Şimdi Ara

check-in personelinden tavsiyeler... (18. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
481
Cevap
21
Favori
135.143
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
12 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İc harlarda anadolujet ile seyahat edecegim. Bu bagaj hakki konusumda hic mi tolerans yok %10 gibi? 16.5-17kilo gelse valizim sıkıntı olur mu? Fark ödemek istemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugün anadolu jette 40 kg fazla bagaja 200 lira ödedim bundan sonra kargolarım ürünümü önceden...
  • Merhaba,
    Adana Havaalnından uçağa bineceğim zaman sırt çantamda pekmez (sıvı) olduğu için bagaja kabul etmediler. Atmamı istediler. Kontuardaki kadın uçağa kabul edemeyiz dedi. Kabine değil bagaja vermek istememe rağmen kabul etmediler.

    Böyle bir keyfi uygulama hakları var mı?
  • Konu sahibi arkadaştan haber alınamıyor sanırım.
  • knight_offline kullanıcısına yanıt
    Sıkıntı olmaz hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.

    Merhaba,
    Adana Havaalnından uçağa bineceğim zaman sırt çantamda pekmez (sıvı) olduğu için bagaja kabul etmediler. Atmamı istediler. Kontuardaki kadın uçağa kabul edemeyiz dedi. Kabine değil bagaja vermek istememe rağmen kabul etmediler.

    Böyle bir keyfi uygulama hakları var mı?

    Hocam yaptıkları uygulama keyfi değil.
    Böyle bir hakları kesinlikle var. Uçak altına verdiğiniz bavullarda akışkan herhangi bir şey olmamalı. Zeytinyağı, bal vs. gibi. Özellikle alkol hiç olmamalı.

    Bunun nedeni ise şudur;
    Bavulların uçak altına yerleştirilmesi esnasında, ayrıca uçağın iniş ve kalkışında oluşan sarsıntılar neticesinde, bavulun içindeki sıvı, yolcunun her ne kadar "çok iyi paketledim abi açılmaz valla bak" demesine rağmen açılma ihtimali vardır. Böyle bir durumda o sıvının diğer bavullara bulaşması neticesinde havayolu firması diğer bavul sahiplerine bavulun ücretini ödemek durumunda kalabilmektedir. Ayrıca en önemli nokta, sıvılar uçağın herhangi bir elektronik aksamına sızar ve kablolarda temassızlık yaparsa havada, neler olabileceğini az çok tahmin edersiniz.

    1 yolcunun tahinli pekmez sevdası yüzünden 208 yolcunun hayatı riske edilmez. Olay bundan ibaret.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dexumt

    bugün anadolu jette 40 kg fazla bagaja 200 lira ödedim bundan sonra kargolarım ürünümü önceden...

    Hocam 4-5 kg'a kadar nazikçe rica ederseniz çoğu zaman tolerans gösterirler. Fakat 40 kg fazla bagajı dünyada geçirebileceğiniz bir havalimanı olacağını sanmıyorum. 40 kg çok aşırı bir ağırlık. Kg başına 5 TL yine uygun bir rakam. Diğer havayolları 7-8 TL alıyorlar. Hatta yurtdışı uçsaydınız Kg başına 15 Euro alan firmalar bile var.
    Siz en iyisi biletinizin sınıfına göre kaç kg taşıma hakkınız olduğunu önceden iyice araştırın. (Biletinizi alırken bunlar açıklamalı bir şekilde yazar.) Eğer daha uygun bir fiyata denk geliyorsa kargo seçeneğini değerlendirin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.

    Merhaba,
    Adana Havaalnından uçağa bineceğim zaman sırt çantamda pekmez (sıvı) olduğu için bagaja kabul etmediler. Atmamı istediler. Kontuardaki kadın uçağa kabul edemeyiz dedi. Kabine değil bagaja vermek istememe rağmen kabul etmediler.

    Böyle bir keyfi uygulama hakları var mı?

    Hocam yaptıkları uygulama keyfi değil.
    Böyle bir hakları kesinlikle var. Uçak altına verdiğiniz bavullarda akışkan herhangi bir şey olmamalı. Zeytinyağı, bal vs. gibi. Özellikle alkol hiç olmamalı.

    Bunun nedeni ise şudur;
    Bavulların uçak altına yerleştirilmesi esnasında, ayrıca uçağın iniş ve kalkışında oluşan sarsıntılar neticesinde, bavulun içindeki sıvı, yolcunun her ne kadar "çok iyi paketledim abi açılmaz valla bak" demesine rağmen açılma ihtimali vardır. Böyle bir durumda o sıvının diğer bavullara bulaşması neticesinde havayolu firması diğer bavul sahiplerine bavulun ücretini ödemek durumunda kalabilmektedir. Ayrıca en önemli nokta, sıvılar uçağın herhangi bir elektronik aksamına sızar ve kablolarda temassızlık yaparsa havada, neler olabileceğini az çok tahmin edersiniz.

    1 yolcunun tahinli pekmez sevdası yüzünden 208 yolcunun hayatı riske edilmez. Olay bundan ibaret.

    Dediklerine katılmıyorum. O zaman baştan uçak altına kesinlikle sıvı alımıyacak diye uyarı yapmaları gerekiyor. Ama öyle bir uyarı yazısı herhangi birşey yok..

    Uçak mühendisi değilim ama 100 yıldır uçak üretilen bir bilgi birikiminde uçağın kargo kısmını bu kadar nazik üreteceklerini zannetmiyorum.

    http://www.dhmi.gov.tr/DHMIPage.aspx?mnuID=45#.WGVSzVOLSCg

    Bu linki incelemeni rica ediyorum.

    Altında koskoca yazmışkar

    ''Uçakaltı bagajında sıvıların taşınması ile ilgili herhangi bir kısıtlama yoktur. Havayolu şirketinin ve gümrük mevzuatının müsaade ettiği miktardaki sıvılar uçakaltı bagajında taşınmaya devam edilebilecektir.''




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Razer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.

    Merhaba,
    Adana Havaalnından uçağa bineceğim zaman sırt çantamda pekmez (sıvı) olduğu için bagaja kabul etmediler. Atmamı istediler. Kontuardaki kadın uçağa kabul edemeyiz dedi. Kabine değil bagaja vermek istememe rağmen kabul etmediler.

    Böyle bir keyfi uygulama hakları var mı?

    Hocam yaptıkları uygulama keyfi değil.
    Böyle bir hakları kesinlikle var. Uçak altına verdiğiniz bavullarda akışkan herhangi bir şey olmamalı. Zeytinyağı, bal vs. gibi. Özellikle alkol hiç olmamalı.

    Bunun nedeni ise şudur;
    Bavulların uçak altına yerleştirilmesi esnasında, ayrıca uçağın iniş ve kalkışında oluşan sarsıntılar neticesinde, bavulun içindeki sıvı, yolcunun her ne kadar "çok iyi paketledim abi açılmaz valla bak" demesine rağmen açılma ihtimali vardır. Böyle bir durumda o sıvının diğer bavullara bulaşması neticesinde havayolu firması diğer bavul sahiplerine bavulun ücretini ödemek durumunda kalabilmektedir. Ayrıca en önemli nokta, sıvılar uçağın herhangi bir elektronik aksamına sızar ve kablolarda temassızlık yaparsa havada, neler olabileceğini az çok tahmin edersiniz.

    1 yolcunun tahinli pekmez sevdası yüzünden 208 yolcunun hayatı riske edilmez. Olay bundan ibaret.

    Dediklerine katılmıyorum. O zaman baştan uçak altına kesinlikle sıvı alımıyacak diye uyarı yapmaları gerekiyor. Ama öyle bir uyarı yazısı herhangi birşey yok..

    Uçak mühendisi değilim ama 100 yıldır uçak üretilen bir bilgi birikiminde uçağın kargo kısmını bu kadar nazik üreteceklerini zannetmiyorum.

    http://www.dhmi.gov.tr/DHMIPage.aspx?mnuID=45#.WGVSzVOLSCg

    Bu linki incelemeni rica ediyorum.

    Altında koskoca yazmışkar

    ''Uçakaltı bagajında sıvıların taşınması ile ilgili herhangi bir kısıtlama yoktur. Havayolu şirketinin ve gümrük mevzuatının müsaade ettiği miktardaki sıvılar uçakaltı bagajında taşınmaya devam edilebilecektir.''

    Kısıtlama olmaması konusunda DHMi ne diyorsa odur. Fakat;
    Bu tanım ucu açık bırakılmış ve karar havayolu firmalarının kendi yönetim kurulunda aldıkları kararlara bağlanmıştır. Tıpkı her havayolunun farklı bagaj ağırlıklarını kabul etmesi gibi, veya bazı havayolları evcil hayvan taşınmasını kabul ederken, diğerlerinin etmemesi gibi.
    Şahsi kanaatim bu yönde. Ama net bir bilgi edinmek isterseniz bunu DHMİ'ye mesaj atarak sorabilirsiniz. Benim yazılarım sadece kendi tahminlerimden oluşuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Razer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Razer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.

    Merhaba,
    Adana Havaalnından uçağa bineceğim zaman sırt çantamda pekmez (sıvı) olduğu için bagaja kabul etmediler. Atmamı istediler. Kontuardaki kadın uçağa kabul edemeyiz dedi. Kabine değil bagaja vermek istememe rağmen kabul etmediler.

    Böyle bir keyfi uygulama hakları var mı?

    Hocam yaptıkları uygulama keyfi değil.
    Böyle bir hakları kesinlikle var. Uçak altına verdiğiniz bavullarda akışkan herhangi bir şey olmamalı. Zeytinyağı, bal vs. gibi. Özellikle alkol hiç olmamalı.

    Bunun nedeni ise şudur;
    Bavulların uçak altına yerleştirilmesi esnasında, ayrıca uçağın iniş ve kalkışında oluşan sarsıntılar neticesinde, bavulun içindeki sıvı, yolcunun her ne kadar "çok iyi paketledim abi açılmaz valla bak" demesine rağmen açılma ihtimali vardır. Böyle bir durumda o sıvının diğer bavullara bulaşması neticesinde havayolu firması diğer bavul sahiplerine bavulun ücretini ödemek durumunda kalabilmektedir. Ayrıca en önemli nokta, sıvılar uçağın herhangi bir elektronik aksamına sızar ve kablolarda temassızlık yaparsa havada, neler olabileceğini az çok tahmin edersiniz.

    1 yolcunun tahinli pekmez sevdası yüzünden 208 yolcunun hayatı riske edilmez. Olay bundan ibaret.

    Dediklerine katılmıyorum. O zaman baştan uçak altına kesinlikle sıvı alımıyacak diye uyarı yapmaları gerekiyor. Ama öyle bir uyarı yazısı herhangi birşey yok..

    Uçak mühendisi değilim ama 100 yıldır uçak üretilen bir bilgi birikiminde uçağın kargo kısmını bu kadar nazik üreteceklerini zannetmiyorum.
    http://www.dhmi.gov.tr/DHMIPage.aspx?mnuID=45#.WGVSzVOLSCg

    Bu linki incelemeni rica ediyorum.

    Altında koskoca yazmışkar

    ''Uçakaltı bagajında sıvıların taşınması ile ilgili herhangi bir kısıtlama yoktur. Havayolu şirketinin ve gümrük mevzuatının müsaade ettiği miktardaki sıvılar uçakaltı bagajında taşınmaya devam edilebilecektir.''

    Kısıtlama olmaması konusunda DHMi ne diyorsa odur. Fakat;
    Bu tanım ucu açık bırakılmış ve karar havayolu firmalarının kendi yönetim kurulunda aldıkları kararlara bağlanmıştır. Tıpkı her havayolunun farklı bagaj ağırlıklarını kabul etmesi gibi, veya bazı havayolları evcil hayvan taşınmasını kabul ederken, diğerlerinin etmemesi gibi.
    Şahsi kanaatim bu yönde. Ama net bir bilgi edinmek isterseniz bunu DHMİ'ye mesaj atarak sorabilirsiniz. Benim yazılarım sadece kendi tahminlerimden oluşuyor.

    Konuyu sikayetvar.com dan şikayet etmiştim. bana bu mesajı sunexpress yazdı...



    Sayın Karahasanoğlu,www.sikayetvar.com adresine yazmış olduğunuz şikayetiniz tarafımıza ulaşmıştır.

    Milli Sivil Havacılık Güvenlik Kurulu’nca alınan karar gereği tüm iç ve dış hat uçuşlarda sıvı kısıtlaması uygulaması 01 Nisan 2012 tarihi itibari ile (Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı için 01 mart 2012) başlatılmıştır. Taşınacak sıvılar, jöleler, aerosol ve spreyler en fazla 100 mililitre hacimli kutu, şişe veya benzeri bir kap içerisinde bir litrelik plastik torba içine konulmalıdır. Uygulamanın detaylarını aşağıdaki link üzerinden kontrol edebilirsiniz.http://www.dhmi.gov.tr/DHMIPage.aspx?mnuID=45#.UpWezeLpw_o

    Bu uygulama firmamızın bir uygulaması olmayıp tamamen tüm havayollarında ve havalimanlarında uygulanan bir güvenlik tedbiridir.

    Kuralların uygulanmış olmasının şikayetinize sebebiyet vermiş olmasından dolayı üzgün olduğumuzu belirtir, konuyla ilgili anlayış göstereceğinizi ümit ederiz.


    Saygılarımızla,



    Yani kısacası kendi diyor ki;
    dhmi ne derse onu uygularız al kanunu burda incele diyor. inceleyince bagaja sıvı verebiliriz diyor. uçağa bagaj alamazsınız. kuralı uygalamışlar üzgübüz diyor. iyi de ben bagajı yanıma almıyacaktım. uçağın altına verecektim. ama adanada ki chekin görevlisi kabul etmegi. yani burda keyfi bir uygulama var.


    ben şikayet vara bu mesajı yazmıştım


    10.11.2013 tarihinde Adana'dan İzmir'e 22:15 uçağı ile yolculuk yaptım. Bagaj kısmına 800 gr. pekmez olduğu için bagajımı kontuarda kabul etmeyip pekmezi atmam söylendi. Sunexpress'in kendi internet sitesinde böyle bir kısıtlamadan bahsedilmiyor. Ama uygulamaya gelince keyfi uygulama yapıyorlar.

    Bu adresten kontrol edebilirsinizhttp://www.sunexpress.com/tr/bagaj/bagajda-kisitlamalar



    işin garibi kendi sitelerinde sıkıntı yok da diyor...

    bilmiyom derdimi anlata bildim mi?

    konu 1 yolcunun tahinli pekmez sevmesi değil. konu checkin personelinin keyfi uygulaması.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuni. -- 29 Aralık 2016; 22:46:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Razer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Razer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.

    Merhaba,
    Adana Havaalnından uçağa bineceğim zaman sırt çantamda pekmez (sıvı) olduğu için bagaja kabul etmediler. Atmamı istediler. Kontuardaki kadın uçağa kabul edemeyiz dedi. Kabine değil bagaja vermek istememe rağmen kabul etmediler.

    Böyle bir keyfi uygulama hakları var mı?

    Hocam yaptıkları uygulama keyfi değil.
    Böyle bir hakları kesinlikle var. Uçak altına verdiğiniz bavullarda akışkan herhangi bir şey olmamalı. Zeytinyağı, bal vs. gibi. Özellikle alkol hiç olmamalı.

    Bunun nedeni ise şudur;
    Bavulların uçak altına yerleştirilmesi esnasında, ayrıca uçağın iniş ve kalkışında oluşan sarsıntılar neticesinde, bavulun içindeki sıvı, yolcunun her ne kadar "çok iyi paketledim abi açılmaz valla bak" demesine rağmen açılma ihtimali vardır. Böyle bir durumda o sıvının diğer bavullara bulaşması neticesinde havayolu firması diğer bavul sahiplerine bavulun ücretini ödemek durumunda kalabilmektedir. Ayrıca en önemli nokta, sıvılar uçağın herhangi bir elektronik aksamına sızar ve kablolarda temassızlık yaparsa havada, neler olabileceğini az çok tahmin edersiniz.

    1 yolcunun tahinli pekmez sevdası yüzünden 208 yolcunun hayatı riske edilmez. Olay bundan ibaret.

    Dediklerine katılmıyorum. O zaman baştan uçak altına kesinlikle sıvı alımıyacak diye uyarı yapmaları gerekiyor. Ama öyle bir uyarı yazısı herhangi birşey yok..

    Uçak mühendisi değilim ama 100 yıldır uçak üretilen bir bilgi birikiminde uçağın kargo kısmını bu kadar nazik üreteceklerini zannetmiyorum.
    http://www.dhmi.gov.tr/DHMIPage.aspx?mnuID=45#.WGVSzVOLSCg

    Bu linki incelemeni rica ediyorum.

    Altında koskoca yazmışkar

    ''Uçakaltı bagajında sıvıların taşınması ile ilgili herhangi bir kısıtlama yoktur. Havayolu şirketinin ve gümrük mevzuatının müsaade ettiği miktardaki sıvılar uçakaltı bagajında taşınmaya devam edilebilecektir.''

    Kısıtlama olmaması konusunda DHMi ne diyorsa odur. Fakat;
    Bu tanım ucu açık bırakılmış ve karar havayolu firmalarının kendi yönetim kurulunda aldıkları kararlara bağlanmıştır. Tıpkı her havayolunun farklı bagaj ağırlıklarını kabul etmesi gibi, veya bazı havayolları evcil hayvan taşınmasını kabul ederken, diğerlerinin etmemesi gibi.
    Şahsi kanaatim bu yönde. Ama net bir bilgi edinmek isterseniz bunu DHMİ'ye mesaj atarak sorabilirsiniz. Benim yazılarım sadece kendi tahminlerimden oluşuyor.

    Konuyu sikayetvar.com dan şikayet etmiştim. bana bu mesajı sunexpress yazdı...



    Sayın Karahasanoğlu,www.sikayetvar.com adresine yazmış olduğunuz şikayetiniz tarafımıza ulaşmıştır.

    Milli Sivil Havacılık Güvenlik Kurulu’nca alınan karar gereği tüm iç ve dış hat uçuşlarda sıvı kısıtlaması uygulaması 01 Nisan 2012 tarihi itibari ile (Atatürk Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı için 01 mart 2012) başlatılmıştır. Taşınacak sıvılar, jöleler, aerosol ve spreyler en fazla 100 mililitre hacimli kutu, şişe veya benzeri bir kap içerisinde bir litrelik plastik torba içine konulmalıdır. Uygulamanın detaylarını aşağıdaki link üzerinden kontrol edebilirsiniz.http://www.dhmi.gov.tr/DHMIPage.aspx?mnuID=45#.UpWezeLpw_o

    Bu uygulama firmamızın bir uygulaması olmayıp tamamen tüm havayollarında ve havalimanlarında uygulanan bir güvenlik tedbiridir.

    Kuralların uygulanmış olmasının şikayetinize sebebiyet vermiş olmasından dolayı üzgün olduğumuzu belirtir, konuyla ilgili anlayış göstereceğinizi ümit ederiz.


    Saygılarımızla,



    Yani kısacası kendi diyor ki;
    dhmi ne derse onu uygularız al kanunu burda incele diyor. inceleyince bagaja sıvı verebiliriz diyor. uçağa bagaj alamazsınız. kuralı uygalamışlar üzgübüz diyor. iyi de ben bagajı yanıma almıyacaktım. uçağın altına verecektim. ama adanada ki chekin görevlisi kabul etmegi. yani burda keyfi bir uygulama var.


    ben şikayet vara bu mesajı yazmıştım


    10.11.2013 tarihinde Adana'dan İzmir'e 22:15 uçağı ile yolculuk yaptım. Bagaj kısmına 800 gr. pekmez olduğu için bagajımı kontuarda kabul etmeyip pekmezi atmam söylendi. Sunexpress'in kendi internet sitesinde böyle bir kısıtlamadan bahsedilmiyor. Ama uygulamaya gelince keyfi uygulama yapıyorlar.

    Bu adresten kontrol edebilirsinizhttp://www.sunexpress.com/tr/bagaj/bagajda-kisitlamalar



    işin garibi kendi sitelerinde sıkıntı yok da diyor...

    bilmiyom derdimi anlata bildim mi?

    konu 1 yolcunun tahinli pekmez sevmesi değil. konu checkin personelinin keyfi uygulaması.

    Hocam sorununuzun gerçekten çözülmediğine inanıyorsanız elbette DHMi'ye de mesaj atarak aklınızdaki soru işaretine bir çözüm bulabilirsiniz. Ben de bilemedim şimdi.




  • Başınızdan geçen olayı dikkatlice okudum, ve başınızdan geçen olayın peşini bırakmamakta takdire şayan.

    Ancak burada keyfi bir uygulama söz konusu değil. Burada açıkça olan durum şu; havalimanlarında bavullar sadece girişte güvenlik uygulamasından ötürü x-ray cihazından geçiyor ve orada ki güvenlikten kasıt uçuş güvenliği değil, emniyetten ötürü. Eğer x-ray'i her check-in görevlisinin yanına koysalar inanın onlar da almaz ama bu sefer check-in işlemini uzatacağından yolcu uçağı kaçıracak, yada iç hatlarda 1 dış hatlarda 2 saat olan alana gelme süresi 3-4 saate çıkacak.

    uçuş ve valiz güvenliği çerçevesinde hiç bir hava yolu uçağa sıvı almak istemez. Zira akışkan madde oldukları için sızıntı ihtimali göz önünde bulundurularak her ne kadar korunaklı olduğu iddia edilse de; su yolunu bulur sözünden yola çıkarak risk oluşturduğu için hava yolları uçağa, uçak altına bile almak istemez.

    Belirttiğim gibi ilk tehdit unsuru uçak ve uçuş güvenliği. Valizde başlayan sızıntı valizin dışına oradan da uçağın teknik aksamına zarar verecek bir noktaya ulaşır ve olası bir arıza / kaza buna bağlı sebebpten oluşmuşsa, burada oklar ilk olarak, uçuşun yer hizmetlerini gerçekleştiren personele yöneltilir(kayıtlarla bu personele ulaşmak zor da değil). Uçağa sokulan sıvıyı fark edemediği, göz yumduğu için suçlu bulunur.

    Kaza senaryosunu bir yana bırakalım. O pekmez akar, bir başka yolcunun(yolcuların) valizine bulaşır, kirlenir. Öyle ya valizler bizim yukarıda olduğu gibi koltuklar üzerinde yada her biri ayrı bölmelerde durmuyor. O yolcu gider hava yolunu şikayet eder, haklı olarak kazanır, firma hem prestij kaybetmiş, hemde zedelenen prestijini düzeltmek adına valizi kirlenen yolcuya bedava bilet vs. gibi ucu maddi duruma dayanan ve zarar olarak görülecek bir uygulamaya gider. Peki bunun faturası kime çıkar; sizin keyfi uygulama yapıyor dediğiniz personele. O yüzden keyfi bir durum yok bana göre.

    Size şöyle söyleyeyim, çalıştığım turizm firması olarak yaz sezonu yurt dışı turlarda THY ile charter anlaşması yapıyoruz. Yani özetle uçak sadece bizim firmanın yolcusuna özel kalkıyor, içerideki herkes tur yolcusu. THY ile anlaşma yaparken, o sözleşme içerisinde bagajlarla ilgili tam 14 madde var ve adamlara ya bunlar bilet yolcusu değil tur yolcusu, bilet değil sözleşme ile tur satın alıyorlar, 1 hafta yurt dışında kalacaklar, şampuanı, parfümü/deosu; lens kullananın solüsyonu, free shop'tan alışverişi, vs side vesairesi var diyoruz. Uçağa ödediğimiz para tonla, ama bu konuda hava yolu net. Tarifeli uçuş olmadığı için ve bir nevi özel yolcu olmadığından, bagaj bilgilendirmeleri yükümlülükleri operatöre aittir, olacak maddi manevi zarar, operatörce karşılanır. Bizim satışçılar, turu sattıktan sonra bagajla ilgili bilgilendirme yapıyor, (1 uçakta 160 kişi var) ayrıca hava limanında check-in işlemlerinde yönlendirme için gittiklerinde kontuarda sırası gelen her yolcuya sıvı varmı diye sorup var olanların muhafaza durumunu kontrol ettirip, iyi muhafaza etmemiş olanları o konuda uyarıyorlar, yada valizlerini strech filme sardırıyorlar.

    Kendi başımdan geçeni anlatayım, JFK'den İstanbul'a gelirken yeni aldığım zippo çakmağı cebimde unutmuştum, öttü. görevli uçağa alamam dedi, bende anlayış gösterip, bunu burada bırakmam valizimi geri çağırttırıp içine koyacağımı söyledim. Yanıcı madde alamam dedi, gözünün önünde zippoyu açtım, vidasını söküp çakmak taşını aldım, pamuklarını çıkarıp sigara paketinin jelatinin içine koydum, görevliye şimdi alabilirsin yanıcı özelliği kalmadı dedim. onaylayıp, valizin içine koyabileceğini söyledi bende öyle getirdim.

    Yani özetle sizi anlayabiliyorum ama sizde hava yolu gibi, en ufak bir ihmalkarlığın maddi manevi büyük zararlara yol açan ve çalışanların da üzerinde büyük sorumluluklar taşıyan bir sektörün işçileri olduğunu anlayın lütfen. Yapılan yorumlardan 1inde 1 yolcunun tahinli pekmez sevdası yüzünden 208 yolcunun hayatı riske edilmez. Olay bundan ibaret. sözünün altında yatan anlam bu. ve işin aslı o 208 kişi arasında sizde varsınız.




  • Eyv. hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    Başınızdan geçen olayı dikkatlice okudum, ve başınızdan geçen olayın peşini bırakmamakta takdire şayan.

    Ancak burada keyfi bir uygulama söz konusu değil. Burada açıkça olan durum şu; havalimanlarında bavullar sadece girişte güvenlik uygulamasından ötürü x-ray cihazından geçiyor ve orada ki güvenlikten kasıt uçuş güvenliği değil, emniyetten ötürü. Eğer x-ray'i her check-in görevlisinin yanına koysalar inanın onlar da almaz ama bu sefer check-in işlemini uzatacağından yolcu uçağı kaçıracak, yada iç hatlarda 1 dış hatlarda 2 saat olan alana gelme süresi 3-4 saate çıkacak.

    uçuş ve valiz güvenliği çerçevesinde hiç bir hava yolu uçağa sıvı almak istemez. Zira akışkan madde oldukları için sızıntı ihtimali göz önünde bulundurularak her ne kadar korunaklı olduğu iddia edilse de; su yolunu bulur sözünden yola çıkarak risk oluşturduğu için hava yolları uçağa, uçak altına bile almak istemez.

    Belirttiğim gibi ilk tehdit unsuru uçak ve uçuş güvenliği. Valizde başlayan sızıntı valizin dışına oradan da uçağın teknik aksamına zarar verecek bir noktaya ulaşır ve olası bir arıza / kaza buna bağlı sebebpten oluşmuşsa, burada oklar ilk olarak, uçuşun yer hizmetlerini gerçekleştiren personele yöneltilir(kayıtlarla bu personele ulaşmak zor da değil). Uçağa sokulan sıvıyı fark edemediği, göz yumduğu için suçlu bulunur.

    Kaza senaryosunu bir yana bırakalım. O pekmez akar, bir başka yolcunun(yolcuların) valizine bulaşır, kirlenir. Öyle ya valizler bizim yukarıda olduğu gibi koltuklar üzerinde yada her biri ayrı bölmelerde durmuyor. O yolcu gider hava yolunu şikayet eder, haklı olarak kazanır, firma hem prestij kaybetmiş, hemde zedelenen prestijini düzeltmek adına valizi kirlenen yolcuya bedava bilet vs. gibi ucu maddi duruma dayanan ve zarar olarak görülecek bir uygulamaya gider. Peki bunun faturası kime çıkar; sizin keyfi uygulama yapıyor dediğiniz personele. O yüzden keyfi bir durum yok bana göre.

    Size şöyle söyleyeyim, çalıştığım turizm firması olarak yaz sezonu yurt dışı turlarda THY ile charter anlaşması yapıyoruz. Yani özetle uçak sadece bizim firmanın yolcusuna özel kalkıyor, içerideki herkes tur yolcusu. THY ile anlaşma yaparken, o sözleşme içerisinde bagajlarla ilgili tam 14 madde var ve adamlara ya bunlar bilet yolcusu değil tur yolcusu, bilet değil sözleşme ile tur satın alıyorlar, 1 hafta yurt dışında kalacaklar, şampuanı, parfümü/deosu; lens kullananın solüsyonu, free shop'tan alışverişi, vs side vesairesi var diyoruz. Uçağa ödediğimiz para tonla, ama bu konuda hava yolu net. Tarifeli uçuş olmadığı için ve bir nevi özel yolcu olmadığından, bagaj bilgilendirmeleri yükümlülükleri operatöre aittir, olacak maddi manevi zarar, operatörce karşılanır. Bizim satışçılar, turu sattıktan sonra bagajla ilgili bilgilendirme yapıyor, (1 uçakta 160 kişi var) ayrıca hava limanında check-in işlemlerinde yönlendirme için gittiklerinde kontuarda sırası gelen her yolcuya sıvı varmı diye sorup var olanların muhafaza durumunu kontrol ettirip, iyi muhafaza etmemiş olanları o konuda uyarıyorlar, yada valizlerini strech filme sardırıyorlar.

    Kendi başımdan geçeni anlatayım, JFK'den İstanbul'a gelirken yeni aldığım zippo çakmağı cebimde unutmuştum, öttü. görevli uçağa alamam dedi, bende anlayış gösterip, bunu burada bırakmam valizimi geri çağırttırıp içine koyacağımı söyledim. Yanıcı madde alamam dedi, gözünün önünde zippoyu açtım, vidasını söküp çakmak taşını aldım, pamuklarını çıkarıp sigara paketinin jelatinin içine koydum, görevliye şimdi alabilirsin yanıcı özelliği kalmadı dedim. onaylayıp, valizin içine koyabileceğini söyledi bende öyle getirdim.

    Yani özetle sizi anlayabiliyorum ama sizde hava yolu gibi, en ufak bir ihmalkarlığın maddi manevi büyük zararlara yol açan ve çalışanların da üzerinde büyük sorumluluklar taşıyan bir sektörün işçileri olduğunu anlayın lütfen. Yapılan yorumlardan 1inde 1 yolcunun tahinli pekmez sevdası yüzünden 208 yolcunun hayatı riske edilmez. Olay bundan ibaret. sözünün altında yatan anlam bu. ve işin aslı o 208 kişi arasında sizde varsınız.

    Söylediklerinizde haklısınız. Bunları bende biliyorum. Ama konu bu değil neden anlamıyorsunuz?
    Konu sunecpress in kendi sitesinde, o sıvıyı bagaja vermem gerek yazıyor. O zaman yazma kardeşim, sıvı bagaja dahi veremezsiniz de. Ama demiyor. bagaja verebilirsin diyor. Sonra chekin personeli kabul etmiyor. Bu nasıl bir mantıktır.
    Kaldı ki DHMİ nin de kendi resmi sitesinde o pekmezi bagaja VEREBİLİRSİN diyor. Ama chekin görevlisi pekmezin nasıl sarılmış nasıl bir kutu güvenli mi kırılabilcek mi hiç bir şeye bakmadan hayır almıyorum demesi.

    Yanı diyorsunuz ki şirketler uçak altına bile almak istemez. İstemez ne demek. Kanun kanundun. Ya alacak ya almıyacak. Ve bunu duyuracak.

    Yani bu şey gibi oluyor. ne kadar az bagaj alırsa uçak o kadar az yakar. e o zaman ya normalde 15 kg hakkınız var ama biz 10 kg alıyoruz. e sitenizde 15 yazıyor. ama işte ne kadar hafif olursa o kadar güvenli kaha kolay kalkıyor uçak gibi bi bahane uydurursa?

    sonuçta bir maduriyet var. ve burda javayolu ve yer hizmetleri hatalı. benim o pekmez çok önemli değil. ama başksı iin önemli olabilir.

    neyse zaten havayalu da kabul etmedi hatasını. adamları şikayet ediyom adamlar eşyayı kabine sokmak istediğimi zannediyor.




  • Pegasus ta bileti ertelemek için ücret ödememiz gerekiyor mu? Internette 40₺ kesilir gibi birşey gördüm ama emin olamadım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Anadolujet te çalışan var mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuni.


    quote:

    Orijinalden alıntı: winwin35

    Başınızdan geçen olayı dikkatlice okudum, ve başınızdan geçen olayın peşini bırakmamakta takdire şayan.

    Ancak burada keyfi bir uygulama söz konusu değil. Burada açıkça olan durum şu; havalimanlarında bavullar sadece girişte güvenlik uygulamasından ötürü x-ray cihazından geçiyor ve orada ki güvenlikten kasıt uçuş güvenliği değil, emniyetten ötürü. Eğer x-ray'i her check-in görevlisinin yanına koysalar inanın onlar da almaz ama bu sefer check-in işlemini uzatacağından yolcu uçağı kaçıracak, yada iç hatlarda 1 dış hatlarda 2 saat olan alana gelme süresi 3-4 saate çıkacak.

    uçuş ve valiz güvenliği çerçevesinde hiç bir hava yolu uçağa sıvı almak istemez. Zira akışkan madde oldukları için sızıntı ihtimali göz önünde bulundurularak her ne kadar korunaklı olduğu iddia edilse de; su yolunu bulur sözünden yola çıkarak risk oluşturduğu için hava yolları uçağa, uçak altına bile almak istemez.

    Belirttiğim gibi ilk tehdit unsuru uçak ve uçuş güvenliği. Valizde başlayan sızıntı valizin dışına oradan da uçağın teknik aksamına zarar verecek bir noktaya ulaşır ve olası bir arıza / kaza buna bağlı sebebpten oluşmuşsa, burada oklar ilk olarak, uçuşun yer hizmetlerini gerçekleştiren personele yöneltilir(kayıtlarla bu personele ulaşmak zor da değil). Uçağa sokulan sıvıyı fark edemediği, göz yumduğu için suçlu bulunur.

    Kaza senaryosunu bir yana bırakalım. O pekmez akar, bir başka yolcunun(yolcuların) valizine bulaşır, kirlenir. Öyle ya valizler bizim yukarıda olduğu gibi koltuklar üzerinde yada her biri ayrı bölmelerde durmuyor. O yolcu gider hava yolunu şikayet eder, haklı olarak kazanır, firma hem prestij kaybetmiş, hemde zedelenen prestijini düzeltmek adına valizi kirlenen yolcuya bedava bilet vs. gibi ucu maddi duruma dayanan ve zarar olarak görülecek bir uygulamaya gider. Peki bunun faturası kime çıkar; sizin keyfi uygulama yapıyor dediğiniz personele. O yüzden keyfi bir durum yok bana göre.

    Size şöyle söyleyeyim, çalıştığım turizm firması olarak yaz sezonu yurt dışı turlarda THY ile charter anlaşması yapıyoruz. Yani özetle uçak sadece bizim firmanın yolcusuna özel kalkıyor, içerideki herkes tur yolcusu. THY ile anlaşma yaparken, o sözleşme içerisinde bagajlarla ilgili tam 14 madde var ve adamlara ya bunlar bilet yolcusu değil tur yolcusu, bilet değil sözleşme ile tur satın alıyorlar, 1 hafta yurt dışında kalacaklar, şampuanı, parfümü/deosu; lens kullananın solüsyonu, free shop'tan alışverişi, vs side vesairesi var diyoruz. Uçağa ödediğimiz para tonla, ama bu konuda hava yolu net. Tarifeli uçuş olmadığı için ve bir nevi özel yolcu olmadığından, bagaj bilgilendirmeleri yükümlülükleri operatöre aittir, olacak maddi manevi zarar, operatörce karşılanır. Bizim satışçılar, turu sattıktan sonra bagajla ilgili bilgilendirme yapıyor, (1 uçakta 160 kişi var) ayrıca hava limanında check-in işlemlerinde yönlendirme için gittiklerinde kontuarda sırası gelen her yolcuya sıvı varmı diye sorup var olanların muhafaza durumunu kontrol ettirip, iyi muhafaza etmemiş olanları o konuda uyarıyorlar, yada valizlerini strech filme sardırıyorlar.

    Kendi başımdan geçeni anlatayım, JFK'den İstanbul'a gelirken yeni aldığım zippo çakmağı cebimde unutmuştum, öttü. görevli uçağa alamam dedi, bende anlayış gösterip, bunu burada bırakmam valizimi geri çağırttırıp içine koyacağımı söyledim. Yanıcı madde alamam dedi, gözünün önünde zippoyu açtım, vidasını söküp çakmak taşını aldım, pamuklarını çıkarıp sigara paketinin jelatinin içine koydum, görevliye şimdi alabilirsin yanıcı özelliği kalmadı dedim. onaylayıp, valizin içine koyabileceğini söyledi bende öyle getirdim.

    Yani özetle sizi anlayabiliyorum ama sizde hava yolu gibi, en ufak bir ihmalkarlığın maddi manevi büyük zararlara yol açan ve çalışanların da üzerinde büyük sorumluluklar taşıyan bir sektörün işçileri olduğunu anlayın lütfen. Yapılan yorumlardan 1inde 1 yolcunun tahinli pekmez sevdası yüzünden 208 yolcunun hayatı riske edilmez. Olay bundan ibaret. sözünün altında yatan anlam bu. ve işin aslı o 208 kişi arasında sizde varsınız.

    Söylediklerinizde haklısınız. Bunları bende biliyorum. Ama konu bu değil neden anlamıyorsunuz?
    Konu sunecpress in kendi sitesinde, o sıvıyı bagaja vermem gerek yazıyor. O zaman yazma kardeşim, sıvı bagaja dahi veremezsiniz de. Ama demiyor. bagaja verebilirsin diyor. Sonra chekin personeli kabul etmiyor. Bu nasıl bir mantıktır.
    Kaldı ki DHMİ nin de kendi resmi sitesinde o pekmezi bagaja VEREBİLİRSİN diyor. Ama chekin görevlisi pekmezin nasıl sarılmış nasıl bir kutu güvenli mi kırılabilcek mi hiç bir şeye bakmadan hayır almıyorum demesi.

    Yanı diyorsunuz ki şirketler uçak altına bile almak istemez. İstemez ne demek. Kanun kanundun. Ya alacak ya almıyacak. Ve bunu duyuracak.

    Yani bu şey gibi oluyor. ne kadar az bagaj alırsa uçak o kadar az yakar. e o zaman ya normalde 15 kg hakkınız var ama biz 10 kg alıyoruz. e sitenizde 15 yazıyor. ama işte ne kadar hafif olursa o kadar güvenli kaha kolay kalkıyor uçak gibi bi bahane uydurursa?

    sonuçta bir maduriyet var. ve burda javayolu ve yer hizmetleri hatalı. benim o pekmez çok önemli değil. ama başksı iin önemli olabilir.

    neyse zaten havayalu da kabul etmedi hatasını. adamları şikayet ediyom adamlar eşyayı kabine sokmak istediğimi zannediyor.

    Hocam yer hizmetleri personeli böyle bir şeyin sorumluluğunu almaz. Hangi kontuara giderseniz gidin, hepsi bagajınızı reddederdi.
    Burada hatalı olan yer hizmetleri değil, bagaja sıvı alınır diye anasayfasına yazan şirkettir. Bundan da yer hizmetleri personeli sorumlu tutulamaz. Çünkü farklı firmalar hepsi. Siz orada o havayolunun ofisine gidip "ben bagajıma bunu almak istiyorum web sitenizde böyle yazıyor" diyerek talepte bulunursanız, havayolu temsilcisinin talimatı ile işte o zaman yer hizmetleri personeli bagajınızı teslim alır.
    Sizi anlıyorum. Hak da veriyorum. Ama söz konusu olan uçaksa, en ufak bir riskin dahi sorumluluğunu kimse almaz.




  • PEGASUS çok adi bir şirket... 1.5 kilo fazlam var diye para almak için yapmadıkarını bırakmadılar...
  • Ufak tefek kilogram aşımları tolere edilebilir aslında. Fakat kesin talimat varsa o zaman çalışanların da yapabileceği bir şey olmuyor.
  • Merhaba

    THY ile iç hatlar uçuşum var. Yanımda valizim yok sırt çantamla gideceğim sadece. Laptop gibi elektronik eşyalar el bagajı olarak kabul ediliyor değil mi, kendi çantasına koymama veya check-in sırasında uçak bagajına vermeme gerek yok ?
  • 
Sayfa: önceki 1617181920
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.