Şimdi Ara

CIKMA MOTOR TAKMA

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
17
Cevap
1
Favori
41.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hayirli gunler..
    Aracim renault clio 1.4 rna. Aracimin hararetten dolayi blokda catlak cikti. Usta yaptirmayalim cikma motor takalim dedi. Cikmaci tum motor halinde 1.800 tl fiyata verebilecegini soyledi. Buraya kadar hersey tamam sorum su;
    1- yeni motor takildiginda km de degisim olur mu
    2- yeni motoru ruhsata vs. islemeye gerek var mi
    3- cikma motor mu daha mantikli yoksa bloka dikis vs. mi

    Yardimlarinizi bekliyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • eski motor başka parçalardandda arıza yapabilir ilerde, eski motorun kmsi fazlaysa, yeni çıkma motorun km azsa komple al daha iyi fatura ve yeni motor no ruhsata işlemek gerekir

    dikkat et çıkma motor dandik toplanmış olmasın.
    yeni model düşük km araçdan çıktığı delili varsa al, çıktığı hasarlı aracın evrakları veya kendisi varsa incele



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 6 Nisan 2017; 22:33:26 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    eski motor başka parçalardandda arıza yapabilir ilerde, eski motorun kmsi fazlaysa, yeni çıkma motorun km azsa komple al daha iyi fatura ve yeni motor no ruhsata işlemek gerekir

    dikkat et çıkma motor dandik toplanmış olmasın.
    yeni model düşük km araçdan çıktığı delili varsa al, çıktığı hasarlı aracın evrakları veya kendisi varsa incele

    Hocam yeni takılacak motorun kaç km. de oldugunu nerden öğrenebilirim? Birde usta benim motorun şasesi vs. değişmeyecek üzerine yapacağım dedi. Bu nasıl oluyor. Alacağım motorun iyi olup olmadıgını nasıl anlıyabilirim. Malum dost usta olmadıgı için sanayi dolu çakal tezgaha düşmeyelim.
    Eski motorun sadece blogu catlak bunu satabilirmiyim ?
  • kansetsu K kullanıcısına yanıt
    bazı hasarlı araçları parça olarak satıyoruz diyorlar, mesela araç arkadan hasar görmüş, ön sağlam, bu aracın temizliği az kmd yeni model olduğu bellidir, ayrıca evrakları olabilir kaç kmd kaza yaptığı belli olabilir, arıza cihazı ile motorun kmsi motor durumu görülebilir, güncel motor ustası buna bakabilir.
    araç yok motor açıkda duruyosa o motor biraz sakat olabilir, yani bozuk paçalardan oluşuyor olabilir bunu anlamak zordur, motorun çok yeni hiç sökülememiş olduğu bellidir, motor ustası ayrıca bunun iyi olduğuna garanti verebilirmi iyi bir motorcuya sorman lazım, işi bilmeyen motorcu garanti veremez bilemez.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    bazı hasarlı araçları parça olarak satıyoruz diyorlar, mesela araç arkadan hasar görmüş, ön sağlam, bu aracın temizliği az kmd yeni model olduğu bellidir, ayrıca evrakları olabilir kaç kmd kaza yaptığı belli olabilir, arıza cihazı ile motorun kmsi motor durumu görülebilir, güncel motor ustası buna bakabilir.
    araç yok motor açıkda duruyosa o motor biraz sakat olabilir, yani bozuk paçalardan oluşuyor olabilir bunu anlamak zordur, motorun çok yeni hiç sökülememiş olduğu bellidir, motor ustası ayrıca bunun iyi olduğuna garanti verebilirmi iyi bir motorcuya sorman lazım, işi bilmeyen motorcu garanti veremez bilemez.

    Hiç km olayı aklıma gelmedi yarın soracagım ama usta ve adam garanti veriyor. Bide sadece alt taraf yani blok tarafını alsam kafi olmaz mı çünkü üst tarafda hiç bi sıkıntı yok. Zaten aracı satacağım ondan masraf ediyorum sonucta Allah var kimseyi kandırmak istemiyorum..




  • hocam çıkma motorun ne olacağını bilemezsin. bence paraya kıy. sıfır blok al. memlekette şerefsiz çok. sıfır alırsan başın ağrımaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: izin

    Blogu catlak motor tartisma konusu bile olamaz. Clio gibi parcasi zibil bir aracin blogu catladigi anda o blok coptur.

    Cikma blok alin, sonra rektefiye ile toplatin hayirli olsun. Ruhsata isletme prosedurlerini bilmiyorum. Bu konuda bir cahillik yapmis olma ihtimalim mevcut.

    Hocam peki sadece blok mu alayım yoksa komple motor mu ? alt blok tarafına 1.100tl tüm motora 1.800 tl masraf cıkıyor. işçilik odur budur derken 2.500tl i bulur bence. Zaten geçen ay 2bin tl masraf ettim araca komple bakımda. Bu ay da bu cıktı çok zarar etmek istemiyorum işin açıkcası.
  • bir motoru çıkma taktırmadığımız kaldı,o da oldu...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kansetsu


    quote:

    Orijinalden alıntı: izin

    Blogu catlak motor tartisma konusu bile olamaz. Clio gibi parcasi zibil bir aracin blogu catladigi anda o blok coptur.

    Cikma blok alin, sonra rektefiye ile toplatin hayirli olsun. Ruhsata isletme prosedurlerini bilmiyorum. Bu konuda bir cahillik yapmis olma ihtimalim mevcut.

    Hocam peki sadece blok mu alayım yoksa komple motor mu ? alt blok tarafına 1.100tl tüm motora 1.800 tl masraf cıkıyor. işçilik odur budur derken 2.500tl i bulur bence. Zaten geçen ay 2bin tl masraf ettim araca komple bakımda. Bu ay da bu cıktı çok zarar etmek istemiyorum işin açıkcası.

    çıkma motor alma hocam. sıfır blok al. zaten parçalar da değişecek. motor sıfırlanmış olur. bir daha da başın ağrımaz. en az 5 sene temiz hizmet eder.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izin


    quote:

    Orijinalden alıntı: kansetsu


    quote:

    Orijinalden alıntı: izin

    Blogu catlak motor tartisma konusu bile olamaz. Clio gibi parcasi zibil bir aracin blogu catladigi anda o blok coptur.

    Cikma blok alin, sonra rektefiye ile toplatin hayirli olsun. Ruhsata isletme prosedurlerini bilmiyorum. Bu konuda bir cahillik yapmis olma ihtimalim mevcut.

    Hocam peki sadece blok mu alayım yoksa komple motor mu ? alt blok tarafına 1.100tl tüm motora 1.800 tl masraf cıkıyor. işçilik odur budur derken 2.500tl i bulur bence. Zaten geçen ay 2bin tl masraf ettim araca komple bakımda. Bu ay da bu cıktı çok zarar etmek istemiyorum işin açıkcası.

    Üst kapak sağlamsa boşuna almayın. Bu arada motorun rektefiyeye girmesi lazım. Toplamda 3-4 bin lirayı gözden çıkarın bence.


    3-4 bin tutmaz. 2000 civarı tutar. sonuçta benzinli araç.




  • faturasız sandık motor değiştiremezsiniz. Muayene de kalırsınız bir kontrolde de aracı bağlarlar.
  • Motor değişimi sonrası araç tadilat proje yetkili bir makina mühendisine başvurmanız, onun düzenleyeceği ve tse ve mmo'ya onaylatıp size vereceği proje, motorun faturası, motor işçilik faturasıyla muayeneye gireceksiniz. Ek-1 belgesi, muayene evrakları ve önceki tüm belgelerle emniyete gidip ruhsatın 2 yaprağını da yenileyeceksiniz. Bunları yapmadan motor no değişimi mümkün değil. Aracınızdaki motor ile ruhsattaki motor farklı numaraya sahip olursa bu da change gibi muamele görüyormuş bana aktarılana göre. Sıfır sandık motor alsanız bile o motorun gümrük girisinden size gelene kadar kimden kime geçtiyse tek tek faturalarını temin etmek gerekiyor ki çıkma motorda da size satıcı motorun faturasını verecek. Proje 400 lira, muayene 200, egzoz pulu 50, ruhsat 200 ve motor montaj faturası için ustanız ekstra para isterse maliyetleri bunlar. Yoruculuğu da cabası. Tamiri mümkünse bu kadar maliyet ve zahmete katlanmak zorunda kalmazsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MecEngineer

    Motor değişimi sonrası araç tadilat proje yetkili bir makina mühendisine başvurmanız, onun düzenleyeceği ve tse ve mmo'ya onaylatıp size vereceği proje, motorun faturası, motor işçilik faturasıyla muayeneye gireceksiniz. Ek-1 belgesi, muayene evrakları ve önceki tüm belgelerle emniyete gidip ruhsatın 2 yaprağını da yenileyeceksiniz. Bunları yapmadan motor no değişimi mümkün değil. Aracınızdaki motor ile ruhsattaki motor farklı numaraya sahip olursa bu da change gibi muamele görüyormuş bana aktarılana göre. Sıfır sandık motor alsanız bile o motorun gümrük girisinden size gelene kadar kimden kime geçtiyse tek tek faturalarını temin etmek gerekiyor ki çıkma motorda da size satıcı motorun faturasını verecek. Proje 400 lira, muayene 200, egzoz pulu 50, ruhsat 200 ve motor montaj faturası için ustanız ekstra para isterse maliyetleri bunlar. Yoruculuğu da cabası. Tamiri mümkünse bu kadar maliyet ve zahmete katlanmak zorunda kalmazsınız.

    Ya da bunların hiç birini yapmayıp motor no üstüne asit dökülüyor. Motor no okunamıyor deyip geçiyor. Boşa masraf etmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çatlak bloğu tamir ettirmek riskli. Tekrar aynı sorunla uğraşmanız olası. Çıkma motor mantıklı. Ustanızda bu yüzden çıkma takalım demiştir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar;

    1-)Motor no yanlış okunamıyor vs artık hafif kusur. Belgesi aşağıdadır

    2-)Dün aracımızın motoru değiştirildi ve muayeneye gittik. Hem de muayene yaprağı dolduğu için değişmesi gerekliydi bu nedenle tespit muayenesi de yapıldı ve sonuç kusursuz geçti.

    *Tespit muayenesine girmesi gerekli olan araçlar için riskli olabilir. Gerisi için sıkıntı yok.

    Not:Resim eklemede sıkıntı var. İsteyenler için link;



    http://www.kugm.gov.tr/BLSM_WIYS/KUGM/tr/Belgelik/arac_muayene/20120102_163342_2769_1_64.xls

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Blok üzerindeki numarayı taşlayın bitti hayırlı olsun
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.