sensörünü kontrol ettirin. Hava filtresinin üstündedir. Sökmek biraz sıkıntılı. Ortası delik Torx kullanmışlar. Bosch marka olması lazım. Çekilen havayı düzgün okumazsa karışım da düzgün ayarlanmaz. Sensör bozuksa arıza kaydı oluşturmaz. Ben fişini yanlışlıkla kopartmıştım. ELM327 ile kontrol ettiğimde motorun emdiği hava ve Turbo Boost'unu ölçemiyordum. Bir de rolantide gaza basıp bırakınca devir rolantide 900'e düşüp sabitlenmesi gerekirken 750-800'e anlık düşüp 900'e çıkıyordu.

    Bunun bozuk olup olmadığını anlamak için araç çalışıyorken MAF'ın fişi çekilir. Rolantide değişme veya motorda stop oluyorsa sensör çalışıyordur. Sökülüp yağsız kontakt spreyle temizlenmelidir. İnternette konuları mevcut. Değişme yoksa yeni bir MAF alınmalıdır. Parçacıdan deneme için alıp takmakla işe başlamak gerekir.

    Bunun dışında hararet müşürü de karışım olayında etkilidir. ELM327 gibi bir cihazla motorun sıcaklığı dijital olarak kontrol edilmelidir. Motor soğukken yüksek gösteriyorsa ya da motorun sıcak olması gerekirken düşük gösteriyorsa müşür değişmelidir. Motoru soğuk olarak algılayan müşür motor ısınması için zengin karışım yaptırır.

    Bunun dışında Turbo Dizellerde yok diye biliyorum ama emin olamadım DV arızalı olabilir. Turbo Basınç Valfi de denir. Diverter Valve veya Dump Valve. İki isim de kullanılıyor. Bu valf ters bağlanmış da olabilir. Patlamış da olabilir. Dediğim gibi TDI'larda DV yoktu diye hatırlıyorum.

    N75 valfini de kontrol etmek gerekir. N75'in fişini çektiğinizde araç uçuyorsa o fişi hemen takın. N75 düzgündür. Turboyu ve motoru aşırı basınçtan ele alma riski olur fişi çıkık olursa. Yok değişmiyorsa kontrol edilmelidir. N75in görevi aşırı basınçta Wastegate'i açarak turbo basıncını düşürmektir.

    Şu anda aklıma gelenler bunlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 6 Eylül 2016; 21:58:54 >




  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim kardeşim bu bilgiler çok işime yarayacak, Uşaklı değilim ama 5 yıldır burada severek yaşıyorum Araba bazen 5 viteste deli gibi şahlanırken bazen de azıcık rampada yığılıp kalıyor deli olucam.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mücahit_

    Belki araçla alakasız ama, İlkokul ve lise yıllarımda bir ahbabımızın hidropnömatik süspansiyonlu 2.0 HDİ Citroen C5'in de çokça seyahat etmiştim. Aracın içinde bir şey hissetmiyorsunuz, taki başka standart süspansiyonlu bir araca binene kadar. Tabi onlarda çok daha fazla şey hissediyorum. Elbette olumlu yönde değildi .Araca gelirsek C4'ün üçüncü nesli gün sayıyor, eli kulağında. Bu yüzden bu aralar mevcut stoklarda hayli indirim olması lazım diye düşünüyorum. Muhtemelen o da EMP2 platformunda yükselecek ve yüksek ihtimal hafifleyip, kalitesi artacaktır. Yeni C4 çok ses getirecek, zira kardeşi 308'in yılın otomobili seçilmesi de buna bir işaret olsa gerek.. Aracınız hayırlı olsun.






    Edit; Umarım fiyat konusunda Peugeot'a göre daha makul davranırlar.

    Yeni C4'te büyük ihtimalle yeni bir süspansiyon sistemi olacak Linda Jackson bu konu da açıklama yapmıştı .


    Hidropnömatik sistem, aşırı derecede karışık ve mühendislik gerektiriyor kazalarda süspansiyon sistemi hasar alırsa en basidinden Bayraktar Oto'da ki ustaların tekrar yapabileceğini sanmıyorum .(Distrübütör)


    Yeni sistem aynı konforda veya bir tık aşağıda olacak ama daha az maliyetsiz ve tüm modellerde uygulanacağından,Citroën'in yeni süspansiyon seçimi daha mantıklı bir seçim oluyor.

    Kısaca Hidro-pnömatik'lerin konforuna ve kullanımına değinmek gerekirse C4'ün atası modellerde 5 tane sensör var :



    Alıntıdır* :
    " 1 tanesi gaz pedalına bir tanesi fren pedalına bir tanesi direksiyona bir tanesi şanzımana bir taneside aracın kasasına eklenmiştir. Gaz pedalındakinin görevi sürücünün gaz pedalına basış şeklini (tam gaz veya yarım gaz vs.) ana beyine göndermektir. Fren pedalındaki ise yine aynı şekilde sürücünün frene basış şeklini (sert veya yumuşak) ana beyine gönderir. Direksiyondaki sensör direksiyonun çevriliş hızını ve dönüş açısını ana beyine gönderir. Şanzımandaki sensör hangi vitesin kullanıldığını ve aracın hızını ana beyine gönderir. Kasaya bağlı olan sensör ise kasa hareketlerini (yana yatma, yaylanma, vs) gibi verileri beyne gönderir. Ana beyine tüm bu veriler saliseler içinde gelir ve yine saliseler içinde analiz edilir ve saliseler içinde süspansiyonlara hidrolik basılarak veya basınç düşürülerek aracın maksimum yol tutuşu için gerekli olan süspansiyon sertliği ve denge sağlanır."

    Bununla aynı konforu verecek bir sistem geliyor.


    Hidrolik kısmını anlatmak gereksiz olur sadece sistemin konforu hakkında bilgi vermek istedim.


    Mevcut kasa ise Fiyat/Performans'tan ziyade konfor odaklı bir araç bende diğer Fransız arabalarından dolayı ön yargılıydım ama aracın yol tutuşu olsun yalıtımı olsun gayet iyi bir araçtır.

    Donanım fazla olunca arabalar f/p'a kayıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hemide kamanlı

    Çok teşekkür ederim kardeşim bu bilgiler çok işime yarayacak, Uşaklı değilim ama 5 yıldır burada severek yaşıyorum Araba bazen 5 viteste deli gibi şahlanırken bazen de azıcık rampada yığılıp kalıyor deli olucam.

    Hocam Uşak küçük ama güzeldir. İzmir'e de yakındır, Antalya da 350km'dir filan canı sıkılana diğer şehirler uzak değildir :) Hala Uşak'ı Doğu'da zanneden var. Şırnak'ta görev yaptığımda ooo sen de Karadenizlisin diyenler çıkıyordu

    Garajın ordaki Yeni Sanayi Sitesi'nde Nazif Usta vardır. Dükkanın adı Mert Oto. Passat varken hep ona giderdim. Diğer aracımız Jetta. Trigerini filan değiştirdi sıkıntı yaşamadık. Amcam da Astrasının bakımlarını ona yaptırtır. Adem usta vardır yanında bir de. O da muhabbettir

    Giderseniz selamımı söylerseniz sevinirim :) 73 Plakalı Mavi Passat. Bir yıl daha bende kalsaydı Uşak'ta tanımayan kalmayacaktı Bir gece camımı indirecekler diye korkuyordum plakadan dolayı

    Bir de 1 Eylül Sanayi Sitesi'nde Volkswagen Batı Otomotiv'den ayrılma Oğuz Bey yer açmıştı. 13. sokaktaydı galiba yerleri. Turkuaz Oto. 3-4 Hafta önce denk gelseydik birlikte giderdik ikisine de. Nasip değilmiş. Turkuaz Oto'ya bir iki parça fiyatı sormak dışında gitmedim. İnsan ayağının alıştığı yeri gerekirse 50 lira fazla olsun bildiğim yer olsun diye değiştirmiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 7 Eylül 2016; 17:44:09 >




  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    Galiba benden bahsediyorsun sanırım senin arabayı ben almisim aynı sorunlar bende de var suspansiyon cam inerken kutur kutur ediyor
    Yarın baktiracagim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    İlk defa bi fransiza bu kadar ard arda ovgu dolu msjlar okuyorum hayret

    Birazdan 1.2 TSI DSG Comfortline Golf'cüler gelir meraklanmayın

    Dağılın körler sağırlar birbirini sağırlar misali toplanmissiniz
    Gelmeyeceğini şansınız değil mi?
    Golfum yok TDİ aracın var ESPRİ OLSUN DİYE YAZDİM LİNÇ ETMEYİN

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oguzhanc64 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah kardeşim ben de senden usta tavsiyesi isteyecektim, ben şubat ayında aldım aracı tüvtürkte çalışan bir arkadaşımın aracı, km orijinal 168 binde aldığımda 159 bin kmdeydi. Açıkçası tanıdığım, güvendiğim arkadaşım olmasa cesaret edip almazdım diye düşünüyorum.Alt takımı değiştirdim, baskı balata değişti triger değişecek bayramdan sonra.Şırnak plakalı araca binmek büyük cesaret tebrik ederim yüz yüze de görüşmek isterim seninle.
  • Bu saçma konu uzamadı mı yeterince. Sıradan orta alt sınıf bir C segment işte öv öv bitiremediniz. Zaten forumda maşallah dediklerinizin hali ortada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drdrizzt D kullanıcısına yanıt
    Sen ne önerirsin mesela?Hangi arabayı alalım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drdrizzt

    Bu saçma konu uzamadı mı yeterince. Sıradan orta alt sınıf bir C segment işte öv öv bitiremediniz. Zaten forumda maşallah dediklerinizin hali ortada

    Trollüğün lüzumu yok.
  • hemide kamanlı H kullanıcısına yanıt
    Dostum.

    Ben şunu alın bunu alın diyecek kişi değilim, herkes alsın istediğini. Sadece ne aslanlar burda çoluk çocuğun ağzına meze olurken C4'ün göklere çıkarılmasına tepkim.

    İlla bi şey al dememi istiyorsanız, Astra-Megane diyorum. Dizel için. Benzinli zaten mecburi istikamet Vag grubu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drdrizzt

    Dostum.

    Ben şunu alın bunu alın diyecek kişi değilim, herkes alsın istediğini. Sadece ne aslanlar burda çoluk çocuğun ağzına meze olurken C4'ün göklere çıkarılmasına tepkim.

    İlla bi şey al dememi istiyorsanız, Astra-Megane diyorum. Dizel için. Benzinli zaten mecburi istikamet Vag grubu.

    Eyvallah kardeşim.benim takıldığım konu şurası şahsi algılama sana hitaben yazmıyorum.Bizler orta ve üst orta araç sınıflarıyla ilgilenen insanlarız.Kendimden örnek vereyim eve aylık giren para 6000 tl.Şimdi ben bu parayla gidip de bmw, mercedes, audi vs hayalleri kurmam.Benim için lüks ve uçuk olur.Herkes gibi ben de f/p dengesi yüksek araçları almalıyım yanlış mıyım?Bu citroen olur, yarın leon olur ne bileyim astra olur vs..Hiçbirimiz bu firmaların ekmeğini yemiyoruz, hissedarı da değiliz.Burda c4 ü övenler dikkat ettiysen alıp kullanan veya kullanmış kişiler.408 lt bagaj var bunu övmeyelim mi? bir depoyla 1350 km yol yaptım uzun yolda bunu övmeyeyim mi?Koltukların döşeme kalitesi zayıf fakat konforu çok iyi.Sen de kullanmışsındır aracı dersin ki yav aynı aracı ben de kullandım şurası burası kötüydü, şöyle arıza verdi vs.. bunu anlarım.Ama bir arabayı hiç kullanmadan yorum yapmak bana yanlış geliyor.Saygılarımla kardeşim.




  • hemide kamanlı H kullanıcısına yanıt
    Şu mesajınıza çok saygı duyuyorum. Derdim sizin gibi pozitif somut görüşlerini aktaranlarla değil, kendi aracını överken diğer vatandaşın aracına çakmayı adet edinen şahıslaraydı. Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drdrizzt -- 8 Eylül 2016; 12:11:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JNG90


    quote:

    Orijinalden alıntı: Mücahit_

    Belki araçla alakasız ama, İlkokul ve lise yıllarımda bir ahbabımızın hidropnömatik süspansiyonlu 2.0 HDİ Citroen C5'in de çokça seyahat etmiştim. Aracın içinde bir şey hissetmiyorsunuz, taki başka standart süspansiyonlu bir araca binene kadar. Tabi onlarda çok daha fazla şey hissediyorum. Elbette olumlu yönde değildi .Araca gelirsek C4'ün üçüncü nesli gün sayıyor, eli kulağında. Bu yüzden bu aralar mevcut stoklarda hayli indirim olması lazım diye düşünüyorum. Muhtemelen o da EMP2 platformunda yükselecek ve yüksek ihtimal hafifleyip, kalitesi artacaktır. Yeni C4 çok ses getirecek, zira kardeşi 308'in yılın otomobili seçilmesi de buna bir işaret olsa gerek.. Aracınız hayırlı olsun.






    Edit; Umarım fiyat konusunda Peugeot'a göre daha makul davranırlar.

    Yeni C4'te büyük ihtimalle yeni bir süspansiyon sistemi olacak Linda Jackson bu konu da açıklama yapmıştı .


    Hidropnömatik sistem, aşırı derecede karışık ve mühendislik gerektiriyor kazalarda süspansiyon sistemi hasar alırsa en basidinden Bayraktar Oto'da ki ustaların tekrar yapabileceğini sanmıyorum .(Distrübütör)


    Yeni sistem aynı konforda veya bir tık aşağıda olacak ama daha az maliyetsiz ve tüm modellerde uygulanacağından,Citroën'in yeni süspansiyon seçimi daha mantıklı bir seçim oluyor.

    Kısaca Hidro-pnömatik'lerin konforuna ve kullanımına değinmek gerekirse C4'ün atası modellerde 5 tane sensör var :



    Alıntıdır* :
    " 1 tanesi gaz pedalına bir tanesi fren pedalına bir tanesi direksiyona bir tanesi şanzımana bir taneside aracın kasasına eklenmiştir. Gaz pedalındakinin görevi sürücünün gaz pedalına basış şeklini (tam gaz veya yarım gaz vs.) ana beyine göndermektir. Fren pedalındaki ise yine aynı şekilde sürücünün frene basış şeklini (sert veya yumuşak) ana beyine gönderir. Direksiyondaki sensör direksiyonun çevriliş hızını ve dönüş açısını ana beyine gönderir. Şanzımandaki sensör hangi vitesin kullanıldığını ve aracın hızını ana beyine gönderir. Kasaya bağlı olan sensör ise kasa hareketlerini (yana yatma, yaylanma, vs) gibi verileri beyne gönderir. Ana beyine tüm bu veriler saliseler içinde gelir ve yine saliseler içinde analiz edilir ve saliseler içinde süspansiyonlara hidrolik basılarak veya basınç düşürülerek aracın maksimum yol tutuşu için gerekli olan süspansiyon sertliği ve denge sağlanır."

    Bununla aynı konforu verecek bir sistem geliyor.


    Hidrolik kısmını anlatmak gereksiz olur sadece sistemin konforu hakkında bilgi vermek istedim.


    Mevcut kasa ise Fiyat/Performans'tan ziyade konfor odaklı bir araç bende diğer Fransız arabalarından dolayı ön yargılıydım ama aracın yol tutuşu olsun yalıtımı olsun gayet iyi bir araçtır.

    Donanım fazla olunca arabalar f/p'a kayıyor.



    Yeni süspansiyon sistemi umarım dediğiniz gibi hidropnömatiğe yakın bir konfor sunar, zira yakın zamanda çıkmış bazı Citroen modellerinin sönümleme performansı, markanın "uçan halı" imajına gölge düşürecek cinstendi doğrusu. Mesela Ds4 ve Ds5'in süspansiyonlarını açıkçası Citroen'e pek yakıştıramamıştım. Heleki bindiğim C5 ve XM gibi araçlardan sonra gerçekten hayal kırıklığı yaratmıştı. Ama yeni C4, markanın eski genlerini tekrar yollara taşıyabilir bence, eskiden yapmışlarsa şimdi de yapabilirler. Yeni yürüyen aksam farklı bir patentle mi dizayn edildi yoksa denenmiş bir sistem mi açıkçası bunu da merak etmekteyim. Ayrıca torsiyon çubuğuna devam edecekler mi bu da merak konusu.











    Ama PSA grubunun son dönemde yaptığı ciddi atılımlardan sonra yeni C4'ten en emin olduğum konular kesinlikle motor ve şanzımandır. Aracınızın saçlarına her ne kadar kır düşmüş olsa da, motor ve şanzıman yönünden hala sınıfının en iddialı araçlarıyla rekabet edebilecek düzeyde. Biraz daha hafiflemeyle, daha kapsamlı teknoloji ve multimedya özellikleriyle bu araç iddiasını daha da arttıracaktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hemide kamanlı

    Eyvallah kardeşim ben de senden usta tavsiyesi isteyecektim, ben şubat ayında aldım aracı tüvtürkte çalışan bir arkadaşımın aracı, km orijinal 168 binde aldığımda 159 bin kmdeydi. Açıkçası tanıdığım, güvendiğim arkadaşım olmasa cesaret edip almazdım diye düşünüyorum.Alt takımı değiştirdim, baskı balata değişti triger değişecek bayramdan sonra.Şırnak plakalı araca binmek büyük cesaret tebrik ederim yüz yüze de görüşmek isterim seninle.

    Kısmet olursa ben de yüzyüze tanışmak isterim :)

    Hocam yalan yok ben Şırnak plakası ile daha mutluydum :) Polisler durdurmuyordu beni mesela. Ben ilk zamanlar çevirmelere çok takılırım demiştim ama ilginçtir Mardin-Batman-Şırnak üçgeni dışında durduran olmadı beni

    Şimdiki plakam 35 HB. Bu da kötü değil ama herkeste 73 olmadığı için ve Uşak'ta tek olduğum için güzel oluyordu

    Hem de anlamı vardı plakamın :( 73 KB 372 Mesela Uşak Batı Oto bu plakayı duyunca kaçacak yer arar. Çünkü davalık olduk ve 2bin lira değer kaybı kazandım

    Aracınız çok güzel. TDI olması da arabayı canavarlaştırıyor. Tek kusuru ön takımı kolay dağıtıyor. Yan sanayi parçalarla bir yıl dayanmıyor. Ama paraya kıyıp Lemforder filan alınırsa ki bu da işçilikle 1500TL'ye filan çıkıyor daha dayanıklı olacağı kanaatindeyim.

    Mert Oto'ya bir gidin isterseniz. Karar sizin. Benim önerim onlardır. Aracınızı bakımlarını zamanında yaptırıp tam sentetik yağ kullandıktan sonra 500.000km'ye kadar sorunsuz kullanabileceğinizi düşünüyorum.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.