Şimdi Ara

Caner Taslaman vs Forum Üyeleri (17. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
368
Cevap
3
Favori
7.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • cevap verdim ama anlamamissin

    gozlem dedigin gibi bilmenin kosuludur. ama sen bir seye var diyorsan mutlaka onu gozlemlersin. var dediginize gore gozlem olmasi gerekmez mi sence? ayrica birsey varsa onu dogrudan olmasa bile dolayli olarak gozlemlersin. bir cok gezegen bu sekilde bulundu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    Vahiy aldığını ispat et, ya da Allah'ın olmadığını ispat et inanalım, yoksa lafı güzaf.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dumprep

    İddiam: Caner taslaman'ın öyle olmadığı halde tartışmalarda galip gözükmesi .

    Çıkan sonuç : Ateist olduğum .





    Allah akıl fikir versin ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgado.11


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgado.11


    quote:

    Orijinalden alıntı: dumprep

    Canlı yayında karşısındaki insanların konuşmalarına fırsat vermediği için galip gibi gözüküyor. Ama forum ortamında öyle olmayacak. Keşke gelse: )

    Bak hele bak Caner taslamana gerek yok ben varım la hadi yap bakayım beni ateist bekliyorum

    Tanrinin oldugunu biliyor musun?

    Evet.

    Nasil anladin?

    Görmek isteyen için bir sürü delil var sen olmadığına nasıl emin oldun ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    Vahiy aldığını ispat et, ya da Allah'ın olmadığını ispat et inanalım, yoksa lafı güzaf.

    Kuranın içeriğindeki tek bir yanlış İslamın çökmesi için yeterlidir.Bunun için vahiy almaya gerek yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • delgado.11 kullanıcısına yanıt
    Delil var diyenler bir turlu delil gosterememisti. Senle de deneyelim. Sen gosterebilirsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgado.11


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgado.11


    quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol


    quote:

    Orijinalden alıntı: delgado.11


    quote:

    Orijinalden alıntı: dumprep

    Canlı yayında karşısındaki insanların konuşmalarına fırsat vermediği için galip gibi gözüküyor. Ama forum ortamında öyle olmayacak. Keşke gelse: )

    Bak hele bak Caner taslamana gerek yok ben varım la hadi yap bakayım beni ateist bekliyorum

    Tanrinin oldugunu biliyor musun?

    Evet.

    Nasil anladin?

    Görmek isteyen için bir sürü delil var sen olmadığına nasıl emin oldun ?

    Gördüğün şeyleri anlamlandırman tanrının varlığını kanıtlamaz.Tanrı tamamen insan zihninde var olan bir olgudur.İnsanoğlu doğası gereği kendini güçsüz görür,hayatı anlamlandıramaz,sevdikleri ölür başarısızlıklara uğrar tüm bu olumsuzlukların üstünden gelebilmek için hayalgücünü kullanır birde bunu toplumsal kurallar ile birleştirirse ortaya dinler çıkar.Ve günümüzde dinlerin yüzyıllardır etkili bir biçimde sürmesi günümüz dindarlarını şüpheye düşürmemesi için en büyük etkendir çünkü ataları yanılmaz oysaki insanlar tarihin her safhasında sürekli yanılmaktadırlar buna bizim düşüncelerimizde dahil.




  • İlahi kudretin varlığı varlığın değil var olanın yokluğu üzerine kurgulanmış bir realite olarak mevcudatın mevti hakkın dirimidir şeklinde makes bulur.



    Kişi ölür evladı kalır ve tartışmasız olarak olumden sonra hayat vardır denir.





    Ebeveynler olur kişi yalnız kalır. Anne babam oldu onların maddi bedeni yok ancak ben annem ve babamım zaten der olumu son bilmez.



    Bu kanaatler bir kez edinilir ve olup hayata veda edecek son insan dahi toprağa girerken bir hayat var der.



    ......................



    Bu hayatı bahşedenin kainat olamayacağı anlaşılıyor. Zira kainatın ozunde tureme yoktur. Atom ve altı parçacıklar hayatı başlatmışsa da insan denen tur bu anlayıştan farklı olarak turleşir fisyon ya da fuzyona girmez.



    ..............



    İlahi kudretin varlığının mevcudiyeti kendisini tasdik istemez bu nokta ilahiyatta karıştırılmış olandır. İlahi kudretin var olması onun varlığına değil yokken dahi var olduğuna delildir. Zira biz yokken onun var olduğunu bildik.



    Olum bizatihi varlığın ta kendisine delil olduğu gibi, doğan her canlı aslında olume tanınan muhlet kadar yaşadığından varlığın tamamı yaradılışın ta kendisi olarak mevcuttadır apaçıktır.



    ................



    Bu meydandaki oluşumlar ilahi kudretin varlığı konusundaki tutum denen oğretiden uzaklaşmış bir ufka dalmış olarak mevcudatta bulundukları olçusunde yoklukları ilahi kudrete delilken, bir kısım insanlar yaşam denen olguda varlıkları ile varken var veya varken yok olan bir zatı işaret eder.





    ...............



    Mevti kainata cenneti vaad eden oldukça olum yokken var olanı veya edecektir. Bu yüzden ecel denen olgunun varlığı ve bu olgunun can alışı mevcuttur.



    Ecelin talep ettiği bir kişi anlayış veya durum olmalı. O bitince varken var olan veya varken yok olmayı tercih eden bir kudret meydana çıkacaktır.



    ....................

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    Vahiy aldığını ispat et, ya da Allah'ın olmadığını ispat et inanalım, yoksa lafı güzaf.

    Kuranın içeriğindeki tek bir yanlış İslamın çökmesi için yeterlidir.Bunun için vahiy almaya gerek yok.

    Hiçbir yanlış yok, sadece senin hatalı varsayımların ve ön kabullerin var. Elinde hiçbir kanıt yok. Ayrıca neye göre yanlış? Sana göreyse önemi yok ki, kişisel yorum olmuş olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    cevap verdim ama anlamamissin

    gozlem dedigin gibi bilmenin kosuludur. ama sen bir seye var diyorsan mutlaka onu gozlemlersin. var dediginize gore gozlem olmasi gerekmez mi sence? ayrica birsey varsa onu dogrudan olmasa bile dolayli olarak gozlemlersin. bir cok gezegen bu sekilde bulundu.

    Yav bir de artılamışlar, benim dediklerimin tabanıyla hiç alakası yok senin dediklerinin. Neye göresiz yazarsan alakasız ve boş olur.



    Ben bilmekten bahsetmedim, kaç mesajdır anlatıyorum ama tersinden anlıyorsun. Ben var olmaktan bahsediyorum, var olanın bilinmesi var olduktan sonraki mesele. Yani ben ontoloji diyorum sen epistemoloji diyorsun ve anlamadığımı iddia ediyorsun. Yav bunları bilmiyorsan ne anlatabilirim ki?



    Bak bilmek bilmek diyorsunya dur anlatayım. Bilim dış dünyanın objektif gerçek-lik olduğu varsayımından yola çıkar. Yani dış dünya bizden bağımsızdır. Yani nedir? İradeden bağımsız. Biz düşünsek de bilsek de bilmesek de dış dünya varlığını sürdürüyor. Sen buna evren de diyebilirsin, dış dünya da denebilir farketmez. İşte elbette bilmenin koşulu gözlem, lakin ben soruyorum ki var olmanın koşulu nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kitabullahta bir hata yok ancak bir varsayım daha doğrusu insanların kasıtlı olarak yaptıkları bir varsayım var.



    Bizlerin gerçek rasulu hz. Cebrail aleyhisselamdır ve hz.isa ve hz. Meryem kıssasına göre hz.isa aleyhisselam hz.cebrailin ilkasıyla yaratıldığı söylenir.





    Kitapta meryemibnu sadagallahulkebiyr

    Olarak geçer. İbnu oğlu değil bani olanı şeklinde çevrilmesi gerekirken kitapta islam olduğunu iddia eden arabi esinti ilahın oğlu kavramını getirir.



    Bani...kuran, inşa eden, yapıyı kurucu unsurdur. Esasen Meryem validemiz isanın annesi değil onu yetiştiren kişidir.



    ............



    Kadının xx kromozomu mevcut olduğundan erkekten gelen y kromozomu olmadan eril evlat doğuramaz.



    Bu açıdan bizim gerçek rasulumuz olan cebrail aleyhisselama insanlar erkek ismi vermiş cinsiyet tayin etmiş ve sanki ilka edenin aynı zamanda erkek sureti ile munasebet kurduğu zehabı da uyanmıştır.



    Toplumumuzda cebrail ve meryem isminde evlilikler de olasıdır.



    ......................



    Bu açıdan cebrail aleyhisselamın eril hususu aykırı bir şekilde eril bir bireyle son bulmuş ise bu eril birey onun aleyhisselam haşri gibi okunmuş olmalı ki, islam denen toplumda meryem melek cebrail isimleri cinsiyet ve evlilik aktiyle bağlıdır, bu durumda hz.isanın aleyhisselam mevti hususu bir kısım ğaybi çozuluşlere neden olmuşa benzemektedir.



    ..................



    Kendisinin çarmıha gerilmediği yuce bir makama yukseltildiği beyan ediliyor. İlahi kudretin bu konuya ilişkin olarak bu rasulun mevt denen olgudan uzaklığı nispetince meleğin haşredilip insan olduğu yani insanın melekten ustun olduğu inancının husule geldiğini duşunduğu zan ediliyor.



    .............



    Ölumun aradığı bir kişi ve şahsiyet olması hasebiyle hz.isa aleyhisselamın mevti denen hususun bir ilgisi var gibi.



    Bu durumun gerekçesi insanların yuzeyindeki meleğe ait aldatıcı ifadenin kaldırılması olduğu düşünülüyor.





    ..................



    Kişinin babası mevt ettiğinde maddi dünyadan baba yok olur. Bu esnada materyalist anlayışta kişi babası olmayan olarak tanımlanır ki yetim çocuk isanın yaradılışına ozdeştir.



    .................



    Bu açıdan diyni ve dunyevi ikiliğin tekilliğe düşmesi adına melekul mevt aleyhisselamın bir kişi ya da olguyu mevt ettireceği ve bunu yaparken de rasullerin rasulu cebraiyle aleyhisselamın haşr konusundaki tutumunu öğrenme istediği düşünülüyor.



    ...................



    Bu tutarsızlık tamam manada insana ve onun tavrına munhasır olarak bilinçli kastından dolayıdır.



    İnsanlığın elinden hz.isa anlayışı alınırsa hz.isanın yukseltildiği makam olma özelliği dünyadan silinir ve kutlu mekan olma özelliği ortadan kalkar.



    ................



    İnsanımsının yaratılış hikayesi bayağı ilginçtir aslında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    Vahiy aldığını ispat et, ya da Allah'ın olmadığını ispat et inanalım, yoksa lafı güzaf.

    Kuranın içeriğindeki tek bir yanlış İslamın çökmesi için yeterlidir.Bunun için vahiy almaya gerek yok.

    Hiçbir yanlış yok, sadece senin hatalı varsayımların ve ön kabullerin var. Elinde hiçbir kanıt yok. Ayrıca neye göre yanlış? Sana göreyse önemi yok ki, kişisel yorum olmuş olur.

    Dünyayı düz sanan,yer ve yedi katlı gök modelini savunan Kuran bilimsel açıdan yanlıştır.Bu apaçık ortadadır.Bunu yanlış savunamayacaklarını bildikleri için,Kuranı bilime uydurmaya çalışıp,gök sözcüğüne evren anlamını verenlerin içine düştüğü gülünç durum da ortadadır.Kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı onaylarlar.Kuranın değiştirirler,Kuranın değiştirilmesinin ve daha fazla kuranın ortaya çıkmasının da önünü açarlar.Sen gerçeğin üstünü örtüp,gizliyorsun,gerçeği yalanlıyorsun.

    Bu da Kuranda gök sözcüğünün geçtiği ayetler;İşine geldiğin gibi anlamlandır.Apaçık,anlaşılır,ayrıntılı Kuranı anlamlandırma görevi de sana düştü,Kuranın apaçık,anlaşılır,ayrıntılı olmadığını kabul eden,ama bu kendisine söylendiğinde bu apaçık gerçeği yalanlayan biri olarak.Ne demiştik kendi İslamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.

    http://meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-gokler-ile-ilgili-ayetler.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gök Gürültüsü -- 15 Kasım 2017; 2:36:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    Vahiy aldığını ispat et, ya da Allah'ın olmadığını ispat et inanalım, yoksa lafı güzaf.

    Kuranın içeriğindeki tek bir yanlış İslamın çökmesi için yeterlidir.Bunun için vahiy almaya gerek yok.

    Hiçbir yanlış yok, sadece senin hatalı varsayımların ve ön kabullerin var. Elinde hiçbir kanıt yok. Ayrıca neye göre yanlış? Sana göreyse önemi yok ki, kişisel yorum olmuş olur.

    Dünyayı düz sanan,yer ve yedi katlı gök modelini savunan Kuran bilimsel açıdan yanlıştır.Bu apaçık ortadadır.Bunu yanlış savunamayacaklarını bildikleri için,Kuranı bilime uydurmaya çalışıp,gök sözcüğüne evren anlamını verenlerin içine düştüğü gülünç durum da ortadadır.Kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı onaylarlar.Kuranın değiştirirler,Kuranın değiştirilmesinin ve daha fazla kuranın ortaya çıkmasının da önünü açarlar.Sen gerçeğin üstünü örtüp,gizliyorsun,gerçeği yalanlıyorsun.

    Bu da Kuranda gök sözcüğünün geçtiği ayetler;İşine geldiğin gibi anlamlandır.Apaçık,anlaşılır,ayrıntılı Kuranı anlamlandırma görevi de sana düştü,Kuranın apaçık,anlaşılır,ayrıntılı olmadığını kabul eden,ama bu kendisine söylendiğinde bu apaçık gerçeği yalanlayan biri olarak.Ne demiştik kendi İslamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.


    http://meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-gokler-ile-ilgili-ayetler.html

    Birilerinin meali üzerinden konuşuyorsun. Gök anlamı eski devirlerde verilmiş bir anlamdır fakat günümüzde farklı yorumlar yapılabilmekte. Bu durum apaçıklığı yanlışlayan bir husus değildir. Aksine anlam zenginliğidir. Anlam zenginliği Kur'an'ın değişmesi anlamına gelmez. Sadece Kuran'ı anlama yolundaki farklı anlayışlar ve farklı yorumlar olduğunu gösterir. Bu yorumlar Kuran'ı anlama yolundaki çabalardır ve hepsinin kendine göre değeri vardır. Tek bir anlamı dayatmak doğru olmaz. Kur'an evrensel olduğu için farklı çağlarda farklı anlamlara gelebilmekte ve bundan dolayı yorum zenginliğini ortaya çıkarmaktadır. Yorum zenginliğini inkâr edip tek bir anlama indirgeyip o tek anlamının dışındaki anlamları değiştirme olarak yorumlamak ise safsatadan ibarettir.

    Edit imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulpi -- 15 Kasım 2017; 2:51:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Elifi (lafzatullah) meleği kadın yasini erkek(hurufu mukataa) Allahın kitabında Allahın oğlu diye(banisi olan demek varken) çeviri veren zihniyetin neresi referans noktası olur.



    Kendi mealinizi kendiniz yapın.



    Şuna bak Allahın oğlu demişler ilahi kitapta.



    Hz.meryeme de ...sen kotu kadın değildin, sen iffetsiz kadın değildin, sen fahişe değildin diye bağıye çevirisi var. Sen gelinlik giymiş genç kız değildin diyememişler.



    Adam isadan utanır biraz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    Vahiy aldığını ispat et, ya da Allah'ın olmadığını ispat et inanalım, yoksa lafı güzaf.

    Kuranın içeriğindeki tek bir yanlış İslamın çökmesi için yeterlidir.Bunun için vahiy almaya gerek yok.

    Hiçbir yanlış yok, sadece senin hatalı varsayımların ve ön kabullerin var. Elinde hiçbir kanıt yok. Ayrıca neye göre yanlış? Sana göreyse önemi yok ki, kişisel yorum olmuş olur.

    Dünyayı düz sanan,yer ve yedi katlı gök modelini savunan Kuran bilimsel açıdan yanlıştır.Bu apaçık ortadadır.Bunu yanlış savunamayacaklarını bildikleri için,Kuranı bilime uydurmaya çalışıp,gök sözcüğüne evren anlamını verenlerin içine düştüğü gülünç durum da ortadadır.Kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı onaylarlar.Kuranın değiştirirler,Kuranın değiştirilmesinin ve daha fazla kuranın ortaya çıkmasının da önünü açarlar.Sen gerçeğin üstünü örtüp,gizliyorsun,gerçeği yalanlıyorsun.

    Bu da Kuranda gök sözcüğünün geçtiği ayetler;İşine geldiğin gibi anlamlandır.Apaçık,anlaşılır,ayrıntılı Kuranı anlamlandırma görevi de sana düştü,Kuranın apaçık,anlaşılır,ayrıntılı olmadığını kabul eden,ama bu kendisine söylendiğinde bu apaçık gerçeği yalanlayan biri olarak.Ne demiştik kendi İslamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.


    http://meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-gokler-ile-ilgili-ayetler.html

    Birilerinin meali üzerinden konuşuyorsun. Gök anlamı eski devirlerde verilmiş bir anlamdır fakat günümüzde farklı yorumlar yapılabilmekte. Bu durum apaçıklığı yanlışlayan bir husus değildir. Aksine anlam zenginliğidir. Anlam zenginliği Kur'an'ın değişmesi anlamına gelmez. Sadece Kuran'ı anlama yolundaki farklı anlayışlar ve farklı yorumlar olduğunu gösterir. Bu yorumlar Kuran'ı anlama yolundaki çabalardır ve hepsinin kendine göre değeri vardır. Tek bir anlamı dayatmak doğru olmaz. Kur'an evrensel olduğu için farklı çağlarda farklı anlamlara gelebilmekte ve bundan dolayı yorum zenginliğini ortaya çıkarmaktadır. Yorum zenginliğini inkâr edip tek bir anlama indirgeyip o tek anlamının dışındaki anlamları değiştirme olarak yorumlamak ise safsatadan ibarettir.

    Edit imla

    Kuran evrenden söz edemezdi,evren anlamında bir sözcük de kullanamazdı.Çünkü Kuranı yazan kişi bilmiyor ki evreni.Onun modeli,hiçbir bilimselliği olmayan,6 günde yaratılan düz bir dünya yani yer ve yedi kat gök.Kuranın ne dediği apaçık ortadadır.Ama bu modeli yanlış olduğu için savunamayacaklarını bilenler,inanma isteyecekleri bir din isteyenler,dinden çıkmak istemeyenler,Kuranı bilimle uyumlu duruma getirelim,Kuranı benimseyebileceğimiz bir biçime getirelim diye gök sözcüğüne evren anlamı verince bu tür sonuçlara yol açarlar ve kendi dinlerini oluştururlar.Ama bunu yapınca da yağmurdan kaçarken doluya tutulurlar.Ben de işte bunu gösteriyorum,sizler doluya tutuldunuz diye.Sizler dediğim gibi kendi islamınızın müslümanlarısınız,islamın değil.Dinsiz değilsiniz,ama müslüman da değilsiniz,buna karşın oluşturduğunuz islamı da gerçek İslam diye pazarlıyorsunuz.İnanabileceği bir din isteyen beyniniz size güzel bir oyun oynuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gök Gürültüsü -- 15 Kasım 2017; 3:08:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü

    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    Vahiy aldığını ispat et, ya da Allah'ın olmadığını ispat et inanalım, yoksa lafı güzaf.

    Kuranın içeriğindeki tek bir yanlış İslamın çökmesi için yeterlidir.Bunun için vahiy almaya gerek yok.

    Hiçbir yanlış yok, sadece senin hatalı varsayımların ve ön kabullerin var. Elinde hiçbir kanıt yok. Ayrıca neye göre yanlış? Sana göreyse önemi yok ki, kişisel yorum olmuş olur.

    Dünyayı düz sanan,yer ve yedi katlı gök modelini savunan Kuran bilimsel açıdan yanlıştır.Bu apaçık ortadadır.Bunu yanlış savunamayacaklarını bildikleri için,Kuranı bilime uydurmaya çalışıp,gök sözcüğüne evren anlamını verenlerin içine düştüğü gülünç durum da ortadadır.Kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı onaylarlar.Kuranın değiştirirler,Kuranın değiştirilmesinin ve daha fazla kuranın ortaya çıkmasının da önünü açarlar.Sen gerçeğin üstünü örtüp,gizliyorsun,gerçeği yalanlıyorsun.

    Bu da Kuranda gök sözcüğünün geçtiği ayetler;İşine geldiğin gibi anlamlandır.Apaçık,anlaşılır,ayrıntılı Kuranı anlamlandırma görevi de sana düştü,Kuranın apaçık,anlaşılır,ayrıntılı olmadığını kabul eden,ama bu kendisine söylendiğinde bu apaçık gerçeği yalanlayan biri olarak.Ne demiştik kendi İslamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.


    http://meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-gokler-ile-ilgili-ayetler.html

    Birilerinin meali üzerinden konuşuyorsun. Gök anlamı eski devirlerde verilmiş bir anlamdır fakat günümüzde farklı yorumlar yapılabilmekte. Bu durum apaçıklığı yanlışlayan bir husus değildir. Aksine anlam zenginliğidir. Anlam zenginliği Kur'an'ın değişmesi anlamına gelmez. Sadece Kuran'ı anlama yolundaki farklı anlayışlar ve farklı yorumlar olduğunu gösterir. Bu yorumlar Kuran'ı anlama yolundaki çabalardır ve hepsinin kendine göre değeri vardır. Tek bir anlamı dayatmak doğru olmaz. Kur'an evrensel olduğu için farklı çağlarda farklı anlamlara gelebilmekte ve bundan dolayı yorum zenginliğini ortaya çıkarmaktadır. Yorum zenginliğini inkâr edip tek bir anlama indirgeyip o tek anlamının dışındaki anlamları değiştirme olarak yorumlamak ise safsatadan ibarettir.

    Edit imla

    Kuran evrenden söz edemezdi,evren anlamında bir sözcük de kullanamazdı.Çünkü Kuranı yazan kişi bilmiyor ki evreni.Onun modeli,hiçbir bilimselliği olmayan,6 günde yaratılan düz bir dünya yani yer ve yedi kat gök.Kuranın ne dediği apaçık ortadadır.Ama bu modeli yanlış olduğu için savunamayacaklarını bilenler,inanma isteyecekleri bir din isteyenler,dinden çıkmak istemeyenler,Kuranı bilimle uyumlu duruma getirelim,Kuranı benimseyebileceğimiz bir biçime getirelim diye gök sözcüğüne evren anlamı verince bu tür sonuçlara yol açarlar ve kendi dinlerini oluştururlar.Ama bunu yapınca da yağmurdan kaçarken doluya tutulurlar.Ben de işte bunu gösteriyorum,sizler doluya tutuldunuz diye.Sizler dediğim gibi kendi islamınızın müslümanlarısınız,islamın değil.


    Bu anlattıklarının hiçbir kanıtı yok, lafı güzaf. Ben ne dedim anlam zenginliği ve farklı anlayışlar dedim. Eski çağlarda gök denmesi, günümüzde ise evren denmesi normaldir. Ayrıca İslam kimsenin tekelinde değil, İslam Allah'ındır. Anlam bağlamlara göre oluşur. Yani farklı ortam ve koşullarda yani farklı çağlarda farklı anlam verilebilmesi normal. Fakat niyet yönünden alimlere ve insanlara iftira atılırsa bu yanlış olur. O yüzden iftiradan uzak durmak gerekir.



    Bilim bilim diyorsunya bilim zamanla değişebilen bir yapıya sahip ve kesinlik sunmuyor. Kuran ise direk kesin sonucu veriyor ve bilim gibi adım adım gitmiyor. Kuran'ım bilimle farklı şeyler söylemesi ya bilimin hatalı olduğunu gösterir ya da ayetlerin yanlış yorumlandığını. Ayrıca bilim beşeridir ve değerini abartmamak gerekir. Kuran ise ilahidir. Yani Kuran bilime değil bilim Kuran'a uyar ve uyması gerekir. Bilim Kuran'a uymuyorsa bilin ki o teoriler ve hipotezler hatalıdır. Dolayısıyla bilim ile dinin yerini iyi anlamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü

    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    Vahiy aldığını ispat et, ya da Allah'ın olmadığını ispat et inanalım, yoksa lafı güzaf.

    Kuranın içeriğindeki tek bir yanlış İslamın çökmesi için yeterlidir.Bunun için vahiy almaya gerek yok.

    Hiçbir yanlış yok, sadece senin hatalı varsayımların ve ön kabullerin var. Elinde hiçbir kanıt yok. Ayrıca neye göre yanlış? Sana göreyse önemi yok ki, kişisel yorum olmuş olur.

    Dünyayı düz sanan,yer ve yedi katlı gök modelini savunan Kuran bilimsel açıdan yanlıştır.Bu apaçık ortadadır.Bunu yanlış savunamayacaklarını bildikleri için,Kuranı bilime uydurmaya çalışıp,gök sözcüğüne evren anlamını verenlerin içine düştüğü gülünç durum da ortadadır.Kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı onaylarlar.Kuranın değiştirirler,Kuranın değiştirilmesinin ve daha fazla kuranın ortaya çıkmasının da önünü açarlar.Sen gerçeğin üstünü örtüp,gizliyorsun,gerçeği yalanlıyorsun.

    Bu da Kuranda gök sözcüğünün geçtiği ayetler;İşine geldiğin gibi anlamlandır.Apaçık,anlaşılır,ayrıntılı Kuranı anlamlandırma görevi de sana düştü,Kuranın apaçık,anlaşılır,ayrıntılı olmadığını kabul eden,ama bu kendisine söylendiğinde bu apaçık gerçeği yalanlayan biri olarak.Ne demiştik kendi İslamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.


    http://meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-gokler-ile-ilgili-ayetler.html

    Birilerinin meali üzerinden konuşuyorsun. Gök anlamı eski devirlerde verilmiş bir anlamdır fakat günümüzde farklı yorumlar yapılabilmekte. Bu durum apaçıklığı yanlışlayan bir husus değildir. Aksine anlam zenginliğidir. Anlam zenginliği Kur'an'ın değişmesi anlamına gelmez. Sadece Kuran'ı anlama yolundaki farklı anlayışlar ve farklı yorumlar olduğunu gösterir. Bu yorumlar Kuran'ı anlama yolundaki çabalardır ve hepsinin kendine göre değeri vardır. Tek bir anlamı dayatmak doğru olmaz. Kur'an evrensel olduğu için farklı çağlarda farklı anlamlara gelebilmekte ve bundan dolayı yorum zenginliğini ortaya çıkarmaktadır. Yorum zenginliğini inkâr edip tek bir anlama indirgeyip o tek anlamının dışındaki anlamları değiştirme olarak yorumlamak ise safsatadan ibarettir.

    Edit imla

    Kuran evrenden söz edemezdi,evren anlamında bir sözcük de kullanamazdı.Çünkü Kuranı yazan kişi bilmiyor ki evreni.Onun modeli,hiçbir bilimselliği olmayan,6 günde yaratılan düz bir dünya yani yer ve yedi kat gök.Kuranın ne dediği apaçık ortadadır.Ama bu modeli yanlış olduğu için savunamayacaklarını bilenler,inanma isteyecekleri bir din isteyenler,dinden çıkmak istemeyenler,Kuranı bilimle uyumlu duruma getirelim,Kuranı benimseyebileceğimiz bir biçime getirelim diye gök sözcüğüne evren anlamı verince bu tür sonuçlara yol açarlar ve kendi dinlerini oluştururlar.Ama bunu yapınca da yağmurdan kaçarken doluya tutulurlar.Ben de işte bunu gösteriyorum,sizler doluya tutuldunuz diye.Sizler dediğim gibi kendi islamınızın müslümanlarısınız,islamın değil.


    Bu anlattıklarının hiçbir kanıtı yok, lafı güzaf. Ben ne dedim anlam zenginliği ve farklı anlayışlar dedim. Eski çağlarda gök denmesi, günümüzde ise evren denmesi normaldir. Ayrıca İslam kimsenin tekelinde değil, İslam Allah'ındır. Anlam bağlamlara göre oluşur. Yani farklı ortam ve koşullarda yani farklı çağlarda farklı anlam verilebilmesi normal. Fakat niyet yönünden alimlere ve insanlara iftira atılırsa bu yanlış olur. O yüzden iftiradan uzak durmak gerekir.



    Bilim bilim diyorsunya bilim zamanla değişebilen bir yapıya sahip ve kesinlik sunmuyor. Kuran ise direk kesin sonucu veriyor ve bilim gibi adım adım gitmiyor. Kuran'ım bilimle farklı şeyler söylemesi ya bilimin hatalı olduğunu gösterir ya da ayetlerin yanlış yorumlandığını. Ayrıca bilim beşeridir ve değerini abartmamak gerekir. Kuran ise ilahidir. Yani Kuran bilime değil bilim Kuran'a uyar ve uyması gerekir. Bilim Kuran'a uymuyorsa bilin ki o teoriler ve hipotezler hatalıdır. Dolayısıyla bilim ile dinin yerini iyi anlamak lazım.

    Kuran insan yazımıdır,içeriğinde sürüyle yanlış,saçmalık bulunmaktadır.Allah yoktur.İslama inanan biri beynini dogmalara tutsak eder.İslama inanan biri Kuranın içeriğinde ne yazıyorsa katılıyorum,doğru ve gerçektir.Kuranın içeriğinde tek bir yanlış bile yoktur demek zorunda kalır.Tek bir yanlış bulursa dinden çıkar.Tek bir yanlış bile bulamazsınız diyen İslam,bu anlayışıyla bireyleri kafirliğe,gerçeğin üstünü örtüp,gizlemeye iter.Ayrıca İslama inanmanın birinci koşulu yalan söylemeyi kabul etmektir.İslam ortada üstü örtülen,yalanlanan bir gerçek olmadığı halde allah,cin,şeytan,melek,adem,havva ve kuranda geçen diğer mitolojik öge ve olaylara inanmayanlara kafir diyip,ilgisiz ve yersiz bir yaftalamada bulunur ve bulundurtur.Örneğin sen bunları görmediğin halde yalancı tanıklık yapmak ve bunlara inanmayanlara da ortada üstü örtülen,yalanlanan bir gerçek olmadığı halde kafir demek zorundasın.Yani yalan söylemek zorundasın.Kendi islamının müslümanı olsanda,islamla her konuda ters düşmüyorsun tabi,onla uyuştuğun birçok nokta var.Ki kendi islamının müslümanı olman için kuranla tek bir noktada ters düşmen de yeterlidir.

    İşte siz kendi islamının müslümanları da,Kuranda yanlış bulanlardansınız.Ama inanabileceği,bağımlı olabileceği bir din isteyen,dinden çıkıp boşluğa düşme korkusu yaşayan beyniniz size şöyle bir oyun oynuyor ve size şunu diyor.Sen İslamı benimseyebileceğin bir biçime getir.Size oyun oynayan beyniniz size kendi islamınızı gerçek islam olarak gösteriyor,böylece inanabileceği bir dini oluyor ve sonra da o dini gerçek islammış gibi pazarlıyor.
    Birde ne demiş anlam zenginliği mi demiş,kendi islamının müslümanı.Bilimsel bir önerme barındıran bir ayette ne anlam zenginliği,ne farklı anlayışları be.Ne diyorsa,apaçık ortaya koyacak ve tek bir anlam olacak,kişiden kişiye göre değişemez.Çünkü bilimsel bilgi veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gök Gürültüsü -- 15 Kasım 2017; 3:26:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day


    quote:

    Orijinalden alıntı: Gök Gürültüsü


    quote:

    Orijinalden alıntı: Save The Day

    Senin bahsettiklerin bir yargı, yöntem değil. Kainatın yaratıcısının ifadeleri olarak kabul edilince tabi bilime göre yorumlanır, neye göre yorumlansın ki?

    Yöntem işte gerçek neyse onu kabul etmek.Dinden çıkma korkusu nedeniyle,İslamı benimseyebileceğin bir biçime getirip,kendi dinini yaratıp,bunu da aha gerçek İslam bu değil diyerek sunmamak.
    Evrenin yaratıcısı diyorsun da.Evrenin yaratıcısı gönderdi dediğin Kuranda,evren anlamında tek bir sözcük yok.Kuranda gök yazar.Gök sözcüğüne evren anlamı verince de olanlar ortada,7 evrenler,çoklu evrenler havada uçuşuyor.


    Onlara gökten bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Ver gök sözcüğüne evren anlamı.

    Onlara evrende bir kapı açsak da, oradan çıkmaya koyulsalar: 'Gözlerimiz döndü, biz herhalde büyülendik' derler. Hicr 14,15

    Kuran bildiğin üst üste kat kat gökler var diyor işte.Gökten bir kapı açsak,onlar oradan çıkmaya koyulsalar,onlar gözlerimiz döndü büyülendik derler diyor.Ki Kurana göre yine göğün oturulabilir yerlerine oturup,melekleri dinleyen,onlardan bilgi çalmaya çalışan cinler alev toplarıyla vurulur.Kuranın modeli yer ve üst üste yedi katlı gök modelidir.Sen gelir gök sözcüğüne evren anlamı verirsen,ortaya böyle anlamsız şeyler çıkar.Evrende kapı açmak nedir örneğin?

    Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı vermek de,kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı kabul etmektir.Allah gök sözcüklerine anlam verme görevini size mi bıraktı?Hani bu Kuran apaçık,anlaşılırdı,ayrıntılıydı?
    Aynı zamanda gök sözcüğüne evren anlamı vermek,Kuranı değiştirmektir ve Kuranın değiştirilmesinin önünü açmaktır ve ortaya daha fazla Kuranın çıkmasına neden olmaktır.
    Kuran değiştirilmemiştir,değişmemiştir diyenlere bakıyorsun,Kuranı anlam olarak değiştiriyorlar.

    Kendi islamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.Çevre bunlarla dolu.Kendi islamını gerçek islam sananlarla.Adam kendi islamını oluşturmuş,bunu savunuyor,ama savunduğunun gerçek islam olduğunu sanıyor.



    Bağlama göre anlam değişebilir. Ama yöntemi çok net bir şekilde ortaya koyayım. Önce tarihsel bir kitap olarak bakarak yorumla, sonra tanrısal bir kitap diye bakarak yorumla, iki pencereden de bak. Aciz kalıyorsak mucizedir. Aciz kalıyor muyuz?

    Yoo Kuranın bu konuda ne dediği oldukça açık.Buna kabul etmeyenlerin eylemlerinin sonuçları ve içlerine düştükleri durumda ortada.Ben de işte bunu dile getiriyorum,sizin eylemlerinizin böyle sonuçları var diyerek.

    Yönteminiz yok, kafanıza göre yorumluyorsunuz ve kuran bunu diyor sanıyorsunuz. Kuran yoruma açık bir kitap, birçok yorum yapılabilmekte. Bahsettiğim yönteme bakmazsanız bir sonuca varamazsanız, varsanız da objektif olmaz.

    Kuranın ne dediği ortada da,ben yağmurdan kaçarken doluya tutulanların içine düştükleri gülünç ve saçma durumu ortaya koyuyorum yalnızca.Gök sözcüklerine evren anlamı vermem ironik,alaycı bir eleştiri.

    Bunlar senin kendi yorumun, sana göre böyleyse başkasına göre de doğru olabilir, kendi yorumunu dayatma başkalarına, dayatırsan işte bu gülünç olur.

    Ben bu konu hakkında karşı çıkılamaz düşünceler ortaya koydum.Elbette düşünenler için bunda bir bilgelik vardır.

    Vahiy aldığını ispat et, ya da Allah'ın olmadığını ispat et inanalım, yoksa lafı güzaf.

    Kuranın içeriğindeki tek bir yanlış İslamın çökmesi için yeterlidir.Bunun için vahiy almaya gerek yok.

    Hiçbir yanlış yok, sadece senin hatalı varsayımların ve ön kabullerin var. Elinde hiçbir kanıt yok. Ayrıca neye göre yanlış? Sana göreyse önemi yok ki, kişisel yorum olmuş olur.

    Dünyayı düz sanan,yer ve yedi katlı gök modelini savunan Kuran bilimsel açıdan yanlıştır.Bu apaçık ortadadır.Bunu yanlış savunamayacaklarını bildikleri için,Kuranı bilime uydurmaya çalışıp,gök sözcüğüne evren anlamını verenlerin içine düştüğü gülünç durum da ortadadır.Kuranın apaçık,anlaşılır,eksiksiz,ayrıntılı olmadığı onaylarlar.Kuranın değiştirirler,Kuranın değiştirilmesinin ve daha fazla kuranın ortaya çıkmasının da önünü açarlar.Sen gerçeğin üstünü örtüp,gizliyorsun,gerçeği yalanlıyorsun.

    Bu da Kuranda gök sözcüğünün geçtiği ayetler;İşine geldiğin gibi anlamlandır.Apaçık,anlaşılır,ayrıntılı Kuranı anlamlandırma görevi de sana düştü,Kuranın apaçık,anlaşılır,ayrıntılı olmadığını kabul eden,ama bu kendisine söylendiğinde bu apaçık gerçeği yalanlayan biri olarak.Ne demiştik kendi İslamının müslümanı olmak senin islama göre müslüman olduğun anlamına gelmez.

    http://meal.ihya.org/kurandan-ayetler/kuranda-gecen-gokler-ile-ilgili-ayetler.html

    Kuranı yorumlarken pozitifist zihninizi kenara atınız yoksa böyle saçmalarsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 15 Kasım 2017; 6:44:25 >




  • 
Sayfa: önceki 1516171819
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.