Şimdi Ara

C segment -Yol Tutuşu (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
297
Cevap
4
Favori
33.283
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Bu güne kadar ki testlerime, internetten araştırmalarıma ve gözlemlerime göre sıralama şu şekilde yapılabilir;

    1-BMW 1 series(adaptif süspansiyonlu)

    2-Alfa Romeo Gliuetta

    3-Ford Focus ve onun platformunu kullananlar(S40 ve Mazda 3)

    4-Opel Astra(Flexride'lı)

    5-Mitsubishi Lancer ve Subaru İmpreza

    6-VW Golf, Audi A3 ve Seat Leon

    7-Chevrolet Cruze

    8-Toyota Corolla ve Auris

    9-VW Jetta

    10-Honda Civic

    11-Fiat Bravo

    12-Renault Megane

    13-Peught 308

    14-Citroen C4


    NOT:Aralarında ciddi farklar olmasada bu şekilde sıralayabiliriz.

    C4 kullanıyorum ve sıralamanıza her tarafımla gülüyorum.. Ankara elmadağ virajlarına ne akla hizmet 120 ile girdim yusuf yusuf oldum, tmm kaydı bittim dedim.. Direksiyona tutundum esp devreye girdi ve bi baktım viraj bitti.. Aman aman bi şöfor değilim ama o gün belki de kaza yapmama engel oldu yol tutuşu+esp.. C4lerde esp standart;) bazılarında değil, fakat ne hikmetse onların hepsi c4ten iyi sizin sıralamanızda..

    Biraz daha böyle saçma sapan yorumlar görürsen üyeliğimi sileceğim..

    C4 en iyidir demiyorum ama 14. Sıra yuh ..q..

    Yeni c4 1,6 hdi 112hp confort plus..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr38 -- 19 Nisan 2012; 17:16:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk

    Cevaplar ve tecrübeler güzel. Paylaşanların eline sağlık. Ben bir eklemede bulunayım. Yasal hızlarda sürün ve virajlara yavaş girin arkadaşlar. Ne arabanıza güvenin ne de delikanlılığınıza.

    100 kilometrede kazanacağınız 10 dakika için değmez. Hem de yorulmadan gitmenin keyfi başkadır. Yol tasarımları belli. Bir yerden sonra ne kadar hızlı giderseniz gidin ortalama hızınızı sandığınız kadar yukarı çekemezsiniz. Sabit bir tempo tutturun. Biraz hızlı, biraz yavaş çekilecek çile değildir.

    Kuvvetli araba bazen önünüzde hızınızı kesecek trafikten kurtulmak için gereklidir. Öyle durumlarda TEM'de falan 150-160'a bir iki dakika çıkıp önünüzü boşaltmanız mümkündür. Sonra açın hız sabitleyiciyi, koyun 132'ye, devam edin.

    Kesinlikle haklısın, bi hata yaptım ve araba durumu kurtardı Allah'a şükür.. 120 zaten radar sınırı o yüzden 120ye sabitleyim gidiyordum ama.. Güvenlik en önemlisi işte espnin ne oldugunu çok güzel anladım..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Simdi skipad cilere bir yazalim.


    Skipad pasif yanal kuvvet olcer.

    Yol tutus sadece pasif yanaldan ibaret degildir.


    Yon degiaimlerindeki tutunma ap ayri bir olaydir.


    Yani oyle skipad leri arasinda fark .01 diye ayni yol tutusa sahip degil o aracalar.



    Evet bazi kisiler test pilotu olmus.

    İyide arkadaşın elinde değerler var, sizde bir şeyler ortaya koyarsanız size inanacağız tabiki....Saygılar
  • Ams nin kompakt testinde

    1-Gullietta
    2-leon
    3-Astra
    4-Golf ve devam ediyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr38


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk

    Cevaplar ve tecrübeler güzel. Paylaşanların eline sağlık. Ben bir eklemede bulunayım. Yasal hızlarda sürün ve virajlara yavaş girin arkadaşlar. Ne arabanıza güvenin ne de delikanlılığınıza.

    100 kilometrede kazanacağınız 10 dakika için değmez. Hem de yorulmadan gitmenin keyfi başkadır. Yol tasarımları belli. Bir yerden sonra ne kadar hızlı giderseniz gidin ortalama hızınızı sandığınız kadar yukarı çekemezsiniz. Sabit bir tempo tutturun. Biraz hızlı, biraz yavaş çekilecek çile değildir.

    Kuvvetli araba bazen önünüzde hızınızı kesecek trafikten kurtulmak için gereklidir. Öyle durumlarda TEM'de falan 150-160'a bir iki dakika çıkıp önünüzü boşaltmanız mümkündür. Sonra açın hız sabitleyiciyi, koyun 132'ye, devam edin.

    Kesinlikle haklısın, bi hata yaptım ve araba durumu kurtardı Allah'a şükür.. 120 zaten radar sınırı o yüzden 120ye sabitleyim gidiyordum ama.. Güvenlik en önemlisi işte espnin ne oldugunu çok güzel anladım..

    Geçmiş olsun. Allah hiçbirimize teybi geriye sardırma ihtiyacı hissettirecek hatalar yaptırmasın. Üç kuruşluk dünya.

    Bölünmüş yolda 120 km/sa kabul edilen en yüksek hız. 150'nin altına düşmeyen hızlı tanıdıklara söylüyorum, inanmıyorlar. Yasa çıkalı bir yılı geçti oysa ki. Bir radar cezasına vereceği parayla 1000 km yol yapar insan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahun

    quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka

    Simdi skipad cilere bir yazalim.


    Skipad pasif yanal kuvvet olcer.

    Yol tutus sadece pasif yanaldan ibaret degildir.


    Yon degiaimlerindeki tutunma ap ayri bir olaydir.


    Yani oyle skipad leri arasinda fark .01 diye ayni yol tutusa sahip degil o aracalar.



    Evet bazi kisiler test pilotu olmus.

    İyide arkadaşın elinde değerler var, sizde bir şeyler ortaya koyarsanız size inanacağız tabiki....Saygılar

    Kimseye bir sey kanitlama gibi bir derdim yok artik.

    Surdugum 40 a yakin arabanin tecrubesi ve pilotaj tecrubemle yorum yapiyorum.


    Soyle soyleyim,

    Astra J nin yll tutusu iyidir. Astra j ile 95 ile dondugum viraji (kayma esigi)
    C4 ve megane ile 85 ile (kayma esigi) donuyorum.

    Skipad de boyle birsey. Arada fark yok gibidir ama surucu cok sey fark eder...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr38


    quote:

    Orijinalden alıntı: bilgealp.ozturk

    Cevaplar ve tecrübeler güzel. Paylaşanların eline sağlık. Ben bir eklemede bulunayım. Yasal hızlarda sürün ve virajlara yavaş girin arkadaşlar. Ne arabanıza güvenin ne de delikanlılığınıza.

    100 kilometrede kazanacağınız 10 dakika için değmez. Hem de yorulmadan gitmenin keyfi başkadır. Yol tasarımları belli. Bir yerden sonra ne kadar hızlı giderseniz gidin ortalama hızınızı sandığınız kadar yukarı çekemezsiniz. Sabit bir tempo tutturun. Biraz hızlı, biraz yavaş çekilecek çile değildir.

    Kuvvetli araba bazen önünüzde hızınızı kesecek trafikten kurtulmak için gereklidir. Öyle durumlarda TEM'de falan 150-160'a bir iki dakika çıkıp önünüzü boşaltmanız mümkündür. Sonra açın hız sabitleyiciyi, koyun 132'ye, devam edin.

    Kesinlikle haklısın, bi hata yaptım ve araba durumu kurtardı Allah'a şükür.. 120 zaten radar sınırı o yüzden 120ye sabitleyim gidiyordum ama.. Güvenlik en önemlisi işte espnin ne oldugunu çok güzel anladım..

    Geçmiş olsun. Allah hiçbirimize teybi geriye sardırma ihtiyacı hissettirecek hatalar yaptırmasın. Üç kuruşluk dünya.

    Bölünmüş yolda 120 km/sa kabul edilen en yüksek hız. 150'nin altına düşmeyen hızlı tanıdıklara söylüyorum, inanmıyorlar. Yasa çıkalı bir yılı geçti oysa ki. Bir radar cezasına vereceği parayla 1000 km yol yapar insan.



    Teşekkürler..

    Ama ben c4 böyle iyi dedikten sonra sıralamalar şöyle yapılacak:

    1. 1serisi
    2. Guiletta
    3. C4
    4. Golf
    5. Focus

    haha:D Ne güzel ya sallamak :) adamlar değer vererek yorum yapıyorki ben başıma gelen yorumu yaparken çekindım ama jetta 9., C4 14. Sırada komik değil mi..

    Bu arada 100le gidin hem daha az yakarsınız, hem daha güvenli olursunuz, hem ceza yemezsin, şarkı söyleye söyleye sürersiniz..




  • Subaru impreza Boxer symmetrical awd 4*4 deneyen varsa yol tutuşunu ondan öğrenebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 19 Nisan 2012; 18:13:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: `bELa

    Chevrolet Cruze.

    çok C segmenti araba sürdüm, hiç birisi Cruze kadar oturaklı degildi, cruze kadar insana güven vermiyordu yüksek hızlarda dönüşlerde vs.

    fakat şunu söyleyeyim focus ve jetta kesinlikle degil


    @bela tam bir nick uyumusun yani,çok c segmenti sürmüşsün ama boşa sürmüşsün

    sıralama budur

    1 serisi
    julyet
    focus




  • Hocam bu yol tutuş garip bir olay yani kimi araçlar çok sert oluyor ve müthiş yol tutuyor hissi veriyor, kimi araçlar ise çok yumuşak oluyor ve her virajda bir tarafa yatıyor sonuç olarak güvensizlik hissi veriyor. Bence bu yol tutuşunu ölçmenin tek yolu aynı viraja farklı araçlarla ve araçlar kaymaya başlayıncaya kadar tekrar tekrar farklı süratlerde girmektir. Yoksa adam yumuşak süspansiyonlu araçla viraja giriyor hafif yatınca bu araç yol tutmuyor diyor belki +10, +20 ile girse bile araç kaymayacak. Yoksa G kuvvetiymiş vs. beni pek ilgilendirmiyor desinler şu araç 100 le girince önden kayma eğilimi gösterdi diğer araç 105 km hızla amenna.
  • bence birinciliği 1 serisi ve guilietta paylaşır. 1 serisini kullanmadığım için bilmiyorum ama benim gui spor paket ve ser süspansiyonlara sahip olduğu için yol tutuşu gerçekten baya iyi
  • Forumda Giulietta'yı kullanmayan bir ben kalmışım.
  • bu tarz, tamamen subjektif değerlerle sonuca varmaya çalışılacak konular arıza çıkarmaktan başka bir şeye hizmet etmiyor...

    herkes bmw ve alfa yı ilk iki yapmış..tabii bir numaraya bmw koydun mu kimse de itiraz edemiyor..

    bu sıralamayı yapanlardan biri de çıkıp bu değerlendirmeleri hangi kriterlere göre yaptığını açıklarsa ben hem sevineceğim hem bilgileneceğim..

    aynı viraja, aynı hızla girip aynı hızla mı çıkıldı, aynı hava koşullarında, aynı lastiklerle, aynı ağırlıkla, aynı eğime sahip virajda mı yapıldı bu gözlemler yoksa subjektif değerlendirmelere marka algısı da katılarak mı yapıldı..

    ben bu zamanda hemen hemen aynı tekniklerle aynı malzeme ve aynı motor güçleri ve hatta aynı motorlarla, çok yakın ağırlıklarla üretilen araçların arasında öyle ahım şahım bir fark olacağını düşünmüyorum...

    bu yapılan sıralamaların tamamen pilotaj faktörü ve marka algılarıyla oluşturulduğunu düşünüyorum...

    bir an için hangi marka araç sürüldüğü unutulabilse, ya da kişi hipnotize edilerek c4 e bindirilerek bmw sürdüğüne inandırılsa bence çıkan sıralamalar çok farklı olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Yukarıda belirttiğim gibi kanıtlarımla geldim

    Yol tutuş dediğiniz olay "hisle" anlaşılacak bir şey değil.En doğru sonuca virajda G kuvvetinin ölçüldüğü SKIDPAD değerleriyle ulaşılır.Yüksek olan değer iyidir.

    Daha önce açılmış konu şurada: http://forum.donanimhaber.com/m_50631456/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Konuya yazdığım yorumu aynen kopyalıyorum ancak o zaman Ford Focus'un Hatchback versiyonu yoktu,onun yerine Sedan versiyonunu koymuştum.

    quote:


    Orijinalden alıntı: Yasakpınar



    11 Temmuz 2011; 5:18:53

    Yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi yol tutuş becerisini gösteren bir ölçüm olan SKIDPAD ölçümlerini buldum,gecenin bu vakti sizleri bilgilendireyim dedim.Bu konuda geçen araçları aradım ancak hepsi yoktu bulduklarım ve sonuçlar şunlar:

    (Yüksek değer iyidir)

    B sınıfı

    1) Mazda 2: 0.85 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q3/2011_mazda_2_touring_automatic-short_take_road_test


    2) Ford Fiesta: 0.84 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2011_ford_fiesta-road_test




    B sınıfında yol tutuşta başka iddaalı araç olmadığından C sınıfına geçiyorum.




    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    C sınıfı


    1)BMW 1 e87 : 0.87 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/06q1/bmw_120d-mini_test_road_test


    2) Ford Focus: 0.86 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/11q1/2012_ford_focus_sel-short_take_road_test


    3) Mazda 3: 0.85 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q4/2010_mazda_3_s_5-door_grand_touring-long-term_road_test_wrap-up


    4) Audi A3: 0.83 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2010_audi_a3_tdi-short_take_road_test


    4) Volkswagen Golf: 0.83 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q4/2010_volkswagen_golf_tdi-short_take_road_test


    5) Mitsubishi Lancer Sportback: 0.81 g(buna çok şaşırdım)
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2010_mitsubishi_lancer_sportback_ralliart-long-term_road_test_wrap-up


    5) Chevrolet Cruze: 0.81 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/11q1/2011_chevrolet_cruze_ls-short_take_road_test


    6) Toyota Corolla: 0.79 g (bunu da öylesine ekledim,bilgi olsun )
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/08q1/2009_toyota_corolla-short_take_road_test


    Herhalde konu başlığına en uygun ve teknik cevap olmuştur.

    Not: Bu değerler ülkeden ülkeye,donanımlara,lastik seçimine ve daha başka etkenlere göre değişebilir!

    Saygılarımla ..



    -Ek olarak-

    Volkswagen Jetta: 0.81 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/2011-volkswagen-jetta-s-short-take-road-test

    Alfa Romeo Giulietta'yı çok merak ediyorum ama onunla alakalı SKIDPAD değeri bulamadım ne yazık ki.Buna Mitsubishi Lancer Sedan da dahil.Ayrıca bazı markaların (Opel gibi) değerleri yok.Çünkü bu site Amerika kaynaklı ve bilirsiniz ki orada Opel satışı yok.Zaten Astra'nın da yol tutuş iddası yok.

    Sanırım daha söylenecek bir şey kalmadı.

    Saygılarımla ..

    +1 Paylaşım ıcın tesekkurler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: plectrum

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Yukarıda belirttiğim gibi kanıtlarımla geldim

    Yol tutuş dediğiniz olay "hisle" anlaşılacak bir şey değil.En doğru sonuca virajda G kuvvetinin ölçüldüğü SKIDPAD değerleriyle ulaşılır.Yüksek olan değer iyidir.

    Daha önce açılmış konu şurada: http://forum.donanimhaber.com/m_50631456/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Konuya yazdığım yorumu aynen kopyalıyorum ancak o zaman Ford Focus'un Hatchback versiyonu yoktu,onun yerine Sedan versiyonunu koymuştum.

    quote:


    Orijinalden alıntı: Yasakpınar



    11 Temmuz 2011; 5:18:53

    Yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi yol tutuş becerisini gösteren bir ölçüm olan SKIDPAD ölçümlerini buldum,gecenin bu vakti sizleri bilgilendireyim dedim.Bu konuda geçen araçları aradım ancak hepsi yoktu bulduklarım ve sonuçlar şunlar:

    (Yüksek değer iyidir)

    B sınıfı

    1) Mazda 2: 0.85 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q3/2011_mazda_2_touring_automatic-short_take_road_test


    2) Ford Fiesta: 0.84 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2011_ford_fiesta-road_test




    B sınıfında yol tutuşta başka iddaalı araç olmadığından C sınıfına geçiyorum.




    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    C sınıfı


    1)BMW 1 e87 : 0.87 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/06q1/bmw_120d-mini_test_road_test


    2) Ford Focus: 0.86 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/11q1/2012_ford_focus_sel-short_take_road_test


    3) Mazda 3: 0.85 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q4/2010_mazda_3_s_5-door_grand_touring-long-term_road_test_wrap-up


    4) Audi A3: 0.83 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2010_audi_a3_tdi-short_take_road_test


    4) Volkswagen Golf: 0.83 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q4/2010_volkswagen_golf_tdi-short_take_road_test


    5) Mitsubishi Lancer Sportback: 0.81 g(buna çok şaşırdım)
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2010_mitsubishi_lancer_sportback_ralliart-long-term_road_test_wrap-up


    5) Chevrolet Cruze: 0.81 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/11q1/2011_chevrolet_cruze_ls-short_take_road_test


    6) Toyota Corolla: 0.79 g (bunu da öylesine ekledim,bilgi olsun )
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/08q1/2009_toyota_corolla-short_take_road_test


    Herhalde konu başlığına en uygun ve teknik cevap olmuştur.

    Not: Bu değerler ülkeden ülkeye,donanımlara,lastik seçimine ve daha başka etkenlere göre değişebilir!

    Saygılarımla ..



    -Ek olarak-

    Volkswagen Jetta: 0.81 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/2011-volkswagen-jetta-s-short-take-road-test

    Alfa Romeo Giulietta'yı çok merak ediyorum ama onunla alakalı SKIDPAD değeri bulamadım ne yazık ki.Buna Mitsubishi Lancer Sedan da dahil.Ayrıca bazı markaların (Opel gibi) değerleri yok.Çünkü bu site Amerika kaynaklı ve bilirsiniz ki orada Opel satışı yok.Zaten Astra'nın da yol tutuş iddası yok.

    Sanırım daha söylenecek bir şey kalmadı.

    Saygılarımla ..

    +1 Paylaşım ıcın tesekkurler

    Cruze un skidpad degeri 85 civari.

    Yani bu sıralama yanlis




  • skidpad degeri yol ve lastik sartlarına gore degisebilir. Burda aynı gun aynı sıcaklıkta aynı pistte aynı aletle bu sonuclara ulaşılmış. Ama 0.01 gibi farklar cokta onemli degiller.
  • Mazdalara bosa ESP koyuyorlar, gereksiz masraf goruyorsunuz :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver
    3-Golf-Gİu-A3

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver
    3-Golf-Gİu-A3



    boşver abisi.

    kumdan kale yapmaya yolladık onu.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.