Şimdi Ara

Çinli yetkililere göre katı hal piller 2030'dan önce gelmeyecek

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
323
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çinli yetkililere göre katı hal piller 2030'dan önce gelmeyecek
    Yatırımcıların Çin’in hızla büyüyen tam katı hal batarya sektörüne akın ettiği bu dönemde, sektörün önde gelen isimleri daha temkinli açıklamalarda bulundu. Sichuan’da düzenlenen 2025 Dünya Güç Batarya Konferansı’nda, Çin’in önde gelen batarya ve otomotiv şirketlerinden uzmanlar, elektrikli mobilitede bir sonraki devrim olarak görülen bu teknolojinin büyük ölçekli ticarileşmeye hala oldukça uzak olduğunu vurguladı.



    Teknolojik olarak aşılması gereken engeller bulunuyor



    Çin Katı Hal Batarya Sanayi-Üniversite-Araştırma İşbirliği Yenilik Platformu Başkan Yardımcısı Wu Chengxin, konferans öncesi üst düzey forumda yaptığı konuşmada, sektörün önemli ilerlemeler kaydetmek için yoğun çaba gösterdiğini, ancak teknolojinin hala birçok zorlukla karşı karşıya olduğunu söyledi. Wu, kapsamlı bilimsel analizler, ekipman geliştirmeleri ve tasarım çalışmaları tamamlanmadan ticari üretimin mümkün olmayacağını belirterek, bunun uzun vadeli bir araştırma süreci olduğunu ifade etti.



    Çin, sekiz yıldır üst üste dünyanın en büyük güç bataryası üretim kapasitesine sahip ülke konumunda. 2025’in Ocak-Eylül döneminde, ülke içi güç bataryası satışları 786 GWh’a, ihracat ise 129 GWh’a ulaştı. Bu rakamlar yıllık bazda sırasıyla %48,9 ve %32,75 artış anlamına geliyor. Ancak uzmanlar, tüm bu güçlü büyümeye rağmen tam katı hal bataryaların ticarileşmesinin hala yıllar alacağını belirtti.



    2030'dan önce seri üretime girmesi beklenmiyor



    SVOLT Energy Technology CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanı Yang Hongxin, 2027 civarında sınırlı sayıda araçta gösterim amaçlı uygulamaların yapılabileceğini, ancak geniş çaplı üretim için maliyetlerin düşmesi ve tedarik zincirinin olgunlaşması gerektiğini söyledi. Yang, gerçek anlamda seri üretimin 2030 sonrasına sarkabileceğini tahmin etti.



    Changan Automobile Başkan Yardımcısı ve Deepal markasının Başkanı Deng Chenghao ise daha temkinli bir öngörü paylaştı. Deng’e göre, 2030’a kadar geniş çaplı üretime geçilmesi “en iyimser senaryo” olurken, daha gerçekçi tahmin 2035 civarı. Ayrıca, çevrimiçi ortamlarda sıkça “büyük atılım” olarak sunulan bazı küçük ilerlemelerin gerçekte abartıldığını söyledi. Deng, sıvı ve yarı katı batarya teknolojilerinin hala ciddi gelişim potansiyeline sahip olduğunu, bu sistemlerin erken gözden çıkarılmaması gerektiğini vurguladı.



    Ayrıca Bkz.Ford CEO’sundan itiraf: "Tesla ve Çinli araçları inceleyince şok olduk"



    Yarı katı hal bataryalar yaygınlaşıyor



    Özellikle yarı katı bataryalar hızla yaygınlaşıyor. Yang, önümüzdeki üç ila beş yıl içinde araç almayı planlayan tüketiciler için mevcut sıvı ve yarı katı bataryaların hala son derece iyi seçenekler olduğunu belirtti. Deng de, sıvı ve katı sistemlerin birleşiminden oluşan hibrit bataryaların, enerji yoğunluğu ve güvenliği artırmada evrimsel bir adım olduğunu, sıvı sistemlerde hala yenilik fırsatları bulunduğunu söyledi.



    Çin Otomotiv Mühendisleri Derneği Başkanı Zhang Jinhua, konferansın açılışında sunduğu “2030 Güç Bataryası Gelişim Raporu”nda, hibrit sıvı-katı bataryaların 2030’a kadar geniş ölçekte ticarileşeceğini, tam katı hal bataryaların ise aynı dönemde pilot doğrulama ve sınırlı uygulama aşamasını tamamlayacağını öngördü.



     




    Kaynak:https://carnewschina.com/2025/11/13/chinas-battery-giants-expect-solid-state-battery-delays-beyond-2030-push-back-on-hype/







  • kısmet olursa mazda yeni suv'lerden birisini almak istiyorum seneye. 4 yıllık ödeme planı yapıp, 4 yıl veya 5 yıl sonunda ödemeyi bitirnce, hem yakıtlı full otonom olmayan bir araç kenarda beklesin. hem de elektrikli solid bataryalı yeni arabam olsun.


    Allah ömür verip nasip ederse araba konusunda hayalim bu. muhtemelen elektrikli arabam da 20 senelik arabam olacaktır.

    _____________________________
  • Çinliler baktı sadece kendileriyle yarışıyorlar. Ortada rakip yok ayrıca batarya sektöründe dünya bunlara bağımlı oldular onlarda teknolojiyi yavaş yavaş vermeye çalışacaklar. Tıpkı Xiaominin 120W çıkıp tekrar 90W düşürmesi gibi Apple, samsung 25-40w ile gezinirken ben niye 120W vereyim diye düşünmüştür.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • 2030da da 2035'e ertelenir.

  • Şirketler aşırı bir pazarlama hamlesi olarak yaptık çıktı çıkıyor modundalar ama gerçek öyle değil aslında..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    Phenom II X4 940, Asus M3A78T (790GX), 2x2 GB DDR2-800 ,Samsung 2333SW 23"", Sapphire Ati HD6870 1GB, 160 Gb Intel X25-M SSD ve SCYTHE Silent Box içinde 3,5" Western Digital 750 Gb 5400 rpm sessiz HDD, 16 Mb önbellek , Lian-li PC-C32 Fanları kısılmış Kasa, Be-Queit 450 Watt güç kaynağı, Samsung DVD-RW Gümüş ön yüz, Microsoft Sidewinder X6, Cyber Snippa Intelliscope fare, SONY KDF-E50A11E 50" 3LCD HDTV, 2x Saitek P3000 Gamepad Scythe Zipang soğutucu
  • ileride cıkacak pillerin ömürlerinin daha uzun olacagı belirtiliyor ayrıca menzil tarafında da iyileştirmeler olacak ama su an kulanılan pillerinde ömürleri hiçte küçümsenmicek kadar iyi zira 300 bin km yapmıs bir teslanın pil ömrünün daha yüzde 85 e gelmesi hali hazırda kulanımda olan pillerinde ömürlerinin de kötü olmadıgını göstermekte..katı hal olan bu pillerin en güzel olan tarafı daha güvenli olmaları olacak ve bu en büyük artısı olacak ..

  • iki yıla teknoloji gelişir 1000km üzeri menzil çıkar o zaman ben de elektrikli araba alırım diyen bir arkadaş vardı.  


    dedim sen onu 10 yıl yap. 1000km üzeri menzilli olup da 50 bin dolar altında kalacak araçların çıkması 10 yılı bulur gibi.  

    _____________________________

    Phanteks P360A Enermax RevDfx1350w // i5 13500 // GB z790 D // Patriot Viper 6000 // Gigabyte 9070xt Aorus Elite // Crucial P3 Plus 1TB // Samsung Odyssey G5 32// Logitech G213 + Razer Deathadder V2 X HyperSpeed // Creative G6 + Takstar GM200 // S24 Ultra 12/256 Tit Black //
    _______ Odtü Matematik-BÖTE-İktisat-Tıp Fakültesi + Ekonomi YL _______ Life is just life. No more expectation! /b]
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yazık :)


    önce şarj hızları çok düşük, hızlansın bakarız dediler

    sonra 400-500 km menzil düşük, enaz 1000km olmalı dediler

    bataryaların ömrü bitince araba parası kadar değişim parası ödersiniz dediler

    yetmedi 1-2 seneye katı hal bataryalar çıkacakmış, şimdikiler çöp olacak dediler


    bakalım sıradaki bahaneleri ne olacak

    _____________________________
  • snoppy kullanıcısına yanıt

    Adamlar sanıyor ki 1000km menzilli ucuz elektrikli araba çıksa piyasadaki tüm elektrikliler çöp olacak ama kendi bindiği benzinli araç piyasasını koruyacak. Neden diye soruyorsun cevap yok :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.