Orijinalden alıntı: Anka2556 Teşekkürler Mehmet Bey, Bi kaç sorum daha olacak.
Chip öncesinde ve sonrasında dinamometre ölçümleri yapılabilmesi için hangi günlerde gelinmeli, haftasonu da yapılabilir mi?
Yüksek devirlerde nelere dikkat etmemiz gerekecektir.
dyno için haftanın 6 günü pazar haric sabah 9 aksam 18 müsaitiz.. gelirken haber vermeniz yeterki..
yüksek devirlere pek ihtiyacınız olmayacak..
Son bi sorum daha olacak. Başka bi yerdeki yazıda, "Ağrı dağı" gibi motorların yüksek rakımlardada çalışacak şekilde programlandığı, yazılım atılanların yüksek rakımlarda yakıt hava karışımlaından dolayı sorun yaşayabileceği yazılıyordu. Bu konuda ki düşünceniz nedir?
Teşekkürler.
rakım herne olursa olsun motor sağlıklı çalışmasını sürdürecektir..
deniz seviyesinde üretilen güç ile 3000m rakımdaki bir olmaz.. ama motor yinede sağlıklı calısmasını sürdürür..
Son olarak odblo 1.6 105 6 ileri yi 135bg yaptığımızda, şanzıman ve ayna mahruti oranları içinde değişiklik yapmamızı önerirmi siniz?
Selam arkadaşlar, Chip tuning ile ilgli olarak birkaç sorum olacak, Forumu okuduğum kadarı ile İstanbuldan mehmet bey ve Ankaradan cemal bey bu konuda bayağı tecrübeliler,
Benim aracım 2003 model Peugeot 406 HDI 110 beygir otomatik vites, 175 000 km de. Benim aracıma yapılacak tuning sonunda elde edilen verilyer ne olur. Daha doğrusu tavsiye edilecek veriler nelerdir. Ben aracımı genellikle şehir içinde kulanıyorum ve çok yüksek bi performans beklemiyorum, sadece aracım kalkışlarda ve hızlanmada performansının artırılması, yüksek hız ve performans beklemiyorum. Yani kısacası ben 1lk 2000 devirdeki performansında yükselme istiyorum, aracımın üst devirlerdeki performansından memnunum. Forumdan okoduğum kadarı ile şehir içi kullanımlara yönelik yapılan tuning uygulaması varmış ve bu uygulama yakıt tasarrfu da sağlıyormuş. Böyle bir uygulama yapılabilirmi.
Araca tuting yapılmadan önce yaptırılması gereken kontroller nelerdir, yada tuning den önce yapılması gereken bakım temizlik veya ayarlamalar varmıdır. Teşekkürler............
quote:
Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı
quote:
Orijinalden alıntı: Anka2556
quote:
Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı
quote:
Orijinalden alıntı: Anka2556 Teşekkürler Mehmet Bey, Bi kaç sorum daha olacak.
Chip öncesinde ve sonrasında dinamometre ölçümleri yapılabilmesi için hangi günlerde gelinmeli, haftasonu da yapılabilir mi?
Yüksek devirlerde nelere dikkat etmemiz gerekecektir.
dyno için haftanın 6 günü pazar haric sabah 9 aksam 18 müsaitiz.. gelirken haber vermeniz yeterki..
yüksek devirlere pek ihtiyacınız olmayacak..
Son bi sorum daha olacak. Başka bi yerdeki yazıda, "Ağrı dağı" gibi motorların yüksek rakımlardada çalışacak şekilde programlandığı, yazılım atılanların yüksek rakımlarda yakıt hava karışımlaından dolayı sorun yaşayabileceği yazılıyordu. Bu konuda ki düşünceniz nedir?
Teşekkürler.
rakım herne olursa olsun motor sağlıklı çalışmasını sürdürecektir..
deniz seviyesinde üretilen güç ile 3000m rakımdaki bir olmaz.. ama motor yinede sağlıklı calısmasını sürdürür..
Alıntıları Göster
Bi anlayan cevap versin lütfen
quote:
Orijinalden alıntı: Police___
Bi anlayan cevap versin lütfen
Sizinle uzun bir telefon görüşmesi yaptık sanırım..
quote:
Orijinalden alıntı: Anka2556
quote:
Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı
quote:
Orijinalden alıntı: Anka2556
quote:
Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı
quote:
Orijinalden alıntı: Anka2556 Teşekkürler Mehmet Bey, Bi kaç sorum daha olacak.
Chip öncesinde ve sonrasında dinamometre ölçümleri yapılabilmesi için hangi günlerde gelinmeli, haftasonu da yapılabilir mi?
Yüksek devirlerde nelere dikkat etmemiz gerekecektir.
dyno için haftanın 6 günü pazar haric sabah 9 aksam 18 müsaitiz.. gelirken haber vermeniz yeterki..
yüksek devirlere pek ihtiyacınız olmayacak..
Son bi sorum daha olacak. Başka bi yerdeki yazıda, "Ağrı dağı" gibi motorların yüksek rakımlardada çalışacak şekilde programlandığı, yazılım atılanların yüksek rakımlarda yakıt hava karışımlaından dolayı sorun yaşayabileceği yazılıyordu. Bu konuda ki düşünceniz nedir?
Teşekkürler.
rakım herne olursa olsun motor sağlıklı çalışmasını sürdürecektir..
deniz seviyesinde üretilen güç ile 3000m rakımdaki bir olmaz.. ama motor yinede sağlıklı calısmasını sürdürür..
Son olarak odblo 1.6 105 6 ileri yi 135bg yaptığımızda, şanzıman ve ayna mahruti oranları içinde değişiklik yapmamızı önerirmi siniz?
bu değişiklik kullanım şekline göre değişir.. Uzun dişli oranı uzun yolda işe yarar şehir içinde zor olur
her araca uygulanır ancak fiyatıda ona göre değişir
ii günler benim volvo s40 2003 1.6 benzinli\lpg li aracım var turbosuz 1.6 109 bg acaba uygulama oluyormu kaç hp artıs ve yakıt konusunda ne gibi degişiklik olur ve fiyatları nedir saygılar ii çalısmalar...
fiorino ve nemo uygulama öncesi 75 ve 70 beygire sahip. uygulama sonrası ise bu değerler 92 ve 90 olarak birbirine daha çok yaklaşıyor, zira torklar da aynı şekilde. uygulamasız her iki araç arasında özellikle kalkışlarda hissedilir oranda fark var.. uygulama sonrası aradaki bu fark, fark edilmeyecek düzeye iner mi? bu bilgiye istinaden şirkete araba alacağız, araçlar 650-700kg yük taşıyacak ve Citroen'in donanımı fazla modeli bile 1000TL daha ucuza geliyor ikinci elde...ne önerirsiniz arkadaşlar...? ve maliyet ne olur?
quote:
Orijinalden alıntı: çağlar2323
ii günler benim volvo s40 2003 1.6 benzinli\lpg li aracım var turbosuz 1.6 109 bg acaba uygulama oluyormu kaç hp artıs ve yakıt konusunda ne gibi degişiklik olur ve fiyatları nedir saygılar ii çalısmalar...
125hp lere kadar arttırabiliriz..
LPG tüketimi uygun ayar yapıldığında bi miktar düşecektir..
650tl tutar.
quote:
Orijinalden alıntı: escofly
fiorino ve nemo uygulama öncesi 75 ve 70 beygire sahip. uygulama sonrası ise bu değerler 92 ve 90 olarak birbirine daha çok yaklaşıyor, zira torklar da aynı şekilde. uygulamasız her iki araç arasında özellikle kalkışlarda hissedilir oranda fark var.. uygulama sonrası aradaki bu fark, fark edilmeyecek düzeye iner mi? bu bilgiye istinaden şirkete araba alacağız, araçlar 650-700kg yük taşıyacak ve Citroen'in donanımı fazla modeli bile 1000TL daha ucuza geliyor ikinci elde...ne önerirsiniz arkadaşlar...? ve maliyet ne olur?
Nemo daha rantıbl olacaktır..
Tuning sonrası ekonomi yapılabiliyor ama Fiorinolarda pek ekonomi elde edemiyoruz..
quote:
Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı
quote:
Orijinalden alıntı: escofly
fiorino ve nemo uygulama öncesi 75 ve 70 beygire sahip. uygulama sonrası ise bu değerler 92 ve 90 olarak birbirine daha çok yaklaşıyor, zira torklar da aynı şekilde. uygulamasız her iki araç arasında özellikle kalkışlarda hissedilir oranda fark var.. uygulama sonrası aradaki bu fark, fark edilmeyecek düzeye iner mi? bu bilgiye istinaden şirkete araba alacağız, araçlar 650-700kg yük taşıyacak ve Citroen'in donanımı fazla modeli bile 1000TL daha ucuza geliyor ikinci elde...ne önerirsiniz arkadaşlar...? ve maliyet ne olur?
Nemo daha rantıbl olacaktır..
Tuning sonrası ekonomi yapılabiliyor ama Fiorinolarda pek ekonomi elde edemiyoruz..
maliyeti ne olur peki?
ayrıca, bahsettiğiniz ekonomi yakıt ekonomisi midir?
Öncelikle merhabalar benimde bir sorum olacak Opel Astra G kasa 1.4 90 hp(benzinli) motor aracım klima açıkken çekişten çok fazla düşüyor. Turbo chip vs. Ne uygulayabilirim şimdiden teşekkürler
Selamlar 2006 model dizel mondeo araca chip tuning olurmu sağlıklımıdır neler yapılması gerekir sonuçtaki artışlarla fiyat ne olur teşekkür ederim iyi çalışmalar.
quote:
Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı
quote:
Orijinalden alıntı: escofly
fiorino ve nemo uygulama öncesi 75 ve 70 beygire sahip. uygulama sonrası ise bu değerler 92 ve 90 olarak birbirine daha çok yaklaşıyor, zira torklar da aynı şekilde. uygulamasız her iki araç arasında özellikle kalkışlarda hissedilir oranda fark var.. uygulama sonrası aradaki bu fark, fark edilmeyecek düzeye iner mi? bu bilgiye istinaden şirkete araba alacağız, araçlar 650-700kg yük taşıyacak ve Citroen'in donanımı fazla modeli bile 1000TL daha ucuza geliyor ikinci elde...ne önerirsiniz arkadaşlar...? ve maliyet ne olur?
Nemo daha rantıbl olacaktır..
Tuning sonrası ekonomi yapılabiliyor ama Fiorinolarda pek ekonomi elde edemiyoruz..
Hocam cevaplarınızı bekliyoruz :)
Citroen Nemo ile ilgili bende birşey sormak istiyorum.. Bu işlemi yaptıktan sonra baskı balataya herhangi bir fazla yük binermi ? bu işlem baskıbalata için daha mı iyi olur yoksa daha mı kötü ?
quote:
Orijinalden alıntı: f.aktunc
Citroen Nemo ile ilgili bende birşey sormak istiyorum.. Bu işlemi yaptıktan sonra baskı balataya herhangi bir fazla yük binermi ? bu işlem baskıbalata için daha mı iyi olur yoksa daha mı kötü ?
Hocam bildiğim kadarıyla; eğer chiptuning öncesinde araca kalkışlarda çok yükleniyorsanız(patinaj anlamında) ve Chiptuning sonrasında aynı şekilde kalkışlarda yüklenmeye devam ederseniz, baskı balatanız daha fazla zarar görür. Eğer aracınızı normal kullanıyorsanız, öyle aman aman bir fark oluşmayacaktır; örneğin Chiptuning öncesinde baskı balatanız 120.000 km gidecekken, Chiptuning sonrası 116.000-118.000 gidecektir.
Chiptuning sonrası baskı balatayı daha erken bitirenlerin en büyük sorunu; Chiptuning öncesi aracına fazla yüklenmezken, chip tuning sonrasında özellikle kalkışlarda aracına daha fazla yüklenmeleridir.(Örn: Patinaj anlamında)
Benim bildiğim kadarıyla bu şekilde; Mehmet hocam daha ayrıntılı cevap verecektir
Araç kalkışlarda yada kullanımda fazla yüklenmiyoruz. ancak araç 20.000de olmasına rağmen baskı balata trafikte biraz titretiyor..aracın ağırlığına göre sanırım motor biraz zayıf kalıyor..çünkü benim başıma gelmedi ama okuduğum birkaç şey var örneğin dik yokuşlarda çekmiyip stop etmesi..araç performansı ağırlığına göre biraz zayıf kalıyor gibi..