Bildirim
C segment -Yol Tutuşu (8. sayfa)
DeLonghi ECAM 290 21 B 21 Magnifica Evo Kahve Makinesi, Siyah : Amazon.com.tr: Mutfak
https://www.amazon.com.tr/dp/B09M8RTPRJ
7 sa. önce paylaşıldı
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
benim kullandığım araçlar arasında:
1-guiletta (alfa romeo'nun mükemmel yol tutuşu)
2- 1 serisi (bmw spor sürüşü)
3- lancer (köpekbalığı kasa)
focus, jetta yazanları anlamıyorum cidden. yol tutuş görmemişler bu iki aracı yazanlar...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 20 Nisan 2012; 11:58:22 > -
quote:
Orijinalden alıntı: dr38
quote:
Orijinalden alıntı: keremersoy
Bu güne kadar ki testlerime, internetten araştırmalarıma ve gözlemlerime göre sıralama şu şekilde yapılabilir;
1-BMW 1 series(adaptif süspansiyonlu)
2-Alfa Romeo Gliuetta
3-Ford Focus ve onun platformunu kullananlar(S40 ve Mazda 3)
4-Opel Astra(Flexride'lı)
5-Mitsubishi Lancer ve Subaru İmpreza
6-VW Golf, Audi A3 ve Seat Leon
7-Chevrolet Cruze
8-Toyota Corolla ve Auris
9-VW Jetta
10-Honda Civic
11-Fiat Bravo
12-Renault Megane
13-Peught 308
14-Citroen C4
NOT:Aralarında ciddi farklar olmasada bu şekilde sıralayabiliriz.
C4 kullanıyorum ve sıralamanıza her tarafımla gülüyorum.. Ankara elmadağ virajlarına ne akla hizmet 120 ile girdim yusuf yusuf oldum, tmm kaydı bittim dedim.. Direksiyona tutundum esp devreye girdi ve bi baktım viraj bitti.. Aman aman bi şöfor değilim ama o gün belki de kaza yapmama engel oldu yol tutuşu+esp.. C4lerde esp standart;) bazılarında değil, fakat ne hikmetse onların hepsi c4ten iyi sizin sıralamanızda..
Biraz daha böyle saçma sapan yorumlar görürsen üyeliğimi sileceğim..
C4 en iyidir demiyorum ama 14. Sıra yuh ..q..
Yeni c4 1,6 hdi 112hp confort plus..
ESP aracın yol tutuşunu arttırmaz. Araç kaymaya başlayınca kontrolü ele alır. C4 virajlarda bu sıralamadaki araçlardan daha fazla yatıyor. Notta dediğim gibi aman aman bir fark yok ama daha zayıf işte. Bunu bilmek için C4 kullanmaya gerek bile yok. Aracın testleri ve Skidpad değerleri ortada.
-
quote:
Orijinalden alıntı: trapspeed
Abi şaka gibi lancer diyen var cruze diyen var
BMW 1 ve Giulietta tartışmasız en iyileridir. Arkasından Focus ve Mazda 3 gelir.
bu forum bu hali aldı işte
Kullandım Lancer ı yalandan değil
mukavva gibi kapısı var , yol tutuş olarak kullandığım leon un altea nın yanından geçmez
altea da benim değil , lancer da benim değildi
yoğurdum ekşi tatlı muhabbetide yok
iyi olmayabilir , ama onlar kadar iyi değil diyorum
o da kendine göre güzel araba
29 yaşıma geldim 10 yıldır araba kullanıyorum
kullandığım araçlar şunlar
altea
leon
lancer
terrano
corolla eski kasa
kangoo eski yeni
connect
doblo
transit
partner eski yeni
caddy
bu kadar , unutsam unutsam 3-5 tane unutmuşumdur
yıkama işi yaptık binmediğim araba kalmamıştı hep kısa mesafe
ortalama insanlar da durum budur
etrafıma bakıyorum zengini fakiri araç kullanmışlık adedi budur belki benimki fazladır bile
10 yıldır araba kullanan ben , son 3-4 senedir senede 40bin km yapan ben bu kadar araba kullandım
ama forumdaki 18 lik 20 lik kardeşlerimizin binmediği araba yok
okurlar oradan buradan yazarlar
prof hepsi
az geriden gelin
ben gilutte mi neyse görmedim doğru dürüst herkes kullanmış
aklıma b180 konusu geldi
yolda görmediğimiz arabaya herkes .ok atmıştı
yönetim tavsiye isteyip duruyor ya
bunlara müdahale edeceksin direk
ceza verme sil mesajı gitsin
100 tane cevap olacağına 10 tane adam akıllı mesaj olsun
sıralamalar , çikolatalar püskevitler
-
@Utku
Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi dogus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun
Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede
senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor
Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.
Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 20 Nisan 2012; 13:39:01 > -
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
@Utku
Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun
Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede
senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor
Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.
Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor
kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben hangi arabayı kullanırsam en iyi yolu o araba tutar. Görende sizi ralli yapıyorsunuz sanar -
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
@Utku
Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun
Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede
senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor
Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.
Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor
kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?
KArdeş bu bize neyi kanıtlayacak?
Lastikler bile etkileyebilir.Sen yinede yap ama en azından birşeyler başarmış olursun.Forum içinde iyi olur.
-
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
@Utku
Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun
Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede
senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor
Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.
Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor
kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?
KArdeş bu bize neyi kanıtlayacak?
Lastikler bile etkileyebilir.Sen yinede yap ama en azından birşeyler başarmış olursun.Forum içinde iyi olur.
Kivirma ya bir seferde.
Aramizdaki en buyuk fark bu.
Sen internetten baktiginla yorum yaparsin, biz surdugumuz, zorladigimizla.
Golf yoncalari 130 km ile kaymadan donsun ben sana golf hediye edecem.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Arkadaslar, burada sizi yanlis yonlendirmeye calisanlara inanmayin.
Yol tutus konusunda mazda 3 bir boy, golf ve a3 ikilisi ise 2ser boy gerisinde giu'nun.
Ben dedigimi daha once yaptigim icin konusuyorum. Golf'un 80 ile kaydigi viraji, giu 90 ile kaymadan donuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 20 Nisan 2012; 13:47:37 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Belenenses
quote:
Orijinalden alıntı: one man one engine
Lancer o kadar iyi yol tutuşa sahip değil Leonun yanında.Bizzat virajlarda gördüm yol tutuşunu.Leonun viraj hakimiyeti çok daha iyi......
aynen
değil leon yüksek olmasına rağmen altea bile çok daha iyi
ben de mecburen kullandım bir süre altea ile değişmiştik
her açıdan geride
kapısı mukavva gibi
arabayı almanlar motorları japonlar yapsa iyi bi kombinasyon olabilir
Leonun viraj hakimiyeti ve yol tutuşu çok iyi. Bunu 1 hafta punto , 1 haftada accent kullandıktan sonra daha iyi anladım. Aracım kaza yaptığı için verdiler 1 er haftalık.
-
Aslında bu sorunun cevabını bulmak çok kolay.
Buyrun Bilkent köprüsüne. Ankara'nın en "tricky" hileli virajı.
50 ile girende uçuyor 100 ile girende :) -
yol tutuşu konusunda takıntılıyım ve iddia ediyorum, belki 1 serisi hariç c sınıfı türkiye'de satılan araçların hiç birinin yol tutuşu giulietta'dan iyi değil! impreza felan kullanmadım, yalan yok ama s40'ından, golf'üne, megane'Indan civic'ine, mazda 3'den corrolla'sına kadar her aracı kullandım. hemen her aracı da yol tutuşu konusunda denerim. tabiki lastikler, çevre şartları, virajın durumu felan etkili, her aracı da aynı şartlarda denemedim ama gerçekten alfaların yol tutuşu bambaşka. dediğim gibi belki 1 serisi kafa tutabilir, onun dışında testler benim için hiçbir anlam ifade etmiyor. ben kendi hissettiğimi, kendi tecrübelerimi söylüyorum.
lancer'da çok iyi ama benim kullandığım araç modifiyeli idi, belki yol tutuşu içinde birşeyler yapılmış olabilir, emin değilim.
benim için en büyük hayal kırıklığı ise civic olmuştur. yere yakın ve sportif bir havası olduğu için mükemmel bir yol tutuş beklerken vasat bir yol tutuşu vardı eski kasa civic'in.
şu anda iki araç kullanıyorum. eski kasa jetta ve astra. astra kesinlikle yol tutuşunda daha iyi jetta'dan ama focus 1 kasa da dahil olmak üzere hiçbir c sınıfı aracın yol tutuşu 156, 147 ve giulietta ile boy ölçülemez.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Phantoka
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
@Utku
Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun
Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede
senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor
Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.
Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor
kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?
KArdeş bu bize neyi kanıtlayacak?
Lastikler bile etkileyebilir.Sen yinede yap ama en azından birşeyler başarmış olursun.Forum içinde iyi olur.
Kivirma ya bir seferde.
Aramizdaki en buyuk fark bu.
Sen internetten baktiginla yorum yaparsin, biz surdugumuz, zorladigimizla.
Golf yoncalari 130 km ile kaymadan donsun ben sana golf hediye edecem.
Ne kivirmasi birader cocukmusun sen? buyu artik ben kimseyle iddiaya girmedim bu 1
Bu isler izlenim bu 2.
Sen dna li yani elektronik yardimli bir giu ile adaptif sasisiz bir golfu karsilastirirsan haksizlik olur.Sirf dogus standart olarak sunmuyo diye boyle konusuyorsunuz fakat boyle bir karsilastirmanin adil olmasi icin 2 sininde sartlari ayni olmali.
Ben dizel giu ile dizel golf arasinda hicbir fark gormedim ustelik cokta zorladim araclari.
Sizin test ettiginiz giu zaten bu sartlara gore hazirlanmis bir giu.Test elemaninin kendi zaten bunlara merakli.Lastiklerin ornegin p zero olmasi bile bu farki yaratir.Sizinki kullanici izleniminden oteye gecmez.Tipki benimki gibi
Fakat sirf bu is icin yapilmis testlerde golf giu yu gecebilmis ustelik giunun avantajina ragmen.Utkunun verdigi slalom testinde de cok az farkla giu gecmis
Sonuc : Aralarinda fark yok denecek kadar azdir.Bu kadar basit.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 20 Nisan 2012; 16:30:06 >
-
Hee ex hee...
Sen haklisi. Golf le giulietta ayni.
Hatta golf biraz daha iyi. -
Hala golf gecmis diyo ya.
Haklisin kardes. -
C segmentinde mazda 3 , focus,C 4, Megane kullandım.
içlerinde yol tutuş konusunda en iyi si mazda 3 tü.sonra focus , megene , C 4 .. -
Bundan daha iyisi olduğunu sanmam,
http://www.youtube.com/watch?v=UOZTCSSnp-c&feature=relmfu
bmw 116 ya da bakmak lazım.
Diğerlerinin kuru yolda yaptığını bu kar üzerinde yapıyor,
http://www.youtube.com/watch?v=nqEGDrkoPqI
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 21 Nisan 2012; 20:20:26 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Yasakpınar
Yukarıda belirttiğim gibi kanıtlarımla geldim
Yol tutuş dediğiniz olay "hisle" anlaşılacak bir şey değil.En doğru sonuca virajda G kuvvetinin ölçüldüğü SKIDPAD değerleriyle ulaşılır.Yüksek olan değer iyidir.
Daha önce açılmış konu şurada: http://forum.donanimhaber.com/m_50631456/mpage_1/f_/key_//tm.htm
Konuya yazdığım yorumu aynen kopyalıyorum ancak o zaman Ford Focus'un Hatchback versiyonu yoktu,onun yerine Sedan versiyonunu koymuştum.
quote:
Orijinalden alıntı: Yasakpınar
11 Temmuz 2011; 5:18:53
Yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi yol tutuş becerisini gösteren bir ölçüm olan SKIDPAD ölçümlerini buldum,gecenin bu vakti sizleri bilgilendireyim dedim.Bu konuda geçen araçları aradım ancak hepsi yoktu bulduklarım ve sonuçlar şunlar:
(Yüksek değer iyidir)
B sınıfı
1) Mazda 2: 0.85 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q3/2011_mazda_2_touring_automatic-short_take_road_test
2) Ford Fiesta: 0.84 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2011_ford_fiesta-road_test
B sınıfında yol tutuşta başka iddaalı araç olmadığından C sınıfına geçiyorum.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
C sınıfı
1)BMW 1 e87 : 0.87 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car/06q1/bmw_120d-mini_test_road_test
2) Ford Focus: 0.86 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car/11q1/2012_ford_focus_sel-short_take_road_test
3) Mazda 3: 0.85 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q4/2010_mazda_3_s_5-door_grand_touring-long-term_road_test_wrap-up
4) Audi A3: 0.83 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2010_audi_a3_tdi-short_take_road_test
4) Volkswagen Golf: 0.83 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q4/2010_volkswagen_golf_tdi-short_take_road_test
5) Mitsubishi Lancer Sportback: 0.81 g(buna çok şaşırdım)
http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2010_mitsubishi_lancer_sportback_ralliart-long-term_road_test_wrap-up
5) Chevrolet Cruze: 0.81 g
http://www.caranddriver.com/reviews/car/11q1/2011_chevrolet_cruze_ls-short_take_road_test
6) Toyota Corolla: 0.79 g (bunu da öylesine ekledim,bilgi olsun )
http://www.caranddriver.com/reviews/car/08q1/2009_toyota_corolla-short_take_road_test
Herhalde konu başlığına en uygun ve teknik cevap olmuştur.
Not: Bu değerler ülkeden ülkeye,donanımlara,lastik seçimine ve daha başka etkenlere göre değişebilir!
Saygılarımla ..
-Ek olarak-
Volkswagen Jetta: 0.81 g
http://www.caranddriver.com/reviews/2011-volkswagen-jetta-s-short-take-road-test
Alfa Romeo Giulietta'yı çok merak ediyorum ama onunla alakalı SKIDPAD değeri bulamadım ne yazık ki.Buna Mitsubishi Lancer Sedan da dahil.Ayrıca bazı markaların (Opel gibi) değerleri yok.Çünkü bu site Amerika kaynaklı ve bilirsiniz ki orada Opel satışı yok.Zaten Astra'nın da yol tutuş iddası yok.
Sanırım daha söylenecek bir şey kalmadı.
Saygılarımla ..
Aslinda bunun eurospec araclar uzerinde yapilani olsa daha iyi olur. Bir cok markanin amerika versiyonu daha yumusak suspansiyona sahip. Yaniltici olanibilir. Yine de hissetmekten iyidir tabi karsilastirma icinn.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Auto zeitung test pilotu konuşuyorquote:
Orijinalden alıntı: Phantoka
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
quote:
Orijinalden alıntı: Utku
quote:
Orijinalden alıntı: ex_silver
@Utku
Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun
Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede
senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor
Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.
Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor
kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?
KArdeş bu bize neyi kanıtlayacak?
Lastikler bile etkileyebilir.Sen yinede yap ama en azından birşeyler başarmış olursun.Forum içinde iyi olur.
Kivirma ya bir seferde.
Aramizdaki en buyuk fark bu.
Sen internetten baktiginla yorum yaparsin, biz surdugumuz, zorladigimizla.
Golf yoncalari 130 km ile kaymadan donsun ben sana golf hediye edecem.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X