Şimdi Ara

Çapa Motoru tavsiyesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
76
Cevap
2
Favori
105.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen ay
  • Cevaplayan Üyeler 34
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 23 gün 3 saat 34 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 5
  • Favoriye Eklediklerim 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • geywe54 (9 mesaj) azizvefa (7 mesaj) kangroo (6 mesaj) kenya64 (5 mesaj) iclever (5 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (38 mesaj) Mobil (34 mesaj) Uygulama (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Hobi Forumları >> Bahçe ve Tarım >> Çapa Motoru tavsiyesi
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj

  • CONDERE VE ATAK 7 hp CD170F OHV HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ. DÜN BİR YERDE KARŞILAŞTIM. FİYATI PİYASAYA GÖRE MAKUL. ANCAK HAKKINDA - FİRMA, KULLANICI DENEYİMİ VE ÜRETİCİ FİRMA OLARAK - ÇOK BİR BİLGİ BULAMADIM. 5 DÖNÜM DÜZ BİR BAHÇEMİZ VAR. BURADA KULLANMAK İÇİN UYGUN MU?

    |
    |
    azizvefa kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    184 Mesaj

    Bertolini 202e tavsiye ederim.2 yıldır kullanıyorum.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    848 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: azizvefa

    Merhaba arkadaşlar hem benzinli hem de dizel kullanan biri olarak deneyimlerimi paylaşayım. Satıcılar genelde çapalanacak alanın büyüklüğüne göre benzinli dizel önerisi yapar. bence bu yeterli değil. Gelelim kullandığımız makinalara.

    Hundai 7 hp dizel çapayı yaklaşık 5 yıldan fazla kullandık. Hundai yazdığına bakmayın motoru kipor, çin şanzuman. Hundai ile alakası yok. Bu arada çin motorları içinde kipor en iyilerinden birisi diyebiliriz. Benzinli makinamız ise Anadolu motorun ürettiği Antrac GX 200 Honda motorlu 6,5 hp 2019 model kendileri.

    7 Hp Dizel Çapanın + ve - Yönleri

    Eksiler; Dizel motor fazla titreşimli çalıştığı için bu elinize de yansır, çapa yaparken kalın bir iş eldiveni giymek gerekiyor. Çapar-teker değişimi yaparken 130-140 kg olduğu için biraz zorlanabilirsiniz, üçgen merdiven şeklindeki demir aparat ve bi demir boruyla bu işi çözdük. 7hpye 26cm veya 28cm çapa bıçağı takılıyor. 30 cm taktık. toprak sert olduğunda biraz zorlanıyordu. Orjinal çapaları 26 cm. Büyük çapa bıçağı takacaksanız 10 hp veya 12 hp dizel alınız. Diğer bir eksi tarafı ise benzinli çapalara göre neredeyse 2 kata yakın fiyat farkı var.

    Artı yönleri; Arazide küçük taşlar varsa benzinliler gibi yüzeye çıkarmıyor. Toprağa iyi battığı için benzinliler gibi sekme yapmıyor. Toprak tavındaysa, banamısın demez çapa bıçakları toprağın içinden yara yara gider. Benzinli gibi toprağın yüzeyinden gitmez. Tecrübe kazandığınızda çapa esnasında benzinli 7x- 8x yoruyorsa dizel 9x veya 10x yorar. aşırı fark olmuyor. Romörk takılır.

    Bu arada çapa yaparken acemilik zamanlarında aşırı yorabilir. Sizi yormaması için makinanın salınım yapmasına izin verin, sabit yolda gibi gitmez tarla sonuçta. kendi halinde çapalasın. makina batarsa gidonu hafiften yukarı kaldırın, hala çıkmazsa hafif sağ sol yapın. yoksa her battığında iterek çıkarmaya çalışırsanız işiniz zor yorar. toprağın yüzeyinden gidiyor ve siz toprağa batırmak istiyorsanız gidonu aşağı doğru bastırmanız yeterli. kendi belli hızla ilerler ittirerek çapaya yardımcı olmaya çalışmayın. Ayrıca arkasındaki derinlik demirini toprağın durumuna çapa yapacağınız derinliğe göre ayarlamış olmanız gerekiyor.

    7 Hp Benzinli Çapanın + ve - Yönleri

    Artıları; Benzinli motorlarda titreşim daha az. çapa makinası 70-80 kg civarında. hafif olduğu için teker, çapa grubu değişimi biraz daha kolay. fiyatları dizele göre daha uygun.

    Eksileri; yüzeyden gittiği için gidonu sürekli bastırarak batırmanız gerekir, toprak çok yumuşaksa kendi batar. toprak tavında değilse (sert ve kuru) zor çapalar. Derinden çapalama ve büyük bıçak takma imkanı yok. Hafif olduğu için toprağın altından yara yara gitmez, gitsede çekmez muhtemelen, torku dizele göre çok düşük. Arazi taşlı ise toprak altındaki taşları yüzeye çıkarıyor. 2-3 yılda toprağın yüzeyi kople taş olur. Dizel biraz daha alttan gittiği için taşlar tekrar toprak içinde kalıyor, yüzeye çıkarmıyor. Küçük römork takabilirsiniz, sizi ve kendi malzemeleri taşır anca. Fazla yük taşımız.

    Benzinlilerle ilgili genellemeden sonra gelelim Antrac GX 200 ile ilgili yaşadığımız sıkıntılara;

    Antrac 2019 model alalı 1 yıl oldu. fazla kullanılmadı. buna rağmen üzerinde gelen çapa bıçakları çabuk aşındı, değiştirdik. Çapa yaparken arkasında toprağa saplanan demir hızlı aşınıyor, bahsettiğim demirin bağlantı yerlerinde de aşınmalar var. Çapa ve bağlantı demirlerinde çelik oranı düşük galiba, çin malı dizele göre çabuk aşındı. Diğer benzinlilerde bu sorun var mı bilmiyorum.

    Bunun dışında 3 yıl garanti diye aldık ama buna aldanmayın. Debriyaja basınca şanzımandan ses gelmeye başladı, fabrika ve 2 servisle görüştük garanti kapsamı dışında dediler. Servis olmayan bir tamirci ise Antracda debriyajın tamiri diğer markalara göre daha zor olduğundan tamir yerine set olarak değiştiriyorum dedi. basit bi yay veya bilye sorununun maliyeti fazla olabilir. Biz acemiliği yıllar önce dizelde attığımız için makinayı yormadan kullanıyoruz. Fazla ısınma, hor kullanma, uzun süre yarım debriyaj kullanma gibi hataları yapmadık.

    Antrac'da makinanın üzerindeki plastik kaputun (kırmızı) vida yerlerine conta koymadıkları için, motor sarsıntısından kendi kendine vida yerlerinden çatladı. bende plastik kaputu söktüm yoksa kendi kendine parçalanacaktı. Bizdeki çin malı dizelde plastik kaputun bağlantı yerleri contalı, dizel benzinliye göre çok daha fazla sarsıntılı çalışmasına rağmen çatlama vs.. olmadı hiç. Antracda montaj hatası plastik kaput da garanti kapsamı dışında dendi. Çinlilerin düşünüp koydukları contayı, niye koymazlar anlamadım.

    Alırken 3 yıllık full garantili dediler. Antrac da hangi arıza garanti kapsamına girecek merak ediyorum.

    Antracın diğer bir eksi yanı, çapa gurubu çok zor çıkıyor. milleri nasıl yaptılarsa artık. arada fazla boşluk olmaması lazım tabi yoksa aşınır. biraz zor takılıp çıkması gerekiyor. antrac gx200 de baya zor girip çıkıyor. çin malı dizelde hafif zorluyor, olması gerektiği gibi. Anracda arkadaki demir çubuk ve çapa montajı vidalı. pimli olması daha pratik, biz kendimiz pimliye çevirdik.

    Antracda bulunan honda gx200 motorla ilgili bir sıkıntı yaşamadık.

    7hp dizelde 30cm çapa bıçağı taktığımızda sert toprakta biraz zorlanması dışında sorun yaşamadık. Zaten 30 cm bıçak takmak için en az 10 hp olmalı.

    ------

    Sonuç Olarak Çapa Makinası Alırken 2 Başlıkta Değerlendirmek Lazım

    1- Motor: Dizel alacaksanız imkanınız varsa lombardini motorlu tercih edin, yoksa çin malı düşünürseniz, biraz bilindik marka olabilir, kipor gibi (kiporda zaten lombardini veya yanmarın kopyası diye biliyorum.)
    Benzinli alacaksanız seçenekler Honda, yamaha, kohler veya Çin malı bir motor. Benzinde 6,5hp veya 7 hp alın. daha düşük beygirliler işinizi görmez.

    2- Şanzuman ve diğer parçalar: Bu tamamen alacağınız marka ile ilgili. avrupa markalarının şanzımanı(italya), çin şanzıman, yerli şanzıman ve çinden getirilip burada toplanan şanzıman olarak 4 grupta düşünebiliriz. Satın almadan önce en azından 4-5 marka belirleyip araştırıp, eleme usulü alacağınız markaya karar verebilirsiniz.
    Bu arada kayışlılardan uzak durun iş görmez.

    Gelelim Sonuca; Benzinli mi Dizel mi ?

    -Benzinli alacaksanız; Toprak yumuşak ve taşsız olmalı. Çapa yaptığınız dönemlerde hafiften nemli olmalı. Bu şartlarda benzinliyle toprağı işleyebilirsiniz. Taşlı, sert, sıkı ve çok kuru toprakta benzinli çapa yapmaz.

    -Dizele gelince; benzinli için ideal şartları sağlamayan toprakta arazi küçük olsa bile dizel tercih etmekte fayda var. Aşırı sert ve kuru olmayan arazilerde yaklaşık 10-15 dönüme kadar 7 hp dizel işinizi rahat görür. Toprak çok aşırı sert ise veya uzun çapa bıçağı takıp derinden çapalamak isterseniz. 10 hp veya 12 hp dizel tercih etmelisiniz.

    Dizelde çaba grubu 90 veya 120 cm genişlikte oluyor. 120cmde 8 sıra çapa, 90cmde 6 sıra çapa oluyor. Bıçakların uzunluğu, toprağın durumu ve motorun gücüne göre 90cm veya 120cm genişliği tercih edebilirsiniz. 90cm-120cm değiştirilebilir şekilde ayarlatabilirsiniz.

    Ayrıca yeni kullanıcılar için şunu da belirteyim , çapa motorları hava soğutmalı olduğu için sık sık dinlendirmelisiniz. Makina aşırı ısınırsa şanzımandaki veya motordaki parçalara zarar verebilir. Uzun süre yüksek ısıda çalıştırmak makinadaki yağı ve contaları bozabilir. bu da motor biraz ısınınca sağından solundan yağ bırakmasına sebep olur.

    Antrac gx200 ile ilgili olumsuz görüşleriniz devam ediyor mu uzun süredir araştırıyorum herkes memnun ama sizin söyledikleriniz olumsuz izlenim oluşturdu bende.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yarbay
    2897 Mesaj

    Merhaba halen memnun musunuz ve buna römork takabiliyor muyu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    sorix kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    3130 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT

    Merhaba halen memnun musunuz ve buna römork takabiliyor muyu

    Evet şuana kadar bir sorun yaşamadım römork takılabiliyor ama ben takmadım




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sorix -- 3 Haziran 2021; 21:55:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Er
    3 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: kml_77

    Antrac gx200 ile ilgili olumsuz görüşleriniz devam ediyor mu uzun süredir araştırıyorum herkes memnun ama sizin söyledikleriniz olumsuz izlenim oluşturdu bende.



    Alıntıları Göster

    Antraci tavsiye etmem yine de siz bilirsiniz. 1 yıllık iken debriyaja basınca ses gelmeye başlamıştı. Servis ve fabrika garanti kapsamı dışında dedi. Bi tamirciye sordum debriyaj balatasi komple değişecek dedi. Youtube de harun kaya diye kanalda tamir videolari çok var. Ordan izledim baya, debriyaj balatasinin rulmani dağılmış. Videolara bakarak kendim değiştirdim. Gidonun gövdeye birleştiği yerde boşluk oluşmaya başladı. Şimdide şanzumanin altindaki dişlilerden ses geliyor, sorun var mi tam çözemedim. Arkadaki kuyruk demiri ve bağlantıları hızla aşınmaya devam ediyor. Makina 2019 model, kendi kendini 5 yılda imha edecek galiba. Honda motoru gayet iyi, sorun yaşamadık. Motor dışında şanzuman, debriyaj balatası, aktarma dişlileri var temel parçalar olarak. Debtiyaj garanti kapmasina girmiyor. Dişli ve şanzuman arızasına da kullanici hatasi diyecekler sanırım. Yerli ürün düşünüyorsaniz sadece tarım aletleri üreten ve asil önemli olan ürettiğinin arkasında duran şirketlerden almanizi tavsiye ederim. harun kaya yotube kanalinda çok sayida çapa makinasi tamir videosu var, kronik sorunlarini zaman zaman anlatiyor. Bakmak isterseniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yüzbaşı
    848 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: azizvefa

    Antraci tavsiye etmem yine de siz bilirsiniz. 1 yıllık iken debriyaja basınca ses gelmeye başlamıştı. Servis ve fabrika garanti kapsamı dışında dedi. Bi tamirciye sordum debriyaj balatasi komple değişecek dedi. Youtube de harun kaya diye kanalda tamir videolari çok var. Ordan izledim baya, debriyaj balatasinin rulmani dağılmış. Videolara bakarak kendim değiştirdim. Gidonun gövdeye birleştiği yerde boşluk oluşmaya başladı. Şimdide şanzumanin altindaki dişlilerden ses geliyor, sorun var mi tam çözemedim. Arkadaki kuyruk demiri ve bağlantıları hızla aşınmaya devam ediyor. Makina 2019 model, kendi kendini 5 yılda imha edecek galiba. Honda motoru gayet iyi, sorun yaşamadık. Motor dışında şanzuman, debriyaj balatası, aktarma dişlileri var temel parçalar olarak. Debtiyaj garanti kapmasina girmiyor. Dişli ve şanzuman arızasına da kullanici hatasi diyecekler sanırım. Yerli ürün düşünüyorsaniz sadece tarım aletleri üreten ve asil önemli olan ürettiğinin arkasında duran şirketlerden almanizi tavsiye ederim. harun kaya yotube kanalinda çok sayida çapa makinasi tamir videosu var, kronik sorunlarini zaman zaman anlatiyor. Bakmak isterseniz.



    Alıntıları Göster

    Zamanlama manidar oldu :) birkac gün önce aldim bugün ilk defa kullandim. Ilk izlenim gayet olumlu maşallahı var . Tabii süreçte ne yaşayacağız bekleyip göreceğiz. Rolantide debriyaj kilitli olarak çok beklettiniz mi rulman dağılmasına neden olabiliyor bildiğim kadarıyla.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Er
    3 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: kml_77

    Zamanlama manidar oldu :) birkac gün önce aldim bugün ilk defa kullandim. Ilk izlenim gayet olumlu maşallahı var . Tabii süreçte ne yaşayacağız bekleyip göreceğiz. Rolantide debriyaj kilitli olarak çok beklettiniz mi rulman dağılmasına neden olabiliyor bildiğim kadarıyla.



    Alıntıları Göster

    Paylaşımınızı bugün gördüm, biraz geç cevap oldu kusura bakmayin. Umarım sorun yaşamazsınız, hayırlı olsun. Debriyaj kildini sadece çalıştırırken kulaniyorum. Hatta bazen stop kolunu sabitliyorum lastikle(güvenlik açısından yanlış tabi de) debriyaj kilidini hiç kullanmadigim zamanlar oluyor. Durduğumda boşa alıyorum. Debriyaja basılı uzun süre tutmuyorum. Daha önce 5-6 yıl kadar 7hp dizel çin malı da kulandık, böyle sıkıntı yaşamadık. Makina benzinlilere göre büyük ve ağır olduğu için satıp bunu almıştık, ıkisinin performansını karşılaştırma fırsatı oldu. Dizelden benziniye geçmenin bizim için çok mantıklı olmadığını denereyek öğrendik. Bir de üzerine 1 yıllık iken çok az kullandigimiz antracla ilgii sıkıntılar yaşadık.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yüzbaşı
    848 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: azizvefa

    Paylaşımınızı bugün gördüm, biraz geç cevap oldu kusura bakmayin. Umarım sorun yaşamazsınız, hayırlı olsun. Debriyaj kildini sadece çalıştırırken kulaniyorum. Hatta bazen stop kolunu sabitliyorum lastikle(güvenlik açısından yanlış tabi de) debriyaj kilidini hiç kullanmadigim zamanlar oluyor. Durduğumda boşa alıyorum. Debriyaja basılı uzun süre tutmuyorum. Daha önce 5-6 yıl kadar 7hp dizel çin malı da kulandık, böyle sıkıntı yaşamadık. Makina benzinlilere göre büyük ve ağır olduğu için satıp bunu almıştık, ıkisinin performansını karşılaştırma fırsatı oldu. Dizelden benziniye geçmenin bizim için çok mantıklı olmadığını denereyek öğrendik. Bir de üzerine 1 yıllık iken çok az kullandigimiz antracla ilgii sıkıntılar yaşadık.



    Alıntıları Göster

    Estağfurullah hocam ben de yaklasik 9 yildir Çin malı kayisli kama kullanıyordum motor hic masraf açmadı ama kalite detaylarda gizli kucuk parçalar gaz kolu ,capa parmaklari vs bircok kez sorun çıkardı ama motor cok iyiydi. Ondan sonra antrac cok daha iyi geldi açıkçası, bakalim masraf çıkarırsa da yapacak bir şey yok bugun 20 liralık benzinle yaptığım işi 500 liraya ancak yaptırırım burada. Motor ömürlük olur da bunda da sabitleme düğmesi filan sorun çıkarır kesin. Ilk kullandığımda stop kolu cok yumuşaktı insanlar niye sabitler şikayet eder ki bundan dedim birkac saatlik kullanımdan sonra ip aradım poşetle bağladım :) tecrübesiz olanlar için riskli ama tecrübe varsa cok problem olmaz bence. Lastikle sabitleyip kolaylıkla çıkarılacak sekilde kullanmayı düşünüyorum ben de.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Er
    3 Mesaj

    Bolat 6 Hp hiç kullanmadım yani ben de yok ama usta burada güzel bir tanıtım yapmış, gerçi çapaladığı yer daha önce sürülmüş ama fikir verme açısından güzel video





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Allienmars -- 7 Haziran 2021; 17:48:51 >
    |
    |
  • Er
    3 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: dr_tarikdogan

    CONDERE VE ATAK 7 hp CD170F OHV HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ. DÜN BİR YERDE KARŞILAŞTIM. FİYATI PİYASAYA GÖRE MAKUL. ANCAK HAKKINDA - FİRMA, KULLANICI DENEYİMİ VE ÜRETİCİ FİRMA OLARAK - ÇOK BİR BİLGİ BULAMADIM. 5 DÖNÜM DÜZ BİR BAHÇEMİZ VAR. BURADA KULLANMAK İÇİN UYGUN MU?

    Merhaba. atak görmedim hiç. Condere de jonh deere traktör markasının ülkemizdeki telaffuzunu kullanmışlar. Ayrica yeşil sarı renklerini. Başka markanın sağlam ve güven algısından faydalanmak için. Bu eksi bir durum bence. Muhtemelen çinde ürettirip burda o markayı yapıştiriyorlar veya urettirirken yapıştıriyorlar. Satıcıda biraz incelemiştim. Malzeme kalitesi dışardan gördüğüm kadariyla hoşuma gitmedi. Tam fikir sahibi olmak için bir süre kullanmak lazim tabi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |




  • Er
    3 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: kml_77

    Estağfurullah hocam ben de yaklasik 9 yildir Çin malı kayisli kama kullanıyordum motor hic masraf açmadı ama kalite detaylarda gizli kucuk parçalar gaz kolu ,capa parmaklari vs bircok kez sorun çıkardı ama motor cok iyiydi. Ondan sonra antrac cok daha iyi geldi açıkçası, bakalim masraf çıkarırsa da yapacak bir şey yok bugun 20 liralık benzinle yaptığım işi 500 liraya ancak yaptırırım burada. Motor ömürlük olur da bunda da sabitleme düğmesi filan sorun çıkarır kesin. Ilk kullandığımda stop kolu cok yumuşaktı insanlar niye sabitler şikayet eder ki bundan dedim birkac saatlik kullanımdan sonra ip aradım poşetle bağladım :) tecrübesiz olanlar için riskli ama tecrübe varsa cok problem olmaz bence. Lastikle sabitleyip kolaylıkla çıkarılacak sekilde kullanmayı düşünüyorum ben de.



    Alıntıları Göster

    İş görme açısından elle yapmaktan veya dışarıya yaptırmaktan çok daha iyi ve ekonomik. Karık şeklinde sebze ektigimizde 1 er sira çapa çıkarıp. 60 cm ye düşürüp çapaliyorum aralarini. Elle çapalanacak ürünün dibinde çok az yer kalıyor. Çapa makinaları boyundan büyük iş görüyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |




  • Yarbay
    2897 Mesaj
    Antrac gx200 aldım, 4 dönüm araziyi çapaladım. Çapaladığım yer şubat ayında traktörle sürülmüştü. Çapaladıktan sonra karık çektim hemde demir teker vs takmadan. Ben çok memnun kaldım. Toplamda 30 liralık benzin harcadım. Antracta ki en gereksiz iş tekerlek değişimi. Pimli değil, kilitli vidalı. Çok vakit alıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    2897 Mesaj
    Bulunduğum yer büyükşehir. Nerdeyse her yeri dolaştım lastik tekerlek ve karık aparatıyla 8100 tl fiyat çıkarttılar bana. Kütahyadan kargo ücretsiz olarak aynı aparatlarla 6800 e aldım. Aradaki fark az değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Er
    3 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT

    Antrac gx200 aldım, 4 dönüm araziyi çapaladım. Çapaladığım yer şubat ayında traktörle sürülmüştü. Çapaladıktan sonra karık çektim hemde demir teker vs takmadan. Ben çok memnun kaldım. Toplamda 30 liralık benzin harcadım. Antracta ki en gereksiz iş tekerlek değişimi. Pimli değil, kilitli vidalı. Çok vakit alıyor.

    Hocam, teker çapa sabitleyen vida yerine o kalınlıkta pim alıp takabilirsiniz, baya pratik oluyor. Hatta arkadaki kuyruk demirini iz yerlerinden delip oraya da pim taktim. Yukari aşağı ayarlamak için anahtarla uğraşmiyorum, 2019 antracda vidalı orası.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Er
    0 Mesaj
    • İG-2020 Plus akıllı kontrol sistemi
    • SENSİRİON markası SHT sensör
    • Elektrik şamandıralı nemlendirme sistemi
    • Otomatik su pompası (nemlendirme sistemi su temini)
    • Garanti güvencesi

    Hepsi ve daha fazlası Altın kuluçka akıllı kuluçka makinelerinde


    👉 https://altinkulucka.medium.com/

    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
uc satın al ;pubg mobile ;uc
Sohbet
Google Play Kodu, LOL RP, Oyun Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
1,625
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.