Şimdi Ara

Camber açısı yol tutuşu ne kadar artırılabilir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
630
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yol tutuş artar deniyor fakat lastiklerin kısmi olarak aşınması ve daha fazla yakıt tüketimine neden olması sebebiyle açı vermeye pek değmeyeceğini düşünüyorum sizce değer mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-548F160EC -- 13 Eylül 2020; 20:28:25 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Mühendisler parçaların ömrü ile yol tutuş arasındaki en iyi oranı belirlediği için değmez. Sistemdeki orijinal parçalar değiştirilirse (amortisör sertliği, yay sertliği gibi) ayar ile dengeleme yapılabilir ama ciddi bir birikim gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Mühendisler parçaların ömrü ile yol tutuş arasındaki en iyi oranı belirlediği için değmez. Sistemdeki orijinal parçalar değiştirilirse (amortisör sertliği, yay sertliği gibi) ayar ile dengeleme yapılabilir ama ciddi bir birikim gerekir.
    Mühendisler ona göre tasarlıyor diyorsunuz ama alakası yok. İnanın bu etkiyi zerre irdelememislerdir. Böyle herşeyi mühendisler ona göre yapıyor falan diye düşünülüyor ama işin asli pek de öyle degil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    Mühendisler ona göre tasarlıyor diyorsunuz ama alakası yok. İnanın bu etkiyi zerre irdelememislerdir. Böyle herşeyi mühendisler ona göre yapıyor falan diye düşünülüyor ama işin asli pek de öyle degil

    Alıntıları Göster
    Mühendisler aracı yol şartlarına ve gündelik kullanım için en uygun, güvenli ve düşük maliyetli olarak tasarlar.

    Altı üstü 100 beygirlik 1.6 motorlu araçlar. A noktasından B noktasına ulaşman için yapılmış. Yarış arabası değil.

    Mühendislerin bunu umursamadığını düşünüyorsan Mercedes F1 takımının kullandığı otomobili incele. Sürücü direksiyondan her viraj öncesi lastiklerin kamber açılarını viraja göre değiştirebiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    Mühendisler ona göre tasarlıyor diyorsunuz ama alakası yok. İnanın bu etkiyi zerre irdelememislerdir. Böyle herşeyi mühendisler ona göre yapıyor falan diye düşünülüyor ama işin asli pek de öyle degil

    Alıntıları Göster
    Sözelcisin değil mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Sözelcisin değil mi?

    Alıntıları Göster
    mühendisim hocam. Otomotiv sektöründe belki durum biraz daha farklıdır ama genel manada her şey çok detaylı düşünülüyor demek doğru değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    mühendisim hocam. Otomotiv sektöründe belki durum biraz daha farklıdır ama genel manada her şey çok detaylı düşünülüyor demek doğru değil.

    Alıntıları Göster
    Otomotiv sektöründe öyle. Zaten bunlar yeni teknolojiler değil bu yüzden olası birçok şey zaten zamanında hesaplanmış, sonuçları görülmüş.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fren mesafesi artar, kaygan zeminde sapmalar olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Otomotiv sektöründe öyle. Zaten bunlar yeni teknolojiler değil bu yüzden olası birçok şey zaten zamanında hesaplanmış, sonuçları görülmüş.

    Alıntıları Göster
    dediğiniz gibi geçmişi olan bir konudaki geri dönüş tabi tasarımı pozitif yönde değiştirir ancak bizim toplumumuzdaki "Mühendisler düşünmüştür tabi" söyleminin çevremde çok da karşılığı olmadığını görüyorum. O sebeple yazdım. Otomotiv biraz daha farklıdır tabi haklısınız. Ama şu da var bazı alışılagelmiş şeyleri mühendisler hiç sorgulamıyorlar. Bahsettiğim bu tarz yaklaşımlar bazı konuların önünü tıkıyor olabilir.




  • @nacker hocam Volvo'sunun amortisörlerini değiştirirken Volvo mühendislerinin önceden yaptığı bir hazırlık sayesinde aracına kamber de vermişti. Kendisi daha vakıf bu konuya.
  • Prestor kullanıcısına yanıt
    Alisagelmis seyleri muhendisler sorgulamiyorlar, oyle mi ?

    Sana gore muhendis dusunemedi diyorsun, endustride buna know-how deniyor ve tecrübe içeriyor. Ben yaptım oldu diyenlerin uzun yolda, (20-30 km ) bozuk yolda çamurluk sürtmesinden salıncak kurmaya kadar binbir problemle karşılaşıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Alisagelmis seyleri muhendisler sorgulamiyorlar, oyle mi ?

    Sana gore muhendis dusunemedi diyorsun, endustride buna know-how deniyor ve tecrübe içeriyor. Ben yaptım oldu diyenlerin uzun yolda, (20-30 km ) bozuk yolda çamurluk sürtmesinden salıncak kurmaya kadar binbir problemle karşılaşıyorlar.
    Hocam bahsettiğim konu çok polemik konusu olacak bir şey değil. C5 aircross araç almıştım, internette videolara bakarsanız, Fabrika çıkışı geniş lastik takılanlarda direksiyon tam sağ ve solda iken teker direk davlumbaza sürtüyordu. Şimdi yıllardır aynı mekanikle teker montaj ediliyor. Ama böyle bir durum dahi gözden kaçırılabiliyor.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Kamber açısı tamamen kullanım şartlarına bağlı ayarlanmalı.
    Eğer sürekli dağ yollarında viraj dönüyorsanız (ama sürekli yani) evet bir kaç derece kamberin faydası çok etkili şekilde olur.
    Ama çoğunlukla düz yollarda gidiyor, ara sıra viraj dönüyorsanız (burada dönmekten kastım aracın bayağı yatarak dönmesi. Hızlı performanslı dönüşler yani); fazla kamberin sürüşün çoğu zamanında negatif etkisi olur. Çünkü kamberi arttırdıkça tekerin düz dururken yere basan yüzeyi ufalıyor. Bu da düz yol stabilitesi ve fren-hızlanmada kayıp, ve yumuşak virajlarda pek de bir işe yaramayan ayar demek.
    Bunun ideal noktası tamamen amaca bağlı. Mesela dediğiniz s40'ta standart -0.07 derecedir. Çok ufak yani. Spor süspansiyon ayarına getirince -0.33'e çıkıyor. Yarım derece bile değil. Ama bu -nispeten- konfor odaklı düşünülmüş bir aile otomobili. Ve bu kadar artış yetiyor, fazlası avantajtan çok dezavantaj getirir çünkü yolların %50'sinde düz gidiyoruz, %40'ında da hafif şekilde dönüyoruz, bu şartlarda daha fazla kambere gerek yok çünkü zaten zorlanmıyor bile araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 14 Eylül 2020; 15:1:6 >




  • Prestor kullanıcısına yanıt
    Böyle bir durum var ise technical bullet-in yayınlanır, düzeltilir, bu bir üretim kalitesi kusurudur.

    Her aldığı araca saçma sapan Kamber açısı verip, aracın sürüş dinamiklerini değiştirip mühendisler bilmiyor, ilgilenmiyor demek başka bir durum. Yol tutuş elemanlarının ömrü hesaplanıyor, dayanıklılık ve güvenlik ön planda tutulur, mesela yarış ya da spor modu olan araçlarda farklı setuplar yapılır.
    Sanayide sonradan yapılan ayarların, Her yol koşulu için uygulanması doğru olmaz.


    Ne mühendisi olduğunu bilmiyorum ama ‘kalite kuramı’ ve kalite yaklaşımlarını bilerek düşünen tecrübeli bir mühendisin aksini iddia edecek hali yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 14 Eylül 2020; 15:9:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prestor

    mühendisim hocam. Otomotiv sektöründe belki durum biraz daha farklıdır ama genel manada her şey çok detaylı düşünülüyor demek doğru değil.

    Alıntıları Göster
    Her alanda her şey düşünülür mühendiskikte.Ama kâr zarar hesabına göre bir getirisi yoksa pas geçilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KingOfAnarchy

    Böyle bir durum var ise technical bullet-in yayınlanır, düzeltilir, bu bir üretim kalitesi kusurudur.

    Her aldığı araca saçma sapan Kamber açısı verip, aracın sürüş dinamiklerini değiştirip mühendisler bilmiyor, ilgilenmiyor demek başka bir durum. Yol tutuş elemanlarının ömrü hesaplanıyor, dayanıklılık ve güvenlik ön planda tutulur, mesela yarış ya da spor modu olan araçlarda farklı setuplar yapılır.
    Sanayide sonradan yapılan ayarların, Her yol koşulu için uygulanması doğru olmaz.


    Ne mühendisi olduğunu bilmiyorum ama ‘kalite kuramı’ ve kalite yaklaşımlarını bilerek düşünen tecrübeli bir mühendisin aksini iddia edecek hali yok.
    Kamber acısı konusuna bende size katiliyorum. Benim demek istediğim çok daha genel bir çerçevede söylenmiş bir şey. Polemik olmasın ben burada konuyu kapatiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.