Şimdi Ara

Chip tuning nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
80
Cevap
1
Favori
26.412
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar chip tuning uygulaması nedir?Ne işe yarar,artıları,eksileri nelerdir ve her araca uygulanır mı?



  • forumda uzman kişiler var o yüzden gerekli açıklamayı yaparlar ama; kendimce kısaca özetlemek isterim. motora uygulanan bir çeşit modifikasyon işlemidir ve ekstra tork ile beygir elde edilir. performansta artış sağlar. günümüz araçlarının çoğunluğuna uygulanıyor diye biliyorum.
  • Chiptuning Nedir ?

    Chiptuning araçların motor kontrol ünitesi içerisindeki yazılımın değiştirilmesi işlemidir.

    Bu değişiklikler farklı ihtiyaçlar doğrultusunda şekillenirler.

    Arac hızının sınırlandırılması
    Mevcut sınırlandırmanın kaldırılması
    Motor gücünün düşürülmesi veya arttırılması
    Araç motoruna herhangi bir donanım ilave edilmesi veya kaldırılması

    gibi gerek yazılımsal gerek donanımsal her türlü gereksinim chiptuning sayesinde sağlanabilir.

    Chiptuning Operasyonları günümüzde sıklıkla, aracınızın ürettiği motor gücünü ve torkunu değiştirmeye, yakıt tüketimini iyileştirmeye odaklı olarak geliştirilirler. Atölyelerimizde bulunan şase Dinamometreleri ile uygulama öncesi ve sonrası ölçümler yapılır, elde edilen verim ekranda gözlemlenebilir. Ortalama bir operasyon 1-2 saat kadar sürer. Aracınızın motor kontrol ünitesinden okunan orjinal yazılım, Megachips bünyesinde yedeklenir ve istenildiğinde araca tekrar yüklenerek orjinal haline çevirilebilir. Ve yine istediğiniz takdirde yazılım tarafınıza verilebilir.


    Chiptuning in Avantajları Nelerdir ?

    Uygulamalarımızın avantajlarını, kullanıcılar tarafından bize iletilen sorulardan ve onlara sunduğumuz çözüm operasyonlarından derleyebiliriz,

    Otomobilin ilk hareketi esnasında motora çok iş düşer ve eğer araç kaldırılırken yeterli miktarda tork üretilemezse arac sık sık stop eder.
    Müşterilerimizden sıklıkla bu şikayeti duyarız, özellikle yazın klima açık kullanıldığında bu rahatsız durum daha belirginleşir. Chiptuning ile gerekli iyleştirmeler yapıldığında, motorun daha erken devirlerde tork üretmeye başlaması ve daha yüksek miktarda üretmesi sağlanır. Böylece daha az gaz vererek daha düşük devirlerle aracınızı hareket ettirebilirsiniz. Bu durum aracınızın kavrama sisteminin ömrünü uzatacaktır.

    Motor torkunun daha erken üretilmeye başlanması, günlük kullanımda çok sık rastlanan yavaşlamalar sonrasında tekrar hızlanırken vites küçültme ihtiyacını ortadan kaldırır, araç mevcut vitesde çok daha rahat toparlayarak devirlenir. Özellikle otomatik araçlarda yavaşlama sonrasında tekrar gaza basıldığında vites küçültme eğiliminin ortadan kalkaması bu esnadaki zaman kaybının geri kazanılmasını sağlar. Böylece daha yüksek viteste daha düşük motor devri ile daha az yakıt tüketerek ilerleyebilmenizi sağlar.

    Evet aracınızdaki bu iyileşme Yakıt Tüketiminizi Düşürecektir.. Günümüz motor kumanda teknolojisi ciddi oranda dijital bir hal almıştır. Aracınızın motor kontrol ünitesine gönderdiğiniz gaz pedalı komutları bir çok hesaplama sonrasında motor tepkisi olarak hissedilir. Bu hesaplamalar tepkinin gecikmesine sebep olur. Gaz tepkisi gecikmesi günlük kullanımda sıkıcı bir hal alabilir. Chiptuning sayesinde gaz tepkisi hızlanır ve verdiğiniz gaz pedalı komutları daha hızlı ve güçlü cevaplanır. Bu durum sollamalar, kalkışlar gibi günlük kullanımda hızlı tepki gerektiren sürüş koşullarında aracınıza duyduğunuz güveni arttırır.

    Artan maksimum motor gücü ve torku sayesinde aracınız daha kısa sürede hızlanır ve daha yüksek hızlara çıkabilir.

    Günlük otomobil kullanımında Motor Torku nun önemi çok büyüktür. Genelde düşük devirler kullanılır ve tork=düşük devir gücüdür. Aracını günlük genel kullanımda 1500-3500rpm devir bandında yürüten bir kullanıcının asıl ihtiyacı, motorunu güçlendirmek değil torklandırmak olacaktır. Arac motorları max güçlerini yüksek devirlerinde üretirler ve o gücü kullanabilmek için aracı tam gaz en yüksek devirlerde kullanmanız gerekir. Tüm gün araclar bu şekilde kullanılmıyorlar. Buyüzden olası bir performans ihtiyacınızda tam olarak neyin işinizi göreceğini iyi bilmeniz gerekir.

    Tecrübelerimiz, kullanıcıların güçlenen motorlardan çok torklanan motorlarla daha memun olduklarını bize göstermiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChipTuning Uzmanı -- 15 Mart 2014; 14:46:32 >




  • Teşekkkürler.Bende imzamdaki era var bu uygulama bu araçlarda sorunsuz uygulanabiliyor mu,artısı eksisi daha açıkçası motora bir zararı var mı(çabuk yıpran ma gibi) yakıt sarfiyatını arttırır mı?Saygılar.
  • Aslında işlemin uydu alıcıya yada cep telefonuna yeni yazılım yüklemekten teknik olarak pek bir farkı yok

    CHİP TUNNİNG UZMANI arkadasım;

    Bir kac sorum olacak cevaplayabilirsen cok sevinirim;
    - Chip tunningden sonra emisyon olcumunde sorun cıkıyormu ?
    - Mantık olarak bakım periyotlarını kısaltmak gerekiyor gibi geliyor bunun bir oran verebilirmisin
    - fren aksamını guclendirmek gereklimidir?
    -Motor omrunun ve yuruyen aksamın zarar gormesi bana pek mantıklı gelmiyor sonucta yakıt optimizasyonu turbo basıncında bir degisiklik yok dogru mudur?
    - ornegin 1.6 tdci motor maks torku 1750 devirde alıyor chipten sonra burda bir degisiklik oluyormu
    - Son disli sabit kalacagı icin maks hızda cok degisiklik olmayacaktır sanırım ama ivmelenme artacaktır dogrumudur??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Teşekkkürler.Bende imzamdaki era var bu uygulama bu araçlarda sorunsuz uygulanabiliyor mu,artısı eksisi daha açıkçası motora bir zararı var mı(çabuk yıpran ma gibi) yakıt sarfiyatını arttırır mı?Saygılar.


    Evet sorunsuz ve kolayca uygulanabilir..

    Çok daha yüksek performans alabilirsin(130-140 hp)

    İşlemden sonra motoruna iyi bakarsan (sık yağ değişimi, carbon clean, 15 sn rolantide çalıştırıp stop etme, v.s.) motoruna hiç birşey olmaz..

    yakıt sarfiyatını gaz pedalına basmak etkiler..Çok basarsan dahada çok yakar, az basarsan dahada az yakar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BlindGuardian

    Aslında işlemin uydu alıcıya yada cep telefonuna yeni yazılım yüklemekten teknik olarak pek bir farkı yok

    CHİP TUNNİNG UZMANI arkadasım;

    Bir kac sorum olacak cevaplayabilirsen cok sevinirim;
    - Chip tunningden sonra emisyon olcumunde sorun cıkıyormu ?
    - Mantık olarak bakım periyotlarını kısaltmak gerekiyor gibi geliyor bunun bir oran verebilirmisin
    - fren aksamını guclendirmek gereklimidir?
    -Motor omrunun ve yuruyen aksamın zarar gormesi bana pek mantıklı gelmiyor sonucta yakıt optimizasyonu turbo basıncında bir degisiklik yok dogru mudur?
    - ornegin 1.6 tdci motor maks torku 1750 devirde alıyor chipten sonra burda bir degisiklik oluyormu
    - Son disli sabit kalacagı icin maks hızda cok degisiklik olmayacaktır sanırım ama ivmelenme artacaktır dogrumudur??


    Hayır bizim eksoz muayenesi standartlarımız o kadar geri kalmışki duman atan arabaya bile onay veriyorlar..

    evet çok haklısın..Bütün bakım kalemleri olmasada yağ değişimini sıklaştırmak motor ömrünü herhalukarda(chipli olmasa bile) uzatacaktır..
    buna şöyle bir oran vereyim..standart yağ değişim periyotlarının ortalarına birer yağ değişimi(filtre değişmesede olur) eklemek lazım..

    frenin yetersin kaldığını hissedersen bitakım iyileştirmeler aracının sana verdiği güven hissini arttıracaktır..

    hayır yakıt basıncı olmasada püskürtme miktarı artıyor ve paralel olarak turbo basıncıda yükseliyor..Ama bu yükselme oranı komponentlerin kaldıramıyacağı seviyelerde değil..artan tork aktarma organlarına biraz daha fazla yük binmesine sebep oluyor, debriyajı eskisinden daha dikkatli kullanmak gerekicek, tam sağ tam sol dönüşlerde gaza asılıp akslara aşırı yük bindirmekten kaçınmalısınız, gibi..

    bu maks torkun alındığı devir 100-200 rpm aşağı düşebilir..

    maks hız şöyle etkileniyor; aracın maks hızını motor gücü belirler çünkü maks hıza çıkıldığında motor henüz kesiciye girmemiştir..motor gücü aracı o sürrate kadar çıkartabiliyordur..Güç arttığından artık motorun aracını daha yüksek sürratlere çkartabilecektir..

    İvmelenme tabiki artar..Ciddi oranda..




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 Multijet Chip Tuning
    12 yıl önce açıldı
    Chip Tuning Bilgisi
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: BlindGuardian

    Aslında işlemin uydu alıcıya yada cep telefonuna yeni yazılım yüklemekten teknik olarak pek bir farkı yok

    CHİP TUNNİNG UZMANI arkadasım;

    Bir kac sorum olacak cevaplayabilirsen cok sevinirim;
    - Chip tunningden sonra emisyon olcumunde sorun cıkıyormu ?
    - Mantık olarak bakım periyotlarını kısaltmak gerekiyor gibi geliyor bunun bir oran verebilirmisin
    - fren aksamını guclendirmek gereklimidir?
    -Motor omrunun ve yuruyen aksamın zarar gormesi bana pek mantıklı gelmiyor sonucta yakıt optimizasyonu turbo basıncında bir degisiklik yok dogru mudur?
    - ornegin 1.6 tdci motor maks torku 1750 devirde alıyor chipten sonra burda bir degisiklik oluyormu
    - Son disli sabit kalacagı icin maks hızda cok degisiklik olmayacaktır sanırım ama ivmelenme artacaktır dogrumudur??


    Hayır bizim eksoz muayenesi standartlarımız o kadar geri kalmışki duman atan arabaya bile onay veriyorlar..

    evet çok haklısın..Bütün bakım kalemleri olmasada yağ değişimini sıklaştırmak motor ömrünü herhalukarda(chipli olmasa bile) uzatacaktır..
    buna şöyle bir oran vereyim..standart yağ değişim periyotlarının ortalarına birer yağ değişimi(filtre değişmesede olur) eklemek lazım..

    frenin yetersin kaldığını hissedersen bitakım iyileştirmeler aracının sana verdiği güven hissini arttıracaktır..

    hayır yakıt basıncı olmasada püskürtme miktarı artıyor ve paralel olarak turbo basıncıda yükseliyor..Ama bu yükselme oranı komponentlerin kaldıramıyacağı seviyelerde değil..artan tork aktarma organlarına biraz daha fazla yük binmesine sebep oluyor, debriyajı eskisinden daha dikkatli kullanmak gerekicek, tam sağ tam sol dönüşlerde gaza asılıp akslara aşırı yük bindirmekten kaçınmalısınız, gibi..

    bu maks torkun alındığı devir 100-200 rpm aşağı düşebilir..

    maks hız şöyle etkileniyor; aracın maks hızını motor gücü belirler çünkü maks hıza çıkıldığında motor henüz kesiciye girmemiştir..motor gücü aracı o sürrate kadar çıkartabiliyordur..Güç arttığından artık motorun aracını daha yüksek sürratlere çkartabilecektir..

    İvmelenme tabiki artar..Ciddi oranda..


    cok tesekkur ederim




  • rica ederim..
  • Yardımcı olduğun için teşekkürler.
  • Abi benim bildiim tuning çip örnek veriyorum senin araban maksimım 6000 devir yapıyor 6000 yapınca da 55000 devire geri dönüyor işte chip tuningle bu limiti aşmış oluyorsun ve gaza yüklenebildiğin kadar yüklenebiliyorsun.Tabi yüksek devirde motoru fazla kullanırsın fast and furious 1 deki gibi arabanın motoruna zarar verebilirsin.

    Bu arada bildiğim kdarıyla tuning chip olayı arabanın garanti kapsamı dışında kalmasını sağlıyor onuda belirtiyim gerçi servise görütmreden önce söktürenlerde olmuyor değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: BİG KİNG

    Abi benim bildiim tuning çip örnek veriyorum senin araban maksimım 6000 devir yapıyor 6000 yapınca da 55000 devire geri dönüyor işte chip tuningle bu limiti aşmış oluyorsun ve gaza yüklenebildiğin kadar yüklenebiliyorsun.Tabi yüksek devirde motoru fazla kullanırsın fast and furious 1 deki gibi arabanın motoruna zarar verebilirsin.

    Bu arada bildiğim kdarıyla tuning chip olayı arabanın garanti kapsamı dışında kalmasını sağlıyor onuda belirtiyim gerçi servise görütmreden önce söktürenlerde olmuyor değil.


    SAdece devir değil püskürtülen yakıtın miktarı ve ateşleme zamanları ile de oynanıyor..Alt devirlerde dolduruluyor yani..

    Garanti kesinlikle riske girmez..Çünkü anlıyamazlar..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı


    quote:

    Orjinalden alıntı: BİG KİNG

    Abi benim bildiim tuning çip örnek veriyorum senin araban maksimım 6000 devir yapıyor 6000 yapınca da 55000 devire geri dönüyor işte chip tuningle bu limiti aşmış oluyorsun ve gaza yüklenebildiğin kadar yüklenebiliyorsun.Tabi yüksek devirde motoru fazla kullanırsın fast and furious 1 deki gibi arabanın motoruna zarar verebilirsin.

    Bu arada bildiğim kdarıyla tuning chip olayı arabanın garanti kapsamı dışında kalmasını sağlıyor onuda belirtiyim gerçi servise görütmreden önce söktürenlerde olmuyor değil.


    SAdece devir değil püskürtülen yakıtın miktarı ve ateşleme zamanları ile de oynanıyor..Alt devirlerde dolduruluyor yani..

    Garanti kesinlikle riske girmez..Çünkü anlıyamazlar..




    cok dogru anlayamazlar .ancak dızel araclarda cok da fazla guc elde edıldıgınden performans orjınalıne gore cok artıyor . servıstekıler aracın cekısınden suphelenebılırler ama o da dusuk ıhtımal




  • Selamlar,
    2004 Opel corsa 1.0 cc 3 silindir 60 beygir LPG'li aracıma,olur mu?
    Olursa ne gibi bir etki eder?
    Eğer %20'ye yakın,yani 70 beygir olması bile bayağı güzel olur :)
    Heyecanla cevap bekliyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pompera

    Selamlar,
    2004 Opel corsa 1.0 cc 3 silindir 60 beygir LPG'li aracıma,olur mu?
    Olursa ne gibi bir etki eder?
    Eğer %20'ye yakın,yani 70 beygir olması bile bayağı güzel olur :)
    Heyecanla cevap bekliyorum...


    malesef herhangi bir müdehale yapılamıyor aracınıza
  • Chip tuning araca belli bir performans sağlıyor olabilir. Ama öte yandan bana göre aşırı derecede para tuzağı bir uygulama.
  • sağlık olsun (:
  • internette dolaşırken buraya rasladım

    arkadaşım sormak istediğim bir konu var

    2005 model 65 beygirlik dizel symbol sahibiyim
    araç bana sanki biraz seri değil gibi geliyor
    yani nasıl ifade edeyim hantalmış gibi
    ancak devir arttıkça vitesi yükselttikçe biraz canlanıyor araba
    şimdi biz bunu ilk etapta maliyeti düşük olan(en azından bir süre) ekonomiyi sarsmayacak
    ufak tefek bir iki eklenti yapayım
    hava filtresiyle işe başlamayı düşünüyorum

    ancak aracıma chip tuning uygulaması yaptırırsam
    -maliyeti ne olur?
    -alacağım güç, performans nasıl olur?
    -bana artıları / eksileri ne olur?
    -yakıt tüketimi nasıl değişir?

    kullanım olarak öyle çok sert kullanmam sertlikten kastım yüksek devirlerde olacak diye zorlamam normal kullanırım aracı

    ancak dediğim gibi çeşitli borçlar sebebiyle hemen yaptıramam ama ufak maliyetli neler yapabilirim?
    şimdiden teşekkür ederim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: dr.alphi

    internette dolaşırken buraya rasladım

    arkadaşım sormak istediğim bir konu var

    2005 model 65 beygirlik dizel symbol sahibiyim
    araç bana sanki biraz seri değil gibi geliyor
    yani nasıl ifade edeyim hantalmış gibi
    ancak devir arttıkça vitesi yükselttikçe biraz canlanıyor araba
    şimdi biz bunu ilk etapta maliyeti düşük olan(en azından bir süre) ekonomiyi sarsmayacak
    ufak tefek bir iki eklenti yapayım
    hava filtresiyle işe başlamayı düşünüyorum

    ancak aracıma chip tuning uygulaması yaptırırsam
    -maliyeti ne olur?
    -alacağım güç, performans nasıl olur?
    -bana artıları / eksileri ne olur?
    -yakıt tüketimi nasıl değişir?

    kullanım olarak öyle çok sert kullanmam sertlikten kastım yüksek devirlerde olacak diye zorlamam normal kullanırım aracı

    ancak dediğim gibi çeşitli borçlar sebebiyle hemen yaptıramam ama ufak maliyetli neler yapabilirim?
    şimdiden teşekkür ederim


    MErhabalar..

    Hava filtresi ile çok bişey kazanamazsınız yinede siz bilirsiniz..Sizin tek ihtiyacınız olan Chiptuning...Yaklaşık 15 hp ve 25-30 Nm kazanç sağlanabilir..
    Bu değerler motorun zorlanmadan herhangi bir aksaklık oluşturmadan rahatlıkla alınabilecek değerlerdir..Bunun size maliyeti 500 ytl nakit gibidir..




  • Uzman arkadaşım,70 HP,8 valf C3 üme chip uygulatmayı düşünüyorum.Asıl derdim alt devirlerde daha iyi hızlanmak.Arkadaşımda 16V,92 Hp var ve kullanımı ciddi anlamda daha hoş.Ancak aklıma takılan sorular var.Bu uygulamayı otomobil firmaları neden fabrika çıkışı olarak yapmıyorlar?Eğer bir zararı yoksa niye hacimle,valflerle oynasınlar ki?1.4 otomobile yüklerler programı olur 90 Hp,100HP değil mi?Niye aynı aracı 92 Hp yapmak için hacimle veya valfle oynasınlar.Hem de maliyet düşer:)Yanıtlarsanız sevinirim.Teşekkür ederim şimdiden
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.