Şimdi Ara

ÇİFT KAT ALÜMİNYUM JANT GEREKLİ Mİ??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
0
Favori
2.824
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar kolay gelsin; yeni bisiklet almaya karar verdim. Araştırırken jantların tek ve çift kat alüminyum olduğunu gördüm. Sizce çift kat alüminyum gerekli mi gerçekten. Genelde şehirde kullancam ama yaza doğru dağlık engebeli arazilere de gitmeyi düşünüyorum. Eskiden kullandığım MONDİAL SHADOW vardı hala duruyo ve sürüyorum. Baktım tek katlı imiş bu bisiklette ve hatırlıyorum kaldırımdan falan atlamalar çat çut inip çıkmalar yapıyordum. Tümseklerden hızlı geçmek vs. olsun. Jantlara hiç bişe olmamıştı Allaha şükür. Çift kat jantlı modellerde pahalı biraz sizce illa çift kat alüminyum detayına dikkat etmeli miyim. Daha güven verir gibi duruyo ama eski tek kat alüminyumlu bisikletimle yaptıklarımı düşününce bunun sadece lüks olduğunu düşünüyorum.



  • bence gerekli. şehirde kulanacağım diyorsun. yazın dağ tepe giderim diyorsun. sürekli akortuyla ayarıyla teliyle (ki bunu yapmak için çıkartınca fren ayarını da yeniden yapman gerekebilir) uğraşamam ayda yılda bir ancak bakarım diyorsan çift katlı almalısın. nispeten daha ağırdırılar ama sağlamdırlar. tek katlılarda ise nispeten daha hafiftirler. şehirde ve özellikle dağ gibi yerlerde sert gireceğin derin bir çukurda yamuk yumuk olması içten bile değil. ayırca sürekli ayar isterler. ya yumurta gibi oval olur ya da sağ sol yalpalar. seçim senin ama ben çift kat al derim.

    ayrıca tek katlılarda çok fazla ayar yapacağın için uzun vadede metal yorgunluğuna bağlı olarak jantın kırılabilir. tabi bu bahsettiğim süre birkaç ay değil. birkaç yıl. kullanıma göre değişebilir. başıma gelmişti ama o jant epey ucuzdu. dert etmedim.
  • Zaten 500 TL'den daha pahalı bisikletlerin neredeyse hepsinde çift kat jant var. Bence önemli bir ayrıntı fakat sizin kullanımınıza bağlı tabii ki.
  • Dayanıklılık ve akort ayarının çabuk bozulmaması için çift kat olması daha iyi olur. Zaten çoğu bisiklette çift kat jant mevcut.
  • Babus cift katli tek katli cokta onemli degil eger 5 m yukseklikten bunny hoop yapip atlamicaksan tek katli al gec aklini bulandirma. Uzun yillar pedalladim eski bisikletlerim tek katli aluminiumdu +80 kilo oldugum zamanlarda bile 1 - 1.5 metreden atliyodum arka teker ustune hic yamulma falan olmadi akort elbetteki zamanla bozuluyo sicak soguk hava degisimisi bile akortu bozabiliyo ama saglam bi usta bulduktan sonra 5dk surmuyo bi yandan cayini iciyon bi yandan ustayla sohbet ediyon islem tamam oluyo. Gerci artik en dandik bisikletlerde bile cift kat aluminium jant gorulebiliyo o yuzden bisikletin diger kisimlari daha onemli janta bakma sadece



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tesbihcekenhoroz -- 24 Şubat 2017; 12:43:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.