Şimdi Ara

C segment -Yol Tutuşu (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
298
Cevap
4
Favori
33.281
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bırakın tartışmayı yol tutuşta tek kral vardır.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi insideman -- 20 Nisan 2012; 11:49:52 >




  • benim kullandığım araçlar arasında:

    1-guiletta (alfa romeo'nun mükemmel yol tutuşu)
    2- 1 serisi (bmw spor sürüşü)
    3- lancer (köpekbalığı kasa)

    focus, jetta yazanları anlamıyorum cidden. yol tutuş görmemişler bu iki aracı yazanlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wind06 -- 20 Nisan 2012; 11:58:22 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr38

    quote:

    Orijinalden alıntı: keremersoy

    Bu güne kadar ki testlerime, internetten araştırmalarıma ve gözlemlerime göre sıralama şu şekilde yapılabilir;

    1-BMW 1 series(adaptif süspansiyonlu)

    2-Alfa Romeo Gliuetta

    3-Ford Focus ve onun platformunu kullananlar(S40 ve Mazda 3)

    4-Opel Astra(Flexride'lı)

    5-Mitsubishi Lancer ve Subaru İmpreza

    6-VW Golf, Audi A3 ve Seat Leon

    7-Chevrolet Cruze

    8-Toyota Corolla ve Auris

    9-VW Jetta

    10-Honda Civic

    11-Fiat Bravo

    12-Renault Megane

    13-Peught 308

    14-Citroen C4


    NOT:Aralarında ciddi farklar olmasada bu şekilde sıralayabiliriz.

    C4 kullanıyorum ve sıralamanıza her tarafımla gülüyorum.. Ankara elmadağ virajlarına ne akla hizmet 120 ile girdim yusuf yusuf oldum, tmm kaydı bittim dedim.. Direksiyona tutundum esp devreye girdi ve bi baktım viraj bitti.. Aman aman bi şöfor değilim ama o gün belki de kaza yapmama engel oldu yol tutuşu+esp.. C4lerde esp standart;) bazılarında değil, fakat ne hikmetse onların hepsi c4ten iyi sizin sıralamanızda..

    Biraz daha böyle saçma sapan yorumlar görürsen üyeliğimi sileceğim..

    C4 en iyidir demiyorum ama 14. Sıra yuh ..q..

    Yeni c4 1,6 hdi 112hp confort plus..

    ESP aracın yol tutuşunu arttırmaz. Araç kaymaya başlayınca kontrolü ele alır. C4 virajlarda bu sıralamadaki araçlardan daha fazla yatıyor. Notta dediğim gibi aman aman bir fark yok ama daha zayıf işte. Bunu bilmek için C4 kullanmaya gerek bile yok. Aracın testleri ve Skidpad değerleri ortada.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trapspeed

    Abi şaka gibi lancer diyen var cruze diyen var


    BMW 1 ve Giulietta tartışmasız en iyileridir. Arkasından Focus ve Mazda 3 gelir.


    bu forum bu hali aldı işte
    Kullandım Lancer ı yalandan değil
    mukavva gibi kapısı var , yol tutuş olarak kullandığım leon un altea nın yanından geçmez
    altea da benim değil , lancer da benim değildi
    yoğurdum ekşi tatlı muhabbetide yok

    iyi olmayabilir , ama onlar kadar iyi değil diyorum
    o da kendine göre güzel araba

    29 yaşıma geldim 10 yıldır araba kullanıyorum
    kullandığım araçlar şunlar

    altea
    leon
    lancer
    terrano
    corolla eski kasa
    kangoo eski yeni
    connect
    doblo
    transit
    partner eski yeni
    caddy

    bu kadar , unutsam unutsam 3-5 tane unutmuşumdur
    yıkama işi yaptık binmediğim araba kalmamıştı hep kısa mesafe
    ortalama insanlar da durum budur
    etrafıma bakıyorum zengini fakiri araç kullanmışlık adedi budur belki benimki fazladır bile

    10 yıldır araba kullanan ben , son 3-4 senedir senede 40bin km yapan ben bu kadar araba kullandım
    ama forumdaki 18 lik 20 lik kardeşlerimizin binmediği araba yok
    okurlar oradan buradan yazarlar
    prof hepsi

    az geriden gelin
    ben gilutte mi neyse görmedim doğru dürüst herkes kullanmış

    aklıma b180 konusu geldi
    yolda görmediğimiz arabaya herkes .ok atmıştı

    yönetim tavsiye isteyip duruyor ya
    bunlara müdahale edeceksin direk
    ceza verme sil mesajı gitsin
    100 tane cevap olacağına 10 tane adam akıllı mesaj olsun

    sıralamalar , çikolatalar püskevitler




  • @Utku

    Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi dogus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun

    Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede

    senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor

    Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.

    Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 20 Nisan 2012; 13:39:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    @Utku

    Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun

    Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede

    senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor

    Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.

    Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor


    kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben hangi arabayı kullanırsam en iyi yolu o araba tutar. Görende sizi ralli yapıyorsunuz sanar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    @Utku

    Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun

    Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede

    senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor

    Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.

    Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor


    kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?

    KArdeş bu bize neyi kanıtlayacak?

    Lastikler bile etkileyebilir.Sen yinede yap ama en azından birşeyler başarmış olursun.Forum içinde iyi olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    @Utku

    Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun

    Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede

    senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor

    Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.

    Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor


    kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?

    KArdeş bu bize neyi kanıtlayacak?

    Lastikler bile etkileyebilir.Sen yinede yap ama en azından birşeyler başarmış olursun.Forum içinde iyi olur.

    Kivirma ya bir seferde.

    Aramizdaki en buyuk fark bu.

    Sen internetten baktiginla yorum yaparsin, biz surdugumuz, zorladigimizla.

    Golf yoncalari 130 km ile kaymadan donsun ben sana golf hediye edecem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaslar, burada sizi yanlis yonlendirmeye calisanlara inanmayin.

    Yol tutus konusunda mazda 3 bir boy, golf ve a3 ikilisi ise 2ser boy gerisinde giu'nun.

    Ben dedigimi daha once yaptigim icin konusuyorum. Golf'un 80 ile kaydigi viraji, giu 90 ile kaymadan donuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 20 Nisan 2012; 13:47:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: one man one engine

    Lancer o kadar iyi yol tutuşa sahip değil Leonun yanında.Bizzat virajlarda gördüm yol tutuşunu.Leonun viraj hakimiyeti çok daha iyi......

    aynen
    değil leon yüksek olmasına rağmen altea bile çok daha iyi

    ben de mecburen kullandım bir süre altea ile değişmiştik
    her açıdan geride
    kapısı mukavva gibi
    arabayı almanlar motorları japonlar yapsa iyi bi kombinasyon olabilir


    Leonun viraj hakimiyeti ve yol tutuşu çok iyi. Bunu 1 hafta punto , 1 haftada accent kullandıktan sonra daha iyi anladım. Aracım kaza yaptığı için verdiler 1 er haftalık.




  • Aslında bu sorunun cevabını bulmak çok kolay.

    Buyrun Bilkent köprüsüne. Ankara'nın en "tricky" hileli virajı.

    50 ile girende uçuyor 100 ile girende :)
  • yol tutuşu konusunda takıntılıyım ve iddia ediyorum, belki 1 serisi hariç c sınıfı türkiye'de satılan araçların hiç birinin yol tutuşu giulietta'dan iyi değil! impreza felan kullanmadım, yalan yok ama s40'ından, golf'üne, megane'Indan civic'ine, mazda 3'den corrolla'sına kadar her aracı kullandım. hemen her aracı da yol tutuşu konusunda denerim. tabiki lastikler, çevre şartları, virajın durumu felan etkili, her aracı da aynı şartlarda denemedim ama gerçekten alfaların yol tutuşu bambaşka. dediğim gibi belki 1 serisi kafa tutabilir, onun dışında testler benim için hiçbir anlam ifade etmiyor. ben kendi hissettiğimi, kendi tecrübelerimi söylüyorum.
    lancer'da çok iyi ama benim kullandığım araç modifiyeli idi, belki yol tutuşu içinde birşeyler yapılmış olabilir, emin değilim.
    benim için en büyük hayal kırıklığı ise civic olmuştur. yere yakın ve sportif bir havası olduğu için mükemmel bir yol tutuş beklerken vasat bir yol tutuşu vardı eski kasa civic'in.
    şu anda iki araç kullanıyorum. eski kasa jetta ve astra. astra kesinlikle yol tutuşunda daha iyi jetta'dan ama focus 1 kasa da dahil olmak üzere hiçbir c sınıfı aracın yol tutuşu 156, 147 ve giulietta ile boy ölçülemez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    @Utku

    Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun

    Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede

    senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor

    Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.

    Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor


    kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?

    KArdeş bu bize neyi kanıtlayacak?

    Lastikler bile etkileyebilir.Sen yinede yap ama en azından birşeyler başarmış olursun.Forum içinde iyi olur.

    Kivirma ya bir seferde.

    Aramizdaki en buyuk fark bu.

    Sen internetten baktiginla yorum yaparsin, biz surdugumuz, zorladigimizla.

    Golf yoncalari 130 km ile kaymadan donsun ben sana golf hediye edecem.

    Ne kivirmasi birader cocukmusun sen? buyu artik ben kimseyle iddiaya girmedim bu 1

    Bu isler izlenim bu 2.

    Sen dna li yani elektronik yardimli bir giu ile adaptif sasisiz bir golfu karsilastirirsan haksizlik olur.Sirf dogus standart olarak sunmuyo diye boyle konusuyorsunuz fakat boyle bir karsilastirmanin adil olmasi icin 2 sininde sartlari ayni olmali.

    Ben dizel giu ile dizel golf arasinda hicbir fark gormedim ustelik cokta zorladim araclari.

    Sizin test ettiginiz giu zaten bu sartlara gore hazirlanmis bir giu.Test elemaninin kendi zaten bunlara merakli.Lastiklerin ornegin p zero olmasi bile bu farki yaratir.Sizinki kullanici izleniminden oteye gecmez.Tipki benimki gibi

    Fakat sirf bu is icin yapilmis testlerde golf giu yu gecebilmis ustelik giunun avantajina ragmen.Utkunun verdigi slalom testinde de cok az farkla giu gecmis

    Sonuc : Aralarinda fark yok denecek kadar azdir.Bu kadar basit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 20 Nisan 2012; 16:30:06 >




  • Hee ex hee...

    Sen haklisi. Golf le giulietta ayni.

    Hatta golf biraz daha iyi.
  • Hala golf gecmis diyo ya.

    Haklisin kardes.
  • C segmentinde mazda 3 , focus,C 4, Megane kullandım.
    içlerinde yol tutuş konusunda en iyi si mazda 3 tü.sonra focus , megene , C 4 ..
  • Bundan daha iyisi olduğunu sanmam,

    http://www.youtube.com/watch?v=UOZTCSSnp-c&feature=relmfu

    bmw 116 ya da bakmak lazım.


    Diğerlerinin kuru yolda yaptığını bu kar üzerinde yapıyor,

    http://www.youtube.com/watch?v=nqEGDrkoPqI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 21 Nisan 2012; 20:20:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yasakpınar

    Yukarıda belirttiğim gibi kanıtlarımla geldim

    Yol tutuş dediğiniz olay "hisle" anlaşılacak bir şey değil.En doğru sonuca virajda G kuvvetinin ölçüldüğü SKIDPAD değerleriyle ulaşılır.Yüksek olan değer iyidir.

    Daha önce açılmış konu şurada: http://forum.donanimhaber.com/m_50631456/mpage_1/f_/key_//tm.htm

    Konuya yazdığım yorumu aynen kopyalıyorum ancak o zaman Ford Focus'un Hatchback versiyonu yoktu,onun yerine Sedan versiyonunu koymuştum.

    quote:


    Orijinalden alıntı: Yasakpınar



    11 Temmuz 2011; 5:18:53

    Yukarıda bir arkadaşın da dediği gibi yol tutuş becerisini gösteren bir ölçüm olan SKIDPAD ölçümlerini buldum,gecenin bu vakti sizleri bilgilendireyim dedim.Bu konuda geçen araçları aradım ancak hepsi yoktu bulduklarım ve sonuçlar şunlar:

    (Yüksek değer iyidir)

    B sınıfı

    1) Mazda 2: 0.85 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q3/2011_mazda_2_touring_automatic-short_take_road_test


    2) Ford Fiesta: 0.84 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2011_ford_fiesta-road_test




    B sınıfında yol tutuşta başka iddaalı araç olmadığından C sınıfına geçiyorum.




    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    C sınıfı


    1)BMW 1 e87 : 0.87 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/06q1/bmw_120d-mini_test_road_test


    2) Ford Focus: 0.86 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/11q1/2012_ford_focus_sel-short_take_road_test


    3) Mazda 3: 0.85 g

    http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q4/2010_mazda_3_s_5-door_grand_touring-long-term_road_test_wrap-up


    4) Audi A3: 0.83 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2010_audi_a3_tdi-short_take_road_test


    4) Volkswagen Golf: 0.83 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/09q4/2010_volkswagen_golf_tdi-short_take_road_test


    5) Mitsubishi Lancer Sportback: 0.81 g(buna çok şaşırdım)
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/10q1/2010_mitsubishi_lancer_sportback_ralliart-long-term_road_test_wrap-up


    5) Chevrolet Cruze: 0.81 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/11q1/2011_chevrolet_cruze_ls-short_take_road_test


    6) Toyota Corolla: 0.79 g (bunu da öylesine ekledim,bilgi olsun )
    http://www.caranddriver.com/reviews/car/08q1/2009_toyota_corolla-short_take_road_test


    Herhalde konu başlığına en uygun ve teknik cevap olmuştur.

    Not: Bu değerler ülkeden ülkeye,donanımlara,lastik seçimine ve daha başka etkenlere göre değişebilir!

    Saygılarımla ..



    -Ek olarak-

    Volkswagen Jetta: 0.81 g
    http://www.caranddriver.com/reviews/2011-volkswagen-jetta-s-short-take-road-test

    Alfa Romeo Giulietta'yı çok merak ediyorum ama onunla alakalı SKIDPAD değeri bulamadım ne yazık ki.Buna Mitsubishi Lancer Sedan da dahil.Ayrıca bazı markaların (Opel gibi) değerleri yok.Çünkü bu site Amerika kaynaklı ve bilirsiniz ki orada Opel satışı yok.Zaten Astra'nın da yol tutuş iddası yok.

    Sanırım daha söylenecek bir şey kalmadı.

    Saygılarımla ..

    Aslinda bunun eurospec araclar uzerinde yapilani olsa daha iyi olur. Bir cok markanin amerika versiyonu daha yumusak suspansiyona sahip. Yaniltici olanibilir. Yine de hissetmekten iyidir tabi karsilastirma icinn.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Phantoka


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utku


    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    @Utku

    Biz burada neyi tartisiyoruz 2 aracin yol tutusunu.Adaptif sasinin standart olup olmamasi digus ile ilgili birsey istediginde getirtebiliyorsun

    Pist verilerinde hersey Giunun avantajina olmasina ragmen Golf onde bitirmis 2 pisttede

    senin cok net daha iyi yol tutuyo dedigin giu agirlik basina dusan beygir gucundede buyuk avantajli olmasina ragmen geride kaliyorsa orada giunun yol tutusu net daha iyi demen son derece sacma oluyor

    Ayrica golfun adaptif sasi sistemi dna nin yaninda cok basit bir sistem olarak kaliyor.Elektronik yardimlar olmadan durum golf lehine dahada kayiyor.

    Dna da direksiyondan tork kontrolune esp den difrandiyel kilidine herseyi etkiliyor


    kardes uzatmaya gerek yok. ben teklifimi sundum. var misin, yok musun?

    KArdeş bu bize neyi kanıtlayacak?

    Lastikler bile etkileyebilir.Sen yinede yap ama en azından birşeyler başarmış olursun.Forum içinde iyi olur.

    Kivirma ya bir seferde.

    Aramizdaki en buyuk fark bu.

    Sen internetten baktiginla yorum yaparsin, biz surdugumuz, zorladigimizla.

    Golf yoncalari 130 km ile kaymadan donsun ben sana golf hediye edecem.
    Auto zeitung test pilotu konuşuyor




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.