Şimdi Ara

Chip Atmak Turboya Zarar Verir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
49
Cevap
0
Favori
4.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar arkadaşlar. İnternetten biraz araştırdım fakat kimisi zarar verir kimisi ise düzgün kullanıltıktan sonra bir sıkıntı olmaz diyor. Birde sizlere sormak istedim. Chip veya diğer adıyla yazılım, turbo, enjektör vs. zarar verir mi veya ömrünü ciddi oranda (%30-%40 gibi) kısaltır mı? Aracım 1.6 hdi motora sahip, alırken ekspertize soktuğumda turboda hafif ötme olduğunu söylediler. Ustaya sordum ne kadar ömrü vardır diye. Ömür biçemem, düzgün kullanırsan 200.000 de götürür, bakımını yapmaz, kötü kullanırsan üç gün sonrada bozulur dedi. Kısacası turboya zarar vermesinden korkuyorum. Kullanım olarakta aracımı performanslı kullanmam pek ama bi ışık kalkışında veya bi rampada da yüzümü kara çıkartmasın istiyorum



  • 1. Performanslı kullanırsanız turboyu kucağınıza verebilirler.

    2. Performanslı kullanmayacaksanız niye chip atasınız ki ?

    İyi akşamlar.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam. Dediğim gibi pek performanslı kullanmam ama rampada, ışıklarda kalkışta falan gideri olsun istiyorum.
  • Ban yer knk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • uzun dönemde de kısa dönemde de zarar veriyor chip
  • Yazilim attirma olayini 1.2 tsi Polo aracima bende dusunuyordum ancak kapsamli bilgi bulamadim istedigim gibi. Ortak gorus yazilimin araca genel olarak zarar verecegi yonunde. Tabi burada ki en onemli faktor yazilimdan snra sizin araci ne kadar zorlayacak olmanizda yatiyor.

    Turbo er gec bitecek. Kullanim tarzi bu omru arttirir yada azaltir. Yazilimla ve kullanimin sertlesmesiyle hassas olan bu parcayi erken bitirebilisiniz.

    Kendi gorusum: arabayi erken donemde satacaksaniz yazilimi yaptirip hevesinizi alabilirsiniz. Yok ben uzun sure araci degistulrmek istemiyorum derseniz bu maceraya hic gerek yok.

    Aracimi kisa vadede degistirmeyi dusunmedigim icin yazilim olayindan vazgectim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi supremum01 -- 27 Ocak 2016; 0:46:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Madem Turbo bitecek palleri büyütün bi yazılım atıp, egr iptal edip, dp yapıp vs keyifli keyifli binin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • t jet ler ve m jetleri incelerseniz fabrika testlerinde %20 daha fazla güçlü üretilirler ama motor ömrü açısından yeterli performans istendiği için ayarlar kısılır,mesela 1,4 120 hp lik t jet ile 150 hp lik motoru inveleyin tek fark 150 liğin turbosu daha büyüktür 150 lik t jeti 197 hp lik güçe rahatça çıkaran chip ve modifiyeleri yıllardır kullananlar var,fiat 1,4 t jet abrth versiyonu 253 hp dir ama motor aynı malzeme bir kaç ekleme dışında,sizin chip olayınıza gelecek olursak yakıt masrafınız artacak turbonuz daha hızlı yıpranaçak hdi motorların dayanımlarını bilmiyorum ama fazlada üzmez gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • supremum01 kullanıcısına yanıt
    İnsanı ikinci elden soğutan satıcı tipisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dayımın dükkanının yanında chip atan bi dükkan var ve baya da popüler. Dayım oradan bir sürü araba geliyor dedi. İşini bilene yaptırmak lazım, sınırlarıda zorlamamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo fiyatlari eskidsi kadar pahali degil korkmayin. Hatta dogrudan dispiritorden alirsaniz daha ucuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne rampaymış bir türlü çıkamadılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gktupc G kullanıcısına yanıt
    Konunun icerigini anlamamissiniz.

    Not: Araclarimla alakali belge, fatura, bakim kagidi vs tum bilgileri dosya halinde saklar satarken arabanin bagajinda yeni sahibinin incelemesi icin ona birakirim. Tanimadiginiz insanlari sivri zekalik yapip yargilamaya calismayin, komik oluyorsunuz. 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son dönemde yapılan motorların töleransları eskiye göre çok yüksek. Bu yüzden motorların yakıt vs ayarları ile oynayarak yüksek güç elde etmek mümkün.

    Lakin,

    Turbo araç kullanmak başlı başına ayrı bir iştir. Ki Türkiye de bunu doğru düzgün yapan pek bulunmadığından 200 binde motor yapan araçlarımız var.

    Motorun ayarları ile oynadığın zaman yapılan, fabrika tarafından, motorda, bilinçsiz kullanım neticesinde sorun çıkmasın diye fazladan töleransları kullanmaktır.

    Yani ?

    düzgün kullanırsan sıkıntı yok, kullanamazsan bir tarafını eline alırsın demek. Özetle önce turbo motor nasıl düzgün kullanılır bunun disiplinine sahip olacaksınız, chip tuning vs bundan sonra gelir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Son dönemde yapılan motorların töleransları eskiye göre çok yüksek. Bu yüzden motorların yakıt vs ayarları ile oynayarak yüksek güç elde etmek mümkün.

    Lakin,

    Turbo araç kullanmak başlı başına ayrı bir iştir. Ki Türkiye de bunu doğru düzgün yapan pek bulunmadığından 200 binde motor yapan araçlarımız var.

    Motorun ayarları ile oynadığın zaman yapılan, fabrika tarafından, motorda, bilinçsiz kullanım neticesinde sorun çıkmasın diye fazladan töleransları kullanmaktır.

    Yani ?

    düzgün kullanırsan sıkıntı yok, kullanamazsan bir tarafını eline alırsın demek. Özetle önce turbo motor nasıl düzgün kullanılır bunun disiplinine sahip olacaksınız, chip tuning vs bundan sonra gelir.




    çalıştırınca ve stop etmeden beklemek
    soğuk motor fazla gaza dokunmamak
    yüksek devirlere çıkmamak
    başka varmı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum01

    Konunun icerigini anlamamissiniz.

    Not: Araclarimla alakali belge, fatura, bakim kagidi vs tum bilgileri dosya halinde saklar satarken arabanin bagajinda yeni sahibinin incelemesi icin ona birakirim. Tanimadiginiz insanlari sivri zekalik yapip yargilamaya calismayin, komik oluyorsunuz. 👍

    Araçla beraber istediğiniz belgeyi verin , "chip atarım, keyfimi alırım, patlayacaksa ikinci sahibinde patlasın" zihniyetinin bir gerekçesi olamaz.

    Ayrıca bakım kağıtlarını vermeniz, chip altında yorulan parçaların ömrünü geri getirmiyor. He ben chip attım o yüzden turbo, enjektör değiştirip öyle satarım diyorsanız o ayrı. O yüzden o bıraktığınız notun, savınızı savunur bir tarafı yok.
  • Delifisek.Tux kullanıcısına yanıt
    En iyisi hiç bulaşmamak o zaman bu chip işine.Delifisek Hocam turbolu arac kullanımı konusunda sıkıntım yok. Bi yere gidecegim zaman bi kaç dakika erken inip arabayı rölantide çalıştırırım. Isınana kadar gaza yüklenmemeye dikkat ederim. Ben sadece chip turbonun vs.nin ömrünü yer mi onu merak ediyordum. Tekrardan teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 25-30 hp den bişi olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba imalatçısıları piyasa arabaları için performans ve motor ömrü dengesinin doğru olduğunu düşündüğü bir noktada motor ayarlarını yapar. Bazı arabalarda spor ve ekonomi modları da vardır ve sürekli performansta kullanırsanız tabiki motor daha fazla zorlanacağı için ömrü azalacaktır. Bunun da üzerinde bir performans almak istediğinizde moturun ömrünü daha da azaltırsınız. Bir yerde okumuştum, performansta her %10 artış bunun 3 katı bir ilave yıpranma getiriyor diye. Tabii daha yüksek performans artışlarında bu ömür kısalması daha hızlı oluyor, aynen yarış arabalarında olduğu gibi. Yanlış hatırlamıyorsam her yarıştan sonra yarış arabası motorları değiştiriliyor. Bugatti de 400 km/saat süratle gidince lastikler ve benzin 15-20 dakikada bitiyor.
    Sonuç: Araba fırlasın diyorsanız keyfinize bakın derim.Performans bedeli olarak bir miktar motor ömrünü azaltayım ama egom mutlu olsun diyorsanız para sizin, mutlu olmakta hakkınız, bedelini de zaten ödemiş oluyorsunuz.




  • Öncelikle motorların güçleri olması gerekenden daha azdır . Verimin en iyi olduğu yerlere göre ateşlemeler ayarlanır yani haritalanır .

    Günümüzde çoğu motorun amacı performanstan ziyade emisyon değerlerine uygun , tüketimi cep üzmeyecek derecededir . Emisyonda da en çok adı duyulan şey PM ( particulate molecul ) ve NOx dur . Yani bunlara göre güç ayarlanır dizelde mesela .

    Siz yazılım ile %15-20 daha fazla güç alırsanız bir şey olmaz zaten motor normalde ona dayanacak güçte ancak burada chip atan kişinin yaptığı işlem önemli ateşleme avansları veya retarları o yüzden bilen birine yaptırmak gerekiyor .

    Mesela 105 beygir VW bunu 120 yapıyorlar makyajlı kasada falan atıyorum e zaten bu motorun gücü normalde 140 falan olmalı eğer Euro normları olmasaydı yukarıya çekerlerdi .
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.