Şimdi Ara

Çin'in batarya üretimi ilk dokuz ayda %44 arttı: LFP bataryaların payı artıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
1 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çin'in batarya üretimi ilk dokuz ayda %44 arttı: LFP bataryaların payı artıyor
    Çin’in batarya üretimi hızla artmaya devam ediyor. Çin Binek Otomobil Derneği’nin (CPCA) verilerine göre, Ocak-Eylül döneminde toplam üretim yıllık bazda %44 artarak 1.122 GWh’a yükseldi. Sadece Eylül ayında üretim 151 GWh oldu ve bu rakam geçen yılın aynı dönemine göre %50’lik bir artış anlamına geliyor. Bu büyümede hem iç pazardaki hem de ihracattaki güçlü talep etkili oldu.



    LFP bataryaların payı artıyor



    2025 yılı boyunca araçlara takılan bataryaların toplam üretim içindeki payı %44 seviyesinde gerçekleşti. Batarya türleri arasında ise nikel manganez kobalt (NMC) bataryalar %39, lityum demir fosfat (LFP) bataryalar ise %46 pay elde etti. Eylül ayında araçlara montaj oranı %50’ye yükselirken, bu dönemde NMC bataryaların payı %44'ye, LFP bataryaların payı ise %52’ye yükseldi.



    2025’in üçüncü çeyreğinde enerji yoğunluğu 160 Wh/kg üzerindeki batarya paketleri modellerin %7’sini oluşturdu. Bu oran 2024’te %11’di. Düşüşün nedeni, daha düşük enerji yoğunluğuna sahip LFP bataryaların kullanımının artması. Enerji yoğunluğu 125 Wh/kg altındaki ürünlerin payı ise %1’e geriledi.



    Ayrıca Bkz.Chery, 7 koltuklu dönüştürülebilir multi-SUV modelini tanıttı



    CATL ve BYD liderliğini sürdürürken, 2024’ten bu yana CATL’nin LFP batarya pazar payı BYD’yi geçmiş durumda. EVE Energy ve CALB gibi üreticiler de güçlü performans gösterirken, Sunwoda, REPT, SVOLT ve Jidian New Energy gibi şirketler de dikkat çekici ilerleme kaydetti. BYD’nin tamamen LFP teknolojisine geçmesiyle birlikte, CATL, CALB ve SVOLT, NMC batarya üretiminde daha güçlü bir konum elde etti. Ayrıca Volkswagen destekli Gotion High-Tech ve EVE Energy son dönemde üretim hacimlerini artırdı.



     




    Kaynak:https://carnewschina.com/2025/10/21/chinas-ev-battery-output-hits-1122-gwh-in-the-first-nine-months-of-2025-up-44-year-on-year/







  • ucuz lfp ye kayıyor firmalar hem rekabetçi fiyat verebilmek ve daha çok satış yapabilmek için hem de satış başına kar oranını arttırmak için.


    teslalarda lfp olan SR modeller çok yavaş şarj oluyor diyorlar. bir de şarj optimizasyonu sıkıntılı oluyormuş lfp lerde. var mı lfp aracını 180kw ile şarj edebilen ?

    _____________________________
  • izengel kullanıcısına yanıt
    lfp nin fiyat disinda baska avantajlarida var, daha guvenli, patlama riski yok, guvenli oldugu icin daha az sogutma gerektiriyor, ordan agirlikdan kazanci oluyor. yakin zamanda enerji yogunlugunu artirip li ion ile aradaki farkida ciddi oranda azaltti. biraz daha gelisirse standard haline gelebilir.tabi bu sirada kati hal bataryalari gibi baska teknoloji yukselmezse.

  • izengel kullanıcısına yanıt

    eski değil yeni nesil LFP batarya var SR'larda (Juniper'ler için). LMFP olarak geçiyor ve çok daha hızlı şarj olma özelliği taşıyorlar. Ben kendi aracımın şarj hızınden epey memnumum.


    [1] https://www.autoevolution.com/news/tesla-gets-type-approval-for-a-new-lfp-lmfp-battery-pack-from-catl-patents-its-own-tech-242433.html

    [2] https://www.autoevolution.com/news/new-li-ion-chemistry-promises-to-be-the-holy-grail-of-ev-batteries-193480.html

    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.