Şimdi Ara

C-HR Toyota Ana Konu (85. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5.982
Cevap
100
Favori
511.360
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Bu yollarda görünen plakalı test araçlarıdır muhtemelen..
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    Belki uzunluğundan dolayı aracı bunsinifa sokmus olabilirler. Umarım fiyatlandırmayida bunsiniftan yapmazlar.. eğer yaparlarsa herhalde su forumda almayı düşünüyorum diyenlerden hiçbiri bakmaz arabaya..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spark73

    Belki uzunluğundan dolayı aracı bunsinifa sokmus olabilirler. Umarım fiyatlandırmayida bunsiniftan yapmazlar.. eğer yaparlarsa herhalde su forumda almayı düşünüyorum diyenlerden hiçbiri bakmaz arabaya..

    Anladığım kadarıyla Amerika'daki segment sınıflandırması kullanılıyor. Buna göre; 4200mm altındaki SUV (Sport Utilty Vehicle); Mini SUV, subcompact SUV veya subcompact crossover olarak, 4250mm-4600mm arası uzunluğu olan SUV araç; Compact SUV diye adlandırılıyor. Mesela Suzuki Vitara 4175mm uzunluğunda B7 olarak, Toyota C-HR ise 4360mm uzunluğunda C7 olarak sınıflandırılmış.

    Kaynak :https://en.wikipedia.org/wiki/Mini_sport_utility_vehicle
    https://en.wikipedia.org/wiki/Compact_sport_utility_vehicle


    Yeni vergilendirmeyle C-HR'nin henüz belli olmayan (!) fiyatı nasıl etkilenir bilemem ama segmentinde C-HR'ye göre bir sınıf aşağıda olan Vitara her açıdan daha alınası bir araç gibi görünüyor bence. Vitara'nın avantajları; LPG ile daha ekonomik, sürüş güvenliği donanımları (ACC, otonom fren), belki daha uygun fiyat, 15.000km servis aralığı ve düşük servis bedeli, cam tavan, daha işlevsel multimedya sistemi, navigasyon, bagaj hacmi vs vs.. başka var mı bilmiyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 2 Kasım 2016; 21:9:51 >
  • Aks mesafesinin de uzun olması iyi bir özellik. Onun dışında, bizim bir üst segment olarak gördüğümüz araçlarla (3008, Sportage vs) eşdeğer total uzunlukta olmasının hiçbir avantajı yok; çok beğenenler bile iç hacminin dar, bagajının çok küçük olduğunu söylüyor; motor-şanzıman kombinasyonu olarak C-SUV larla zaten rekabet edemeyeceği açık...

    Benim diğer B-SUV lara muhtemel tercih sebebim, aks mesafesinin daha uzun ve daha alçak yapıda olması. Mesela Mokka, orantısal olarak kısa ve yüksek görüntüsüyle hem göz zevkime hitap etmiyor, hem bir güvensizlik hissi oluşturuyor, belki yol tutuşu çok iyidir, detaylı araştırmadım, bilemiyorum...

    Tekrara düştüğümün farkındayım ama söylemeden edemiyorum; C-HR benim gözümde net bir B-SUV araçtır, fiyatı ona göre belirlenirse de almayı düşündüğüm araçlar arasında favori durumdadır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: doncivan

    Aks mesafesinin de uzun olması iyi bir özellik. Onun dışında, bizim bir üst segment olarak gördüğümüz araçlarla (3008, Sportage vs) eşdeğer total uzunlukta olmasının hiçbir avantajı yok; çok beğenenler bile iç hacminin dar, bagajının çok küçük olduğunu söylüyor; motor-şanzıman kombinasyonu olarak C-SUV larla zaten rekabet edemeyeceği açık...

    Benim diğer B-SUV lara muhtemel tercih sebebim, aks mesafesinin daha uzun ve daha alçak yapıda olması. Mesela Mokka, orantısal olarak kısa ve yüksek görüntüsüyle hem göz zevkime hitap etmiyor, hem bir güvensizlik hissi oluşturuyor, belki yol tutuşu çok iyidir, detaylı araştırmadım, bilemiyorum...

    Tekrara düştüğümün farkındayım ama söylemeden edemiyorum; C-HR benim gözümde net bir B-SUV araçtır, fiyatı ona göre belirlenirse de almayı düşündüğüm araçlar arasında favori durumdadır...

    C-HR Toyota için Corolla'dan sonra ikinci mihenk taşı olması isteniyor belli ki. Suv'lara ilgi arttığı aşikar ama Toyota için durum farklı. Çünkü Sedan'da satışı hem başarılı hem de çok istenen bir segment. Yıllar boyu Corolla gibi başarılı olunmak isteniyorsa diğer yeni çıkan geçici heves modundaki Suv'lar gibi saçma sapan bir fiyat belirlenmemeli. Kaldı ki onlara göre küçük bir araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    quote:

    Orijinalden alıntı: spark73

    Belki uzunluğundan dolayı aracı bunsinifa sokmus olabilirler. Umarım fiyatlandırmayida bunsiniftan yapmazlar.. eğer yaparlarsa herhalde su forumda almayı düşünüyorum diyenlerden hiçbiri bakmaz arabaya..

    Anladığım kadarıyla Amerika'daki segment sınıflandırması kullanılıyor. Buna göre; 4200mm altındaki SUV (Sport Utilty Vehicle); Mini SUV, subcompact SUV veya subcompact crossover olarak, 4250mm-4600mm arası uzunluğu olan SUV araç; Compact SUV diye adlandırılıyor. Mesela Suzuki Vitara 4175mm uzunluğunda B7 olarak, Toyota C-HR ise 4360mm uzunluğunda C7 olarak sınıflandırılmış.

    Kaynak :https://en.wikipedia.org/wiki/Mini_sport_utility_vehicle
    https://en.wikipedia.org/wiki/Compact_sport_utility_vehicle


    Yeni vergilendirmeyle C-HR'nin henüz belli olmayan (!) fiyatı nasıl etkilenir bilemem ama segmentinde C-HR'ye göre bir sınıf aşağıda olan Vitara her açıdan daha alınası bir araç gibi görünüyor bence. Vitara'nın avantajları; LPG ile daha ekonomik, sürüş güvenliği donanımları (ACC, otonom fren), belki daha uygun fiyat, 15.000km servis aralığı ve düşük servis bedeli, cam tavan, daha işlevsel multimedya sistemi, navigasyon, bagaj hacmi vs vs.. başka var mı bilmiyorum...

    Bir ilave daha yapayım. Dün Vitara forumunda da paylaştım.
    CHR'nin aks mesafesi arka koltuk diz mesafesine pozitif etki yapıyordur mutlaka.
    Ancak basık tasarımı, dışarıdan belki göreceli olarak (benim için değil) güzel gözükse de, arka koltuk iç tasarımını beğenen sayısı çok daha azdır.
    Tasarımda ölçüleri çok iyi kullanamadıklarını düşünüyorum.

    Vitara vs CHR

    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu
  • HesaplayanAdam kullanıcısına yanıt
    Toyota, tasarımdan ödün vermemek için arkadakileri zerre kadar düşünmemiş. Muhtemelen arkadakiler/kalabalık aileler de rahat edecekleri başka bir araç alarak karşılık vereceklerdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsen

    Toyota, tasarımdan ödün vermemek için arkadakileri zerre kadar düşünmemiş. Muhtemelen arkadakiler/kalabalık aileler de rahat edecekleri başka bir araç alarak karşılık vereceklerdir.

    Aynen, aynı fikirdeyim.
    Bir zaman CHR'yi takip etmiş, sonra güzel donanım ve fiyatla gelince Vitara almış biri olarak düşüncelerim subjektif olabilir.

    Cenevre otomobil fuarı tanıtımlarını izleyince önceki nesil RAV4'den sadece 4cm daha kısa olduğunu üzerine basa basa anlatıyorlardı.
    C-HR Toyota Ana Konu

    C-HR Toyota Ana Konu
    (CHR etrafındaki gölge, önceki kasa RAV4 ölçüleri)

    http://blog.toyota.co.uk/toyota-chr-geneva-motor-show-2016

    Keşke önceki nesil Rav4'ü de devam ettirselerdi.
    Global anlamda tahmin yürütemem, ancak, ülkemizde coupe tarzı bir araba, fiyatı c sınıfı hatchback'den yüksek olursa, iyi bir satış başarısı yakalayacağını düşünmüyorum.
    Pazarlamada hedef kitleleri iyi belirlemeleri lazım. Ailelerin tercih edemeyeceği bir araç
  • HesaplayanAdam kullanıcısına yanıt
    Rav 4 ün bittiğini kim söyledi.
    Araç ortada yok iken arka tasarımından bahsettik, geniş aileye uygun olmadığını belirttik, bu konudaki herkes aylar önce bu durumu biliyordu.
    müşteri kitlesi geniş aileden ibaret değil, global dünya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haunt54 -- 3 Kasım 2016; 16:22:40 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haunt54

    Rav 4 ün bittiğini kim söyledi.
    Araç ortada yok iken arka tasarımından bahsettik, geniş aileye uygun olmadığını belirttik, bu konudaki herkes aylar önce bu durumu biliyordu.
    müşteri kitlesi geniş aileden ibaret değil, global dünya

    Düzeltme yapayım o zaman.
    "Önceki nesil RAV4"e benzer ölçülerde bir araç daha olsaydı keşke.
    Güncel RAV4 daha büyük bir ölçüye sahip.

    Son cümlenizle de aynı fikirdeyim, serbest piyasa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HesaplayanAdam -- 3 Kasım 2016; 18:12:56 >
  • Sırf tasarımını öne sürerek olası yüksek fiyatları şimdiden savunma işgüzarlığına düşenlerin yanılacağı kanaatindeyim ki tasarım kavramı subjektiftir. En çarpıcı örneği olarak 2006 Civic HB' i görürüm; Honda' nın en büyük iddia ile sunduğu bir araçtı, tabiri caizse görenin dibi düşüyordu, sonuç malum...

    Benim gibi, arka koltukta oturanların keyfine en az değer veren, bagaj hacmini pek umursamayan kişiler için de bunların önemi var. ''Arabayı kendin için değil, satacağın kişi için al'' diye boşuna dememiş Konfüçyüs Hazretleri!...

    Kullanmaktan sıkıldığım segment tabiriyle bu araç, muadillerinden biraz daha uzun, hafiften coupe görünümlü bir ''B-SUV'' dan ötesi değil; iddialı satış hedefleri güdülüyorsa fiyatlandırması da buna göre olmalı, kendinizi boş yere yormayın...
  • Coupe dizayn olsun, yüksek olsun, geniş olsun derseniz farklı segment oluyor, bmw x6 buna örnek
    Ben işin farklı tarafından bakıyorum, Türkiye de tutup tutmaması pek ilgilendirmiyor, 1 yılda satılacak araç iki haftalık üretim kapasitesinde, devede kulak diyelim, önemli olan global, çoğu bölgede de fiyatlar açıklandı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haunt54 -- 3 Kasım 2016; 23:43:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haunt54 H kullanıcısına yanıt
    Coupe design olması 'Global' çoğunluk için de çok anlamlı bir özellik olmayacaktır. Coupe' ci kesim için birkaç cm yükseklikten daha çok aranan özellik performanstır; C-HR de hangi performans?!...

    En komiği de C-HR' nin dar olduğunu söyleyince bir tık ötesi X6 mıdır yani?...

    Muadilerinden biraz uzun (O da mecburiyetten, 20 cm kısa halini tasavvur edince neredeyse bagaj iptal!), biraz coupe görünümlü bir B-SUV işte...

    Otomobil firmaları bazen ara formlarla şanslarını denerler ama yatırım ve satış hedeflerini yüksek tutmazlar, piyasada rağbet görmesi piyango kabilindendir. Toyota' nın yaptığı ciddi yatırım ve açıkladıkları beklentiler bununla hiç ötüşmüyor. O yatırım ve beklentilerin karşılığını alabilmesi ancak 'Harc-ı Alem' konumlandırmasıyla mümkündür...

    Gereğinden fazla kafa yorduğumun farkındayım. Beğenirsem, fiyatını uygun bulursam alır kullanırım. Uymazsa da kafamdan siler atarım, profesyonel bir gayem yok sonuçta, bana ne?...

    Kendisini ve fiyatını görene kadar bu başlığa yazmamak en doğrusu...
  • Haalaa açıklanmadı mı fiyatlarr
    Toyota büyüksünn

  • quote:

    Orijinalden alıntı: İrfan 3448

    Haalaa açıklanmadı mı fiyatlarr
    Toyota büyüksünn



    Bu gidişle milletin ya araba alacak parası kalmayacak, yastık altına atacaklar ya da dövizden dolayı çok yüksek fiyat çıkacağı için ölü doğacak.
  • adyxan kullanıcısına yanıt
    dovizin bu durumunda aciklayamamalari gayet normal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spark73

    dovizin bu durumunda aciklayamamalari gayet normal.

    Yanlış anlaşılma olmaması için önden açkılamamı yapayım, alttaki verileri kesinlikle laf yetiştirmek ya da "cevap vermek" amacıyla yazmıyorum, size yazarken benim için de bir analiz olmuş oluyor.


    3 Ekim, 2 Kasım arası EUR/GBP ve EUR/TRY inceledim. o an açmış olduğum ekran en geç 3 Ekimi gösterdiği için 1 aylık olması amacıyla 3 Kasımı aldım, özel nedeni yok.

    3 Ekim EUR/GBP 0,8729
    3 Kasım EUR/GBP 0,9041
    artış %3,3 volatilite max için en yüksek fark %4,4

    3 Ekim EUR/TRY 3,38
    3 Kasım EUR/TRY 3,47
    artış %2,6, volatilite max için en yüksek fark 3,9

    bence oynak kur bu kadar büyük etken olmamalı, ingilterede fiyatlar daha büyük farka ve daha yüksek oynaklığa rağmen açıklandı.
  • Euro olmuş 3.53TL. Bunun üzerine ÖTV düzenlemesiyle beraber yeni yılda otomobil satışları epey düşer.

    Dövizin artması ve ÖTV düzenlemesi önce araçlara talep olması ile yıl sonu kampanyaları pek olmadı.

    Likitte kalıp birkaç ay sonra talep düşmesi ile kampanya ve pazarlık imkanlarını beklemeyi düşünmeye başladım bile...

    Not olarak; C-HR'de Safety Sense olmadığından ve hibrit modelinin fiyatının yüksek olacağını düşündüğümden listeden çıkartmıştım. Aksi durumda tekrar değerlendirmeyi düşünebilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Euro olmuş 3.53TL. Bunun üzerine ÖTV düzenlemesiyle beraber yeni yılda otomobil satışları epey düşer.

    Dövizin artması ve ÖTV düzenlemesi önce araçlara talep olması ile yıl sonu kampanyaları pek olmadı.

    Likitte kalıp birkaç ay sonra talep düşmesi ile kampanya ve pazarlık imkanlarını beklemeyi düşünmeye başladım bile...

    Not olarak; C-HR'de Safety Sense olmadığından ve hibrit modelinin fiyatının yüksek olacağını düşündüğümden listeden çıkartmıştım. Aksi durumda tekrar değerlendirmeyi düşünebilirim.

    Kasım başına kadar ben de çok niyetliydim ama şimdi likitte kalmak mantıklı geliyor.
  • Umsuruk olduk umsuruk!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8384858687
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.