Şimdi Ara

C-HR Toyota Ana Konu (84. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
5.985
Cevap
101
Favori
515.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ysuleymany kullanıcısına yanıt
    İngiltere'de de vergiler Türkiye'dekine yakın, yalnız şöyle önemli bir fark var, aracın motor hacmine göre farklılaşmıyor vergi. Bu nedenle 1.6 ve altı motorlu araçlar için fiyatlar yakın ya da İngiltere'de bir miktar daha pahalı iken büyük hacimli motora sahip araçların fiyatı daha mantıklı seviyelerde oluyor. Örneğin 1.4TSI Leon ile 2.0TDI Leon arasındaki fiyat farkı aynı donanımda 1800 Pound - yaklaşık 7000TL seviyesinde, Tiguan'da 2100 Pound, yaklaşık 8000 TL seviyesinde oluyor. Yıllık MTV ise emisyona göre belirleniyor (bu nedenle araç kataloglarında temel bilgilerin yanında emisyon bilgisi de veriliyor hep), motor hacmi bir etken değil. Bu anlamda yüksek hacimli motor almak daha anlamlı olabiliyor.

    Not: Bu arada yukarıdaki fiyatlar İngiliz Sterlini olarak, aşağı yukarı Euro'dan %10 daha değerli durumda, Euro karşılığı için yaklaşık 1.1 ile çarpmalısınız.
  • Valla bu aralar parasi olan 50000veuzeri arac alacak olan alsin derim bakanin aciklamalarina gore 10000civari artis yiyecek gibi duruyor ama satislari biranda dusurur kanaatindeyim.Bu durumda insan sormadan edemiyor, hani ekonomi iyiydi, temeller saglamdi, ne diye vergiler artiyor, artacaksa vergiler ticaret yapanda arttirin normal vatandasa gareziniz mi var diesi geliyor insanin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • dj.trust.06 D kullanıcısına yanıt
    Diyor ki, 60-70 bin TL para verip 1.6 motor Egea, Dacia, Fiesta vs. gibi araç alan benim gariban halkımla, 150-200 bin TL verip 1.6 motor Mercedes, Bmw, Vw, Volvo gibi araç alan zenginleri ayıralım. Artık nasıl vergi toplayacaklar, her türlü olasılığı değerlendiriyorlar. Acaba biz de bu C-HR yerine ikinci el 3.20i ED veya CLA mı alsak? Baksanıza ötv zammından sonra bu arabalar en az 50 bin lira zam yiyecek diyorlar.
  • umutsen U kullanıcısına yanıt
    Valla neden olmasın, 2.ele de etki eder bu artışlar doğru diyorsun. Ancak şöyle bir durum da var, ÖTV deki Ö nün Özel değilde Lüksün Lsi ile değiştirilmesi lazım aslında bu araçlara artı bir kalem olarak LTV olarak eklenmesi lazım da neye göre kime göre yapacaklar nasıl belirleyecekler nereden anlayacaklar lüks olup olmadığını kime göre lüks kime göre değil yani görece bir kavram olduğu için birşey de söyleyemiyorsun. Asıl olay bu algıyı yaratarak yani lüks araçlara yüksek vergi diyerek eninde sonunda vergilere artış yapacaklar, ama öyle ama böyle çünkü artık eskisi gibi durmak yok yola devam denemiyor dikkat ettiyseniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • umutsen U kullanıcısına yanıt
    Çok doğru bir noktaya değinmişsiniz. Tabiri caizse 'Anasının gözü' bir arkadaşım, bir önceki ÖTV artışının daha kokusu bile çıkmadan hemen bir 3.20D satın almıştı, henüz 2. el piyasası uyanmamışken. Kaç yıldır BMW konforunu doyasıya yaşıyor, şimdi satsa hala karda...

    Geçenlerde Mercedes' e geçmenin zamanının geldiğinden bahsediyor, bana da tavsiye ediyordu hatta; pek hazzettiğim biri olmadığından aramak istemiyorum, tahmin ediyorum Mercedes' e terfi etmiştir bile hınzır!...
  • Hocam ne oluyor bu ülkede bilemiyorum! Son zamanlarda kaç kişiden, özellikle gençlerden şunu duydum, "fırsatını bulursam gideceğim bu ülkeden". Neredeyse her gün ciddi bir kesimi üzen, olumsuz havaya sokan şeylerle karşılaşıyoruz. Kasvetsiz günü geçen insana rastlamak zor. O gençlere katılmasamda bir gün çekip gidilmek istenmeyen bir ülkede yaşamak eminim daha güzeldir. Yahu insanların Mercedes'e Bmw'ye binme hakları yok mu? Ne istiyorsun ötv'den şimdi anlamsızca. Bi rahat bırakın milleti ne olur! Öyle bir ülkeyiz ki, memleketimizde üretiliyor olmasına rağmen elin gavurlarına hem daha donanımlı arabaları gönderiyorsun hem fiyatları belirlemişsin. İşte bu durumun hesabını soracak bireyler olmadığı içindir belki de bu Toyota Türkiye'nin bize yaptığı terbiyesizlik. Soğuyorum arabadan artık, İsviçre'de bile açıklamışlar.. Ne diyeyim daha..
  • umutsen U kullanıcısına yanıt
    Yazınızın sonunda belirttiğiniz konuyu ben iki senedir Safety Sense konusu ile dile getiriyorum fakat birlik oluşturamadım.

    Söylesem daha çok şey söylerim ama uzatmayalım. 38 yaşındayım ve ülkemi çok seviyorum ama bahsettiğiniz o gençlerin yaşı kadar önce ben umudumu kaybettim birçok konuda maalesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Doğrusu Toyota' ya bakış açımda bir değişiklik olması için yeni bir sebep yok. Birkaç hafta içinde piyasaya sunacakları izlenimini verip 8 ay bekletmiş olmalarına en çok tepki gösterenlerden biriyimdir, hatta ticari ahlaka aykırı bulduğumu da belirtmiştim...

    Ancak benim için hala öncelikli olan açıklayacakları fiyatlardır. Birkaç hafta daha beklesek n'olur?...

    Performans ve tüketim bakımından vasat motoru, basit şanzımanı, tatmin edici bulunmayan arka alanı ve bagaj hacmi ve dolaysıyla ikinci el değerini koruma bakımından diğer B-SUV lardan fazlasını vaad edemeyen bir araç için hak ettiğinin üzerinde bir değer biçmezler umarım...

    CVT si Honda' nın ki kadar konforlu olsa yeter; 11 sn lik 100 km hızlanması benim gibi ortalama bir sürücü için yeterli, arka mekanın 'klostrofobik' ve bagajının 'fındık kadar' olmasının pek bir önemi yok. Ancak bunca vasat veri fiyata da yansımalı ki tercih edeyim...

    Bu mantıkla ve açıklanan çok yüksek satış hedefleriyle iyimser beklentilerimi muhafaza ediyorum...Haa, umduğum gibi olmazsa da hiç üzülmem, çok sayıda C-HB lerden F/P ı en uygununu alır geçerim; bir sonraki hamlem en az 5 seneyi bulur muhtemelen...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsen

    Hocam ne oluyor bu ülkede bilemiyorum! Son zamanlarda kaç kişiden, özellikle gençlerden şunu duydum, "fırsatını bulursam gideceğim bu ülkeden". Neredeyse her gün ciddi bir kesimi üzen, olumsuz havaya sokan şeylerle karşılaşıyoruz. Kasvetsiz günü geçen insana rastlamak zor. O gençlere katılmasamda bir gün çekip gidilmek istenmeyen bir ülkede yaşamak eminim daha güzeldir. Yahu insanların Mercedes'e Bmw'ye binme hakları yok mu? Ne istiyorsun ötv'den şimdi anlamsızca. Bi rahat bırakın milleti ne olur! Öyle bir ülkeyiz ki, memleketimizde üretiliyor olmasına rağmen elin gavurlarına hem daha donanımlı arabaları gönderiyorsun hem fiyatları belirlemişsin. İşte bu durumun hesabını soracak bireyler olmadığı içindir belki de bu Toyota Türkiye'nin bize yaptığı terbiyesizlik. Soğuyorum arabadan artık, İsviçre'de bile açıklamışlar.. Ne diyeyim daha..

    Fiyatlar düşük olsa 10 kez aciklarlardi .pahalı yapsalar şimdi herkes başka araçlarda yönelir sene sonu malum kampanyada var .beklemeye devam edilsin istiyorlar .siz bekeldikce diğer firmalarda araç kalmicak kalsada mor rengi düz vitesi falan filan.


    Araç sarmaya niyeti olan yazardı fiyatları bizi bekleyin der vatandaşta ne beklediğini bilirdi.

    Bence uygun fiyat falan beklemeyin.

    308 var dizel edition plus 72 e alın geçin .

    Chr bunun kadar donanımlı olmaz en boşuna 70 bin isterler .siz farı bile olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • merhaba bende hybird ile elektirikli araçlar arasında kaldım...prius daha tercihim çünkü elek modunda daha uzun menzil gidebiliyor plugin yani şarj seçeneği var akşam şarj edilebilirse sabaha 50km max yazılanlara göre çok iyi...

    elektirkli 400km menzilli zoe (eskisi 62bin+pil kirası) yi bekliyorum i3 190binlere abartı...

    gelelim hybird için beni çok düşündüren konuya...

    yarsi hybird pili lityum değil c-hr de aynısı elektirik menziili çok kısa çabuk boşalıyor. en can alıcı ve korkunç konu şu:

    yarisi 4-5 defa test ettim en son testimde tüm yol bilg.sıfırladım gaziemirden havaalanı testte klimayı açtı danışman açmamasını istedim...neyse iyi de oldu düşündüğüm gibi pil çok kısa sürede belkide yürüyemeden bitti. dur kalk trafik hybird için çok ideal deniyor ya 3.8 yalan 11.6larda en kızdığım şeyde aptal yerine konmam...danışman çaktırmadan sıfırladı ve bana yapılan km yi 3.4ü tüketim bu diyerek yalan söyledi. çok fena bir durum olay şöyle yazılımsal bir konu ama pil bitince alet rolantide pili şarj etmek için 4bin devirlerde fırlıyor duruyoruz ne bu acele sonra et şarjını yol alırken yavaşlarken frenlerken...yani pil bittiğinde anlamsız şekilde yüksek devirlere çıkıp tüketimi abartıyor...ben 1.8 motor c-hr de bunu görmek istemiyorum şimdiden yazılımları kontrol etsinler 1.8 motor yetersiz kalıp elek motorunu aynı anda devreye sokarlarsa pil gereksiz biter ihtiyaç hasıl olduğunda bu saçma tablo çıkar umarım beni anladı yetkili arkadaşlar...




  • feridun_yrd kullanıcısına yanıt
    Yaris hibrit ile ilgili test videoları var onlarca, sizin karşılaştığınız sorunlar orada yok..
  • feridun_yrd kullanıcısına yanıt
    Valla benden uzun yaşayacan hocam, tam benim aklımdan geçenleri yazmışsın, klavyene sağlık. Menzil konusu çok dikkat edilmesi bir konudur hybrid ve elektrikli araçlarda, o yüzdendir ki yeri geldiğinde belki benzinli araçlardan daha fazla tüketim değerleriyle bile yüz yüze kalınabilir ve bu da marka memnuniyetsizliğini doğuracaktır. BKZ. Honda Civic Hybrid. Aslında menzil konusunda bildiğim kadarıyla en sağlam değeri Opel Ampera veriyor ama sanırım o da bize yani Orta Doğu ülkelerine uğramaz heralde.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1. Ülkemizde benzinin litre fiyatı dizel litre fiyatına göre pahalı olduğundan ve Yaris Hybrid (C-HR Hybrid de dahil) şehir dışında ekonomik bir sürüşte 4,5-5lt/100km ort. yakıt tüketeceğinden, şehir dışında 1.600cc motor hacmi altı dizel veya LPG'li araç kadar ekonomik olmayacaktır.

    2. Bol inişli çıkışlı mevkilerde dizel kadar ekonomik olamaz.

    3. Soğuk bölgelerde kabin ısıtma ve benzin motoru ısıtma sebebiyle ekonomik olamaz.

    4. Boş pil ve soğuk kalkış yaptığınızda araç pili kondisyonlamak ve benzin motorunu ısıtmak için warm-up sürecine girer, benzin tüketimi sergiler. Ni-Mh pillerinin ömrünün uzun olması için uzun süre boş kalmamaları ve olabildiğince dolu kalmaları gerekir bu yüzden sistem zaman zaman benzin motorunu jeneratör olarak kullanır ve haliyle yakıt tüketimi artar.



    Plug-in hibritler henüz Türkiye'de yaygın değiller. Henüz lafına kendim bile inanmıyorum zira önümüzdeki yıllarda da yaygın olmayacaktır çünkü fiyatları erişilebilir olmaz ülkemizde.



    Aslında en iyisi elektrikli otomobiller... Mesela BMW, Samsung ile işbirliği yaparak i3 2016 modelinde menzili neredeyse ikiye katladı. Keza, Renault Zoe'nin de menzili 2 katını buldu yeni modelinde. Fakat malumunuz bir Amerikalı, bir Avrupalı kadar alım gücümüz yok ve üstelik akaryakıttan gelen vergilerin kesilmesini pek istemeyen devlet baba elektrikli araçlara sadece göstermelik vergi indirimi yapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 1 Kasım 2016; 13:54:1 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: feridun_yrd

    merhaba bende hybird ile elektirikli araçlar arasında kaldım...prius daha tercihim çünkü elek modunda daha uzun menzil gidebiliyor plugin yani şarj seçeneği var akşam şarj edilebilirse sabaha 50km max yazılanlara göre çok iyi...

    elektirkli 400km menzilli zoe (eskisi 62bin+pil kirası) yi bekliyorum i3 190binlere abartı...

    gelelim hybird için beni çok düşündüren konuya...

    yarsi hybird pili lityum değil c-hr de aynısı elektirik menziili çok kısa çabuk boşalıyor. en can alıcı ve korkunç konu şu:

    yarisi 4-5 defa test ettim en son testimde tüm yol bilg.sıfırladım gaziemirden havaalanı testte klimayı açtı danışman açmamasını istedim...neyse iyi de oldu düşündüğüm gibi pil çok kısa sürede belkide yürüyemeden bitti. dur kalk trafik hybird için çok ideal deniyor ya 3.8 yalan 11.6larda en kızdığım şeyde aptal yerine konmam...danışman çaktırmadan sıfırladı ve bana yapılan km yi 3.4ü tüketim bu diyerek yalan söyledi. çok fena bir durum olay şöyle yazılımsal bir konu ama pil bitince alet rolantide pili şarj etmek için 4bin devirlerde fırlıyor duruyoruz ne bu acele sonra et şarjını yol alırken yavaşlarken frenlerken...yani pil bittiğinde anlamsız şekilde yüksek devirlere çıkıp tüketimi abartıyor...ben 1.8 motor c-hr de bunu görmek istemiyorum şimdiden yazılımları kontrol etsinler 1.8 motor yetersiz kalıp elek motorunu aynı anda devreye sokarlarsa pil gereksiz biter ihtiyaç hasıl olduğunda bu saçma tablo çıkar umarım beni anladı yetkili arkadaşlar...




    Ben Konya'da 20 km'lik parkurda 4.4 litre tüketim elde ettim. Arada zorlayarak hem de. Önemli olan kalkışta gaza çok yüklenmeden elektrik motoruyla hızlanmak. Fren yaparken de hafif fren yaparak elektrik dolumunu sağlamak. Aracı ne kadar lineer kullanırsanız o kadar ekonomik oluyor.




  • Henüz detaylar belli değil ancak yeni düzenleme geliyor, Toyota bunu bekliyor olabilir ;

    "Hükümet binek otomobillerin ÖTV’sinde fiyata göre ayarlama yapabilecek. Aynı motor hacmine sahip lüks araçlarla normallerin vergisi farklılaşacak."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İrfan 3448 -- 1 Kasım 2016; 20:56:42 >
  • İrfan 3448 İ kullanıcısına yanıt
    Eğer bunu bekleyecek olsalar sene sonuna kadar arabanın lansmanını yapamazlar. Kasım ayı ortası fiyatların belli olup satışın başlayacağından bahsediliyordu.

    Yeni ÖTV oranları 2017'den itibaren geçerli olacağından (belkide yalnızca 2017 model araçlar için olacaktır) senenin son günü açıklarlarsa hiç şaşırmam.
  • Ankara'daki bayiler ayın 10'u gibi araçlar gelmiş olur dediler. 15 Kasımdan sonra satışlar kesin başlayacak..
  • BloombergHT'de telefonla konuşan Ali Haydar Bozkurt, "Detayları biz de bilmiyoruz ama anladığım kadarıyla 1.6'nın altındaki bazı tırnak içinde lüks modellerin ÖTV'sinin artacağını düşünüyoruz" dedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devlet o kadar ac ki, eylul ayinda vefat eden babamdan dolayi intikalle ugrastim. Emekli maasindan intikal vergisi kestiler. O kadar vergi odedim, en cok bu zoruma gitti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ODD'nin Ekim 2016 verilerine göre ekim ayında 9 adet C-HR satilmis ve araç C7 segmentine yerleştirilmiş. Ateca, Kadjar, 3008, Qashqai, CX-5, Tuscon gibi araçların sınıfında görünüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8283848586
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.