Şimdi Ara

ÇELİK JANT SEÇİMİ ( YARDIM LÜTFEN ) ( RESİMLİ )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
24.887
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabama jant almak istiyorum ama jant hakkında pek fazla bilgim yok bu nedenle sizlere sormak istedim. Ben lastik ebatını değiştirmeden sadece çelik jant alıp takmayı düşünüyorum.Fakat direksiyonda sertleşme olurmu yakıtta çok fark eder mi bunlar hakkında bilgim yok. Sizce en hafif ve kaliteli jant markası nedir? Ben birkaç tane resim olarak buldum birinci sıradaki jant özellikle çok hoşuma gitti sizlerinde fikirlerinizi bekliyorum.


     ÇELİK JANT SEÇİMİ ( YARDIM LÜTFEN ) ( RESİMLİ )


     ÇELİK JANT SEÇİMİ ( YARDIM LÜTFEN ) ( RESİMLİ )


     ÇELİK JANT SEÇİMİ ( YARDIM LÜTFEN ) ( RESİMLİ )


     ÇELİK JANT SEÇİMİ ( YARDIM LÜTFEN ) ( RESİMLİ )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 13 Haziran 2007; 9:26:38 >







  • Öncelikle şunu düzelteyim,Çelik değil alaşımlı jant demek istiyosun,Çelik jant standart üstü genelde plastikle kaplı janttır

    İlk verdiğin resimdeki jant çok hoş,Lastik ebatı değişmediği sürece yakıta yansıyacğını pek düşünmüyorum ama emin de değilim,Direksiyonda sertleşme olabilir hissedilir derecede olacağını sanmam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FullPerfromance -- 12 Haziran 2007; 22:19:43 >
  • LASTİKLERİ DEĞİŞTİRMEZSEN SÜRÜŞ DİNAMİKLERİ AÇISINDAN BİR DEĞİŞİKLİK OLMAZ...
  • aluminyum alaşım jantlar her zaman standart sac jantlarda daha hafif olduğundan direksiyon sertleşmez aksine jant ağırlığı düştüğünden direksiyona iletilen kuvvet azalacağından direksiyon daha da rahatlar..

    ilk resimde verdiğiniz örnek blok dökme çelik jant olup diğer resimlerdekinden farklı yapıdadır..yani piyasada gerçekten çelik metalden dökme jantlar da vardır..çelik dökme blok jantlar daha dayanıklı olmalarına rağmen ağır olduklarından çekiş tekerleklerini ve direksiyonu zorlar..o yüzden bence daha sonra verdiğiniz resimlerdeki aluminyum alaşım jantlardan göz zevkinize uygun bir modeli seçmeniz daha uygundur..

    ikinci resimde verdiğiniz (yanılmıyorsam cms hermes modeli) en sık tercih edilen modeldir..burada önemli olan aracınızın orjinal jant ebat ve kesit seviyesine sadık kalmaktır..
  • evet 2. resimdeki hermes cms.fakat çok sıklıkla gördümüz için ben biraz daha değişik bir jant istiyorum aslında ama çokta önemli değil 2 de gayet güzel.peki ucuz ama kaliteli ve ağır olmayan bir marka olarak ne tercih edersiniz?
    bu arada lastiklerimi yeni aldım bu nedenle ebatta bir değişiklik yapmayacağım yine 14 olarak kalacak.Başka tavsiyeleriniz olursa değerlendireceğime emin olun arkadaşlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 12 Haziran 2007; 22:51:13 >
  • bu jant seçimi konusunda marka olarak fazla kafanızda soru işareti olmasın..şöyle ki..aluminyum alaşım jantlar belli kalıplarda belli aluminyum-çelik karışımlarında standart normlara uygun üretilmek durumundadır..markalar arasında da jant başına 30-50 ytl arası bir fark olmakta..dolayısıyla jant markası seçiminde tek kriter firma garantisi olmaktadır..o yüzden ülkemizde cms markası diğerlerinden daha ön plandadır..ama kormetal gibi firmalarında çok kaliteli üretimleri vardır..

    size başka bir örnek vereyim..bu şekilde normlara göre üretilmiş örneğin 15 inç aluminyum jantların desen ne olursa olsun hepsi aynı ağırlıktadır..o yüzden hangi firma üretirse üretsin eğer jant üzerinde tse veya ab norm damgası varsa o jant kriterlere uygundur..
  • Arkadaşlar, yukarıda yazılan bazı noktalarda ufak hatalar var ve bence düzeltilmeli...
    "Dökme çelik jant" diye bir olay ile bugüne kadar karşılaşmadım. Zaten mantıken özgül ağırlığı alüminyumun 3 katı bir hammadde ile jant üretmek pek mantıklı olmayacaktır. (Standart bir 16" alüminyum jant yaklaşık 9-10 kg ise çelik ile bu 30 kg olur. Hanüz böyle bir uygulama ile karşılaşmadım...)
    Bir de alüminyum jantların hammaddesi konusunda bir düzeltme yapayım, "alüminyum-çelik karışımı" gibi bir olay söz konusu değil, Alüminyumun içine Silis ve Mangan gibi "alaşım elementleri" katılarak üretilirler, çelik değil.... (Al Si 11 Mg gibi...)
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • kosei al derim hafif sağlam.
  • sevgili arkadaslarim biliyorum burasi yeri degil ama bir soru soracagim affiniza siginarak.

    enistem 2005 model doblosuna 14" aliminyum alasimli jant taktirdi.yani aracin orjinal jant ebatlariyla ayni ebatlarda.
    arac jant takilmadan once yuksek hizlarda 140 ve uzeri hizlarda gayet stabil idi.ama gecen gun sehir disinda 140-150 km ile giderken direksiyona bir baktik acayip bir titreme soz konusu.jantlar takilmadan once boyle bir durum soz konusu degildi.inanilmaz sallaniyor direksiyon cok fazla titriyor.150-160 km de neredeyse tutlmaz hale geliyor.inanin o hizlarda 10 dakika direksiyonu tutsaniz kollariniza masaj yapan elektronik aletlerdeki gibi masaj rahatligi verecek

    bunun nedeni nedir?
    ne yapilmali?

    degerli bilgilerinizi bekliyorum.
    konuyu acan arkadasim kusura bakma senin actigin konu ile alakasiz afiina siginirim.

    selam ve dua ile...




  • Bildiğim kadarıyla rot balans ayarlarından olmuştur.Yeni jantlar takıldıktan sonra bu ayarların yapılması gerekiyor diye biliyorum öenmli bişey değil yani
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc



     ÇELİK JANT SEÇİMİ ( YARDIM LÜTFEN ) ( RESİMLİ )




    bu resimdeki cantlar benim arabdakilerle aynı aldığımda arabayı üstünde vardı kasise girmişler cantta bişey yok michiel lastik balon yapmış
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    enistem 2005 model doblosuna 14" aliminyum alasimli jant taktirdi.yani aracin orjinal jant ebatlariyla ayni ebatlarda.
    arac jant takilmadan once yuksek hizlarda 140 ve uzeri hizlarda gayet stabil idi.ama gecen gun sehir disinda 140-150 km ile giderken direksiyona bir baktik acayip bir titreme soz konusu.jantlar takilmadan once boyle bir durum soz konusu degildi.inanilmaz sallaniyor direksiyon cok fazla titriyor.150-160 km de neredeyse tutlmaz hale geliyor.inanin o hizlarda 10 dakika direksiyonu tutsaniz kollariniza masaj yapan elektronik aletlerdeki gibi masaj rahatligi verecek

    bunun nedeni nedir?
    ne yapilmali?


    Üretilen her parçada olduğu gibi jantlarda da belirli ölçüsel toleranslar vardır. Jant konusunda kullanıcıyı etkileyebilecek önemli bir ölçü de jantın salgısıdır. Salgısı yüksek bir jant, belirli hızlarda titreşim üretebilir. Bu konuda eğer jant hala garanti süresi içerisindeyse satıcı firma ile temasa geçip jantın incelenmesi sağlanabilir.

    Bir diğer ihtimal de basit bir balanssızlık sorunu olması. Farklı bir öndüzenci veya lastikçiye gidip balansların kontrol edilmesini de tavsiye ederim.




  • ercan_wrc dostum ben2. ve 3.'yü beğendim ama fotoşop işini iyi bilen bir dostun senin araca takılmış şekliyle sana gösterebilirmi ?diye düşünüyorum.birde aracının resmi ile değerlendirsek daha güzel olur.her jant her araca güzel olmaz,biz aa çok güzel deriz aracına takınca kelebek gibi sırıtmasınbence aracının resimini ekle öyle bir karşılaştırma yapalım.
  • gt-40 arkadaşım araç metalik gri .Photoshop ben biliyorum yaptım hepside ayrı bi güzel duruyo.
    ee nede olsa araba güzel yaw
    ve en son olarak bu jantı beğendim.

     ÇELİK JANT SEÇİMİ ( YARDIM LÜTFEN ) ( RESİMLİ )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 13 Haziran 2007; 18:29:58 >
  • 2 ve 3 numaraları bi denesene dostum ama denemeden sanki 2 numara fena olacak gibi.daha sık kollu bi jant bulabilirsin palıo kıt car araçlarının jant'ı gibi.
    hadi bi yapta görelim.
  • dostum şuan hala ve hala işteyim topantıdayım ama en kısa zamanda ya gece ya yarın yapıp göndermeye çalışacağım
  • arkadaşım aracın üstünde gösterderdiğin jant çok küçük bence o tür bir jant düşünüyorsan en az 17" olmalı ancak 17" olursa da lastik ebatı değişir yakıt değişir çekiş değişir bunları göz önüne almalısın ancak dediğim gibi 15-16" hiçte sportif değil almışken en az 17" olsun
  • benim aracim 2004 1.2 16v clio hb auth. modeli. Orjinal lastiklerim eskidi yenileyecegim, onlari yenilerken jantlari da yenilemek istiyorum. fakat ben üzerindeki sac jantlarin kesit boyutunu bilmiyorum. 5.5 mu 6 mi. lastik ebatlarim zaten iyi biliyorsunuzdur. 175/65/r14. ben yine ayni ebatta lastik takacagim ve jant kesiti ne secmeliyim. tesekkurler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _codelinker_

    sevgili arkadaslarim biliyorum burasi yeri degil ama bir soru soracagim affiniza siginarak.

    enistem 2005 model doblosuna 14" aliminyum alasimli jant taktirdi.yani aracin orjinal jant ebatlariyla ayni ebatlarda.
    arac jant takilmadan once yuksek hizlarda 140 ve uzeri hizlarda gayet stabil idi.ama gecen gun sehir disinda 140-150 km ile giderken direksiyona bir baktik acayip bir titreme soz konusu.jantlar takilmadan once boyle bir durum soz konusu degildi.inanilmaz sallaniyor direksiyon cok fazla titriyor.150-160 km de neredeyse tutlmaz hale geliyor.inanin o hizlarda 10 dakika direksiyonu tutsaniz kollariniza masaj yapan elektronik aletlerdeki gibi masaj rahatligi verecek

    bunun nedeni nedir?
    ne yapilmali?

    degerli bilgilerinizi bekliyorum.
    konuyu acan arkadasim kusura bakma senin actigin konu ile alakasiz afiina siginirim.

    selam ve dua ile...


    @_codelinker_

    Fiat doblo 2005 model jant ölçüsü 4,5x14" dir bijon aralığı da 4x98 dir.

    Tarifinize uygun 2 çeşit sorun nedeni olabilir.

    1.
    Aracınıza takılan jantların balansları bozulmuş olabilir. Yalnız 150-160 km süratden bahsediyor sunuz ki bu süratlerde balans etkisi kalmaz. Yani bu tarz titireşimler de ilk kontrol ettiğimiz faktör balans ayarıdır ama sürta çok yüksek olduğundan % 100 balans bozukluğundan demek mümkün değil.

    2.
    Diğer etkende maalesef çok karşılaştığımız ve hiç tasvip etmediğimiz bir uygulama sonucu meydana gelir. yukarıda Doblonun bijon ölçüsünün 4x98 olduğunu ifade etmiştim. Maalesef bazı lastik-jant satıcıları 4x98 olan araçlara 4x100 ölçüde jant takmaktadırlar. % 100 anlamda jantın delikleri ile araç poryasının (jantın araca bağlandığı kampanada diyebiliriz) deliklerinin birbirini karşılamamasından dolayı tarif ettiğiniz sıkıntı doğal olarak meydana gelebiliyor. Kısmi anlamda çözümü var o da oynar başlıklı bijon kullanılması ve bionlar sıkılırken karşılıklı olarak sıkılmasıdır. Ancak % 100 anlamda çözüm olacak demek de değildir. Kesin çözüm aracın ölçüsüyle aynı jantı araca takmaktır.

    Çözüm olarak öncelikle aracınızın mevcut alınıp takılmış jantlarının bijon delik ölçülerine kontrol ettirmenizdir. eğer ki taktırdığınız jantlat 4x100 ölçüde çıkarsa ya jantlarınızı aldığınız yerle görüşerek değiştiriniz yada oynar başlıklı bijon kullanarak deneyiniz. Eğer ki ölçü doğru çıkarsa yani 4x98 çıkarsa öncelikle Balans ayarları olmak üzere rot, rot başları gibi öndüzende şikayetinizi ilgilendiren araç aksamlarınızı tetkik ettirmenizdir.

    Saygılarımla
    Ali SAĞLAM

    SAĞLAM OTOMOTİV




  • bu resimdeki jant kaç inc ve teker ölçüleri nedir acaba???
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.