Şimdi Ara

CD Projekt Red nasıl bu kadar başarılı oldu ? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
1
Favori
3.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Diğer firmalar gibi yarım yamalak hikâyelerle her sene bir oyun çıkaralım parayı kıralım demediler. Sadece bir oyuna, yıllarını verdiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahudilere gram acımıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMD En Eyisi Moruq

    Yahudilere gram acımıyorum.
    İnsan değilsin o zaman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-386561231

    İnsan değilsin o zaman.

    Alıntıları Göster
    Aynen de öyle.



    2 tane Dünya Savaşı çıkarmış, ikincisinde atom bombası gibi canice bir silah kullanmış,kendi imkanlarıyla yetinmeyip başkalarının malına göz diken ırka ait hissetmiyorum kendimi, sizi bilemem.



    Bu dünyada masum insanlar haricinde kimseye acımıyorum ki yahudiler masum olabilecek en en en en son ırk olduğu için onlara hiç acımıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMD En Eyisi Moruq

    Aynen de öyle.



    2 tane Dünya Savaşı çıkarmış, ikincisinde atom bombası gibi canice bir silah kullanmış,kendi imkanlarıyla yetinmeyip başkalarının malına göz diken ırka ait hissetmiyorum kendimi, sizi bilemem.



    Bu dünyada masum insanlar haricinde kimseye acımıyorum ki yahudiler masum olabilecek en en en en son ırk olduğu için onlara hiç acımıyorum.

    Alıntıları Göster
    Puahahahhahahahahahahah


    Biraz cahillikte var sanırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-386561231 -- 11 Ağustos 2018; 15:40:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sendeki kadar olamaz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMD En Eyisi Moruq

    Sendeki kadar olamaz
    Çok az da cahil cesareti olmazsa olmaz zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne alaka?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AMD En Eyisi Moruq

    Ne alaka?
    Umarım bir gün anlarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir ay mı bekledin bunu yazmak için

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MANGUTAY

    Bir ay mı bekledin bunu yazmak için
    1 ay ne yazsam diye düşünüp durdum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu Half Life - Witcher kapışmasına dönüşmüş.

    CD Project Red nasıl başarılı oldu?
    Amatör Ruh'u hissediyorsun oyunlarında. Özene bezene hazırlanmış witcher serisi. Eski oyunların çoğunda var bu hissiyat. O yüzden eski oyunlar daha iyiydi diyoruz. İnşallah bozmazlar. Kaliteli yapıma oyuncu gereken değeri verir. Karşılığını fazlasıyla aldılar.

    Half Life Witcher serisi konusuna girersek. Bu iki oyunu birebir karşılaştırmak zaten mantıksız. Oyun dünyasına etkisini konuşabiliriz ancak.

    Witcher çok çok iyi bir oyun, Serinin genel kabul görmesi, efsaneleşmesi 3. oyunda gerçekleşti. Her oyunda bir öncekinden öteye taşıdılar oyunu. Witcher her ne kadar son dönemlerin en iyi oyunlarından birisi olsa da oyun dünyasını tamamen değiştirmiş bir oyunla karşılaştırılamaz.

    FPS'ler Half-Life öncesi ve Half-Life sonrası diye ikiye ayrılır. 1993'ten beri aralıksız PC oyunu oynarım, Half-Life'ı ilk oynadığımda yaşadığım şoku 2. bir oyunda hissetmedim. Olgunlaşması için 2.,3. oyuna gerek kalmadı. Benim için birinci oyun diğerlerinden daha iyidir. Diğerleri daha iyiydi diyene de lafım olmaz.

    Oyun çıtayı öyle bir yükseltti ki kendileri bile 3. oyunu çıkarmaktan korkuyorlar artık

    İşini adam gibi yapan birkaç oyun firması kaldı. CD Project Red bizim için sepete düşmüş son elma. Kıymetini bilelim.




  • Parayi ön planda tutmayarak diye düşünüyorum bknz bugisoft tam paragoz firma

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: takeru

    Konu Half Life - Witcher kapışmasına dönüşmüş.

    CD Project Red nasıl başarılı oldu?
    Amatör Ruh'u hissediyorsun oyunlarında. Özene bezene hazırlanmış witcher serisi. Eski oyunların çoğunda var bu hissiyat. O yüzden eski oyunlar daha iyiydi diyoruz. İnşallah bozmazlar. Kaliteli yapıma oyuncu gereken değeri verir. Karşılığını fazlasıyla aldılar.

    Half Life Witcher serisi konusuna girersek. Bu iki oyunu birebir karşılaştırmak zaten mantıksız. Oyun dünyasına etkisini konuşabiliriz ancak.

    Witcher çok çok iyi bir oyun, Serinin genel kabul görmesi, efsaneleşmesi 3. oyunda gerçekleşti. Her oyunda bir öncekinden öteye taşıdılar oyunu. Witcher her ne kadar son dönemlerin en iyi oyunlarından birisi olsa da oyun dünyasını tamamen değiştirmiş bir oyunla karşılaştırılamaz.

    FPS'ler Half-Life öncesi ve Half-Life sonrası diye ikiye ayrılır. 1993'ten beri aralıksız PC oyunu oynarım, Half-Life'ı ilk oynadığımda yaşadığım şoku 2. bir oyunda hissetmedim. Olgunlaşması için 2.,3. oyuna gerek kalmadı. Benim için birinci oyun diğerlerinden daha iyidir. Diğerleri daha iyiydi diyene de lafım olmaz.

    Oyun çıtayı öyle bir yükseltti ki kendileri bile 3. oyunu çıkarmaktan korkuyorlar artık

    İşini adam gibi yapan birkaç oyun firması kaldı. CD Project Red bizim için sepete düşmüş son elma. Kıymetini bilelim.
    Hayır FPSler Modern Warfare öncesi ve sonrası diye ayrılır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şuanki tartışmanın aslında yaşanmışlıkla ve yaşla ilgili olduğunu gördüm :) Öncelikle witcher3 ile hl'yi karşılaştırmak yanlış çünkü ikisi de farklı türde oyunlar. Witcher3'ün bu kadar tutulmasının esas nedeni yaşı genç olan büyük bir oyuncu topluluğunun witcher3 ile hayatında ilk kez rpg türünün girmesi olmuştur. Bu bir başarı mıdır? Kesinlikle evet. Witcher3 sayesinde büyük bir oyuncu topluluğu rpg türünde ki oyunların ne denli derin ve güzel olduğunu anlamıştır. Rpg diyorum gerçi witcher3 rpg de değildir ama rpg'ye en yakın olan oyundur. Witcher1 yada witcher2'de bu kadar etki olmamıştır mesela ama witcher3 ile (özellikle yerel dil desteği ve tüm platformlara uygun fiyattan çıkması sebepiyle) hali ile ülkemizde olduğu gibi tüm dünyada da yankı uyandırmıştır. Yani witcher3'ün başarısı benim nazarımda insanlara RPG türünü hatırlatması olmuştur. Ne mekanik,dinamik olarak kusursuzdur ne de vuruş hissiyatı gibi önünde çok daha iyi oyunlar vardır mesela dark souls gibi. Başarılı olduğu yanlardan biri de ara videoların sinema filmi tadında insanlara yaşatması. Bu durumdan büyük bir kesim memnunken bazı kesimler memnun olmadı çünkü oynuyoruz muyuz izliyor muyuz belli değil şeklinde eleştirildiği yerlerde vardı. Bu tür eleştiriler de daha çok rpg oyuncularından geldi haklı olarak çünkü bir konuşma yapılırken karakter her zaman çevre ile etkileşim halini sürdürebilmelidir. Neyse ki cyberpunk 2077'de bunun farkında oldukları için düzeltmeye gittiler. Uzun lafın kısası evet witcher3 güzel bir oyundur ama efsane olarak gören kısım yaş kitlesi görece daha genç olan kişiler içindir. (kendilerine göre haklıdırlar da) Yoksa 10-15 yıl önce baldurs gate yada morrowind,oblivion gibi oyunları zamanında deneyimleyen kişiler için çok da başarılı bir oyun değildir witcher3.

    Half life kısmında gelecek olursam; Kabul etmeyliyim ki hl1 benim içinde yeri bambaşka olan bir oyundur. Zaten hl1'i sadece tek bir oyun olarak değil de opposing force ve blue shift'i de dahil etmek lazım. Bunun en büyük nedeni oynayanlar hatırlayacaktır half life'da gitmek isteyip de gidemediğimiz yerleri opposing force ya da blue shift'te gidebiliyorduk hatta hl1'de şuradan geçmiştik gibi muhabbetler yapardık. Çıktığı yıla göre ne denli kaliteli bir hikayesi olduğuna değinmiyorum bile. Yeni nesil genç kardeşlerimizin anlayamadığı bir nokta da halflife'a bağlı op ve bs'nin şimdiki expansion patch gibi değil de gerçek bir oyun olarak çıkması. Şimdi bir hayal edin witcher3 çıktı geralt'ı oynuyoruz oyunu bitirdik. Witcher3:Ciri story diye bir oyun çıktı ve tüm oyunu ciri olarak oynuyoruz lakin fark şu. Hani witcher3'de ciri ile bazen oynuyoruz ya işte tüm bu maceraları oynayabildiğimiz yer yer geralt'ın gezdiği yerleri de gördüğümüz bir oyun olarak düşünün. İşte op dediğim oyun özetle bu hatta bs'de aynı şekilde. Onu da artık witcher3:yennefer story oyunun çıkıp oyunu baştan sona yennefer olarak oynayarak tüm hikayeyi öğrenebilirdik. Şuan bunların hiçbirisi witcher3'de yok ki hl'de bundan bilmem kaç yıl önce bunların bize yapılabileceğini gösterdiler. Kaldı ki bu anlattıklarım sadece single player olayı. Bir de bunun multiplayer kısmı ve başarısı var. Bugün bile hem multiplayer hem de single player'i bu kadar başarılı olabilen bir oyun yoktur muhtemelen. Belki bir nebze quake2'yi söyleyebilirim ama hl1 seviyesinde değildi kesinlikle. Zaten hl1 sayesinde cs modu çıktı sonrası aldı başını gitti. Benzer bir durum mesela warcraft3'de de vardı. Warcraft 3 campaign'leri (single) kaç kişi oynamış bitirmiştir kaç kişi arthas'ın hikayesini görmüş geçirmiştir kimbilir. Şuan wow'da ki en son çıkan jaina'nın hikayesinin warcraft3'de ki bir karakter olduğunu bilen insan sayısı bile sınırlıdır. Bu anlattığım single player için geçerli üstelik. Peki multiplayer tarafında ne var diye bakıyorum zamanında warcraft3'de dota diye yama çıktı. Sonra o oyun kendi başına oyun oldu arkasından da lol geldi..vs Yani hl1 ne kadar başarılıysa warcraft3'de o kadar başarılıydı. Üstelik sadece single player değil multiplayer dalında da. Bu söylediklerimi dile getiren insan sayısı azdır ama bu tür çok fazla örnek var. Pubg bile sözde battle royale türünü ilk kez kullanır modunda söyleyenler var kaç kişi delte force1'de benzer bir durum olduğunu,(açık dünyada birbirini öldürme) farkındadır kimbilir.

    Sonuç olarak hl1 gerçekten hem single hemde multiplayer ile sınırları zamanında zorlamıştır. Witcher3 günümüz için gerçekten güzel bir oyundur ama bu yaşanmışlığınıza göre değişir. Sizin için gerçekten muhteşem bir oyun olduğunu anlayabilirim ama bu oyun en iyisi derseniz sadece gülümsememe neden olur :) Bu yüzden tartışmaya gerek yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: undy1ng

    Şuanki tartışmanın aslında yaşanmışlıkla ve yaşla ilgili olduğunu gördüm :) Öncelikle witcher3 ile hl'yi karşılaştırmak yanlış çünkü ikisi de farklı türde oyunlar. Witcher3'ün bu kadar tutulmasının esas nedeni yaşı genç olan büyük bir oyuncu topluluğunun witcher3 ile hayatında ilk kez rpg türünün girmesi olmuştur. Bu bir başarı mıdır? Kesinlikle evet. Witcher3 sayesinde büyük bir oyuncu topluluğu rpg türünde ki oyunların ne denli derin ve güzel olduğunu anlamıştır. Rpg diyorum gerçi witcher3 rpg de değildir ama rpg'ye en yakın olan oyundur. Witcher1 yada witcher2'de bu kadar etki olmamıştır mesela ama witcher3 ile (özellikle yerel dil desteği ve tüm platformlara uygun fiyattan çıkması sebepiyle) hali ile ülkemizde olduğu gibi tüm dünyada da yankı uyandırmıştır. Yani witcher3'ün başarısı benim nazarımda insanlara RPG türünü hatırlatması olmuştur. Ne mekanik,dinamik olarak kusursuzdur ne de vuruş hissiyatı gibi önünde çok daha iyi oyunlar vardır mesela dark souls gibi. Başarılı olduğu yanlardan biri de ara videoların sinema filmi tadında insanlara yaşatması. Bu durumdan büyük bir kesim memnunken bazı kesimler memnun olmadı çünkü oynuyoruz muyuz izliyor muyuz belli değil şeklinde eleştirildiği yerlerde vardı. Bu tür eleştiriler de daha çok rpg oyuncularından geldi haklı olarak çünkü bir konuşma yapılırken karakter her zaman çevre ile etkileşim halini sürdürebilmelidir. Neyse ki cyberpunk 2077'de bunun farkında oldukları için düzeltmeye gittiler. Uzun lafın kısası evet witcher3 güzel bir oyundur ama efsane olarak gören kısım yaş kitlesi görece daha genç olan kişiler içindir. (kendilerine göre haklıdırlar da) Yoksa 10-15 yıl önce baldurs gate yada morrowind,oblivion gibi oyunları zamanında deneyimleyen kişiler için çok da başarılı bir oyun değildir witcher3.

    Half life kısmında gelecek olursam; Kabul etmeyliyim ki hl1 benim içinde yeri bambaşka olan bir oyundur. Zaten hl1'i sadece tek bir oyun olarak değil de opposing force ve blue shift'i de dahil etmek lazım. Bunun en büyük nedeni oynayanlar hatırlayacaktır half life'da gitmek isteyip de gidemediğimiz yerleri opposing force ya da blue shift'te gidebiliyorduk hatta hl1'de şuradan geçmiştik gibi muhabbetler yapardık. Çıktığı yıla göre ne denli kaliteli bir hikayesi olduğuna değinmiyorum bile. Yeni nesil genç kardeşlerimizin anlayamadığı bir nokta da halflife'a bağlı op ve bs'nin şimdiki expansion patch gibi değil de gerçek bir oyun olarak çıkması. Şimdi bir hayal edin witcher3 çıktı geralt'ı oynuyoruz oyunu bitirdik. Witcher3:Ciri story diye bir oyun çıktı ve tüm oyunu ciri olarak oynuyoruz lakin fark şu. Hani witcher3'de ciri ile bazen oynuyoruz ya işte tüm bu maceraları oynayabildiğimiz yer yer geralt'ın gezdiği yerleri de gördüğümüz bir oyun olarak düşünün. İşte op dediğim oyun özetle bu hatta bs'de aynı şekilde. Onu da artık witcher3:yennefer story oyunun çıkıp oyunu baştan sona yennefer olarak oynayarak tüm hikayeyi öğrenebilirdik. Şuan bunların hiçbirisi witcher3'de yok ki hl'de bundan bilmem kaç yıl önce bunların bize yapılabileceğini gösterdiler. Kaldı ki bu anlattıklarım sadece single player olayı. Bir de bunun multiplayer kısmı ve başarısı var. Bugün bile hem multiplayer hem de single player'i bu kadar başarılı olabilen bir oyun yoktur muhtemelen. Belki bir nebze quake2'yi söyleyebilirim ama hl1 seviyesinde değildi kesinlikle. Zaten hl1 sayesinde cs modu çıktı sonrası aldı başını gitti. Benzer bir durum mesela warcraft3'de de vardı. Warcraft 3 campaign'leri (single) kaç kişi oynamış bitirmiştir kaç kişi arthas'ın hikayesini görmüş geçirmiştir kimbilir. Şuan wow'da ki en son çıkan jaina'nın hikayesinin warcraft3'de ki bir karakter olduğunu bilen insan sayısı bile sınırlıdır. Bu anlattığım single player için geçerli üstelik. Peki multiplayer tarafında ne var diye bakıyorum zamanında warcraft3'de dota diye yama çıktı. Sonra o oyun kendi başına oyun oldu arkasından da lol geldi..vs Yani hl1 ne kadar başarılıysa warcraft3'de o kadar başarılıydı. Üstelik sadece single player değil multiplayer dalında da. Bu söylediklerimi dile getiren insan sayısı azdır ama bu tür çok fazla örnek var. Pubg bile sözde battle royale türünü ilk kez kullanır modunda söyleyenler var kaç kişi delte force1'de benzer bir durum olduğunu,(açık dünyada birbirini öldürme) farkındadır kimbilir.

    Sonuç olarak hl1 gerçekten hem single hemde multiplayer ile sınırları zamanında zorlamıştır. Witcher3 günümüz için gerçekten güzel bir oyundur ama bu yaşanmışlığınıza göre değişir. Sizin için gerçekten muhteşem bir oyun olduğunu anlayabilirim ama bu oyun en iyisi derseniz sadece gülümsememe neden olur :) Bu yüzden tartışmaya gerek yok.
    Merhaba,öncelikle karşınızdaki kişiyi yeterince tanımadan önce görüş bildirirken daha temkinli olmanızı tembihlemek istiyorum.Nintendo Super Nintendo Entertainment System,Nintendo 64,Playstation 1
    Sega Genesis dönemlerinden beri oyun oynayan benim için(Amigaya,Commodore'a yetişemedim ) gelmiş geçmiş en iyi oyunlardan biri Witcher 3 hatta en iyisi bile diyebilirim.Nostalji aptalı bir insan değilim.Çocukluğumda inanılmaz tat aldığım mükemmel oyunlar oynadım.Özellikle Nintendo 64 konsolunda oynadığım oyunları asla unutamam.(Super Mario 64,The Legend Of Zelda Ocarina Of Time,The Legend Of Zelda Majora Mask,Banjoo Kazooie,F-Zero X ilk raddede aklıma gelenler.)Ama dediğim gibi bunları çocukluğumda oynadım.Oyun doygunluğum o zamanlar şu anki seviyede değildi.Şu an herkesçe kötü olarak kabul edilen oyunları bile o zamanlar ağzımın suyunu akıtarak oynuyordum.Witcher 3'ü benim için bu denli değerli yapan etmende sanırsam bu.Çocukluğumda Ocarina Of Time oynarken aldığım hazzı bana tekrar bu yaşımda sunan nadir oyunlardan biri oldu Witcher 3.Şu an herkesçe en iyi kabul gören oyunların çoğundan ben,çocukken oynadığım oyunlardan aldığım hazzı alamadım.Modern oyunlardan ilk kez Witcher 3 bana bu hazzı yaşattı.Ancak sadece bana değil.Google'da iki dakika zaplayarak bile pek çok insanın benle aynı fikirde olduğunu görebilirsiniz.Yaşı küçük olarak bahsettiğiniz insanlar genelde şu an Fortnite,PUBG tarzı oyunları tepeye çıkarmakta.Olgun olmayan birinin gerçektende Witcher 3'ü layıkıyla oynayabileceğini düşünmüyorsunuzdur umarım.Yani yaşı küçük insanlardan 200 saatlik bir oyunu layıkıyla oynayıp arşa çıkarmalarını beklemek deveye hendek atlatmakla eşdeğer bir yola çıkıyor bana kalırsa.Diğer argümanlarınızda bana kalırsa havada kalıyor.Hele hele Dark Souls ile karşılaştırılan bölüm.Hocam şimdi Dark Souls'tan kaliteli savaş mekaniklerini çıkaralım.Geriye ne kalıyor ? Hiçbir şey tabikide.Dark Souls kadar iyi savaş mekaniklerine sahip hiçbir oyun şu an piyasada yok zaten.(Belki God Of War ucundan yaklaşabilir.)Yani demek istediğim Dark Souls çok ütopik bir örnek.Tamamiyle savaş mekaniğine önem veren bir oyunu,savaş mekaniği toplam oyun süresinin çok ufak bir parçasını kapsayan bir oyunla karşılaştırmak çok abes bir duruma sürüklüyor bizi."Ne mekanik,dinamik olarak kusursuzdur."demişsiniz ancak sanırım benim mekanik ve dinamik deyince aklıma gelen şeylerden farklı olan şeyleri kast ederek kullandınız bu cümleyi.Çünkü benim bildiğim dinamik ve mekanik bilgisine göre Witcher 3 tamda olması gerektiği gibi,"kusursuz"...

    Demişsiniz ki ;

    "Bu durumdan büyük bir kesim memnunken bazı kesimler memnun olmadı çünkü oynuyoruz muyuz izliyor muyuz belli değil şeklinde eleştirildiği yerlerde vardı."

    Bu durumdan memnun olmayan kesim sizin Witcher 3 övenleri nitelerken kullandığınız yaşı küçük kesim oluyor işte hocam.Modern çağın çocukları sabırsız hemde çok sabırsız.Witcher 3'ün ara sahnelerinden bile rahatsızlık duyan insanları eski Metal Gear Solidler'i oynarken düşünebiliyor musunuz acaba ? Metal Gear Solid bu kişilere göre dünyanın en kötü oyunu olmalı sanırım ha ? Ne dersiniz ?

    "Bir konuşma yapılırken karakter her zaman çevre ile etkileşim halini sürdürebilmelidir."

    Allah aşkına hangi RPG oyununda NPC ile konuşurken çevre etkileşimi kurmaya devam ediyoruz.Şöyle aklımdaki süzgeçten oynadığım kaliteli rpg oyunları bir süzdüm de hiçbirinde bir NPC ile konuşurken çevre ile etkileşim kurmaya devam edemiyoruz.Ne Diablo'da ne Grim Dawn'da ne Divinity'de ne Torchlight'ta ne Elder Scrolls'ta ne Fallout'ta ne de Mass Effect'te...hiçbirinde bir NPC ile konuşurken odağımızı başka bir olaya verebildiğimizi hatırlamıyorum(sağa sola bakmaktan başka)yada ben sizin bahsettiğiniz şeyi çok yanlış anlamadım.Eğer yanlış anladıysam özür dilerim.

    Eveet...Baştaki tembih ettiğim konuyada geldik.

    "10-15 yıl önce Baldurs Gate yada Morrowind,Oblivion gibi oyunları zamanında deneyimleyen kişiler için çok da başarılı bir oyun değildir Witcher 3."

    Deneyimledim.Özellikle Baldurs Gate ve Morrowind'i adeta oyun mastürbasyonu yapıyormuşçasına bir hazla oynayıp bitirdim.İnanılmaz zevk aldım,oynadığım en iyi oyunlar arasına koydum ama bu iki oyunada birinci diyemiyorum.Çünkü dönüp tekrar oynadığımda birincilik çok komik kaçıyor. Witcher çok da başarılı bir oyun değil evet inanılmaz başarılı bir oyun.Bunu topladığı ödüllerden kullanıcı bazında aldığı skorlardan zaten somut bir şekilde şu an bir alt paragrafta önünüze sunacağım.İncelemenizi gerçekten çok istiyorum.
    gotypicks.blogspot.com
    2015 GAME OF THE YEAR
    https://gotypicks.blogspot.com/2015/09/2015-game-of-year.html


    Burada da somut bir şekilde görebileceğiniz gibi Witcher 3 gelmiş geçmiş oyunlar içerisinde en fazla ödüle layık görülen oyun.




    Metacritic kullanıcı skorlarında en yüksek puana sahip oyun.(PS4 ve XBox One'da inceleme yapılan kullanıcı miktarı baz alındığı taktirde çünkü 1868 Rating ve 979 Rating alan Bloodborne 11988 Rating alan Witcher 3'ün üstünde gibi gözüküyorXBOX'ta da aynı durum geçerli.)

    Bu arada özellikle özellikle metacritic kullanıcı skorlarını koydum çünkü para ile inceleme notlarını yüksek veren kuratörlerin olduğu bir ortamda critic skorlarının pekte bir önemi kalmıyor bana kalırsa.Bu gözler Alien İsolation'a 59 veren IGNler,Uncharted 4'e 40 puan veren Washington Postlar gördü.Kullanıcı skorları her zaman daha kesin sonuçlar veriyor.Sizde böyle düşünüyorsunuzdur diye düşüyorum.Yanlış mı düşünüyorum acaba ?

    Bunlarda ufak somut örnekler olsun diyelim.

    Half Life ile ilgili tartışmaya dönersek tekrar,Half Life mükemmel bir oyun bu herkesce aşikar.Ancak ben Half-Life'tan herkesin abarttığı kadar zevk almadım.Bilemiyorum belkide sorun bende FPS bana uyan bir tarz değil belki de.Ama benim gerçeğim bu.Half Life'ın fazla casual bir oyun olduğunu düşünüyorum.2018 yılında abartılmasını ise Half Life'ı küçük yaşta oynayan insanların nostalji aşkına bağlıyorum.Şu an açıp tekrar oynasalar(ki ben oynadım)o zaman ki büyüyü tekrar alamayacaklarına adım gibi eminim.

    Ufak bir ekleme daha :) Şu an Witcher 3'ü yaşı küçük çocuklar arşa çıkarıyor dediniz ya aklıma geldi.Biz de ilk Half-Life'ı otuz yaşında oynamadık.Daha yaşlarımız çok küçüktü.Belki de bir çoğumuz internet cafelerde annesinden babasından aldığı kuş kadar harçlıklarla bitirdi Half-Life'ı.Hani mümkünse cevap vereceğiniz zaman geldiğinde aynı komik argümanlarla tartışmaya devam etmeyelim diyorum.Siz ne dersiniz ha ? İyi günler,geceler ve gülümsemeler dilerim.


    Edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-386561231 -- 25 Eylül 2018; 23:13:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-386561231

    Merhaba,öncelikle karşınızdaki kişiyi yeterince tanımadan önce görüş bildirirken daha temkinli olmanızı tembihlemek istiyorum.Nintendo Super Nintendo Entertainment System,Nintendo 64,Playstation 1
    Sega Genesis dönemlerinden beri oyun oynayan benim için(Amigaya,Commodore'a yetişemedim ) gelmiş geçmiş en iyi oyunlardan biri Witcher 3 hatta en iyisi bile diyebilirim.Nostalji aptalı bir insan değilim.Çocukluğumda inanılmaz tat aldığım mükemmel oyunlar oynadım.Özellikle Nintendo 64 konsolunda oynadığım oyunları asla unutamam.(Super Mario 64,The Legend Of Zelda Ocarina Of Time,The Legend Of Zelda Majora Mask,Banjoo Kazooie,F-Zero X ilk raddede aklıma gelenler.)Ama dediğim gibi bunları çocukluğumda oynadım.Oyun doygunluğum o zamanlar şu anki seviyede değildi.Şu an herkesçe kötü olarak kabul edilen oyunları bile o zamanlar ağzımın suyunu akıtarak oynuyordum.Witcher 3'ü benim için bu denli değerli yapan etmende sanırsam bu.Çocukluğumda Ocarina Of Time oynarken aldığım hazzı bana tekrar bu yaşımda sunan nadir oyunlardan biri oldu Witcher 3.Şu an herkesçe en iyi kabul gören oyunların çoğundan ben,çocukken oynadığım oyunlardan aldığım hazzı alamadım.Modern oyunlardan ilk kez Witcher 3 bana bu hazzı yaşattı.Ancak sadece bana değil.Google'da iki dakika zaplayarak bile pek çok insanın benle aynı fikirde olduğunu görebilirsiniz.Yaşı küçük olarak bahsettiğiniz insanlar genelde şu an Fortnite,PUBG tarzı oyunları tepeye çıkarmakta.Olgun olmayan birinin gerçektende Witcher 3'ü layıkıyla oynayabileceğini düşünmüyorsunuzdur umarım.Yani yaşı küçük insanlardan 200 saatlik bir oyunu layıkıyla oynayıp arşa çıkarmalarını beklemek deveye hendek atlatmakla eşdeğer bir yola çıkıyor bana kalırsa.Diğer argümanlarınızda bana kalırsa havada kalıyor.Hele hele Dark Souls ile karşılaştırılan bölüm.Hocam şimdi Dark Souls'tan kaliteli savaş mekaniklerini çıkaralım.Geriye ne kalıyor ? Hiçbir şey tabikide.Dark Souls kadar iyi savaş mekaniklerine sahip hiçbir oyun şu an piyasada yok zaten.(Belki God Of War ucundan yaklaşabilir.)Yani demek istediğim Dark Souls çok ütopik bir örnek.Tamamiyle savaş mekaniğine önem veren bir oyunu,savaş mekaniği toplam oyun süresinin çok ufak bir parçasını kapsayan bir oyunla karşılaştırmak çok abes bir duruma sürüklüyor bizi."Ne mekanik,dinamik olarak kusursuzdur."demişsiniz ancak sanırım benim mekanik ve dinamik deyince aklıma gelen şeylerden farklı olan şeyleri kast ederek kullandınız bu cümleyi.Çünkü benim bildiğim dinamik ve mekanik bilgisine göre Witcher 3 tamda olması gerektiği gibi,"kusursuz"...

    Demişsiniz ki ;

    "Bu durumdan büyük bir kesim memnunken bazı kesimler memnun olmadı çünkü oynuyoruz muyuz izliyor muyuz belli değil şeklinde eleştirildiği yerlerde vardı."

    Bu durumdan memnun olmayan kesim sizin Witcher 3 övenleri nitelerken kullandığınız yaşı küçük kesim oluyor işte hocam.Modern çağın çocukları sabırsız hemde çok sabırsız.Witcher 3'ün ara sahnelerinden bile rahatsızlık duyan insanları eski Metal Gear Solidler'i oynarken düşünebiliyor musunuz acaba ? Metal Gear Solid bu kişilere göre dünyanın en kötü oyunu olmalı sanırım ha ? Ne dersiniz ?

    "Bir konuşma yapılırken karakter her zaman çevre ile etkileşim halini sürdürebilmelidir."

    Allah aşkına hangi RPG oyununda NPC ile konuşurken çevre etkileşimi kurmaya devam ediyoruz.Şöyle aklımdaki süzgeçten oynadığım kaliteli rpg oyunları bir süzdüm de hiçbirinde bir NPC ile konuşurken çevre ile etkileşim kurmaya devam edemiyoruz.Ne Diablo'da ne Grim Dawn'da ne Divinity'de ne Torchlight'ta ne Elder Scrolls'ta ne Fallout'ta ne de Mass Effect'te...hiçbirinde bir NPC ile konuşurken odağımızı başka bir olaya verebildiğimizi hatırlamıyorum(sağa sola bakmaktan başka)yada ben sizin bahsettiğiniz şeyi çok yanlış anlamadım.Eğer yanlış anladıysam özür dilerim.

    Eveet...Baştaki tembih ettiğim konuyada geldik.

    "10-15 yıl önce Baldurs Gate yada Morrowind,Oblivion gibi oyunları zamanında deneyimleyen kişiler için çok da başarılı bir oyun değildir Witcher 3."

    Deneyimledim.Özellikle Baldurs Gate ve Morrowind'i adeta oyun mastürbasyonu yapıyormuşçasına bir hazla oynayıp bitirdim.İnanılmaz zevk aldım,oynadığım en iyi oyunlar arasına koydum ama bu iki oyunada birinci diyemiyorum.Çünkü dönüp tekrar oynadığımda birincilik çok komik kaçıyor. Witcher çok da başarılı bir oyun değil evet inanılmaz başarılı bir oyun.Bunu topladığı ödüllerden kullanıcı bazında aldığı skorlardan zaten somut bir şekilde şu an bir alt paragrafta önünüze sunacağım.İncelemenizi gerçekten çok istiyorum.
    https://gotypicks.blogspot.com/2015/09/2015-game-of-year.html

    Burada da somut bir şekilde görebileceğiniz gibi Witcher 3 gelmiş geçmiş oyunlar içerisinde en fazla ödüle layık görülen oyun.
    https://www.metacritic.com/browse/games/release-date/available/pc/userscore
    https://www.metacritic.com/browse/games/release-date/available/ps4/userscore
    https://www.metacritic.com/browse/games/release-date/available/xboxone/userscore

    Metacritic kullanıcı skorlarında en yüksek puana sahip oyun.(PS4 ve XBox One'da inceleme yapılan kullanıcı miktarı baz alındığı taktirde çünkü 1868 Rating ve 979 Rating alan Bloodborne 11988 Rating alan Witcher 3'ün üstünde gibi gözüküyorXBOX'ta da aynı durum geçerli.)

    Bu arada özellikle özellikle metacritic kullanıcı skorlarını koydum çünkü para ile inceleme notlarını yüksek veren kuratörlerin olduğu bir ortamda critic skorlarının pekte bir önemi kalmıyor bana kalırsa.Bu gözler Alien İsolation'a 59 veren IGNler,Uncharted 4'e 40 puan veren Washington Postlar gördü.Kullanıcı skorları her zaman daha kesin sonuçlar veriyor.Sizde böyle düşünüyorsunuzdur diye düşüyorum.Yanlış mı düşünüyorum acaba ?

    Bunlarda ufak somut örnekler olsun diyelim.

    Half Life ile ilgili tartışmaya dönersek tekrar,Half Life mükemmel bir oyun bu herkesce aşikar.Ancak ben Half-Life'tan herkesin abarttığı kadar zevk almadım.Bilemiyorum belkide sorun bende FPS bana uyan bir tarz değil belki de.Ama benim gerçeğim bu.Half Life'ın fazla casual bir oyun olduğunu düşünüyorum.2018 yılında abartılmasını ise Half Life'ı küçük yaşta oynayan insanların nostalji aşkına bağlıyorum.Şu an açıp tekrar oynasalar(ki ben oynadım)o zaman ki büyüyü tekrar alamayacaklarına adım gibi eminim.

    Ufak bir ekleme daha :) Şu an Witcher 3'ü yaşı küçük çocuklar arşa çıkarıyor dediniz ya aklıma geldi.Biz de ilk Half-Life'ı otuz yaşında oynamadık.Daha yaşlarımız çok küçüktü.Belki de bir çoğumuz internet cafelerde annesinden babasından aldığı kuş kadar harçlıklarla bitirdi Half-Life'ı.Hani mümkünse cevap vereceğiniz zaman geldiğinde aynı komik argümanlarla tartışmaya devam etmeyelim diyorum.Siz ne dersiniz ha ? İyi günler,geceler ve gülümsemeler dilerim.


    Edit:imla

    Alıntıları Göster
    Öncelikle yaşım sizden ileride olduğunu söyleyebilirim yaptığınız yorumlara bakacak olursam. :) Anladığım kadarıyla konsol tarafında daha çok zaman geçirmişsiniz. Gerçi hepimizin hayatında konsol bir şekilde varolmuştur bu arada ben amiga ve commander 64 döneminin sonuna dek gelmiş kişilerdenim. Yani pc'de disket ile lotus da oynadım prens of persia'da -) Aynı şekilde nintendo gameboy ile mortal kombat da oynadım ps1'de quake2 yada duke nukem time to kill'de. Daha da çocukluğa gitmenin pek de bir anlamı yok sanırsam. Gelelim witcher3 ile ilgili kısıma;

    Şimdi hocam yaşınız ileride olduğuna göre bazı şeyleri daha detaylı tartışabiliriz. Şimdi witcher3'ü layıklıyla oynadığınızına inanıyorum. Geçmişte bir çok oyun oynadığınıza göre sadece witcher3'de olup başka bir oyunda olmayan bir şey söyleyebilir misiniz bana? Mesela mekanik ve dinamiklere bakalım? En basit örnektir; Oyunda str,dex,vit gibi dinamiklerin olmayışı yüzünden oyunda kısır döngüye dönüşür. Mesela str gibi bir dinamik yok. Bunun olmayışı yüzünden her lvl atladığınızda aynı itemleri tekrar tekrar craftlamak zorunda kalıyoruz. Mesela Tir Tochair kılıcını buldunuz yada craftladınız güzel 2 soketli hazır. Bunu önce DLC'leri de oynadıysanız 3 soket'e çıkartabildiğinizi fark ettiniz üstüne de kanamaya neden olma özellikli rune'ları yerleştirdiniz muhteşem oldu. Artık herkese 1 kere vurup ölmesini bekleyeceksiniz ama sonra lvl atladınız ne oldu? Düşmanlar güçlendi siz kaldınız. Daha da komik tarafı tir tachair kılıcını yeniden craftlamak istediğinizde lvliniz yükseldiği için min ve max damage'nin de yükseldiğini gördünüz. Yani bir önceki lvl 100-120 vuruyorsa lvl atlayınca 110-130 oldu. Şimdi güçlenmek için önce soketten runları çıkarıp daha sonra tir tachair kılıcını yeniden bulup/craftlayıp soketleri yerleştirip eski gücünüze kavuşabilirsiniz. Üstelik neden hep aynı itemler bulunur orası da başka komedi. Uzun lafın kısası sadece bir strength dinamiğinin olmaması yüzünden witcher3'ün başına gelenleri yazdım. Şimdi tüm bu RPG dinamiklerinin oyuna olan etkisini yazarsam burası roman'a döner. Cd project red bunu kabul ediyorki cyberpunk 2077 için "Gerçek bir rpg olacak" açıklaması yaptı. Yani witcher3 bir rpg değil ama oynarken de bunun gibi dinamiklerin eksikliği malesef oyunda büyük eksiklik. Yani Roach'a eyer takılır ama strength (kas gücü) dinamiğimiz olsaydı taşıma kapasitemizi de otomatikmen artardı mesela. Diğer dinamiklere girmiyorum neyse.

    Not1: Şu yukarıda yazdığım şeylerin diablo2'den alındığını hatta d2'de runewords sisteminin çok daha gelişmiş ve çeşitli/detaylı olduğunu zaten biliyorsunuzdur öyle değil mi? Gerek set itemler gerekse uniq itemler olsun..vb

    Not2: Cyberpunk 2077 ne kadar RPG olacak dinamiklerde ki durum ne sorusuna şurada bir yorum yazdım. Onu da okumanı tavsiye ederim.
    Link:https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/134712108

    Demişsiniz ki ;

    "Bu durumdan büyük bir kesim memnunken bazı kesimler memnun olmadı çünkü oynuyoruz muyuz izliyor muyuz belli değil şeklinde eleştirildiği yerlerde vardı."

    Bu durumdan memnun olmayan kesim sizin Witcher 3 övenleri nitelerken kullandığınız yaşı küçük kesim oluyor işte hocam.Modern çağın çocukları sabırsız hemde çok sabırsız.Witcher 3'ün ara sahnelerinden bile rahatsızlık duyan insanları eski Metal Gear Solidler'i oynarken düşünebiliyor musunuz acaba ? Metal Gear Solid bu kişilere göre dünyanın en kötü oyunu olmalı ha ? Ne dersiniz ?


    Geçmişte benzer şeyler zaten vardı. Red alert oynarken campaign'lerde özellikle kanlı canlı tanya ile karşılaştığımızda üff bea ne kadar güzel derdik.. Tabi sahnelerin gerçek oluşu ve witcher3 kadar uzun olmayışı oyuna çok da etki etmezdi. Eh witcher3'de de bioware oyunlarında da malum sahnelerin oluşu yüzünden genç nesilin daha bir heyecanlı olması normal.

    10-15 yıl önce Baldurs Gate yada Morrowind,Oblivion gibi oyunları zamanında deneyimleyen kişiler için çok da başarılı bir oyun değildir Witcher 3."

    Deneyimledim.Özellikle Baldurs Gate ve Morrowind'i adeta oyun mastürbasyonu yapıyormuşçasına bir hazla oynayıp bitirdim.İnanılmaz zevk aldım,oynadığım en iyi oyunlar arasına koydum ama bu iki oyunada birinci diyemiyorum.Çünkü dönüp tekrar oynadığımda birincilik çok komik kaçıyor. Witcher çok da başarılı bir oyun değil evet inanılmaz başarılı bir oyun.Bunu topladığı ödüllerden kullanıcı bazında aldığı skorlardan zaten somut bir şekilde şu an bir alt paragrafta önünüze sunacağım.İncelemenizi gerçekten çok istiyorum.


    Bu tür başarı puanlarının çok da bir önemi yok dediğiniz gibi. Yani bolca ödül alması oyunu muhteşem yapmaz elbette mesela breath of the wild muhteşem bir oyun muydu? Evet güzel bir oyundu ama benzerlerini çok gördüğümüz için kimi kesime çok şey ifade ederken kimi kesime hiç bir şey ifade etmedi. Benzer durum witcher3'de de geçerliydi. Daha önce RPG'ye uzak olan kesim için gerçekten büyük bir açılımken rpg oyuncuları için sıradan bir deneyimdi. Ödül alma konusunda ki başarısını yukarıda zaten belirttim. Bu oyun şimdi türkçe çıkmasaydı kaç kişi witcher3 oynayabilecekti yada fiyatları yüksek olsaydı kaç kişi satın alabilecekti? Cyberpunk 2077'de türkçe dil desteği yok acaba neden diye sorduğumda az çok sizde nedenlerini tahmin edersiniz. Bir oyunun daha çok ödül alması için daha çok insana ulaşması gerekir ki bu da yerelleşme ve fiyat politikasından geçer. Şuan kaliteli herhangi bir oyun aynı şekilde uygun fiyattan ve her dilde çıksa aynı başarıyı elde eder. Bu da normal bir durumdur.

    "Bir konuşma yapılırken karakter her zaman çevre ile etkileşim halini sürdürebilmelidir."

    Allah aşkına hangi RPG oyununda NPC ile konuşurken çevre etkileşimi kurmaya devam ediyoruz.Şöyle aklımdaki süzgeçten oynadığım kaliteli rpg oyunları bir süzdüm de hiçbirinde bir NPC ile konuşurken çevre ile etkileşim kurmaya devam edemiyoruz.Ne Diablo'da ne Grim Dawn'da ne Divinity'de ne Torchlight'ta ne Elder Scrolls'ta ne Fallout'ta ne de Mass Effect'te...hiçbirinde bir NPC ile konuşurken odağımızı başka bir olaya verebildiğimizi hatırlamıyorum(sağa sola bakmaktan başka)yada ben sizin bahsettiğiniz şeyi çok yanlış anlamadım.Eğer yanlış anladıysam özür dilerim.


    Sağa sola bakmaktan bahsediyorum ki cyberpunk'de bunu düzeltmeleri güzel olmuş dedim. -) Ha illa etkileşim arayacaksanız grup olduğunuzda bir karakter ile konuşurken diğer karakterinizle diğer işlerinizi halledebilirsiniz. Mesela dos1 ve dos2'de olduğu gibi.

    Half Life ile ilgili tartışmaya dönersek tekrar,Half Life mükemmel bir oyun bu herkesce aşikar.Ancak ben Half-Life'tan herkesin abarttığı kadar zevk almadım.Bilemiyorum belkide sorun bende FPS bana uyan bir tarz değil belki de.Ama benim gerçeğim bu.Half Life'ın fazla casual bir oyun olduğunu düşünüyorum.2018 yılında abartılmasını ise Half Life'ı küçük yaşta oynayan insanların nostalji aşkına bağlıyorum.Şu an açıp tekrar oynasalar(ki ben oynadım)o zaman ki büyüyü tekrar alamayacaklarına adım gibi eminim.

    Ufak bir ekleme daha :) Şu an Witcher 3'ü yaşı küçük çocuklar arşa çıkarıyor dediniz ya aklıma geldi.Biz de ilk Half-Life'ı otuz yaşında oynamadık.Daha yaşlarımız çok küçüktü.Belki de bir çoğumuz internet cafelerde annesinden babasından aldığı kuş kadar harçlıklarla bitirdi Half-Life'ı.Hani mümkünse cevap vereceğiniz zaman geldiğinde aynı komik argümanlarla tartışmaya devam etmeyelim diyorum.Siz ne dersiniz ha ? İyi günler,geceler ve gülümsemeler dilerim.



    Gelelim half life konusuna;

    Aslında yukarıda neden nostalji olmadığını gerekçeleri ile belirttim. Op ve bs'nin ne olduğunu ya tam anlamadınız yada ben anlatamadım. Bu yüzden mesela op'nin tekrar üstünden geçme gereği duyuyorum. Op bir expansion pack yada DLC değildir. Başlı başına hl'de geçen bir operasyon askerinin gözünden olayları görmemizi sağlayan bir oyundur. Bunu aynı harita farklı karakter olarak düşünmeyin. Anlamanız açısından şöyle düşünün. Geralt ile oyunu bitirdiniz lakin witcher3:ciri story çıktı. Şimdi bu oyunu ciri'nin gözünden oynayacağınız için farklı diyarları da gezip göreceksiniz (malum ciri sonuçta) geralt'ın izinden gittiği yerleri de gezip geralt için belki de ipucu da bırakabileceksiniz. Mesela geralt için bir günlük yazdığınızı ve birine teslim ettiğinizi düşünün. Hl ile Op arasında ki bağlantı budur ki bs'de ki bağlantı da bu şekildedir. İşin ilginç tarafı bu oyun çıkışından oldukça uzun bir zaman geçmiştir ve bize bunun yapılabildiğini göstermiştir. (Bu anlattığım sadece hikaye tarafı üstelik ki multiplayer kısmı bambaşka başarı) Yani şimdi witcher3'ü düşündüğümde acaba ne yaptı kendisine has diyorum sonuç yok. Yani ortaya hiç bir şey koymuyor.

    Tamam kendisinden önce herşeyden etkilenebilir ama efsane diyebilmemiz için ortaya yeni bir şey koyması lazım. Bak mesela dos2 yıllar sonra rpg'de görev sistemi ile ilgili ortaya yeni bir şey koymuştur üstelik dinamik olarak. Alttan okuyabilirsin.

    Link:https://forum.donanimhaber.com//mesaj/yonlen/134889089

    Peki ya witcher3 çıktığı yılda ortaya ne koydu diye bakıyorum sonuç yine yok. Yani bir oyun çıktığı yılda gerçekten ortaya yeni bir şeyler koyduğunda farkını gerçekten hissettirebiliyor. Şuan hl1 oynasanız sizin için hiç bir anlam ifade etmez ama çıktığı yılda oynadıysanız işte o zaman farkını gösterir çünkü size olmayan bir şey göstermiştir. Özetle bu durumun nostalji ile ilgili değil oyun dünyasına olan katkısı ile ölçmek daha doğru olacaktır.

    İyi geceler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi undy1ng -- 26 Eylül 2018; 0:47:24 >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.